Ενισχυτής Rotel RA 6000

stamatisxanthos

New member
6 August 2017
51
Ξάνθη
Καλή Χρονιά σε όλους σας...
Θέλω τη βοήθειά σας έχω τον Rotel RA 6000 και η ενταση στο Volume αρχίζει από το 40% από εκεί και κάτω ακούω μόνο ψίθυρους είναι λογικό αυτό? μετά από εδώ και επάνω δυναμώνει πολύ ηχεία που τον συνοδεύουν είναι τα Εlac FS267 και τα Dali Oberon 7 ξεχωριστά βέβαια!!!
Αναμένω την απάντηση σας.
Ευχαριστώ πολύ...
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,697
Αθήνα
Λογαριθμικό ποτενσιόμετρο.

log_lin_approx.jpg.93e91242d49a4db9345f7620c6416538.jpg
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,697
Αθήνα
Αν τραβήξεις μια γραμμή που ξεκινά από τη μέση του άξονα loudness και διατρέχει οριζόντια όλο το διάγραμμα θα καταλάβεις. Το 50% του γραμμικού αντιστοιχεί περίπου στο 80% του λογαριθμικού.

Το λογαριθμικό δεν αλλάζει το βήμα γραμμικά. Δίνει πολύ λίγο στην αρχή και πάρα πολύ μετά τη μέση (και πιο πάνω).
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.

dimitris_av

AVClub Enthusiast
9 January 2011
983
Κηφισια Αττικής
Αν τραβήξεις μια γραμμή που ξεκινά από τη μέση του άξονα loudness και διατρέχει οριζόντια όλο το διάγραμμα θα καταλάβεις. Το 50% του γραμμικού αντιστοιχεί περίπου στο 80% του λογαριθμικού.

Το λογαριθμικό δεν αλλάζει το βήμα γραμμικά. Δίνει πολύ λίγο στην αρχή και πάρα πολύ μετά τη μέση (και πιο πάνω).
Λεωνίδα καλησπέρα και καλή χρονιά.
Ποιος ο λόγος να έχει κάποιος τέτοιου είδους ποτενσιόμετρο. Είναι χρηστικό???
Διευκολύνει σε κάτι?
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,697
Αθήνα
Λεωνίδα καλησπέρα και καλή χρονιά.
Ποιος ο λόγος να έχει κάποιος τέτοιου είδους ποτενσιόμετρο. Είναι χρηστικό???
Διευκολύνει σε κάτι?

Είναι πιο κοντά στον τρόπο που ακούει το ανθρώπινο αυτί.

Δεν θέλουμε η ένταση του ήχου να αυξάνεται κατά ένα σταθερό ποσό σε κάθε βήμα, θέλουμε η σχετική ένταση να αυξάνεται κατά ένα σταθερό ποσό σε κάθε βήμα.

To ανθρώπινο αυτί για να αντιληφθεί διπλάσια ένταση, θέλει να έχει δεκαπλάσια ένταση ο ήχος. Σκέψου τώρα να προσπαθείς να το πετύχεις αυτό με ένα γραμμικό ποτενσιόμετρο και βρήκες την απάντηση γιατί το λογαριθμικό είναι πιο βολικό.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: dimitris_av

dimitris_av

AVClub Enthusiast
9 January 2011
983
Κηφισια Αττικής
Είναι πιο κοντά στον τρόπο που ακούει το ανθρώπινο αυτί.

Δεν θέλουμε η ένταση του ήχου να αυξάνεται κατά ένα σταθερό ποσό σε κάθε βήμα, θέλουμε η σχετική ένταση να αυξάνεται κατά ένα σταθερό ποσό σε κάθε βήμα.

To ανθρώπινο αυτί για να αντιληφθεί διπλάσια ένταση, θέλει να έχει δεκαπλάσια ένταση ο ήχος. Σκέψου τώρα να προσπαθείς να το πετύχεις αυτό με ένα γραμμικό ποτενσιόμετρο και βρήκες την απάντηση γιατί το λογαριθμικό είναι πιο βολικό.
Αυτό όμως χρηστικά δεν έχει κάποιο πρόβλημα με την έννοια ότι όταν φτάσεις στο σημείο της καμπύλης του λογαρίθμου όπου αρχίζει και ανεβάζει απότομα το loudness ένα κλικ στο ποτενσιόμετρο θα σου δίνει πολύ περισσότερη ένταση από όση πιθανόν να θέλεις οπότε τα βήματα του ποτενσιόμετρου από ένα σημείο και μετά δεν θα σε βολεύουν γιατί θα θες λίγο παραπάνω και αυτό θα σου δίνει στο βηματάκι του πολύ παραπάνω
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,697
Αθήνα
Αυτό όμως χρηστικά δεν έχει κάποιο πρόβλημα με την έννοια ότι όταν φτάσεις στο σημείο της καμπύλης του λογαρίθμου όπου αρχίζει και ανεβάζει απότομα το loudness ένα κλικ στο ποτενσιόμετρο θα σου δίνει πολύ περισσότερη ένταση από όση πιθανόν να θέλεις οπότε τα βήματα του ποτενσιόμετρου από ένα σημείο και μετά δεν θα σε βολεύουν γιατί θα θες λίγο παραπάνω και αυτό θα σου δίνει στο βηματάκι του πολύ παραπάνω

Για την ακρίβεια το λίγο παραππάνω που θες, το θες σε χαμηλές στάθμες, εκεί που θέλεις περισσότερα βήματα ρύθμισης για να βρεις το ιδανικό. Για παράδειγμα το βράδυ σε χαμηλή ένταση. Είναι καλύτερα να έχεις εκεί δέκα βήματα παρά τρία και να μη σε βολεύει κανένα από τα τρία.

Αντιθέτως, σε υψηλές εντάσεις, σε ένα γραμμικό ποτενσιόμετρο για να φτάσεις να αυξήσεις ή να μειώσεις τη στάθμη στο διπλό, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερο εύρος κάθε φορά. Κάτι που επίσης δεν βολεύει.

Ένα πονηρό κόλπο που χρησιμοποιούνταν παλιότερα είναι να φορτώνουν πιο γρήγορα στην αρχή και να τελειώνουν πριν φτάσεις στο τέλος της διαδρομής. Έτσι ο υποψήφιος πελάτης έβλεπε έναν ενισχυτή να παίζει πολύ δυνατά με το ποτενσιόμετρο ας πούμε στις 10 η ώρα, ενώ ταυτόχρονα ένας άλλος για να φτάσει στην ίδια ένταση έπρεπε το ποτενσιόμετρό του να πάει ας πούμε στη 1 η ώρα.
Έτσι ο υποψήφιος αγοραστής νόμιζε ότι ο ένας ενισχυτής είναι πιο δυνατός από έναν άλλον και με τον τρόπο αυτόν προέκρινε εκείνον που που φόρτωνε νωρίς.
Θεωρούσε δηλαδή ότι αφού παίζει τόσο δυνατά με το ποτενσιόμετρο χαμηλά, θα γινόταν γραμμικά η ίδια αύξηση σε όλη τη διαδρομή του... . Κάτι που δεν ίσχυε προφανώς. :cool:
 

Kostas P. K.

New member
24 December 2012
56
Athens
Για την ακρίβεια το λίγο παραππάνω που θες, το θες σε χαμηλές στάθμες, εκεί που θέλεις περισσότερα βήματα ρύθμισης για να βρεις το ιδανικό. Για παράδειγμα το βράδυ σε χαμηλή ένταση. Είναι καλύτερα να έχεις εκεί δέκα βήματα παρά τρία και να μη σε βολεύει κανένα από τα τρία.

Αντιθέτως, σε υψηλές εντάσεις, σε ένα γραμμικό ποτενσιόμετρο για να φτάσεις να αυξήσεις ή να μειώσεις τη στάθμη στο διπλό, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερο εύρος κάθε φορά. Κάτι που επίσης δεν βολεύει.

Ένα πονηρό κόλπο που χρησιμοποιούνταν παλιότερα είναι να φορτώνουν πιο γρήγορα στην αρχή και να τελειώνουν πριν φτάσεις στο τέλος της διαδρομής. Έτσι ο υποψήφιος πελάτης έβλεπε έναν ενισχυτή να παίζει πολύ δυνατά με το ποτενσιόμετρο ας πούμε στις 10 η ώρα, ενώ ταυτόχρονα ένας άλλος για να φτάσει στην ίδια ένταση έπρεπε το ποτενσιόμετρό του να πάει ας πούμε στη 1 η ώρα.
Έτσι ο υποψήφιος αγοραστής νόμιζε ότι ο ένας ενισχυτής είναι πιο δυνατός από έναν άλλον και με τον τρόπο αυτόν προέκρινε εκείνον που που φόρτωνε νωρίς.
Θεωρούσε δηλαδή ότι αφού παίζει τόσο δυνατά με το ποτενσιόμετρο χαμηλά, θα γινόταν γραμμικά η ίδια αύξηση σε όλη τη διαδρομή του... . Κάτι που δεν ίσχυε προφανώς. :cool:
"Έτσι ο υποψήφιος πελάτης έβλεπε έναν ενισχυτή να παίζει πολύ δυνατά με το ποτενσιόμετρο ας πούμε στις 10 η ώρα, ενώ ταυτόχρονα ένας άλλος για να φτάσει στην ίδια ένταση έπρεπε το ποτενσιόμετρό του να πάει ας πούμε στη 1 η ώρα."
Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει κι όταν η ευαισθησία εισόδου ενός ενισχυτή Α είναι υψηλότερη πχ 150mV, σε σχέση με την ευαισθησία εισόδου ενός ενισχυτή Β που είναι πχ 200mV (θα τον λέγαμε πιο αναίσθητο).
 

kimon

Established Member
Καλή Χρονιά σε όλους σας...
Θέλω τη βοήθειά σας έχω τον Rotel RA 6000 και η ενταση στο Volume αρχίζει από το 40% από εκεί και κάτω ακούω μόνο ψίθυρους είναι λογικό αυτό? μετά από εδώ και επάνω δυναμώνει πολύ ηχεία που τον συνοδεύουν είναι τα Εlac FS267 και τα Dali Oberon 7 ξεχωριστά βέβαια!!!
Αναμένω την απάντηση σας.
Ευχαριστώ πολύ...
Καλή χρονιά και χρόνια πολλά και σε σένα!
Το πρόβλημα προέκυψε ξαφνικά;
Εάν ναι, κάνε τις παρακάτω ενέργειες, μήπως και διορθωθεί:
-Έλεγξε το σφίξιμο των καλωδίων που πάνε στα ηχεία (και στους ακροδέκτες των ηχείων). Δες επίσης μήπως υπάρχει οξείδωση του χαλκού.
-Κάνε τον κόπο, εάν έχεις τα ηχεία συνδεδεμένα στις εξόδους Α, να τα συνδέσεις στο Β και παρατήρησε αν υπάρχουν διαφορές.

Τώρα παρατήρησα ότι χρησιμοποιείς δύο ζευγάρια ηχείων. Τα έχεις συνδεδεμένα ως Α και Β; Ό,τι αναφέρεις συμβαίνει και στα δύο;
 
Last edited:

stamatisxanthos

New member
6 August 2017
51
Ξάνθη
Καλή χρονιά και χρόνια πολλά και σε σένα!
Το πρόβλημα προέκυψε ξαφνικά;
Εάν ναι, κάνε τις παρακάτω ενέργειες, μήπως και διορθωθεί:
-Έλεγξε το σφίξιμο των καλωδίων που πάνε στα ηχεία (και στους ακροδέκτες των ηχείων). Δες επίσης μήπως υπάρχει οξείδωση του χαλκού.
-Κάνε τον κόπο, εάν έχεις τα ηχεία συνδεδεμένα στις εξόδους Α, να τα συνδέσεις στο Β και παρατήρησε αν υπάρχουν διαφορές.

Τώρα παρατήρησα ότι χρησιμοποιείς δύο ζευγάρια ηχείων. Τα έχεις συνδεδεμένα ως Α και Β; Ό,τι αναφέρεις συμβαίνει και στα δύο;
Καλή Χρονιά και Χρόνια Πολλά...
Το πρόβλημα είναι από την αρχή καινούργιος αγορασμένος τα ηχεία τα έχω συνδεδεμένα στο Β τα Dali Oberon 7 μόνο αυτά.
Στο σχέδιο που έχει μέσα λέει 2 ηχεία 4ohm στο Β και 4 ηχεία 8ohm στο Α σύνδεση έτσι λοιπόν κι εγώ 2 ηχεία τα έβαλα στο Β...
 

stamatisxanthos

New member
6 August 2017
51
Ξάνθη
Καλή Χρονιά και Χρόνια Πολλά...
Το πρόβλημα είναι από την αρχή καινούργιος αγορασμένος τα ηχεία τα έχω συνδεδεμένα στο Β τα Dali Oberon 7 μόνο αυτά.
Στο σχέδιο που έχει μέσα λέει 2 ηχεία 4ohm στο Β και 4 ηχεία 8ohm στο Α σύνδεση έτσι λοιπόν κι εγώ 2 ηχεία τα έβαλα στο Β...IMG_20240104_010648.jpg
 

stamatisxanthos

New member
6 August 2017
51
Ξάνθη
IMG_20240104_010716.jpg
Καλή Χρονιά και Χρόνια Πολλά...
Το πρόβλημα είναι από την αρχή καινούργιος αγορασμένος τα ηχεία τα έχω συνδεδεμένα στο Β τα Dali Oberon 7 μόνο αυτά.
Στο σχέδιο που έχει μέσα λέει 2 ηχεία 4ohm στο Β και 4 ηχεία 8ohm στο Α σύνδεση έτσι λοιπόν κι εγώ 2 ηχεία τα έβαλα στο Β...
 

stamatisxanthos

New member
6 August 2017
51
Ξάνθη
Καλή Χρονιά και Χρόνια Πολλά...
Το πρόβλημα είναι από την αρχή καινούργιος αγορασμένος τα ηχεία τα έχω συνδεδεμένα στο Β τα Dali Oberon 7 μόνο αυτά.
Στο σχέδιο που έχει μέσα λέει 2 ηχεία 4ohm στο Β και 4 ηχεία 8ohm στο Α σύνδεση έτσι λοιπόν κι εγώ 2 ηχεία τα έβαλα στο Β...View attachment 225603
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,697
Αθήνα
Δεν έχουν πρόβλημα τα μηχανήματά σου φίλε. Μια χαρά είναι.

Το αν θα βάλεις να οδηγήσει ένας δικάναλος ενισχυτής 4 ηχεία, προφανώς και έχει να κάνει με τον νόμο του Ωμ και τον υποδιπλασιασμό της αντίστασης. Αν έχεις ένα ζευγάρι επάνω του είτε στην A είστε στη Β έξοδο, δεν έχει σημασία.

Έχει λογαριθμικό ποτενσιόμετρο όπως έχουν ακόμα και παλιότεροι Rotel από αυτόν που έχεις. Αυτό είναι και τίποτε άλλο. Σε πολλούς κάνει εντύπωση αυτό μέχρι να το καταλάβουν.
 

stamatisxanthos

New member
6 August 2017
51
Ξάνθη
Δεν έχουν πρόβλημα τα μηχανήματά σου φίλε. Μια χαρά είναι.

Το αν θα βάλεις να οδηγήσει ένας δικάναλος ενισχυτής 4 ηχεία, προφανώς και έχει να κάνει με τον νόμο του Ωμ και τον υποδιπλασιασμό της αντίστασης. Αν έχεις ένα ζευγάρι επάνω του είτε στην A είστε στη Β έξοδο, δεν έχει σημασία.

Έχει λογαριθμικό ποτενσιόμετρο όπως έχουν ακόμα και παλιότεροι Rotel από αυτόν που έχεις. Αυτό είναι και τίποτε άλλο. Σε πολλούς κάνει εντύπωση αυτό μέχρι να το καταλάβουν.
Eυχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου νάσαι καλά...
 

kimon

Established Member
Μάλλον έχεις παρερμηνεύσει τις οδηγίες της Ντένον. Εάν συνδέσεις τέσσερα ηχεία στον ενισχυτή σου (και τα λειτουργείς ταυτόχρονα), τότε η αντίστασή τους δεν επιτρέπεται να πέφτει κάτω από τα οκτώ ωμ. Εάν συνδέεις μόνο ένα ζευγάρι, τότε μπορούν να είναι και των τεσσάρων ωμ, είτε στην θέση Α είτε στην θέση Β .