Ηχεία ο αδύνατος κρίκος. Υπάρχει εξέλιξη;

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Επίσης έχουν χρησιμoποιηθεί πολύ στο παρελθόν ως studio near field
monitors.

Αυτό πρώτη φορά το ακούω. Μπορείς να μας πεις μερικά παραδείγματα που έχεις υπόψη?
 

Nicholas

New member
31 May 2007
33
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Φυσικά τα πιο ευέλικτα ηχεία θεωρητικά είναι τα ακουστικής ανάρτησης. Γιατί βγαίνουν ελάχιστα πλέον;

Γιατί δεν έχουν "μπάσο". Ποιός θα αγοράσει ηχείο που κατεβαίνει μέχρι τους 90-80 κύκλους; Η σύγχρονη μουσική βιομηχανία απαιτεί "πολύ χαμηλό", το ίδιο και το HomeCinema και είναι δύσκολο κάποιος να έχει διαφορετικά ηχεία για κάθε περίπτωση. Τί να την κάνει κάποιος την σωστή αναπαραγωγή, τις χροιές και την τοποθέτηση στο χώρο όταν έχει "γκάζια και άκρα";

Και δυστυχώς δεν είναι η μόνη σχεδίαση που έχει καταργηθεί......
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Για τα Home Cinema, γι' αυτό το λόγο έχουμε τα subwoofers, οπότε δε χρειάζεται.

Το ζήτημα είναι καθαρά στα δικάναλα συστήματα. Τα άκρα μας φάγανε μου φαίνεται...
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Γιατί δεν έχουν "μπάσο". Ποιός θα αγοράσει ηχείο που κατεβαίνει μέχρι τους 90-80 κύκλους; Η σύγχρονη μουσική βιομηχανία απαιτεί "πολύ χαμηλό", το ίδιο και το HomeCinema και είναι δύσκολο κάποιος να έχει διαφορετικά ηχεία για κάθε περίπτωση. Τί να την κάνει κάποιος την σωστή αναπαραγωγή, τις χροιές και την τοποθέτηση στο χώρο όταν έχει "γκάζια και άκρα";

Και δυστυχώς δεν είναι η μόνη σχεδίαση που έχει καταργηθεί......

Δεν νομίζω,ότι απαραίτητα και εκ κατασκευής δεν μπορούν να έχουν μπάσσο.Απλά ένα τέτοιο ηχείο (με μεγάλες μονάδες μεγαφώνων)θα ήταν ακριβό,δύσκολο σαν κατασκευή,μεγάλο και πολύ δυσκολοοδήγητο...
 

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Ενα αλλο ηχειο με πολυ ενδιαφερουσα σχεδιαση και περιεργως περασε 'ντουκου' ειναι το gadient revolution.
Σχεδιασμενο σαν καρδιοειδες μικροφωνο απο την αναποδη (δεν παιρνει, βγαζει ηχο αλλα καρδιοειδως) sτο κομματι μεσο υψηλες.
Στις χαμηλες ειναι ανοιχτου τυπου με δυνατοτητα για καλυτερη ρυθμση στον χωρο να μετακινειται στις τρεις πλευρες του ηχειου.
Το αποτελεσμα ειναι ενας ηχος χωρις κουτιλα (αφου δεν εχει) και πολυ καλο διαχωρισμο και βεβαια εξαφανοζεται στο χωρο.
Αδυναμια η πολυ χαμηλη
ευαισθησια.Εχει το πλεονεκτημα ομως οτι δεν πιανει χωρο.
Για αγνωστους λογους (σε εμενα)δεν επιασε στην Ελλαδα.

http://www.gradient.fi/models/revolution9.jpg
 
Last edited:

Nicholas

New member
31 May 2007
33
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Δεν νομίζω,ότι απαραίτητα και εκ κατασκευής δεν μπορούν να έχουν μπάσσο.Απλά ένα τέτοιο ηχείο (με μεγάλες μονάδες μεγαφώνων)θα ήταν ακριβό,δύσκολο σαν κατασκευή,μεγάλο και πολύ δυσκολοοδήγητο...

...όχι μεγάλο, τεράστιο, σε ποιο σαλόνι θα χωρούσε;

ααα και για τα BBClones που αναφέρθηκε, τα καινούργια είναι bassreflex και διαφορετικής φιλοσοφίας νομίζω.
 

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Το όφελος της ακουστικής ανάρτησης είναι ο αποτελεσματικότερος έλεγχος των ταλαντώσεων του κώνου (ποιοτικότερη μεταβατική απόκριση), εις βάρος όμως της προς τα κάτω έκτασης των χαμηλών ακουστικών συχνοτήτων. Τα ακουστικής ανάρτησης βγάζουν το ποιοτικότερο, σφιχτότερο μπάσο από όλες τις σχεδιάσεις ηχείων. Προσφέρουν την πιστότερη δυνατή απόδοση στα μεταβατικά σήματα, ως προς οποιαδήποτε άλλο τύπο σχεδίασης καμπίνας. Αυτό ερμηνεύεται σε ταχεία, ελεγχόμενη, ακριβή και φυσική απόκριση των μεταβατικών. Για μεγαλύτερη όμως έκταση προς τα χαμηλά απαιτούν μεγαλύτερο όγκο καμπίνας, άρα και μεγαλύτερο χώρο για την τοποθέτησή τους. Έχουν χαμηλότερη ευαισθησία και επομένως για καλύτερη απόδοση δεν θέλουν "αναιμικούς" ενισχυτές. Επίσης, με τη γήρανση των αναρτήσεων των μεγαφώνων, δεν μεταβάλλεται αισθητά η ηχητική τους απόδοση, όπως αυτό συμβαίνει σε όλες ανεξαιρέτως τις λοιπές σχεδιάσεις.
Τέλος, η σχεδίαση και κατασκευή των ηχείων ακουστικής ανάρτησης, θεωρείται η απλούστερη από κάθε άλλη, όπως επίσης και η λιγότερο ευαίσθητη σε κατασκευαστικά σφάλματα.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Πέρα απο την καμπίνα,υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν ηχεία με δυνατότητα προσαρμογής των μπάσσων ή των υψηλών στο χώρο-αλλά είναι ελάχιστοι κι απ' αυτούς ακόμα λιγότεροι το κάνουν πετυχημένα.

Μάνα μου :grinning-smiley-043οι εταιρείες ξέρουν τι κάνουν!
Αν τα έφτιαχναν όλα με τις ρυθμίσεις που γράφεις, ξέρεις πόσα αξεσουάρ... ηχείων θα μέναν στα ράφια...???:BXVZCBXZ6:
Τα "δόγματα" έχουν ακόμα δύναμη... αφού προηγουμένως "έπλυναν" για τριάντα χρόνια τον εγκέφαλο των χομπιστών.

Όσο για την σχέση της ακουστικής με την τεχνολογία υπάρχουν ακόμα πράγματα δυσνόητα.
Ας πούμε το θέατρο της Επιδαύρου...:antlers:
Έτσι όλοι καταλήγουμε πως τις περισσότερες φορές δεν φταίνε τα ηχεία αλλά ο χώρος.
Mπορεί σε μερικές περιπτώσεις και να μας βολεύει αυτό...
Αλλά οι χώροι δυστυχώς είναι το πιο πανάκριβο κομμάτι της αλυσίδας και οι περισσότεροι από μας δεν σκαμπάζουμε γρί!
Είναι σα να σου λένε τι μονωτικά, τι ποσότητα και που θα πρέπει να μπούνε σε ένα ηχείο...
Απλά στους χώρους η κλίμακα είναι μεγαλύτερη.
Όμως εμείς οι γάτοι την λύση την βρήκαμε!:
Αφού δεν σκαμπάζουμε, δεν έχουμε χώρους, "δεν μας αφήνουν" να ρυθμίσουμε... αλλάζουμε μηχανάκια και καλώδια εσαεί!
Η χαρά των μαγαζιών.
Τουλάχιστον όμως μας μένει το shopping therapy!:flipout:
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Αγαπητέ Πολυχρονίδη τα ηλεκτροστατικά της Soundlab με ευαισθησία 88 και 89 db δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα οδήγησης. Στον χώρο μου των 100 τμ τα έχω οδηγήσει, κατ' απαίτηση πελάτη μου, με τους M-60 της Atma-sphere, 60Watt ανά μονομπλόκ.
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ Ε

Κοιταξτε. Στο συνολο σαφως και εχει ξεπεραστει. Σε καποια συγκεκριμενα σημεια το rogers ειναι εξαιρετικο. Γεγονος ειναι παντως οτι τα σημερινα ηχεια ειναι καλυτερα. Υπαρχουν πιο συγχρονα μεσα οπως υπολογιστες και μηχανηματα κατασκευης καμπινων που βοηθουν στη ευρεια χρηση σε συνθετικα υλικα σε αυτες και τα μεγαφωνα. Υπαρχουν και εξαιρεσεις παντα αλλα δεν υπαρχει κανονας γιατι το ταδε γουφερ στην ταδε σχεδιαση εχει χαρτινο κωνο ή απο nomex-kevlar-polypropylene κτλ. Υπαρχουν σημερινα ηχεια εξαιρετικα που κανουν χρηση απο ολα αυτα τα υλικα. Οσο για τα διασημα klipschorn συμφωνω με το Γιωργο.

Δεν υποστηρίζω ότι τα ηχεία δεν έχουν εξελιχθεί. Υποστηρίζω ότι δεν έχουν εξελιχθεί τα τελευταία 20 χρόνια (από το '87 και μετά πάνω-κάτω). Όσο για τα klipschorn, εννοείται ότι είναι hi-end ηχείο αναγνωρισμένο διεθνώς εδώ και δεκαετίες..

Είπαμε όμως: Περί ορέξεως..
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Απάντηση: Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Αγαπητέ Πολυχρονίδη τα ηλεκτροστατικά της Soundlab με ευαισθησία 88 και 89 db δεν νομίζω να έχουν πρόβλημα οδήγησης. Στον χώρο μου των 100 τμ τα έχω οδηγήσει, κατ' απαίτηση πελάτη μου, με τους M-60 της Atma-sphere, 60Watt ανά μονομπλόκ.

Μπορεί να είναι και έτσι, δεν διαφωνώ. Κάθε σχολή έχει τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα της. Για παράδειγμα τα Soundlab δεν οδηγούνται από ένα ζευγάρι 2Α3. Πάντως πέρα απ'όλα αυτά αν δεν παινέψουμε το σπίτι μας θα πέσει να μας πλακώσει σωστά;
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Δεκαετία 60 άρχισαν να γίνονται γνωστά και να πωλούνται μαζικά τα πάνελ της Quad.
Δεκαετία 70 παρουσιάζονται και κάνουν πάταγο τα ισοβαρικά ηχεία της Linn.
Την ίδια δεκαετία,βρίσκεις σε πολλά Ελληνικά σπίτια τα παντοκατευθυντικά της Bose.

Τι να λέμε τώρα...
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Θα ήθελα κάποιες πληροφορίες για τα Soundlab, majestic 945 και
το θέμα της συμπεριφοράς τους όσων αφορά την οδηγησή τους.
(ωμική συμπεριφορά, φασική συμπεριφορά και ευαισθησία).
Αγαπητέ Macmod για το Majestic της Soundlab ισχύουν τα γνωστά για όλα τα ηχεία της εταιρείας:
8 ohm, 88-89 db 1w/1m.
Ρυθμιστικά:
Ευαισθησίας [bias],
υψηλών συχνοτήτων,
μεσαίων συχνοτήτων,
χαμηλών συχνοτήτων.
Εν ολίγοις ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΗΜΙΜΑΘΩΝ -ΔΗΘΕΝ ΕΙΔΙΚΩΝ.
1.Ωδηγούνται εύκολα.
2.Δεν έχουν Sweet Spot. Δεν είναι ηχεία του μοναχικού ανθρώπου, αλλά αν το επιθυμεί αυτός που τα έχει, είναι και ηχεία κοινωνικά, της παρέας. Ακούς στερεοφωνικά ΟΠΟΥ και αν κάτσεις, ακόμη και αν κολλήσεις τη μύτη σου στο πλαϊνό ξύλο του ηχείου.
3. Δεν καίγονται ό,τι και να κάνεις, εκτός και αν τα βάλλεις φωτιά.
4. Έχουν μοναδικό τρισδιάστατο ήχο. Ύψος που αμφιβάλλω αν έχουν άλλα ηχεία.
5. Τα όργανα και οι φωνές έχουν σώμα και αέρα που τα περιβάλλει.
6.Αναπαράγουν τον χώρο και Ο,ΤΙ έχει [παίζει] μέσα.
7.Έχει πραγματικό χαμηλό με σώμα και αέρα. Δεν έχει μπάσα που θα σου ρίχνουν μπουνιές στο σώμα, ούτε θα σου κάνουν μασάζ. Δεν θα σπάσουν τα τζάμια του σπιτιού σου, ΟΥΤΕ θα κατεδαφίσουν τους τοίχους του δωματίου ακρόασης!!!
Αν σου αρέσει ο φυσικός ήχος μιας ζωντανής ορχήστρας που την ακούς χωρίς μικρόφωνα, κονσόλες και ηχεία και αφού έχεις εμπειρία από Quad [σχεδόν καμία σχέση] τότε καταλαβαίνεις περί τίνος πρόκειται.
Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Μπορεί να είναι και έτσι, δεν διαφωνώ. Κάθε σχολή έχει τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα της. Για παράδειγμα τα Soundlab δεν οδηγούνται από ένα ζευγάρι 2Α3. Πάντως πέρα απ'όλα αυτά αν δεν παινέψουμε το σπίτι μας θα πέσει να μας πλακώσει σωστά;
Δεν χρειάζεται να παινέψω κανένα σπίτι για κάτι που είναι θρύλος.
Δεν θα άκουγα ποτέ μουσική από μικρούς αναιμικούς ενισχυτές που απέχουν έτη φωτός από την μουσική πραγματικότητα. Η μουσική δεν είναι μόνο σόλο όργανα ούτε 2-3.
Τα Soundlab όπως προανάφερα παίζουν σε χώρο 100 τ.μ. με 60 Watt!!!! Δεν σε ικανοποιεί αυτό; Λ.Σ.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

κε Στεφανίδη πέστε μας μερικά πράγματα απο την εμπειρία σας γύρω απο την χρήση των ρυθμιστικών και την προσαρμογή των ηχείων στο χώρο.
Τι αποτέλεσμα έχουν,υπάρχουν επιπτώσεις στην ποιότητα του ήχου;
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Δεν χρειάζεται να παινέψω κανένα σπίτι για κάτι που είναι θρύλος.
Δεν θα άκουγα ποτέ μουσική από μικρούς αναιμικούς ενισχυτές που απέχουν έτη φωτός από την μουσική πραγματικότητα. Η μουσική δεν είναι μόνο σόλο όργανα ούτε 2-3.
Τα Soundlab όπως προανάφερα παίζουν σε χώρο 100 τ.μ. με 60 Watt!!!! Δεν σε ικανοποιεί αυτό; Λ.Σ.

Εγώ απλώς υποστηρίζω ότι και αυτός που ακούει με ένα ζευγάρι 2Α3 και αρέσκεται σε μικρά σύνολα με 2-3 όργανα ή σόλο έχει και αυτός δικαίωμα στην υψηλή πιστότητα.

Αν είναι όπως τα λέτε, εννοείται ότι θα με ικανοποιούσε κάτι τέτοιο. Αλλά ας μην είμαστε δογματικοί κύριε Στεφανίδη. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Πρέπει να δεχόμαστε την διαφορετικότητα των άλλων σχολών. Άλλωστε, ο δογματισμός δεν κάνει καλό στο AVclub.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

κε Στεφανίδη πέστε μας μερικά πράγματα απο την εμπειρία σας γύρω απο την χρήση των ρυθμιστικών και την προσαρμογή των ηχείων στο χώρο.
Τι αποτέλεσμα έχουν,υπάρχουν επιπτώσεις στην ποιότητα του ήχου;
Διονύση για τα Soundlab στο χώρο μου των 100τ.μ. με καλή ακουστική και από πίσω από κάθε ηχείο την ειδική ηχοαποροφητική στύλη SALLIE Soundlab το μόνο που ένοιωσα την ανάγκη είναι να κάνω είναι να αυξήσω αρκετά πάνω από τη μέση το ρυθμιστικό των υψηλών συχνοτήτων και έτσι ακούω. Όσο για τα μεσαία και χαμηλά είναι στη θέση '0' γιατί από πειραματισμό δεν αισθάνθηκα να μου πρσφέρουν κάτι που να λείπει.
Όσο για τυχόν επιπτώσεις που ρωτάς δεν βρήκα απολύτως καμία, ειδικά στα υψηλά που το αφτί μας είναι και πιο ευαίσθητο. Δηλαδή δεν αισθάνεσαι αυτό που αισθάνεται κανείς με τα γνωστά ρυθμιστικά των προενισχυτών της παλαιότερης εποχής. [Εδω και δεκαετίες οι προενισχυτές μου δεν έχουν ρυθμιστικά όπως είναι ευνόητο].
Σε έκθεση στο San Francisco σε κανονικών διαστάσεων δωμάτιο ξενοδοχείου ο Dr. West είχε αυξήσει όλα τα ρυθμιστικά του A-1+, σχεδόν στο τέρμα, και έπαιζε με μεσαίες εντάσεις και ούτε εκεί θυμάμαι να υπήρχε κάποια ενόχληση.
Πιθανόν η λειτουργία των ρυθμιστικών που βρίσκονται πάνω στην τροφοδοσία του ηχείου[back plate] πρέπει να είναι διαφορετική.
Απλά έχεις μια περισσότερη παρουσία κάποιων συχνοτήτων που ή τις χρειάζεσαι ή όχι ανάλογα με τις ηχητικές απαιτήσεις του χώρου και έτσι πτυχαίνεις μια άριστη προσαρμογή του συστήματος στο χώρο σου.
Νομίζω ότι είναι μεγάλο πλεονέκτημα.
Πολύ παλιά δεκαετία 70 και 80 που άκουγα με μεγάλα μόνιτορ της Tannoy, θυμάμαι και εκεί, κάποτε είχα αυξησει λίγο τίς υψηλές με αποτέλεσμα να είχαν καλύτερη παρουσία κάποια όργανα που επιρεάστηκαν από αυτη την κίνηση.
Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Εγώ απλώς υποστηρίζω ότι και αυτός που ακούει με ένα ζευγάρι 2Α3 και αρέσκεται σε μικρά σύνολα με 2-3 όργανα ή σόλο έχει και αυτός δικαίωμα στην υψηλή πιστότητα.

Αν είναι όπως τα λέτε, εννοείται ότι θα με ικανοποιούσε κάτι τέτοιο. Αλλά ας μην είμαστε δογματικοί κύριε Στεφανίδη. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Πρέπει να δεχόμαστε την διαφορετικότητα των άλλων σχολών. Άλλωστε, ο δογματισμός δεν κάνει καλό στο AVclub.
Ακριβώς δεν έχω να χωρίσω τίποτα με κανένα και η δογματικότητα κάποιων είναι αυτό που αντιμάχομαι. Δεν είμαι εγώ δογματικός αλλά όποιος υποστηρίζει τις διάφορες προκαταλήψεις για τα προιόντα κάποιας τεχνολογίας και δυστυχώς παραπληροφορεί τους αναγνώστες. Είναι κάτι με το οποίο είμαι εξοικειωμένος και το αντιμάχομαι διαρκώς, όπως και τώρα.
Πότε θα αφυπνιστούμε;
Πότε ο δογματισμός θα σωπάσει και δεν θα τολμά να αποκαλεί *δογματισμό* την σωστή πληροφόρηση;;;

Το πώς θέλει και με τί θέλει να ακούει κάποιος δικαίωμά του.
Από πού συμπέρανες ότι εγώ στερώ αυτό το δικαίωμα σε κάποιον, έστω και αν διαφωνώ, γιατί πιστεύω ότι η μουσική δεν είναι μόνο τα λίγα όργανα.
Με λίγο μεγαλύτερο ενισχυτή μπορώ να απολαμβάνω και τα λίγα ΑΛΛΑ και τα πολλά όργανα.
Εγώ μιλάω για μένα. Όχι για άλλους. Λ.Σ.
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

(...) Όσο για τυχόν επιπτώσεις που ρωτάς δεν βρήκα απολύτως καμία, ειδικά στα υψηλά που το αφτί μας είναι και πιο ευαίσθητο. (...)

Αυτό είναι ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ. Ισχύει το ακριβώς αντίστροφο.
 

Messenger

AVClub Addicted Member
31 January 2008
2,654
Αθήνα
Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Νομίζω ότι η εξέλιξη στα ηχεία δεν είναι μεγάλη τα τελευταία χρόνια. Τα ηχεία έχουν άμεση σχέση με τον χώρο. Όπως έγραψε κάπου κάποιος συνφορουμίτης δεν ακούμε το ηχείο - ακούμε το δωμάτιο.

Ενα σαλόνι δεν είναι, και δεν πρέπει να είναι, χώρος ακροάσεων (μη το πείτε αυτό στη γυναίκα μου, σας παρακαλώ πολύ, θα με υποχρεώσετε...). Εξυπηρετεί άλλες κοινωνικές ανάγκες.

Για να δώσω ένα παράδειγμα: Πόσο χώρο πιάνει ΕΝΑ μόνο κονταμπάσσο (κλασσικό); Τι έννοεί ένας που το παίζει (το κοντραμπάσσο!) όταν λέει ότι "πρέπει να ακούγεται σαν ντουλάπα"; Τώρα προσθέστε και ένα πιάνο 3/4 και μια drums...

Πάλι καλά που μας αφήνουν και βολεύουμε 6 ηχεία εκεί μέσα. Έγώ ποτέ δεν μπόρεσα να τοποθετήσω σωστά τα Bose 901, ώστε να λειτουργήσουν με αντανάκλαση από τους πίσω/πλάγιους τοίχους (μόνο όταν έλειπε η γυναίκα μου στην Κίνα) Άν όλοι είχαμε dedicated χώρους 60 τ.μ. και ζητάγαμε καλά ηχεία, θα υπήρχε το οικονομικό τουλάχιστον κίνητρο για τους κατασκευαστές.

Επιπλέον το ηχείο είναι ένα τρισδιάστατο πρόβλημα άρα πολύ πιό δύσκολο από την (μονοδιάστατη) επεξεργασία σήματος που αφορά στους π.χ. προενισχυτές. Επίσης η έρευνα στην επεξεργασία σήματος δεν γίνεται κύρια για την μουσική αλλά για χίλιες άλλες εφαρμογές...

:smile: