ΑΟΖ και υδρογονάνθρακες ante portas ( ;; )

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,721
Εκεί ψηλά.....
Εστια, περιβαλλοντολογικης μολυνσης και τριβης με τους γειτονες με τι κερδος και για ποιον κυριως ?

Καλυτερα νομιζω.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,883
Μεσευρώπη
Εστια, περιβαλλοντολογικης μολυνσης και τριβης με τους γειτονες με τι κερδος και για ποιον κυριως ?

Καλυτερα νομιζω.
Ενώ οι άλλες γεωτρήσεις, Αιγυπτίων, Κυπρίων, Ισραηλινών, Λιβύων δεν παράγουν περιβαλοντική μόλυνση και τριβές; Μόνο στα δικά μας χωρικά ύδατα έρχονται να ζευγαρώσουν δελφίνια και φάλαινες; Πάλι εμείς θα μείνουμε μόνοι, να πηγαίνουμε με το Σταυρό στο χέρι;
 

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,793
Kingdom of Rain
Ελπίζω να είναι τακτικισμός και να μην έχει σχέση με τον Θουκυδίδη...

"Ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμή του και ο αδύνατος υποχωρεί όσο του επιβάλλει η αδυναμία του "
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Η απάντηση είναι μέσα στο ίδιο το άρθρο:
Η Κύπρος προχώρησε με ταχύτερα βήματα και εκμεταλλεύτηκε καλύτερα την χρονική περίοδο που το διεθνές περιβάλλον της αγοράς υδρογονανθράκων ήταν θετικό.
Οπότε, γιατί να ασχοληθούν με τις ελληνικές παλινωδίες;
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,303
Ελπίζω να είναι τακτικισμός και να μην έχει σχέση με τον Θουκυδίδη...

"Ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμή του και ο αδύνατος υποχωρεί όσο του επιβάλλει η αδυναμία του "

Αυτο ακριβως που λες ειναι...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,721
Εκεί ψηλά.....
Ενώ οι άλλες γεωτρήσεις, Αιγυπτίων, Κυπρίων, Ισραηλινών, Λιβύων δεν παράγουν περιβαλοντική μόλυνση και τριβές; Μόνο στα δικά μας χωρικά ύδατα έρχονται να ζευγαρώσουν δελφίνια και φάλαινες; Πάλι εμείς θα μείνουμε μόνοι, να πηγαίνουμε με το Σταυρό στο χέρι;

υπαρχει καποια αλλη χωρα που απειλειται απο γειτονικη της χωρα με casus belli ψηφισμενο στην βουλη οχι για γεωτρησεις απλα αλλα για αυξηση χωρικων υδατων απο τα 6 στα 12 μιλια ?
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Ολοκληρώθηκε μια έρευνα στο Ιόνιο:
Πάντως η μισή είδηση απαντά στις περιβαλλοντικές ανησυχίες για τα θαλάσσια κήτη!
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,721
Εκεί ψηλά.....
Τα προβληματα για τον Eastmed ειναι δυο

1) Oικονομικη βιωσιμοτητα. Με τις προ μηνων τιμες φυσικου αεριου κρινοταν ασυμφορος οικονομικα . Βεβαια με τις νεες τιμες φυσικου αεριου (και πριν τον πολεμο) οι τιμες αγορας τον καθιστουν ξανα βιωσιμο

2) Για να βγαλει τα λεφτα του μια κοινοπραξια που θα τον στησει (μιλαμε για πανακριβο εργο) υπολογιζεται οτι πρεπει να χρησιμοποιειται για 25 χρονια . Το μεγα ερωτημα λοιπον ειναι τα επομενα 25 χρονια ειναι βεβαιο οτι θα χρησιμοποιουμε φυσικο αεριο και οχι αλλες πηγες ενεργειας ?

Θα ηταν μια σοβαρη κινηση να μπει στον eastmed και η Αιγυπτος με το δικο της κολοσσιαιο κοιτασμα αλλα ακομα και αυτοι δεν ξερουν αν θελουν να το εξαγαγουν μιας και μπορει να το χρειαστουν ολο για αυτους (τεραστια χωρα δημογραφικα με αυξημενες αναγκες ενεργειας) . Αντιθετα οι Ισραηλινοι δεν αναμενεται να αυξηθουν δημογραφικα οποτε θελουν να το εξαγουν κανονικα.

Αυτο που δεν ξερω ειναι αν συμφερει να το εξαγουν τελικα με πλοια....
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Eγώ το οικονομικό πρόβλημα το βλέπω αλλού... Ναι μεν το καλοκαίρι ήταν ασύμφορο, αλλά τώρα συμφέρει και μάλιστα πολύ. Αλλά ο αγωγός δεν στήνεται σε μια εβδομάδα... Ακόμα κι αν αποφασιστεί αύριο να γίνει, θα πάρει μερικά χρόνια η όλη διαδικασία, μαζί με τα εργατικά, για να ανοίξει η στρόφιγγα σε ευρωπαικό έδαφος. Και επειδή η σημερινή έλλειψη αερίου είναι πολιτική κι όχι φυσική, μπορεί σε λίγους μήνες η τιμή του αερίου να πέσει πιο κάτω κι απο τα χαμηλότερα προηγούμενων ετών. Οι επενδυτές δεν ξέρουν αν συμφέρει να περιμένουν αλλαγή πολιτικοικονομικής κατάστασης ή να χρηματοδοτήσουν τον αγωγό. Σενάρια επεξεργάζονται. Και τα δύο έχουν τα θετικά τους και τ'αρνητικά τους... Απο την μια απεξαρτάσαι απο τους εκβιασμούς της Ρωσίας, απο την άλλη μπορεί στο τέλος το συνολικό κόστος να είναι πολύ υψηλότερο...
 
Eγώ το οικονομικό πρόβλημα το βλέπω αλλού... Ναι μεν το καλοκαίρι ήταν ασύμφορο, αλλά τώρα συμφέρει και μάλιστα πολύ. Αλλά ο αγωγός δεν στήνεται σε μια εβδομάδα... Ακόμα κι αν αποφασιστεί αύριο να γίνει, θα πάρει μερικά χρόνια η όλη διαδικασία, μαζί με τα εργατικά, για να ανοίξει η στρόφιγγα σε ευρωπαικό έδαφος. Και επειδή η σημερινή έλλειψη αερίου είναι πολιτική κι όχι φυσική, μπορεί σε λίγους μήνες η τιμή του αερίου να πέσει πιο κάτω κι απο τα χαμηλότερα προηγούμενων ετών. Οι επενδυτές δεν ξέρουν αν συμφέρει να περιμένουν αλλαγή πολιτικοικονομικής κατάστασης ή να χρηματοδοτήσουν τον αγωγό. Σενάρια επεξεργάζονται. Και τα δύο έχουν τα θετικά τους και τ'αρνητικά τους... Απο την μια απεξαρτάσαι απο τους εκβιασμούς της Ρωσίας, απο την άλλη μπορεί στο τέλος το συνολικό κόστος να είναι πολύ υψηλότερο...
Θεωρώ ότι, αν φυσικά υποθέσουμε πως θα κοπεί το Ρώσικο αέριο, αξίζει τον κόπο και το χρήμα μόνο και μόνο ως μοχλός πίεσης-εναλλακτική. Θα δούμε, οι καιροί είναι γκαστρωμένοι πάντως.
 
Εν τω μεταξύ στην αρχή του νήματος προ πενταετίας, υπάρχουν πληροφορίες που τώρα αποδεικνύονται εμφατικά, όπως η μανία των Ελλήνων εφοπλιστών να ναυπηγούν πλοία LNG. Όλα είναι μπροστά μας, απλά άντε να δεις μέσα από τον "θόρυβο"...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,721
Εκεί ψηλά.....
Δεν ειναι και θεμα ζαριας....? πολλα μπορουσαν να πανε κατα διαολου αλλα και κατ΄ευχην

Πχ αν δε υπηρχαν αυτα ισως ειχαμε ενα σκασμο αγωγους να παιζουν μπαλα (οπως ο δευτερος αγωγος Ρωσιας Γερμανιας που εχει προς το παρον ακυρωθει ενω ειναι ετοιμος)
 

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,793
Kingdom of Rain
Και πάλι, η είσοδος της Κίνας στην αγορά ενέργειας έτσι και αλλιώς θα ανέβαζε τις τιμές και την ζήτηση. Μην ξεχνάμε ότι η άνοδος των τιμών είχε αρχίσει πολλούς μήνες πριν την εισβολή στην Ουκρανία
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,721
Εκεί ψηλά.....

επηλθε η λογικη
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,721
Εκεί ψηλά.....