Tα 50 μεγα είναι γεγονός....

Ας δούμε τη ρεαλιστική πλευρά:
Η πλάτη αυτή έχει ανάλυση 8176 x 6132 pixels
Αυτό σημαίνει ότι έχει ευκρίνεια:

πχ από τη D300:
8176/4288= 1.9 φορές μεγαλύτερη οριζόντια
6132/2848= 2.15 φορές μεγαλύτερη κάθετα (πιο τετράγωνο κάδρο),

σχεδόν διπλάσια δηλαδή από τα 12 μεγαπίξελ. Με τόσες δεκάδες χιλιάδες ευρώ που κοστίζει και με το ψυχολογικό ξεγέλασμα των MP θα περίμενε κανείς 4 φορές περισσότερη ευκρίνεια αλλά αυτό θα απαιτούσε 200 μεγαπίξελ!
Αλλά και με τα 50, είμαι περίεργος αν υπάρχουν φακοί που δίνουν περισσότερη ευκρίνεια από την ανάλυση αυτή...

Υ.Γ Η H3DII-39 κάμερα της εταιρίας με 39 μεγαπίξελ έχει $34000 μόνο το σώμα. Με ένα 80άρη φακό $43000 στο B&H

Υ.Γ#2 Ο αισθητήρας της είναι 36.7 x 49.0 mm -μεγαλύτεροs από 35mm (μεσαίο φορμά )
 
Last edited:
Δίνει δηλαδή αρχεία της τάξεως των 143 mb (στα 8 bits) ή 287mb στα 16 bits είτε 192mb CMYK 8bits.
Πολύ σημαντικό για εκτυπώσεις μεγάλων διαστάσεων, εκεί δηλαδή που ο επαγγελματίας θα χρησιμοποιούσε view camera για να πετύχει σχεδόν ανάλογο αποτέλεσμα.

Η τιμή όμως: Μάλλον θα παραείναι υψηλή.
 
Μάλλον για τους ερασιτέχνες έχει καθαρά φιλολογικό ενδιαφέρον.

Είναι απαραίτητο για κάποιον επαγγελματία να δώσει αυτό το ποσό ενώ παίρνει μεγαλύτερη ανάλυση από ενα φίλμ;
 
ΠΛέον ΔΕΝ παίρνει μεγαλύτερη ανάλυση από το φιλμ, ακόμη και από 10Χ12,5 δηλ. από μηχανή μεγάλου φορμά. Γιατί πλέον και αυτές οι ψηφιακές πλάτες υποστηρίζονται από φακούς με πολύ μεγαλύτερη αναλυτική ικανότητα σε σχέση με τους παλιότερους.

Επίσης για να πάρεις όλη την ανάλυση από το φιλμ θέλεις ή σκάνερ τυμπάνου (άρα δεν μπορείς να το έχεις στο σπίτι, αλλά στο τυπογραφείο, ή κάποιο Imacon Flextight, το οποίο όμως ακόμη και σήμερα μεταχειρισμένο δύσκολα πέφτει κάτω από 4000 ευρώ.

Τα φθηνά σκάνερ φλάτμπεντ έχουν προβλήματ στη σάρωση μεγάλου φιλμ. (EPSON 4990, V700, CANON 4090 ). Τα πιο ακριβά δίνουν οριακά καλύτερα αποτελέσματα, αλλά δεν μπορούν να δώσουν καλό εκτυπώσιμο αρχείο 70Χ100 εκ. Αντίθετα ένα αρχείο από μια τέτοια μηχανή ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ να δώσει άριστη εκτύπωση σε 100Χ150 εκ.
 
Θεωρώ πως το φίλμ έχει πλέον εξαντλήσει τα όρια εξέλιξής του. Στο παρελθόν χρησιμοποιούσα 2 view cameras, μια Plaubel Makina 13X18cm και μια Arca Swiss 10X12,5cm (την έχω κάπου μπαουλιασμένη για καθαρά μουσειακούς λόγους). Έχουν περάσει σε αχρηστία πια....
Εδώ θέλω να τονίσω κάτι σημαντικό που ίσως μας ξεφεύγει λίγο. Με τα χρόνια έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ οι τεχνικές εκτύπωσης - οffset- με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται σχεδόν άψογες εκτυπώσεις με σχετικά μικρά αρχεία. Το λέω αυτό γιατί στην δεκαετία του 80 ήταν αδιανόητο-σχεδόν αστείο- να στείλεις σε περιοδικό ή σε έντυπο slide 35mm. Άν δεν ήταν τουλάχιστον 6Χ4,5cm δεν γίνονταν δεκτό.
Tα εργαστήρια εμφάνισης slides Ε-6 παλιά δεν προλάβαιναν να παραδώσουν δουλειά, σήμερα μετριούνται στα δάχτυλα και το μέλλον τους....σκοτεινό.
Όπως λέει ο Βλάσης χρειάζονται πολύ ακριβά μηχανήματα για να αναδειχθούν οι αρετές του φίλμ, η επένδυση σε drum scanners κάθε άλλο παρά συμφέρουσα είναι.

Το φίλμ ίσως σήμερα έχει σε κάποιους τομείς ακόμα τα πρωτεία αλλά όπως συμβαίνει συνήθως το καινούριο ήρθε για να μείνει...ήρθε για να εκθρονίσει το παλιό!

Βέβαια άν μιλάμε για μαυρόασπρη φωτογραφία και τεχνικές σκοτεινού θαλάμου αλλάζει το πράγμα.

Υ.Γ Υπάρχουν στιγμές που αναπολώ το Cibachrome. Εάν τύχει και δείτε εκτύπωση Cibachrome από slide θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό!
 
Θεωρώ πως το φίλμ έχει πλέον εξαντλήσει τα όρια εξέλιξής του. Στο παρελθόν χρησιμοποιούσα 2 view cameras, μια Plaubel Makina 13X18cm και μια Arca Swiss 10X12,5cm (την έχω κάπου μπαουλιασμένη για καθαρά μουσειακούς λόγους). Έχουν περάσει σε αχρηστία πια....
Εδώ θέλω να τονίσω κάτι σημαντικό που ίσως μας ξεφεύγει λίγο. Με τα χρόνια έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ οι τεχνικές εκτύπωσης - οffset- με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται σχεδόν άψογες εκτυπώσεις με σχετικά μικρά αρχεία. Το λέω αυτό γιατί στην δεκαετία του 80 ήταν αδιανόητο-σχεδόν αστείο- να στείλεις σε περιοδικό ή σε έντυπο slide 35mm. Άν δεν ήταν τουλάχιστον 6Χ4,5cm δεν γίνονταν δεκτό.
Tα εργαστήρια εμφάνισης slides Ε-6 παλιά δεν προλάβαιναν να παραδώσουν δουλειά, σήμερα μετριούνται στα δάχτυλα και το μέλλον τους....σκοτεινό.
Όπως λέει ο Βλάσης χρειάζονται πολύ ακριβά μηχανήματα για να αναδειχθούν οι αρετές του φίλμ, η επένδυση σε drum scanners κάθε άλλο παρά συμφέρουσα είναι.

Το φίλμ ίσως σήμερα έχει σε κάποιους τομείς ακόμα τα πρωτεία αλλά όπως συμβαίνει συνήθως το καινούριο ήρθε για να μείνει...ήρθε για να εκθρονίσει το παλιό!

Βέβαια άν μιλάμε για μαυρόασπρη φωτογραφία και τεχνικές σκοτεινού θαλάμου αλλάζει το πράγμα.

Υ.Γ Υπάρχουν στιγμές που αναπολώ το Cibachrome. Εάν τύχει και δείτε εκτύπωση Cibachrome από slide θα μείνετε με το στόμα ανοιχτό!

και μάλιστα από Agfa 25άρι σε 6Χ7....
 
Τα 60mp πλέον...

PhaseOne P65+ Απόλυτο ρεκόρ 60Megapixel

H δανέζικη PhaseOne με μια κίνηση ρουά ματ αναδεικνύεται στην πρώτη θέση των megapixel όλων των εποχών.
Για πρώτη φορά υλοποιεί μηχανή μεσαίου φορμά με το νέο chip Sensor + CCD της Dalsa (φυσικών διαστάσεων 53.9x40.4mm), πραγματικής ανάλυσης 8984x6732pixel.
Kάθε αρχείο στα 8bit καταλαμβάνει χώρο 180ΜΒ ενώ προσφέρεται και δυνατότητα λειτουργίας στα 16bit (δυναμική περιοχή 12,5 stop).
To νέο μοντέλο μεσαίου φορμά θα παρουσιαστεί επίσημα στην επικείμενη έκθεση Photokina το τέλος Σεπτεμβρίου.

Από το www.photo.gr
 
Μπορεί να μην την αγοράσει ποτέ κανείς, μπορεί να μην έχει κανείς μας τη δυνατότητα να τη δουλέψει, ας διαβάζουμε όμως κάποια πράγματα για το απόλυτο των ψηφιακών πλατών (τουλάχιστον για το 2009).

Από ποιόν άλλο;
Ton Michael Reichmann

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/p65-plus-field.shtml
 
Αμα υπαρχει ενδιαφερον να προσπαθησω να κανουμε μια δοκιμη στην Αθηνα με την 60mp .......

Με εχει ειδοποιησει η εταιρεια οτι την εχει για δειγματισμο.
 
Μπορεί να μην την αγοράσει ποτέ κανείς, μπορεί να μην έχει κανείς μας τη δυνατότητα να τη δουλέψει, ας διαβάζουμε όμως κάποια πράγματα για το απόλυτο των ψηφιακών πλατών (τουλάχιστον για το 2009).

Από ποιόν άλλο;
Ton Michael Reichmann

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/p65-plus-field.shtml

Για ρίξε όμως μια ματιά, Βλάση, σε άλλο άρθρο του ίδιου:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/kidding.shtml

Η Canon G10 (αισθητήρας 1/1.7'', 14.7 mp) απέναντι στα 39mp της ψηφιακής πλάτης Phase P45+ (φορεμένης σε Hasselblad H2).
Αποτέλεσμα: οι επαγγελματίες του χώρου φίλοι του αδυνατούσαν να ξεχωρίσουν μεταξύ των καλών εκτυπώσεων 33χ48 εκατοστών (13χ19'') που τους παρουσίασε. Μιλάμε για αρκετά μεγάλες εκτυπώσεις, τουλάχιστον μεγαλύτερες από αυτές που συνηθέστατα θα εκτυπώσει ακόμη και ο σοβαρός ερασιτέχνης.
 
Να και κάτι που δεν περιμέναμε. Η Phase One ανακοίνωσε νέα ψηφιακή πλάτη στα 40 μέγα σε πολύ πιο χαμηλή τιμή από την αδελφή της που παίζει στα 65 μέγα. Αντί για 37000 δολάρια, η 40άρα κοστολογείται στα 15.000 ευρώ. Not bad at all θα έλεγα. Βέβαια δεν λέει αν είναι καθαρά 16μπιτη πλάτη.

http://www.dpreview.com/news/0904/09042903phaseonep40.asp
 
Είναι:
"The versatility of the P 40+ system is important for those who seek quality medium-format 16-bit capture under a variety of working conditions."

Έχει και λειτουργία 10mp, όπου ανεβάζει μέχρι 3200iso και ριπή 1.8 fps (καθόλου άσχημα). Και όλα αυτά με δυναμικό εύρος 12.5 στοπ!
 
Είναι:
"The versatility of the P 40+ system is important for those who seek quality medium-format 16-bit capture under a variety of working conditions."

Έχει και λειτουργία 10mp, όπου ανεβάζει μέχρι 3200iso και ριπή 1.8 fps (καθόλου άσχημα). Και όλα αυτά με δυναμικό εύρος 12.5 στοπ!


Το οποίο όμως το παίρνεις μόνο μέσα από τον raw capture/converter της PhaseOne.