Αυτοκινητιστικά νέα

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Η διοίκηση να συμβουλευτεί κανένα ειδικό. Τι πάει να πει "μη τυχόν"; Οι μπαταρίες δεν έχουν πρόβλημα να πέσουν και κάτω από το 10%, αρκεί να φορτιστούν αμέσως μετά. Αν είναι LFP, αυτό που χρειάζεται είναι να φορτίζει τακτικά το όχημα στο 100% ώστε το BMS να έχει πάντα σωστή εικόνα του SoC (state of charge).
η διοίκηση έχει ειδικούς.. δεν είναι εκεί το θέμα...
το "μη τυχόν" αφορά την περίπτωση να ακινητοποιηθεί το όχημα στον δρόμο μες στην νύχτα, να δημιουργήσει κομφούζιο, ακόμα χειρότερα κάποιο ατύχημα κλπ...

το αν υπάρχουν "κανόνες" για την φόρτιση θα το δούμε.. εμείς οι ταπεινοί τελευταίοι τροχοί , δεν το ξέρουμε (ακόμα)
ο κινέζος δίνει 10 χρόνια εγγύηση.. το αν υπάρχουν "όροι και προϋποθέσεις" , δεν το ξέρω.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
300 χιλιόμετρα ε; Αρα σύμφωνα με την επιλογή της Διοίκησης στα 250 αποσύρεται στο A/Σ.
Ελπίζω να μην τα βλέπουμε να ξεμένουν στους δρόμους.
αυτό ακριβώς !
Οσο για το κόστος είναι αναμενόμενο, ότι ισχύει και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: τα πληρώνεις όλα μπροστά. ;)
Οι μπαταρίες στην οροφή δεν μου αρέσει σαν ιδέα, Οσο και καλά να είναι προστατευμένες δεν υπάρχει περίπτωση να μην επηρεάζονται από τους 60+ της ζεματισμένης λαμαρίνας από τον ελληνικό ήλιο....(πρόβλημα που ΔΕΝ το έχουν Νορβηγίες και Γερμανίες.)
οι μπαταρίες είναι μέσα σε άζωτο
περισσότερα δεν ξέρω ακόμα, πιστεύω ότι δεν θα έχουν πρόβλημα γιατί οι κινέζοι το προέβλεψαν (έτσι λένε)
Ελπίζω να έχουν προβλέψει να κρατήσουν μερικά λεωφορεία για ανταλλακτικά. Αν ήμουν Διοίκηση δεν θα είχα καμία εμπιστοσύνη σε κινέζικο after sales support ας έχουν υπογράψει και εκατό συμβάσεις....
θα φανεί στην πορεία.. ακόμα και αν έχω φύγει από την δουλειά, θα μαθαίνω τα τεκταινόμενα από τους φίλους μου και θα τα μεταφέρω εδώ...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Και με το παραπάνω.
Ότι κυκλοφορεί στον αστικό ιστό θα πρέπει να γίνει ηλεκτρικό. Ειδικά το κέντρο της Αθήνας, δεν αντέχει ούτε άλλο θόρυβο ούτε άλλη μαυρίλα diesel. Μετά από τα λεωφορεία θα ήθελα να δω υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στα ταξί.

Φαντάζομαι πως υπάρχουν και μεγαλύτερες γραμμές σε μήκος που η αυτονομία δεν τα καθιστά ιδανικά για την ώρα, εκεί θα παίξουν το ρόλο τους τα εναλλακτικά καύσιμα όπως το CNG.
μόνο τα Α/Σ των Λιοσίων και της Ανθούσας έχουν εγκαταστάσεις αερίου.
και τα 2 είναι σχετικά μικρά σε μέγεθος και δεν χωράνε πολλά Λ/Φ

δεν ξέρω αν μαθεύτηκαν ποτέ τα προβλήματα στα πρώτα χρόνια.. πάλι η αυτονομία φυσικά.
οδηγοί να εκτελούν χρέη αντικατάστασης των Λ/Φ που δούλευαν έξω και ξέμεναν από καύσιμο
 
Το καλό με τα Λ/Φ είναι ότι είναι απόλυτα προβλέψιμη η κατανάλωσή τους, καθότι είναι fixed το δρομολόγιο και οι συνθήκες γνωστές.

Οπότε δε μπορώ να φανταστώ τρελά / απρόβλεπτα προβλήματα.

Εκτός αν η αρχική μελέτη έγινε από εντελώς αστοιχείωτους ανθρώπους.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Το καλό με τα Λ/Φ είναι ότι είναι απόλυτα προβλέψιμη η κατανάλωσή τους, καθότι είναι fixed το δρομολόγιο και οι συνθήκες γνωστές.

Οπότε δε μπορώ να φανταστώ τρελά / απρόβλεπτα προβλήματα.
συμφωνώ.
μάλιστα όλα τα στοιχεία του οχήματος μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο σε ένα κέντρο όπου κάποιος μπορεί να παρακολουθεί τα πάντα.
όχι μόνο το ρεύμα που έχει η μπαταρία, αλλά και πως χειρίζεται ο οδηγός το όχημα!
αν δλδ του "γ@μει την μάνα" , ο επόπτης θα δει την θερμοκρασία των κινητήρων! θα μπορεί να τον πάρει τηλ και να τον βάλει σε τάξη..
αν ο οδηγός βάλει το A/C στους 16C πχ , ο επόπτης πάλι θα το δει και θα την αλλάξει από το κέντρο!
το ίδιο και με την θέρμανση , αλλά και αρκετά άλλα στοιχεία που δεν θυμάμαι τώρα..
το θέμα είναι αν η διοίκηση βάλει ανθρώπους να κάνουν αυτή την δουλειά.

κάτι άλλο που έμαθα και δεν μου άρεσε..
οι κάμερες δεν μπορούν να καταγράψουν (δεν θα τις βάλουν να καταγράφουν) γιατί απαγορεύεται από την ελληνική νομοθεσία :mad:
μόνο θα βλέπουν, αλλά δεν θα γράφουν
Εκτός αν η αρχική μελέτη έγινε από εντελώς αστοιχείωτους ανθρώπους.
δεν νομίζω, αλλά από την άλλη είναι σίγουρο ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν δουλέψει έξω στις πραγματικές συνθήκες.
όμως θα έχουν μελετήσει τα στοιχεία, πιθανόν να έχουν συζητήσει με ανθρώπους που δουλεύουν ή δούλευαν έξω κλπ....
εικασίες κάνω...
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
κάτι άλλο που έμαθα και δεν μου άρεσε..
οι κάμερες δεν μπορούν να καταγράψουν (δεν θα τις βάλουν να καταγράφουν) γιατί απαγορεύεται από την ελληνική νομοθεσία :mad:
μόνο θα βλέπουν, αλλά δεν θα γράφουν

Ευρωπαϊκός είναι ο νόμος και είναι στο γενικότερο πλαίσιο του GDPR. Πολύ καλά κάνουν. Μάλιστα μόλις με πήραν τηλέφωνο από το ΑΤ γιατί ο εισαγγελέας ζητά συμπληρωματική κατάθεση προσδιορισμού του χρόνου παραβίασης των ασφαλιστικών μέτρων, σε μια δική μου υπόθεση παράνομης βιντεοεπιτήρησης. Τον βλέπω να πηγαίνει με βραχιολάκια τον τύπο... . ;)

Ήθελα να σου πω για το CCTV, το οποίο προφανώς αφορά το εσωτερικό του λεωφορείου και όχι το εξωτερικό. Μη μαγκώσει καμιά γιαγιά την ώρα που πάει να κατέβει από την πόρτα. Εύλογο να υπάρχει για λόγους ασφάλειας.
Εξωτερικά πάντως παρατήρησα μια κάμερα στο πίσω μέρος η οποία μάλλον είναι για να βλέπεις τι γίνεται στο πίσω και κάτω μέρος του οχήματος. Εκεί δηλαδή που δεν έχεις ορατότητα καθόλου, προς αποφυγή ατυχήματος.
Κατά τον ίδιο τρόπο βλέπω τον δεξί καθρέπτη να διαφέρει από τον αριστερό. Γενικά όπου υπάρχει τυφλή γωνία, έχουν βάλει βοηθήματα. Τώρα για το αν χωράει στα στενάκια... εξαρτάται. Όσο υπάρχει φίλε μου το 140 όλα είναι πιθανά ακόμα και... υπερβατικά. :p


Το άλλο στο παρμπρίζ που μοιάζει με συστοιχία led, βλέπω ότι υπάρχει και στις δύο πάνω πλευρές του παρμπριζ. Δεν αποκλείεται να είναι κάποιο σύστημα όπως έχουν τα καινούργια αυτοκίνητα που υποβοηθά το φρενάρισμα σε περιπτώσεις που αισθανθεί το σύστημα κίνδυνο.
Δεν το ξέρω, αυτό εσύ θα μας το πεις καθώς μαζεύεις πληροφορίες.

Καλώς να έρθουν έχω να πω νέα λεωφορεία. Είναι το λιγότερο που θα με απασχολούσε τι τεχνολογίας είναι. Νομίζω ξέρεις καλύτερα από τον καθένα τόσο τις ελλείψεις στον στόλο όσο και στο προσωπικό, τέτοιες που οι σταθμάρχες αναγκάζονται να κάνουν εξισώσεις για να βγουν τα δρομολόγια, που δεν βγαίνουν απ' όσο ξέρω.

Είμαι σίγουρος ότι θα τα ξεκινήσουν από πιο βατά και εύκολα δρομολόγια, μέχρι να δουν πως θα πάει το πράμα.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Κάμερες και οθόνες για τις πόρτες έχουμε εδώ και χρόνια.
Τα IRIS με κάμερες ήρθαν , γιατί δεν βλέπεις τίποτα αλλιώς.
Εδώ από τις πρώτες ασπρόμαυρες ακόμα, που έτυχε να δουλεύω αυτή την ώρα..

IMG_20240307_193913.jpg

Και μετά βάλαμε έγχρωμες , οι οποίες είναι πολύ πιο φθηνές και σε κάποια Λ/Φ μπήκε και κάμερα για να βλέπουμε πίσω μόλις επιλέξουμε την όπισθεν..
Όπως εδώ ενός συναδέρφου δίπλα μου..

IMG_20240307_191717.jpg

Αυτό που θα ήθελα πολύ είναι μια κάμερα να γράφει μπροστά από το Λ/Φ.
Για τον λόγο που έγραψα πριν....

Για παράδειγμα, έβαλε αυτός μπροστά μου καταλάθος όπισθεν και με τράκαρε;;

IMG_20240307_194449.jpg

Να μην μπορεί να ισχυριστεί το αντίθετο...
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Βάλε με βεντούζα μια dashcam για πάρτη σου με ρεύμα από αναπτήρα ή από κανα usb. Μπαμ μπαμ, την κόλλας την ξεκολλάς.
Και μην ακούσω απαγορεύεται......Σε κάνα σοβαρό ατύχημα θα δείτε αν μετρήσει ή όχι στο δικαστήριο.
Υ.Γ. άπειρα παραδείγματα κάθε μέρα που έχει χρησιμοποιήσει η αστυνομία από ιδιωτικές κάμερες που βλέπουν δημόσιους χώρους.
 
  • Like
Reactions: avpap and vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Έχω πάρει εδώ και καιρό αυτή την μπαρούφα:

IMG_20240307_234416.jpg

και την κουβαλάω στην τσέπη μου ψάχνοντας καλώδιο για να την συνδέω στην εγκατάσταση που έχω για το Λ/Φ..
Δεν υπάρχει πουθενά αυτό:
IMG_20240307_234407.jpg

Ο Tzimisce μου είπε έχει και θα μου το δώσει..

Επίσης πρέπει να της βαλω κάρτα μνήμης και σε ότι μαγαζί ρώτησα μου είπαν ότι είναι πολύ παλιός τύπος κάρτας και δεν υπάρχει...

IMG_20240307_234448.jpg

Πήγα να το παίξω πονηρός με 10€ από το Αλί , όταν οι συνάδερφοι σκάνε 70άρες για κάμερες...

@ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ
Φυσικά και έχεις δίκιο σε αυτό που λες..
Όταν χρειαστεί , μια χαρά δέχονται σαν τεκμήριο την εγγραφή της κάμερας...
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Απ' ότι φαίνεται είναι μεγάλη "τρύπα" τα keyless συστήματα.
Παρόλο που τα Tesla είναι big brother, έχουν ωραίο κόλπο που τα απενεργοποιεις από το κινητό σου.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Βάλε με βεντούζα μια dashcam για πάρτη σου με ρεύμα από αναπτήρα ή από κανα usb. Μπαμ μπαμ, την κόλλας την ξεκολλάς.
Και μην ακούσω απαγορεύεται......Σε κάνα σοβαρό ατύχημα θα δείτε αν μετρήσει ή όχι στο δικαστήριο.
Υ.Γ. άπειρα παραδείγματα κάθε μέρα που έχει χρησιμοποιήσει η αστυνομία από ιδιωτικές κάμερες που βλέπουν δημόσιους χώρους.

Κι άλλα τόσα άπειρα παραδείγματα καταδίκης και προστιμου για χρήση κάμερας που βλέπει σε δημόσιο χώρο.

Ο,τι κάνει θα το κάνει με δική του ευθύνη, αυτό θα πρέπει να το γνωρίζει.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,887
Μεσευρώπη
Έχω πάρει εδώ και καιρό αυτή την μπαρούφα:

View attachment 229356

και την κουβαλάω στην τσέπη μου ψάχνοντας καλώδιο για να την συνδέω στην εγκατάσταση που έχω για το Λ/Φ..
Δεν υπάρχει πουθενά αυτό:
View attachment 229355

Ο Tzimisce μου είπε έχει και θα μου το δώσει..

Επίσης πρέπει να της βαλω κάρτα μνήμης και σε ότι μαγαζί ρώτησα μου είπαν ότι είναι πολύ παλιός τύπος κάρτας και δεν υπάρχει...

View attachment 229357

Πήγα να το παίξω πονηρός με 10€ από το Αλί , όταν οι συνάδερφοι σκάνε 70άρες για κάμερες...

@ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ
Φυσικά και έχεις δίκιο σε αυτό που λες..
Όταν χρειαστεί , μια χαρά δέχονται σαν τεκμήριο την εγγραφή της κάμερας...
Ένα τέτοιο καλώδιο μπορεί να έχω εγώ, θά κοιτάξω και θα σου πω. Για την κάρτα μνήμης δε μπορεί, κάπου θα υπάρχει ανταπτορας.
 
  • Like
Reactions: vlad66
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Κι άλλα τόσα άπειρα παραδείγματα καταδίκης και προστιμου για χρήση κάμερας που βλέπει σε δημόσιο χώρο.

Ο,τι κάνει θα το κάνει με δική του ευθύνη, αυτό θα πρέπει να το γνωρίζει.
Η δική σου περίπτωση είναι μια αναίτια παρακολούθηση (χωρίς λόγο και αιτία) . Αν είχε καταγράψει κανά φόνο, θα ήταν αντίθετο το αποτέλεσμα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Κι άλλα τόσα άπειρα παραδείγματα καταδίκης και προστιμου για χρήση κάμερας που βλέπει σε δημόσιο χώρο.

Ο,τι κάνει θα το κάνει με δική του ευθύνη, αυτό θα πρέπει να το γνωρίζει.
δεν είναι λίγες οι φορές που η εταιρία χρησιμοποίησε την εγγραφή στην κάμερα του οδηγού για να εξετάσει συμβάντα.
ποτέ σε κανέναν δεν έκανε έστω επίπληξη.. ούτε καν για την εγκατάσταση που κάνουμε μόνοι μας στο Λ/Φ για να πάρουμε ρεύμα για τα γκατζετάκια μας.
κινητά, ΒΤ ηχεία, κάμερες και ότι άλλο....

φυσικά στην κατασκευή των εγκαταστάσεων, ένας είναι η κορυφή και όλοι προσκυνάνε.... :ROFLMAO:
(ακόμα και οι προϊστάμενοι τεχνικοί που "κώλωσαν" τα φτιάξουν μόνιμες εγκαταστάσεις όταν τους το ζήτησε η εταιρία μετά από παράκληση του συνδικάτου μας)
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
δεν είναι λίγες οι φορές που η εταιρία χρησιμοποίησε την εγγραφή στην κάμερα του οδηγού για να εξετάσει συμβάντα.
ποτέ σε κανέναν δεν έκανε έστω επίπληξη.. ούτε καν για την εγκατάσταση που κάνουμε μόνοι μας στο Λ/Φ για να πάρουμε ρεύμα για τα γκατζετάκια μας.
κινητά, ΒΤ ηχεία, κάμερες και ότι άλλο....

φυσικά στην κατασκευή των εγκαταστάσεων, ένας είναι η κορυφή και όλοι προσκυνάνε.... :ROFLMAO:
(ακόμα και οι προϊστάμενοι τεχνικοί που "κώλωσαν" τα φτιάξουν μόνιμες εγκαταστάσεις όταν τους το ζήτησε η εταιρία μετά από παράκληση του συνδικάτου μας)

Θα στο εξηγήσω όσο καλύτερα μπορώ και στο τέλος θα δεις ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Επί της ουσίας έχεις πέσει κι εσύ και οι συνάδελφοί σου στη λούπα όταν θα χρειάζεται να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες, να μπουν στη διαδικασία να «κάμψουν λίγο τον νόμο».

Κανονικά σε τέτοιες περιπτώσεις, η υπηρεσία ή ο οργανισμός οφείλει να διαθέτει υπεύθυνο επεξεργασίας ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την τήρηση των προβλεπόμενων από τον νόμο και υπό την επίβλεψη της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων, να διαγράφεται το υλικό μετά από την παρέλευση συγκεκριμένου διαστήματος καθώς και όλες τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που προκύπτουν από αυτό.
Αυτό όμως σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει και το αντίστοιχο προσωπικό αλλά και ο αντίστοιχος εξοπλισμός και γενικώς μιλάμε για ένα ακόμη τμήμα που θα επιβάρυνε τον οργανισμό ή την υπηρεσία ακόμα και οικονομικώς μιλώντας.
Εδώ καλά καλά δεν πήραν φορτιστές για τα λεωφορεία, σκέψου τώρα πόσο θα τους ένοιαζε να φτιάξουν ένα τέτοιο τμήμα... .

Anyway, στην πράξη κινδυνεύεις λιγότερο από αυτό απ' ό,τι ας πούμε να πάθεις καρδιακή προσβολή στο τιμόνι την ώρα που οδηγείς. Άρα if you get what I mean, και χωρίς βεβαίως βεβαίως να σε προτρέπω για οποιαδήποτε παράνομη πράξη δημοσίως, δεν νομίζω ότι θα αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα. ;)
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Μα δεν διαφωνώ κάπου σε ότι λες Λεωνίδα.
Ούτε όμως μπορώ να "κακοχαρακτηρίσω" τους συναδέρφους που χρησιμοποιούν κάμερα.
(Για την ασφάλειά τους)
Προσωπικά είμαι ακόμα στο "ντεμι"....
 
  • Like
Reactions: Pleo

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,887
Μεσευρώπη
Έχω πάρει εδώ και καιρό αυτή την μπαρούφα:

View attachment 229356

και την κουβαλάω στην τσέπη μου ψάχνοντας καλώδιο για να την συνδέω στην εγκατάσταση που έχω για το Λ/Φ..
Δεν υπάρχει πουθενά αυτό:
View attachment 229355

Ο Tzimisce μου είπε έχει και θα μου το δώσει..

Επίσης πρέπει να της βαλω κάρτα μνήμης και σε ότι μαγαζί ρώτησα μου είπαν ότι είναι πολύ παλιός τύπος κάρτας και δεν υπάρχει...

View attachment 229357

Πήγα να το παίξω πονηρός με 10€ από το Αλί , όταν οι συνάδερφοι σκάνε 70άρες για κάμερες...

@ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ
Φυσικά και έχεις δίκιο σε αυτό που λες..
Όταν χρειαστεί , μια χαρά δέχονται σαν τεκμήριο την εγγραφή της κάμερας...
Λοιπόν, δεν βρήκα το καλώδιο, αλλά πρέπει να είναι αυτό https://www.ebay.de/itm/26645254064...E50YOxZui4D20E3mx8yFYffGmm3jhRmBoC82kQAvD_BwE

Για αντάπτορα θα το ψάξω κι άλλο, θυμάμαι ότι είχα κάτι περίεργους τετραγωνισμένους που μου ήρθαν μαζί με μια κάρτα μνήμης και δεν καταλάβαινα που στο καλό ταιριάζουν.
 
  • Like
Reactions: vlad66

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Απ' ότι φαίνεται είναι μεγάλη "τρύπα" τα keyless συστήματα.
Παρόλο που τα Tesla είναι big brother, έχουν ωραίο κόλπο που τα απενεργοποιεις από το κινητό σου.
αγαπημενο newsauto. Τα εμπλεξε ολα μαζι, κλοπες kia (που δεν ειχαν immobilizer), relay attacks για keyless συστηματα και ξεκλειδωμα μεσω obd. Ξεχασε να βαλει το exploit που βγηκε πριν λιγες μερες για τεσλα. Θα το εχει στα προσεχως μαλλον :)