Απορία για Presonus Eris E4.5

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Βρε φιλαρακια ,ξερετε τι δεν εχω καταλαβει?
Οταν λεμε high pass εννοουμε οτι κοβει τα πριμα στο σαπμ???

Αρα τα σαμπ που εχου hookedup συνδεση,αφηνουν τους δορυφορους στο ελεος του ενισχυτη?
Μιλαω για δικαναλο ,γιατι απο πολυκαναλο εχω μαυρα μεσανυχτα!!
 

ZaBBaLos

Senior Member
20 September 2018
408
Αθήνα
Απάντηση: Re: Απορία για Presonus Eris E4.5

Οταν λεμε high pass εννοουμε οτι κοβει τα πριμα στο σαπμ???

Το ακριβώς ανάποδο, το hpf κόβει τα μπάσα και επιτρέπει να περάσουν τα πρίμα. Το lpf κόβει τα πρίμα και επιτρέπει να περάσουν τα μπάσα, αυτό είναι το υποχρεωτικό στα σαμπ.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Βρε φιλαρακια ,ξερετε τι δεν εχω καταλαβει?
Οταν λεμε high pass εννοουμε οτι κοβει τα πριμα στο σαπμ???

Αρα τα σαμπ που εχου hookedup συνδεση,αφηνουν τους δορυφορους στο ελεος του ενισχυτη?
Μιλαω για δικαναλο ,γιατι απο πολυκαναλο εχω μαυρα μεσανυχτα!!
Φίλτρο Hi-Pass ψιπερατό): =Επιτρέπει τη διέλευση όλων των συχνοτήτων πάνω από τη συχνότητα Cross που έχουμε ορίσει, αποκόπτοντας όλο το φάσμα πιο κάτω.

Φίλτρο Low-Pass αθυπερατό): =Επιτρέπει τη διέλευση όλων των συχνοτήτων κάτω από τη συχνότητα Cross που έχουμε ορίσει, αποκόπτοντας όλο το φάσμα πιο πάνω.

Όπως καταλαβαίνουμε και τα δύο είναι φίλτρα αποκοπής ενός μέρους του φάσματος και διέλευσης του υπολοίπου, αλλά λειτουργούν με αντίθετη φορά.

Είναι κατανοητό τώρα; :lehrer:
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Re: Απάντηση: Απορία για Presonus Eris E4.5

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές από sub σε sub Μιχάλη. Πρέπει να δεις κάθε sub τι κάνει.

Άλλα δεν έχουν καθόλου φίλτρο hi pass στην έξοδο που πάει στους δορυφόρους, άλλα έχουν κάποιο που είναι fix σε κάποια συχνότητα και κάποια έχουν και ρυθμιζόμενο.
Συμφωνώ.

Να κι' ένα παράδειγμα (το δικό μου Subwoofer δηλαδή) που τα έχει όλα.

7917_sub6_be_dos.jpg


Έ, να μην ευλογήσω τα γένεια μου; :D

Αυτό που λέει ο Pleo.

Αν πάρουμε σαν παράδειγμα το sub της presonus https://www.skroutz.gr/s/7552625/Presonus-Temblor-T-8.html, αφού σαν εταιρία συμπεριλαμβάνεται στον τίτλο του νήματος, βλέπουμε πως υπάρχει μεταβλητό LPF και fix HPF (υποθέτω στα 80Hz αλλά θα το λέει κάπου στο manual).
Για την ακρίβεια:

LPF<120 Hz (Βαθυπερατό με συχνότητα Cross 120 Hz)

Το ρυθμιστικό Output Level αναπληρώνει την έλλειψη Hi-Pass φίλτρου. Ίσως όχι με τον καλύτερο τρόπο, αλλά αυτό δεν το εξετάζουμε τώρα.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Ας πούμε ότι το κατάλαβα:grinning-smiley-043
Το θέμα μου είναι πάλι οι δορυφόροι.
Αυτοί οι φουκαράδες παίζουν ΟΛΟ το φάσμα που μπορούν να αποδώσουν ,ότι και αν έχουμε ορίσει στο σαμπ?
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Re: Απάντηση: Re: Απορία για Presonus Eris E4.5

Το ακριβώς ανάποδο, το hpf κόβει τα μπάσα και επιτρέπει να περάσουν τα πρίμα. Το lpf κόβει τα πρίμα και επιτρέπει να περάσουν τα μπάσα, αυτό είναι το υποχρεωτικό στα σαμπ.

Και ποιο το νόημα ύπαρξης hpf σε ένα σαμπ?
Μπάσα δεν θέλουμε από ένα σαμπ?
Συγγνώμη ρε παιδιά αλλά εχω καταμπερδευτεί:huh2:
 

ZaBBaLos

Senior Member
20 September 2018
408
Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απορία για Presonus Eris E4.5

Και ποιο το νόημα ύπαρξης hpf σε ένα σαμπ?
Μπάσα δεν θέλουμε από ένα σαμπ?
Συγγνώμη ρε παιδιά αλλά εχω καταμπερδευτεί:huh2:

Για να συνδέσεις επάνω του δορυφόρους χρειάζεσαι το hpf, αλλιώς θα παίζουν full range.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Δηλ. το hpf ειναι για την εξοδο του σαμπ προς τους δορυφορους?

Καλως το αντεληφθην?? .....ελααααα γραφτε μια αραδα να με καθυσηχασετε ωρε λιβεντες:eek:perator:
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Καλώς το αντελήφθης! :a0210:

Στο περίπου δηλαδή, διότι δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να φθάσουμε στο ίδιο αποτέλεσμα. Το θέμα Subwoofer, τρόποι σύνδεσης και ρύθμισης περιλαμβάνει αρκετές περιπτώσεις και παραλλαγές. Είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο από μόνο του. :lehrer:

Τέλος πάντων, θα προσπσθήσω να γράψω ένα σύντομο σχετικό σημείωμα που ελπίζω ότι θα λύσει τις απορίες. Τουλάχιστον σχετικά με τη σύνδεση. Διότι η ρύθμιση, αφού κάνουμε τη σύνδεση, είναι επίσης ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο! :cool:

Αναμείνατε στις οθόνες και τα πληκτρολόγια σας παρακαλώ! :popcorn:
 

giorgosp

New member
10 October 2011
29
Κύριοι παρελήφθην το σετ Mackie, δορυφόροι CR4 και subwoofer CR8S-XBT.

Από χτες που τα τοποθέτησα έχω περάσει, δεν ξέρω κι εγώ πόση ώρα, ακούγοντας μουσική ενθουσιασμένος από την απόδοση τους!


mackie_cr8s-xbt_back.jpg



Αναφέρατε ήδη κάποια πράγματα σχετικά με subwoofer, αλλά επειδή όλα αυτά μοιάζουν κινέζικα σε έναν αγράμματο, ήθελα να ρωτήσω το εξής:

Τα INPUT LEVEL και SUB OUTPUT LEVEL τα έχω στην μέση όπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Με τα CROSSOVER και POLARITY τι γίνεται;

Παραθέτω και τα χαρακτηριστικά τους από το manual μήπως και βοηθήσουν:

Subwoofer:
IgTjEIMt_o.jpg


Δορυφόροι:
dP1KMSwl_o.jpg
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,695
Αθήνα
Πρακτικά η απόκριση που έχει είναι από τα 40Hz έως τα 180Hz, καθώς αυτή αναφέρεται στα -3dB. Εκείνη στα -10dB είναι μάλλον για να το χρησιμοποιήσει κάποιος για λόγους marketing (το μεγαλύτερο εύρος/νούμερο κερδίζει τις εντυπώσεις πάντα).

Η ρύθμιση του crossover, δηλαδή του φίλτρου που ορίζει από ποια συχνότητα και κάτω θα παίζει το sub, ρυθμίζεται από τα 40Hz έως τα 180Hz και το polarity χμμμ... συνήθως το 0-90-180 είναι η ρύθμιση της φάσης (δεν ξέρω γιατί το λέει polarity, συνήθως όταν υπάρχει polarity είναι ξεχωριστή ρύθμιση από τη φάση) που σημαίνει ότι είναι ένα βοήθημα για να φέρεις το μεγάφωνο του sub να παίζει όσο πιο συμφασικά γίνεται με τα μεγάφωνα των δορυφόρων.
 

giorgosp

New member
10 October 2011
29
Η ρύθμιση του crossover, δηλαδή του φίλτρου που ορίζει από ποια συχνότητα και κάτω θα παίζει το sub, ρυθμίζεται από τα 40Hz έως τα 180Hz

Άρα σύμφωνα με την συχνότητα των δορυφόρων (70 Hz - 20 kHz) θα πρέπει να ρυθμίσω το crossover στα 70 Hz, σωστά;

Όσο για το polarity, συνεχίζει να επικρατεί σκότος.

Επίσης, μια παρατήρηση από τη σύζυγο... σε άκουσμα της J.Lo διαμαρτυρήθηκε ότι πρώτα ακούγεται το μπάσο και έπειτα ακολουθεί η φωνή. Εννοεί ότι το μπάσο επισκιάζει κατά κάποιον τρόπο τα vocal και σκέφτομαι μήπως κάποια ρύθμιση των INPUT LEVEL και SUB OUTPUT LEVEL μπορεί να αποδώσει πιο "κρυστάλλινα" vocals. Πάντως σε δοκιμές που έκανα δεν διέκρινα κάποια αισθητή διαφορά...
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Διάβασε προσεκτικά και μιά και δυό και χίλιες φορές το άρθρο του Bob Katz, με πλήρεις οδηγίες και ανάλυση για τη σύνδεση και ρύθμιση ενός συστήματος ηχείων με Subwoofer. Μελέτησε το προσεκτικά. Είναι κλασσικό στην παγκόσμια βιβλιογραφίά και περιέχει τα πάντα. Κυριολεκτικά. Βοηθάει να κατανοήσουμε πως να συνδέσουμε και κατόπιν πως να ρυθμίσουμε σωστά ένα σύστημα με Subwoofer, ακόμα και χωρίς μετρήσεις. Οι οποίες χρειάζονται μεν, αλλά γίνεται να ρυθμίσουμε σωστά και χωρίς αυτές.

Σχετικά με το συγκεκριμένο κομμάτι Spanish Harlem με τη Rebecca Pidgeon που χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση Sub-Ηχείων, αν δεν μπορείς να το βρείς, χρησιμοποίησε το παρακάτω Youtube. Επειδή μας ενδιαφέρουν οι χαμηλές συχνότητες, όπου δεν υπάρχουν απώλειες στα διάφορα απωλεστικά format, δεν μας πειράζει καθόλου που είναι Youtube.


Και παρακάτω είναι ολόκληρο το άλμπουμ (άλλη έκδοση μάλλον).


Υ.Γ.1 Για όσους δεν γνωρίζουν τον Bob Katz, είναι ένας από τους πιό φημισμένους mastering engineers και καταξιωμένους συγγραφείς του χώρου.

Υ.Γ.2 Κρατήστε το παραπάνω άρθρο που έδωσα. Αν μπορείτε σώστε το ή εκτυπώστε το. Είναι πολύτιμο.
 

ZaBBaLos

Senior Member
20 September 2018
408
Αθήνα
Δεχόμενοι πως οι αριθμοί που δίνει η εταιρία είναι ακριβείς, θα βάλεις το sub στα 80hz περίπου ή λίγο πιο κάτω. Input level δεν μπορώ να καταλάβω τι νόημα έχει, πρώτη φορά βλέπω τέτοια ρύθμιση, βάλτο στο τέρμα. Polarity προφανώς εννοεί phase (όπως είπε ο Pleo) αυτό το βάζεις στο 0° ή στο 180° ανάλογα που νιώθεις πως το μπάσο ακούγεται πιο δυνατά. Το sub output level είναι η ένταση του sub, αυτό το ρυθμίζεις σε σχέση με την ένταση των δορυφόρων ώστε να υπάρχει ισορροπία στο τελικό αποτέλεσμα.

Όλα αυτά έχουν νόημα από τη στιγμή που οι δορυφόροι σχηματίζουν τρίγωνο (ισόπλευρο ή έστω ισοσκελές) με τη θέση ακρόασης και το sub βρίσκεται ανάμεσα τους (ιδανικά ακριβώς στο κέντρο).

Καλώς τα δέχτηκες.