TACT AUDIO RCS 2.2 XP.Room EQ processor.

Re: Απάντηση: TACT AUDIO RCS 2.2 XP.Room EQ processor.

Αν δεν σου κάνει κόπος, συνέδεσε τον Η/Υ στην USB του Copland, ανέβασε το πρόγραμμα που σου δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίζεις manually τις παραμέτρους και πες μου αν σου παρέχει τη δυνατότητα ρύθμισης της φάσης του σηματος σε σχέση με τη συχνότητα. Εχω την εντύπωση ότι δεν το κάνει. Ρυθμίζει μόνο το πλάτος του σήματος.

Υ.Γ Απλώς σε μένα το Copland δεν δούλεψε ικανοποιητικά. Με το behringer διόρθωσα τα ίδια πράγματα που μου έβγαλε το Copland χωρίς να έχω τρία επιπλέον στάδια μετατροπής στην πορεία του σήματος. Ουσιαστικά με βοήθησε να τοποθετήσω σε καλύτερη θέση τα ηχεία στο χώρο μου σε σημείο που δεν χρειάστηκα τελικά να έχω μόνιμα ενεργοποιημένο το DEQ . To τελευταίο είναι ένα πολύ καλό βοήθημα. Τις περισσότερες φορές ακούω χωρίς DEQ.

Ντεν έχω Η/Υ καρντιά μου! Εχω mac και το @#$%νο το Copland
τρέχει το πρόγραμμα του μόνο σε Windows :bang:
 
Δεν υπάρχει πια το Virtual PC για Mac;

Υπάρχει, και φυσικά η νέα γενιά των Mac με επεξεργαστές Intel ''τρέχουν"
Windows.
Απλά όμως, όπως είπα και παραπάνω δεν θέλω να εμπλακώ σε manual διαδικασία,γιατί ξέρω πως θα έχω πάντα την αμφιβολία αν έκανα κάτι σωστά.
 
Aυτή η αμφιβολία πάντα μας καταδυναστεύει όλους...
Κάνε αυτό που σου αρέσει ηχητικά και μετά μέτρα καμπύλη απόκρισης με ένα μαραφέτι.
Έχε υπ' όψιν σου ότι παρά τα λάθη που εδεχομένως θα βρείς (κατά τας γραφάς...) είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι όλα τα αυτιά δεν "ηχούν" το ίδιο.
Αυτή δε η καμπύλη όταν γίνει τελειωτική, θα σε βοηθά πάντα σε οποιαδήποτε αλλαγή κάνεις στα μηχανάκια σου.
Θα είναι κάτι σαν μπούσουλας.
 
Αμ δε που οταν φερεις το συστημα στα ισια με τετοια μαραφετια, ανακαλυπτεις οτι η ευθεια γραμμη δεν ειναι το τελειο.
Εχω παρατηρησει οτι μια τονωση των μπασων περιπου 4 ντεσιμπελ που λιγοστευει σιγα σιγα και μια μειωση αντιστοιχα 4 ντεσιμπελ στα ανωτερα πριμα με σταδιακη μειωση οσο καταεβαινουμε σε συχνοτητα, μου ηταν ψυχοσωματικα πιο αρεστη. Και εκει που ελεγα να παω σε ενα γιατρο να δω τι φταιει ανακαλυπτω οτι και πολλοι αλλοι εχουν την ιδια μουρλια. Και καλα μερικοι μουρλοι ωσπου ανακαλυπτω οτι το ιδιο εφαρμοζει και το BBC.
Και δεν τελειωνει εδω, μια και μιλαμε για το COPLAND απο οτι θυμαμαι εκτος απο την ευθεια ρυθμιση εχει και αλλες δυο προρυθμισεις, που την μια την ονομαζει ...BBC και κανει ακρινως αυτο το πραγμα. Ο δε ριβιουερ του στο AVMENTOR αναφερει οτι μαλλον αυτη η ρυθμιση του αρεσε περισσοτερο. Ας κανει μια δοκιμη και ο φιλος που παραπανω αναφερει οτι το εχει να μας πει και αυτος τις εντυπωσεις του.
 
θανάση (αν αναφέρεσαι στο ποστ μου) δεν έγραψα πουθενά για ευθεία γραμμή...
Ξαναδιάβασε (αν αναφέρεσαι στο πόστ μου)
Μερσί.

Πάντως τελικά οι περισσότεροι μπορεί να σκοτωθούν με κάποιον άλλο όταν θέμα είναι οι χρωματισμοί... και τελικά όλοι ενδόμυχα τους θέλουνε!:2thumb22sup:
 
Απάντηση: Re: TACT AUDIO RCS 2.2 XP.Room EQ processor.

Απλά όμως, όπως είπα και παραπάνω δεν θέλω να εμπλακώ σε manual διαδικασία,γιατί ξέρω πως θα έχω πάντα την αμφιβολία αν έκανα κάτι σωστά.

Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξεις υποχρεωτικά την καμπύλη ισοστάθμισης που δημιούργησε αυτόματα ο αλγόρυθμος της Copland.

Απλώς να παρατηρήσεις την καμπύλη ώστε να έχεις μια εικόνα σε ποια σημεία (συχνότητες) έχει τα περισσότερα προβλήματα ο χώρος σου σε συνδιασμό με τα υπόλοιπα μηχανήματα-καλώδια. Ενδέχεται σε κάποια σημεία η διόρθωση που κάνει το Copland να ξεπερνά κάποια όρια με αποτέλεσμα να επεμβαίνει αγρίως το DSP επάνω στο πηγαίο σήμα. Οπότε διορθώνεις χώρο, ξαναμετράς , βλέπεις καμπύλη στο PC και πάει λέγοντας μέχρις ότου πετύχεις την ιδανική θέση. Εγώ με το Copland κατάφερα να φέρω τα ηχεία στην ιδανική θέση με την ελάχιστη δυνατή επέμβαση εκ μέρους του ισοσταθμιστή.
Διαδικασία επίπονη, το καταλαβαίνω, αλλά πρακτικά εφικτή και πάντα με θετικά αποτελέσματα.
Εννοείται ότι δεν το ξανακάνω με τίποτα γιατί με κουράζει η διαδικασία. Μια φορά είναι αρκετή και πιστεύω ότι αξίζει πραγματικά τον κόπο.
 
θανάση (αν αναφέρεσαι στο ποστ μου) δεν έγραψα πουθενά για ευθεία γραμμή...
Ξαναδιάβασε (αν αναφέρεσαι στο πόστ μου)
Μερσί.

Oχι Γιαννη γενικα μιλαγα. Με την δικη σου αποψη συμφωνω.
 
Η επιθυμητή καμπύλη ονομάζεται στα Αγγλικά "Target Curve" .
Στο Ultracurve το target curve το ορίζει φυσικά ο χρήστης.
Εγώ εφαρμόζω μια διαφορετική αλλά παραπλήσια καμπύλη από αυτή που προτείνει το BBC.
Με το Copland στη θέση BBC turget curve ο ήχος έγινε ελαφρά πιο ξεχούραστος αλλά έχασε σε διαφάνεια στις υψηλές συχνότητες. Ολα αυτά βέβαια είναι εντελώς υποκειμενικά .
 
Πάντως τελικά οι περισσότεροι μπορεί να σκοτωθούν με κάποιον άλλο όταν θέμα είναι οι χρωματισμοί... και τελικά όλοι ενδόμυχα τους θέλουνε!

Mα και τα ιδια τα οργανα δεν παραγουν χρωματισμους;
 
Πρακτικά έχουμε τη δυνατότητα να βγάλουμε ότι ήχο θέλουμε από το σύστημα.
Το δύσκολότερο είναι να αποφασίσεις πως θέλεις τελικά να ακούς τη μουσική.

Αλλα target curves για το βράδυ, αλλο για μέτριες στάθμες, αλλο για υψηλές και άλλο για τα parties της μικρής, Το τελευταίο με έχει σώσει κυριολεκτικά γιατί μπορώ να ακούω τα MP3s της κορούλας στο party και να ακούγονται σαν να παίζει βινύλιο χωρίς τα scratches !!!

Υ.Γ Mε λίγη δουλειά παραπάνω μπορεί κάποιος να κάνει ακόμα και εξομοίωση της φυσικής συμπίεσης που παράγει μια λυχνία 300Β χρησιμοποιώντας τα παραμετρικά Dynamic compressors του Ultracurve.
 
Last edited:
Φυσικά και βέβαια έχει διαφορά αν πάιζουν τα όργανα σε ανοικτό ή κλειστό χώρο.
Απλά κάποιες φορές εμείς οι "αθλητές" χρησιμοποιούμε αβίαστα και χωρίς πολύ σκέψη κάποιους όρους.
Τόσο πολύ μάλιστα που γίνονται κλισέ...

Για το θέμα της flat responce να είστε βέβαιοι πως τα μετρητικά μικρόφωνα δεν κάνουν λάθος.
Λάθος κάνουν τα αυτιά μας που είναι όλα διαφορετικά.
Έτσι ο καθένας αναλόγως προσαρμόζεται.
Πιθανότατα ο πιο ευτυχής χομπίστας θα ήταν αυτός που έχει flat responce στο χώρο του αλλά να του αρέσει συνάμα το αποτέλεσμα!

Επίσης όπως έχω ξαναγράψει ο ροζ θόρυβος δεν είναι μουσική.
Δεν περιλαμβάνει "χροιές", ατάκα, μέτωπα και άλλα συναφή...
 
Mα και τα ιδια τα οργανα δεν παραγουν χρωματισμους;

Τα όργανα παράγουν φυσικούς χρωματισμούς αλλά αναλόγως του είδους του οργάνου.
Μην το μπερδεύεται το θέμα με τους χρωματισμούς ενός ηχείου που είναι μόνιμοι ανεξαρτήτως του είδους της μουσικής και των οργάνων που αναπαράγουν.
 
Τα όργανα παράγουν φυσικούς χρωματισμούς αλλά αναλόγως του είδους του οργάνου.
Μην το μπερδεύεται το θέμα με τους χρωματισμούς ενός ηχείου που είναι μόνιμοι ανεξαρτήτως του είδους της μουσικής και των οργάνων που αναπαράγουν.


Είναι δύσκολο να εννοηθεί ποιοί είναι αυτοί.
Π.χ:
Αν ηχογραφηθεί χρωματισμός οργάνου σε χώρο, πιθανότατα (είμαι σίγουρος δηλαδή...) θα πούμε ότι χρωματίζει το ηχείο...:damnyou:
Τώρα αν μιλάμε ως χρωματισμό για το κοινό booming εκεί πάω πάσο.
 
!

Επίσης όπως έχω ξαναγράψει ο ροζ θόρυβος δεν είναι μουσική.
Δεν περιλαμβάνει "χροιές", ατάκα, μέτωπα και άλλα συναφή...

Σωστός. Ο ρόζ θόρυβος είναι μόνο η αρχή.

Επόμενο βήμα το playback από το ειδικό τεστ CD της Sheffield Labs. Με αυτό τον τρόπο μπάινει στην αλυσίδα -προς διόρθωση- και η πηγή μας.
 
Είναι δύσκολο να εννοηθεί ποιοί είναι αυτοί.
Π.χ:
Αν ηχογραφηθεί χρωματισμός οργάνου σε χώρο, πιθανότατα (είμαι σίγουρος δηλαδή...) θα πούμε ότι χρωματίζει το ηχείο...:damnyou:
Τώρα αν μιλάμε ως χρωματισμό για το κοινό booming εκεί πάω πάσο.

Οι χρωματισμοί ενός ηχείου είναι δεδομενοι και απόλυτα μετρήσιμοι. Αναφέρομαι κυρίως στους βασικούς συντονισμούς καμπίνας και μεγαφώνων, αλλά δεν είναι μόνον αυτοί.

Υ.Γ Μια μικρή διαφοροποίηση από το flat της τάξης του +/- 2,5 dB δεν θεωρείται χρωματισμός.
Αλλο είναι το να ξεφεύγει ένα ηχείο από το να θεωρείται flat και άλλο να συντονίζουν αγρίως οι καμπίνες και τα μεγάφωνα (κακοί χρωματισμοί λόγω συντονισμών)
 
Last edited:
Υ.Γ Οι χρωματισμοί, που οφείλονται σε συντονισμούς των μεγαφώνων και της καμπίνας ενός ηχείου, δεν διορθώνονται με ψηφιακή επεξεργασία. Με άλλα λόγια οι "κακοί" χρωματισμοί δεν διορθώνονται αποτελεσματικά με τα DSPs.
 
Last edited: