Ελαστικά...άλλη μια φορά...

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Απάντηση: Re: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Δυστυχώς δεν το'χα σκεφτεί όταν έπρεπε οπότε δεν υπάρχει παραπάνω φούσκωμα (πιθανότατα να υπάρχει παρακάτω!).

Τη μπαταρία δεν την πολυφοβάμαι γιατί είναι 2 ετών μόνο τ'αμαξι. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις πάλι...

Για τα ελαστικά δεν θα έχεις πρόβλημα. Για την μπαταρία όμως... αν το έχεις κλειδώσει με συναγερμό και λοιπά άλλα ηλεκτρονικά που μπορεί να είναι stand-by σε μόνιμη βάση, ίσως έχεις πρόβλημα - ειδικά αν ήταν πχ. στο 70% φορτισμένη όταν κλείδωσες το αυτοκίνητο. Αλλά η μπαταρία δεν είναι και κανα μεγάλο έξοδο...
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Σε περίπτωση που πρέπει να μείνει - προγραμματισμένα - ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα ένα λειτουργικό αυτοκίνητο, ο κανόνας είναι, 4 τάκοι ωστε να είναι οι τροχοί στον αέρα και να μην υπάρχει μόνιμη σταθερή πίεση σε ελαστικά, άξονες, ρουλεμάν, κλπ και βγάλσιμο του καλωδίου απο τον ένα πόλο της μπαταρίας.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Η αποσύνδεση της μπαταρίας καλό είναι να αποφεύγεται σε αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας (ως και δεκαετίας ανάλογα το μοντέλο)
Τα προβλήματα που εμφανίζονται από την έλλειψη τάσης στον εγκεφάλο και στα παρεμφερή συστήματα είναι αρκετά και αρκετές φορές δύσκολα στην επίλυση τους.
 

ΣΩΚΡΑΤΗΣ Τ.

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
7,146
ΑΘΗΝΑ
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Θαενκς, δυο ερωτήσεις:

1. 7 μήνες ήταν έξω ή σε εσωτερικό γκαράζ;
2. Δοκίμασες να περιμένεις μήπως και έρθουν ξανά μετά από χιλιόμετρα;

Α καλά,τώρα το είδα.
1.Ήταν σε εξωτερικό γκαράζ.
2.Έκανα γύρω στα 5.000 χλμ και μάλλον χειρότερα γίνονταν,οπότε τα άλλαξα.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,480
Πειραιας
209-463-large.jpg

Βαζω φωτο, για να γινω πιο κατανοητος.
Ειχα δει οτι σε παλια ιστορικα οχηματα βαζουν στους τροχους πλαστικους τακους στο σχημα των ελαστικων ,για να διατηρησουν το σχημα τους .
Φανταστειτε οτι ειναι ΣΑΝ αυτα που εβαλα, αλλα σε ενα κομματι.
Εφαγα το κοσμο να τα βρω ,αλλα η αναζητηση μου ητονε ακαρπη!!
Αν καποιος μπορει να το ψαξει καλυτερα απο μενα , θα ηταν πολυ χρησιμο.
Μεχρι και τον λαστιχά μου που ρωτησα, παρολο που τα ηξερε δεν γνωριζε απο μπορουμε να τα προμηθευτουμε.:furious3:
Εχει κανενα παληκαρι την διαθεση??

Φυσικα το καλυτερο ειναι να μπει το οχημα σε τριποδα.
Βεβαι γρυλοσ θα χρειαστει και στην μια περιπτωση και στην αλλη!
 

john gabriel

AVClub Addicted Member
Καλησπερα και απο εμενα ειμαι στην αναζητηση ελαστικου σε fiat panda 2010-60 ps ! οι αποριες που εχω ειναι οι εξης, 1) τι μαρκα οικονομικη και καλη εχετε να προτεινεται 2) το συγκεκριμενο αυτοκινητο το εχω δε να παιζει με δυο συγκεκριμενες διαστασεις 155/80/13 και 175/70/13 ! στην πρωτη περιπτωση τα λαστικα ειναι πιο στενα και ψηλα ,στην δευτερη πιο φαρδια με καλυτερη προσφυση αλλα κοβουν σε χιλιομετρα στην τελικη του αυτοκινητου ! οσοι ειναι κατοχοι τι διασταση προτεινουν ,ευχαριστω!-bye-
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,360
Αθήνα...
Επιλέγεις τη διάσταση που ταιριάζει στις ζάντες του αυτοκινήτου.

Από εκεί και πέρα, επέλεξε το καλύτερο που μπορείς. Προσωπικά θα απέφευγα eco ελαστικό, από εκεί και πέρα, Michelin & Continental είναι οι σίγουρες επιλογές.
 

john gabriel

AVClub Addicted Member
Απάντηση: Re: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Επιλέγεις τη διάσταση που ταιριάζει στις ζάντες του αυτοκινήτου.

Από εκεί και πέρα, επέλεξε το καλύτερο που μπορείς. Προσωπικά θα απέφευγα eco ελαστικό, από εκεί και πέρα, Michelin & Continental είναι οι σίγουρες επιλογές.

ευχαριστω για την αμεση απαντηση το αυτοκινητο το πηρα μτχ και φοραει διασταση 175/70/13 ωστοσο ο κατασκευαστης προτεινει 155/80/13 δηλ η ιδια ζαντα μπορει να παιξει και με τις 2 διαστασεις η για να βαλω 155/80/13 πρεπει να αλλαξω και τις ζαντες!-bye-
 

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Re: Απάντηση: Re: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

ευχαριστω για την αμεση απαντηση το αυτοκινητο το πηρα μτχ και φοραει διασταση 175/70/13 ωστοσο ο κατασκευαστης προτεινει 155/80/13 δηλ η ιδια ζαντα μπορει να παιξει και με τις 2 διαστασεις η για να βαλω 155/80/13 πρεπει να αλλαξω και τις ζαντες!-bye-

Η 13άρα ζάντα παίρνει όλα τα .....Χ13 λάστιχα.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,480
Πειραιας
Re: Απάντηση: Re: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Η 13άρα ζάντα παίρνει όλα τα .....Χ13 λάστιχα.

Στην διάμετρο,οχι στο πλάτος.
Εκει υπάρχουν ορια.
Ρίχτε μια ματιά..........https://www.elastikaleader.gr/symvoules-elastikon/antistoixia-zandon-kai-elastikon-autokinitou
για να είσαστε και παντα εντος προδιαγραφών.
Σας μιλάει ο τύπος που έβαλε 205 ελαστικό σε 5αρα ζάντα.:twoguns:
Έπαθα και εμαθα:music-smiley-005:

Στις επιλογες σου πρόσθεσε και την Bridgestone.
Τρομερό λάστιχο ήταν και το pirelli, αλλά μου είπαν ότι όταν περάσει διετία γλιστράει πολύ (το άλλαξα πριν την διετία και δεν το είδα το έργο!! )
Επίσης καλές κουβέντες εχω ακούσει για τα barum.
 

jasonbourne

Established Member
17 January 2008
120
Ρε παιδια λίγο προσοχή στο τι λέμε.Καθε αμάξι παίρνει συγκεκριμένες διαστάσεις ελαστικών τις οποίες προτεινει ο κατασκευαστής.Δεν αρκεί μόνο να χωράει το λάστιχο στη ζάντα αλλά και να μένει σχετικά σταθερή η συνολική διάμετρος ελαστικού και ζάντας γιατί μετά αλλάζει η σχέση μετάδοσης του αυτοκινήτου ,η γεωμετρία της ανάρτησης ,ακόμα και οι ενδείξεις του κοντέρ μπορεί να είναι λανθασμένες.
Γενικά μια διαφορά γύρω στο 3% της συνολικής διαμέτρου από τις προτάσεις του κατασκευαστή θεωρείται αποδεκτή.
Βασικά κοίτα στο αυτοκόλλητο που δείχνει τις πίεσεις των ελαστικών ,τι άλλες διαστασεις γράφει και διάλεξε από εκει.
Αλλιώς υπάρχουν στο νετ "υπολογιστές "που βγάζουν τη συνολική διάμετρο και τη διαφορά σε σχέση με τη διάσταση που είχες και αυτή που θες να βάλεις.

Sent from my AC2003 using Tapatalk
 

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Re: Απάντηση: Re: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Στην διάμετρο,οχι στο πλάτος.
Εκει υπάρχουν ορια.
Ρίχτε μια ματιά..........https://www.elastikaleader.gr/symvoules-elastikon/antistoixia-zandon-kai-elastikon-autokinitou
για να είσαστε και παντα εντος προδιαγραφών.
Σας μιλάει ο τύπος που έβαλε 205 ελαστικό σε 5αρα ζάντα.:twoguns:
Έπαθα και εμαθα:music-smiley-005:

Στις επιλογες σου πρόσθεσε και την Bridgestone.
Τρομερό λάστιχο ήταν και το pirelli, αλλά μου είπαν ότι όταν περάσει διετία γλιστράει πολύ (το άλλαξα πριν την διετία και δεν το είδα το έργο!! )
Επίσης καλές κουβέντες εχω ακούσει για τα barum.

Όταν μιλάμε γιά 13αρα ζάντα εννοούμε τη διάμετρο της (σε ιντσες πάντα) όχι το πλάτος της.
Τα 155χ13 λάστιχα έχουν εξωτερική διάμετρο 13χ2,54+2χ0,80χ15,5=57,82 εκ
Τα 175/70χ13 αντίστοιχα 13χ2,54+2χ070χ17,5=57,52 εκ
η διαφορά τους είναι ~3χλστ τελείως αμελητέα,, άρα η σχέση μετάδοσης πρακτικά δεν αλλοιώνεται...
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,480
Πειραιας
Δεν έχω καμμία αντίρρηση σε αυτά που γράφεις και είναι ολόσωστα.
Επειδή όμως μίλησες ολίγον γενικόλογα για τις 13αρες και ο φίλος JG μάλλον δεν γνωρίζει καθόλου το θέμα, έσπευσα να το διευκρινίσω, μπας καιτου περάσει καμμία "περίεργη" ιδέα από το μυαλό του!
Το πλάτος της ζάντας είναι πονεμένη ιστορία και πρέπει να του δίνουμε την ίδια σημασία , με όλες τις άλλες παραμέτρους.
 

spageo

Supreme Member
7 May 2007
3,472
Καρέας
Συμφωνώ! Το να παίζεις με το πλάτος, αν δεν ξέρεις τι ακριβώς κάνεις είναι και επικίνδυνο αφού δεν θέλει και πολύ το λάστιχο να "βρίσκει" στα πλαϊνά του σασί ή στα φτερά!
Δεν είναι λίγα τα "τερατουργήματα" που βλέπουμε στο δρόμο να έχουν βάλει τις ζάντες ανάποδα, να έχουν "φουσκώσει" τα φτερά, πράγματα που δεν γνωρίζω και πόσο νόμιμα είναι...
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,480
Πειραιας
Aυτό είναι το λιγότερο!
Να δεις εσύ να ξεζανταρει λάστιχο (αυτο δεν μου συνεβει) ή το αυτοκίνητο να πλέει πάνω στο ελαστικό και να διορθώνεις στην ευθεια(αυτό μου συνεβει!).
Και αντί ο μάστορας να τους στείλει από κει που ήρθαν, να βάζει 200 psi μπας και "κάτσει " το λάστιχο στη ζάντα!
Ευτυχώς τώρα με τα ΚΤΕΟ, έχουν συνέλθει λίγο τα πράγματα!
 

john gabriel

AVClub Addicted Member
Σας ευχαριστω ολους !!! παντως για να είμαι σωστος θα βαλω διασταση 155/80/13 αυτή που προτεινει και ο κατασκευαστης για να εχω το κεφαλι μου ησυχο διοτι το συγκεκριμενο αυτοκινητο δεν διακρινεται για επιδοσεις 60 αλογα εχει όλα και όλα αμα είναι και φαρδι το λαστιχο βαλεις a/c και κανεις και ταξιδακι εκει η διαφορα θα φανει κοινως θα σερνεται !!!-bye-
 

john gabriel

AVClub Addicted Member
Τελικα τα λαστιχα τα αλλαξα και εβαλα την διασταση που προτεινει ο κατασκευαστης 155/80/13 και η αληθεια ειναι οτι ειδα διαφορα στην τελικη ταχυτητα !!! ωστοσο για να ειμαι και αντικειμενικος εχασα λιγο απο κρατημα ,αλλα με το συγκεκριμενο αυτοκινητο δεν αναπτυσω μεγαλες ταχυτητες (δεν προοριζεται εξαλου και για τετοια χρηση) εβαλα τελικα τα firestone !!!-bye-
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,464
Ερώτηση μιας και είμαι σε δίλλημα , το αυτοκίνητο φορά (έτσι αγοράστηκε προ μηνών) VREDESTEIN QUATRAC 5 παραγωγής Σεπτεμβρίου 2018 , τα πίσω είναι σε κατάσταση 80% (άριστα σύμφωνα και με τον λαστιχά) , τα εμπρός στο 20% και χρήζουν αλλαγής . Ο λαστιχάς μου πρότεινε να βάλω τα εμπρός πίσω και μπροστά δύο καινούρια , σε δύο χρόνια που θα πρέπει να αλλαχθούν λόγω παλαιότητας (μιας και δεν κάνω πολλά χιλιόμετρα) τα παλιά πάλι το ίδιο . Το θέμα είναι πως το QUATRAC 5 αντικαταστάθηκε από το QUATRAC PRO οπότε σίγουρα ενώ τώρα τα βρίσκω , σε δύο χρόνια πιθανόν δεν θα υπάρχουν . Μιας και αλλάζω ελαστικά κάθε 5ετία είναι σωστό να βάλω τώρα τα PRO και να είμαι για δύο χρόνια με διαφορετικό πέλμα ώστε τα επόμενα 3 να φορώ τον ίδιο τύπο ; Είναι λάθος όλη η σκέψη ;
https://www.vredestein.com/car-suv-van/tyre-finder/tyres/1/205/50/17
QUATRAC 5.pngQUATRAC PRO.png
 

Simos.I

Moderator
Staff member
17 June 2006
25,623
Land of Dystopia
Κάπου τέτοια εποχή ανοίγει και ένα καινούργιο θέμα για ελαστικά. Έχω ένα focus του 2013 (1.6 - 150 ps βενζίνη) που φοράει 215/55-16. Ως τώρα φόραγα για 2 και κάτι χρόνια τα Continental ContiPremiumContact 2 που ήρθαν από το εργοστάσιο και έκανα κάτι λιγότερο από 50.000 κμ. Ήταν μια χαρά συνολικά, και το αντισπιν άρχισε να ενεργοποιείται μετά τα 30.000 κμ.
Αυτά που έχω βρει τώρα είναι τα παρακάτω. Έχετε να προτείνετε κάτι;

ΤιμήΚατανάλωσηΒρεγμένοΘόρυβος
Hankook Ventus Prime 3 K125 (V)390CA70
Goodyear EfficientGrip Performance (V)458BA68
BRIDGESTONE Potenza RE002 (W)478EC70
PIRELLI P7 CINTURATO (V)480CB70
Continental ContiPremiumContact 5 (V)494CA71




Να πω την αλήθεια τα Hankook είναι σημαντικά φθηνότερα και στα τεστ τα πάνε περίφημα. Τα bridgestone είναι τα μοναδικά high performance σε αυτή τη διάσταση σε σχέση με τα υπόλοιπα touring λάστιχα και δεν μπορώ να πιστέψω ότι συνολικά στο βρεγμένο είναι χειρότερα από τα υπόλοιπα. Michelin δεν υπάρχουν στη λίστα γιατί είναι ακριβότερα και εκτός προϋπολογισμού μου.
Η λογική επιλογή νομίζω είναι τα Goodyear που βγαίνουν σε καλή τιμή κιόλας. Αν πάω στα bridgestone θα είναι για το καλύτερο κράτημα, ενώ τα Hankook θεωρώ ότι είναι λίγο ρίσκο αν και είναι καλή η μειωμένη τιμή...Τα είχε βάλει τελικά κανένας; νομίζω πριν 1-2 χρόνια τα συζητάγαμε...
δεν βλέπω πουθενά michellin