Αυτοκινητιστικά νέα

19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Δεν ισχύει αυτό. Φορτίζει κανονικά από το σπίτι του ο καθένας αν έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την υπάρχουσα υποδομή. Μόνο αν θέλει ταχυφορτιστή θα πρέπει να βάλει εγκατάσταση ενός κουτιού με αρκετό κόστος

Φορτίζει αλλά με μονοφασικό μπορεί να δώσει το πολύ 7,4KW ισχύ, δηλ. θέλει πολλές ώρες για να φορτίσει π.χ. για Nissan Leaf 40ΚWh θέλεις 6 ώρες.
Και αυτό αν επαρκεί η παροχή σου μείον όποια κατανάλωση έχεις για το σπίτι την ίδια ώρα. Οι συνηθισμένες παροχές είναι περιπου 8KW .. αν έχεις 3KW κατανάλωση μένουν 5 για την μπαταρία. Eπίσης υπάρχει και μια απώλεια .. δεν μεταφράζεται το 100% της κατανάλωσης σε φόρτιση. Εννοείται οτι θέλεις ειδική γραμμή απο τον πίνακα με 3X10 (και περισσότερο αν είναι μακρυα) + 40αρα ασφάλεια.

Ο SR71 μάλλον διάβασε για το Tesla model-3 που έχει φορτιστή που μπορεί να μπει και σε τριφασικό και να φορτίζει με 11KW αντι με 7,4 .. που μας κάνει 5ωρες για το κανονικο 55ΚWh και 7 για το LongRange 80KWh
https://ev-database.uk/car/1060/Tesla-Model-3
 

Fixxxer

Supreme Member
24 December 2012
6,977
Πίσω απ' τον ήλιο
Ειπαμε ο ταχυφορτιστης θελει τουλαχιστον 20-25kW εγκατασταση, δεν μπορει να γινει στο σπιτι...
Το σπιτι εχει μαξιμουμ ισχυ 8-10kW (τοση αδεια δινει ο ΔΕΔΔΗΕ) συνηθως 8
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,133
Νότια Μακεδονία
Απάντηση: Re: Αυτοκινητιστικά νέα

Ειπαμε ο ταχυφορτιστης θελει τουλαχιστον 20-25kW εγκατασταση, δεν μπορει να γινει στο σπιτι...
Το σπιτι εχει μαξιμουμ ισχυ 8-10kW (τοση αδεια δινει ο ΔΕΔΔΗΕ) συνηθως 8
Με ενα τριφασικο δηλαδη εισαι καλυμμενος; Δεν ξερω σπιτι πλεον που να μην ειναι τριφασικο ωστε να κανει χρηση νυκτερινου. Μονο το σπιτι στο χωριο αλλα μιλαμε για σπιτι του 1900...
 

Fixxxer

Supreme Member
24 December 2012
6,977
Πίσω απ' τον ήλιο
Re: Απάντηση: Re: Αυτοκινητιστικά νέα

Με ενα τριφασικο δηλαδη εισαι καλυμμενος; Δεν ξερω σπιτι πλεον που να μην ειναι τριφασικο ωστε να κανει χρηση νυκτερινου. Μονο το σπιτι στο χωριο αλλα μιλαμε για σπιτι του 1900...

Τριφασικο μπορει να εχεις αλλα η παροχη που σου δινει ο ΔΕΔΔΗΕ πρεπει να ειναι νο3 (35kVA) τουλαχιστον για να βαλεις ταχυφορτιστη και δεν ξερω αν μπορει να σου δωσει νο3 για σπιτι...
Ισως να σου δινει αλλα εχει κοστος...
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Εγώ κάτι άλλο παρατηρώ στο βίντεο. Τον τραγικό φωτισμό του δρόμου. Αν πάτε το βίντεο καρέ-καρέ, το θύμα γίνεται διακριτό στο 0:07 και η σύγκουση συμβαίνει μετά από κυριολεκτικά ένα δευτερόλεπτο.

Νομίζω άνθρωπος δε θα είχε σταματήσει εγκαίρως, ακόμα και να είχε καρφωμένο το βλέμμα του με 100% συγκέντρωση. Ίσως να είχε φρενάρει λίγο παραπάνω, αλλά πάλι θα τη χτυπούσε.

Είναι περίεργο πάντως διότι νόμιζα ότι οι αισθητήρες στα αυτόνομα ΔΕΝ είναι οπτικοί αλλά λειτουργούν σαν radar.

συμφωνω απολυτα μαζι σου. Σε τετοιες συνθηκες φωτισμου δεν υπαρχει περιπτωση ανθρωπος να ειχε αντιδρασει διαφορετικα. Πραγματικα ομως δεν καταλαβαινω τι παιζει με τους αισθητηρες. Υποτιθεται δεν βλεπουν μονο στο φασμα του ορατου, οποτε θα επρεπε να την ειχε "δει" και να ειχε φρεναρει. Ειδα φωτο ημερας απο τον τοπο του ατυχηματος και υπηρχαν κατι θαμνοι, αλλα δεν νομιζω οτι μπορουσαν να μπλοκαρουν την ορατοτητα (με οποιους αισθητηρες ειχε) του αυτοκινητου. Διαβασα οτι εκεινες τις ημερες ειχε γενικα καποια προβληματα η εταιρεια με τα αυτονομα οχυματα της. Θα εχει ενδιαφερον να δουμε την ιστορια πως θα εξελιχθει και οταν η εταιρεια διενεργησει τις ερευνες της και δωσει εξηγηση στο συμβαν. Ο πεζος μαλιστα δεν κινουταν καν με μεγαλη ταχυτητα. Δεν ειναι π.χ. δηλαδη οτι πεταχτηκε παιδακι αναμεσα απο σταθμευνα αυτοκινητα.
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,824
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Δεν ισχύει αυτό. Φορτίζει κανονικά από το σπίτι του ο καθένας αν έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την υπάρχουσα υποδομή. Μόνο αν θέλει ταχυφορτιστή θα πρέπει να βάλει εγκατάσταση ενός κουτιού με αρκετό κόστος

Ο μετατροπεας τασης .... δεν βρισκεται μεσα στο αμαξι ?
Ετσι κι αλλιως, η μπαταρια δουλευει με αρκετα volts παρακατω.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Οι πληροφοριες μου ειναι απο γνωστο μου που εχει i3 και οτι εχω βρει απο το νετ, βιντεακια κτλπ. Τα ηλεκτρικα μπορουν να φορτισουν κανονικα απο οικιακη παροχη, απλα αλλαζει ο χρονος φορτισης. Εχω δει tesla model X στην αθηνα να φορτιζει με μπαλαντεζα που να απο το σπιτι. Τοσο η bmw οσο και η tesla ξερω οτι προσφερουν εγκατασταση ταχυφορτιστων. Αν θυμαμαι καλα της bmw κοστιζει γυρω στα δυο χιλιαρικα, αλλα δεν εχω ιδεα τι και αν χρειαζεται καποια μετατροπη στην ηλεκτρικη παροχη του σπιτιου
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,824
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Με τοσες μετατροπες που θα απαιτηθουν απο ενα οικιακο δικτυο (και ΝΑΙ, δεν ειναι ολα τα δικτυα τριφασικα
παρα πολλα διαμερισματα ειναι ακομα με 35αρι μονοφασικο) δεν βλεπω ανετη μεταβαση στην νεα τεχνολογια.
Οχι οτι θα αργησει δεκαετιες ... αλλα θελει καποιες (κοστοβορες) επεμβασεις.

Για να φαιδρυνω την συζητηση .... ΕΥΤΥΧΩΣ .... γιατι θα πλυμμηριζαν απο κρεμασμενες μπαλαντεζες
ολοκληρες συνοικιες απο 7οροφες πολυκατοικιες (στην ονειρικη περιπτωση που φθηνηναν τοσο πολυ τα Tesla).
 
Last edited:

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Re: Απάντηση: Αυτοκινητιστικά νέα

Με τοσες μετατροπες που θα απαιτηθουν απο ενα οικιακο δικτυο (και ΝΑΙ, δεν ειναι ολα τα δικτυα τριφασικα
παρα πολλα διαμερισματα ειναι ακομα με 35αρι μονοφασικο) δεν βλεπω ανετη μεταβαση στην νεα τεχνολογια.
Οχι οτι θα αργησει δεκαετιες ... αλλα θελει καποιες (κοστοβορες) επεμβασεις.

Για να φαιδρυνω την συζητηση .... ΕΥΤΥΧΩΣ .... γιατι θα πλυμμηριζαν απο κρεμασμενες μπαλαντεζες
ολοκληρες συνοικιες στα αστικα κεντρα (στην ονειρικη περιπτωση που φθηνηναν τοσο πολυ τα Tesla).

αυτο σε πειραξε ή οτι θα παιζουν ξυλο για τον καταμερισμο του λογαριασμου στο κοινοχρηστο ρολόι της ΔΕΗ; :D
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ειναι "σπορ" για γερες τσεπες που το βλεπουν ως γκατζετακι, το παρκαρουν στο ιδιωτικο τους γκαραζ και το φορτιζουν απο το ατομικο τους ρολόι ΔΕΗ. Τα υβριδικα εχουν καποιο ενδιαφερον μιας και δεν πασχουν απο τους περιορισμους των ηλεκτροκινητων, αλλα οι κινητηρες τους ειναι μεγαλυτεροι απο τα 100% βενζινοκινητα και απο οτι γνωριζω το κρατος δεν παρεχει καποιο ουσιαστικο κινητρο για την αγορα τους. Νομιζω μονο οτι δεν πληρωνεις σηματακια για καποια χρονια. Σιγα τα ωα δηλαδη.
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,824
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
αυτο σε πειραξε ή οτι θα παιζουν ξυλο για τον καταμερισμο του λογαριασμου στο κοινοχρηστο ρολόι της ΔΕΗ; :D
Δεν με πειραζει τιποτα (ακομα). :proud:
Δεν εχω 35 χιλιαρικα για ενα Tesla Model-3. ;)

Oμως για ενα υβριδικο Yaris ... ισως και να τιθεται ενα θεματακι.
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
από υβριδικό yaris που γνωρίζω, μέσα στην πόλη πάω στα 4.5 λτ ανά 100 χλμ σε σχέση με 5.5-6 λτ ανά 100 χλμ με 1000'αρι οικονομικό βενζινοκίνητο,
πιστεύω το επιπλέον κόστος το βγάζεις τελικά από την οικονομία στη βενζίνη + το ότι δεν έχει τέλη (προς το παρόν) και δεν ξέρω αν μπαίνει στον δακτύλιο

αλλά το μεγάλο συν για την πόλη, είναι η πολύ ήσυχη λειτουργία,
στο φανάρι είναι σβηστό, ξεκινάς με ρεύμα και απόλυτη ησυχία, και κάποια στιγμή αναλόγως πόσο δυνατά πατήσεις το γκάζι και πόση μπαταρία έχεις,
παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας ΧΩΡΙΣ την ύπαρξη μίζας και χωρίς να ακούς σχεδόν τίποτα,

όπως είναι σήμερα τα πράματα, αν ήθελα αυτοκίνητο για την πόλη ή για σημαντική χρήση εντός αυτής, θα κοιτούσα μόνο για υβριδικό, ούτε βενζίνη ούτε ντήζελ
(δεν έχω ιδέα τι λένε οι ανάλογες προτάσει από άλλους κατασκευαστές)
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,824
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Απάντηση: Re: Αυτοκινητιστικά νέα

στο φανάρι είναι σβηστό, ξεκινάς με ρεύμα και απόλυτη ησυχία, και κάποια στιγμή αναλόγως πόσο δυνατά πατήσεις το γκάζι και πόση μπαταρία έχεις, παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας

Η φορτιση της μπαταριας γινεται απο δυναμο (στο τροχο) ? ....
Εχω μαυρα μεσανυχτα ! :rolleyes:
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται από τη μηχανή όταν δουλέυει, από την κινητική ενέργεια όταν αφήνεις το γκάζι,
επίσης όταν φρενάρεις μέχρι ενός σημείου (δηλδή όχι δυνατό φρενάρισμα) φρενάρει με τον ηλεκτροκινητήρα, φορτίζοντας την μπαταρία

στην ουσία υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες συνδεδεμένοι με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα πλανητικό διαφορικό,
και υπάρχει μία διαρκής διαφορά της σχέσης μεταξύ τους, αναλόγως αν δουλεύει ο βενζινοκίνητήρας, αν επιταχύνει ή επιβραδύνει το αυτοκίνητο κλπ

http://www.moxproject.info/prius/psd.aspx

https://www.youtube.com/watch?v=0oYsfOzU45A&t=180s
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
όντως πολύ ενδιαφέρον, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι ο βενζινοκινητήρας συνδέεται με τους τροχούς μέσω ενός πλανητικού διαφορικού,
και μπορεί να επιταχύνει, είναι σταματημένο, κάνει όπισθεν χωρίς να υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων ή συμπλέκτης


νομίζω ότι η καλύτερη επεξήγηση είναι εδώ (λέω νομίζω γιατί θέλει flash, και εγώ δεν έχω στο firefox, νομιζω έχει ένα διαδραστικό animation, αν παίζει είναι εντυπωσιακό)

http://eahart.com/prius/psd/
 

NEKTARIOOOS

New member
30 July 2013
58
βρε παιδια συγνωμη που μπαινω σφηνα να ρωτησω κατι ασχετο εχω ενα αμαξακι το οποιο δεν χρησιμοποιο εχω καταθεσει πινακιδες φετος δηλαδη , εχετε ακουσει αν πληρωνουμε παραβολο 30ε που εχουμε κατατεθημενες τις πινακιδες ? ευχαριστω.