Συσχετισμος αναλυσεων?

soulkeeper

AVClub Addicted Member
5 October 2006
1,992
ΚΑΛΑΜΑΤΑ
παλιοτερα τα ειχα ξεκαθαρισει στο μυαλο μου αλλα αν τα αφησεις λιγο το μ@μ@ενο το αθλημα σε αφηνει κ αυτο..
παιζω με hptc->avr->προβολεας 720p...
η απορια μου ειναι πως σχετιζεται η αναλυση του εκαστοτε υλικου αναπαραγωγης (720p ή 1080p .mkv) με την αναλυση που πρεπει να δηλωσω στο output της καρτας γραφικων μου καθως κ με την αναλυση του πανελ του προβολεα...
ο προβολεας διαβασα χθες αλλα δεν το εχω τσεκαρει ο ιδιος μπορει να δεχτει μεχρι κ σημα 1080p 50/60 αν κ δεν το αναφερει στα χαρακτηριστικα του...

π.χ αν το υλικο μου ειναι 720p κ εγω δηλωσω στην καρτα 1920χ1080 κ στον στον avr through,τοτε η καρτα θα κανει resize/upscalling σε 1080p k ο προβολεας με την σειρα του θα το ριξει στην αναλυση του πανελ του (720p)?

με βαση ποιο κριτηριο επιλεγω την αναλυση στην εξοδο της καρτας γραφικων..?
 
π.χ αν το υλικο μου ειναι 720p κ εγω δηλωσω στην καρτα 1920χ1080 κ στον στον avr through,τοτε η καρτα θα κανει resize/upscalling σε 1080p k ο προβολεας με την σειρα του θα το ριξει στην αναλυση του πανελ του (720p)?

με βαση ποιο κριτηριο επιλεγω την αναλυση στην εξοδο της καρτας γραφικων..?

Ακριβώς.

Τώρα, όσον αφορά το κριτήριο, αυτό θα πρέπει να είναι ο καλύτερος scaler. Δηλαδή, δοκιμάζεις και τα 2 σήματα passthrough από τον προβολέα και βλέπεις αν η εικόνα σου είναι καλύτερη όταν το scaling το κάνει ο ενισχυτής σου ή ο προβολέας σου.

Πάντως, σε υλικό 720 δεν χρειάζονται τα ''ανεβοκατεβάσματα''. Δώσε κατευθείαν 720 στην έξοδο.
 
Re: Απάντηση: Συσχετισμος αναλυσεων?

Ακριβώς.

Τώρα, όσον αφορά το κριτήριο, αυτό θα πρέπει να είναι ο καλύτερος scaler. Δηλαδή, δοκιμάζεις και τα 2 σήματα passthrough από τον προβολέα και βλέπεις αν η εικόνα σου είναι καλύτερη όταν το scaling το κάνει ο ενισχυτής σου ή ο προβολέας σου.

Γιαννη,εδω μηπως θελεις να πεις η καρτα γραφικων?

Πάντως, σε υλικό 720 δεν χρειάζονται τα ''ανεβοκατεβάσματα''. Δώσε κατευθείαν 720 στην έξοδο.
ναι,αυτο εχω καταλαβει απο αυτα που εχω διαβασει κ εγω...αλλα καπου διαβασα ,νομιζω στο avs forum,οτι αρκετοι ειχαν παρατηρησει με τον συγκεκριμενο προβολεα καλυτερα αποτελεσματα οταν εστελναν 1080p αντι για 720p ..μενει να το διαπιστωσω κ μονος μου...αν κ αυτη την φορα θελω να αποφυγω να καιω περισσοτερες ωρες στον προβολεα για "calibration" παρα για ταινιες!!
αρα στην "αλυσιδα" μου εχω 2 επιλογες για upscalling (καρτα-avr)..να βαλω στην αλυσιδα κ το resizing του ffdshow??ειναι κ αυτο upscalling αλλα σε software επιπεδο?
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συσχετισμος αναλυσεων?

ναι,αυτο εχω καταλαβει απο αυτα που εχω διαβασει κ εγω...αλλα καπου διαβασα ,νομιζω στο avs forum,οτι αρκετοι ειχαν παρατηρησει με τον συγκεκριμενο προβολεα καλυτερα αποτελεσματα οταν εστελναν 1080p αντι για 720p ..μενει να το διαπιστωσω κ μονος μου...αν κ αυτη την φορα θελω να αποφυγω να καιω περισσοτερες ωρες στον προβολεα για "calibration" παρα για ταινιες!!
αρα στην "αλυσιδα" μου εχω 2 επιλογες για upscalling (καρτα-avr)..να βαλω στην αλυσιδα κ το resizing του ffdshow??ειναι κ αυτο upscalling αλλα σε software επιπεδο?

Αν δίνεις σήμα 1080 στον ενισχυτή και του έχεις ορίσει output 720, το downscale θα το κάνει ο ενισχυτής. Αν, απλώς, περνάς το σήμα 1080 (input και output) από τον ενισχυτή, το downscale στα 720 θα το κάνει ο προβολέας.

Αυτό που λες, το έχω παρατηρήσει στην τηλεόραση, παρότι είναι 720 γραμμών, ενώ στον προβολέα καθόλου (720 γραμμές επίσης).

Το resizing δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, οπότε δεν μπορώ να βοηθήσω...sorry.
 
Φίλε μου,

Συμφωνώ απόλυτα με το Γιάννη.
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι όμως: Τι τεχνολογία χρησιμοποιεί ο προβολέας σου (εννοώντας LCD/DLP/CRT);
Απ' όσο γνωρίζω, με εξαίρεση τους CRT, το βέλτιστο αποτέλεσμα είναι να τροφοδοτείς τον προβολέα με υλικό στη βέλτιστη ανάλυση (του Panel ή όπως λέγεται).
Χωρίς να αμφισβητώ κανένα, θεωρώ (με τη σχετικά μικρή εμπειρία που έχω) πως είναι καλύτερο να κάνεις upscale μέσω FFDShow στην βέλτιστη ανάλυση του προβολέα όλες τις ταινίες που έχουν ανάλυση μικρότερη της βέλτιστης ανάλυσης του προβολέα. Το FFDShow έχει μία τέτοια ρύθμιση έτσι ώστε να κάνει upscale μόνο σε περίπτωση που η ταινία είναι μίας ανάλυσης και κάτω.
Αυτό ισχύει υπό 2 προϋποθέσεις: α) ο Η/Υ σου έχει επαρκεί ισχύ ώστε να κάνει upscale to FFDShow (δηλάδη Core2 Duo και άνω) β) ο upscaler του προβολέα σου και ο upscaler του AVR είναι δίνουν χαμηλότερη ποιότητα εικόνας απ' ότι τα φίλτρα του FFDShow (αυτό δεν είναι απίθανο, καθώς τα φίλτρα του FFDShow είναι εξαιρετικής σχετικά ποιότητας)

Σε περίπτωση που το υλικό σου είναι μεγαλύτερης ποιότητας από τη βέλτιστη ανάλυση του προβολέα, ίσως είναι καλύτερο να τροφοδοτείς τον προβολέα με την πρωτότυπη ανάλυση του υλικού και να κάνει αυτός το απαραίτητο downscale. Ίσως να έχεις καλύτερη απόδοση κάνοντας downscale στη βέλτιστη ανάλυση του προβολέα μέσω του FFDShow ή του AVR. Αν και αμφιβάλλω για το τελευταίο, μόνο με πειραματισμούς θα το διαπιστώσεις με βεβαιότητα.

Τέλος, θα ήθελα να τεκμηριώσω την άποψή μου λέγοντας πως γνωρίζω ότι στις εισόδους του προβολέα είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς όσο γίνεται μικρότερο bandwidth (δηλαδή μικρότερη ανάλυση/refresh rate) για να επιτύχεις τη βέλτιστη δυνατή ανάλυση εικόνας. Με άλλα λόγια πρέπει να βρεις τη χρυσή τομή μεταξύ bandwidth και ανάλυσης εικόνας για να τροφοδοτείς τον προβολέα. Αυτό γίνεται τροφοδοτώντας τον με ανάλυση ίση με την εγγυή/native και refresh rate το πρώτο πολλαπλάσιο των καρέ της ταινίας που ταυτόχρονα να υποστηρίζεται από τον προβολέα.
Η τελευταία παράγραφος θεωρώ πως ισχύει με βεβαιότητα σε προβολείς CRT αλλά υπάρχει πιθανότητα να σφάλω όσον αφορά τις λοιπές τεχνόλογίες, οπότε χτυπήστε άφοβα :violent-smiley-030:
 
Βασικά να ρωτήσω και εγώ πάνω από όλα τι προβολέα έχεις (μοντέλο) ??
και εάν είναι 720 ή 1080 ???

Αφού βρούμε αυτά ρυθμίζεις την ανάλογη ανάλυση στο PC.
Μετά από αυτό κοιτάμε να δούμε πως θα παίξουμε με των καλύτερο δυνατό τρόπο το MKV που είναι μεγαλύτερης ή μικρότερης ανάλυσης από αυτήν του PCιου - προβολέα μας.
Σε καμιά περίπτωση δεν θέλεις να σου κάνει scale ούτε ο projector ούτε ο A/V σου. Αυτοί θα κάνουν scale και to Desktop. Δεν το θέλουμε αυτό.
Το σωστό είναι να δουλεύει όλο το σύστημα στην ΣΩΣΤΗ ανάλυση (NATIVE) του προβολέα και το scaling του βιντέου να γίνετε από τον υπολογιστή.
 
Τέλος, θα ήθελα να τεκμηριώσω την άποψή μου λέγοντας πως γνωρίζω ότι στις εισόδους του προβολέα είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς όσο γίνεται μικρότερο bandwidth (δηλαδή μικρότερη ανάλυση/refresh rate) για να επιτύχεις τη βέλτιστη δυνατή ανάλυση εικόνας.

Φίλε μου Θανάση (??), κάπου σ' έχασα. Τι εννοείς είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς όσο το δυνατόν μικρότερο refresh rate? Το refresh rate το ορίζουμε ανάλογα με την ''ταχύτητα'' του υλικού μας (για τις τανίες μιλάω) ώστε να έχουμε τη δυνατόν καλύτερη κίνηση. Αν έχουμε υλικό 24άρι, κλειδώνουμε τον προβολέα μας στα 24 Hz και αν έχει τη δυνατότητα το μηχάνημα να κλειδώσει αλλού (π.χ. 48, 72,96 Hz), το κάνουμε. Αν το υλικό μας είναι 25, τότε πάμε στα 50-75-100 Hz, όπως σωστά έγραψες για τα ακέραια πολλαπλάσια...

Σε καμιά περίπτωση δεν θέλεις να σου κάνει scale ούτε ο projector ούτε ο A/V σου. Αυτοί θα κάνουν scale και to Desktop. Δεν το θέλουμε αυτό.
Το σωστό είναι να δουλεύει όλο το σύστημα στην ΣΩΣΤΗ ανάλυση (NATIVE) του προβολέα και το scaling του βιντέου να γίνετε από τον υπολογιστή.

Γιατί φίλε μου?? Ένα τσιπάκι σαν το Reon που κάνει εκπληκτική δουλειά στην επεξεργασία και είναι ενσωματωμένο σε πολλούς ενισχυτές κάνει χειρότερο scaling από την κάρτα γραφικών??

Δεν νομίζω..

Γενικά ο τρόπος δεν είναι de facto ένας. Όπως έγραψα πιο πριν, δοκιμάζεις, βλέπεις και αποφασίζεις ποιος τρόπος σου δίνει το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα.
 
Φίλε billytsik,

Βασικά να ρωτήσω και εγώ πάνω από όλα τι προβολέα έχεις (μοντέλο) ??
και εάν είναι 720 ή 1080 ???

Ο προβολέας που έχω είναι της παλιάς, καλής και πασίγνωστης τεχνολογίας CRT. Είναι Electrohome, μοντέλο Marquee 8110 plus.
Για την προβολή χρησιμοποιεί 3 λυχνίες/οθόνες (RGB) 8 ιντσών έκαστη.
Συνεπώς δεν έχει native ανάλυση αλλά παίζει οτιδήποτε (με τις κατάλληλες ρυθμίσεις) με κάθετο ρυθμό ανανέωσης από 38-180Hz και οριζόντιο ρυθμό ανανέωσης εώς 110KHz. Αν και μπορεί να προβάλλει αναλύσεις άνω των FullHD, προσωπικά (το τονίζω: προσωπικά και για ν' αποφύγω overlapping γραμμών) θεωρώ το βέλτιστο να τον τροφοδοτώ με ανάλυση μεταξύ 840p και 960p και ως καλή εναλλακτική θεωρώ την 1080i (i σημαίνει interlaced/πλεκτό σήμα το οποίο εμφανίζει εγγενώς επειδή είναι CRT). Σε περίπτωση που θέλω ένα πρόχειρο setup χωρίς scaler μία απλή λύση είναι το 720p.


Σε καμιά περίπτωση δεν θέλεις να σου κάνει scale ούτε ο projector ούτε ο A/V σου. Αυτοί θα κάνουν scale και to Desktop. Δεν το θέλουμε αυτό.
Το σωστό είναι να δουλεύει όλο το σύστημα στην ΣΩΣΤΗ ανάλυση (NATIVE) του προβολέα και το scaling του βιντέου να γίνετε από τον υπολογιστή.


Σωστό point με το scale όσον αφορά το desktop. Στην περίπτωσή μου, ο προβολέας ΔΕΝ έχει scaler. Ότι σήμα του δώσεις το παίζει, εκτός κι αν είναι εκτός του bandwidth και των προδιαγραφών οπότε δε δείχνει τίποτα... Επίσης όπως προανέφερα το θέμα της σωστής ανάλυσης (Native) δεν υπάρχει στην περίπτωση των CRT αλλά υπάρχει μόνο το θέμα της χρυσής τομής μεταξύ ανάλυσης/refresh rate/bandwidth ώστε να πάρεις την καλύτερη δυνατή εικόνα. Οπότε θα συμφωνήσω ότι το scaling του βίντεου γίνεται από τον Η/Υ ή αν κάποιος έχει άλλη πηγη χρησιμοποιεί εξωτερικό scaler.



Φίλε Γιάννη,

Φίλε μου Θανάση (??), κάπου σ' έχασα. Τι εννοείς είναι καλύτερο να χρησιμοποιείς όσο το δυνατόν μικρότερο refresh rate? Το refresh rate το ορίζουμε ανάλογα με την ''ταχύτητα'' του υλικού μας (για τις τανίες μιλάω) ώστε να έχουμε τη δυνατόν καλύτερη κίνηση. Αν έχουμε υλικό 24άρι, κλειδώνουμε τον προβολέα μας στα 24 Hz και αν έχει τη δυνατότητα το μηχάνημα να κλειδώσει αλλού (π.χ. 48, 72,96 Hz), το κάνουμε. Αν το υλικό μας είναι 25, τότε πάμε στα 50-75-100 Hz, όπως σωστά έγραψες για τα ακέραια πολλαπλάσια...


Το όνομά μου είναι όντως Θανάσης.
Θεωρώ πολύ πιθανόν να μην εκφράστηκα σωστά.
Σαφώς θεωρώ κυρίαρχη προϋπόθεση για μία σωστή προβολή το refresh rate να είναι κάποιο ακέραιο πολλαπλάσιο των καρέ της ταινίας.
Παρένθεση: Σε περίπτωση που η ταινία είναι πλεκτή (σπάνιο) εφ' όσον κάνουμε απόπλεξη/deinterlace, το refresh rate πρέπει να είναι πολλαπλάσιο των προοδευτικών καρέ (που προήλθαν από την απόπλεξη)

Αν έχουμε υλικό 24 καρέ (native BlueRay) μπορούμε να κλειδώσουμε τον προβολέα μας στα 24Hz.
(Στην περίπτωσή μου δε γίνεται διότι υποστηρίζει από 38Hz και άνω οπότε αναγκαστικά πάω στα 48Hz/κινηματογραφική αίσθηση ή στα 72Hz/λιγότερο τρεμόπαιγμα/φωτεινότερο αποτέλεσμα)
Επίσης συμφωνώ απόλυτα σ' αυτό: Αν το υλικό μας είναι 25, τότε πάμε στα 50-75-100 Hz.
Αυτό που εννοούσα ως προς τη χρήση μικρότερου δυνατού refresh rate είναι ότι αν μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 24/48/72/96Hz, επιλέγουμε τα 24Hz. Ομοίως αν μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 50/75/100Hz, επιλέγουμε τα 50Hz.
Στην ιδιάζουσα περίπτωσή μου επιλέγω το μικρότερο δυνατό αρκεί το flickering να είναι υποφερτό. Σε περίπτωση που αναφερόμαστε σε προβολέις ΜΗ CRT, δεν είναι το καλύτερο να επιλέγουμε το μικρότερο (ακέραιο πολλαπλάσιο φυσικά); Δηλαδή να επιλέγουμε 24Hz για ταινίες 24καρέ και 50Hz για ταινίες 25καρέ και 60Ηz για βίντεο 30καρέ. Κάνω λάθος σε αυτό;
Μ' ενδιαφέρει η άποψή σου! Ειδικά σε περίπτωση που θεωρείς την βέλτιστη έξοδο των ταινιών 24καρέ στα 48/72Hz, θα εκτιμούσα μία πρόχειρη επιχειρηματολογία.
 
Απάντηση: Re: Συσχετισμος αναλυσεων?

Αν έχουμε υλικό 24 καρέ (native BlueRay) μπορούμε να κλειδώσουμε τον προβολέα μας στα 24Hz.
(Στην περίπτωσή μου δε γίνεται διότι υποστηρίζει από 38Hz και άνω οπότε αναγκαστικά πάω στα 48Hz/κινηματογραφική αίσθηση ή στα 72Hz/λιγότερο τρεμόπαιγμα/φωτεινότερο αποτέλεσμα)
Επίσης συμφωνώ απόλυτα σ' αυτό: Αν το υλικό μας είναι 25, τότε πάμε στα 50-75-100 Hz.

Εφόσον δεν έχει τη δυνατότητα ο προβολέας σου να δεχτεί τα 24Hz, πολύ σωστά πράτεις και τον κλειδώνεις στα 48-72. Δεν υπάρχει κανένα θέμα επ' αυτού.


Αυτό που εννοούσα ως προς τη χρήση μικρότερου δυνατού refresh rate είναι ότι αν μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 24/48/72/96Hz, επιλέγουμε τα 24Hz. Ομοίως αν μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 50/75/100Hz, επιλέγουμε τα 50Hz.

Και πάλι δεν το καταλαβαίνω αυτό που λες. Δύο πράγματα μας ενδιαφέρουν στη σύνδεση σχετικά με την ομαλή κίνηση: 1. Ο προβολέας να κλειδώσει τα Hz που του δίνουμε και 2. να τα παίξει εκεί που επιθυμούμε. Βέβαια, είναι διαφορετικό πράγμα το ''κλειδώνω'' το σήμα στα 24Hz και άλλο που τα παίζω. Σου φέρνω παράδειγμα το δικό μου προβολέα (Ινφόκους ΙΝ76) ο οποίος δέχεται μεν τα 1080 24Hz, αλλά το πιθανότερο είναι να τα παίζει στα 60 Hz. Πολλές από τις πρώτες φλατ τηλεοράσεις έκαναν το ίδιο πράγμα. Κατόπιν βλέποντας πως το judder βγάζει μάτι, φρόντισαν να γίνεται εσωτερικά η επεξεργασία και τα 24 να παίζουν στα 72-96Hz καλυτερεύοντας την κίνηση.


Στην ιδιάζουσα περίπτωσή μου επιλέγω το μικρότερο δυνατό αρκεί το flickering να είναι υποφερτό. Σε περίπτωση που αναφερόμαστε σε προβολέις ΜΗ CRT, δεν είναι το καλύτερο να επιλέγουμε το μικρότερο (ακέραιο πολλαπλάσιο φυσικά); Δηλαδή να επιλέγουμε 24Hz για ταινίες 24καρέ και 50Hz για ταινίες 25καρέ και 60Ηz για βίντεο 30καρέ. Κάνω λάθος σε αυτό;
Μ' ενδιαφέρει η άποψή σου! Ειδικά σε περίπτωση που θεωρείς την βέλτιστη έξοδο των ταινιών 24καρέ στα 48/72Hz, θα εκτιμούσα μία πρόχειρη επιχειρηματολογία.

Σχεδόν όλες οι τελευταίες συσκευές εικόνας (τηλεοράσεις και προβολείς), βγάζοντας έξω από την κουβέντα μας το Frame Interpolation, το κάνουν αυτό. Δηλαδή, παίρνουν το 24άρι και το παίζουν στα 72-96-120Hz βελτιώνοντας όσο είναι δυνατόν την κίνηση. Μετά βγήκε το F.I. και τα έκανε όλα ''μαρμελάδα'' :D( βίντεο κίνηση). Το ότι είναι λίγα τα 24 καρέ για την απόδοση γρήγορων σκηνών το έχουμε συζητήσει δεκάδες φορές στο φόρουμ και όλοι συμφωνούν στο παραπάνω συμπέρασμα

Εν ολίγοις και για να μην πλατιάζω, δεν παίζει τόσο ρόλο αν κλειδώνει η συσκευή μας στα 24, αλλά να μας δείχνει την εικόνα στα 72Hz π.χ. Επομένως είναι αδιάφορο αν θα κλειδώσουμε χαμηλά ή ψηλά το μηχανάκι μας. Είτε συνδεθεί στα 72Hz και παίξει στα 72, είτε συνδεθεί στα 24Hz και μας τα παίξει στα 72Hz, είναι το ίδιο πράγμα...

Αν κάνω λάθος, σίγουρα κάποιο από τα πιο έμπειρα παιδιά θα με διορθώσει!!!:ernaehrung004:
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Συσχετισμος αναλυσεων?

Γιατί φίλε μου?? Ένα τσιπάκι σαν το Reon που κάνει εκπληκτική δουλειά στην επεξεργασία και είναι ενσωματωμένο σε πολλούς ενισχυτές κάνει χειρότερο scaling από την κάρτα γραφικών??

Δεν νομίζω..

Πιστεύω ότι κατά 99% η κάρτα γραφικών θα δώσει καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά μου έδωσες ιδέα για δοκιμή.. :D

Κάρτα γραφικών έχω, και Reon έχω και στον Onkyo και στον BenQ.. οπότε, το μόνο που λείπει είναι η όρεξη.. :p

Αν και φοβάμαι ότι θα σκαλώσουμε στο πρόβλημα του refresh.. 23.976Hz σε αναλύσεις μη-1080p είναι δύσκολο..
 
Φίλε Γιάννη,

Ευχριστώ για την απάντηση! Ξεκαθάρισα κάποια πράγματα σχετικά με τα Hz που κλειδώνει ένα προβολικά και αυτά που εμφανίζει επί της οθόνης.

Αυτό που εννοούσα ως προς τη χρήση μικρότερου δυνατού refresh rate είναι ότι αν μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 24/48/72/96Hz, επιλέγουμε τα 24Hz. Ομοίως αν μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ 50/75/100Hz, επιλέγουμε τα 50Hz.

Είναι λογικό που δεν κατάλαβες λόγω σφάλματός μου.
Εγώ θεωρούσα πως τα Hz που κλειδώνει ο προβολέας είναι τα ΙΔΙΑ με αυτά που αναπαράγει. Αυτό ισχύει μόνο στη δική μου περίπτωση (CRT) που ο προβολέας δείχνει ακριβώς τα ίδια Hz με αυτά που κλειδώνει στην είσοδό του.
Τα παρακάτω λεγόμενά σου με βοήθησαν πολύ να καταλάβω πως δεν ισχύει αυτό για όλους του προβολείς:

Βέβαια, είναι διαφορετικό πράγμα το ''κλειδώνω'' το σήμα στα 24Hz και άλλο που τα παίζω.

Εν ολίγοις και για να μην πλατιάζω, δεν παίζει τόσο ρόλο αν κλειδώνει η συσκευή μας στα 24, αλλά να μας δείχνει την εικόνα στα 72Hz π.χ. Επομένως είναι αδιάφορο αν θα κλειδώσουμε χαμηλά ή ψηλά το μηχανάκι μας. Είτε συνδεθεί στα 72Hz και παίξει στα 72, είτε συνδεθεί στα 24Hz και μας τα παίξει στα 72Hz, είναι το ίδιο πράγμα...

Αν κατάλαβα καλά, ίσως είναι προτιμότερο για σένα να τροφοδοτείς τον προβολέα σου στα 48/72Hz, υπό την προϋπόθεση βέβαια που μετατρέπει εσωτερικά τα 24Hz σε 60Hz.


Σχεδόν όλες οι τελευταίες συσκευές εικόνας (τηλεοράσεις και προβολείς), βγάζοντας έξω από την κουβέντα μας το Frame Interpolation, το κάνουν αυτό. Δηλαδή, παίρνουν το 24άρι και το παίζουν στα 72-96-120Hz βελτιώνοντας όσο είναι δυνατόν την κίνηση. Μετά βγήκε το F.I. και τα έκανε όλα ''μαρμελάδα'' ( βίντεο κίνηση). Το ότι είναι λίγα τα 24 καρέ για την απόδοση γρήγορων σκηνών το έχουμε συζητήσει δεκάδες φορές στο φόρουμ και όλοι συμφωνούν στο παραπάνω συμπέρασμα

Το ότι τα 24καρέ είναι λίγα το έχω διαβάσει αρκετές φορές και συμφωνώ. Προσφέρουν όμως κινηματογραφική κίνηση ενώ τα περισσότερα πηγαία καρέ ή το F.I. προσφέρουν βίντεο κίνηση. Επειδή F.I. δεν έχω δει ποτέ μου (γίνεται άραγε μέσω Η/Υ?), αν δεν κουράζω πολύ, μπορείς να μου πεις αν το προτιμάς ή όχι;
 
Last edited:
Φίλε Δημήτρη,

Μία δοκιμή τέτοια θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα!

Αν και φοβάμαι ότι θα σκαλώσουμε στο πρόβλημα του refresh.. 23.976Hz σε αναλύσεις μη-1080p είναι δύσκολο..

Αν δώσεις στον προβολέα σου σήμα μη-1080p στα 24/23.976Hz δε θα κλειδώσει; Κλειδώνει σ' αυτο το refresh rate μόνο σε είσοδο σήματος 1080p;
 
Φίλε Θανάση.
Φίλε billytsik,

Ο προβολέας που έχω είναι της παλιάς, καλής και πασίγνωστης τεχνολογίας CRT. Είναι Electrohome, μοντέλο Marquee 8110 plus.
Για την προβολή χρησιμοποιεί 3 λυχνίες/οθόνες (RGB) 8 ιντσών έκαστη.
Συνεπώς δεν έχει native ανάλυση αλλά παίζει οτιδήποτε (με τις κατάλληλες ρυθμίσεις) με κάθετο ρυθμό ανανέωσης από 38-180Hz και οριζόντιο ρυθμό ανανέωσης εώς 110KHz. Αν και μπορεί να προβάλλει αναλύσεις άνω των FullHD, προσωπικά (το τονίζω: προσωπικά και για ν' αποφύγω overlapping γραμμών) θεωρώ το βέλτιστο να τον τροφοδοτώ με ανάλυση μεταξύ 840p και 960p και ως καλή εναλλακτική θεωρώ την 1080i (i σημαίνει interlaced/πλεκτό σήμα το οποίο εμφανίζει εγγενώς επειδή είναι CRT). Σε περίπτωση που θέλω ένα πρόχειρο setup χωρίς scaler μία απλή λύση είναι το 720p.

Σωστό point με το scale όσον αφορά το desktop. Στην περίπτωσή μου, ο προβολέας ΔΕΝ έχει scaler. Ότι σήμα του δώσεις το παίζει, εκτός κι αν είναι εκτός του bandwidth και των προδιαγραφών οπότε δε δείχνει τίποτα... Επίσης όπως προανέφερα το θέμα της σωστής ανάλυσης (Native) δεν υπάρχει στην περίπτωση των CRT αλλά υπάρχει μόνο το θέμα της χρυσής τομής μεταξύ ανάλυσης/refresh rate/bandwidth ώστε να πάρεις την καλύτερη δυνατή εικόνα. Οπότε θα συμφωνήσω ότι το scaling του βίντεου γίνεται από τον Η/Υ ή αν κάποιος έχει άλλη πηγη χρησιμοποιεί εξωτερικό scaler.


Συγγνώμη για την σύγχυση που ίσως να δημιούργησα . Η ερώτηση μου δεν απευθυνόταν σε εσένα άλλα στον φίλο SoulKeeper.
Παρόλα αυτά. Να σε ρωτήσω κάτι εντελώς πληροφοριακά.
Σε έναν CRT προβολέα δεν ισχύει η standar Pal ανάλυση 768χ576 ???

Φίλε Γιάννη.
Γιατί φίλε μου?? Ένα τσιπάκι σαν το Reon που κάνει εκπληκτική δουλειά στην επεξεργασία και είναι ενσωματωμένο σε πολλούς ενισχυτές κάνει χειρότερο scaling από την κάρτα γραφικών??

Δεν νομίζω..

Γενικά ο τρόπος δεν είναι de facto ένας. Όπως έγραψα πιο πριν, δοκιμάζεις, βλέπεις και αποφασίζεις ποιος τρόπος σου δίνει το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα.
Δεν προτείνω να γίνετε το scaling από κάποια άλλη συσκευή πλην του PCιου γιατί μου αρέσει να είναι συμμαζεμένα τα πράγματα.
Σκέψου ότι όταν θα είσαι σε περιβάλλον Desktop με ανάλυση 1920χ1024 (1080p) και κάνει ο ενισχυτής scale down σε 720p για το δώσει στον προβολέα
(μιλάω για LCD , DLP με native ανάλυση 720p) θα χάσεις την ταύτιση 1:1 τον pixels στην παραγόμενη εικόνα.
Ουσιαστικά επεμβαίνεις σε ένα σήμα που είναι καθαρά ψηφιακό που όταν ξεκίνα
είναι 1.966.080 pixels (1920χ1024) και το «πιέζεις» - ναι με των καλύτερο τεχνολογικά τρόπο - Reon – να χωρέσει σε 1.044.480 pixels.
Αναγκαστικά κάποια πληροφορία σε αυτήν την διαδικασία δεν θα αποδοθεί σωστά.


Γιατί λοιπόν να μην προτιμήσω αυτό το σήμα να ξεκινήσει με τον τρόπο που θα το προβάλω?
Και μην ξεχνάς ότι όσο για την ποιότητα του παραγόμενου αποτελέσματος σε έναν υπολογιστή έχουμε εκατοντάδες επιλογές με ρυθμίσεις σε κάρτες γραφικών, codecs, players, κ.τ.λ.
 
Φίλε Δημήτρη,

Κι εγώ έχω διαβάσει για κλείδωμα στα 24Hz μόνο σε ανάλυση 1080p.
Θα ήθελα μία σοβαρή δοκιμή σε άλλη ανάλυση για να μου φύγει η απορία :D


Φίλε billytsik,

Να σε ρωτήσω κάτι εντελώς πληροφοριακά.
Σε έναν CRT προβολέα δεν ισχύει η standar Pal ανάλυση 768χ576 ???

Σ' έναν προβολέα CRT μπορείς να εισάγεις οποιαδήποτε ανάλυση θέλεις σε οποιοδήποτε refresh rate αρκεί να τηρούνται οι προδιαγραφές του horizontal/vertical refresh rate και του video bandwidth. Υπ' αυτές τις 3 προϋποθέσεις ό,τι σήμα κι αν εισάγεις θα προβληθεί (είτε είναι προοδευτικό είτε πλεκτό) και μάλιστα χωρίς καμία μετατροπή (μη ξεχνάς ότι δεν υπάρχει κανενός είδος scaler μέσα στον προβολέα)
Το δύσκολο με τους CRT είναι ότι αν εισάγεις μεγάλη ποσότητα πληροφορίας (που υποστηρίζεται μεν από τις 3 προδιαγραφές), υπάρχει πιθανότητα το σήμα να μην είναι resolvable όπως λέγεται. Δηλαδή μία γραμμή να καλύπτει εν μέρει την από κάτω οπότε η εικόνα είναι πολύ smooth και χάνονται λεπτομέρειες. Συνεπώς πρέπει να βρεις μία χρυσή τομή.
Η ανάλυση PAL ισχύει για τηλεοράσεις CRT και ίσως για πανάρχαιους προβολείς CRT. Δεν ισχύει για τους περισσότερους προβολείς και τα Monitors (π.χ. οθόνη Η/Υ)
 
Last edited:
Φίλε Δημήτρη,

Κι εγώ έχω διαβάσει μόνο για κλείδωμα στα 24Hz σε ανάλυση 1080p.
Θα ήθελα μία σοβαρή δοκιμή σε άλλη ανάλυση για να μου φύγει η απορία :D


Φίλε billytsik,



Σ' έναν προβολέα CRT μπορείς να εισάγεις οποιαδήποτε ανάλυση θέλεις σε οποιοδήποτε refresh rate αρκεί να τηρούνται οι προδιαγραφές του horizontal/vertical refresh rate και του video bandwidth. Υπ' αυτές τις 3 προϋποθέσεις ό,τι σήμα κι αν εισάγεις θα προβληθεί (είτε είναι προοδευτικό είτε πλεκτό) και μάλιστα χωρίς καμία μετατροπή (μη ξεχνάς ότι δεν υπάρχει κανενός είδος scaler μέσα στον προβολέα)
Το δύσκολο με τους CRT είναι ότι αν εισάγεις μεγάλη ποσότητα πληροφορίας (που υποστηρίζεται μεν από τις 3 προδιαγραφές), υπάρχει πιθανότητα το σήμα να μην είναι resolvable όπως λέγεται. Δηλαδή μία γραμμή να καλύπτει εν μέρει την από κάτω οπότε η εικόνα είναι πολύ smooth και χάνονται λεπτομέρειες. Συνεπώς πρέπει να βρεις μία χρυσή τομή.
Η ανάλυση PAL ισχύει για τηλεοράσεις CRT και ίσως για πανάρχαιους προβολείς CRT. Δεν ισχύει για τους περισσότερους προβολείς και τα Monitors (π.χ. οθόνη Η/Υ)
Άρα πρακτικα δουλεύει σαν μια crt οθονη PCιου.
Ευχαριστώ πολύ.
 
Παρακαλώ φίλε μου!

Ναι, κάπως έτσι δουλεύει. Αν σκεφτείς μία CRT οθόνη Η/Υ είσαι αρκετά κοντά στην τεχνολογία ενός αντίστοιχου προβολέα. Η μεγαλύτερη διαφορά των δύο είναι ότι ο προβολέας έχει 3 οθόνες (1 για κάθε βασικό χρώμα: κόκκινο, μπλε, πράσινο) και αρκετά παραπάνω κυκλώματα για να "ενωθούν" τα αποτελέσματα και των 3 οθονών στο πανί χωρίς να υπάρχουν γεωμετρικές και χρωματικές αποκλίσεις.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συσχετισμος αναλυσεων?

Πιστεύω ότι κατά 99% η κάρτα γραφικών θα δώσει καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά μου έδωσες ιδέα για δοκιμή.. :D

Κάρτα γραφικών έχω, και Reon έχω και στον Onkyo και στον BenQ.. οπότε, το μόνο που λείπει είναι η όρεξη.. :p

Αν και φοβάμαι ότι θα σκαλώσουμε στο πρόβλημα του refresh.. 23.976Hz σε αναλύσεις μη-1080p είναι δύσκολο..

Κάνε το και δεν θα ξαναγυρίσεις πίσω!!!:Banane0:

Το δοκιμάσαμε με τον 5000 του Tegonik. Υλικό ποδόσφαιρο HD 720p στα 25 fps. Κάρτα 8600 GT. Έδινε στον Benq απευθείας 1080 στα 50Hz και του λέω ''δώστου 720 στα 50hz και άσε το Reon να κάνει τη ''βρωμοδουλειά'' στο ανέβασμα''. Το αποτέλεσμα στην δεύτερη περίπτωση ήταν πολύ καλύτερο!!!

Αν θυμάμαι καλά, όσον αφορά τις ταινίες Δημήτρη, ο Benq δεν κλείδωσε ούτε στα 48 ούτε στα 72 παρότι προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια custom ανάλυση από την κάρτα...
 
Απάντηση: Re: Συσχετισμος αναλυσεων?

Το ότι τα 24καρέ είναι λίγα το έχω διαβάσει αρκετές φορές και συμφωνώ. Προσφέρουν όμως κινηματογραφική κίνηση ενώ τα περισσότερα πηγαία καρέ ή το F.I. προσφέρουν βίντεο κίνηση. Επειδή F.I. δεν έχω δει ποτέ μου (γίνεται άραγε μέσω Η/Υ?), αν δεν κουράζω πολύ, μπορείς να μου πεις αν το προτιμάς ή όχι;

Όταν πρωτοείδα σε λειτουργία το F.I. δεν μου άρεσε καθόλου. Το φιλμ είχε γίνει βίντεο. Όταν το σχολιάζαμε το περιέγραψα ίδιο με την αίσθηση που σου αφήνει μια βιντεοκάμερα. Φαντάζομαι έχεις δει μερικά τρέηλερ που δείχνουν πως γυρίστηκε η ταινία, όπου μια κάμερα τραβάει τον σκηνοθέτη και τον καμεραμάν ενώ γυρίζεται η ταινία με τους ηθοποιούς επί το έργον. Η ''κινηματογραφικότητα'' (αδόκιμος όρος αλλά δεν βρήκα άλλο πρόχειρο) είχε πάει περίπατο. Η κίνηση, βέβαια, ήταν καλύτερη ειδικά στα πλαϊνά παναρίσματα, όμως η αίσθηση φιλμ είχε εξαφανισθεί. Ευτυχώς, τώρα πια, αφού το F.I. έχει γίνει σχεδόν στάνταρντ, υπάρχουν σκάλες επιλογής λειτουργίας, οπότε θα έλεγα ότι παίζοντας στο low βρίσκεται η χρυσή τομή και γι' αυτόν που δεν αντέχει το judder και για εκείνον που δεν θέλει να θυσιάσει στο βωμό της κίνησης την κινηματογραφική αίσθηση. Ναι, αν κάτι διάλεγα σήμερα, θα ήταν να παίξω με F.I. στο low...;);)
 
Ευχαριστώ φίλε Γιάννη για την απάντηση!

Έχω δει τρεϊλερ ταινιών και γενικά υλικό προτότυπα γυρισμένο σε βίντεο (είτε προοδευτικό είτε πλεκτό) και καταλαβαίνω ακριβώς πως είναι η κίνηση. Συμφωνώ πως η όποια "κινηματογραφικότητα" πάει περίπατο με το F.I.
Αν θυμάμαι καλά είχαν κάνει πείραμα στις Η.Π.Α. γυρίζοντας εκπομπές σε 60 καρέ και το κοινό αντέδρασε κατηγορηματικά.
F.I. δεν έχω δει ποτέ μάλλον αλλά φαντάζομαι ότι έχεις δίκαιο. Δηλαδή μία χρυσή τομή (π.χ. ρύθμιση στο low) θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα. Αλλά επειδή προσωπικά δεν έχω τέτοια επιλογή βλέπω πάντα με πολλαπλάσιο των αρχικών καρέ (συνήθως 2χ ή 3χ). Αν κάποιος σοφός συμφορουμίτης μου πει αν και πως γίνεται F.I. μέσω Η/Υ (πρόχειρα), θα το εκτιμούσα πολύ.