Arrival

Ψηφίστε την Ταινία:


  • Total voters
    0
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Arrival (2016)

Ιδανικη ταινια για ραντεβου (οχι για πρωτο ομως!) με ανθρωπο για τον οποιο ενδιαφερεστε μιας και θα επακολουθησει αρκετα βαθια συζητηση. Το ειδα με τη συζυγο και το συζητουσαμε σε ολη τη διαδρομη εως το σπιτι.
Έτσι ακριβώς.
Περιεγραψες την εικόνα που έζησα με την σύζυγό μου την Τρίτη που μας πέρασε.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,592
Αθηνα
Re: Arrival (2016)

Διαφωνώ, εμένα δεν μίλαγε καθόλου.
Κάτσε ρε συ... Δεν είπε τίποτα; Ούτε καν δεν μου άρεσε για τους εξής λόγους;

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επίσης, εσένα σου άρεσε;

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors
 

cyclist

AVClub Enthusiast
29 December 2010
1,022
Re: Arrival (2016)

Έτσι και έτσι να πω την αλήθεια. Δεν ξέρω γιατί κάπου με χάλασε απροσδιόριστο δεν είναι, είναι η αίσθηση ότι πρέπει σώνει και καλά να είναι τύπου θρίλερ με κλιμακούμενη ένταση... μια ρημάδα ταινία να έχει άποψη νόημα έχουμε πολλά πολλά χρόνια να δούμε, δυστυχώς άλλο ένα blockbuster τύπου interstellar είναι για τον Δεκέμβριο του 2016 δεν είναι κάτι αριστουργηματικό.
 

Blue08

AVClub Fanatic
24 April 2008
23,335
Utopia..
Re: Arrival (2016)

Ιδανικη ταινια για ραντεβου (οχι για πρωτο ομως!) με ανθρωπο για τον οποιο ενδιαφερεστε μιας και θα επακολουθησει αρκετα βαθια συζητηση.
Το ειδα με τη συζυγο και το συζητουσαμε σε ολη τη διαδρομη εως το σπιτι.

To Passengers θα είναι πιο ρομαντικό! ;)
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Arrival (2016)

Διακρινω μια πρεμουρα σε καποιους νεους δημιουργους,τελευταια,να παραδωσουν μια καινουρια Οδυσσεια του Διαστηματος.Το εκανε και ο Νολαν με το Interstellar προσπαθωντας να κανει τη δικη του "δηλωση" στο "σοβαρο" scifi.
Στο ιδιο μοτιβο κινειται και το Arrival,το οποιοι εχει πολυ Νολαν μεσα του (μοδα των καιρων,i guess),αλλα και Μαλικ.
Μονο που το "σοβαρο" scifi (αν υπαρχει τετοιος ορος) δεν σημαινει σοβαροφανες και τοσο το Ιnterstellar οσο και το Arrival εχουν μεγαλο θεμα με τη διαχειρηση της σοβαροτητας τους.
Το οποιο σημαινει οτι δεν μπορεις μαστορα να με φλωμονεις τοση ωρα σε λογικοφανεια,επιστημη και ορθολογισμο (η γλωσσολογια στο Arrival -η επιστημη της γλωσσας ως κοινος τοπος συννενοησης) για να μου την κανεις "γυριστη" στο τελος και να απευθυνθεις καθαρα στο συναισθημα.Σημαινει οτι ειτε δεν ειχες καθαρη απαντηση στο να καταληξεις ορθολογικα και το συναισθημα φανηκε σαν βολικη λυση,ειτε ηθελες απο την αρχη να μιλησεις συναισθηματικα αλλα δεν ηξερες το πως.
Δεν ειναι κακη ταινια το Αrrival (οπως δεν ηταν και το Interstellar-τα χω γραψει στο αντιστοιχο νημα).Ειναι ταινια φιλοδοξη που παλευει να σου πει μερικα πραγματα παραπανω και σιγουρα θες να την ξαναδεις.
Αλλα στην τελικη μιλαει κι αυτη για κατι απλουστατο με αβασταχτα βαρυγδουπο υφος ομως και η αισθηση που σου αφηνει (γιατι ως ταινια πανω απ'ολα μετραει η αισθηση) ειναι στυφη.Υπερβολικα λιτη και γραμμικη σεναριακα (δεν υπαρχει ουτε ενα,εστω υποτυπωδες subplot) δανειζεται πραγματα απο παντου χωρις να μας παραθετει ομως τη δικια του αποψη (απο το Contact-το σαμποταζ που γινεται εκει παραπεμπει-μεχρι τις Στενες Επαφες Τριτου Τυπου) ,παραπαταει στο μελοδραμα πολυ παραπανω για το ορθολογικο υφος που θελει να περασει (ενα πρωτο πενταλεπτο που πραγματικα σε διαλυει,διαδεχεται ενα πενηνταλεπτο καθαρα ψυχρης επιστημης),και με μια εικονα σπαρτιατικη σχεδον φτωχη,παραταιρη με το συναισθημα που θελει να παραγει.Στην κορυφη βρισκεται η εξαιρετικη Amy Adams που σηκωνει ολη την ταινια-χωρις αυτη θα κατερρεε η ταινια.
Βαλε και την παντελη απουσια χιουμορ (αν και δεν ειναι απαραιτητα κακο-στην συγκεκριμμενη ταινια).
Αξιζει μια θεαση οπωσδηποτε,αν μη τι αλλο εχει ενδιαφερον να βλεπεις τετοιες προσπαθειες.
Απλα καποια στιγμη πρεπει να βγαλουν απο το πισω μερος του μυαλου τους την Οδυσσεια,δεν χρειαζεται να παλευουν να φτιαξουν μια καινουρια.Ας φτιαξουν κατι δικο τους.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,805
Μεσευρώπη
Re: Arrival (2016)

Η έλλειψη χιούμορ και η γραμμικότητα είναι χαρακτηριστικά του σκηνοθέτη. Το Sicario είχε ακριβώς τα ίδια προβλήματα. Πάντως εγώ, έστω και μόνο από περιέργεια θα το δω.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Arrival (2016)

Η έλλειψη χιούμορ και η γραμμικότητα είναι χαρακτηριστικά του σκηνοθέτη. Το Sicario είχε ακριβώς τα ίδια προβλήματα. Πάντως εγώ, έστω και μόνο από περιέργεια θα το δω.

Kαι (η ελλειψη ή εστω η ακριβεια) προθεσεων θα προσθεσω Κωστα καθοτι ουτε το Sicario,ουτε το Prisoners,oυτε τουτο ξερουν ακριβως τι θελουν να γινουν αλλα και πως να πουν αυτο που θελουν.
Υπαρχει υφολογικο θεμα στον Βιλνεβ.Μονο το Enemy ειναι στερεο.
Να το δεις παντως,αξιζει μια θεαση.
 

cyclist

AVClub Enthusiast
29 December 2010
1,022
Re: Arrival (2016)

Bρε παιδιά αυτό ήθελα να πω και δεν το έβρισκα. Χιούμορ.
Μα η ζωή είναι και ένα αστείο πράγμα ακόμα και στις χειρότερες καταστάσεις, υπάρχει κάτι αστείο έστω και μαύρο χιούμορ.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Arrival (2016)

Διακρινω μια πρεμουρα σε καποιους νεους δημιουργους,τελευταια,να παραδωσουν μια καινουρια Οδυσσεια του Διαστηματος.Το εκανε και ο Νολαν με το Interstellar προσπαθωντας να κανει τη δικη του "δηλωση" στο "σοβαρο" scifi.
Στο ιδιο μοτιβο κινειται και το Arrival,το οποιοι εχει πολυ Νολαν μεσα του (μοδα των καιρων,i guess),αλλα και Μαλικ.
Μονο που το "σοβαρο" scifi (αν υπαρχει τετοιος ορος) δεν σημαινει σοβαροφανες και τοσο το Ιnterstellar οσο και το Arrival εχουν μεγαλο θεμα με τη διαχειρηση της σοβαροτητας τους.
Το οποιο σημαινει οτι δεν μπορεις μαστορα να με φλωμονεις τοση ωρα σε λογικοφανεια,επιστημη και ορθολογισμο (η γλωσσολογια στο Arrival -η επιστημη της γλωσσας ως κοινος τοπος συννενοησης) για να μου την κανεις "γυριστη" στο τελος και να απευθυνθεις καθαρα στο συναισθημα.Σημαινει οτι ειτε δεν ειχες καθαρη απαντηση στο να καταληξεις ορθολογικα και το συναισθημα φανηκε σαν βολικη λυση,ειτε ηθελες απο την αρχη να μιλησεις συναισθηματικα αλλα δεν ηξερες το πως.
Δεν ειναι κακη ταινια το Αrrival (οπως δεν ηταν και το Interstellar-τα χω γραψει στο αντιστοιχο νημα).Ειναι ταινια φιλοδοξη που παλευει να σου πει μερικα πραγματα παραπανω και σιγουρα θες να την ξαναδεις.
Αλλα στην τελικη μιλαει κι αυτη για κατι απλουστατο με αβασταχτα βαρυγδουπο υφος ομως και η αισθηση που σου αφηνει (γιατι ως ταινια πανω απ'ολα μετραει η αισθηση) ειναι στυφη.Υπερβολικα λιτη και γραμμικη σεναριακα (δεν υπαρχει ουτε ενα,εστω υποτυπωδες subplot) δανειζεται πραγματα απο παντου χωρις να μας παραθετει ομως τη δικια του αποψη (απο το Contact-το σαμποταζ που γινεται εκει παραπεμπει-μεχρι τις Στενες Επαφες Τριτου Τυπου) ,παραπαταει στο μελοδραμα πολυ παραπανω για το ορθολογικο υφος που θελει να περασει (ενα πρωτο πενταλεπτο που πραγματικα σε διαλυει,διαδεχεται ενα πενηνταλεπτο καθαρα ψυχρης επιστημης),και με μια εικονα σπαρτιατικη σχεδον φτωχη,παραταιρη με το συναισθημα που θελει να παραγει.Στην κορυφη βρισκεται η εξαιρετικη Amy Adams που σηκωνει ολη την ταινια-χωρις αυτη θα κατερρεε η ταινια.
Βαλε και την παντελη απουσια χιουμορ (αν και δεν ειναι απαραιτητα κακο-στην συγκεκριμμενη ταινια).
Αξιζει μια θεαση οπωσδηποτε,αν μη τι αλλο εχει ενδιαφερον να βλεπεις τετοιες προσπαθειες.
Απλα καποια στιγμη πρεπει να βγαλουν απο το πισω μερος του μυαλου τους την Οδυσσεια,δεν χρειαζεται να παλευουν να φτιαξουν μια καινουρια.Ας φτιαξουν κατι δικο τους.

Να και μια φορα που διαφωνώ με κειμενο σου.
Προσπερνώντας τις αναφορές σε Οδύσσεια Interstellar και Contact , θα ηθελα να σε ρωτησω είναι σε ποιο σημειο ένιωσες ότι δινει απάντηση σε κατι καταφεύγοντας στο συναίσθημα;
Επισης σε τι ακριβώς περίμενες να δώσει απάντηση;
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,592
Αθηνα
Re: Arrival (2016)

Ας δουμε μερικες παρατηρησεις που ειπωθηκαν

- ελλειψη χιουμορ. Καταλαβαινω τι λετε, αλλα ειλικρινα δεν με ενοχλησε. Τωρα που το ξανασκεφτομαι, σε λιγα σημεια ειχε μικρες δοσεις χιουμορ
το παραπατημα του Ιαν, η απαντηση του Συνταγματαρχη στην ερωτηση της Λουιζ "πως τα πηγα;" "καλυτερα απο τον προηγουμενο" (τον οποιον εχουμε δει στην αρχη της σκηνης να παιρνουν με φορειο)

- γραμμικοτητα. Αυτο πραγματικο δεν το καταλαβαινω.
Ολη η ταινια παιζει με το τρυκ του πως αντιλαμβανεται καποιος τον χρονο. Νομιζουμε οτι οι αρχικες σκηνες ειναι flashback, ενω στην πραγματικοτητα ειναι flashforward. Επισης στο τελευταιο 3ο της ταινιας, εχουμε συνεχως παιχνιδια με τον χρονο.

- Τα θεματα-εννοιες με τα οποια καταπιανεται η ταινια, νομιζω οτι ειναι συγκεκριμενα και αρκετα απλα δοσμενα

a. ο τροπος αντιμετωπισης του first contact
β. η αναζητηση κοινου τροπου επικοινωνιας
γ. η υποθεση οτι η γλωσσα που χρησιμοποιουμε επηρεαζει-καθοριζει τον τροπο σκεψης ενος νοημουν οντος.
δ. ο τροπος σκεψης ενος τετραδιαστατου οντος (που μπορει να μετακινηθει μεσα στον χρονο ή εστω να αντιληφθει τον χρονο περα απο τον γραμμικο τροπο με τον οποιο τον αντιλαμβανομαστε εμεις). Αυτο γινεται τοσο απο την μερια των επταποδων (τροπος γραφης), οσο (πιο παραστατικα) απο την μερια της Λουιζ. Εννοειται οτι επειδη ειμαστα τρισδιαστατα οντα, η ταινια καταφευγει στα τρυκ που η Λουιζ προσπαθει να "θυμηθει" το μελλον.

Εδω τελειωνει το κομματι του "hard scifi" και υπαρχει το τελευταιο σημειο/ερωτημα που θετει η ταινια
δ. αν μπορουσες να γνωριζεις το μελλον και συγκεκριμενα τον πονο που θα ηταν αποτελεσμα μιας επιλογης σου, θα την εκανες αυτην την επιλογη; Αντικειμενικα, η ταινια βλεπει το ερωτημα αυτο φοβερα εγωιστικα, μονο απο την μερια της Λουιζ. Προς τιμην της ταινιας, εξηγει την απιστευτα δυσκολη θεση που η Λουιζ εφερε τον Ιαν κανοντας αυτην την επιλογη και επισης προς τιμην της ταινιας, η Λουιζ (οταν μιλαει με την κορη της) δεν κατηγορει τον Ιαν σε κανενα σημειο. Απο την αλλη ομως, η Λουιζ με την επιλογη της εφερε στον κοσμο, μια ζωη καταδικασμενη να πεθανει μεσα σε πονο. Θα μπορουσε καποιος να πει οτι ολοι οσοι γεννιουνται ειναι καταδικασμενοι να πεθανουν, αλλα εδω εχουμε την προσθετη παραμετρο οτι η κορη της πεθαινει (απο καρκινο;) και ειναι φανερα ταλαιπωρημενη. Ειναι πραξη αγαπης αυτο ή εγωισμος ενος ανθρωπου που θελει να αντλησει ευχαριστηση απο καποιες στιγμες, ενω ξερει οτι η κορη της θα πεθανει υποφεροντας;

Προσωπικα, το μεγαλυτερο παραπονο μου απο την ταινια ειναι το γλωσσικο κομματι. Θα ηθελα λιγο περισσοτερη σταδιακη αναλυση πως φτασαμε εκει που φτασαμε
απο τον πινακα και τον μαρκαδορο, στην ταμπλετα που διαλεγεις λεξεις και τη μεταφραζει στην εξωγηινη γλωσσα.
Τουλαχιστον θα ηθελα λιγο παραπανω εξηγηση σχετικα με το ποσος χρονος περασε απο την πρωτη επαφη εως το τελος της ταινιας.

Επισης, και αυτο ισως θελει να πει ο superfly (ας με διορθωσει) η ταινια προσπαθοντας να θεσει το "συναισθηματικο ερωτημα που αναφερω στο δ. , δεν αναλυει καθολου τι σημαινει πρακτικα
καποιος να μπορει να γνωριζει το μελλον ή τουλαχιστον να το αντιλαμβανεται μη γραμμικα. Κλασσικο ερωτημα σε ολες τις ταινιες που εχουν να κανουν με ταξιδι μεσα στο χρονο. Αν γνωριζεις το μελλον, αυτο συμαινει οτι το εχεις ηδη επηρεασει; γινεται να γνωριζεις το μελλον και να μην κανεις αυτο που εχει προβλεφθει;
Με αυτα τα ερωτηματα η ταινια δεν ασχολειται καθολου, αλλα εστιαζει στο αντικτυπο που εχει η αποφαση της Λουιζ συναισθηματικα πανω στον θεατη. Δεν το θεωρω αδυναμια, αλλα καταλαβαινω γιατι καποιος θα μπορουσε να το δει αρνητικα. Αν ασχολουνταν με αυτα τα θεματα, θα ηταν μια τελειως διαφορετικη ταινια και οχι αυτη που ηθελε να κανει ο σκηνοθετης.

Η αληθεια ειναι οτι θα ηθελα να διαβασω και την short story στην οποια βασιζεται η ταινια και ετσι να εχω μια καλυτερη εικονα τοσο για το τι ηθελα να πει η ταινια, οσο και για να συμπληρωθουν καποια κενα που ενδεχομενως δεν υπαρχουν στο αρχικο κειμενο.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Arrival (2016)

Να και μια φορα που διαφωνώ με κειμενο σου.
Προσπερνώντας τις αναφορές σε Οδύσσεια Interstellar και Contact , θα ηθελα να σε ρωτησω είναι σε ποιο σημειο ένιωσες ότι δινει απάντηση σε κατι καταφεύγοντας στο συναίσθημα;
Επισης σε τι ακριβώς περίμενες να δώσει απάντηση;

Oταν μου θετει ορθολογικα οτι ο χρονος ειναι παραλληλοκυκλικος,δεν χρειαζεται να μου κανει μεντιουμ την πρωταγωνιστρια,η οποια μεσα απο τις αναμνησεις του τραγικου παρελθοντος της "μαντευει" στην τελικη τι παιζει.Γιατι τελικα ολο αυτο το βαρυ συναισθηματικο φορτιο που κουβαλαει ο κεντρικος χαρακτηρας,ειναι και η λυση στο προβλημα που του παρουσιαζεται,ενω παλευει τοσο καιρο με την-ορθολογικη-ερμηνεια των συμβολων.
Στο δευτερο σκελος που με ρωτας δεν ειναι τοσο η απαντηση που περιμενα,οσο μια καλυτερη αποσαφηνηση των προθεσεων της,σε μενα ως θεατη.
Εφοσον μιλαει για την Απωλεια και το πως ο χρονος λειτουργει ευεργετικα στην αποδοχη του θανατου απο τη μια και τη γλωσσα ως επιστημη αλλα και ως πιστη για να συννενοηθουμε και να ερθουμε πιο κοντα,εμενα τουλαχιστον δεν καταφερε να με κερδισει με τον τροπο που τα απεδωσε.Και στο σινεμα ο τροπος μετραει πολυ.
Επιφυλασσομαι παντως για μια δευτερη θεαση μην τυχον και μου πει περισσοτερα.
 

speedman_27

Supreme Member
17 August 2010
5,070
Mitilini
Re: Arrival (2016)

Ας δουμε μερικες παρατηρησεις που ειπωθηκαν

- ελλειψη χιουμορ. Καταλαβαινω τι λετε, αλλα ειλικρινα δεν με ενοχλησε. Τωρα που το ξανασκεφτομαι, σε λιγα σημεια ειχε μικρες δοσεις χιουμορ
το παραπατημα του Ιαν, η απαντηση του Συνταγματαρχη στην ερωτηση της Λουιζ "πως τα πηγα;" "καλυτερα απο τον προηγουμενο" (τον οποιον εχουμε δει στην αρχη της σκηνης να παιρνουν με φορειο)

- γραμμικοτητα. Αυτο πραγματικο δεν το καταλαβαινω.
Ολη η ταινια παιζει με το τρυκ του πως αντιλαμβανεται καποιος τον χρονο. Νομιζουμε οτι οι αρχικες σκηνες ειναι flashback, ενω στην πραγματικοτητα ειναι flashforward. Επισης στο τελευταιο 3ο της ταινιας, εχουμε συνεχως παιχνιδια με τον χρονο.

- Τα θεματα-εννοιες με τα οποια καταπιανεται η ταινια, νομιζω οτι ειναι συγκεκριμενα και αρκετα απλα δοσμενα

a. ο τροπος αντιμετωπισης του first contact
β. η αναζητηση κοινου τροπου επικοινωνιας
γ. η υποθεση οτι η γλωσσα που χρησιμοποιουμε επηρεαζει-καθοριζει τον τροπο σκεψης ενος νοημουν οντος.
δ. ο τροπος σκεψης ενος τετραδιαστατου οντος (που μπορει να μετακινηθει μεσα στον χρονο ή εστω να αντιληφθει τον χρονο περα απο τον γραμμικο τροπο με τον οποιο τον αντιλαμβανομαστε εμεις). Αυτο γινεται τοσο απο την μερια των επταποδων (τροπος γραφης), οσο (πιο παραστατικα) απο την μερια της Λουιζ. Εννοειται οτι επειδη ειμαστα τρισδιαστατα οντα, η ταινια καταφευγει στα τρυκ που η Λουιζ προσπαθει να "θυμηθει" το μελλον.

Εδω τελειωνει το κομματι του "hard scifi" και υπαρχει το τελευταιο σημειο/ερωτημα που θετει η ταινια
δ. αν μπορουσες να γνωριζεις το μελλον και συγκεκριμενα τον πονο που θα ηταν αποτελεσμα μιας επιλογης σου, θα την εκανες αυτην την επιλογη; Αντικειμενικα, η ταινια βλεπει το ερωτημα αυτο φοβερα εγωιστικα, μονο απο την μερια της Λουιζ. Προς τιμην της ταινιας, εξηγει την απιστευτα δυσκολη θεση που η Λουιζ εφερε τον Ιαν κανοντας αυτην την επιλογη και επισης προς τιμην της ταινιας, η Λουιζ (οταν μιλαει με την κορη της) δεν κατηγορει τον Ιαν σε κανενα σημειο. Απο την αλλη ομως, η Λουιζ με την επιλογη της εφερε στον κοσμο, μια ζωη καταδικασμενη να πεθανει μεσα σε πονο. Θα μπορουσε καποιος να πει οτι ολοι οσοι γεννιουνται ειναι καταδικασμενοι να πεθανουν, αλλα εδω εχουμε την προσθετη παραμετρο οτι η κορη της πεθαινει (απο καρκινο;) και ειναι φανερα ταλαιπωρημενη. Ειναι πραξη αγαπης αυτο ή εγωισμος ενος ανθρωπου που θελει να αντλησει ευχαριστηση απο καποιες στιγμες, ενω ξερει οτι η κορη της θα πεθανει υποφεροντας;

Προσωπικα, το μεγαλυτερο παραπονο μου απο την ταινια ειναι το γλωσσικο κομματι. Θα ηθελα λιγο περισσοτερη σταδιακη αναλυση πως φτασαμε εκει που φτασαμε
απο τον πινακα και τον μαρκαδορο, στην ταμπλετα που διαλεγεις λεξεις και τη μεταφραζει στην εξωγηινη γλωσσα.
Τουλαχιστον θα ηθελα λιγο παραπανω εξηγηση σχετικα με το ποσος χρονος περασε απο την πρωτη επαφη εως το τελος της ταινιας.

Επισης, και αυτο ισως θελει να πει ο superfly (ας με διορθωσει) η ταινια προσπαθοντας να θεσει το "συναισθηματικο ερωτημα που αναφερω στο δ. , δεν αναλυει καθολου τι σημαινει πρακτικα
καποιος να μπορει να γνωριζει το μελλον ή τουλαχιστον να το αντιλαμβανεται μη γραμμικα. Κλασσικο ερωτημα σε ολες τις ταινιες που εχουν να κανουν με ταξιδι μεσα στο χρονο. Αν γνωριζεις το μελλον, αυτο συμαινει οτι το εχεις ηδη επηρεασει; γινεται να γνωριζεις το μελλον και να μην κανεις αυτο που εχει προβλεφθει;
Με αυτα τα ερωτηματα η ταινια δεν ασχολειται καθολου, αλλα εστιαζει στο αντικτυπο που εχει η αποφαση της Λουιζ συναισθηματικα πανω στον θεατη. Δεν το θεωρω αδυναμια, αλλα καταλαβαινω γιατι καποιος θα μπορουσε να το δει αρνητικα. Αν ασχολουνταν με αυτα τα θεματα, θα ηταν μια τελειως διαφορετικη ταινια και οχι αυτη που ηθελε να κανει ο σκηνοθετης.

Η αληθεια ειναι οτι θα ηθελα να διαβασω και την short story στην οποια βασιζεται η ταινια και ετσι να εχω μια καλυτερη εικονα τοσο για το τι ηθελα να πει η ταινια, οσο και για να συμπληρωθουν καποια κενα που ενδεχομενως δεν υπαρχουν στο αρχικο κειμενο.
Μήπως να αναλάβεις στήλη σε περιοδικό για σινεμά;

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,592
Αθηνα
Re: Arrival (2016)

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια :)

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Arrival (2016)

H γραμμικοτητα εχει να κανει με την αφηγηση οχι με το στορυ.
Απο την αρχη μεχρι το τελος εχουμε μια ιστορια,δεν εχουμε supblot,οι δευτεροι ρολοι ειναι σχεδον ανυπαρκτοι εντελως βοηθητικοι.
Σ'αυτην την ταινια βεβαια δεν ειναι απαραιτητα κακο.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Arrival (2016)

Oταν μου θετει ορθολογικα οτι ο χρονος ειναι παραλληλοκυκλικος,δεν χρειαζεται να μου κανει μεντιουμ την πρωταγωνιστρια,η οποια μεσα απο τις αναμνησεις του τραγικου παρελθοντος της "μαντευει" στην τελικη τι παιζει.Γιατι τελικα ολο αυτο το βαρυ συναισθηματικο φορτιο που κουβαλαει ο κεντρικος χαρακτηρας,ειναι και η λυση στο προβλημα που του παρουσιαζεται,ενω παλευει τοσο καιρο με την-ορθολογικη-ερμηνεια των συμβολων.

Εχω την εντυπωση πως η πρωτη σκηνη δεν είναι στο παρελθόν αλλα στο μελλον
Κατά την άφιξη δεν υπαρχει κανενα δραμα και καμια απώλεια συνεπως ο σκηνοθετης ολίγον μας εμπαίζει με την φόρμα που ακολουθεί ( όπως ακριβως τη πατήσαμε στην εκτη αίσθηση)
Όλα αυτά θα συμβούν μετα την Αφιξη και η πρωταγωνίστρια αρχιζει να μαθαίνει ότι θα υπάρξει μανα και σύζυγος ( τα απότομα flashforward) όταν κατά την πορεία αρχίζει να κατανοεί την εξωγήινη γλώσσα.
Αυτό όμως είναι το ένα σκελος, δηλαδη αυτό που αφορα την ζωη της Λουιζ .
Το δευτερο σκελος αφορα γενικότερα τον άνθρωπο και τον χαρακτήρα του, αφου με το δωρο οπλο αποκτά την δύναμη να κανει πιο σοφες επιλογές για τη ευημερία του.
Αφου επι αιωνες το παρελθόν του δεν καταφερε να του διδάξει τιποτα και συνεχίζει να μένει ακραίος και εγκλωβισμένος στην αναγκη του να αντιμετωπίζει με φοβο κάθε τι που δεν καταλαβαίνει διαλέγοντας παντα ως λυση το πάτημα της σκανδάλης, έρχεται μια ξένη ζωη να του δωσει μια νεα προοπτική ώστε να καταφέρει να επιβιώσει
Το πώς θα χειριστεί αυτό το οπλο - δωρο είναι άγνωστο ( αν και στο τελος ο Κινεζος δειχνει συγκαταβατικός)
Η Λουιζ παντως στο μονο που έπραξε διαφορετικά γνωρίζοντας πλεον, ηταν να κρατήσει αυτή την φορα την οικογένεια της μεχρι το τελος.
Ο Ιαν αυτή την φορα δεν θα έφευγε.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,592
Αθηνα
Re: Arrival (2016)

Ωπ... Αυτό το τελευταίο για τον Ιαν δεν το θυμάμαι. Μπορείς να με βοηθήσεις λίγο και να μου θυμίσεις από που προκύπτει;

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μου άρεσε πάρα πολύ επίσης αυτό που λες ότι η γνώση είναι όπλο-εργαλειο. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι όταν είδα την ταινία

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Arrival (2016)

Ωπ... Αυτό το τελευταίο για τον Ιαν δεν το θυμάμαι. Μπορείς να με βοηθήσεις λίγο και να μου θυμίσεις από που προκύπτει;

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Μου άρεσε πάρα πολύ επίσης αυτό που λες ότι η γνώση είναι όπλο-εργαλειο. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι όταν είδα την ταινία

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors


Σε αυτό το τελευταίο διαφωνούμε με την σύζυγο καθως αποψη της είναι πως ουτε και αυτό αλλάζει στην ζωη της και πως τελικά η τελευταία σκηνη που τους δείχνει μαζι είναι απλως για να μας φανερώσει ότι ο μελλοντικός της σύζυγος είναι ο Ιαν.

Εγω πιστεύω πως σε ένα από τα flash forward που αναφωνεί « τωρα ξερω γιατι εφυγε ο αντρας μου» ειναι από τα σημεία που θα ηθελε να διορθώσει και για αυτό στην τελευταία σκηνη τους δειχνει όλους μαζι.
Εγω βέβαια ειμαι και φιλος των happy end ( εστω και με το σταγονόμετρο)


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ας δουμε μερικες παρατηρησεις που ειπωθηκαν

Ολη η ταινια παιζει με το τρυκ του πως αντιλαμβανεται καποιος τον χρονο. Νομιζουμε οτι οι αρχικες σκηνες ειναι flashback, ενω στην πραγματικοτητα ειναι flashforward. Επισης στο τελευταιο 3ο της ταινιας, εχουμε συνεχως παιχνιδια με τον χρονο.

- Τα θεματα-εννοιες με τα οποια καταπιανεται η ταινια, νομιζω οτι ειναι συγκεκριμενα και αρκετα απλα δοσμενα

a. ο τροπος αντιμετωπισης του first contact
β. η αναζητηση κοινου τροπου επικοινωνιας
γ. η υποθεση οτι η γλωσσα που χρησιμοποιουμε επηρεαζει-καθοριζει τον τροπο σκεψης ενος νοημουν οντος.
δ. ο τροπος σκεψης ενος τετραδιαστατου οντος (που μπορει να μετακινηθει μεσα στον χρονο ή εστω να αντιληφθει τον χρονο περα απο τον γραμμικο τροπο με τον οποιο τον αντιλαμβανομαστε εμεις). Αυτο γινεται τοσο απο την μερια των επταποδων (τροπος γραφης), οσο (πιο παραστατικα) απο την μερια της Λουιζ. Εννοειται οτι επειδη ειμαστα τρισδιαστατα οντα, η ταινια καταφευγει στα τρυκ που η Λουιζ προσπαθει να "θυμηθει" το μελλον.

Εδω τελειωνει το κομματι του "hard scifi" και υπαρχει το τελευταιο σημειο/ερωτημα που θετει η ταινια
δ. αν μπορουσες να γνωριζεις το μελλον και συγκεκριμενα τον πονο που θα ηταν αποτελεσμα μιας επιλογης σου, θα την εκανες αυτην την επιλογη; Αντικειμενικα, η ταινια βλεπει το ερωτημα αυτο φοβερα εγωιστικα, μονο απο την μερια της Λουιζ. Προς τιμην της ταινιας, εξηγει την απιστευτα δυσκολη θεση που η Λουιζ εφερε τον Ιαν κανοντας αυτην την επιλογη και επισης προς τιμην της ταινιας, η Λουιζ (οταν μιλαει με την κορη της) δεν κατηγορει τον Ιαν σε κανενα σημειο. Απο την αλλη ομως, η Λουιζ με την επιλογη της εφερε στον κοσμο, μια ζωη καταδικασμενη να πεθανει μεσα σε πονο. Θα μπορουσε καποιος να πει οτι ολοι οσοι γεννιουνται ειναι καταδικασμενοι να πεθανουν, αλλα εδω εχουμε την προσθετη παραμετρο οτι η κορη της πεθαινει (απο καρκινο;) και ειναι φανερα ταλαιπωρημενη. Ειναι πραξη αγαπης αυτο ή εγωισμος ενος ανθρωπου που θελει να αντλησει ευχαριστηση απο καποιες στιγμες, ενω ξερει οτι η κορη της θα πεθανει υποφεροντας;

Προσωπικα, το μεγαλυτερο παραπονο μου απο την ταινια ειναι το γλωσσικο κομματι. Θα ηθελα λιγο περισσοτερη σταδιακη αναλυση πως φτασαμε εκει που φτασαμε
απο τον πινακα και τον μαρκαδορο, στην ταμπλετα που διαλεγεις λεξεις και τη μεταφραζει στην εξωγηινη γλωσσα.
Τουλαχιστον θα ηθελα λιγο παραπανω εξηγηση σχετικα με το ποσος χρονος περασε απο την πρωτη επαφη εως το τελος της ταινιας.
Διαβάζοντας το μήνυμα σου αρκετες φορες τείνω να συμφωνήσω σε όλα και να επισημάνω ξανα αυτό που αναφέρεις και εσυ στο τελευταίο spoiler
Αλλα οπως γραφω και στο post 29 δεν μπορώ να σκεφτώ με πιο τροπο θα μπορούσε ο δημιουργός να αποδώσει κινηματογραφικά το ξεδίπλωμα του μυστήριου των κύκλων.
Πολύ δυσκολο.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,592
Αθηνα
Re: Arrival (2016)

Πάντως το σημειο αυτό το αντιληφθηκα όπως η σύζυγός σου. Ότι τότε "θυμήθηκε" τι συνέβη, χωρίς όμως να είδα κάποιο στοιχείο που να δείχνει ότι κάτι άλλαξε.

sent from my mobile phone, i apologise for any spelling errors