Δεν πάμε καλά....

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,793
Kingdom of Rain
Η ουσία παντως του προβλήματος που περιγράφεις δεν αναγεται τελικά στο εν λόγω θέμα αλλά σε γενικότερα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας (social media και χρήση τους κλπ).

Οσον αφορά το συγκεκριμένο, η συγνώμη για τον παππού δεν ειναι ακριβής γιατί εδώ μιλάμε για μια εταιρία η οποια «αντιπροσωπευει» και εμπορεύεται το προϊόν του παππού «της».

H ουσία δεν είναι τα "γενικότερα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας (social media και χρήση τους κλπ)" αλλά το ότι ο παραλογισμός τείνει να γίνει mainstream πολιτική.

Το πρόβλημα ξεπερνάει κατά πολύ το ότι κάποιοι σήμερα δεν μπορούν να δουν τα πράγματα στο πλαίσιο της εποχής τους αλλά το ότι επιβάλλουν την λάθος αντίληψη τους σε όλους.
Όπως για παράδειγμα το ότι οι κλασικές σπουδές (Ελληνικά, Λατινικά έργα) είναι ρατσιστικά και πρέπει να εξοστρακιστούν από την academia.
Aλλά για να το πάμε και στην καθημερινότητα:
- αναγνωρίζω και σέβομαι το δικαίωμα οποιουδήποτε να αυτοπροσδιορίζεται όπως θέλει και χαίρεται.
- δεν του αναγνωρίζω κανένα δικαίωμα στο να είμαι υποχρεωμένος να αποδεχτώ τον αυτοπροσδιορισμό του ως πραγματικότητα την οποία θα πρέπει να υιοθετήσω.
Αnyway... only Captain Kirk knew how to treat a lady:

 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,666
Και αν κριθεί; Θα χάσει την αξία του επειδή σήμερα δεν συνάδει με τα πιστεύω κάποιων;
Θα κρίνουμε με τα σημερινά δεδομένα τους πίνακες της αναγέννησης π.χ. και να τις ονομάσουμε πορνογραφεία;
Ή σεξιστικούς και θα τους κάνουμε cancel;
Δεν θα δούμε π.χ. το τι έχει να πει ο Μπρεχτ στην Άνοδο του Αρτούρο Ούι αλλά θα σταθούμε στο ότι παρουσιάζει τη γυναίκα του Ντόλφιτ σαν υποχείριο;
Άντε πάλι…:LOL:

Ειπα ότι κάτι θα χάσει αξία κλπ;

Ειδικα την τέχνη, ο καθένας την βλέπει και την αξιολογεί οπως θέλει.

Δεν βλέπω πάντως να γυρίζονται ταινίες εδώ και πολλά χρόνια με δασκάλους να χαστουκίζουν συνέχεια μαθητές για να γελά ο θεατής.

Γιατι άραγε;

Γιατι φοβουνται οι σκηνοθέτες μην τους την πει κανεις ή απλά γιατί προόδευσε η κοινωνία και η βαναυση πρακτική του ξύλου δεν ειναι πλέον αποδεκτή (ούτε καν ως αστειο);
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,666
H ουσία δεν είναι τα "γενικότερα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας (social media και χρήση τους κλπ)" αλλά το ότι ο παραλογισμός τείνει να γίνει mainstream πολιτική.

Το πρόβλημα ξεπερνάει κατά πολύ το ότι κάποιοι σήμερα δεν μπορούν να δουν τα πράγματα στο πλαίσιο της εποχής τους αλλά το ότι επιβάλλουν την λάθος αντίληψη τους σε όλους.
Όπως για παράδειγμα το ότι οι κλασικές σπουδές (Ελληνικά, Λατινικά έργα) είναι ρατσιστικά και πρέπει να εξοστρακιστούν από την academia.
Aλλά για να το πάμε και στην καθημερινότητα:
- αναγνωρίζω και σέβομαι το δικαίωμα οποιουδήποτε να αυτοπροσδιορίζεται όπως θέλει και χαίρεται.
- δεν του αναγνωρίζω κανένα δικαίωμα στο να είμαι υποχρεωμένος να αποδεχτώ τον αυτοπροσδιορισμό του ως πραγματικότητα την οποία θα πρέπει να υιοθετήσω.
Αnyway... only Captain Kirk knew how to treat a lady:

Εσυ το βλέπεις ως παραλογισμό, άλλος το βλέπει ως διεκδίκηση των δικαιωμάτων που στερούνταν για χρόνια.

Κι εμένα μπορεί να με κουράζει που και που αυτό που, μου φαίνεται εμένα, υπερβολικά politically correct αλλά αναγνωρίζω ότι ο άλλος μπορεί να έχει καταπιεστει για χρόνια (κάτι που είναι πολύ πιο σημαντικό από τη δικη μου ενόχληση).

Δεν έχω νοιώσει ποτε να μου επιβάλλεται τπτ. Ουτε έχω κανένα φόβο ότι καποιος θα το καταφερει, αλλωστε, ακόμα κι αν προσπαθουσε. Το ίδιο θα ίσχυε και για τα παιδιά μου.

Ο αυτοπροσδιορισμος τέλος, εξ´ ορισμού («αυτό«προσδιορισμός) δεν απαιτεί καμία αποδοχή.

Τα δικαιώματα όμως κάποιου (πχ τεκνοθεσία) που προκύπτουν από το παραπάνω, απαιτούν αποδοχή από το κράτος. Αυτό είναι το θέμα.

Πχ Παλια οι γυναικες δεν ψήφιζαν και αυτό θεωρουνταν απολυτως λογικό και φυσικό. Αυτο αλλαξε (μετά απο μεγάλη μάχη).

Αυτο σημαίνει πρόοδος της κοινωνίας.
 
  • Like
Reactions: Haagenti

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
46,817
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Αντιλαμβανομαι και κατι ακομα ...
ολοι αυτοι οι δικαιωματιστες των μειοψηφιων
χρειαζονται (με καποιο βαθια φροϋδικο τροπο)
την σιωπηρη ΕΝΟΧΗ καποιων γονεων που κανουν
αυτην την στιγμη που μιλαμε τα ιδια πραγματα (ασχημα)
στα δικα τους παιδια, οπως τα υπεφεραν οι δικαιωματιστες
απ'τους δικους τους γονεις.

Πως την χρειαζονται ?

Με το να μην μπορουν να βγουν ολοι οι αλλοι γονεις (οι ΜΗ-ενοχοι)
και να βροντοφωναξουν με μια φωνη μια ψυχη
"εεεεεπ, δεν σας καναμε εμεις αυτα που υποφερατε,
οποτε ....... γιατι βγαινουμε καθε τρεις και πεντε στη σεντρα ?"
Οι μεν .... ξερουν οτι υπαρχουν και οι δε. Αλλα ποσα πραγματα
μπορουν να κανουν (ιδιως σε μια μπανανια σαν το Γιουνανισταν) ?

Αρα ειναι ενα κουβαρι που δεν ξεμπλεκει με τιποτα.
Η woke κοινοτητα βγαινει προς αγραν θυτων που ΕΙΝΑΙ μειοψηφια
και επειδη αυτοι κρυβονται (καλα) εκδικειται καθε αλλο γονεϊκο προτυπο.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΓΟΝΕΪΚΗ ΔΙΔΑΧΗ ..... ειναι collateral damage. Ετσι απλα !
 
Last edited:

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,793
Kingdom of Rain
Εσυ το βλέπεις ως παραλογισμό, άλλος το βλέπει ως διεκδίκηση των δικαιωμάτων που στερούνταν για χρόνια.

Δεν είμαι εναντίον του δικαιώματος οποιουδήποτε να αυτοπροσδιορίζεται και να ζει όπως θέλει.

Κι εμένα μπορεί να με κουράζει που και που αυτό που, μου φαίνεται εμένα, υπερβολικά politically correct αλλά αναγνωρίζω ότι ο άλλος μπορεί να έχει καταπιεστει για χρόνια (κάτι που είναι πολύ πιο σημαντικό από τη δικη μου ενόχληση).
Δεν μιλάμε για politicaly correct πλέον, αλλά για επιβεβλημένες συμπεριφορές τις οποίες αν δεν υιοθετήσεις εξοστρακίζεσαι.
Αυτό είναι ο παραλογισμός.

Δεν έχω νοιώσει ποτε να μου επιβάλλεται τπτ. Ουτε έχω κανένα φόβο ότι καποιος θα το καταφερει, αλλωστε, ακόμα κι αν προσπαθουσε. Το ίδιο θα ίσχυε και για τα παιδιά μου.

Ο αυτοπροσδιορισμος τέλος, εξ´ ορισμού («αυτό«προσδιορισμός) δεν απαιτεί καμία αποδοχή.

Μην βιάζεσαι, είμαστε πίσω (όπως και σε άλλα πράγματα) όσον αφορά το φαινόμενο.
Η αποδοχή του αυτοπροσδιορισμού του άλλου και η αλλαγή της δικής σου συμπεριφοράς λόγω του ότι ο άλλος αυτοπροσδιορίζεται όπως θέλει, είναι διαφορετικά πράγματα.
Θα έχεις καιρό να πας αμερική, Αγγλία κ.α. φαίνεται.
Είναι πολύ εύκολο να φας κράξιμο, βρισίδι, ακόμη και να υποστείς βία αν κάνεις λάθος στα pronouns.
Είναι τόσο σημαντικό το πρόβλημα που στη Γαλλία ο Μακρόν έκανε έκκληση στην κοινωνία να μην "ακολουθήσει" αυτή την "αμερικανιά"
Κοίτα για Macron denounces woke culture για παράδειγμα ή δες αυτό:

Macron criticises ‘woke’ EU language rules


Νομίζω ότι δεν έχεις πλήρως αντιληφθεί τι συμβαίνει διεθνώς και τι έρχεται και κατά δω.

Τα δικαιώματα όμως κάποιου (πχ τεκνοθεσία) που προκύπτουν από το παραπάνω, απαιτούν αποδοχή από το κράτος. Αυτό είναι το θέμα.


Πχ Παλια οι γυναικες δεν ψήφιζαν και αυτό θεωρουνταν απολυτως λογικό και φυσικό. Αυτο αλλαξε (μετά απο μεγάλη μάχη).

Αυτο σημαίνει πρόοδος της κοινωνίας.

Μιλάς για εντελώς άλλο θέμα.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,305
127.0.0.1
Δεν μιλάμε για politicaly correct πλέον, αλλά για επιβεβλημένες συμπεριφορές τις οποίες αν δεν υιοθετήσεις εξοστρακίζεσαι.

Σε γενικές γραμμές, όταν αυτό αφορά μία ευρύτερη κοινωνική ομάδα βασισμένη στο φύλο, το χρώμα, την ηλικία κλπ είναι αποδεκτό.
Το πως έχει αυτοπροσδιοριστεί ο καθένας δεν είναι εμφανές εξωτερικά (όπως το φύλο, η ηλικία ή το χρώμα του) ώστε να απαιτεί από τους άλλους να του μιλάνε με συγκεκριμένο τρόπο.

Και στην τελική, αυτές οι ομάδες δεν πάλευαν για να πετάξουν από πάνω τους τις "ετικέτες" σαν ένδειξη ισότητας;
Πως καταλήξαμε να μπαίνουν ετικέτες παντού, ακόμη και σε αυτούς που δεν είχαν ποτέ τους;
Πως κατέληξα με την ετικέτα "cis λευκός άντρας"; Εγώ δεν μπορώ να βάλω την ετικέτα "Μακρυμάλλης μπρατσαράς με γαλάζια μάτια" δηλαδή;
 
Πχ Παλια οι γυναικες δεν ψήφιζαν και αυτό θεωρουνταν απολυτως λογικό και φυσικό. Αυτο αλλαξε (μετά απο μεγάλη μάχη).

Αυτο σημαίνει πρόοδος της κοινωνίας.

Σαφέστατα, το ότι όμως κάποιος που έγραφε ένα βιβλίο ή μια ταινία το 1950 σε μια κοινωνία που οι γυναίκες είχαν λιγότερα δικαιώματα, δε σημαίνει ότι συμφωνούσε με αυτό, πόσο μάλλον ότι ήταν υπεύθυνος γι'αυτό, αποτύπωνε απλά μια πραγματικότητα. Άρα δε χρειάζεται να ζητήσει συγγνώμη μετά από 70 χρόνια, ούτε να κάψουμε το έργο του. Αντίστοιχα με τον Οθέλλο του Ολίβιε που έγραψα παραπάνω, το ότι ήταν common practice 70 χρόνια πριν το blackface στο σινεμά δε σημαίνει ότι πρέπει να εξολοθρεύσουμε όλες τις ταινίες που γυρίστηκαν τότε.

Και πέρα από την τέχνη, στην καθημερινότητα της κοινωνίας: δε μπορώ να απαιτήσω από έναν 90χρονο παππού στο χωριό να καταλάβει ότι ο γείτονας του ο Γιώργος αποφάσισε να λέγεται Μαρία, διότι πολύ απλά δεν έχει τη δυνατότητα ή τα βιώματα να το καταλάβει. Μπορεί να προσπαθήσω να του το εξηγήσω ευγενικά, δε θα τον μουντζώσω όμως αν δεν το καταλάβει, ούτε θα του κάψω το σπίτι.

Κοινώς, το πρόβλημα δεν είναι τα δικαιώματα, το πρόβλημα είναι η υστερία επιβολής αυτών των δικαιωμάτων και η ενοχική αντιμετώπιση μιας προβληματικής μεν, πραγματικότητας δε του παρελθόντος.

Η κοινωνία προοδεύει. Παράδειγμα πρόσφατο, ξαναβλέπουμε Friends (όπως ο μισός πλανήτης με αφορμή τον θάνατο του Perry). Τα "αστεία" με τους χοντρούς δεν μου προκαλούν καν γέλιο, όχι για λόγους ενοχικούς, απλά δεν μου φαίνονται αστεία. Δεν ξέρω (ή έστω δε θυμάμαι ειλικρινά) αν γέλαγα μ'αυτά το 1995 που ήμουν παιδί, ίσως, αλλά τώρα φαίνονται εκτός κλίματος της σειράς. Ε, δε χρειάζεται να τους βγάλουμε στη σέντρα τους σεναριογράφους του καλύτερου sitcom όλων των εποχών, ούτε να πετσοκόψουμε τα επεισόδια 30 ετών. Απλά να τα αποφεύγουμε στις σημερινές παραγωγές. Αντίθετα, με την ομοφοβία των 3 αρσενικων πρωταγωνιστων συνεχίζω να γελάω, διότι παραμένει επίκαιρη και περιγράφει μια διαχρονική πραγματικότητα. Και αυτή θέλουν να την πετσοκόψουν.
 
Last edited:

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,666
Σαφέστατα, το ότι όμως κάποιος που έγραφε ένα βιβλίο ή μια ταινία το 1950 σε μια κοινωνία που οι γυναίκες είχαν λιγότερα δικαιώματα, δε σημαίνει ότι συμφωνούσε με αυτό, πόσο μάλλον ότι ήταν υπεύθυνος γι'αυτό, αποτύπωνε απλά μια πραγματικότητα. Άρα δε χρειάζεται να ζητήσει συγγνώμη μετά από 70 χρόνια, ούτε να κάψουμε το έργο του. Αντίστοιχα με τον Οθέλλο του Ολίβιε που έγραψα παραπάνω, το ότι ήταν common practice 70 χρόνια πριν το blackface στο σινεμά δε σημαίνει ότι πρέπει να εξολοθρεύσουμε όλες τις ταινίες που γυρίστηκαν τότε.

Και πέρα από την τέχνη, στην καθημερινότητα της κοινωνίας: δε μπορώ να απαιτήσω από έναν 90χρονο παππού στο χωριό να καταλάβει ότι ο γείτονας του ο Γιώργος αποφάσισε να λέγεται Μαρία, διότι πολύ απλά δεν έχει τη δυνατότητα ή τα βιώματα να το καταλάβει. Μπορεί να προσπαθήσω να του το εξηγήσω ευγενικά, δε θα τον μουντζώσω όμως αν δεν το καταλάβει, ούτε θα του κάψω το σπίτι.

Κοινώς, το πρόβλημα δεν είναι τα δικαιώματα, το πρόβλημα είναι η υστερία επιβολής αυτών των δικαιωμάτων και η ενοχική αντιμετώπιση μιας προβληματικής μεν, πραγματικότητας δε του παρελθόντος.

Η κοινωνία προοδεύει. Παράδειγμα πρόσφατο, ξαναβλέπουμε Friends (όπως ο μισός πλανήτης με αφορμή τον θάνατο του Perry). Τα "αστεία" με τους χοντρούς δεν μου προκαλούν καν γέλιο, όχι για λόγους ενοχικούς, απλά δεν μου φαίνονται αστεία. Δεν ξέρω (ή έστω δε θυμάμαι ειλικρινά) αν γέλαγα μ'αυτά το 1995 που ήμουν παιδί, ίσως, αλλά τώρα φαίνονται εκτός κλίματος της σειράς. Ε, δε χρειάζεται να τους βγάλουμε στη σέντρα τους σεναριογράφους του καλύτερου sitcom όλων των εποχών, ούτε να πετσοκόψουμε τα επεισόδια 30 ετών. Απλά να τα αποφεύγουμε στις σημερινές παραγωγές. Αντίθετα, με την ομοφοβία των 3 αρσενικων πρωταγωνιστων συνεχίζω να γελάω, διότι παραμένει επίκαιρη και περιγράφει μια διαχρονική πραγματικότητα. Και αυτή θέλουν να την πετσοκόψουν.
Μα γιατί μιλαμε ξανά και ξανά για αναδρομικές συγνωμες, πετσοκόμματα, καψίματα κλπ;

Είπα εγώ πουθενά κάτι τέτοιο;

Και το θέμα του νήματος άλλωστε δεν αναφέρει κανένα πετσόκομμα.

Είπα ότι αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιεί και να εμπορεύεται έργα που περιέχουν συμπεριφορες που στην σημερινή κοινωνία δεν είναι πλέον αποδεκτες, είναι πολύ λογικό να κάνει ένα σχόλιο / προειδοποίηση.

Τώρα αν το πέσιμο του 007 σε μια γυναίκα είναι θέμα, ναι, μπορεί να είναι υπερβολικό (ειλικρινά, πρέπει να ξαναδώ σκηνές για να αποφασίσω).

Οι φάπες όμως στο Ξύλο απ τον Παραδεισο, είναι ξεκάθαρο θέμα.

Κατά τα άλλα συμφωνώ με τα παραπάνω.
 

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,793
Kingdom of Rain
Πως καταλήξαμε να μπαίνουν ετικέτες παντού, ακόμη και σε αυτούς που δεν είχαν ποτέ τους;
Οι ετικέτες επιτρέπονται όταν αφορούν λευκούς.

Για ψάξε "is it OK to be racist against white people?"


Πως κατέληξα με την ετικέτα "cis λευκός άντρας"; Εγώ δεν μπορώ να βάλω την ετικέτα "Μακρυμάλλης μπρατσαράς με γαλάζια μάτια" δηλαδή;

Cis straight white male είναι η ετικέτα του τρόμου πλέον. :oops:





Την βάψαμε. :D
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce
Μα γιατί μιλαμε ξανά και ξανά για αναδρομικές συγνωμες, πετσοκόμματα, καψίματα κλπ;

Είπα εγώ πουθενά κάτι τέτοιο;

Όχι φυσικά, αφορμή ήταν το παραπάνω γιατί, όπως έγραψε ο Χρήστος, εδώ δεν έχουμε δει ακόμα τι συμβαίνει έξω (κυρίως στις ΗΠΑ).

Επειδή ζω στο Academia, τα πράγματα είναι σε άλλο επίπεδο, άδικα, παράλογα, και τελικά επικίνδυνα ακόμα και για τους -υποτίθεται- προστατευόμενους. Μεγάλη κουβέντα, και μάλλον όχι για εδώ.
 
  • Like
Reactions: chrisssb

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,793
Kingdom of Rain
Σαφέστατα, το ότι όμως κάποιος που έγραφε ένα βιβλίο ή μια ταινία το 1950 σε μια κοινωνία που οι γυναίκες είχαν λιγότερα δικαιώματα, δε σημαίνει ότι συμφωνούσε με αυτό, πόσο μάλλον ότι ήταν υπεύθυνος γι'αυτό, αποτύπωνε απλά μια πραγματικότητα. Άρα δε χρειάζεται να ζητήσει συγγνώμη μετά από 70 χρόνια, ούτε να κάψουμε το έργο του. Αντίστοιχα με τον Οθέλλο του Ολίβιε που έγραψα παραπάνω, το ότι ήταν common practice 70 χρόνια πριν το blackface στο σινεμά δε σημαίνει ότι πρέπει να εξολοθρεύσουμε όλες τις ταινίες που γυρίστηκαν τότε.

Και πέρα από την τέχνη, στην καθημερινότητα της κοινωνίας: δε μπορώ να απαιτήσω από έναν 90χρονο παππού στο χωριό να καταλάβει ότι ο γείτονας του ο Γιώργος αποφάσισε να λέγεται Μαρία, διότι πολύ απλά δεν έχει τη δυνατότητα ή τα βιώματα να το καταλάβει. Μπορεί να προσπαθήσω να του το εξηγήσω ευγενικά, δε θα τον μουντζώσω όμως αν δεν το καταλάβει, ούτε θα του κάψω το σπίτι.

Κοινώς, το πρόβλημα δεν είναι τα δικαιώματα, το πρόβλημα είναι η υστερία επιβολής αυτών των δικαιωμάτων και η ενοχική αντιμετώπιση μιας προβληματικής μεν, πραγματικότητας δε του παρελθόντος.

Η κοινωνία προοδεύει. Παράδειγμα πρόσφατο, ξαναβλέπουμε Friends (όπως ο μισός πλανήτης με αφορμή τον θάνατο του Perry). Τα "αστεία" με τους χοντρούς δεν μου προκαλούν καν γέλιο, όχι για λόγους ενοχικούς, απλά δεν μου φαίνονται αστεία. Δεν ξέρω (ή έστω δε θυμάμαι ειλικρινά) αν γέλαγα μ'αυτά το 1995 που ήμουν παιδί, ίσως, αλλά τώρα φαίνονται εκτός κλίματος της σειράς. Ε, δε χρειάζεται να τους βγάλουμε στη σέντρα τους σεναριογράφους του καλύτερου sitcom όλων των εποχών, ούτε να πετσοκόψουμε τα επεισόδια 30 ετών. Απλά να τα αποφεύγουμε στις σημερινές παραγωγές. Αντίθετα, με την ομοφοβία των 3 αρσενικων πρωταγωνιστων συνεχίζω να γελάω, διότι παραμένει επίκαιρη και περιγράφει μια διαχρονική πραγματικότητα. Και αυτή θέλουν να την πετσοκόψουν.

Το ζήτημα δεν είναι η πρόοδος (πολύ σωστά τα λες) αλλά η άκριτη βιασύνη να υιοθετηθούν τα χειρότερα και κυρίως να υπάρξει καταδίκη.

Χαρακτηριστικό και πρόσφατο παράδειγμα είναι η προσπάθεια να γίνει cancel η ζωή ενός παιδιού που άδικα κατηγορήθηκε για blackface.
Πριν ψάξουν το οτιδήποτε φώναζαν άρων άρων σταύρωσον αυτόν.
Εσύ που βρίσκεσαι στην αμερική σίγουρα θα ξέρεις την υπόθεση:

 
Last edited: