lazarefa
AVClub Addicted Member
- 18 October 2007
- 1,311
Κάθε αυτοκίνητο έχει πολλαπλά σημεία γείωσης με το σασί. Δεν προκαλούν όλα την ίδια ακριβώς αντίσταση (=πτώση τάσης) σε σχέση με τον ίδιο τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας. Αυτό το στοιχείο γίνεται πιο κρίσιμο όταν πρόκειται για αρκετά παλιό (πχ άνω 15ετίας) ή ταλαιπωρημένο μηχανικά αυτοκίνητο, όπου είναι αρκετά πιθανό να μην έχουν την ιδανική συμπεριφορά (από ηλεκτρικής άποψης) όλα τα σημεία γείωσης στο σασί.Tο αγόρασα την προηγούμενη φορά που το έφερε. Το έχω χρησιμοποιήσει 3 φορές (φορτισμένο) χωρίς κανένα πρόβλημα και στην μια περίπτωση, χρησιμοποιήθηκε 2 φορές χωρίς φόρτιση. Το μονο που παρατήρησα, είναι ότι θέλει καλή επαφή στην γείωση αν δεν το κουμπωσεις στον αρνητικό πόλο.
Αν και γενικά οι κατασκευαστές των jump starters προτείνουν το υπόψη εξάρτημα να συνδέεται στο πλην του με κάποιο σημείο γείωσης του σασί κι όχι στον ίδιο τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, για λόγους πρόσθετης ασφάλειας (να αποφευχθεί τυχόν κίνδυνος ατυχήματος/έκρηξης με την μπαταρία του αυτοκινήτου), νομίζω εν τούτοις ότι είναι προτιμότερο από πλευράς ηλεκτρικής σύνδεσης να εφαρμόζει κανείς το καλώδιο του πλην στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας, ώστε το ρεύμα από το jump starter προς τη μίζα να ακολουθήσει τη διαδρομή με τη μικρότερη δυνατή (θεωρητικά) αντίσταση, τουλάχιστον για σχετικά παλιά ή ταλαιπωρημένα (πχ μετά από τρακάρισμα ή επισκευή κατά την οποία έχουν ξηλωθεί/επανατοποθετηθεί μεταλλικά στοιχεία της δομής του αυτοκινήτου, μετώπη κλπ, δεν αναφέρομαι σε προφυλακτήρα πχ) οχήματα.