Συσχετισμος αναλυσεων?

Απάντηση: Re: Συσχετισμος αναλυσεων?

Φίλε Γιάννη.

Δεν προτείνω να γίνετε το scaling από κάποια άλλη συσκευή πλην του PCιου γιατί μου αρέσει να είναι συμμαζεμένα τα πράγματα.
Σκέψου ότι όταν θα είσαι σε περιβάλλον Desktop με ανάλυση 1920χ1024 (1080p) και κάνει ο ενισχυτής scale down σε 720p για το δώσει στον προβολέα
(μιλάω για LCD , DLP με native ανάλυση 720p) θα χάσεις την ταύτιση 1:1 τον pixels στην παραγόμενη εικόνα.
Ουσιαστικά επεμβαίνεις σε ένα σήμα που είναι καθαρά ψηφιακό που όταν ξεκίνα
είναι 1.966.080 pixels (1920χ1024) και το «πιέζεις» - ναι με των καλύτερο τεχνολογικά τρόπο - Reon – να χωρέσει σε 1.044.480 pixels.
Αναγκαστικά κάποια πληροφορία σε αυτήν την διαδικασία δεν θα αποδοθεί σωστά.


Γιατί λοιπόν να μην προτιμήσω αυτό το σήμα να ξεκινήσει με τον τρόπο που θα το προβάλω?
Και μην ξεχνάς ότι όσο για την ποιότητα του παραγόμενου αποτελέσματος σε έναν υπολογιστή έχουμε εκατοντάδες επιλογές με ρυθμίσεις σε κάρτες γραφικών, codecs, players, κ.τ.λ.

Μισό λεπτό....

Όταν είσαι σε περιβάλλον desktop η ανάλυση που θα έχεις δεν θα είναι 1920χ1024, αλλά 1920χ1080 (1,78:1 ή 16:9 κάδρο).

Το pixel mapping 1:1 πάντα χάνεται εφόσον γίνεται scaling είτε από τα ψηλά στα χαμηλά είτε από τα χαμηλά στα ψηλά. Δεν μας απασχολεί προς το παρόν ποια συσκευή κάνει το scaling (PC, ενισχυτής ή προβολέας). Ο προβολέας ό,τι υλικό και να του δώσεις (μιλάω για ψηφιακούς) θα την παίξει στην εγγενή ανάλυση του πάνελ του. Έτσι έχουμε:

Πάνελ 720
Υλικό 1080
Downscale

Πάνελ 1080
Υλικό 720
Upscale

Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις δοκιμάζουμε ποιο από τα μέσα μας κάνει την καλύτερη δουλειά (PC, ενισχυτής, scaler του προβολικού) και επιλέγουμε τελικά ποιος θα κάνει τη ''βρωμοδουλειά'' που αποδίδει ποιοτικότερα αποτελέσματα.
 
Απάντηση: Re: Συσχετισμος αναλυσεων?

Αν κάποιος σοφός συμφορουμίτης μου πει αν και πως γίνεται F.I. μέσω Η/Υ (πρόχειρα), θα το εκτιμούσα πολύ.

Πρέπει να είναι πολύ ''σοφός'' (δεν το λέω ειρωνικά), διότι μέχρι τώρα κάθε softwareκή προσπάθεια ήταν σκέτο ημίμετρο που δεν ικανοποίησε κανέναν. Μια παλιότερη έκδοση του F.I. ήταν το trimention του WinDVD...
 
Κατάλαβα φίλε Γιάννη...

Επειδή δε θέλω ημίμετρη λύση μάλλον δε θα κάνω F.I.
Πιστεύω πως λόγω CRT τεχνολογίας, η διαφορές που θα έχω με F.I. θα είναι μικρότερες απ' ότι αν χρησιμοποιούσα κάποια άλλη τεχνολογία.
Άρα θεωρώ πως η απάντησή σου με κάλυψε πλήρως.
 
επιλεγοντας να τροφοδοτησουμε τον προβολεα/τηλεορ. με αναλυση ιδια με του πανελ του,ανεξαρτητως αναλυσης υλικου,στην ουσια παρακαμπτουμε το scaller της....
σωστο?
π.χ σε προβολεα 1080p ,δηλωνουμε στην καρτα γραφικων 1080p κ παιζουμε υλικο 720p...το scalling θα γινει "αναγκαστικα" σε καποιο προηγουμενο σταδιο..(ειτε στον player ειτε απο την καρτα γραφικων..)...

επισης,μιας κ εχω ati,υπαρχουν καπου ρυθμισεις ωστε να παραμετροποιησουμε το αποτελεσμα του scalling που κανει?
 
Σωστός για το scaling!

Το scaling που κάνουν οι κάρτες γραφικών ουσιαστικά εξαρτάται από την επιλογή renderer, καθώς και την σχετική ρύθμιση resizer:

attachment.php
 
αντε κ ειμαι σε καλο δρομο!!
αρα Δημητρη, οταν λεμε οτι κανει το scalling η καρτα γραφικων στην ουσια παιζει σημαντικο ρολο κ ο player που χρησιμοποιουμε,ετσι?(τι επιλογες εχει για resizer κ.τ.λ)

ΥΓ ο plex που χρησιμοποιησα προσφατα στο mac ειχε επιλογες gia scalling bicubic-lanczos ας πουμε...
 
Δημητρη ή οποιος αλλος γνωριζει..
την επιλογη gpu scalling στο ati control center την εχετε ενεργοποιημενη?
τι ακριβως κανει?

ΥΓ στην επιλογη Pixel format (παλι στο control center) τι επιλεγουμε?
μου εχει διαθεσιμες 4..rgb full k limited καθως και YCbCr 4:4:4 kai YCbCr 4:2:2
 
Last edited:
Αν θυμάμαι καλά, το GPU scaling έχει να κάνει με τα παιχνίδια.. οπότε δεν μας αφορά.

Το pixel format θεωρητικά το ρυθμίζεις έτσι ώστε να είναι αυτό το οποίο δέχεται την λιγότερη επεξεργασία από το μέσο προβολής σου. Π.χ., αν ξέρεις ότι ο προβολέας σου μετατρέπει όλα τα σήματα που δέχεται σε YCbCr 4:2:2 για να τα επεξεργαστεί, δεν έχει νόημα να του στείλεις YCbCr 4:4:4..

Το κακό είναι ότι δεν θα βρεις εύκολα πληροφορίες για τη λειτουργία του μέσου προβολής σου, οπότε βάλε καλύτερα RGB (full ή limited, αναλόγως ποιο σου περνάει σωστά τα A.W. & B.B.) και καθάρισες..

Ούτως ή άλλως, ακόμα και αν έβρισκες το "σωστό" pixel format για το μέσο σου, είναι πολύ απίθανο να κατάφερνες να δεις διαφορά στην εικόνα.