Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,764
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Ευρωπαϊκό Σινεμά και όχι μόνο

Aργησες λιγο, αλλα το καλο πραμα αργει να γινει.
Σπουδαια ταινια πραγματικα!

Η συγκεκριμμενη μου ειχε ξεφυγει,φιλαρακι.Αλλες τις βλεπω στην ωρα τους,αλλες σκοπιμα τις καθυστερω (ειναι θεμα timing και ορεξης).

(Π.χ τον Δουκα που λεγαμε,τον λιβανιζα καιρο.Τωρα θελω να τον ξαναδω πριν γραψω.)
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
hard-to-be-god.jpg




When legendary Russian auteur Aleksei German died in 2013, he left behind this extraordinary final film, a phantasmagoric adaptation of the revered sci-fi novel by the Strugatsky brothers (authors of the source novel for Tarkovsky's STALKER). HARD TO BE A GOD began percolating in German's consciousness in the mid-1960s, and would actively consume him for the last 15 years of his life. Happily, he brought the film close enough to completion for his wife and son to apply the finishing touches immediately after his passing. Taking place on the planet Arkanar, which is in the midst of its own Middle Ages, the film focuses on Don Rumata, one of a group of earth scientists who have been sent to Arkanar with the proviso that they must not interfere in the planet's political or historical development. Treated by the planet's natives as a kind of divinity, Don Rumata is both godlike and impotent in the face of its chaos and brutality.


Sound design is by Nikolay Astakhov, the soundtrack music is by Viktor Lebedev.
 
Last edited:

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
thanks!

οποιος βρει κατι για το soundtrack ας ενημερωσει..
Sound design is by Nikolay Astakhov, the soundtrack music is by Viktor Lebedev.
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,540
ειναι βασισμενο στα βιβλιο των αδερφων στρουγατσκι, οπως και το σταλκερ του ταρκοβκσι.
αν και μαρεσουν πολυ οι παλιες ταινιες του γερμαν, αυτο το βαρεθικα προς το τελος.
επισης πριν λιγο εβγαλε ο γιος του γερμαν καινουρια ταινια ,που φαινεται να ειναι ενδιαφερον....

https://youtu.be/oqSsHILSGZQ
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,303
Eιδα ολα τα προτεινομενα trailers της καινουριας του Γερμαν οσο και αυτης του γιου του που προτεινει ο φιλος απο πάνω...
Δινουν ορεξη να τις δεις αλλα...ΠΟΥ ΝΑ ΤΙΣ ΒΡΕΙΣ...

Αυτη του γιου: φωτογραφία, σκηνη (χωρος), υφος, η εστω συντομη ερμηνεια του ηθοποιου... Γιατι μου θυμιζει τοσο πολυ Wim Wenders ( στην εποχη του απογειου του) ???
Νοιωθει κανει αλλος αυτην την αμεση αισθησιακη αναφορά η μονο σε μένα συμβαίνει ;;

Στα trailers του Hard to be a God...παλι βλεπω μια εικόνα που μου κάνει αναφορα στην αισθητικη noir & blanc του Σοβιετικου κινηματογραφου. Βεβαια τότε το ασπρομαυρο ηταν για λογους οικονομιας...αλλα τωρα το κανει μλλον επιτηδες για να μας μεταφέρει οχι μονο σε αλλο χρονο διαδραμάτισης αλλα και άλλο χρονο θέασης.

Θα ηθελα πολυ να την δω...Επισης οι αναφορες μοιάζουν περισσοτερο με Αγγλο Γερμανικές (κρανη σαλαντιέρες, Σπαθα δυο χεριών, πρακτικη και κουστουμια πρωταγονιστων στυλ Λανσκενετς) παρα Ρωσσικά και άλλα των στεπων της Ανατολης.

Πολυ ενδιαφερουσα φαινεται. Ελπιζω να την βρω κάπου (και τις δυο) με γαλλικη μετάφραση.

Επισης η τριτη προτεινόμενη The Ugly swans και αυτη φαινεται ενδιαφέρουσα απο τον τιτλο την ενταση της αφισσας και βέβαια απο την διάδα των συγγραφέων που γνωριζω μονο απο το Στάλκερ...αλλα αυτο αρκει.

Μετά αρχιζει η Οδυσσεια...που να τις βρεις,μεταφρασμένη, και σε καλη ανάλυση και οχι σε 700-1200 Mo στρημινγκ στο Ιντερνετ (τετοια βρισκω αλλα δεν τα κοιταω καν για να μην χαλασω την απολαυση του φιλμ και τελικά το φιλμ το ιδιο).
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,540
μπορω να προτινω 2 τορεντ site....
εχει ολα εκτος απο την ταινια του γερμαν junior, που ειναι καινουρια ακομα, και πρεπει να υπαρχουν και στα itunes αρκετα....
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,838
Αθήνα
μπορω να προτινω 2 τορεντ site....
εχει ολα εκτος απο την ταινια του γερμαν junior, που ειναι καινουρια ακομα, και πρεπει να υπαρχουν και στα itunes αρκετα....

Όχι φυσικά στο φόρουμ μια που η παραπομπή σε torrents είναι ποινικά κολάσιμη.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,303
Eννοειται...οτι οχι στο φορουμ.

@ paulmarinis μου φαινεσαι βαθυς γνωστης της Ρωσικης και ανατολικης κουλτουρας (σινεμά + λογοτεχνια απ'οτι ειδα).

Θα σε κανω contact να σου ζητησω κάποιες γνωμες. :a0210:
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,764
πετρουπολη
Jimmy-s-Hall-Ken-Loach-poster-450.jpg


Αμετανοητος Κεν.:worshippy:
Μαρξιστης μεχρι το κοκκαλο,σε ενα ακομα διαμαντι,επιστρεφει στην ιστορικη καταγραφη του Γη και Ελευθερια και του The Wind that Shakes The Barley...
Αν κατι λατρευω ειναι το ποσο εχει κατανοησει τη διαλεκτικη (κυριο συστατικο του Μαρξ) και τον τροπο που εχει μετατρεψει αυτη τη διαλεκτικη σε κινηματογραφικη φορμα.
Ο Ραφαηλιδης καποτε ειχε γραψει οτι καλυτερα την ιστορια να την λενε ποιητες και λογοτεχνες παρα επιστημονες,εννοωντας οτι ετσι γινεται πολυ πιο κατανοητη στο λαο.
Ο Κεν εχει οικοδομησει μια ολοκληρη κινηματογραφικη καριερα κανοντας πραξη τα παραπανω λογια,οποτε το Jimmy's Hall ειναι ενας ακομα κρικος στην αλυσιδα.
Και παντα αποφευγοντας τη δημαγωγια και το ευκολο δραμα.
Υπαρχουν σκηνες διασπαρτες σε ολες τις ταινιες του οπου αυτη η διαλεκτικη γινεται πραξη.Ο μαρξισμος του δεν προκυπτει απο τιποτα μονοτονα λογυδρια,αλλα μεσα απο διαλογους.Ειναι απο τους ελαχιστους εν ζωη σκηνοθετες που μπορει να στησει σκηνες συζητησης με πολλαπλα προσωπα και να ειναι τοσο καθηλωτικες,ενας υμνος στη διαλεκτικη και στη δημοκρατια.
Οπως επισης βλεπεις στιγμες αυτοαμφισβητισης των αντιμαχομενων πλευρων,η προσπαθεια να δεις τα πραγματα απο την οπτικη του αντιπαλου (η σκηνη που ο καθολικος παππας πισω απο κλειστες πορτες αναρωτιεται μηπως τελικα αυτα τα κουμουνια εχουν καταλαβει τον Κυριο καλυτερα απο την εκκλησια,ειναι ενα αριστουργημα-βρεττανικου -μινιμαλισμου και μεστοτητας αλλα και ταυτοχρονα ενας υμνος στη διαλεκτικη).Εδω οφειλω και ενα kudos στον σεναριογραφο.
Ο Loach δεν συμβιβαστηκε ποτε κυριως γιατι ειχε παντα πληρη επιγνωση οχι μονο της ιδεολογιας του αλλα και της ιστορικης διαδρομης της.Πως αυτη διαμορφωθηκε,εξελιχθηκε,ακομα και πως διαστρεβλωθηκε μεσα απο το περασμα των χρονων και κυριως πως αυτη περασε στον απλο κοσμο.Και ειναι αυτο το τελευταιο-και πιο ουσιωδες τελικα-που τον απασχολει περισσοτερο,αφου σε αυτο εχει αφιερωσει την τεχνη του χρονια τωρα.Εχοντας καταφερει οι ταινιες του να μην ελιτιστικες απευθυνομενες σε ακαδημαικους κυκλους αλλα πραγματικα λαικη ψυχαγωγια.

Μια υπεροχη ταινια απο τις καλυτερες του '14.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,903
Αθηνα
Jimmy-s-Hall-Ken-Loach-poster-450.jpg


Αμετανοητος Κεν.:worshippy:
Μαρξιστης μεχρι το κοκκαλο,σε ενα ακομα διαμαντι,επιστρεφει στην ιστορικη καταγραφη του Γη και Ελευθερια και του The Wind that Shakes The Barley...
Αν κατι λατρευω ειναι το ποσο εχει κατανοησει τη διαλεκτικη (κυριο συστατικο του Μαρξ) και τον τροπο που εχει μετατρεψει αυτη τη διαλεκτικη σε κινηματογραφικη φορμα.
Ο Ραφαηλιδης καποτε ειχε γραψει οτι καλυτερα την ιστορια να την λενε ποιητες και λογοτεχνες παρα επιστημονες,εννοωντας οτι ετσι γινεται πολυ πιο κατανοητη στο λαο.
Ο Κεν εχει οικοδομησει μια ολοκληρη κινηματογραφικη καριερα κανοντας πραξη τα παραπανω λογια,οποτε το Jimmy's Hall ειναι ενας ακομα κρικος στην αλυσιδα.
Και παντα αποφευγοντας τη δημαγωγια και το ευκολο δραμα.
Υπαρχουν σκηνες διασπαρτες σε ολες τις ταινιες του οπου αυτη η διαλεκτικη γινεται πραξη.Ο μαρξισμος του δεν προκυπτει απο τιποτα μονοτονα λογυδρια,αλλα μεσα απο διαλογους.Ειναι απο τους ελαχιστους εν ζωη σκηνοθετες που μπορει να στησει σκηνες συζητησης με πολλαπλα προσωπα και να ειναι τοσο καθηλωτικες,ενας υμνος στη διαλεκτικη και στη δημοκρατια.
Οπως επισης βλεπεις στιγμες αυτοαμφισβητισης των αντιμαχομενων πλευρων,η προσπαθεια να δεις τα πραγματα απο την οπτικη του αντιπαλου (η σκηνη που ο καθολικος παππας πισω απο κλειστες πορτες αναρωτιεται μηπως τελικα αυτα τα κουμουνια εχουν καταλαβει τον Κυριο καλυτερα απο την εκκλησια,ειναι ενα αριστουργημα-βρεττανικου -μινιμαλισμου και μεστοτητας αλλα και ταυτοχρονα ενας υμνος στη διαλεκτικη).Εδω οφειλω και ενα kudos στον σεναριογραφο.
Ο Loach δεν συμβιβαστηκε ποτε κυριως γιατι ειχε παντα πληρη επιγνωση οχι μονο της ιδεολογιας του αλλα και της ιστορικης διαδρομης της.Πως αυτη διαμορφωθηκε,εξελιχθηκε,ακομα και πως διαστρεβλωθηκε μεσα απο το περασμα των χρονων και κυριως πως αυτη περασε στον απλο κοσμο.Και ειναι αυτο το τελευταιο-και πιο ουσιωδες τελικα-που τον απασχολει περισσοτερο,αφου σε αυτο εχει αφιερωσει την τεχνη του χρονια τωρα.Εχοντας καταφερει οι ταινιες του να μην ελιτιστικες απευθυνομενες σε ακαδημαικους κυκλους αλλα πραγματικα λαικη ψυχαγωγια.

Μια υπεροχη ταινια απο τις καλυτερες του '14.

Αργησες! :slapface:
Τοσους μηνες εχει βγει...
:ernaehrung004:

Δυστυχως η τελευταια του ταινια.
Αναμενω με αγωνια που θα εκτονωσει τωρα τη δημιουργικοτητα του ο μονιμος τα τελευταια χρονια συνοδοιπορος του Paul Laverty.
Οπως ειπε και ενας φιλος, με το τελος σα να μας λεει "εγω τον αγωνα μου τον εκανα, σειρα σας τωρα"...
Τον ευχαριστουμε για ολα.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,764
πετρουπολη
Αργησες! :slapface:
Τοσους μηνες εχει βγει...
:ernaehrung004:

Το αφησα να καλοκαιριασει επιτηδες γιατι περιμενα (ημουν σιγουρος δηλαδη) οτι θα το επαιζε το θερινο στα μερη μου.Και επεσα μεσα.:worshippy:
Τετοιες ταινιες θελουν τσιγαρο και ανοιχτο ουρανο (και ποτο)....

Το ξερω οτι ειπε οτι ειναι η τελευταια του.....μεχρι την επομενη...;)
Αλλα ακομα και να ισχυσει η "απειλη" του,μας εχει αφησει μπολικη κληρονομια...
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Ceddo.jpeg
ceddol.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Ceddo

The Ceddo try to preserve their traditional African culture against the onslaught of Islam, Christianity, and the slave trade. When King Demba War sides with the Muslims, the Ceddo kidnap his daughter, Princess Dior Yacine, to protest their forcible conversion to Islam. After trying to rescue the princess, various heirs to the throne are killed, and the King is murdered during the night. Eventually the kidnappers are killed and the princess is brought back to the village to confront the Imam, as all the villagers are being given Muslim names.

Along with a number of his other films, Ceddo was banned in Senegal for its presentation of the conflicts between the Islamic and Christian religions and ethnic and traditional beliefs.






 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
white-god-uk-quad-poster-.jpg




ξεκιναει πολυ ωραια..
Η αλληγορια ομως γρηγορα επισκιαζεται απο την πολυ κακη χρηση μουσικης και δραματοποιησης, μετατρεποντας την σε θριλερ οπου την δεσποζουσα θεση διαδεχεται πλεον η πλοκη.
σιγουρα ομως θα βρει το κοινο της..

υπαρχει μια εξαιρετικη σκηνη με το χαμενο σκυλι να περιπλανιεται πανω σε μια γεφυρα...καγκελα..πλοια..ενταση μεσω ηχων..
εδω αγγιζει κατι απο Bresson και τους συνεχιστες του..Dardenne.
 
Last edited:

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
51NEPSK2W3L._SS500_.jpg



Ο Ιμπραΐμα Ντιένγκ παίρνει μια ταχυδρομική επιταγή από τον ανιψιό του στο Παρίσι. Όταν πηγαίνει να την εξαργυρώσει χάνεται σ’ ένα λαβύρινθο τριτοκοσμικής γραφειοκρατίας. Μάταια προσπαθεί να βγάλει ταυτότητα για να εισπράξει την επιταγή από την τράπεζα. Σε κάθε του βήμα, συγγενείς, φίλοι, γνωστοί και άγνωστοι προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν. Η αρχική καλή του τύχη γίνεται εφιάλτης που αποσταθεροποιεί όλη του τη ζωή.

http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=721&SectionID=73&MovieID=1207

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

campdethiaroye.jpg




Νοέμβριος 1944. Μια δύναμη ακροβολιστών από όλη τη γαλλική Δυτική Αφρική, που πολέμησε στη Βόρεια Αφρική και την Ευρώπη, μεταφέρεται στο στρατόπεδο Τσιαρόι. Περιμένοντας να επαναπατριστούν, οι στρατιώτες ζουν σχεδόν σαν αιχμάλωτοι πολέμου. Οι θάλαμοι είναι μικροί και το φαγητό δεν τρώγεται, πράγμα που δημιουργεί την πρώτη σύγκρουση με τους γάλλους αξιωματικούς. Αργότερα μια ανταρσία ξεσπά, όταν η χρεοκοπημένη διοίκηση αρνείται να πληρώσει τους άντρες του με το νόμιμο μισθό. Ο υπεύθυνος στρατηγός που επισκέπτεται το στρατόπεδο συλλαμβάνεται ως όμηρος. Τελικά ο στρατηγός δέχεται το αίτημα των στρατιωτών που τον επευφημούν. Όμως στις 3 το πρωί της 1ης Δεκεμβρίου, τανκς περικυκλώνουν το στρατόπεδο και ανοίγουν πυρ εναντίον των ανύποπτων στρατιωτών. Την αυγή η σφαγή τελειώνει και οι νεκροί θάβονται.

http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=721&SectionID=73&MovieID=1217

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

1312312518MOOLAADE_poster.jpg



Η ιστορία εξελίσσεται σ’ένα μικρό αφρικανικό χωριό, όπου τέσσερα κορίτσια που πρόκειται να αντιμετωπίσουν το τελετουργικό του «εξαγνισμού», καταφεύγουν στο σπίτι της Κολέ Άρντο Γκάλο Σι, μιας θεληματικής γυναίκας που έχει καταφέρει να αποτρέψει την κλειτοριδεκτομή της κόρης της. Η Κολέ επικαλείται το πανάρχαιο έθιμο του μολάντε (άδυτο) για να προστατέψει τα κορίτσια. Το αδιέξοδο που δημιουργείται φέρνει την Κολέ σε σύγκρουση με τους υπέρμαχους της παράδοσης του χωριού (γυναίκες και άνδρες) και θέτει σε κίνδυνο τον επικείμενο γάμο της κόρης της με το διάδοχο του αρχηγού της φυλής.

http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=721&SectionID=73&MovieID=1253

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Guelwaar.jpg



Όταν ο πολιτικός ακτιβιστής Πιερ Ανρί Τσιούν ή Γκελουάρ πεθαίνει κάτω από ύποπτες συνθήκες, η σορός του εξαφανίζεται από το νεκροτομείο. Ο μεγαλύτερος γιος του, Μπαρτελεμί, επιστρέφει από τη Γαλλία για την κηδεία και μαζί με τον αστυνομικό Γκόρα ψάχνει να βρει το πτώμα του πατέρα του. Αποκαλύπτεται ότι η σορός του χριστιανού Γκελουάρ έχει ήδη ταφεί σε ένα γειτονικό χωριό στη θέση ενός διακεκριμένου μουσουλμάνου. Μια ομάδα συγγενών και φίλων του Γκελουάρ πάνε εκεί διεκδικώντας την εκταφή του. Όμως η οικογένεια του άλλου νεκρού αρνείται ότι έχει γίνει λάθος. Όσο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δυο θρησκευτικές κοινότητες, μαθαίνουμε περισσότερα για τις αντιφάσεις της ζωής του Γκελουάρ. Τελικά ο Γκόρα πείθει τον ιμάμη να ξεθάψει το πτώμα. Στην επιστροφή οι συγγενείς και φίλοι του Γκελουάρ δε χάνουν την ευκαιρία να κάνουν πράξη έναν από τους πύρινους λόγους του νεκρού ενάντια στην ξένη βοήθεια.

http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=721&SectionID=73&MovieID=1220
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
faat-kine_lr.jpg



Η Φατ Κινέ διευθύνει ένα αστραφτερό βενζινάδικο, οδηγεί κομψό αυτοκίνητο, έχει καλοντυμένες φίλες, συντηρεί την «αυτοκρατορική» μητέρα της και τα δυο παιδιά της που θέλουν να σπουδάσουν στην Ευρώπη. Η άνεσή της δεν κατακτήθηκε εύκολα. Αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το όνειρό της να γίνει δικηγόρος όταν αποβλήθηκε από το πανεπιστήμιο γιατί έμεινε έγκυος από έναν χαρισματικό καθηγητή. Ύστερα ο πατέρας του δεύτερου νόθου παιδιού της την εγκατέλειψε αφού πήρε όλες τις οικονομίες της, ενώ κατέληξε στη φυλακή για απάτες. Τα παιδιά της θέλουν να τη δουν ευτυχισμένη στο πλευρό ενός καλού συζύγου. Στο πάρτι για την απόκτηση του μπακαλορεά τους, εμφανίζονται οι πατέρες τους και διεκδικούν τα γονικά δικαιώματα που είχαν αποποιηθεί. Όμως ο γιος της Κινέ ξεκαθαρίζει τους λογαριασμούς μαζί τους, ανοίγοντας το δρόμο στη μητέρα του να σχετιστεί με τον άνδρα τον οποίο ο ίδιος και η αδελφή του εγκρίνουν.

http://tiff.filmfestival.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=721&SectionID=73&MovieID=1250

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και ειδα για 6η φορά ισως την Κοκκινη Γραμμη

Για αλλη μια φορά εμεινα αναυδος μπροστα στο βάθος στην βαρυτητα και το νόημα του φιλμ αυτου, και αναρωτιέμαι εαν δεν ειναι αυτο που θεωρω το μεγαλυτερο φιλμ στη ζωή μου (και δεν το εχω καν βάλει μεσα σε αυτα του ανάλογου νηματος).

Ποτέ δεν εχω δει μια τετοια concentration compact βασικών, ζωτικων εννοιών, μέσα σε ένα μονο φιλμ...

Και το καστινγκ δεν το συζητάμε.

514ripzZz5L._SX940_.jpg


Πάντως και απο τις δυο θα εβαζα προσωπα σε εκεινο το νημα που δεν βρισκω πια αναφερώμενο στις εμφανισεις ηθοποιων σε δευτερου η τριτους ρόλους.

Στο πρωτο σιγουρα τον Μπενυ Χιλ. Οσο για την Κοκκινη Γραμμη...τι να πρωτοπεις... Ας μεινω μόνο στον συγκλονιστικό συμπατριωτη μας Ηλια Κοτέα πριν πάω στους Τραβολτα και Κλουνεϋ...και για τον Νολτε...τι να πει κανεις ... η για τον συζηγο της Μαντονα... Ανεπαναληπτοι όλοι ΜΑ ΟΛΟΙ.

Τελικά ο Λιβανέζος φιλόσοφος ισως ειναι ο πιο προσιτός ο πιο αγαπημένος μου μου σκηνοθέτης, με την εννοια... αυτος που με συγκλονιζει περισσότερο (Μαζι με Ταρκοφσκι, Αντονιονι Σπιλμπεργκ και διαφορους αλλους)


o Mallick στο αριστουργημα του The Thin Red Line συναντα τον Renoir του La Grande Illusion



καπου εκει και ο Ousmane Sembene με το Camp of Thiaoye

στο 15' η σκηνη με το ποδηλατο.. στο 18'..

καμια απο τις παραπανω δεν ειναι αντιπολεμικες..

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

και κατι για ολη την οικογενεια..

animals-073114-.jpg



http://www.imdb.com/title/tt0071143/
 
Last edited: