Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,761
Γι αυτο το λεω, διοτι ξερω οτι εκεινο ειναι πιο ελαφρυ. Φυσικα ρολο παιζει και το παχος του δισκου. Εγω χρησιμοποιω βαρος γυρω στα 400 γρ με το BR12.
Με αλλα ματ, κατι λιγο πιο ελαφρυ.
 
  • Like
Reactions: vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
πάμε να κλείσουμε το κεφάλαιο ..ταλαιπωρημένα πόδια..

οκ, το λάστιχο από πάνω το φτιάξαμε.. από κάτω με την τσόχα τι γίνεται;;
μην φτάσουμε σε σημείο να ακουμπάει το πλαστικό του ποδιού εκεί που πατάει το πικάπ...

βέβαια για να συμβεί κάτι τέτοιο πρέπει να περάσουν χρόνια και μάλλον το πικάπ δεν πέρασε εύκολη ζωή...
IMG_20220317_171716[1].jpg

αυτά πιθανολογώ ότι πατάνε και με το πλαστικό πια...

IMG_20220317_171728[1].jpg


στο πρόσφατο παρελθόν είχα ψάξει λύσεις από τα βιομηχανικά υλικά, αλλά τίποτα δεν με ικανοποίησε.
μη έχοντας κάτι να χάσω, πάω σε ένα Leroy Merlin και βρήκα αυτά εδώ, ακριβώς στην διάμετρο που ήθελα.. 50mm

IMG_20220317_171828[1].jpg

κάτω από 1€ η τετράδα με πάχος 4mm μετρημένη με το παχύμετρο.
τα υλικά που έβρισκα στα βιομηχανικά είχαν μεγαλύτερο πάχος, ήθελαν κόψιμο στην μηχανή και ..υποχρεώσεις σε ανθρώπους....
το πάχος τους είναι σίγουρο ότι θα κάτσει κάπως από το βάρος του πικάπ και αυτό είναι κάτι που το θέλω.. ελπίζω να συμπιεστούν κατά 50% τουλάχιστον.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
αυτοκόλλητα είναι φυσικά, αλλά σιγά μην εμπιστευτώ το κόλλημα που θα κάνουν στην παλιά λιωμένη τσόχα..
όχι , προσπάθεια να βγάλω την παλιά τσόχα δεν έκανα... βλέπω κάποιο σκληρό υλικό από μέσα και δεν θέλω να το καταστρέψω και να μπω σε μπελάδες....

βενζινόκολλα έβαλα στην παλιά τσόχα και κόλλησα το ..αυτοκόλλητο.

IMG_20220317_171940[1].jpg


να το αποτέλεσμα από κάτω:

IMG_20220317_172008[1].jpg



και από το πλάι:


IMG_20220317_172052[1].jpg


η διαφορά ύψους με αυτά που η τσόχα τους παρέδωσε πνεύμα:


IMG_20220317_172806[1].jpg



IMG_20220317_172941[1].jpg


δεν ξέρω πόσο θα "ανοίξει" η νέα τσόχα με τον καιρό και το βάρος...
δυστυχώς η αμέσως μικρότερη διάμετρος, ήταν πολύ μικρότερη.. νομίζω 35mm και δεν μου άρεσε η ιδέα να την βάλω.
ίσως όμως να την δοκιμάσω κάποια στιγμή αν τα 50mm γίνουν ..τσαρούχια και δεν βλέπονται...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
θα κάνω μια διευκρίνηση για κάποιες "ανακρίβειες" που έγραψα για τα πόδια...

IMG_20220318_155651[1].jpg

κοιτώντας προσεκτικά αυτό το πολύ παλιό πόδι , αποφάσισα να το ανοίξω από κάτω γιατί στο κενό από την τσόχα με το πλαστικό είχε σκουπιδάκια από ..φυτό μέσα.
όχι, φωτογραφία το σκουπίδι δεν θα βάλω, αλλά το έκαψα με τον αναπτήρα για να το μυρίσω μήπως καταλάβω το είδος.... :LOL:

IMG_20220318_155436[1].jpg



IMG_20220318_155116[1].jpg

είδα λοιπόν ότι (τουλάχιστον στα παλιά μοντέλα) ελατήριο δεν υπάρχει..
υπάρχει ένα κυλινδρικό λάστιχο -μεγάλης αντοχής, εύκολα το κατάλαβα αυτό από την όψη και την υφή του και όταν πιεστεί το πόδι, αυτό λειτουργεί σαν ελατήριο..

στην από κάτω φωτογραφία πιέζω το σπείρωμα και το λάστιχο ελεύθερα βγαίνει έξω..

IMG_20220318_155129[1].jpg

σαφώς τις πήρε και τις σήκωσε όλες τις παλιές τσόχες και την θέση τους πήρανε οι νέες τσόχες από το Leroy

το ύψος του ποδιού ήρθε σε φυσιολογικά επίπεδα και η τσόχα περιβάλλεται κατά μεγάλο ποσοστό από το πλαστικό.
στην από κάτω φωτογραφία το δεξί πόδι είναι με την νέα τσόχα μόνη της..

IMG_20220318_160205[1].jpg

η τελική δουλειά:

IMG_20220318_161132[1].jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
κάτι που αξίζει να αναφερθεί αλλά δυστυχώς ξέχασα να το βγάλω φωτογραφία..
ένα από τα κυλινδρικά λάστιχα είχε σημάδια από ζόρια στην άκρη του.. πιθανόν για καιρό το πόδι να "στραβοπάταγε" και το λάστιχο πιεζόταν άτσαλα στο πλαστικό περίβλημα.
προσοχή λοιπόν σε όσους βάζουν το πικάπ πάνω σε μηχανήματα που δεν είναι αρκετά "φαρδιά" ή "βαθιά" για να πατήσουν τα πόδια του πικάπ χωρίς να εξέχουν.
ή αν σύρουμε το πικάπ χωρίς να το σηκώσουμε λίγο για να ισιώσουν τα πόδια.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
τώρα εδώ που τα λέμε με έχει φάει η περιέργεια...
έχω στοκαρισμένα από το '07 δύο πόδια ολοκαίνουργια, αγορασμένα από την τότε αντιπροσωπεία εδώ στην Ελλάδα.
όταν κουνάω απότομα το πόδι σαν να χτυπάω φραπέ χωρίς να πιέζω το σπείρωμα, ακούω ήχο σαν να χτυπάει μέταλλο με πλαστικό.
φυσικά με την παραμικρή πίεση στο σπείρωμα, δεν ακούγεται τίποτα...
μήπως αλλάξανε το κυλινδρικό λάστιχο που είδαμε πιο πάνω με μεταλλικό ελατήριο;

θα μου πει κάποιος, "άνοιξέ το" ...
Αμ δε !!!

IMG_20220319_005504[1].jpg

στην πάνω φωτογραφία βλέπουμε ότι παρά τα χρόνια, λάστιχο που δεν ζορίζεται δεν παρουσιάζει σημάδια κόπωσης.
είναι σαν την πρώτη μέρα που το αγόρασα, όπως και το άλλο φυσικά.

IMG_20220319_005552[1].jpg


IMG_20220319_005701[1].jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
βγήκε και κάτι καλό από την αφαίρεση της παλιάς τσόχας...
εδώ και καιρό σκέφτομαι (μεταξύ άλλων) την αύξηση του βάρους σε ένα ΜΚ2 που έχω διαθέσιμο..
το 40 με 50% του βάρους του (πρόχειρα υπολογισμένο) οφείλεται στον μέσα πλίνθο που παρεμβάλλεται ανάμεσα από το αλουμινένιο faceplate και την λαστιχένια βάση.

IMG_20220319_014255[1].jpg


IMG_20220319_014305[1].jpg

αντίθετα από κάποιους που πιστεύουν ότι είναι κράμα αλουμινίου ή κάτι ανάλογο, εγώ βλέπω ότι είναι κακός αγωγός και δεν πρέπει να έχει μεταλλικά στοιχεία στην σύνθεσή του

IMG_20220319_014444[1].jpg

ποσώς με ενδιαφέρει αν είναι κακός ή καλός αγωγός..
θα με ενδιέφερε όμως να φτιάξω σε χυτήριο "κόπια" από μπρούτζο ή μόλυβδο..
σίγουρα αυτά θα είναι βαρύτερα, γιατί ναι μεν δεν έχω ζυγίσει ακόμα τον πλίνθο αλλά στο χέρι δεν μου κάνει για "βαρύ πράμα"...

που είναι τώρα το "καλό" που βγήκε με την αφαίρεση της παλιάς τσόχας στα πόδια;;
είδα ότι μπορώ να προσθέσω το κατάλληλο ελατήριο μέσα στο κυλινδρικό λάστιχο αν αυτό "κλατάρει" κάτω από το μελλοντικό βάρος του πικάπ.

δεν θα με χάλαγε η ιδέα ενός ΜΚ2 στα 16 -18 - ...20 κιλά ας πούμε.... :LOL:
 
  • Like
Reactions: Kostas P.

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
Σε κάποια πικάπ με χώρο βάζουν πλαστελίνη για να αυξήσουν βάρος, μπορείς να δοκιμάσεις να γεμίσεις όπου βρίσκεις χώρο. Έχω διαβάσει ακόμα και για τσιμέντο που έβαλε κάποιος μέσα σε ξύλινο πλίνθο!
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
Σε κάποια πικάπ με χώρο βάζουν πλαστελίνη για να αυξήσουν βάρος, μπορείς να δοκιμάσεις να γεμίσεις όπου βρίσκεις χώρο. Έχω διαβάσει ακόμα και για τσιμέντο που έβαλε κάποιος μέσα σε ξύλινο πλίνθο!
σωστά σκέφτηκε αυτός με το τσιμέντο στον ξύλινο πλίνθο.
το technics έχει ελάχιστο χώρο μέσα, σχεδόν καθόλου θα έλεγα.. η αλλαγή του εσωτερικού πλίνθου με άλλο υλικό μάλλον είναι μονόδρομος.
 

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
σωστά σκέφτηκε αυτός με το τσιμέντο στον ξύλινο πλίνθο.
το technics έχει ελάχιστο χώρο μέσα, σχεδόν καθόλου θα έλεγα.. η αλλαγή του εσωτερικού πλίνθου με άλλο υλικό μάλλον είναι μονόδρομος.
Ζηλεύω την όρεξη σου για περαιτέρω ψάξιμο και περιμένω την επόμενη κίνηση. Επίσης επικροτώ ότι κρατάς το stock look, το ΜΚ2 (και τα υπόλοιπα) για μένα πρέπει να μένει όπως είναι εξωτερικά. Εγώ πάντως ευχαριστημένος είμαι από το γενικό βάρος του πικάπ, είχα εκπλαγεί μάλιστα όταν πήγα να το αγοράσω και το πρωτοσήκωσα, δε περίμενα τόσο βάρος.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
Ζηλεύω την όρεξη σου για περαιτέρω ψάξιμο και περιμένω την επόμενη κίνηση. Επίσης επικροτώ ότι κρατάς το stock look, το ΜΚ2 (και τα υπόλοιπα) για μένα πρέπει να μένει όπως είναι εξωτερικά. Εγώ πάντως ευχαριστημένος είμαι από το γενικό βάρος του πικάπ, είχα εκπλαγεί μάλιστα όταν πήγα να το αγοράσω και το πρωτοσήκωσα, δε περίμενα τόσο βάρος.
συμφωνώ ότι το μηχάνημα πρέπει να έχει την "ορίτζιναλ" εμφάνιση του εργοστασίου με όσο πιο μικρή παρέμβαση γίνεται.
μέχρι τώρα μόνο τα καλώδια μαρτυρούν ότι κάτι άλλο "τρέχει" μέσα...

ο λόγος της όρεξης είναι ότι το πικάπ άρχισε να παίζει διαφορετικά (προς την audiophile πλευρά) από τις κιόλας πρώτες αλλαγές.
βλέποντας λοιπόν με τον καιρό ότι το μηχάνημα βελτιωνόταν με το κάθε τι, έπαψα να σκέφτομαι την αλλαγή σε καλύτερο βραχίονα.
είναι μεγάλο δέλεαρ οι ευκολίες ρύθμισης που έχει ο δικός του... σαφώς και έχει αρνητικά από το εργοστάσιο και σιγά σιγά μελετάω, πειραματίζομαι και δοκιμάζω λύσεις...
για την ακρίβεια, στο M5G μου έχω σταματήσει για συγκεκριμένο λόγο.
εξελίσσω 2ο ΜΚ2 με σκοπό να ξεπεράσω το Μ5G ηχητικά.
με βοηθάνε κάποια βασικά εξαρτήματα από τον βραχίονα που έχω έξτρα...
για παράδειγμα, είδα ότι η ουρά του (εκεί που "τρέχει" το αντίβαρο) δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από πλαστικό, βαμμένη με χρώμα που το κάνει να μοιάζει καρμπόν με αλουμίνιο και μάλιστα το χρώμα είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού !!
όμως πριν φτιάξω πραγματικά αλουμινένια ουρά, θα δοκιμάσω διαφορετικό damping μεταξύ αυτής και του σταυρού.
ήδη ο βραχίονας είναι έτοιμος να μπει σε συσκευή....

ρίξε μια προσεκτική ματιά στην σύνδεση:

IMG_20220319_103350[1].jpg

δύο είναι τα μαλακά υλικά που χρησιμοποιεί το εργοστάσιο στο damping της ουράς με τον σταυρό..
το ένα το βρήκα σε φωτογραφία, το άλλο όχι..
IMG_20211009_192319[1].jpg

χωρίς να τα καταργήσω, πρόσθεσα άλλα 3 υλικά με σκοπό να κάνω την ουρά πιο ..ελαστική.
αν με ρωτήσεις ..γιατί;; θα σου πω να κουνήσεις λίγο την ουρά σε ένα ΜΚ2 και την ουρά σε ένα άλλο audiophile βραχίονα.. σε project carbon πχ...
φυσικά δεν ξέρω ακόμα αν θα αλλάξει κάτι.. όταν το ακούσω θα ενημερώσω.
υπόσχομαι περισσότερες λεπτομέρειες και φωτογραφίες αργότερα....

όπως το γιατί αυτό:

IMG_20211020_021542[1].jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
η μόνη βασική διαφορά με το Μ5G μου είναι στο κάτω μέρος και δεν νομίζω να παίζει μεγάλο ρόλο στον ηχητικό τομέα...
IMG_20220319_103430[1].jpg
 

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
...για παράδειγμα, είδα ότι η ουρά του (εκεί που "τρέχει" το αντίβαρο) δεν είναι από αλουμίνιο αλλά από πλαστικό, βαμμένη με χρώμα που το κάνει να μοιάζει καρμπόν με αλουμίνιο και μάλιστα το χρώμα είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού !!
Δεν είχα ιδέα γι' αυτό, μήπως έγινε (και) λόγω βάρους? Πάντως με κατασκευή ουράς από διαφορετικά υλικά (όχι μόνο μέταλλα) μπορείς να αυξομειώσειςτο βάρος του βραχίονα.

Αυτό που εκτιμώ στον συγκεκριμένο βραχίονα είναι πόσο εύκολα μπορεί να τον ριθμίσει κάποιος που το κάνει πρώτη φορά. Δεν θα τον έβγαζα ποτέ απ' το πικάπ, άλλωστε σε κάθε πικάπ μπορείς να προσθέσεις δεύτερο με εξωτερική βάση.

Ένας 3D printer σου λείπει, με την όρεξη για πειραματισμό που έχεις θα έκανες παπάδες!
 
  • Like
Reactions: vlad66

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
Δεν έχω ξαναδεί αντίστοιχο για το ΜΚ2, ωραία ιδέα για D.I.Y. μιας και φθηνή δε την λες. Επίσης αισθητικά ΜΚ2 και ξύλο δε μου κάθεται.

sORdhW4.jpg

LIB2y4J.jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
ωραία κατασκευή.
δεν με χαλάει το ξύλο και ίσως στο μέλλον να κάνω το βήμα της αγοράς του.
500 λίρες + τελωνείο, κάπου στα 700-750€ περίπου ;;

ένας rega σίγουρα και ένας 10"-12" unipivot;; :unsure:
ωραία όνειρα.....:rolleyes:

που πας και τα βρίσκεις ρε Κώστα.... :ROFLMAO:
 

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
ωραία κατασκευή.
δεν με χαλάει το ξύλο και ίσως στο μέλλον να κάνω το βήμα της αγοράς του.
500 λίρες + τελωνείο, κάπου στα 700-750€ περίπου ;;

ένας rega σίγουρα και ένας 10"-12" unipivot;; :unsure:
ωραία όνειρα.....:rolleyes:

που πας και τα βρίσκεις ρε Κώστα.... :ROFLMAO:
Ψάχνω μήπως βρω την ευκαιριάρα (και παράλληλα παίρνω μάτι) αλλά όλα ακριβά είναι για τη τσέπη μου...

Στη τιμή που υπολόγισες παίρνεις πικάπ, βραχίονα ή κεφαλή. Έχεις φτιάξει τόσα πράγματα κατά καιρούς που μπορείς να το σχεδιάσεις και να το παραγγείλεις κάπου τοπικά, κατά προτίμηση σε μάστορα εκτός high end. Ούτε τα μισά δε θα δώσεις.

Μου αρέσει ένα armboard που βάζουν (γιατί ονειρεύομαι πικάπ με δύο βραχίονες), το χρησιμοποιεί και ο Dr Feickert στα δικά του πικάπ και δε χρειάζεται με αλλαγή βραχίονα ν' αλλάξεις armboards. Πολύ βολικό και απορώ πως δεν είναι industry standard σε όλες τις κατασκευές μιας και όσοι εξασκούν το σπορ αλλάζουν βραχίονες συχνά και πρέπει να φτιάξουν armboard απ' την αρχή ή να ανοιγοκλείσουν τρύπες κλπ

e60WWeE.jpg


Eπίσης παράγουν ένα ενδιαφέρον headshell
 
  • Like
Reactions: vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
αμέλησα εδώ και καιρό να ενημερώσω ότι στα πόδια του technics υπάρχει μεταλλικό ελατήριο που δεν φαίνεται εύκολα

IMG_20220425_142043[1].jpg

επιπλέον πρόσθεσα ένα butyl rubber 1mm πάχους (50mm διάμετρο) κάτω από το νέο τσοχάκι για ενίσχυση και περαιτέρω απομόνωση κραδασμών.
φυσικά πριν καθάρισα όλες τις παλιές κόλλες.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
το M5G μου όπως ξέρουν οι φίλοι είναι αποσυναρμολογημένο εδώ και μήνες για να του κάνω τις τελευταίες αναβαθμίσεις..
υπάρχει η σχετική κουβέντα στο chat του 2κάναλου

η προσπάθεια για κλειστά ρουλεμάν (σε spare εξαρτήματα) δεν πάει καλά, αλλά συνεχίζω άλλες δουλειές που από καιρό είχα υπόψη μου..

μία από τις αλλαγές αφορά το κολάρο σύσφιξης των headshells στον βραχίονα.
αλλάζω το εργοστασιακό με άλλου ΟΕΜ κατασκευαστή (σε "ανταγωνιστικά ιαπωνικά" πικάπ) το οποίο είναι καλύτερο για 2 λόγους..

1) οι υποδοχές στα πινς της ένωσης headshell / κολάρου βραχίονα..
κοιτάξτε ένα δείγμα Technics αριστερά και δίπλα του στα δεξιά το ΟΕΜ :

IMG_20230224_205539[1].jpg

προσέξτε το σχήμα των υποδοχών..
στο Technics είναι επίπεδες.. στο ΟΕΜ είναι "μπομπέ"

πως είναι τα αντίστοιχα πινς σε όλα τα headshells ;;;

έτσι :

IMG_20230224_212941[1].jpg

ποιά ένωση εξασφαλίζει καλύτερη επαφή;;


πάμε στον 2ο λόγο της συγκεκριμένης αλλαγής..

όταν το κολάρο στα Technics είναι "ελεύθερο" χωρίς κουμπωμένο headshell πάνω του, τα μέσα πινς πάνω στα οποία είναι κολλημένη η καλωδίωση του βραχίονα, είναι έτσι :

IMG_20230224_214322[1].jpg

όταν κουμπώσουμε headshell , τα πινς μετακινούνται προς τα μέσα αφού τα "σπρώχνουν" τα αντίστοιχα ελατήρια :

IMG_20230224_210035[1].jpg

αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να "ταλαιπωρείται" η καλωδίωση.
ΟΧΙ ή καλωδίωση του εργοστασίου που έχει pvc isolation.. αλλά οι "ευγενείς" καλωδιώσεις με isolation από βαμβάκι και μετάξι.
δεν ξέρω το teflon τι κάνει , δεν το έχω δοκιμάσει..
πάντως μια φορά μου κόπηκε καλώδιο στην Litz silk στην ένωση με τα πινς και ταλαιπωρήθηκα για να την επιδιορθώσω.. φυσικά εφάρμοσα "κόλπο" για να μην ξαναγίνει...

το κολάρο του ΟΕΜ δεν έχει ανάγκη από "κόλπα"... τα πινς στην ένωση με την καλωδίωση είναι σταθερά λόγω διαφορετικής φιλοσοφίας κατασκευής και λειτουργίας των ελατηρίων εσωτερικά.

ελεύθερο το κολάρο, :

IMG_20230224_210123[1].jpg

"κλειδωμένο" με headshell :

IMG_20230224_210157[1].jpg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,081
Αγιοι Αναργυροι
προσοχή όμως όσοι θελήσετε να κάνετε την αλλαγή..

οι 2 βίδες στα κολάρα και τα αντίστοιχα σπειρώματα σε πάχος, είναι διαφορετικά στο Technics από το ΟΕΜ.
στο ΟΕΜ είναι 2mm, στο Technics είναι 1,9mm ενώ έχουν και μια μικρή διαφορά στο μήκος, με αυτή του Technics να είναι λίγο μακρύτερη.
η 1η τρύπα κοντά στο δακτυλίδι δεν έχει ιδιαίτερο πρόβλημα όταν στο ΟΕΜ κολάρο βάλουμε Technics βίδα.. με λίγο Loctite για σπειρώματα είμαστε οκ.
η 2η τρύπα όμως έχει θέμα , ακόμα και με την βίδα του ΟΕΜ!
η αιτία μάλλον είναι το πιο λεπτό armtube του Technics σε σχέση με το armtube του κατασκευαστή στο οποίο μπαίνει το ΟΕΜ κολάρο.
η δική μου λύση είναι το περαιτέρω ..drilling στο ΟΕΜ κολάρο, με ασσάκι τρυπάνι ..στο χέρι.
και εκεί μια ιδέα Loctite φυσικά..
ήδη πριν από καιρό έβαλα το ΟΕΜ σε ΜΚ2 φίλου και μέχρι τώρα δεν μου παραπονέθηκε για κάποιο πρόβλημα.. (αν θυμάμαι καλά πάνε 2 χρόνια από τότε).
το κολάρο του ΜΚ2 είχε στραβώσει μάλλον από ατσαλιά ή κακή / βάναυση χρήση και οι τιμές στα μτχ (παλιά δλδ) ήταν ..άστα να πάνε...