Epson TW9300 η αντεπίθεση των LCD

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: Απάντηση: Epson TW9300 η αντεπίθεση των LCD

Οι προβολείς στις αίθουσες κινηματογράφων είναι 4Κ ή όχι ακόμα;

Υπάρχουν κάποιες αίθουσες 4Κ εδώ και κάποια χρόνια, αλλά πολλές φορές παίζουν 2Κ κόπιες με 4Κ rendered υπότιλους...

Και; Υπάρχει "HDR" στον κινηματογράφο;

Υπάρχει, αλλά όχι στην Ελλάδα. Το αντίστοιχο του HDR στον κινηματογράφο είναι το Dolby Vision. Προς το παρόν υπάρχουν λιγότερες από 40 αίθουσες παγκοσμίως και το αισιόδοξο σενάριο τις θέλει να γίνονται 100 μέχρι το 2024. Οι προδιαγραφές βέβαια διαφέρουν κατά τί από τις τηλεοράσεις: αν και το mastering των ταινιών που προορίζονται για προβολή σε αυτές τις αίθουσες γίνεται στο διαβόητο monitor της Dolby με τα 4000 nits, το peak των laser προβολέων που χρησιμοποιούνται, είναι ορισμένο στα 106 nits.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Απάντηση: Epson TW9300 η αντεπίθεση των LCD

αν και το mastering των ταινιών που προορίζονται για προβολή σε αυτές τις αίθουσες γίνεται στο διαβόητο monitor της Dolby με τα 4000 nits, το peak των laser προβολέων που χρησιμοποιούνται, είναι ορισμένο στα 106 nits.

Που στα τσακίδια είναι αυτό το διαβόητο μόνιτορ? Μια φορά που το έψαξα, ένα μόνιτορ με 600 νιτς βρήκα...:nounder::nounder:
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Απάντηση: Re: Απάντηση: Epson TW9300 η αντεπίθεση των LCD

Που στα τσακίδια είναι αυτό το διαβόητο μόνιτορ? Μια φορά που το έψαξα, ένα μόνιτορ με 600 νιτς βρήκα...:nounder::nounder:





--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Παντως ψαχνοντας βρηκα το sim 2 κοντα στα 4500 nits και το dolby pulsar με 4000 nits καθως και ενα αλλο στα 5000 nits.

https://www.dolby.com/us/en/professional/cinema/products/prm-4220.html

http://hdr.sim2.it/hdrproducts/hdr47es4mb

http://www.dynascanusa.com/product/...h-brightness-lcd-with-narrow-bezel-ds55lt6-1/
 
Last edited:

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Epson TW9300 η αντεπίθεση των LCD

Που στα τσακίδια είναι αυτό το διαβόητο μόνιτορ? Μια φορά που το έψαξα, ένα μόνιτορ με 600 νιτς βρήκα...:nounder::nounder:

Δεν θα το βρεις, γιατί δεν πωλείται. Προς το παρόν ενοικιάζεται μόνο και υπογράφεις πολλές φόρμες εμπιστευτικότητας για να δουλέψεις πάνω του.

Μπορείς να το δεις κάπως εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=OkAmnUkMojM

ή εδώ:

Code:
https://vimeo.com/141646464

Με πάνελ 1920x1080 παρεμπιπτόντως και υδρόψυξη για το backlight... :laugh:

http://www.sony.co.uk/pro/product/broadcast-products-professional-monitors-oled-monitors/bvm-x300-v-2.0/overview/

Αυτό είναι το 4Κ OLED μόνιτορ αναφοράς της Sony, όπου γίνεται το mastering των ταινιών HDR10...

Παντως ψαχνοντας βρηκα το sim 2 κοντα στα 4500 nits και το dolby pulsar με 4000 nits καθως και ενα αλλο στα 5000 nits.

https://www.dolby.com/us/en/professional/cinema/products/prm-4220.html

Αυτό δεν είναι το Pulsar, είναι το απλό μόνιτορ αναφοράς της Dolby...


Αυτό είναι το HDR μόνιτορ αναφοράς της Sim2, όχι τόσο διαδεδομένο σε χρήση όσο το Sony και το Pulsar...


Αυτό είναι οθόνη για digital signage σε εξωτερικό χώρο, καμμία σχέση με HDR ή μόνιτορ αναφοράς...
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Ναι γιαννη τα εψαχνα γρηγορα απο το κινητο. Το ειδα αργοτερα αλλα μονο στο sony προλαβα να κανω edit.
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Παρακάτω τα απαραίτητα στοιχεία για σωστή προβολή hdr μέσω προβολέων με τις σημερινές δυνατότητες από έκθεση τεχνικών της sim2. Αναφέρει ως προυπόθεση τη χρήση δυο προβολέων, ενός βελτιστοποιημένου για τις σκοτεινές σκηνές και ενός για τις φωτεινές, συν εξωτερικού επεξεργαστή εικόνας. Το κόστος βέβαια στο θεό!


Human Vision vs Actual Luminance Range

Luminance Dynamic Range

Dynamic Range = Max Light Intensity / Min Light Intensity

• 10 f-stops=210:1=1024:1 contrast ratio
• 14 f-stops=214:1=16.384:1 contrast ratio
• 16 f-stops=216:1=65.536:1 contrast ratio

100.000:1 is normally regarded as the range that the human eye can see in a scene with no adaptation

• Standard Dynamic Range (SDR) is ≤ 10 f-stops
• Enhanced Dynamic Range (EDR) is > 10 f-stops and < 16 f-stops
• High Dynamic Range (HDR) is ≥ 16 f-stops

However, there is still no agreed definition of EDR and HDR in terms of f-stops or other metrics.

The Max luminance value


• Dynamic Range is not enough for reproducing the luminance of the REAL WORLD
• It’s needed to add the Max luminance value.
• The video community considers 10.000 cd/m2 as a good Max Luminance value for reproduction of a display

• SIM2 considers the combination of these two factors, as targets of a real world image reproduction:

- Luminance Dynamic Range: ≥ 16 f-stops
- Max Luminance Level: ≥ 10.000 cd/m2


SIM2 HDR47 MONITOR : THE 10 STEP

• Panel Type: 47” LCD TFT, High Temperature
• Resolution: 1920 x 1080 Full HD, 60 Hz
• B..LU. LED Density: 2202 Power LEDs, Hexagonal Pattern
• Dynamic Range: >17,5 f-stops
• Brightness: >6000 cd/m2 @ 15%-50% panel area >2500 cd/m2@ full white, ANSI 9 points
• Color Gamut: REC709
• White Point: 6500°K (5000-9000°K adjustable)
• Brightness Uniformity: +/- 10% (90%), ANSI 9 points
• HDR Video Coding: Agnostic, Independent



The case of Video Projection

• In case of video projection, in place of luminance (nits), illuminance (lux) has to be considered, that is the luminous power incident on a surface.
•There isn’t a standard for HDR projection displays yet
• By applying the same method to the case of projection displays, SIM2 considers the following target values for a real HDR projection:

Dynamic Range: ≥ 16 f-stops
Max illuminance Value: ≥ 70 fL or 240 lx

• Note that Digital Cinema Min Illuminance Value is: ≥ 14 fL or 48 lx


SIM2 research for an HDR solution

•Looking for an expansion of the dynamic range, many solutions have been simulated and tested in the laboratory.
•These solutions were sought for elevating the flow of light and the contrast at the same time.

Among these are the following:

• Double UHP lamp
• HDR DMD
• Static Iris
• Dynamic Iris
• Antireflective high performance coatings • Lens Buffles
• Optical Masks


SIM2 Projection platform used: the Lumis

• Technology: DLP, 3-chips, 0.95”, DC4
• Image Resolution: 1920x1080, Full HD
• Light Source: UHP Lamp, 350W, 0.9mm arc gap
• Peak Luminous Power: 5000 lm
• Ansi Contrast: 400:1 C.R.
• Colour Gamut: REC709 or DCI P3
• Dynamic Contrast: dynamic aperture@frame speed
• Dimensions: extremely compact (SIM2 Alpha Path R )
• REC 709 and DCI P3 color gamut selection, through motorized filters within the light engine


High Contrast solutions in the Lumis

A list of solutions has been taken in order to guarantee the highest contrast possible:
Some of them are the following:

• 3 x DarkChipR4 0.95” DMDs, the best for high contrast purposes • Masks for stray light control
• Stop Iris in the illumination path
• Wide angle coatings on 3 colors splitting and recombining prism • Treatments for reduction of the ghosts and halos in prism

• Baffles on Projection lens
• High Purity Lens glasses
• Well shaped Cat Eye Stop Masks
• Black paint of barrel and lenses rims

A well balanced dynamic aperture

• SIM2 developed a well balanced dynamic aperture, through optical simulations and lab tests of various blade materials and shapes.

•It permits to visualize small gray level details even in low brightness images.

• The Dynamic BlackR (TI)video processing has been applied.

• A lot of tests has been performed in order to get the best results in every video conditions, always free from artifacts.

• The thermal management required special attention for assuring a long life to the voice coil actuator.



ONE PROJECTOR IS NOT ENOUGH

• To obtain an high illuminance value, a powerful projector is needed, with a low f# and a fast lens.
• Instead, to obtain a low black light, an high f# and slow lens are needed.
• Using a single projector only one of the above conditions is achieved.
• SIM2 has chosen a 2 projection solution, which guarantees the required peak light output, but different from each other, in optics and electronics, in order to guarantee a low black light at the same time.

• The Compact 3chips Alpha Path permits to get a
relatively compact dual projectors stack.

Two Projectors ...but different each other

Different Optics:

different peak light flow (same lamps) different contrast
different lenses (same throw ratio)

Different Electronics:

different FirmWare
different settings

The differentiation between the two projectors has the purpose to obtain that the contribution of the less bright projector to the peak brightness has a negligible contribution in the black light

Overlapping two projectors

Overlapping two projectors isn’t an easy task.

Therefore there has been developed a special mechanical platform with:

• micro mechanical adjustments
• 6 adjustment axes: x,y,z and pitch, yaw and roll
• dimensional stability against temperature
• possibility of reducing the distance between the two projectors to the minimum
• Relatively short alignment procedure


A compact duo

Furthermore:

• overlapping accuracy of 1 pixel •low warm-up time
• it has been designed a thermally stable mechanical base for both single projectors
•these design choices allow a stable behaviour towards temperature and time


Input video signal


Due to lack of HDR video material, the following configuration is used:

• FullHD BRD Player
• Commercial 1080p@24Hz BR Diskettes
• REC709 color gamut
• MPEG-4 AVC (H.264), RGB 8 bit per color • 16:9:1 and 2.40:1 format ratios
• Commercial 1in-2Out HDMI 1.4a Splitter
• Optional Video Processor with both de juddering and video splitting features BRD Splitter/ video processor
Input video signal Projector 1 Projector 2

Projectors Internal Processing


• Due to the content is coming from a standard BRD Player, the RGB color depth is 8bits color
•Full chain 10bits color depth, so the processing isn’t the bottle neck
• Fully revised de-gamma /EOTF single RGB curves
• 12 bit customized LUTs has been used
• The best results were obtained using a custom made 2.4 de-gamma curve (the same indeed exponent used in film industry)
• SMPTE ST2084 PQ EOTF selection is available as well • The system is stretching the dynamic range
•Dithering 14 bit color expansion for avoiding color banding artifacts


The Viewing Environment

• To view images and videos in HDR mode, it’s is necessary to preserve the black background.

•The demo SIM2 have been made in dark environments and with dark absorbing curtains on the walls.

•It was used a Draper screen TecVision XT1000X with unity gain, to preserve the viewing angle

•The screen sizes were: 11,3 ft wide 6,5 ft high 13,2 ft diagonal 16:9 aspect ratio


Results

Screen Area 73,6 sqft Screen Gain 1

Illuminance Measurement
Peak White 1020 lx
Black Level 0,045 lx
Max Illuminance 1020 lx
Max Luminous flux 7038 lm
Max Luminous Intensity 2241cd
Max Luminance, cd/m2 325 cd/m2
Max Luminance, fL 95 fL


A high contrast image, full of realism Public demos have been made at Cedia 2015, Dallas, and at the Winter CES 2016, Las Vegas.

CEA HDR10 media profile compatibility

• CEA defined in 2015 display compatibility specs for HDR as:

HDR 10 Media Profile SIM2 DUO HDR Projection System
EOTF: SMPTE ST 2084 —→ Available Color Sub-sampling: 4:2:0 —→ Available Bit Depth: 10 bit —→ Available
Color Primaries: ITU-R BT.2020 —→ DCI-P3, available through internal motorized filter
Metadata: SMPTE ST 2086 —→ Via RS232, through a SIM2 HDMI Conditioner (MaxFALL, MaxCLL )
• Note that UHD isn’t included in the definition. In facts, HDR feature is more related to better pixels than just more pixels

Conclusions


The Peak Luminance goals> 70 fL was reached

A dynamic Range of 14.5 f-stops was reached, quite close to the 16 f-stops target.
 
19 June 2006
35,671
Εγώ απορώ...

Κάνεις όλο αυτό το πράγμα με 2 SIM :)love:), έναν εξωτερικό επεξεργαστή, την ΔΕΗ στα κόκκινα για να δεις για 10'' μερικά φωτεινά highlights??
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Re: Απάντηση: Epson TW9300 η αντεπίθεση των LCD

Εγώ απορώ...

Κάνεις όλο αυτό το πράγμα με 2 SIM :)love:), έναν εξωτερικό επεξεργαστή, την ΔΕΗ στα κόκκινα για να δεις για 10'' μερικά φωτεινά highlights??

10''?υπερβολικό σε βρίσκω, ζήτημα να είναι 5'' σε καλές HDR ταινίες... :flipout:

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Άρα μήπως υπαρχει και κατι αλλο εκτος τα 10" ?
10bit ?
Μεγαλύτερο χρωματικό τρίγωνο ?
Κατι αλλο ?

Υπάρχει κάτι, το μακρύ χέρι του marketing που μπαίνει στην τσέπη και σου παίρνει τα 500ευρα...για τα υπόλοιπα του HDR τα αναλύσαμε πιστεύω λεπτομερέστατα..
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Epson TW9300 η αντεπίθεση των LCD

Άρα μήπως υπαρχει και κατι αλλο εκτος τα 10" ?
10bit ?
Μεγαλύτερο χρωματικό τρίγωνο ?
Κατι αλλο ?

Και για να το δω αυτά, χρειάζομαι 100 χιλιάρικα και έναν υποσταθμό της ΔΕΗ δίπλα στο σπίτι?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

The Viewing Environment

• To view images and videos in HDR mode, it’s is necessary to preserve the black background.

•The demo SIM2 have been made in dark environments and with dark absorbing curtains on the walls.

•It was used a Draper screen TecVision XT1000X with unity gain, to preserve the viewing angle

•The screen sizes were: 11,3 ft wide 6,5 ft high 13,2 ft diagonal 16:9 aspect ratio


Results

Screen Area 73,6 sqft Screen Gain 1

Illuminance Measurement
Peak White 1020 lx
Black Level 0,045 lx
Max Illuminance 1020 lx
Max Luminous flux 7038 lm
Max Luminous Intensity 2241cd
Max Luminance, cd/m2 325 cd/m2
Max Luminance, fL 95 fL


A high contrast image, full of realism Public demos have been made at Cedia 2015, Dallas, and at the Winter CES 2016, Las Vegas.

CEA HDR10 media profile compatibility

• CEA defined in 2015 display compatibility specs for HDR as:

HDR 10 Media Profile SIM2 DUO HDR Projection System
EOTF: SMPTE ST 2084 —→ Available Color Sub-sampling: 4:2:0 —→ Available Bit Depth: 10 bit —→ Available
Color Primaries: ITU-R BT.2020 —→ DCI-P3, available through internal motorized filter
Metadata: SMPTE ST 2086 —→ Via RS232, through a SIM2 HDMI Conditioner (MaxFALL, MaxCLL )
• Note that UHD isn’t included in the definition. In facts, HDR feature is more related to better pixels than just more pixels

Conclusions


The Peak Luminance goals> 70 fL was reached

A dynamic Range of 14.5 f-stops was reached, quite close to the 16 f-stops target.


Αυτά τα νουμεράκια μας δίνουν 22679:1 contrast on/off....

Μα...
 

george0083

AVClub Enthusiast
23 May 2007
762
Κάτοχος του 9300.
Μπορώ να πω ότι ο προβολέας είναι εξαιρετικός αλλά κατά την γνώμη μου δεν αξίζει την τόσο μεγάλη διαφορά τιμής. Βασικό μειονέκτημα του για μένα το FI το οποίο δεν έχει καμμία σχέση με το FI του 9200.Ναι η εικόνα είναι τρομερή αλλά τι να την κάνω στάσιμη. Τα artifacts πάνε και έρχονται σα τρέλλα τόσο σε medium όσο σε high επιλογές ενω σε low και off judders παντού, για με αθέατη προβολή. Αντίθετα τα artifacts ήταν ελαχιστα στον 9200. Επίσης σε επιλογή βελτίωσης 4k η επιλογή FI είναι απενεργοποιημενη, πράγμα που το καθιστά άχρηστο σε μένα τουλάχιστον. Ξέρω ότι πολύ δεν θέλουν FI αλλά εγώ δεν μπορώ να δω ταινίες δίχως αυτό. Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η epson άλλαξε τον αλγόριθμο. Υπάρχει κάποιο update για τον προβολεα,; Σε ξένα φόρουμ αναφέρουν το πρόβλημα πολλοί χρήστες και την διαφορά με τον 9200
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Φίλε μου τα artifacts υπήρχαν κατα κόρον και στον 9200. Απορώ πως εσύ δεν τα έβλεπες. Στον 9200 εαν έβαζες το FI στο normal ή στο high γινόταν χαμός από artifacts. Παρόμοια συμπεριφορά έχει και ο 9300. Επίσης όλοι οι προβολείς ανεξαρτήτως εταιρίας πέρα από την θέση low στο FI τους βγάζουν θέμα με artifacts, άλλοι πολύ και άλλοι λιγότερο. Μήπως δεν παίζεις υλικό στα 24hz ενώ είσαι κλειδωμένος σε αυτή τη συχνότητα?
 

george0083

AVClub Enthusiast
23 May 2007
762
Έχω επιλογή από το kodi να κλειδώνει ανάλογα με το υλικό. Επίσης δεν μου αρέσει που δεν έχει fi σε 4Κ
 

tegonik

Supreme Member
22 July 2006
6,022
Athens
Σε 4κ υλικό θα απαιτούσε να έχει έναν i7 κρυμμένο στο εσωτερικό του, όπως καταλαβαίνεις δεν γίνεται. Δεν μπορούμε να έχουμε απαίτηση από έναν προβολέα της μεσαίας κατηγορίας κιόλας να κάνει κάτι που ακόμα και πανίσχυρο PC δεν μπορεί, όπως είναι η επεξεργασία καρέ τετραπλάσιας ανάλυσης του 1080p.
 

evonimos

Established Member
25 January 2017
127
Εχεις δοκιμασει να απενεργοποιησεις το Frame Interpolation (και ολα τα motion enhancements);

Επισης δοκιμασε να χρησιμοποιησεις πηγη με 24Hz refresh rate και ενα καλο player οπως Media Player Classic.

Ισως να το σωσεις το μηχανημα.

Αρκει να εχεις πηγη που να υποστηριζει τα παραπανω.
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
H τελευταια φορα που ειδα καλο F.I ηταν στον benq w7000.
Ενα ελατττωμα ειχε, να κανει ενα στιγμιαιο κολληματακι στο LOW καθε 10-15 sec.
Mιας και ομως το low του σε βιντειλα ηταν ιδιο με το medium, το εβαζες εκει και ειχες αψογη κινηση απο την αρχη μεχρι το τελος της ταινιας και κανενα ιχνος artifacts που-θε-να, ουτε καν στα πιο δυσκολα περασματα.

Και αυτο το χαλασαν στον w7500. οχι στα artifacts, αλλα στο οτι στα δυσκολα περασματα κανει καποιες φορες stuttering. (αδυναμια ισχυος επεξεργασιας f.i. ? )
Στον αντιποδα ομως παιρνεις F.I. στο low με μειωμενη βιντειλα, που ειναι και το ποθητο απο αρκετους που σιχαινονται το soap opera.

Σε epson μεχρι στιγμης δεν εχω δει κατι καλυτερο, σε χειροτερη κατασταση βρισκεται δυστυχως.

Φιλε george δεν ξερω αν εχεις pc και αν μπορει να σηκωσει το SVP, ωστε να δοκιμαζες μηπως με αυτο, τα artifacts ειναι λιγοτερα απο του epson.
 

evonimos

Established Member
25 January 2017
127
Εγω παντως τοσα χρονια δεν δει ταινια στο PJ με image enhancements στο On.

Και ειδικα τυπου Frame Interpolation!

Το θεωρω gimmick απο αλλη εποχη, εφοσον τωρα υποστηριζει η πηγη μου και ο προβολεας 24Hz frame rate.

Τελευταια φορα που θυμαμαι να παιζω με image enhancements στο On, ειναι το 2008 με Faroudja (για οσους το θυμαστε).

Επισης ειμαι πλεον κατα της οποιασδηποτε προσπαθειας αλλοιωσης του αυθεντικου σηματος της ταινιας.

Ολες οι ταινιες Σινεμα, που χαιρομαστε να βλεπουμε στις οθονες μας ειναι σχεδον ακριβως 24 frames/second. Γιατι λοιπον να το πειραξω;