[FONT=Arial, Helvetica] Low microphonics is important to imaging and detail in that a microphonic tube will receive sound from the speakers and put it back in the chain in a very non-musical way.
Το παραπάνω είναι ένα από τα πολύ σωστό και πολύ σημαντικό, αν και περίπου γνωστά.
Γιατί τι αλλάζει;:AFADF0:
Κάτι σαν τα καλώδια;:flipout:
Πρώτον, κάθε λυχνία, αυτή καθ' εαυτήν, φθείρεται, και επομένως αλλάζει ο ήχος της. Ο ρυθμός αυτής της φθοράς είναι πολύ αργός για την ανθρώπινη αντίληψη, αλλά πολύ γρήγορος εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο ρυθμό των ημιαγωγών, ο οποίος εκτείνεται σε βάθος δεκαετιών.
Δεύτερον, η ίδια η τεχνολογία των λυχνιών κενού δεν επιτρέπει μαζική παραγωγή με την ακρίβεια που παρέχουν οι ημιαγωγοί.
Μάλιστα, γι' αυτούς τους δύο λόγους οι λάμπες είναι ακατάλληλες για διαφορική τοπολογία (balanced), εκτός αν συνδεθούν με συγκεκριμένο τρόπο, καθώς για να λειτουργήσει σωστά η διαφορική τοπολογία, προϋποθέτει ίση ενίσχυση σε κάθε πλευρά. Αυτό, βέβαια, δεν εμποδίζει διαφόρους νεοκόπους να λανσάρουν λαμπάτα ενισχυτικά balanced, και εκεί είναι που γελάει και το παρδαλό κατσίκι.
Βρε αντε από δω... μεσόκοπε... νεόκοπε... :flipout:
Το μονο σιγουρο ειναι οτι αλλαζοντας λυχνιες ενος κατασκευαστη με καποιου αλλου,ακομα και αν μετρανε το ιδιο(και οχι 20db less gain:flipout σε αποκριση,παραμορφωση και αντισταση εξοδου,ακουγονται διαφορετικα.Και μιλαμε για πολυυυυυυ διαφορετικα σε πολλες περιπτωσεις.....
Αλλάζουν τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά της λυχνίας, με δύο τρόπους.
Πρώτον, κάθε λυχνία, αυτή καθ' εαυτήν, φθείρεται, και επομένως αλλάζει ο ήχος της. Ο ρυθμός αυτής της φθοράς είναι πολύ αργός για την ανθρώπινη αντίληψη, αλλά πολύ γρήγορος εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο ρυθμό των ημιαγωγών, ο οποίος εκτείνεται σε βάθος δεκαετιών.
Δεύτερον, η ίδια η τεχνολογία των λυχνιών κενού δεν επιτρέπει μαζική παραγωγή με την ακρίβεια που παρέχουν οι ημιαγωγοί. Άρα, αν σε οποιαδήποτε συσκευή αλλάξει κάποιος τις παλιές λάμπες με καινούργιες, και μάλιστα διαφορετικής μάρκας, η διαφοροποίηση του ήχου μεγεθύνεται, καθώς αθροίζονται οι ως άνω δύο συνθήκες.
Βέβαια, αυτό το τελευταίο βολεύει όποιον θέλει να κάνει τον καμπόσο στους άλλους, ειδικά εάν δημοσιογραφεί δίκην "ρηβιούερ", οπότε αισθάνεται περίπου αναγκασμένος να διαθέτει ένα "σύστημα αναφοράς" κατά πολύ ανώτερο από την πλειονότητα των κοινών θνητών που τον διαβάζουν, και στο πλαίσιο αυτής της σπουδής περικλείονται και οι λάμπες του παρελθόντος - τρομάρα του. Από την άλλη μεριά, αυτός ο συρμός βγάζει και γέλιο. Αν είναι δυνατόν, να έχουμε περί πολλού τις διάφορες Tungsram και Ultron, που κάποτε τίς είχαμε του κλώτσου και του μπάτσου, και να τις συγκρίνουμε με Philips, Telefunken, Sylvania και δεν ξέρω τί άλλο. Έλεος, όχι άλλο κάρβουνο...
Απορώ για αυτούς που βραβεύουν τέτοια μηχανήματα [Balanced differencial designs]!! Δεν σε έχουν διαβάσει, δυστυχώς. Ενημέρωσε σχετικά τον ειδικό τύπο, μην τα λές μόνο εδώ, μπας και σώσεις τον κόσμο!! Λ.Σ.Μάλιστα, γι' αυτούς τους δύο λόγους οι λάμπες είναι ακατάλληλες για διαφορική τοπολογία (balanced), εκτός αν συνδεθούν με συγκεκριμένο τρόπο, καθώς για να λειτουργήσει σωστά η διαφορική τοπολογία, προϋποθέτει ίση ενίσχυση σε κάθε πλευρά. Αυτό, βέβαια, δεν εμποδίζει διαφόρους νεοκόπους να λανσάρουν λαμπάτα ενισχυτικά balanced, και εκεί είναι που γελάει και το παρδαλό κατσίκι.
Φτού πάνω που ξεπεράσαμε το άλλο "μυστήριο":flipout:
Τα καλώδια ντέ(εννοώ καιρό έχει να γίνει τσακωμός):violent-smiley-030:
Τα καλώδια ντέ(εννοώ καιρό έχει να γίνει τσακωμός):violent-smiley-030: