Αλφρεντ Χίτσκοκ / Alfred Hitchcock

Ποιά είναι η αγαπημένη/ες σας?

  • 10. Shadow of a Doubt (1943)

    Votes: 0 0.0%
  • 13. Suspicion (1941)

    Votes: 0 0.0%
  • 15. The Lodger: A Story of the London Fog (1928)

    Votes: 0 0.0%
  • 17. Frenzy (1972)

    Votes: 0 0.0%
  • 21. The Ring (1927)

    Votes: 0 0.0%
  • 22. Sabotage (1937)

    Votes: 0 0.0%
  • 23. Family Plot (1976)

    Votes: 0 0.0%
  • 24. The 39 Steps (1935)

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    25

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,120
Λιβαδειά
Hitchcock1.jpg


Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ (Alfred Hitchcock) ήταν Άγγλος σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο Ιστ Εντ του Λονδίνου
και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες.


Ο Χίτσκοκ έπιασε σε δουλειά σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου το 1920. Η δουλειά του ήταν να σχεδιάζει τους τίτλους
αρχής για όλες τις ταινίες του στούντιο. Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να κάτσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να
ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του αναθέσαν να γυρίσει την πρώτη του,
ουσιαστικά ταινία, που ήταν ο Αριθμός 13. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ σττη συνέχεια
προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων. Το 1925 κατάφερε να
σκηνοθετήσει το Pleasure Garden και αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτης.


Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του '30, με ταινίες όπως τα 39 σκαλοπάτια, Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά, Σαμποτάζ, με το
ξεκίνημα του Β' Παγκοσμίου πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ. Όταν επισκέφθηκε το Χόλυγουντ το 1940,
όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο
χώρο. Τελικά, ο μεγαλο-παραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία
για τον Τιτανικό, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε τη Ρεβέκκα. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας
του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ. Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το Ψυχώ, γύριζε
τη μια ταινία πίσω από την άλλη. Το 1955 συμφώνησε να προλογίζει μια τηλεοπτική σειρά με τίτλο Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ
παρουσιάζει, που, σημειωτέον, διήρκησε δέκα χρόνια.

Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Ψυχώ άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το
θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Μετά το θάνατό του, ο σεναριογράφος Ντέιβιντ
Φρίμαν εξέδωσε την τελική εκδοχή του σεναρίου.

Προτάθηκε έξι φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1942 (Υποψίες), το 1945 (Ναυάγιο) το 1946 (Νύχτα αγωνίας),
το 1955 (Σιωπηλώς μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δε το κέρδισε ποτέ.



Hitchcock2.jpg



Προτιμούσε πάντα τις ξανθές πρωταγωνίστριες. Οι πιο διάσημες ηθοποιοί που σκηνοθέτησε ήταν η Τζόαν Φοντέν, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν,
η Μάρλεν Ντίντριχ, η Γκρέις Κέλι, η Κιμ Νόβακ, η Τζάνετ Λι, η Εύα Μαρί Σεντ, η Βέρα Μάιλς και η Τίπι Χέντρεν. Στις περισσότερες ταινίες
του πάντως έχουν συμμετάσχει και οι διασημότεροι άρρενες ηθοποιοί της εποχής: Τσαρλς Λότον, Λώρενς Ολίβιε, Κάρι Γκραντ, Τζέιμς
Στιούαρτ, Κλωντ Ρέινς, Γκρέγκορι Πεκ, Χένρι Φόντα, Σον Κόνερι και Πολ Νιούμαν.

Όταν ο Χίτσκοκ δεν πρόλαβε να αγοράσει τα δικαιώματα του βιβλίου Οι Διαβολογυναίκες, που μετέφερε στον κινηματογράφο ο Ανρί-Ζορζ
Κλουζό το 1955, ζήτησε από τους συγγραφείς, τον Πιερ Μπουαλό και τον Τομά Ναρσεζεράκ, να του γράψουν ένα διήγημα αποκλειστικά
για αυτόν. Το αποτέλεσμα ήταν το βιβλίο From Among the Dead, το οποίο γυρίστηκε με τον τίτλο Δεσμώτης του Ιλίγγου.

Ο Χίτσκοκ συχνά δήλωνε ότι η αγαπημένη του ταινία ήταν το Shadow of a Doubt και ότι ο Λουίς Μπουνιουέλ ήταν ο καλύτερος σκηνοθέτης
όλων των εποχών. Επίσης, ο ίδιος θεωρούσε ότι η πρώτη του ταινία αληθινά ήταν ο Ένοικος.

Ο διάσημος ζωγράφος Σαλβαδόρ Νταλί συμμετείχε στους σχεδιασμούς της σεκάνς του ονείρου που βλέπει ο Γκρέγκορι Πεκ στην ταινία
Νύχτα αγωνίας.

Η πρώτη έγχρωμη ταινία του ήταν Η Θηλειά το 1948, η οποία επίσης θεωρείται πειραματική και πρωτοποριακή επειδή είναι γυρισμένη
εξ ολοκλήρου με μία κάμερα και χωρίς κανένα μοντάζ.



Φιλμογραφία

Είναι χαρακτηριστικό σε όλες σχεδόν τις ταινίες του Χίτσκοκ, η εμφάνιση που κάνει ο ίδιος ο Χίτσκοκ σε ρόλους κομπάρσου.
Ο όρος στα αγγλικά είναι cameo appearence. Παρακάτω, παρουσιάζεται η φιλμογραφία του Χίτσκοκ, η cameo εμφάνισή
του, όπου υπάρχει, και το χρονικό σημείο αυτής.​


Αγγλική περίοδος

Αριθμός 13 (Number 13, 1922)

The Pleasure Garden (1925)

The Mountain Eagle (1926)

The Lodger (1927), σε γραφείο εφημερίδας (3') και στον όχλο σε μια σύλληψη (92')

The Ring (1927)

Downhill (1927)

Champagne (1928)

Easy Virtue (1928), διασχίζοντας ένα γήπεδο τένις (15')

The Farmer's Wife (1928)

Εκβιασμός (Blackmail, 1929), στον υπόγειο (11')

The Manxman (1929)

An Elastic Affair (1930)

Juno and the Paycock (1930)

Murder! (1930), στον χώρο του εγκλήματος (60')

The Skin Game (1931)

Mary (1931)

Rich and Strange (1931)

Number Seventeen (1932)

Waltzes from Vienna (1933)

Ο Άνθρωπος που ήξερε πολλά (The Man who Knew too Much, 1934)

Τα 39 σκαλοπάτια (The 39 Steps, 1935), έξω από ένα θέατρο (7')

Σαμποτάζ (Sabotage, 1936)

Secret Agent (1936)

Νέοι και αθώοι (Young and Innocent, 1937), ως φωτογράφος στο δικαστήριο (15')

Η εξαφάνιση της κυρίας (The Lady Vanishes, 1938), στην πλατφόρμα του σιδηροδρομικού σταθμού Victoria (90')

Τζαμάικα Ινν (Jamaica Inn, 1939)



Αμερικάνικη περίοδος

Ρεβέκκα (Rebeca, 1940), περνώντας δίπλα από έναν τηλεφωνικό θάλαμο (123')

Ξένος ανταποκριτής (Foreign Correspondent, 1940), δίπλα από ένα κουτί εφημερίδων (11')

Δε σε θέλω πια/Ο κύριος και η κυρία Σμιθ (Mr. and Mrs. Smith, 1941), περνώντας έξω από το κτίριο του κ. Σμιθ (41')

Υποψίες (Suspicion, 1941), στο ταχυδρομικό κουτί του χωριού (45')

Σαμποτέρ (Saboteur, 1942), δίπλα από ένα κουτί εφημερίδων (60')

Shadow of a Doubt (1943), στο τραίνο προς Σάντα Ρόζα (17')

Aventure Malgache (1944) - μικρού μήκους

Bon Voyage (1944) - μικρού μήκους

Ναυάγιο (Lifeboat, 1944), στην εφημερίδα ως διαφήμιση (25')

Νύχτα αγωνίας (Spellbound, 1945), στον ουρανοξύστη Empire State Building (36')

Νοτόριους (Notorious, 1946), στο πάρτι του Άλεξ Σεμπάστιαν (64')

Υπόθεση Παραντάιν (The Paradine Case, 1947), στον σταθμό του τρένου (36')

Η θηλειά (Rope, 1948), διασχίζοντας το δρόμο (1') και η σιλουέτα από νέον-φως (52')

Στον αστερισμό του αιγόκερω (Under Capricorn, 1949), στην παρέλαση Σίδνεϊ (3') και στα σκαλιά του κυβερνητικού κτιρίου (14')

Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ (Stage Fright, 1950) στο δρόμο (38')

Ο άγνωστος του εξπρές (Strangers on a Train, 1951), όταν επιβιβάζεται στο τρένο (10')

Η εξομολόγηση (I Confess, 1953), στην κορυφή της σκάλας στο Κεμπέκ (1')

Τηλεφωνήσατε ασφάλεια αμέσου δράσεως (Dial M for Murder, 1954), σε μια αναμνηστική φωτογραφία (13')

Σιωπηλώς μάρτυς (Rear Window, 1954), διορθώνοντας ένα ρολόι (25')

Το κυνήγι του κλέφτη (To Catch a Thief, 1955), επιβάτης σε ένα λεωφορείο (10')

Ποιος σκότωσε το Χάρι; (The Trouble with Harry, 1955), περνώντας έξω από μια έκθεση (21')

Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά (The Man Who Knew Too Much, 1956), στην αγορά του Μαρόκο (25')

13 εγκλήματα ζητούν ένοχο/Ο λάθος άνθρωπος (The Wrong Man, 1956)

Δεσμώτης του ιλίγγου (Vertigo, 1958), διασχίζοντας ένα ναυπηγείο (10')

Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων (North by Northwest, 1959), χάνοντας το λεωφορείο (2')

Ψυχώ (Psycho, 1960), περνώντας έξω από το γραφείο της Μάριον Κρέιν (7')

Τα πουλιά (The Birds, 1963), φεύγοντας από ένα κατάστημα ζώων (2')

Μάρνι (Marnie, 1964), βγαίνοντας από ένα δωμάτιο ξενοδοχείου (5')

Το σχισμένο παραπέτασμα (Torn Curtain, 1966), καθήμενος στο λόμπυ ενός ξενοδοχείου (8')

Τοπάζ (Topaz, 1969), στο αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια της Νέας Υόρκης (28')

Φρενίτις (Frenzy, 1972), σε μια πολιτική διαδήλωση (3')

Οικογενειακή συνομωσία (Family Plot, 1976), εμφάνιση της σιλουέτας του έξω από ένα γραφείο (40')


Hitchcock3.jpg
 

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,120
Λιβαδειά

01.
Psycho (1960)

02. Vertigo (1958)

03. Strangers on a Train (1951)

04. Rebecca (1940)

05. Rear Window (1954)

06. Notorious (1946)

07. Lifeboat (1944)

08. North by Northwest (1959)

09. Dial M for Murder (1954)

10. Shadow of a Doubt (1943)

11. The Birds (1963)

12. The Man Who Knew too Much (1956)

13. Suspicion (1941)

14. Spellbound (1945)

15. The Lodger: A Story of the London Fog (1928)

16. Rope (1948)

17. Frenzy (1972)

18. The Wrong Man (1957)

19. To Catch a Thief (1955)

20. The Trouble with Harry (1955)

21. The Ring (1927)

22. Sabotage (1937)

23. Family Plot (1976)

24. The 39 Steps (1935)



Hitchcock4.png
 
Last edited:
19 June 2006
35,671
Δεν θα επιλέξω ακόμα γιατί δεν τις έχω δει όλες. Πάντως, απ' όσες έχω δει...

Vertigo
North by Northwest

και το σπίτι στο Μαντερλέϋ, θα έλεγα ότι μου άρεσαν πιο πολύ!!

Όπως και να 'χει.....ΡΙΣΠΕΚΤ στον κύριο Χίτσκοκ.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,805
Αθήνα
Από τα πιο δύσκολα polls που θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, ποια να βάλεις ποια να αφήσεις.
Χωρίς σκέψη, που χρειάζεται όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, βάζω τις:

Rebecca
Strangers on a train
Rear window (το μπανιστήρι στην καλύτερή του μορφή)
The trouble with Harry (χιούμορ που σκοτώνει)
Rope (ίσως η πρώτη mainstream ταινία με ομοφυλοφιλικά innuendos, κατόρθωμα για την περίοδο εκείνη)
North by Northwest
Vertigo (όπου η εμμονή του Hitchcock στις ξανθιές του πρωταγωνίστριες φτάνει στο απόλυτο)
Psycho (όλα κλασικά πάνω της, από τη μουσική μέχρι τις πασίγνωστες σεκάνς)
Birds
Lifeboat

Σίγουρα αδίκησα όλες τις υπόλοιπες ταινίες του από το '39 ως το '65.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
Δεν θα επιλέξω ακόμα γιατί δεν τις έχω δει όλες. Πάντως, απ' όσες έχω δει...

Vertigo
North by Northwest

και το σπίτι στο Μαντερλέϋ, θα έλεγα ότι μου άρεσαν πιο πολύ!!

Όπως και να 'χει.....ΡΙΣΠΕΚΤ στον κύριο Χίτσκοκ.

Γιαννη αν μου ελεγαν να επιλεξω μια και μονη ταινια για να σου προτεινω θα ελεγα χωρις δισταγμο το rear window.

Δεν μπορεις να ξεκολλησεις το ματι σου απο την οθονη.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Σίγουρα αδίκησα όλες τις υπόλοιπες ταινίες του από το '39 ως το '65.

Δεν γινεται δυστυχως Πανο.Γι'αυτο κι ο Χατζ εβγαλε εξω την ουρα του....:flipout:

Oταν και οι υπολοιπες κυμαινονται απο καλες ως πολυ καλες και καποιες ειναι μετριες απλα γιατι ο πηχης ειναι στη στρατοσφαιρα...

Για μενα θα πρεπε να αναφερεται και το Torn Curtain...
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
Απο αυτες μια που δεν εχω δει ακομα ειναι το Dial M for Murder.

Και μαλιστα προκειται να το δω σε native 3D !!!! μιας και εχει γυριστει σε 3d και δεν προκειται για μετατροπη.

Ναναι καλα ο JL που μου εκρουσε την καμπανα :grinning-smiley-043



Hitch+and+Kelly+Dial+M.jpg
 
19 June 2006
35,671
Γιαννη αν μου ελεγαν να επιλεξω μια και μονη ταινια για να σου προτεινω θα ελεγα χωρις δισταγμο το rear window.

Δεν μπορεις να ξεκολλησεις το ματι σου απο την οθονη.

Το έχω δει!! Είναι, όντως, πολύ ατμοσφαιρικό και αλλάζεις γνώμη 100 φορές μέχρι το τέλος!!!:Banane0:

Δεν γινεται δυστυχως Πανο.Γι'αυτο κι ο Χατζ εβγαλε εξω την ουρα του....:flipout:

Oταν και οι υπολοιπες κυμαινονται απο καλες ως πολυ καλες και καποιες ειναι μετριες απλα γιατι ο πηχης ειναι στη στρατοσφαιρα...

Για μενα θα πρεπε να αναφερεται και το Torn Curtain...

Όχι βρε Πάνε, απλά, είναι δύσκολο να διαλέξεις μία και μόνο!! Για την ιστορία, από τις παλιές έχω δει το 39 steps....not bad at all!!

Το Torn Curtain είναι του Χίτσκοκ?? Άκη, να αυτομπαναριστείς πάραυτα!!!:D:D
 

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,363
Κατά σειρά προτίμησης για εμένα.

1. Dial M for Murder
2. Psycho
3. Rope
4. Vertigo
5. North by Northwest
6. Rear Window
7. The Man who new too much
8. The Birds
9. To Catch a Thief
10. The trouble with Harry
11. Suspicion
12. The 39 Steps
13. Family Plot

Τις υπόλοιπες είτε δεν τις έχω δει είτε δεν τις θυμάμαι καθόλου.