Winter + Winter

ln()

Supreme Member
1 February 2007
6,400
Βόλος
Αφορμή για αυτό το post είναι η προσφορά του "Ήχου" για τα δύο samplers της Winter & Winter.

Νομίζω ότι είναι πολύ καλή εισαγωγή στη φιλοσοφία της πολύ ιδιαίτερης δισκογραφικής εταιρίας. Το 50% της έκπτωσης δικαιολογείται, γιατί είναι παλιά (του 1998) επομένως "χάνετε" τα τελευταία 15 χρόνια της ιστορίας της. Όμως έχουν καλή επιλογή, και τα συνιστώ. Έχουν μεγάλα κομμάτια, κι όχι αποσπάσματα των 3 λεπτώ όπως κάτι άλλα sampler. Έχουν και το παλιό πολυτελές κουτί της εταιρίας κι όχι digipack.

1246d06e95.jpg

To Composed Works έχει συνθέσεις. Ξεκινά και τελειώνει με Biber, πρώτα με βιολί στο τέλος με τρομπέτα. Στο ενδιάμεσο ακούτε μέρος από την 6η σουίτα για σόλο τσέλο του Bach, Satie παιγμένο σε ακορντεόν, ένα σύγχρονο έργο του Kagel για πιάνο, ένα κομμάτι από τρίο του Schubert, ένα χορωδιακό του Part. Όμως περιέχει και μια επιτόπια ηχογράφηση σε εκκλησία της Σαρδηνίας. Και τη διασκευή του Uri Cain στον Βάγνερ από το ηχοτοπίο "Ο Βάγκνερ στη Βιέννη", όπου το σύνολο παίζει σε καφέ της πλατείας του Αγ.Μάρκου με όλο τον περιβάλλοντα θόρυβο.

193b9ac73f.jpg

Το Improvised Works έχει αυτοσχεδιασμούς. Αλλά δεν είναι απαραίτητα αβάντ-γκάρντ. Έχει παραλλαγές σε θέματα των Mingus με το τρίο του Paul Motian, Coleman με Marc Ribot στην κιθάρα, Fats Waller προφανώς σε πιάνο, και βέβαια απόσπασμα από τους αυτοσχεδιασμούς-διασκευές του Uri Caine σε Mahler. Και τρία σύγχρονα έργα των Dave Douglas, Gary Thomas, Ernst Reijsenger.

Δεδομένου ότι η green-way θα έχει περίπτερο στην έκθεση του Ήχου, θα είναι ευκαιρία να τα αποκτήσετε.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

ca1d77b509.jpg

Αν θέλετε να έχετε μια εικόνα σύγχρονων τάσεων της μπαρόκ μουσικής, το πιο πρόσφατο sampler της εταιρίας με τίτλο Baroque Music in the 21st Century είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία. Bach, Vivaldi, Frescobaldi, Haendel, κ.ά. συνυπάρχουν σε μια συλλογή που ακούγεται πολύ ευχάριστα μονοκόμματα. Το ευχαριστήθηκα πάρα πολύ, και το έχω μονίμως στο αυτοκίνητο τον τελευταίο καιρό.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Δεδομένου ότι έχω αρκετούς δίσκους της εταιρίας στη δισκοθήκη μου, να σας γράψω και για κάποιους από αυτούς.

a78840ccea.jpg

Το Primal Light αποτελεί το πρώτο αφιέρωμα του Uri Cain στον αυστριακό συνθέτη με διασκευές έργων του. Νομίζω ότι είναι ένας εξαιρετικός συνδυασμός τζαζ και κλασικής.

49516f0977.jpg

Αντίθετα, ο Gershwin είναι αρκετά τζαζ από μόνος του, οπότε οι αυτοσχεδιασμοί του στο Rhapsody In Blue δεν νομίζω ότι προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο.

Μπορείτε να διαβάσετε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του μουσικού εδώ
http://www.allaboutjazz.com/uri-cai...i-caine-by-paul-olson.php?page=1#.VGzaYMnLi0w
στην οποια μιλάει και για άλλους δίσκους του.

66ffa40d58.jpg

Το Au Bordel είναι ηχογραφημένο στο ομώνυμο παρισινό καμπαρέ και στα παρασκήνιά του. Καταφέρνει να μεταφέρει αυτούσια την ατμόσφαιρα. Και είναι -για φαντάσου- 100% γαλλικό!

6e16d274b4.jpg

Στο Orient Express ακολουθούμε ένα τρένο από το Παρίσι στην Κωνσταντινούπολη. Πάνω από ένα διακριτικό χαλί με περιβαλλοντικούς θορύβους από σταθμούς και τρένα, ακούμε μουσικές από όλες τις χώρες που περνάει το τρένο. Πολύ αποτελεσματικό στην αναπαράσταση του ταξιδιού, πραγματικά ένα audiofilm κατά την ορολογία της εταιρίας.

a3ebde9671.jpg

Στο The Sidewalks of New York ο Winter προσπαθεί να μεταφέρει το κλίμα της Νέας Υόρκης στην αρχή του 20ου αιώνα. Το κλίμα μεταφέρεται πολύ καλά με τις επιτόπιες ηχογραφήσεις και τους περιβαλλοντικούς ήχους. Αλλά μουσικά δεν με έπεισε όπως τα δυο πρηγούμενα soundfilm.

ebda097444.jpg

Τα Brandenburg Concertos είναι φυσικά τα γνωστά του Bach και η ορχήστρα Die Freitagsakademie είναι ορχήστρα με όργανα εποχής που μας δίνει μια ωραία ερμηνεία των έργων. Κι εδώ όμως ο Winter προσθέτει περιβαλλοντικό θόρυβο. Ο δίσκος ξεκινάει με τις άμαξες που φτάνουν σε ένα πάρτυ της εποχής. Και περιλαμβάνει όλο τον θόρυβο των συνδαιτυμόνων, ακόμα και πυροτεχνήματα. Παρότι σε τέτοιες περιστάσεις θα παιζόταν η συγκεκριμένη μουσική στην εποχή της, το αποτέλεσμα με ξένισε.

1b5e66a3be.jpg

Αυτό είναι το τελευταίο cd που αγόρασα από την εταιρία και δεν το άκουσα ακόμα ολόκληρο. Και πως θα μπορούσα άλλωστε, αφού είναι πενταπλό. Ότι άκουσα όμως μου άρεσε. Είναι επιτόπιες ηχογραφήσεις από μαγαζιά στην Αβάνα. Πρώτης τάξης πανόραμα της Κουβανέζικης μουσικής.

03b4ec911e.jpg

Ο γιαπωνέζος πιανίστας Fumio Yasuda παίζει 21 δικά του σύντομα κομμάτια με αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα στο Fracture Silence. Αν εξαιρέσουμε κάποια ατονικά ή modal περάσματα θα μπορούσε να είναι και δίσκος που είχε εκδοθεί στην Windham Hill!

f33fe4c761.jpg

Αντιθέτως δεν κατάλαβα On the Path of Death and Life του ιδίου. Αποτελεί το ηχητικό μέρος μιας εγκατάστασης για το πυρηνικό ατύχημα στην Φουκουσίμα. Ίσως στα πλαίσια της εγκατάστασης να δουλεύει, αλλά προσωπικά δεν μου κράτησε το ενδιαφέρον.

3f2ce1bb11.jpg

Στην ίδια κατηγορία ανήκει και το Crystal Palace. Ο Ernst Reijseger αυτοσχεδίαζει μέσα στη γκαλερί όπου εκθέτονται οι πίνακες του Jerry Zeniuk. Συγγνώμη, αλλά δεν το κατάλαβα.


dedeede97d.jpg

O Jim Black με το τρίο του μας δίνει έναν straightforward jazz δίσκο στο Actuality. Μου κάνει εντύπωση ότι ενώ τον βρίσκεται σε όλα τα online δισκοπωλεία και οι μουσική τον παίζουν σε τουρνέ αυτή την εποχή δεν πέτυχα καμμία κριτική στο ίντερνετ! Κι όμως πρέπει να έχει πουλήσει αρκετά, γιατί εγώ έχω την β' έκδοση με το digipack.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

64104683f8.jpg

Το Anatomy of Disaster είναι η εκδοχή του Berhnard Land στο κλασικό "οι τελευταίες 7 φράσεις του χριστού στον σταυρό". Φυσικά το μόνο κοινό με τον Haydn του 1785 είναι το κουαρτέτο εγχόρδων και η αποσπασματική αναφορά σε φράσεις του έργου στην αρχή κάθε μέρους. Από κει και πέρα ο συνθέτης ακολουθεί τη δικιά του τεχνική που έγκειται σε συνεχείς επαναλήψεις μουσικών φράσεων μέχρι την "καταστοφή" τους. Παρά τον αβαντ-γκαρντ χαρακτήρα του έργου, κατάφερε να με κερδίσει ως σημαντική σύνθεση.

0051497024.jpg

O Teodoro Anzellotti στο Hungarian Diary παίζει στο ακορτνεόν του έργα των Ligeti, Kurtag, Liszt. Μάλιστα τα ανακατεύει μεταξύ τους: Τα Jatekok του Curtag αποτελούν το υπόβαθρο με τα άλλα έργα να παρεμβάλλονται. Παρά το αγγλικό χιούμορ "τζέντλεμαν είναι αυτός ο οποίος ξέρει να παίζει ακορντεόν αλλά δεν το κάνει" δεν βρήκα τις διασκευές των έργων αυτών αταίραστες με το όργανο. Κάθε άλλο. Τώρα αν αντέχετε να τον ακούσετε μονοκόμματα, είναι άλλο θέμα.
 
Οι δίσκοι αυτοί με το γκρι εξώφυλλο αποτελούν τη σειρά επανεκδόσεων της Winter + Winter που αφορούν ηχογραφήσεις της τζαζ σκηνής της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του '80.

f797b8d839.jpg

Οι Tethered Moon ήταν ένα τρίο με τους Masabumi Kikuchi (πιάνο), Gary Peacock (μπάσο), Paul Motian (ντραμς). Στο Tethered Moon Play Kurt Weill αυτοχεδιάζουν πάνω στον Kurt Weill. Προφανώς. Τοα αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό μουσικά. Αν και θέλει προσοχή για να καταλάβετε τους δρόμους που ακολουθούν οι μουσικοί στον αυτοσχεδιαμό, καμιά φορά δεν είναι κατανοητό καν πιο κομμάτι παίζουν.

dd25a7be75.jpg

Last but no Least, η Gabrielle Goodman. Που ξεκίνησε την καριέρα της μαζί με την Cassandra Wilson, στην ίδια δισκογραφική, αλλά δεν έγινε ποτέ μεγάλο όνομα. Στο Travelling Light τραγουδά 10 στάνταρ, μεταξύ των οποίων τα Cherokee, Over the Rainbow, My Funny Valentine, Don;t Explain, συνοδευόμενη από γνωστούς session μουσικούς της Νέας Υόρκης. Απολαύστε το!

Ελπίζω να σας άνοιξα την όρεξη!
 
Μόλις είδα την πρώτη ταινία της Winter + Winter με τίτλο Middle Of The Moment.
bb8a20f5cd.jpg

Παραλληλίζει τη ζωή των καλλιτεχνών του τσίρκου με του Βεδουίνους. Η ασπρόμαυρη ταινία δεν έχει καθόλου αφήγηση, μόνον αντιπαραθέτει σκηνές από τη ζωή των δύο ομάδων. Το βρήκα πολύ ποιητικό.
 
d6ef568e64.jpg

Αντίστοιχο με τον κουβανέζικο δίσκο, είναι και αυτός εδώ ο μεξικάνικος. Στο τριπλό Cuadernos de Mexico θα βρείτε επιτόπιες ηχογραφήσεις στο μεξικό. Δεν μπορώ να πώ ότι η μεξικάνικη μουσική μου άρεσε όσο η κουβανέζικη, αλλά είναι ενδιαφέρον. Και στα δύο Cuadernos οφείλω να σας προειδοποιήσω ότι ο ήχος είναι ακατέργαστος, μην περιμένετε στουντιακή τελειότητα στην εγγραφή. Αλλά για επιτόπιες ηχογραφήσεις (δηλαδή στήνουμε το Nagra και δυο μικρόφωνα και γράφουμε ότι παίζει στο μαγαζί) είναι άρτιες.

5889b678fd.jpg

Σε αντίθεση με την κούβα και το μεξικό, οι επιτόπιες ηχογραφήσεις με τανγκό της Winter & Winter είναι σε μονά δισκάκια. Ο Noches de Buenos Aires - Τango Vivo κρατάει μία ώρα. Ξεκινά με τους θορύβους της πόλης και σόλο μπαντονεόν, για να εισέρθει μετά σε μια σάλα χορού -ή για την ακρίβεια τρεις- και όχι από αυτές που πηγαίνουν οι τουρίστες. Ο δίσκος συμπεριλαμβάνει ιστορικά κομμάτια του τανγκό μα και σύγχρονες συνθέσεις, και μεταφέρει το πνεύμα της περιοχής και της μουσικής.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Να σας πώ επίσης ότι η Winter & Winter έβγαλε συλλογές από παλιότερους δίσκους της. Η σειρά λέγεται Jubilee Edition (=Ιωβηλαίο) για τα 30 χρόνια της εταιρίας. Έτσι μπορείτε ,ας πούμε, να πάρετε το "Best of Uri Cain" ή το "Best of Tango" σε πολύ καλή τίμη, θυσιάζοντας την πολυτελή συσκευασία.

http://www.winterandwinter.com/index.php?id=1998
 
bach_.jpg
Μια από τις καλύτερες ερμηνείες στις σουίτες για σόλο τσέλο του Bach με όργανο και στυλ εποχής.
(για μένα η καλύτερη και τις έχω ακούσει σχεδόν όλες με όργανο εποχής!)

1458152193_77.jpg

Και εδώ έχουμε μια από τις ελάχιστες ερμηνείες με όργανα εποχής του κουαρτέτου op.60 και η μοναδική
αν δεν κάνω λάθος του κουιντέτου op.34.
Πολύ καλή ηχογράφηση στην villa medici και η ερμηνεία των έργων απλά μαγευτική.
Δεν ξέρω αν κυκλοφορούν ακόμα αλλά είναι δύο δίσκοι που τους συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Όσο για το πιστόλι στο κεφάλι του Brahms ε δεν θα σας τα πω όλα κάντε και μια αναζήτηση:operator:
 
..................................
Δεν ξέρω αν κυκλοφορούν ακόμα αλλά είναι δύο δίσκοι που τους συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Όσο για το πιστόλι στο κεφάλι του Brahms ε δεν θα σας τα πω όλα κάντε και μια αναζήτηση:operator:

Το πιστολι επρεπε να ηταν στον κροταφο...Τελος παντων ειναι για nα πω οτι βρισκω τα εξωφυλλα της εταιρίας τελειως ακαλαισθητα, για εργα κλασσικης μουσικης, ακομα χειροτερα απο αυτα της Naxos.

Αλλα αυτα που προτεινεις θα προσπαθησω να τα ακουσω γιατι εσυ κατι θα ξερεις επι τoυ θεματος ;D :a0210:
 
Να τα ακούσεις οπωσδήποτε αν μπορείς , όπως και τα περίφημα piano trios του schubert πάλι με τους La Gaia Scienza Winter 910018
όσο για το εξώφυλλο είναι βασισμένο σε μια επιστολή του Brahms στον εκδότη του Simrock όπου σε ελεύθερη μετάφραση του λέει
ότι πρέπει να φανταστεί αυτή την μουσική σαν να είναι ένα πιστόλι στο κεφάλι κάποιου και μάλιστα τον παροτρύνει να κάνει
έτσι το εξώφυλλο της έντυπης έκδοσης και μάλιστα να χρησιμοποιήσει το κεφάλι του Brahms.:violent-smiley-011:
 
Θα το κανω μολις βρω το υλικο.

ότι πρέπει να φανταστεί αυτή την μουσική σαν να είναι ένα πιστόλι στο κεφάλι κάποιου

Γιαυτο επρεπε το πιστολι να ειναι στον κροταφο οπως ειπα πιο πανω...οχι μπροστα στα ματια...Αλλα ενταξει θα λησμονησω το εξωφυλλο για να ακουσω το δισκο :a0210:

( Συν οτι κατι πεχτηκε σαν τυψεις, με την γυναικα του Σουμαν, και καποιοι ισχυριζονται οτι σκεφτηκε την αυτοκτονια οταν εγραφε...)