Τα φώτα σας σχετικά με την κατασκευή ηχείων με μεγάφωνα PA

Τα φώτα σας σχετικά με την κατασκευή ηχείων με μεγάφωνα PA
Το διάστημα 1991 - 1995 είχα σαν δεύτερη απασχόληση την κατασκευή PA ηχείων με δύο ακόμα φίλους. Ασχολούμουν αποκλειστικά με την κατασκευή, (όχι σχεδιασμό), των κουτιών.
Από την εποχή εκείνη έχουν ξεμείνει κάποια μεγάφωνα της Celestion σε άριστη κατάσταση αχρησιμοποίητα με τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
α) Woofer
Celection BX3075 (15", 300 w, 8Ω, (5,44 Re Ohm), 99db, 35Hz - 1kHz
Συνήθως τα χρησιμοποιούσαμε σε ζευγάρια για την κατασκευή Sub.
β) Mid ??
Celection K10T - 200 (10", 200w, 8Ω, (5,8 Re Ohm), 96db, 70Hz - 6kHz
Χρησιμοποιούνταν για woofer σε δίδρομα με κόρνα η σε ενισχυτές ηλεκτρ. κιθάρας.
γ) Tweeter
Celestion T4224 Bullet Tweeter (1,75"(44mm), 50w, 8Ω (6 Re Ohm)2,5kHz - 20kHz (3k - 17k, -3db), με προτεινόμενο σημείο cross στα 3,5kHz και 18db/oct (3rd order)

Αξίζει κατά την γνώμη σας να προχωρήσω σε κατασκευή ηχείων με τις παραπάνω μονάδες για να χρησιμοποιηθούν σε χώρο περίπου 60τμ για τον χαβαλέ της παρέας μία στα τόσα ? (Δύο 12" PA ενεργά σίγουρα θα ήταν υπέρ αρκετά για την δουλειά που τα θέλουμε)
Το κόστος των κουτιών υπολογίζετε από 250 ως 300 max.

Το δυσκολότερο στην υπόθεση είναι η κατασκευή των Crossover, γιατί οι γνώσεις μου είναι μάλλον κοντά στο μηδέν, δεν γνωρίζω το κόστος τους αλλά και αν και πού θα μπορέσω να βρω υλικά για την κατασκευή τους.
Έχω πειραματιστεί με το X-Over 3 pro αλλά και με άλλους "online" υπολογιστές cross και το μόνο που κατάφερα είναι να μπερδεύομε συνεχώς περισσότερο.
Μιας και στον χώρο αυτό υπάρχουν πολλοί με πάρα πολλές γνώσεις στον τομέα αυτό θα ήθελα την γνώμη σας, να προσπαθήσω να τα φτιάξω η να τα αφήσω στα κουτιά τους και να αγοράσω 2 έτοιμα ???

Ευχαριστώ
 
μιας και απευθύνθηκες σε αυτη τη κατηγορία δεν νομίζω να βρεθεί κάποιος να σου πει να πάρεις έτοιμα. φτιάξε ένα σύστημα σαμπ-δορυφόρους.
απο ενισχυτές τι υπάρχει?
εαν υπάρχουν διαθέσιμοι φτιάχνεις ενα σαμπ ενεργό και το απο πάνω βγαίνει ενα εύκολο δυδρομο. παίρνεις δυο έτοιμα κρος (θελει λιγο ψάξιμο για το ποια ) και μετά με τις υποδείξεις μας τα διορθώνεις.
το αποτέλεσμα ετσι θα ειναι αλλου γιατι τα μεγάφωνα σου ειναι καλά.
μονο το τουιτερ ειναι λιγο φόλα αλλα παλεύεται.
 
Συμφωνώ με τον kontr. Καλά μεγάφωνα, φτιάξτα όπως λέει με ενεργό σαμπ αν υπάρχει δεύτερος ενισχυτής. Το δίδρομο από πάνω παλεύεται άνετα.

Thiele small δε βρίσκω όμως...
 
Last edited:
Υπάρχουν έτοιμα σχέδια. Αυτα που έφτιαχνε και η ιδια η σελεστιον για αυτα τα μεγάφωνα. για τα 15ιντσα δηλαδή γιατι για τα αλλα ειναι ποιο απλα τα πραγματα αφου θα πανε για δορυφόρο.
 
Εγώ σου προτείνω ανεπιφύλακτα να τα βάλεις σε ανοικτή μπάφλα (περίπου στο μέτρο), με U frame 15άρια ή H frame εάν θέλεις βαθύτερο χαμηλό.
Όσον αφορά το crossover, αντί να δώσεις ένα κάρο χρήματα για πηνία και πυκνωτές που το μόνο που θα κάνουν είναι να σου καταστρέψουν το ήχο, πάρε ένα ηλεκτρονικό crossover έστω και μεταχειρισμένο με 50 -100 . Σου προτείνω το Behringer CX3400.
Τώρα βέβαια για να παίξουν τα ηχεία με το ενεργό crossover (το οποίο συνδέεται μεταξύ προ και τελικού) θα χρειαστείς 3 στερεοφωνικούς ενισχυτές (όχι απαραίτητα ίδιους). Υποθέτω πως έχεις τουλάχιστον ένα ενισχυτή, μπορείς κάλλιστα να αγοράσεις με πολύ λίγα χρήματα 2 tripath με περίπου 100 (και τους δύο) και θα έχεις ηχεία ανοιχτής μπάφλας με ενεργά crossover και τριπλο-ενίσχυση.
Η ποιότητα που θα έχεις δεν θα μπορεί να συγκριθεί με κανένα ηχείο καμπίνας που έχει παθητικά crossover, το δε μπάσο που θα ακούσεις από τα 15αρια δεν θα έχει καμία σχέση με την κουτίλα που άκουγες μέχρι σήμερα στο εγγυώμαι.
Εγώ προσωπικά έχω υλοποιήσει το παραπάνω σύστημα (δυστυχώς όχι με 15άρια) και σου λέω με βεβαιότητα, πως δεν γυρίζω πίσω στα κουτιά με τίποτα.
Μερικές φωτογραφίες και ένα βιντεάκι από τα ηχεία μου

IMG_1290.jpg

IMG_1266.jpg

IMG_1264 small.jpg

http://youtu.be/dPOPTd6z8v4
 
βασικά δεν εχουμε τα χαρακτηριστικά του 15ιντσου για να ξέρουμε εαν παει σε μπαφλα. εαν εχει Q 0.18 oπως αναφέρθηκε τοτε δεν κανει αρα πρέπει να παει στο κουτι που έδινε η εταιρία.
 
Εξαρτάται πιό είναι το ζητούμενο. Αν το ζητούμενο είναι τα 30 Hz τότε σίγουρα με Qts 0.18 είναι δύσκολα τα πράγματα. Από την άλλη 40 Hz σε U frame ή στην τελική σε H frame, πιστεύω πως θα τα βγάλει (εάν ξέραμε και το xmax, θα βοηθούσε).
 
Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας.
Απ' ότι φαίνετε την βουτιά στο πριονίδι δεν την γλιτώνω ...
Δίστιχος τα σχέδια της Celestion, (έχω στείλει mail στην Celestion αλλά δεν έχω απάντηση ακόμα), δεν υπάρχουν πλέον, ωστόσο υπάρχουν σε σημειώσεις αρκετά χαρακτηριστικά του κουτιού, καθώς και η δική μας κατασκευή του sub (+12,5 lit(47,1x46,3x33,3 cm)) από τα αρχικά σχέδια της Celestion για sub με ένα woofer.
Όσον αφορά τα στοιχεία του Woofer έχουμε:
Nominal Impedance (Ohm): 8
Nominal Diameter (ins): 15
Peak Excursion, Xmax (mm): 3.25
Magnet Weight (oz): 86
Voicecoil Diameter (ins): 3
Chassis Type: Cast
Thermal Power (Watt)*:300
Frequency Response (Hz): 35-1k
Total Dynamic Mass, Mmt (g): 87.2
Total Q, Qts: 0.184
Mechanical Q, Qms: 7.792
Electrical Q, Qes: 0.189
Sensitivity (dB 1W@1m): 99
Resonance, fs (Hz): 35
Resistance, Re (Ohm): 5.44
Piston Diameter, D (m): 0.33
Equivalent Volume, Vas (ltr): 243.5
BL Product, Bl (Tm): 23.5
Compliance, Cms (mm/N): 0.237
Mechanical Resistance, Rms (kg/s): 2.46
Box Volume, Vb (ltr): 60
Tuning Frequency, Fb (Hz): 35
Port Diameter, Vd (mm): 100
Port Length, Vl (mm): 249
Overall Diameter (mm): 395
Baffle Cut-Out Diameter (mm): 351
Fixing Hole P. C. D. (mm): 370
No. of Fixing Holes: 8

Σχετικά με την ανοιχτή μπάφλα φεν νομίζω ότι είναι ότι καλύτερο για την δουλειά που τα θέλω, και όσον αφορά το ενεργό cross, είναι μια καλή λύση, και αυτή σκεπτόμουν αρχικά, αλλά το κόστος είναι αρκετά μεγάλο για τα ενισχυτικά.
Η λύση των tripath είναι καλή νομίζω με την προϋπόθεση οι στάθμες να είναι σε πολύ λογικά επίπεδα, αν οι στάθμες αρχίσουν να ανεβαίνουν μάλλον θα πάρουμε τα Tweeter στο χέρι.
Νομίζω ότι η καλύτερη λύση είναι 2 Sub και 2 δορυφόροι όπως αρχικά πρότεινε ο φίλος Kontr.
Από ενισχυτικά υπάρχει διαθέσιμος ένας Koda 2χ240w με αρκετά χρόνια στην πλάτη του, και είναι εύκολο να βρεθεί και ένας Behringer EP2000.
 
Η ποιότητα που θα έχεις δεν θα μπορεί να συγκριθεί με κανένα ηχείο καμπίνας που έχει παθητικά crossover, το δε μπάσο που θα ακούσεις από τα 15αρια δεν θα έχει καμία σχέση με την κουτίλα που άκουγες μέχρι σήμερα στο εγγυώμαι.

Πολύ ωραίο το ηχείο σου αλλά κράτα μικρό καλάθι για το χαμηλό με το celestion

Ilitsa μπορείς να το κάνεις ενεργό μόνο το κάτω και οι δορυφόροι να ειναι παθητικοί.
Αν εχεις ηδη δυο ενισχυτες πάρε ενα ενεργό, φτιάξε ενα παθητικό κρος, ειναι πολύ πιο ευκολο διδρομο ψηλά και εισαι οκ
 
Απάντηση: Re: Τα φώτα σας σχετικά με την κατασκευή ηχείων με μεγάφωνα PA

Κώστα θέλεις??
....0.18 το 15'' :flipout::flipout:

Δικαίως χτυπιέσαι.... από τα γέλια. Πλάκα θα είχε και το άλλο με τη μπάφλα με τέτοιο Q. Μπάσο από τους 200 και πάνω....

Πρόκληση είναι πάντως, θέλει ή κόρνα ή θα συμβιβαστεί σε ρεφλέξ 4ης τάξης με roll off από τους 150 περ. και μπόλικη ισχύ από ενισχυτή και αντίστοιχη ενίσχυση μπάσου (6db/οκτάβα κατεβαίνοντας) με ηλ. κρος.

Ενδιαφέρον πρότζεκτ...
 
Απάντηση: Re: Τα φώτα σας σχετικά με την κατασκευή ηχείων με μεγάφωνα PA

Εξαρτάται πιό είναι το ζητούμενο. Αν το ζητούμενο είναι τα 30 Hz τότε σίγουρα με Qts 0.18 είναι δύσκολα τα πράγματα. Από την άλλη 40 Hz σε U frame ή στην τελική σε H frame, πιστεύω πως θα τα βγάλει (εάν ξέραμε και το xmax, θα βοηθούσε).

Τά χεις τα δίκια σου με τις μπάφλες, όντως ακούγονται αλλιώς, αλλά όπως γράφεις κι εσύ με 0,18 θέλει ΠΟΛΥ αντιστάθμιση. Μπορεί να τα σηκώνει τα αναγκαία βαττ, το βρίσκουμε αυτό με το Xmax όπως είπες, αλλά φοβάμαι ότι θα μπει σε περιοχές με μεγάλες παραμορφώσεις.

Ρεφλέξ είναι πιο "σιγουράκι".

Μπορεί να χρησιμοποιήσει τον behringer για τα μπάσα, για πάνω έχει τον Koda.
Κρος θα βοηθήσουμε να φτιάξει, από τη σελίδα του linkwitz
 
Τα 60 λίτρα στους 35 που προτείνει η celestion είναι μια χαρά: 87 db στους 40, 90 στους 50, 93/80, 94/100 με 1 βαττ
Μέχρι τους 50 ισοσταθμίζεται άνετα. Για τους 40 δεν ξέρω, πρέπει να το δούμε πάλι.

Για να πιάσει δηλ τα 100 του μιντ, θέλει καμμιά 10ριά βαττ στους 50, 8 στους 100 κλπ. Εύκολο.
 
Ελα βρε Κώστα
τι ρεφλέξ
ειναι δυναμόν τετοιο μεγαφωνο να του βάλεις τρύπα?
Δες τι αντισταση θα εχει στο κουτι που αναφέρει η celestion στους 100κύκλους...εκτός της πτωσης....
Φτιαξε μια μπασοκόρνα...ειναι αυτό που δεν ειχατε φτιαξει

Υ.Γ. το μιντ είναι 96
xmax 3,25mm
 
Last edited:
Μπασόκορνα σωστός, η βέλτιστη λύση. Άλλα θα έχει τουλάχιστον 500 λίτρα όγκο (για τους 55-60, όχι πιο κάτω) και κατασκευαστικά δεν είναι ότι ευκολότερο.
Καλά τα λες με την αντίσταση, αλλά με μπέρυ θα οδηγεί, δεν έχει θέμα. Πτώση θα έχει παντού, γι αυτό και πρέπει να ισοσταθμιστεί αλλά Linkwitz.
 
Μετά από μικρή απουσία, "ξανά στα χαρακώματα"!
Απάντηση από την Celestion για το 15" (ΒΧ15-3075)

Hi Ilias
The BX range worked best in smaller sized cabinets so would never
produce real deep bass but did have incredibly loud, punchy and fast
upper bass. Typical box size was between 40 and 60 litres tuned to
around 40Hz using a 100mm diameter vent with a length of around 200mm.

Βάση αυτού η χρήση τους ως καθαρά Sub-woofer με cross στα 100 με 140 Hz μάλλον δεν είναι η ιδανική.

Η λύση ενός Active crossover με 3 τελικούς και 2 χωριστές καμπίνες όπως σωστά αναφέρατε πιο πάνω (Woofer - Δορυφόροι) με λειτουργία τρίδρομου πως σας φαίνετε ?
 
Μετά από μικρή απουσία, "ξανά στα χαρακώματα"!
Απάντηση από την Celestion για το 15" (ΒΧ15-3075)

Hi Ilias
The BX range worked best in smaller sized cabinets so would never
produce real deep bass but did have incredibly loud, punchy and fast
upper bass. Typical box size was between 40 and 60 litres tuned to
around 40Hz using a 100mm diameter vent with a length of around 200mm.

Βάση αυτού η χρήση τους ως καθαρά Sub-woofer με cross στα 100 με 140 Hz μάλλον δεν είναι η ιδανική.

Η λύση ενός Active crossover με 3 τελικούς και 2 χωριστές καμπίνες όπως σωστά αναφέρατε πιο πάνω (Woofer - Δορυφόροι) με λειτουργία τρίδρομου πως σας φαίνετε ?

Βέλτιστη.
 
θα συμφωνησω και εγω για τα τερατα του παρελθοντος ειδικοτερα για την σειρα BX η οποια ηταν γνωστο οτι δεν πηγαινε ποτε καλα σ χαμηλα μπασσα ..

ειμαι αντιθετος στην κατασκευη ανοιχτης μπαφλας με τετοια μεγαφωνα ...και φυσικα ειμαι τελειως αντιθετος στο σχολιο οτι το παθητικο κορσσοβερ καταστρεφει τον ηχο ενω το ηλεκτρονικο οχι ...

το σωστο παντρεμα μεγαφωνων το αναλογο κροσσοβερ για την αναλογη δουλεια και η σωστη επιλογη του που και ποσο κοβεις εχει αχτυπητο ηχο ..

τα ηχοχρωματα που μπορει να παραγει ενα παθητικο κροσσοβερ ( τα οποια φυσικα εχουν να κανουν με την αδυναμια του να ειναι απολυτα τελειο ) δεν μπορουν να παραχτουν απο ηλεκτρονικα κροσσοβερ