54o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονικής

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Re: 54o Φεστιβαλ Κινηματογραφου Θεσσαλονικης

τι αν πω αφου τα ειπες/εγραψες ολα..
τωρα ειδα και το νημα..

Υπαρχει και το festivalscope βεβαια..
ξεχασα και το Bad hair το ηταν πολυ καλο! καλα και αλλα ξεχασα σιγουρα.

το πιο ενδιαφερον ειναι οτι στο τελος καθε φεστιβαλ νομιζεις οτι εχεις δει ταινια lynch μιας και τα μπερδεύεις.. οποτε οποιος εν αγωνιάς περιμενει την νεα του ταινια δεν εχει παρα να παρακολουθει 4-5 ταινιες την ημερα σε φεστιβαλ για 10 μερες συνεχόμενα.. αρκει βεβαια να ειναι άνεργος, φοιτητής, χασομέρης, εύπορος, ή απλα να εχει παρει άδεια απο την δουλειά του..

Το Jin, ειναι μια ακρως κινηματογραφικη και αισθαντική ταινια οπου δουλευει με την εικονα, (εχει και καποια συμβολα αλλα πρωτίστως χρησιμοποιούνται ως εκφραστικά στοιχεία) τον ηχο και τις σχεσεις που δημιουργούν, μακρια απο τις επιρροές του θεατρου, την υποκριτική, τα καλογραμμένα σενάρια, -οπου πολλοί μεσα στην αγωνια τους να κατανοήσουν, γιατι δεν τους άρεσε μια ταινια, θεωρούν οτι υπαίτιο ηταν το σεναριο.. ενω με το ιδιο σεναριο, σε 10 σκηνοθετες, θα εχουμε 10 τελείως διαφορετικές ταινιες..

Δεν ειναι ο καθαρος κινηματογραφος ενος Brakhage, ουτε εχει την ποιηση των tableau vivant του Parajanov, αλλα ειναι πιο κοντα σε αυτο που πίστευε και δούλευε ο Bergaman και βέβαια αρκετοί αλλοι πριν απο αυτων, "I want audiences to feel, to sense my films. This to me is much more important than their understanding them."
Οπου δυστυχώς καθε ατάλαντος σκηνοθέτης εχει καταχραστεί για να δικαιολογησει την κακοτεχνία του.

Απο την αλλη εχουμε μια ΛΑΜΠΡΗ ταινια "like father, like son" του εξαίρετου Hirokazu Koreeda, οπου ναι μεν γνωριζει πολυ καλα τα παιδια και τον τροπο που λειτουργούν απο προηγούμενα αριστουργηματα του, οποτε δημιουργει σε safe πεδιο, ομως εχει δουλεψει το καθε πλανο, την καθε κινηση της καμερας, την τοποθετηση και ιδιοτητα των χαρακτηρων, αλλα και των αντικειμένων στο χωρο, τοσο αριστοτεχνικα, οπου παρακολουθεις καθηλωμένος και μαγεμένος απο την ευαισθησία και την ευφυια του, αρκει βεβαια να υπαρχει η διάθεση και η ανάλογη ευαισθησία του θεατη να τα ανακάλυψη. Αν και σχολιαζει καποιες στιγμες το θεμα του, σου αφηνει χώρο για τα δικά σου συναισθήματα και σκέψεις. Εξαλλου το χειροτερο που μπορει να κανει ενας σκηνοθετης ειναι να σε δασκαλέψει, θεωρωντας τον ευατο του δασκαλο και τον θεατη μαθητη.. και εδω ερχεται το αριστουργηματικο KES

Στον αντιποδα υπαρχει το
"ραγισμενες καρδιες" ...
 
Last edited:

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,805
Αθήνα
Re: 54o Φεστιβαλ Κινηματογραφου Θεσσαλονικης

και εδω ερχεται το αριστουργηματικο KES

Όσο και αν αντιπαθώ τις λίστες τα τοπ-10 κλπ. κλπ., ίσως αυτή η ταινία να είναι ότι σπουδαιότερο έβγαλε ο Βρετανικός κινηματογράφος. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η νέα γενιά των Βρετανών σκηνοθετών (Frears, Leigh κλπ.) εξ'αιτίας αυτής αποφάσισαν να ασχοληθούν με το σινεμά.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: 54o Φεστιβαλ Κινηματογραφου Θεσσαλονικης

Goldfish

Eχω ξαναμιλησει για την αναγκη να δουμε απο ελληνες κινηματογραφιστες κατι νεο. Να ανοιχτουμε
σε ειδη με τα οποια δεν ασχολειται κανεις στη χωρα μας. Ενας απο τους ελαχιστους που το κανουν
ειναι ο Θανος Τσαβλης. Κανει μια ταινια βασισμενη στα προτυπα των συγχρονων Ασιατικων ταινιων δρασης
(κυριως αυτων του Χονγκ Κονγκ, αλλα και της Ιαπωνιας), ειδος το οποιο αγαπαει και το κατεχει
οσο λιγοι στη χωρα, οπως απεδειξε και με την πρωτη του ταινια, το F.L.S.

Ακολουθει λοιπον τη φορμα τους κανοντας επιλογες που πιθανον θα ξενισουν το Ελληνικο κοινο.
Αναμιγνυει δηλαδη κινηματογραφικα ειδη (πολεμικες τεχνες, πολιτικη σατιρα, romance, ολιγη απο
μελλοντολογικο φιλμ) και το κανει μαλιστα ακολουθωντας την Ασιατικη φιλοσοφια του να μην
εξηγεις τα παντα με λογια στο θεατη, αλλα να αφηνεις καποια πραγματα πιο θολα.

Στο τελος θεωρω οτι κερδιζει το στοιχημα. Οι αναφορες στην πολιτικη και το μελλον ειναι αιχμηρες,
παρολο που χρησιμοποιουνται απλα ως οχημα για την ιστορια, το ρομαντζο δειχνει απο την αρχη
καταδικασμενο, οι ταραντινικες πινελιες προσφερουν γελιο, οπως και ο συνεχης αυτοσαρκασμος του
σκηνοθετη-πρωταγωνιστη. Η κλιμακωση ομως και η κορυφωση της δρασης που παρεπεμπε ευθεως σε
ταινιες του Μπρους Λη ειναι (κατα περιεργο τροπο για ελληνικη ταινια) απλα απιστευτη.
Εδω υπεισερχεται η γνωση και η αγαπη του σκηνοθετη για το αντικειμενο του. Οι σκηνες μαχης λοιπον
διαθετουν καλη χορογραφια, υποδειγματικη σκηνοθεσια και μονταζ, αλλα και πολυ καλη χρηση του ηχου
που τις ανεβαζει ακομα περισσοτερο. Τι αλλο να ζητησει κανεις? Ηταν απο τις λιγες ταινιες
που ειδα εχοντας μονιμως ζωγραφισμενο ενα χαμογελο στα χειλη. Απλα απολαυστικη!!!

Ελπιζω να παρει συντομα διανομη. Οταν συμβει αυτο, καλο ειναι να μην τη χασουν οσοι εχουν βαρεθει τα ιδια και τα ιδια στον ελληνικο κινηματογραφο, οπως και οι φανς των Ασιατικων action ταινιων.
Οχι τιποτα αλλο, αλλα για να το δουμε επιτελους με σωστα χρωματα, αντιθεση κλπ, γιατι αν κρινω
απο το τρειλερ και αυτο που ειδα στο φεστιβαλ, δυστυχως τη φωτογραφια της ταινιας την ειχαν
χαντακωσει, με τα τεχνικα προβληματα που αντιμετωπιζαν οι διοργανωτες.

Για οποιον ενδιαφερεται να δει την παραπανω ταινια,
παιζεται σε σπεσιαλ προβολες στο Μικροκοσμο μεχρι και αυριο.
Μακαρι να συνεχισει και απο βδομαδα, αλλα για να ειστε σιγουροι σπευστε!
Η εικονα ειναι οντως πολυ καλυτερη σε σχεση με την προβολη στη Θεσσαλονικη
λογω και του κινουριου ψηφιακου προβολεα που εφοδιαστηκε ο κινηματογραφος
και ειναι σαφως καλυτερα ρυθμισμενος.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,726
Αθηνα
Απάντηση: 54o Φεστιβαλ Κινηματογραφου Θεσσαλονικης

Eπισης αυτη τη βδομαδα πηρε επιτελους διανομη και το "Να καθεσαι και να κοιτας".
Παιζεται και στο Δαναο που ξερω οτι τον εχει σε εκτιμηση εκλεκτο μελος του φορουμ.;)
Δεδομενου οτι και οι δυο ελληνικες που αναφερω ηταν στο top 3 μου (μαζι με του Πολανσκι),
δε μπορω παρα να προτεινω να τους ριξετε μια ματια, οσο προλαβαινετε ακομα.