XLR - RCA

Εάν χρειάζεσαι μήκος καλωδίων μεγαλύτερο των 2-3 μέτρων να συνδεθείς με xlr
Εγώ ποτέ δεν κατάλαβα καμιά διαφορά σε καλώδιο rca με xlr σε ενός μέτρου \
Εννοείται ότι δοκίμασα τα ίδια ακριβώς καλώδια ( van den hul integration & first )
 
Το XLR είναι καλύτερο σε μεγάλες αποστάσεις γιατί δεν αρπάζει θόρυβο. Σε μικρές αποστάσεις αξίζει μόνο αν όλη η αλυσίδα είναι balanced. Πχ, αν το cd player είναι balanced και ο ενισχυτής balanced με την RCA σύνδεση μετατρέπεται το σήμα σε single end και μετά πάλι σε balanced. Αν όμως τα συνδέσεις με XLR γλυτώνεις δύο στάδια στο κύκλωμα.
Προσοχή όμως: επειδή το μηχάνημα έχει XLR βύσματα δεν σημαίνει ότι είναι σχεδιασμένο με συμμετρική τοπολογία!
 
Απάντηση: Re: XLR - RCA

Το XLR είναι καλύτερο σε μεγάλες αποστάσεις γιατί δεν αρπάζει θόρυβο. Σε μικρές αποστάσεις αξίζει μόνο αν όλη η αλυσίδα είναι balanced. Πχ, αν το cd player είναι balanced και ο ενισχυτής balanced με την RCA σύνδεση μετατρέπεται το σήμα σε single end και μετά πάλι σε balanced. Αν όμως τα συνδέσεις με XLR γλυτώνεις δύο στάδια στο κύκλωμα.
Προσοχή όμως: επειδή το μηχάνημα έχει XLR βύσματα δεν σημαίνει ότι είναι σχεδιασμένο με συμμετρική τοπολογία!

Για κανε μου αν θελεις πιο λιανα αυτο με την "συμμετρικη τοπολογια" γιατι δεν το
επιασα!!
Το συστημα μου αναγραφεται στην υπογραφη μου.
 
Το balance σήμα και η εφαρμογή του σε οικιακά συστήματα είναι μια από τις μεγαλύτερες απάτες του χώρου μας .
Είναι αδύνατον να παίζει καλυτέρα το xlr από το rca αφού απλούστατα προκύπτει από το unbalance σήμα με δυο επιπλέον μετατροπές.
Στην πολύ σπάνια περίπτωση όπου όλο το σύστημα είναι συμμετρικό δεν έχεις τίποτα απολύτως να κερδίσεις αλλά αντίθετα χάνεις αφού προσθέτεις ενισχυτικά κυκλώματα και στη γείωση του σήματος άρα ουσιαστικά προσθέτεις θόρυβο και παραμορφώσεις εκεί που δεν χρειάζεται .Aσε που πληρώνεις τα διπλάσια μηχανήματα αφού όλα μέσα τους είναι διπλά. Και έχεις και το τρομερό πρόβλημα για τα συμμετρικά συστήματα του volume .
Όσοι λένε ότι το xlr παίζει καλυτέρα από το rca είναι απλώς απατημενοι από την διπλάσια ένταση που έχει το ένα σε σχέση με το άλλο .εάν ρυθμίσουν και ακουσουν ακριβώς στην ίδια ένταση τα δυο φορμα τότε δεν υπάρχει ούτε μια στο εκατομμύριο να παίζει καλυτέρα το xlr. Το έχω κάνει πολλές φορές το κόλπο και πάντα αυτοί που την πάτησαν τράβαγαν τα μαλλιά τους. Όταν τους εβαζα να ακουσουν μονοι τους τη διαφορά πάντα ήταν καλυτέρα τα xlr ,όταν όμως ρύθμιζα τις εντάσεις να είναι ίδιες πάντα η διαφορά αντιστρέφονταν.
 
Το balance σήμα και η εφαρμογή του σε οικιακά συστήματα είναι μια από τις μεγαλύτερες απάτες του χώρου μας .
Είναι αδύνατον να παίζει καλυτέρα το xlr από το rca αφού απλούστατα προκύπτει από το unbalance σήμα με δυο επιπλέον μετατροπές.
Στην πολύ σπάνια περίπτωση όπου όλο το σύστημα είναι συμμετρικό δεν έχεις τίποτα απολύτως να κερδίσεις αλλά αντίθετα χάνεις αφού προσθέτεις ενισχυτικά κυκλώματα και στη γείωση του σήματος άρα ουσιαστικά προσθέτεις θόρυβο και παραμορφώσεις εκεί που δεν χρειάζεται .Aσε που πληρώνεις τα διπλάσια μηχανήματα αφού όλα μέσα τους είναι διπλά. Και έχεις και το τρομερό πρόβλημα για τα συμμετρικά συστήματα του volume .
Όσοι λένε ότι το xlr παίζει καλυτέρα από το rca είναι απλώς απατημενοι από την διπλάσια ένταση που έχει το ένα σε σχέση με το άλλο .εάν ρυθμίσουν και ακουσουν ακριβώς στην ίδια ένταση τα δυο φορμα τότε δεν υπάρχει ούτε μια στο εκατομμύριο να παίζει καλυτέρα το xlr. Το έχω κάνει πολλές φορές το κόλπο και πάντα αυτοί που την πάτησαν τράβαγαν τα μαλλιά τους. Όταν τους εβαζα να ακουσουν μονοι τους τη διαφορά πάντα ήταν καλυτέρα τα xlr ,όταν όμως ρύθμιζα τις εντάσεις να είναι ίδιες πάντα η διαφορά αντιστρέφονταν.

μου εχει τυχη xlr να παιζη χειροτερα προφανως λογω ανοχων στα υλικα.

μου εχει τυχη να παιζη πιο ησυχα το xlr αλλα σε full συμμετρικο συστημα.

παντως να παιζη καλυτερα δεν μου εχει τυχη.

στην καλυτερη περιπτωση ιδια με μονο κερδος στο θορυβο.
 
Πιστεύω ότι θεωρητικά πάντα ένα xlr μπορεί να παίξει στην καλύτερη περίπτωση όπως το rca .αλλά αυτό απαιτεί τρομερή προσοχή και απίστευτο κόστος αφού για να γίνει πρέπει όλα τα ενισχυτικά μας να είναι απολύτως συμμετρικά δηλαδή να παρουσιάζουν ακριβώς την ίδια συμπεριφορά στα θετικά μέτωπα του παλμού και στα αρνητικά. Μονό έτσι οι παραμορφώσεις δεν θα διπλασιάζονται αλλά θα εξαλείφονται.
Για όλους όσους έχουν φτιάξει κάποιο ενισχυτή είναι προφανές ότι αυτό είναι αδύνατον.
Μπορούμε να το καταφέρουμε ίσως με ενισχυτές που έχουν τρομερή ανάδραση αφού συμμετρικά κυκλώματα που να έχουν τέτοια συμπεριφορά δεν υπάρχουν.
Αρα ασταβραστα…….
 
Σταύρο δεν χρειάζονται αντιπαραθέσεις σε αυτό. Είναι τόσο απλό :
Ένα σιντακι με τόνο ένα πολύμετρο και απλά μια ρύθμιση της έντασης με ακρίβεια .
Ο καθένας μπορεί να το κάνει και να δει την αλήθεια.
 
Πιστεύω ότι θεωρητικά πάντα ένα xlr μπορεί να παίξει στην καλύτερη περίπτωση όπως το rca .αλλά αυτό απαιτεί τρομερή προσοχή και απίστευτο κόστος αφού για να γίνει πρέπει όλα τα ενισχυτικά μας να είναι απολύτως συμμετρικά δηλαδή να παρουσιάζουν ακριβώς την ίδια συμπεριφορά στα θετικά μέτωπα του παλμού και στα αρνητικά. Μονό έτσι οι παραμορφώσεις δεν θα διπλασιάζονται αλλά θα εξαλείφονται.
Για όλους όσους έχουν φτιάξει κάποιο ενισχυτή είναι προφανές ότι αυτό είναι αδύνατον.
Μπορούμε να το καταφέρουμε ίσως με ενισχυτές που έχουν τρομερή ανάδραση αφού συμμετρικά κυκλώματα που να έχουν τέτοια συμπεριφορά δεν υπάρχουν.
Αρα ασταβραστα…….


οι παραμορφωσεις δεν εχουν καμια δουλεια.

το θεμα εδω ειναι οτι μαζι τον κοινο θορυβο εξαλειφουμε και λιγο απο το

σημα.

οτιδηποτε ειναι κοινο στη θετικη και αρνητικη ημιπεριοδο αποριπτεται.
 
Εάν το ψάξεις θα του βρεις πολλά κουσούρια .θετικό έχει μονό τον θόρυβο σε μεγάλες αποστάσεις
 
Οι fully balanced τρανζιστορικές ενισχυτικές διατάξεις,κοστίζουν ακριβότερα κι ακούγονται σχεδόν πάντα (πολύ) καλύτερα σε σχέση με άλλες ομοειδούς τιμής.

Οταν έχεις τέτοια μηχανήματα,απλά τα αδικείς όταν δεν τα συνδέεις XLR.
 
Last edited:
Τέτοια μηχανήματα δεν μπορείς να τα ακούσεις unbalance γιατί εκεί ισχύει το αντίθετο αφού θέλεις πάλι δυο επιπλέων μετατροπές για να το κάνεις.
Γιατί όμως να παίζουν καλυτέρα από τον ίδιο ακριβώς ενισχυτή σε μονή συνδεσμολογία ????
Αν αντιθέτως το παραπανίσιο κόστος το είχες ρίξει στον ένα σίγουρα θα έπαιζε καλυτέρα.
 
Δηλαδη αμα καταλαβα καλα να μην ασχοληθω με την συνδεση προ/τελικου με xlr και να αφησω τα rca.
Και αλλη μια ερωτηση...
Θα ηταν σωστο να συνδεθουν ολα τα μηχανηματα και τα ηχεια στον ενισχυτη με την ιδια μαρκα καλωδια η δεν παιζει ρολο?
Αυτη την στιγμη προ /τελικος και cd player ειναι με την ιδια μαρκα και τυπο καλωδιο,
http://www.dienadel.de/lshop,showdetail,2004g,d,,,22605,,,0.htm
και τα ηχεια στον ενισχυτη,Monster Mseries cx2,δεν το βρισκω στο νετ.
 
Τα καλώδια είναι συσκευές άρα κάνε επιλογή ανάλογα με τη θέση που τα θες.
Αν και τα τελευταία χρόνια είναι αξιοπερίεργο το πώς κάποιες σοβαρές εταιρίες έχουν τόσο ομοιογενή χαρακτήρα μεταξύ των καλωδίων τους. Άρα αν κάποιο καλώδιο σου κάνει μάλλον θα σου κάνουν και αλλά κομμάτια της εταιρίας.
Όσο για τη δοκιμή xlr-rca το καλύτερο είναι να κάνεις το τεστ που σου πρότεινα παραπάνω με δυο δανικά καλά καλώδια και να αποφασίσεις μόνος σου.
Αν πάντως τα μηχανήματα σου δεν είναι συμμετρικά μάλλον δεν έχει νόημα.
 
Re: Απάντηση: XLR - RCA

Οι fully balanced τρανζιστορικές ενισχυτικές διατάξεις,κοστίζουν ακριβότερα κι ακούγονται σχεδόν πάντα (πολύ) καλύτερα σε σχέση με άλλες ομοειδούς τιμής.

Οταν έχεις τέτοια μηχανήματα,απλά τα αδικείς όταν δεν τα συνδέεις XLR.

το να συγκρινης δυο διαφορετικα μηχανηματα δεν ειναι συγκριση xlr-rca.

το σωστο ειναι να συγκρινης το ιδιο μηχανημα με τις δυο συνδεσεις.
 
Αυτό ασφαλώς είναι λάθος.

Δεν μπορείς να συγκρίνεις-αξιολογείς ένα πλήρες συμμετρικό μηχάνημα με συνδέσεις rca,επειδή το το άλλο πρός σύγκριση δεν είναι συμμετρικό.
 
Ένα συγκριτικό που θα μπορούσε να γίνει σε αυτή την περίπτωση θα ήταν να πάρεις ένα συμμετρικό ενισχυτή και να τον κάνεις μονό(απλό). Μετά να συγκρίνεις (σε χαμηλές σχετικά εντάσεις για να μην μετράει η τετραπλάσια ισχύ του συμμετρικού) τους δυο μεταξύ τους. Αυτό θα ήταν το καλύτερο τεστ μεταξύ των δυο τοπολογιών γιατι θα δεις πραγματικά αν έχει νόημα.