Ολοκλήρωσα τις δοκιμές μου.
Να πω την αλήθεια περίμενα αρκετά πράγματα από τις Z-Foil (Charcroft), τις είχα δοκιμάσει σε σημείο διέλευσης σε dac και είχα δει πόσο διάφανες είναι.
Η αλήθεια είναι ότι δεν τις προτίμησα στα σημεία εισόδου-εξόδου του DCB1.
O κύριος λόγος ότι μου περιόριζαν τη σκηνή, μου έδιναν την εντύπωση ότι κατέβαζαν λίγο και το ύψος.
Ο Καναδός ανέφερε ότι οι PRP metal film έχουν πολύ καλό χαμηλό, έλεγχο, ατάκα αλλά έχουν επιτηδευμένη σκηνή, "τεχνικά εκτεταμένη".
Ειλικρινά δεν ξέρω κατά πόσο αυτό είναι αλήθεια, αλλά όντως από τις Z-Foil έχουν πιο εκτεταμένο άκουσμα, αυτό εμένα μου αρέσει...δεν ξέρω εάν είναι λάθος τους, αλλά προσωπικά το θέλω.
Αυτό που δεν μου αρέσει στις PRP metal film, είναι ότι έχουν πιο "σκληρό" χαρακτήρα και όταν η ηχογράφηση δεν είναι καλή, δεν θα το συγχωρέσουν.
Ο Καναδός αναφέρει ότι δεν έχουν ενέργεια στις μεσαίες, όλη η ενέργεια των prp είναι στις χαμηλές και τις υψηλές και μάλιστα εντυπωσιακά, αλλά γρήγορα αισθάνεσαι ότι είναι συγκρατημένοι και θολοί στη μεσαία περιοχή - δεν ξέρω τελικά τι εννοούσε ως προς αυτό, δεν βλέπω να υπολείπονται σε φωνές ή στη μεσαία περιοχή...με λίγα λόγια να "πνίγουν" κάτι.
Θα έλεγα ότι για μετάλλου είναι καλή επιλογή.
Αυτές που και πάλι με εντυπωσίασαν με το χαρακτήρα τους ήταν οι Audio Note Tantalum. Δίνουν αέρα ανάμεσα στα όργανα και στις φωνές, έχουν πολύ καλή σκηνική εικόνα, ακόμα καλύτερη από τις PRP και δίνουν κάτι που δεν μπορεί να προσδιοριστεί με λόγια, τουλάχιστον προσωπικά δεν μπορώ να το περιγράψω.
Θα ήταν για μένα το ιδανικό ταίριασμα για το DCB1 εάν όλα τα μουσικά κομμάτια μας, ήταν άριστα σε εγγραφή. Αμέσως θα εισπράξεις τις λεπτομέρειες της ηχογράφησης, τον αέρα που πάντα θέλουμε, το χαμηλό, όμορφες φωνές, όλα είναι εκεί αλλά δεν συγχωρούν -> δεν είναι "ταπεινές" στις ηχογραφήσεις που τα έχουν κάνει μαντάρα σε κάτι φωνήματα με τσ, ξ, ψ και τα σχετικά.
Όχι ότι θα τα "πάρεις στα μούτρα", αλλά δεν τα "μαλακώνει", παρόλο που είναι καλύτερες σε αυτό το θέμα από τις PRP που εκτός από σκληρότητα κάνουν και μια ελάχιστη παραμόρφωση σε αυτά τα φωνήματα.
Έβαλα και τις Takman Carbon, αυτές έχουν το χαρακτήρα των καλών carbon, αλλά δεν έχουν τον αέρα και το σκηνικό πλάτος των Audio Note.
Τέλος σκέφτηκα να αφήσω τις Tantalum στην έξοδο και να αφήσω τις carbon στην είσοδο.
Εδώ πήρα αυτό που επεδίωκα, δηλ. δεν έχασα τα προτερήματα των Audio Note ή εάν αφαιρέθηκε κάτι δεν ήταν σημαντικό και κέρδισα το απαλότερο, την απόσβεση των έντονων συριγμάτων της ηχογράφησης που οι carbon το έχουν εκ του DNA τους αυτό το χαρακτηριστικό.
Ειλικρινά, εάν κάποια χρόνια πριν διάβαζα τέτοιες αναφορές, θα ήμουν πολύ δύσπιστος.
Σήμερα είμαι πεπεισμένος ότι όλα ακούγονται, όχι όλα στον ίδιο βαθμό, δηλ. δεν είναι οι διαφορές που θα τις ακούσεις στο άλλο δωμάτιο, αλλά όταν έχεις φθάσει ένα σύστημα στα άκρα του κουρδίσματός του, αυτές οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες...
Σίγουρα είναι υποκειμενικές παρατηρήσεις και έχουν να κάνουν πάντα με το υπόλοιπο σύστημα με το τι του ταιριάζει για να αποδώσει καλύτερα.