Φακοί για m4/3

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
425
Δυσκολο να πεσει κατω απο χιλιαρικο οταν ξεκινα στα 1500 ευρω. Μακαρι.

Το macro ειναι ενα απο τα βασικα πλεονεκτηματα του m43 συστηματος και απευθυνεται πρωτιστως σε επαγγελματιες

λογω διπλασιασμου του βαθους πεδιου στα ανοιχτα διαφραγματα που το IQ ειναι σουπερ. Επισης ενας λογος που το προτιμουν πολλοι επαγγελματιες ειναι και ολες οι δυνατοτητες που δινουν τα συγχρονα σωματα με το αυτοματο focus stacking

O επαγγελματιας θα κανει χρηση πιθανως rail ή on camera focus bracketing αλλα εργαλεια οπως το αυτοματο focus stacking του δινουν τη δυνατοτητα αμεσης προεπισκοπησης των παραμετρων που θα χρησιμιοποιησεις για το χειροκινητο ή on camera focus bracketing
Ακριβώς!
Είναι πολύ πιο συμφέρον για μάκρο φωτογράφιση απο οποιοδήποτε άλλο σύστημα.
Παρόλα αυτά ο 90άρης σε αυτή την τιμή είναι overkill για έναν επαγγελματία του συστήματος που θέλει έναν μάκρο γενικής χρήσης. Οι πραγματικές επαγγελματικές ανάγκες περιορίζονται σε πολύ απλούστερη χρήση μάκρο και ο 60άρης είναι ιδανικός.
Νομίζω ο 90άρης απευθύνεται κυρίως σε αποκλειστικά μακροφωτογράφους του συστήματος Μ4/3. Αλλά δεν είναι και πολλοί.
Αυτοί όμως θα τον πάρουν σίγουρα. Συν κάποιοι ενθουσιώδεις ερασιτέχνες
 

racer

AVClub Addicted Member
2 February 2009
2,911
Rotterdam
Θα έδειχνε όμως πιο ισορροπημένο το σετάκι με τον 90άρη. Παραείναι μικρός ο 60 :rolleyes:a.jpg
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,576
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Τι να πω και εγώ που έχω ολοκαίνουργιο το STF-22 tween flash και περίμενα τον 90αρη pro macro εδώ κι μια δεκαετία και βάλε (ήταν στο οργανόγραμμα φακών των Olympus DSLR αλλά ποτέ δεν βγήκε ) :cry:

1675968679846.jpeg
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,576
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Ενα ακόμα review του 90/3.5 macro με ωραία δείγματα και σύγκριση με τον 60/2.8 macro
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,576
ΠΕΙΡΑΙΑΣ

του αρεσε ο φακος με αρνητικό σχολιο στην ΕΜ1.3 οτι βρηκε σημαντικες χρωματικες εκτροπες και οχι μονο στα ανοιχτα διαφραγματα
 
Last edited:

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Δεν είχα την ευκαιρία να παρατηρήσω κάτι, ίσως επειδή ταϊζω τις φωτό απευθείας στο DxO που τις "σιδερώνει" γενικώς...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,576
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
εγω δεν τον δουλεψα καθολου στο προσφατο ταξιδι μου Λονδινο , εχω ομως αρκετες φωτο της γυναικας μου με την ΟΜ5 , θα δω αν βρω κατι αναλογο τις 2 ημερες που ειχαμε ηλιο, στα τεστ που του ειχα κανει κοντρα σε δυνατο φως και εχω βαλει και εδω βρηκα ιχνη CA αλλα οχι τοσο εμφανη σαν του Robin
 

Leventis Dimitris

Senior Member
29 September 2016
328
Αλιβέρι- Εύβοια
πρώτες εντυπώσεις απο ένα παλιό διαμάντι......η μικρή πριγκίπισσα της ζωής μου χορεύει σε μια ομάδα hip-hop και σύγχρονο . Στις διάφορες εκδηλώσεις της σχολής ο 75/1.8 με είχε βγάλει παλικάρι σε αποστάσεις έως 10-15μ. καθώς μπορούσες μετακινούμενος να βγάλεις απο αυστηρό πορτραίτο μέχρι πλάνο 2-3 ατόμων . Το ίδιο συνέβαινε και σε συναυλίες που αρέσκομαι να τραβάω. Σε αρκετές περιπτώσεις όμως η προσέγγιση ήταν απαγορευτική για διάφορους λόγους (πλήθος κόσμου, σύμβαση με επαγγελματία φωτογράφο κτλ) οπότε αναζητούσα ένα φακό με μεγαλύτερο tele. Ταυτόχρονα έπρεπε να είναι και φωτιενός. Ο 40-150/2.8 ήταν απαγορευτικός για την τσέπη μου έστω και μεταχειρισμένος . Την λύση την έδωσε ο συνήθης ύποπτος kbouk , "γιατί δεν δοκιμάζεις τον 50-200/2.8-3.5 των 4/3 ? , είναι φωτεινός , ποιότητα εικόνας εφάμιλλη του 40-150, έξτρα reach 100mm (αναλογικά σε full frame) , δουλεύει αξιοπρεπέστατα με τον αντάπτορα με 6-7 ριπές - οχι 15 - στην em1-2 και τον βρίσκεις στο μισό κόστος. Όσο για το βάρος, οκ μπράτσα έχεις "
Για άλλη μία φορά είχε δίκιο, η αγορά έγινε 3 μέρες πριν την εκδήλωση της κόρης μου στο κλειστό των Αγ. Αναργύρων στην Αθήνα και ο φακός πραγματικά έλαμψε. Δούλευα απο την κερκίδα - πρώτο σκαλί για να είμαι όσο το δυνατόν στο ίδιο επίπεδο με τα πρόσωπα των παιδιών- και τράβαγα λήψεις απο τα 20-25 μ. , τέρμα ανοιχτό διάφραγμα -για να δοκιμάσω το bokeh του βασικά και όχι για την μέγιστη φωτεινότητα, υπήρχε αρκετό φως- και με ταχύτητες 1/1000 - 1/1250 όπου πάγωνε ακόμα και τα κορδόνια απο τα παπούτσια. Δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω σχετικές φωτος γιατί τα παιδιά είναι όλα ανήλικα.
Συμπερασματικά έχω να πω ότι ο αριθμός στις ριπές - έστω και περιορισμένος στις 6-7 - δεν με προβλημάτισε, η ακρίβεια στην εστίαση ήταν εντυπωσιακά σταθερή, δεν θυμάμαι να έχασα πλάνο σε χορεύτρια που ήταν μόνη της παρά μόνο όταν τα παιδιά μπερδεύονταν στην κίνηση και μαζί με αυτά και η μηχανή. Η ποιότητα της εικόνας πολύ καλή , άντεχε άνετα crop μετά στον υπολογιστή αλλά τα πιο ευχάριστα νέα όμως ήταν απο την ποιότητα του bokeh , το οποίο δεν ήταν καθόλου νευρικό αλλά αρκετά smooth . Ειδκά σε κάποιες περιπτώσεις όπου το θέμα μου είχε απόσταση άνω των 5-6μ. απο το background το "ξεφλουτάρισμα" θύμιζε full frame σώμα κι ας ακούγεται ιεροσυλία.
Μετά απο αυτό αποφάσισα να τον δοκιμάσω στα όρια, ένα μπαράκι κάτω απο το γραφείο μου , που κάνει συχνά live , περιορισμένων διαστάσεων σαν χώρος και με φωτισμό που χαρακτηρίζεται απο σκοτεινός έως πολύ σκοτεινός. Οι λήψεις είναι στα 4-5 μ. απόσταση , η ταχύτητα στα 1/80 ώστε να έχω πιθανότητες να παγώνω το χέρι του κιθαρίστα ενώ ταυτόχρονα δεν στέλνω τα iso στον ουρανό ( οι λήψεις είναι με 3200-4000) . Φυσικά το διάφραγμα τέρμα ανοιχτό αναλογικά με το ζουμ που έκανε ο φακός. Στον χώρο αυτό φωτογράφιζα με την SonyA7-3 με κουμπωμένο τον Sony 85/1.8 για να έχετε εικόνα.
Συμπερασματικά , και εδώ, ο φακός έδωσε ανέλπιστα καλά αποτελέσματα , πολύ καλή ποιότητα εικόνας, εξαιρετική ευελιξία για τις διαστάσεις του χώρου αναλογικά με τις εστιακές του φακού (100-400 σε full frame) , πολύ καλή απόδοση στην εστίαση ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες ( ρύθμιση στο κέντρο και φρόντιζα να στοχεύω σε αντικείμενο με διαφορά κόντραστ και όχι σε γενική επιφάνεια όπως πέτρινος τοίχος στις παρακάτω φωτος -εκεί είχε θέμα φυσικά) .Ανεβάζω μερικές λήψεις ως παραδείγματα , μην σας μπερδεύουν κάποιοι μωβ χρωματισμοί , δεν είναι αδυναμία του φακού αλλά ο φωτισμός που είναι μίξη τσίρκου και ντισκομπάλας.
Συγγνώμη εαν κούρασα, όποιος δέχεται γνώση οφείλει να την μεταδίδει και αυτός.....δεκτές οποιεσδήποτε διευκρινήσεις - συμβουλές.

P3180165 by dimitris leventis, on Flickr
P3180162 by dimitris leventis, on Flickr
P3180159 by dimitris leventis, on Flickr
P3180156 by dimitris leventis, on Flickr
P3180096 by dimitris leventis, on Flickr
P3170057 by dimitris leventis, on Flickr
P3170036 by dimitris leventis, on Flickr
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,576
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ωραία και εμπεριστατωμένη η παρουσίαση σου Δημήτρη ! Σε ευχαριστούμε.

Με κάτι τέτοια post θα γίνουν αναρπαστοι οι παλιοί 4/3 φακοί.:D

Πραγματι οι περισσότεροι HG legacy φακοί 4/3 ήταν διαμάντια, καλοσχεδιασμένοι, στεγανοι και τα οπτικά τους άριστα , αν δεν εχεις υπερβολικες απαιτήσεις σε ριπές ή βίντεο θα καταλάβει κανεις εύκολα οτι τα θετικά τους ειναι περισσότερα από τα αρνητικά τους και μπορείς συνάμα να γλιτωσεις αρκετά χρήματα. Ειδικά η κατηγορία SHG 4/3 είναι μια ξεχωριστή κλάση με ιδαιτερο γλυκό γράψιμο που δεν έχει δυστυχώς η νέα γενιά των m43 φακών.

Οι νέοι m43 φακοί ποντάρουν κυρίως στο έντονο contrast , στην διορθωση χαρακτηριστικών όπως η γεωμετρια και το CA μέσω software στο σώμα και αυτό τους δίνει το πλεονέκτημα του μικρότερου όγκου και βάρους που πολλοι έχουν ως πρώτο μέλημα. Ομως στους τηλεφακούς αυτό δεν είναι τοσο κρίσιμο γιατί οι διαφορες δεν είναι τόσο μεγάλες.

Με την βελτίωση των pro σωμάτων που έχουν PDAF η εστίαση τωη legacy φακών είναι είναι σημαντικά ταχυτερη και πιο ακριβής , οι τιμές που τις βρίσκεις είναι χώμα και το μόνο που πραγματικά ανησυχεις ειναι να μην χρειαστει επισκευη γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για τους περισσότερους.

Ειδικά στην ΟΜ1 ο 50-200/2.8-3.5 πετάει κυριολεκτικά αλλά και στη δικη σου παλιοτερη ΕΜ1.2 έχει αξιοπρεπέστατη απόδοση όπως και μόνος σου διαπίστωσες. Ήταν και ο βασικός μου λόγος που ποτέ μου δεν απόκτησα τον 40-150/2.8 όσο παράξενο και αν φαίνεται αυτό μιας και είναι επίσης πολύ καλός φακός.

Ευχομαι να τον χαρείς όπως φαίνεται ήδη οτι το κανεις και να σου χαρίσει αμέτρητες καλές φωτογραφίες
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,576
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Το σκέφτεται μιας και του το προτειναν

για δική του χρήση τα έφτιαξε όχι εμπορικη , λογικά δεν θα είναι φθηνή κατασκευή

εγω περιμένω τη Panasonic ενδιάμεσα από τις ανακοινώσεις για FF να βγάλει τον 15αρη ΙΙ , ώστε να έχω στεγανή - έστω και σε χαμηλότερο βαθμό από αυτή των pro Olympus - όλη την τριάδα μικρών Lumix φακών : 9/1.7-15/1.7-25/1.4 για την ΟΜ5 (που την έδωσα αλλά κάποια στιγμή θα την ξαναπάρω)
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,576
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Για εσενα και εμένα Δημήτρη που έχουμε τον 9αρη δες και αυτη τη λύση με το περίεργο flare που δίνει ο φακός σε ταχύτητες μηχανικού κλείστρου πάνω από 1/2500 , για δοκίμασε το και εσυ στην GX9 και θα το κάνω και εγώ στην ΟΜ1 με μηχανικό να δούμε αν έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Δεν έχω παρατηρήσει κάτι, αλλά βέβαια δεν θυμάμαι να έχω τραβήξει κατάφατσα ήλιο και μάλιστα με ανοιχτό διάφραγμα. Θα το κοιτάξω...
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,822
Επειδή δεν έχω πλέον κανένα prime φακό, ειπα να ξαναμπώ στο παιχνίδι. Σκέφτομαι να πάρω έναν καλο Κοντο prime και είμαι ανάμεσα στον panasonic 15mm και τον olympus 20mm. Διάβασα καμποσα reviews αλλά πιο πολύ μπερδεύτηκα παρά τα ξεμπέρδεψα. Έχει κανείς εμπειρία από τους 2 αυτούς φακούς;; Βάρος, τιμή τα βγάζω από την εξίσωση. Δεν με απασχολούν. Αυτο που θέλω είναι άριστη ποιοτητα εικόνας για αυτο κιόλας θέλω έναν τέτοιο φακό χωρίς να μπω στην διαδικασία να πάω στους 1,2 pro.
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,464
Τους έχω και τους δύο, η διαφορά τιμής αξίζει για την ακαριαία εστίαση και μόνο, η ποιότητα εικόνας δεν δικαιολογεί την διαφορά τιμής. Στους δικούς μου τουλάχιστον. Ο ένας 15mm , ακριβότερος και πιο μακρύς, ο άλλος πιο μαζεμένος, φθηνότερος αλλά και πιο αργός.