Αυτοκινητιστικά νέα

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
840
το enhanced autopilot κανει 3800 και οχι 8000. Αλλα ετσι και αλλιως ουτε αυτο δουλευει :) Ισως να δουλευει η αυτοματη αλλαγη λωριδας, αλλα μεχρι εκει, τιποτα αλλο. Μαλιστα, τωρα που το σκεφτομαι, δεν ειναι αυτοματη, αλλα την επιλεγεις εσυ με το φλας.
3800 + 2000 χρώμα + 2000 που είναι ήδη ακριβότερο από το BYD => 8000. Αυτό εννοώ
Με το φλας το κάνεις και στο ID.7 και στο BYD, αυτό είναι το lane change.
 
  • Like
Reactions: avpap

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
840
Απ' ότι είδα έχει και αυτόματο lane change στο navigate autopilot αν η ταχύτητα του μπροστινού οχήματος είναι χαμηλότερη από αυτή που έχεις ορίσει (τρία levels, mild, average και mad max). Δουλεύει αυτό στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους;
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,612
Αθηνα
Απ' ότι είδα έχει και αυτόματο lane change στο navigate autopilot αν η ταχύτητα του μπροστινού οχήματος είναι χαμηλότερη από αυτή που έχεις ορίσει (τρία levels, mild, average και mad max). Δουλεύει αυτό στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους;
απο οσο γνωριζω οχι. Το μοναδικο feature που δουλευει στους ελληνικους δρομους ειναι το adaptive cc και το να αλλαζει λωριδα πατωντας το φλας (ΜΟΝΟ αν εχεις αγορασει enhanced autopilot). Κανενα απο τα "ωραια" features δεν δουλευουν. Ουτε καν καποιο "χαζο" summon που εχουν τα hyundai και τα kia, δηλ να πατας κουμπι και να προχωρησει το αμαξι ευθεια.
 
  • Like
Reactions: athlon6401

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,776
Βόλος
Περιμένετε στους ελληνικούς δρόμους με τις διαγραμμίσεις που αν υπάρχουν μπορεί και να οδηγούν στο στηθαίο να δουλέψει FSD;
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,360
Αθήνα...
Καλά, δεν χρειάζεται να δουλεύει στην Μεσογείων, αλλά στην Αττική οδό ή τους λοιπούς καινούριους αυτοκινητόδρομους τι έχει η διαγράμμιση;
Μόνο η Εγνατία δεν είναι στο ίδιο επίπεδο.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,612
Αθηνα
Mα καλά... έχετε ανάγκη τέτοια "πράγματα" σε ένα αυτοκίνητο;;
αυτά "κοιτάτε" ;; αυτά θεωρείτε αναγκαία;;
Το adaptive cc και το autosteer στρίβει το τιμόνι ακολουθώντας την λωρίδα) ναι το θεωρώ αναγκαίο. Επιτρέπει ξεκούραστα ταξίδια. Νομίζω πλέον όλα τα αυτοκίνητα των 30+ k τα έχουν ως στάνταρ.
Το summon, που έχουν αρκετά αυτοκίνητα ως έξτρα είναι αρκετά χρήσιμο, καθώς επιτρέπει να βγάλεις το αμάξι από θέση πάρκινγκ αν έχει κολλήσει κάποιος δίπλα.
Το full self driving, όταν με το καλό δουλέψει, ωραίο θα είναι αλλά δεν καίγομαι για αυτό στην παρούσα φάση. Για το auto park, ισχύει το ίδιο, αν και είδα βίντεο από Tesla στην Αμερική, όπου δούλεψε πολύ καλά ακόμα και σε μικρή θέση.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
Mα καλά... έχετε ανάγκη τέτοια "πράγματα" σε ένα αυτοκίνητο;;
αυτά "κοιτάτε" ;; αυτά θεωρείτε αναγκαία;;
Για μένα δεν είναι απαραίτητα αλλά είναι nice to have.

Υπό συνθήκες είναι όντως χρήσιμα.

Άλλωστε μια μέρα όλοι μας θα λέμε τι καλά που θα ήταν να με πήγαινε το αμάξι μόνο του εκεί που θέλω να πάω...
 
  • Like
Reactions: athlon6401

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
840
Το adaptive cruise control είναι must, τόσο στη κίνηση μέσα στη πόλη όσο και στις εθνικές οδούς. Το autosteer είναι πολύ θετικό που το έχει στο βασικό εξοπλισμό η Tesla και η BYD, στο MEB group το ονομάζουν "Travel Assist" και το έχουν έξτρα στα μικρότερα μοντέλα (το ID.7 το έχει στο βασικό).
Το "κακό" που έχουν κάποια από αυτά τα συστήματα είναι πως η προσοχή του οδηγού, ενώ πρέπει να είναι και πάλι 100% σύμφωνα με τις οδηγίες, δυστυχώς είναι πιο εύκολο να αποσπαστεί όταν τα χρησιμοποιεί.

Καλώς ή κακώς τέτοια χαρακτηριστικά θα διαφοροποιούν στο μέλλον τα αυτοκίνητα, οι μπαταρίες είναι παρόμοιες (πχ κάποια Tesla έχουν BYD Blade, ότι έχουν και τα BYD δηλαδή), οι ηλεκτροκινητήρες έχουν ήδη κορυφαίες επιδόσεις και κορυφαία αξιοπιστία, οπότε η διαφοροποίηση θα υπάρχει στο λογισμικό και σε τέτοια χαρακτηριστικά.
 
17 June 2006
23,839
Αθήνα
Mα καλά... έχετε ανάγκη τέτοια "πράγματα" σε ένα αυτοκίνητο;;
αυτά "κοιτάτε" ;; αυτά θεωρείτε αναγκαία;;
Δυστυχώς τα ξεχνάμε αυτά που ξέραμε. Αυτά θα παίζουν ρόλο στα αμάξια. Αν έχουν youtube, skype κλπ
Τα περί ροπής, 0-100 κλπ θα θεωρούνται ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι θα είναι κορυφαία με τα ηλεκτρικά.
 
  • Like
Reactions: avpap
17 June 2006
23,839
Αθήνα
Με ένα γρήγορο scroll βλέπω 0,42-0,45 ευρώ/kWh. Που σημαίνει για να γεμίσει π.χ.ενα Tesla model 3 (75kwh μπαταρία) θα κοστίσει 31 ευρώ.
Αν πουμε ρεαλιστικα ότι βγάζεις 400 χιλιόμετρα, θες 30-35 ευρώ για 400 χιλιόμετρα για φόρτιση στον δρόμο.
Με ένα μοντέρνο υβριδικό (όχι plug-in) με 50 ευρώ βενζίνη βγάζεις 800 χιλιόμετρο (π.χ. Nissan Juke)
Συνεχίζω να πιστεύω βέβαια ότι αυτές είναι τιμές "γνωριμίας". Όταν θα μεγαλώσει ο στόλος σίγουρα θα αυξηθούν οι τιμές.
Μην μας παραμυθιαζετε ότι είναι τσάμπα το ηλεκτρικό. Μόνο για φόρτιση στο σπίτι αξίζει.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
840
Αυτά τα νούμερα δεν υπάρχουν πουθενά. 50 ευρώ βενζίνη για 800km σημαίνει 3,2 lt / 100km. Και το Juke δεν έχει σχέση με ένα Tesla Model 3, να συγκρίνετε παρόμοια αυτοκίνητα. Η μέση κατανάλωση που αναφέρει η ίδια η Nissan για το Juke Hybrid είναι 5,1lt/100km, ενώ σε τεστ ο μεικτός κύκλος είναι στα 5,5lt/100km. Κάτι που ανεβάζει την τιμή στα 85 ευρώ στα 800km και όχι 50.

Αυτές τις τιμές θα τις έχεις πάντα με το Juke, ενώ στο ηλεκτρικό θα τις έχεις μόνο σε μεγάλα ταξίδια. Στα υπόλοιπα μπορείς να φορτίζεις είτε σπίτι, είτε σε φθηνότερους δημόσιους AC φορτιστές. Η τιμή σε AC ξεκινά από 0,32 (ΔΕΗ Blue energy nights - φόρτιση το βράδυ)

Κόστος χρήσης του δικού μου BEV από Ιούνιο 2023 ως σήμερα, 21700 km, 1088 ευρώ, 5 ευρώ τα 100km. 630 ευρώ φόρτιση στο σπίτι με μέση τιμή 0,25 ευρώ/KWh. Άλλοι είχαν ρεύμα ακόμα και με 0,15. 458 ευρώ φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές - κυρίως DC. Αν τα 630 ευρώ τα φόρτιζα σε δημόσιους AC φορτιστές με 0,40 θα είχα συνολικό κόστος 1466 ευρώ ή 6,8 ευρώ / 100km. Είχα και 800 KWh free (LIDL, Mediteranean Cosmos, ΣΕΑ Σείριος), αν τις πλήρωνα κι αυτές θα ήμουν περίπου στα 8,2 ευρώ/100km. Δηλαδή στη χειρότερη θα είχα μέση κατανάλωση περίπου 4,2 lt/100km βενζίνης ή 5 lt / 100km diesel. Με το προηγούμενο αυτοκίνητό μου είχα μέση κατανάλωση 6 lt / 100km diesel. Έχω μειώσει δηλαδή τα έξοδα "καυσίμου" στο μισό, από 10 ευρώ / 100km στα 5.

Θα πω όμως πάλι κάτι που έχω ξαναπεί, η οικονομία δεν είναι ο κύριος λόγος να πάρεις ηλεκτρικό.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,360
Αθήνα...
Με ένα γρήγορο scroll βλέπω 0,42-0,45 ευρώ/kWh. Που σημαίνει για να γεμίσει π.χ.ενα Tesla model 3 (75kwh μπαταρία) θα κοστίσει 31 ευρώ.
Αν πουμε ρεαλιστικα ότι βγάζεις 400 χιλιόμετρα, θες 30-35 ευρώ για 400 χιλιόμετρα για φόρτιση στον δρόμο.
Με ένα μοντέρνο υβριδικό (όχι plug-in) με 50 ευρώ βενζίνη βγάζεις 800 χιλιόμετρο (π.χ. Nissan Juke)
Συνεχίζω να πιστεύω βέβαια ότι αυτές είναι τιμές "γνωριμίας". Όταν θα μεγαλώσει ο στόλος σίγουρα θα αυξηθούν οι τιμές.
Μην μας παραμυθιαζετε ότι είναι τσάμπα το ηλεκτρικό. Μόνο για φόρτιση στο σπίτι αξίζει.

Εάν θέλεις τον πιο οικονομικό τρόπο μετακίνησης θα πάρεις ένα Dacia, ένα MG, ένα Peugeot 208 βασική έκδοση, με τον βασικό κινητήρα και για όσο το κρατήσεις η διαφορά καυσίμου βγαίνει.

Αυτός που κοιτάζει να αγορασει ένα id7 για παράδειγμα, μπορεί να πάρει ένα audi A4, ένα C class, μια σειρά 3. Από αυτό το επίπεδο τιμής και επάνω δεν πιστεύω πως θα ασχοληθεί κανείς με τη διαφορά του κόστους μετακίνησης, εάν είναι 6€ στα 100km ή 9.
 
17 June 2006
9,826
Ανδρέα στην πράξη έχεις απόλυτο δίκαιο.
Θα ήθελα να δω ένα στατιστικό πόσα plug-in hybrids κυκλοφορούν ως εταιρικά λόγω του ότι δεν πληρώνεις φόρο με αυτά σε σχέση με τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν στο δρόμο...
 
Αυτά τα νούμερα δεν υπάρχουν πουθενά. 50 ευρώ βενζίνη για 800km σημαίνει 3,2 lt / 100km. Και το Juke δεν έχει σχέση με ένα Tesla Model 3, να συγκρίνετε παρόμοια αυτοκίνητα. Η μέση κατανάλωση που αναφέρει η ίδια η Nissan για το Juke Hybrid είναι 5,1lt/100km, ενώ σε τεστ ο μεικτός κύκλος είναι στα 5,5lt/100km. Κάτι που ανεβάζει την τιμή στα 85 ευρώ στα 800km και όχι 50.

Αυτές τις τιμές θα τις έχεις πάντα με το Juke, ενώ στο ηλεκτρικό θα τις έχεις μόνο σε μεγάλα ταξίδια. Στα υπόλοιπα μπορείς να φορτίζεις είτε σπίτι, είτε σε φθηνότερους δημόσιους AC φορτιστές. Η τιμή σε AC ξεκινά από 0,32 (ΔΕΗ Blue energy nights - φόρτιση το βράδυ)

Κόστος χρήσης του δικού μου BEV από Ιούνιο 2023 ως σήμερα, 21700 km, 1088 ευρώ, 5 ευρώ τα 100km. 630 ευρώ φόρτιση στο σπίτι με μέση τιμή 0,25 ευρώ/KWh. Άλλοι είχαν ρεύμα ακόμα και με 0,15. 458 ευρώ φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές - κυρίως DC. Αν τα 630 ευρώ τα φόρτιζα σε δημόσιους AC φορτιστές με 0,40 θα είχα συνολικό κόστος 1466 ευρώ ή 6,8 ευρώ / 100km. Είχα και 800 KWh free (LIDL, Mediteranean Cosmos, ΣΕΑ Σείριος), αν τις πλήρωνα κι αυτές θα ήμουν περίπου στα 8,2 ευρώ/100km. Δηλαδή στη χειρότερη θα είχα μέση κατανάλωση περίπου 4,2 lt/100km βενζίνης ή 5 lt / 100km diesel. Με το προηγούμενο αυτοκίνητό μου είχα μέση κατανάλωση 6 lt / 100km diesel. Έχω μειώσει δηλαδή τα έξοδα "καυσίμου" στο μισό, από 10 ευρώ / 100km στα 5.

Θα πω όμως πάλι κάτι που έχω ξαναπεί, η οικονομία δεν είναι ο κύριος λόγος να πάρεις ηλεκτρικό.
Πολύ σωστά όλα αυτά.

Και επίσης η σύγκριση πρέπει να γίνει με ένα θερμικό που να βγάζει και παρόμοια άλογα....
 
Ανδρέα στην πράξη έχεις απόλυτο δίκαιο.
Θα ήθελα να δω ένα στατιστικό πόσα plug-in hybrids κυκλοφορούν ως εταιρικά λόγω του ότι δεν πληρώνεις φόρο με αυτά σε σχέση με τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν στο δρόμο...
Και επίσης τι ποσοστό των plug-in hybrids που κυκλοφορούν τελικά καταλήγουν να δουλεύουν ως απλά υβριδικά επειδή οι ιδιοκτήτες τους (για οποιουδήποτε λόγους) καταλήγουν να μην τα φορτίζουν ποτέ.

Οπότε πρακτικά εξαπατούν το κράτος.
 
  • Like
Reactions: DimAsi

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,360
Αθήνα...
Σε όλα τα οχήματα ισχύει όμως αυτό Δημήτρη.
Και σε BEV μπορεί να είναι το official WLTP νούμερο 15KWh/100km για παράδειγμα και με τον δικό μου τρόπο οδήγησης να πηγαίνει στις 25. Για το κράτος, το capability ενδιαφέρει, το τι χρήση κάνει μετά ο καθένας είναι άλλο πράγμα.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,360
Αθήνα...
Βγήκε οδηγία για μεταφορά ηλεκτρικών σε πλοία:

«Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων.

Σημειώνεται ότι στα AFVs περιλαμβάνονται: α) τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και β) τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και την μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Ως εκ τούτου και για λόγους πρόληψης, οι προαναφερόμενες οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο, αναφέρουν ότι:

α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς αυτών και

β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες - οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.

Τέλος, δεν θα επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.

Πρωταρχικό μέλημα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Λιμενικού Σώματος είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την ασφαλή μεταφορά των AFVs στα ακτοπλοϊκά πλοία υπηρετούν αυτό τον σκοπό, χωρίς όμως να εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των «πράσινων Ι.Χ.» στα νησιά μας. Ζητούμε από τους οδηγούς των AFVs να ακολουθήσουν τις οδηγίες καθώς και την κατανόησή τους, προκειμένου να χαρούμε όλοι μας καλά ταξίδια στις θάλασσές μας».
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
840
Ανοησίες. Ο EMSA έχει αναφερθεί μόνο για μεταφορές οχημάτων που προορίζονται για αντιπροσωπείες κτλ. Όχι για επιβατικά ιδιωτικά οχήματα. Το pdf για όποιον θέλει να το δει είναι εδώ: https://www.emsa.europa.eu/newsroom/latest-news/download/7129/4729/23.html

Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:
In general, EVs should have displayed SoC values within the respective 20%-50% charge range. Vehicles showing only a Full to Empty measurement gauge should have a level indicating within the 20%-50% charge range. Vehicles which can be set in to a ‘transport mode’, which run on a ‘power down’modus throughout the logistics chain, must have sufficient battery power to safely operate the basic functions of the vehicle. All hybrids with possibility to drive on the ‘ICE’ with the electric mode disengaged, should do so. The lower end SoC 20% limitation is recommended to ensure minimum basic driving and operation of the vehicle, covering dwell time at port, vessel load and discharge operations, to First Point of Rest. The higher end SoC 50% limitation is recommended to accommodate vehicles with smaller powered batterypacks to facilitate driving requirements factory distribution line to final port of discharge, including without guarantee, a +/-driving distance of 20km to dealership and/or to an available localized recharging point.The higher end SoC is also recommended to avoid unnecessary carriage of charge and power during marine carriage.

Πως από το παραπάνω κείμενο φτάσαμε να απαγορεύεται σε επιβατικά με φόρτιση άνω του 40% να επιβιβάζονται, είναι κατόρθωμα των ελλήνων πολιτικών.

Στη χώρα που κάποτε απαγορέψαμε τα ουφάδικα για να μην υπάρχει παράνομος τζόγος, δε μου προξενεί τίποτα εντύπωση.