Φωτογραφία υψηλού δυναμικού εύρους - HDR photography

19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
..

Μήπως το έχω παρακάνει με τις ρυθμίσεις;

Μήπως φταίει που δεν έχω φωτογραφίες από Bracketing αλλά από αντιγραφεί μίας φωτογραφίας;

Να προσθέσω πως δεν έχω πάντοτε το ίδιο πρόβλημα με όλες τις φωτογραφίες. Σε κάποιες όπως η παρακάτω ο θόρυβος είναι λιγότερος. Πειράζω και το micro smoothing αλλά όταν το ανεβάζω για να μαλακώσει ο θόρυβος χάνονται και οι ζωηρές αντιθέσεις.

Πάνο, και τα δύο είναι φταίχτες. Και οι ρυθμίσεις και το οτι χρησιμοποιησες μόνο ένα αρχείο και αυτό μαλλον* υποεκτεθειμένο.

*Δεν βλέπω καλά το exif (βγάζει αλαμπουρνεζικα στην αντιστάθμιση έκθεσης ..)

Για να αντέχει ένα αρχείο σε δυνατή επεξεργασία τέτοιου είδους θα πρέπει κατ'αρχήν να μην έχει θόρυβο. Αρα οταν χρησιμοποιείται μια λήψη μόνο, χρειάζεται η καλύτερη δυνατή έκθεση δηλ. το χαμηλότερο πραγματικό ISO και έκθεση ETTR (το ιστόγραμμα τέρμα δεξια μέχρι το σημείο που δεν κλιπάρονται χρήσιμα highlight.
Με το Bracketing αυτό το πρόβλημα λύνεται καθώς έχεις λήψεις με καλοεκτεθειμένα όλα το μέρη του κάδρου έστω και διάσπαρτα στις διάφορες λήψεις, και μιξάρεις μόνο τα καλά στοιχεία.

Στο 2o δείγμα που δεν έχει θόρυβο, μάλλον είχες καλύτερη έκθεση και αρα λιγότερο θόρυβο στο αρχικό RAW (βλέπω χρησιμοποίησες ISO100 αντι 200), αλλά επίσης με την καλύτερη έκθεση δεν χρειάζεται το ίδιο δυνατή επεξεργασία για τα σκιερά που επίσης σε γλυτώνει απο θόρυβο.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Πάνο, και τα δύο είναι φταίχτες. Και οι ρυθμίσεις και το οτι χρησιμοποιησες μόνο ένα αρχείο και αυτό μαλλον* υποεκτεθειμένο.

*Δεν βλέπω καλά το exif (βγάζει αλαμπουρνεζικα στην αντιστάθμιση έκθεσης ..)

Για να αντέχει ένα αρχείο σε δυνατή επεξεργασία τέτοιου είδους θα πρέπει κατ'αρχήν να μην έχει θόρυβο. Αρα οταν χρησιμοποιείται μια λήψη μόνο, χρειάζεται η καλύτερη δυνατή έκθεση δηλ. το χαμηλότερο πραγματικό ISO και έκθεση ETTR (το ιστόγραμμα τέρμα δεξια μέχρι το σημείο που δεν κλιπάρονται χρήσιμα highlight.
Με το Bracketing αυτό το πρόβλημα λύνεται καθώς έχεις λήψεις με καλοεκτεθειμένα όλα το μέρη του κάδρου έστω και διάσπαρτα στις διάφορες λήψεις, και μιξάρεις μόνο τα καλά στοιχεία.

Στο 2o δείγμα που δεν έχει θόρυβο, μάλλον είχες καλύτερη έκθεση και αρα λιγότερο θόρυβο στο αρχικό RAW (βλέπω χρησιμοποίησες ISO100 αντι 200), αλλά επίσης με την καλύτερη έκθεση δεν χρειάζεται το ίδιο δυνατή επεξεργασία για τα σκιερά που επίσης σε γλυτώνει απο θόρυβο.

Ηλία καλησπέρα και σε ευχαριστώ για την απάντηση. Για κάποια στιγμή νόμιζα ότι δεν υπήρχε ενδιαφέρον για βοήθεια.

Αυτά που έγραψες με βοηθούν πολύ. Χρησιμοποιώ την Nikon D90 η οποία έχει πολύ καλά αποτελέσματα στον θόρυβο στα 100iso αλλά με μικρότερο δυναμικό εύρος από ότι στα 200iso όπου εμφανίζεται ελάχιστα θόρυβος. Είναι γεγονός πως όλες οι λήψεις όπου δεν έχω καλή έκθεση κουβαλούν θόρυβο.

Όμως!

Πρόσφατα πειραματίστηκα και είδα πως αν πρώτα υποβάλω τις φωτογραφίες σε επεργασία exposure fusion στο photomatix και το τελικό αρχείο το κάνω αντίγραφα με brightness bracketing και τα κάνω μετά tone mapping η επεργασία που χρειάζεται είναι ελάχιστη με αποτέλεσμα να υπάρχει και λιγότερος θόρυβος.

Έχω κατεβάσει και το capture nx-d της nikon το οποίο κάνει εξαιρετική δουλειά αποθορυβοποίησης στο τελικό αρχείο tiff κάτι που δεν συμβαίνει στο photoshop για κάποιον λόγο...

Επίσης είμαι ακόμα σε στάδιο πειραματισμού κε μάθησης και μαθαίνω σιγά σιγά περισσότερα πράγματα.

Προβληματίστηκα πάντως με τον θόρυβο γιατί γενικότερα τα RAW αρχεία της D90 δεν έχουν θόρυβο ( γίνεται ορατός σε κακές εκθέσεις) και είμαι αρκετά ικανοποιημένος. Βέβαια δεν φτάνει σε εποδόσεις της μηχανές με επεξεργαστή από την γενιά των expeed 3 και έπειτα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Να συμπληρώσω πως τα HDR αρχεία που ανεβάζω τα δημιουργώ από 7 αντίγραφα raw τα οποία είναι από +2ev έως -2ev σε βήματα των 2/3 ev ρυθμίζοντας την έκθεση στο viewnx της nikon. Μετά τα κάνω tiff 16bit στο viewnx πάλι και μετά τα βάζω στο photomatix.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Συγνώμη αν κάνω λάθη αλλά γράφω από κινητό με ότι δυσκολίες συνεπάγεται αυτό.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Μα ακριβώς αυτό το exposure fusion (συγχώνευση πολλαπλών λήψεων) είναι αναγκαιο για να έχεις αθόρυβο υλικό που σηκώνει βαρύ tone mapping. Κυρίως γιαυτό χρειάζονται οι πολλαπλές λήψεις. Διότι πολλές φορές η δυναμική περιοχή της λήψης δεν είναι και τόσο μεγάλη που να χρειάζεται πάνω από 1-2 λήψεις (έτσι τουλάχιστον βλέπω να είναι στα 2 σου παραδείγματα).

να σε βάλω σε μπελά ?. .. δοκίμασε να κάνεις το μπλενταζ των πολλαπλών ΝΕΦ με http://jcelaya.github.io/hdrmerge/ .. βγάζει αρχείο DNG32bit .. και μετά κάνε σε αυτό tone mapping ..
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Μα ακριβώς αυτό το exposure fusion (συγχώνευση πολλαπλών λήψεων) είναι αναγκαιο για να έχεις αθόρυβο υλικό που σηκώνει βαρύ tone mapping. Κυρίως γιαυτό χρειάζονται οι πολλαπλές λήψεις. Διότι πολλές φορές η δυναμική περιοχή της λήψης δεν είναι και τόσο μεγάλη που να χρειάζεται πάνω από 1-2 λήψεις (έτσι τουλάχιστον βλέπω να είναι στα 2 σου παραδείγματα).

να σε βάλω σε μπελά ?. .. δοκίμασε να κάνεις το μπλενταζ των πολλαπλών ΝΕΦ με http://jcelaya.github.io/hdrmerge/ .. βγάζει αρχείο DNG32bit .. και μετά κάνε σε αυτό tone mapping ..

Καλημέρα Ηλία!

Δεν με βάζεις καθόλου σε μπελά. Έχω ενθουσιαστεί τόσο πολύ με το HDR που με έχει απορροφήσει εντελώς τον τελευταίο καιρό και θέλω να το κάνω όσο το δυνατόν καλύτερα. Ότι συμβουλή υπάρχει είμαι πρόθυμος να την ακούσω.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Ηλία ευχαριστώ για την βοήθεια. Με τις δικές συμβουλές αλλά και με παραπάνω αναζήτηση και διάβασμα στο διαδίκτυο κατάφερα να μάθω πάρα πολλά πράγματα που δεν τα γνώριζα πριν και να βελτιώσω τις τεχνικές μου.

Αυτό που έχει μείνει από την μέχρι τώρα αναζήτηση είναι πως το παν είναι να έχεις σωστή έκθεση. 'Oπως λέει και στο farbspiel εικόνες που βλέπουμε μπροστά μας που έχουν τεράστιο δυναμικό εύρος δεν είναι και ότι καλύτερο.

παρακάτω λίγα δείγματα στα οποία όπως πάντα έχω υπερβάλει. Τώρα πια κάνω μόνο tone mapping στο photomatix και post processing με topaz και adobe camera raw.

19616694568_990a671dd3_b.jpg
[/URL]Colourful Rock (HDR)noise r by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr[/IMG]

19182200934_6cb632ca66_b.jpg
[/URL]Country Seaside (HDR) by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr[/IMG]
 

etsap

Supreme Member
22 June 2008
5,861
Αθηνα-Ν.Ψυχικο
Τι εννοείς;

Αποτι θυμάμαι είχες γράψει ότι βρήκες μέθοδο για καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό ρώτησα. Τώρα όμως βλέπω την ερώτηση μου να είναι σε άσχετο σημείο και φυσικά δεν βγάζει νόημα . Μπερδεύτηκα!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τελικά βρήκα λύση για τον θόρυβο. Ευχαριστώ.

Εδώ πήγαινε η ερώτηση
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Dynamic range limitations due to glare and flare

http://www.dpreview.com/forums/post/56167302

Αποτι θυμάμαι είχες γράψει ότι βρήκες μέθοδο για καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό ρώτησα. Τώρα όμως βλέπω την ερώτηση μου να είναι σε άσχετο σημείο και φυσικά δεν βγάζει νόημα . Μπερδεύτηκα!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Εδώ πήγαινε η ερώτηση


Όσο ζεις και ασχολήσαι μαθαίνεις. Έλυσα το πρόβλημα του θορύβου τελικά αλλά μέχρι εκεί που τελειώνουν οι δυνατότητες της μηχανής. Κάνω πια όλη την επεξεργασία στο Adobe Camera Raw και αποθορυβοποιώ όλες τις φωτογραφίες πριν της εισάγω στο photomatix. Έτσι απαιτείται πολύ λιγότερη αποθορυβοποίηση επεξεργασία από ότι στο τελικό αρχείο που βγαίνει από το photomatix. Έτσι κερδίσω σε ανάλυση και λεπτομέρεια και γλιτώνω σε τεράστιο βαθμό από τους κόκκους που εμφανίζονται στο photomatix. Χρειάζεται ελάχιστα το micro smoothing το οποίο μισώ γιατί μου κάνει flat τα σύννεφα αλλά λατρεύω γιατί μου μαλακώνει τον θόρυβο.

Παρακάτω παραθέτω μία φωτογραφία την οποία επεξεργάστηκα με αυτόν τον τρόπο. Η περιγραφή μου είναι πολύ περιληπτική αλλά αν θέλετε να σας αναφέρω πιο αναλυτικά τι κάνω εφ όσον σας ενδιαφέρει θα το κάνω με χαρά μήπως και μπορώ να κάνω κάτι επιπλέον για να βελτιωθώ.

Skiathos Port (HDR) by Panagiotis Adamopoulos, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Να συμπληρώσω πως παρά την βαριά επεξεργασία και το tone maping ο θόρυβος παρέμεινε αρκετά χαμηλά γεγονός όμως που οφείλεται και στις καλές φωτιστικές συνθήκες. Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν η D90 δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά με τον θόρυβο....