Σύγκριση??

NNOW

AVClub Addicted Member
3 July 2006
1,354
Θεσσαλονίκη
Προσωπική γνώμη δεν έχω και θα ήθελα την δικιά σας.

Κάποια μηχανή NON-SLR από τις καλύτερες που κυκλοφορούν (οποιαδήποτε επιλογή για τον καθένα ) μπορεί να συγκριθεί με μία εισαγωγική dSLR ??
Οι ευκολίες σίγουρα είναι κάτι δεδομένο ότι είναι άπιαστο από τις NON-SLR αλλά η ποιότητα της φωτογραφίας κάτω από τις ίδιες συνθήκες είναι καλύτερες από τις DSLR ή μόνο της επαγγελματική τους προσαρμογή σε συνθήκες και ευκολίες χρεώνουν παραπάνω?? (όχι ότι και μόνο αυτό δεν αξίζει)
 
Προσωπική γνώμη δεν έχω και θα ήθελα την δικιά σας.

Κάποια μηχανή NON-SLR από τις καλύτερες που κυκλοφορούν (οποιαδήποτε επιλογή για τον καθένα ) μπορεί να συγκριθεί με μία εισαγωγική dSLR ??
Οι ευκολίες σίγουρα είναι κάτι δεδομένο ότι είναι άπιαστο από τις NON-SLR αλλά η ποιότητα της φωτογραφίας κάτω από τις ίδιες συνθήκες είναι καλύτερες από τις DSLR ή μόνο της επαγγελματική τους προσαρμογή σε συνθήκες και ευκολίες χρεώνουν παραπάνω?? (όχι ότι και μόνο αυτό δεν αξίζει)

Χωρίς να καταλαβαίνω απόλυτα τι θες να πεις (από κάποιο σημείο και πέρα)...θα σου πω...ΟΧΙ!

Δηλαδή καμμία απολύτως compact δεν μπορεί να συγκριθεί με μια DSLR.
Πιθανότατα μια καλοτραβηγμένη φωτογραφία από μια....hi-end compact να μην έχει ιδιαίτερες διαφορές
από αυτήν μιας εισαγωγικής DSLR (με εισαγωγικό φακό).
Όμως την αμεσότητα (σε πολλά πράγματα) μιας DSLR δεν την έχει καμμία compact.

Από την άλλη, τις ευκολίες, όπως τις εννοεί ο πολύς ο κόσμος, μάλλον τις έχουν οι compact και όχι οι DSLR.
 
Στην ουσία εννοώ αν ο αισθητήρας είναι κοινός μεταξύ των δύο τύπων μηχανών (από ίδια εταιρεια) και οι ουσιώδεις διαφορές είναι μόνο η δυνατότητα εναλλαγής φακών και ρυθμίσεων.

Ευκολίες εννοώ την αλλαγή φακών κτλ .. φωτογραφικές ευκολίες όχι τύπου κουβαλίεται πιο εύκολα.
 
Re: Απάντηση: Σύγκριση??

Στην ουσία εννοώ αν ο αισθητήρας είναι κοινός μεταξύ των δύο τύπων μηχανών (από ίδια εταιρεια) και οι ουσιώδεις διαφορές είναι μόνο η δυνατότητα εναλλαγής φακών και ρυθμίσεων.
.


Δεν παίζει κανέναν ρόλο η ..."μάρκα" του αισθητήρα αλλά το γεωμετρικό μέγεθος.


Ο αισθητήρας σε μια compact το πολύ πολύ να είναι 8,8Χ6,6 mm
Πλούσια πλούσια. Συνήθως είναι 7,2Χ5,3mm και στις μικρές ακόμη μικρότερος.

Ο αισθητήρας σε μια DSLR είναι 23,7x15,7mm.
Στις ακριβές full frame είναι 36x24mm

Αυτή η διαφορά μεγέθους είναι κ α τ α λ υ τ ι κ ή στην ποιότητα απεικόνισης. Από όποια πλευρά και αν το δει κανείς.

Μετά από αυτό έρχεται η ποιότητα και το μέγεθος των εναλλάξιμων φακών να μεγαλώσει το φάσμα.
 
Κι όμως υπάρχουν τέτοιες μηχανές, που έχουν συγκρίσιμη ποιότητα εικόνας με τις SLR. Απλώς κοστίζουν περίπου το ίδιο με τις SLR και φυσικά έχουν λιγότερες δυνατότητες. Λαμπρό παράδειγμα είναι η SONY R1 για φωτογραφία τοπίου. Δίνει συγκρίσιμες, μη πω κάποιες φορές καλύτερες φωτογραφίες από το σύστημα ΝΙΚΟΝ που έχω, αλλά χρειάζεται περισσότερη δουλειά, εμπειρία και άτομο που να ξέρει τί κάνει με τη μηχανή του.
 
Κι όμως υπάρχουν τέτοιες μηχανές, που έχουν συγκρίσιμη ποιότητα εικόνας με τις SLR. Απλώς κοστίζουν περίπου το ίδιο με τις SLR και φυσικά έχουν λιγότερες δυνατότητες. Λαμπρό παράδειγμα είναι η SONY R1 για φωτογραφία τοπίου. Δίνει συγκρίσιμες, μη πω κάποιες φορές καλύτερες φωτογραφίες από το σύστημα ΝΙΚΟΝ που έχω, αλλά χρειάζεται περισσότερη δουλειά, εμπειρία και άτομο που να ξέρει τί κάνει με τη μηχανή του.


Γιατί να παιδεύεται κανείς Βλάσση; ;)

Το "καλύτερες" μέ τις Sony θεωρώ ότι είναι λίγο σχετικό.
Έχουν αυτή την γλυκερά κορεσμένη άποψη της εταιρείας για το χρώμα, με αποτέλεσμα πολλές φορές
να δείχνουν "καλύτερες"...χωρίς να είναι "σωστές" φυσικά.


Αλλά...γούστα είναι αυτά.
 
Επίσης οι FUJI F10, 11, 20, 30, 31 είναι πολύ καλές σε λίγο φως, μην πω καλύτερες από πολλές ρεφλέξ των 10 μεγα (τουλάχιστον αυτό ισχύει για τις ΝΙΚΟΝ D80/D200).

Ο λόγος που ασχολούμαι είναι ότι

1. Κάποιες φορές δεν μπορώ να έχω μαζί μου μια ρεφλέξ και να τη χρησιμοποιώ.
2. Ρώτησε σχετικά κάποιο μέλος και δίνουμε απαντήσεις.

Φυσικά το 90% της δουλειάς και του χόμπι, το κάνω με ρεφλέξ.
 
Δεν νομίζω να είναι τόσο απλό το ερώτημα.
Κατ'αρχάς μηχανή δεν είναι μόνο ο αισθητήρας, αλλά και ο φακός. Όταν συγκρίνουμε μια κόμπακτ με slr, φαντάζομαι εννοούμε την τελευταία με τον φακό που έρχεται σε κιτ με τη μηχανή, σωστά? Τότε όμως, υπάρχουν αρκετές κόμπακτ με φακούς καλύτερους από τους φακούς των κιτ. Η Sony R1 για παράδειγμα, έχει φακό καλύτερο τόσο σε απόδοση, όσο και σε χαρακτηριστικά (μεγαλύτερο εστιακό εύρος, ταχύτερο μέγιστο διάφραγμα). Και ο φακός της παλιάς μου Minolta A2, δεν μπορώ να πω ότι υπολείπεται του EF-S 18-55, χώρια που έχει εύρος 28-200 και γρήγορο διάφραγμα. Και η Olympus 8080 που είχα δοκιμάσει, είχε επίσης καλό φακό. Καλούς φακούς έχουν και η Fuji 9500-9600, Kodak P880 κλπ Εάν είναι να μείνει κανείς με τον φακό του κιτ ή ακόμη και τους φακούς του διπλού κιτ μίας dslr, δεν νομίζω ότι κερδίζει και πολλά.

Έπειτα είναι η χρήση. Εάν πχ τραβούμε σε εξωτερικούς χώρους και όχι νύχτα, πάλι δύσκολα θα καταλάβει κανείς διαφορά, αν μιλάμε για καλή κόμπακτ, που κάνει σωστή φωτομέτρηση, έχει καλά χρώματα κλπ

Εκεί που καταλαβαίνει κανείς διαφορά είναι στην ταχύτητα και ακρίβεια εστίασης, στην ταχύτητα λήψης και στα ψηλά iso. Ειδικά στις παλαιότερες κόμπακτ η υστέρηση του κλείστρου (shutter lag) σε έκανε να χάνεις την αποφασιστική στιγμή.


Να μην ξεχνάμε επίσης ότι υπάρχουν και κόμπακτ με μεγάλο αισθητήρα. Η Sony R1 και μία καινούργια που έβγαλε η Sigma με τον Foveon της SD14 και σταθερό φακό 28mm.
 
Επίσης οι FUJI F10, 11, 20, 30, 31 είναι πολύ καλές σε λίγο φως, μην πω καλύτερες από πολλές ρεφλέξ των 10 μεγα (τουλάχιστον αυτό ισχύει για τις ΝΙΚΟΝ D80/D200).


To "εύρος" του contrast και την τονικότητα που έχει μια οποιαδήποτε DSLR δεν το έχει ούτε κατα διάνοια οποιαδήποτε από τις μηχανές που αναφέρεις.
Ούτε τα φωτόμετρα.
Ούτε τις ευκολίες. Πέρα βέβαια από την ευκολία της φορητότητος.
Κάποιες από αυτές σε συνδιασμό με τα "φωτεινά" αλλά γεμάτα παραμορφώσεις φακουδάκια που φορούν όντως είναι λιιιιιιγο πιο "αθόρυβες" ...υπό συνθήκες.



1. Κάποιες φορές δεν μπορώ να έχω μαζί μου μια ρεφλέξ και να τη χρησιμοποιώ.

Η μηχανή που αντικαθιστά σε φορητότητα μια reflex συνήθως δεν μπορεί να την πλησιάσει σε απόδοση.
Η μηχανή που πλησιάζει σε απόδοση μια reflex...έχει το μέγεθος της reflex.
Οπότε....


2. Ρώτησε σχετικά κάποιο μέλος και δίνουμε απαντήσεις.

Και νομίζω ότι η απάντηση που έλαβε αποτελεί τον κανόνα.