Is it enough???

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,435
Θεσσαλονίκη
Τα έχω γράψει πολλές φορές και δεν έχω χρόνο να τα επαναλάβω.
Επιγραμματικά.
Στην θεωρία είναι όπως τα λες , δηλαδή αυτή είναι η δουλειά του ενισχυτή , αγοράζεις αυτόν με τις σωστές προδιαγραφές και τέλος.
Βέβαια και εδώ οι επιλογές είναι πολλές ποιο να πάρω άραγε;
Εσύ κόλλησες με τον THX , εγώ σου λέω και ο magni μια χαρά μετράει γιατί να μην πάρω αυτόν ή τέλος πάντων τον τάδε;
Ακούγονται το ίδιο ή όχι και ποιο θα μου αρέσει;
Και γιατί να μην μπω στην λογική ότι δύο ενισχυτές τέλειοι στις μετρήσεις ακούγονται διαφορετικά;
Αφού ακούγονται , τι να κάνουμε τώρα;
Ή μήπως είναι placebo;
Δεν νομίζω , ο τάδε έχει πιο πολύ slam και ο δείνα είναι πιο λεπτόηχος τι να κάνουμε τώρα;
Άντε και συμφωνώ πήραμε τον THX για να βγάλουμε τον ενισχυτή από την εξίσωση.
Και μετά καταλήγουμε σε ακουστικά και ντακ ή μήπως βινύλιο , τέλος πάντων.
Και ακούμε κάνα χρόνο και όλα καλά και γουστάρουμε και ξαφνικά ένας παλιό φίλος μας δανείζει τον δικό του σούπερ ενισχυτή που μετράει καλά και ώ τι έκπληξη ακούγεται διαφορετικά (όχι απαραίτητα καλύτερα) και μας αρέσει πιο πολύ....
Το χόμπι αυτό είναι πολύ περίπλοκο και δεν βγάζεις άκρη.
Ας πάρουμε τα επαγγελματικά ντακ amp όπου όλοι ευαγγελίζονται ότι είναι διάφανα και εργαλεία και πιστά στην πρώτη ύλη , έλα όμως που τα ρημαδια ακούγονται όλα διαφορετικά μεταξύ τους;
Αν ήταν τόσο απλά τα πράγματα θα είχαμε καταλήξει εδώ και χρόνια στον τάδε σούπερ ενισχυτή που τα κάνει όλα καλά και τέλος.
Με τα ντακ τι γίνεται;
Δουλειά τους δεν είναι να είναι διάφανα και πιστά στην ηχογράφηση;
Και όμως κανένα δεν ακούγεται το ίδιο με το άλλο παρόλο που φοράνε το ίδιο τσιπ
Ποιο να επιλέξω άραγε;
Αυτό που μετράει καλά και δεν μου αρέσει ή αυτό που μου αρέσει;
Κλπ κλπ κλπ.
Τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά και χρειάζεται πιο ολιστική προσέγγιση και απλά κάποιες ημι επιστημονικές μετρήσεις.
Εδώ οι ίδιοι οι επαγγελματίες του ήχου και οι επιστήμονες έχουν παραδεχτεί ότι δεν ξέρουμε γιατί κάτι ακούγεται έτσι και στην πράξη δεν μπορούμε να το μετρήσουμε και δεν έχουμε βρει τι πρέπει να μετρήσουμε.
Ας πάρουμε άλλη επαγγελματική εταιρεία.
Η spl έχει ενισχυτές ακουστικών που μετράνε όλοι τέλεια και κανείς δεν ακούγεται το ίδιο με τον άλλο άσχετα που στην διαφήμιση μας λένε να τον αγοράσουμε επειδή είναι διάφανος!!!
Όσο για τους v100 και v200 η εταιρεία έβγαλε τον 200 γιατί το κοινό ήθελε λέει πιο πολύ σλαμ , δυναμικές και σώματα κλπ πράγματα που λέει ο 100 δεν τα είχε.
Η τεχνολογία του συνεχίζει να χρησιμοποιείται στα προϊόντα της lake people που είναι επαγγελματικά και το κοινό τους δεν ενδιαφέρεται για χροιές.
Εγώ έχω ακούσει και τους δύο και όντως προτιμώ τον 200 γιατί ακριβώς είναι πιο γεμάτος και πιο κοντά στην πραγματικότητα για τα αυτιά μου.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,435
Θεσσαλονίκη
Βέβαια τώρα υπάρχει το κίνημα των non Audiophile που σνομπάρουν τις χροιές και τα ηχοχρώματα κλπ και είναι οπαδοί της δήθεν πιστής αναπαραγωγής κλπ κλπ.
Πάρε ηχεία κλπ μηχανήματα που μετράνε τέλεια , βάλε και ισοστάθμιση και τέλος.
Αναρωτιέμαι όμως γιατί κάθε τρεις και λίγο αλλάζουν τα ηχεία τους , τα δήθεν objective dac που έχουν , τα dsp που χρησιμοποιούν και τα διάφορα πρωτόκολλα ισοστάθμισης.
Μάλλον γιατί κυνηγάνε την απόλυτη αντικειμενικότητα ε;
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,822
To προσωπικο μου συμπερασμα μετα απο σχεδον 40 χρονια στο χομπυ αλλα και ως επαγγελμα ειναι οτι η πλειοψηφια οσων γνωρισα που μιλανε για "ουδετεροτητα" στα μηχανηματα,δεν γνωριζουν η δεν ειναι σε θεση να γνωριζουν για τι μιλανε.Αν γνωριζαν,τοτε, αντικειμενικα τα συστηματα τους θα ακουγονταν ολων τα ιδια,και αυτο δεν συμβαινει ποτε,ακομη και αν μετρανε το ιδιο.Το να παιρνει καποιος ενα μηχανημα που μετρα καλα,δεν τον καθιστα ταυτοχρονα και αντικειμενικο κριτη/ακροατη ,ουτε του εγγυαται οτι το συστημα του θα ακουγεται και κατ'αναγκη "σωστα".Αν οπως πολυ σωστα λες φτασουμε σε ενα σημειο που θα ασχολουμαστε με "τριχες" τοτε χασαμε το νοημα του χομπυ,και μαλιστα χωρις να ειμαστε πολλοι και σωστοι κριτες.Ξερω πολλους που στο παρελθον ασχοληθηκαν πολυ με τα pdf και σημερα απλα δεν ασχολουνται με ............ "τριχες".
 

Anvidia

Established Member
25 July 2011
159
Το αν ακούγονται ίδιοι δύο ενισχυτές ή όχι κρίνεται 100% αξιόπιστα μόνο με εξισωμένες εντάσεις(απόκλιση μέχρι +/- 0,2db είναι συνήθως αρκετή), γιατί η ένταση αλλάζει την αντιληπτή χροιά, και με κρύψιμό τους. Πράγμα σχεδόν αδύνατο για τον μέσο audiophile, αλλά όχι για ομάδες και περιοδικά που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν ενισχυτές που μετράνε τέλεια(όλες οι παραμορφώσεις κάτω από 90db και +/- 0,2db αποκλίσεις σε ουδετερότητα) και ακούγονται διαφορετικοί τότε υπάρχουν ηχητικές παράμετροι που μπορούν να ακούσουν οι άνθρωποι και η επιστήμη δεν γνωρίζει. Πράγμα μάλλον απίθανο. Επίσης δεν εξηγεί το γιατί οι audiophiles βρίσκουν καλύτερους συνήθως τους ακριβότερους ενισχυτές. Τι προσπαθούν να βελτιώσουν οι μηχανικοί των ακριβών ενισχυτών αν η επιστήμη που διδάχθηκαν στο Πολυτεχνείο δεν γνωρίζει καν την πηγή της υποτιθέμενης διαφοράς;

Αν υποθέσουμε ότι τα ABX blind tests δεν είναι καλά για να ακουστούν λεπτές διαφορές(π.χ. άγχος, η μνήμη μας είναι πολύ βραχυπρόθεσμη κτλ.) που επηρεάζουν την ηχητική εμπειρία, τότε υπάρχουν και τα blind tests έκφρασης προτίμησης. Απλά ακούς και επιλέγεις το καλύτερο για σένα. Όπως αυτό εδώ:
http://matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm
14 προτίμησαν το σύστημα των 700$. 10 προτίμησαν το σύστημα των 12.000$. 14 δεν ήταν σίγουροι ότι άκουγαν διαφορές ή ότι τους άρεσε κάτι περισσότερο.
Η κατανομή προτιμήσεων παραπέμπει σε τυχαίο αποτέλεσμα περισσότερο παρά σε υπεροχή κάποιου μηχανήματος.

Σημειωτέον ότι οι παραμορφώσεις του Behringer από το παραπάνω πείραμα είναι ασύγκριτα υψηλότερες από αυτές ενός καλού headphone amp οταν οδηγεί ένα λογικό φορτίο.

Ο maxpain θα δει σίγουρα μεγαλύτερη βελτίωση αν πάει σε κάποιο Audeze παρά μένοντας στα HD650 με amp των 1000 +. Άλλωστε τα νεότερα Audeze δεν είναι πλέον τόσο δυσκολοδήγητα. Τα Hd650 θα έχουν τους περιορισμούς τους ανεξαρτήτως amp.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,435
Θεσσαλονίκη
...τότε υπάρχουν ηχητικές παράμετροι που μπορούν να ακούσουν οι άνθρωποι και η επιστήμη δεν γνωρίζει.

Τα υπόλοιπα τα έχουμε συζητήσει χιλιάδες φορές και καταντάει κάπως βαρετό.
 

Anvidia

Established Member
25 July 2011
159
Re: Απάντηση: Is it enough???

To προσωπικο μου συμπερασμα μετα απο σχεδον 40 χρονια στο χομπυ αλλα και ως επαγγελμα ειναι οτι η πλειοψηφια οσων γνωρισα που μιλανε για "ουδετεροτητα" στα μηχανηματα,δεν γνωριζουν η δεν ειναι σε θεση να γνωριζουν για τι μιλανε.Αν γνωριζαν,τοτε, αντικειμενικα τα συστηματα τους θα ακουγονταν ολων τα ιδια,και αυτο δεν συμβαινει ποτε,ακομη και αν μετρανε το ιδιο.Το να παιρνει καποιος ενα μηχανημα που μετρα καλα,δεν τον καθιστα ταυτοχρονα και αντικειμενικο κριτη/ακροατη ,ουτε του εγγυαται οτι το συστημα του θα ακουγεται και κατ'αναγκη "σωστα".Αν οπως πολυ σωστα λες φτασουμε σε ενα σημειο που θα ασχολουμαστε με "τριχες" τοτε χασαμε το νοημα του χομπυ,και μαλιστα χωρις να ειμαστε πολλοι και σωστοι κριτες.Ξερω πολλους που στο παρελθον ασχοληθηκαν πολυ με τα pdf και σημερα απλα δεν ασχολουνται με ............ "τριχες".

Ουδετερότητα είναι η επίπεδη απόκριση συχνότητας. Τίποτε άλλο. Είναι ένα κομμάτι μόνο της χροιάς(πώς ακούγεται κάτι στον άνθρωπο).

Στους ενισχυτές υπάρχει ουδετερότητα σήμερα. Στα ηχεία δεν υπάρχει γιατί κάθε ηχείο/ακουστικό αλληλεπιδρά διαφορετικά με τον χώρο(και το αυτί αντίστοιχα). Γίνονται όμως διορθώσεις με EQ.

Χροιά είναι απόκριση συχνότητας(ουδετερότητα)+παραμορφώσεις+αντηχήσεις(χρονικά λάθη). Δύο ακουστικά που μετράνε το ίδιο συχνοτικά, αλλά το ένα έχει αντήχηση στο μπάσο θα ακουστουν διαφορετικά. Με την αντήχηση θα ακουστεί πιο μπασάτο και πιο ενοχλητικό. Το ίδιο και με την παραμόρφωση. Η παραμόρφωση "γεμίζει" το μπάσο.

Τέτοια προβλήματα δεν υπάρχουν στους ενισχυτές. Η ανταπόκρισή τους σε απότομες μεταβολές του σήματος είναι σχεδόν ακαριαία.
 

Anvidia

Established Member
25 July 2011
159
...τότε υπάρχουν ηχητικές παράμετροι που μπορούν να ακούσουν οι άνθρωποι και η επιστήμη δεν γνωρίζει.

Τα υπόλοιπα τα έχουμε συζητήσει χιλιάδες φορές και καταντάει κάπως βαρετό.

Και συνεχίζω παρακάτω. Αν ισχύει αυτό τότε οι μηχανικοί των ακριβών ενισχυτών(αυτών που λέγεται ότι παίζουν καλύτερα) τι κατάφεραν να βελτιώσουν; Αφού όσα διδάχτηκαν στο Πολυτεχνείο είναι ελλιπή.
Φτάνουν σε ανώτερο ήχο με τυφλό πειραματισμό και εμπειρία; Εάν ναι τότε γιατί και οι φθηνοί ενισχυτές να μην καταφέρουν να παίξουν καλά ή και καλύτερα με τέτοιου είδους εμπειρικές βελτιώσεις και πειραματισμούς; Κάτι δεν κάθεται καλά στην όλη λογική.
Πάντως το λινκ που παρέθεσα τα λέει όλα νομίζω και εδώ το σταματάω ως κάποιος που βρίσκεται στη θέση του καταναλωτή.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,435
Θεσσαλονίκη
Μια χαρά κάθεται.
Καταρχήν υπάρχουν φθηνοί ενισχυτές που παίζουν πολύ καλά.
Από εκεί και πέρα οι ακριβοί πάλι δεν είναι σίγουρο ότι παίζουν καλά , έχω ακούσει πολύ ακριβούς που ήταν χάλια.
Το κόστος αυξάνει από την χρήση ακριβών υλικών και φυσικά από το μάρκετινγκ το κόστος όμως δεν προσθέτει κάτι στην συζήτηση.
Αν οι μηχανικοί ήχου έφτιαχναν ενισχυτές με αυτά που διδάχθηκαν στις σχολές τότε όλοι οι ενισχυτές του κόσμου θα ήταν ίδιοι.
Το fine tuning φυσικά και γίνεται με το αυτί και όχι με μετρήσεις.
Εννοείται αυτό.
Ο ίδιος μηχανικός ήχου έχει φτιάξει πχ τρεις ενισχυτές που μετράνε τέλεια αλλά ακούγονται διαφορετικά.
Να σε ρωτήσω αν επιτρέπεις έχεις εμπειρία από μηχανήματα;
Πάρε δύο ενισχυτές με ακριβώς την ίδια τοπολογία και ίδιο σχέδιο , ίδιο.
Η χρήση διαφορετικών εξαρτημάτων σε όλα τα στάδια από μετασχηματιστή μέχρι πυκνωτές τους κάνουν να ακούγονται διαφορετικά.
Τίποτα δεν ακούγεται το ίδιο , όποιος υποστηρίζει το αντίθετο δεν έχει ακούσει τίποτα απλά διαβάζει PDF.
Όλα τα παραπάνω δεν έχουν σχέση με το κόστος , την ανάγκη του καταναλωτή , το πόσα χρήματα έχει ο καθένας κλπ και αποπροσανατολίζουν την συζήτηση.
Με τα χρήματα που έχει ο καθένας αγοράζει το καλύτερο για αυτόν.
Γιατί βάζετε πάντα στην συζήτηση τα ακριβά μηχανήματα;
Ας πάμε στην φθηνή κατηγορία πχ ο Yamaha AS701 και ο marantz PM6006 είναι δύο καλοί ενισχυτές με καλές μετρήσεις και ακούγονται ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ.

Τέλος να ρωτήσω από που προκύπτει ότι τα ακουστικά της Audeze είναι απαραίτητα καλύτερα και αναβάθμιση από το 650;
Τα έχεις ακούσει;
Έχω τα έχω και πολύ αμφιβάλλω.
Διαφορετικά ακουστικά για διαφορετικά γούστα αλλά όχι απαραίτητα καλύτερα.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,435
Θεσσαλονίκη
Αυτή την στιγμή έχω στο σπίτι δυο ντακ της τάξης των 1500 .
Και τα δύο έχουν μέτρηση απόκρισης συχνότητας τελείως φλατ , παραμόρφωση κάτω του της δυνατότητας ακοής , δεν έχουν θόρυβο από το τροφοδοτικό κλπ.
Το ένα είναι πιο ουδέτερο ενώ το άλλο έχει μια ενίσχυση ψηλά που δεν φαίνεται στις μετρήσεις.
Δεν χρειάζεται ούτε blind test ούτε τίποτα , ακούγεται ότι και να κάνεις.
Ειλικρινά απορώ πως υπάρχει κόσμος που υποστηρίζει ότι τα ντακ και οι ενισχυτές ακούγονται το ίδιο.
Σηκώνω τα χέρια ψηλά.....
 

maxpain

AVClub Enthusiast
10 March 2014
727
Πολύ μεγάλο ρόλο στο πως ακούγεται στον καθένα ένα ηχείο ή ένα μηχάνημα παίζει και η προδιάθεση για το προϊόν.

Γιαυτό και παίζει τόσο marketing γύρω από την εμφάνιση των μηχανημάτων...τα εξωτικά specs στα dacs...τις στοχευμένες φράσεις και λέξεις για την ποιότητα του ήχου κτλπ. Αυτά δεν είναι απαραίτητα κακό πράγμα...δεν θα ρωτάγαμε κάποιον γιατί γουστάρει που η πόρσε του έχει ωραία εμφάνιση και δυνατό ήχο κινητήρα...


Εαν όλοι οι ενισχυτές και τα dacs ακούγονταν το ίδιο δεν θα είχαν μείνει πάνω από 2-3 τιτάνες εταιρείες που θα τα έφτιαχναν. Σίγουρα ακούγονται διαφορετικά το θέμα είναι κατά πόσο αξίζει για τον καθένα να διαθέσει τα χρήματα του για κάτι καλύτερο ή διαφορετικό.

Πάντως αν αφιέρωνα χρήμα για ακουστικά ξανά θα πήγαινα λογικά σε HiFiMan τα οποία τα έχω άχτι και ποτέ δεν έχω ακούσει. Αλλά για την ώρα τα επόμενα χρήματα θα πάνε για την αναβάθμιση των bookshelfs μου...


Πάντος εδώ υπάρχει ολόκληρο κίνημα που σου λέει ότι με καλύτερα καλώδια θα ακούς καλύτερα τα dacs και οι ενισχυτές δεν θα είχαν διαφορά???
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,435
Θεσσαλονίκη
Μιας και μιλάμε για Hifiman....

ananda.jpg
 

maxpain

AVClub Enthusiast
10 March 2014
727
Κάποτε είχα βάλει στο μάτι τα HE-400S ή ΗΕ-400 αλλά τελικά δεν προχώρησα...

θα το έχω πάντα απωθημένο και κάποια στιγμή θα τα πάρω
 

maxpain

AVClub Enthusiast
10 March 2014
727
Που να τα ακούσω όμως αυτά??? Μόνο με παραγγελία από amazon τα βρίσκεις...υπάρχουν σε Ελληνικά μαγαζιά??
 

Anvidia

Established Member
25 July 2011
159
Τέλος να ρωτήσω από που προκύπτει ότι τα ακουστικά της Audeze είναι απαραίτητα καλύτερα και αναβάθμιση από το 650;
Τα έχεις ακούσει;
Έχω τα έχω και πολύ αμφιβάλλω.
Διαφορετικά ακουστικά για διαφορετικά γούστα αλλά όχι απαραίτητα καλύτερα.

Τα audeze LCD 2 και 3 τα είχα ακούσει στην έκθεση του avclub πριν χρόνια και ήταν τα μοναδικά που έπαιζαν σαν μικρά ηχεία πάνω στο κεφάλι σου. Είχαν έκταση μπάσου και όγκο που έκαναν τα HD600 πάνω σε ακριβό Quad λαμπάτο να ακούγονται σαν μικρά ηχεία βάσης. Από ανάλυση δεν μπορούσα βέβαια να κρίνω, υπό τέτοιες συνθήκες, αλλά η ανάλυση επηρεάζεται φυσικά και από το όλο voicing. Δεν έχουν τέρμα ένταση στα πρίμα όπως τα T1 π.χ. Είναι voiced για να παίζουν σαν ισορροπημένα ηχεία.
 

Anvidia

Established Member
25 July 2011
159
Πάντος εδώ υπάρχει ολόκληρο κίνημα που σου λέει ότι με καλύτερα καλώδια θα ακούς καλύτερα τα dacs και οι ενισχυτές δεν θα είχαν διαφορά???

Πριν χρόνια υπήρχε προσφορά 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε όποιον αποδείκνυε ότι μπορούσε να αντιληφθεί τον ανώτερο ήχο καλωδίων αξίας 7250$ έναντι άλλων κοινών και φθηνών. Από έναν δημοφιλή αμερικανό σκεπτικιστή(άτομα που απαιτούν ατράνταχτες αποδείξεις για κάθε ισχυρισμό) ονόματι James Randi. Χωρίς φυσικά να βλέπεις το καλώδιο που παίζει κάθε φορά.
https://gizmodo.com/james-randi-offers-1-million-if-audiophiles-can-prove-305549

Δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα η προσφορά αλλά κανείς δεν παρουσιάστηκε μέχρι στιγμής να αρπάξει τα λεφτά. Και είναι κρίμα γιατί με 1εκ. $ αναβαθμίζεις για μια ολόκληρη ζωή σε ό,τι πιο high end σηκώνει το σπίτι σου.

υ.γ.: Αναφορικά με τα LCD αναφέρομαι στα 3 ότι έπαιζαν αρκετά ισορροπημένα. Τα 2 ήταν πιο μουντά, αλλά απίστευτα ομαλά. Πιστεύω ότι έχουν μεγάλο περιθώριο βελτίωσης με διόρθωση.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,822
Απάντηση: Re: Is it enough???

Πριν χρόνια υπήρχε προσφορά 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε όποιον αποδείκνυε ότι μπορούσε να αντιληφθεί τον ανώτερο ήχο καλωδίων αξίας 7250$ έναντι άλλων κοινών και φθηνών. Από έναν δημοφιλή αμερικανό σκεπτικιστή(άτομα που απαιτούν ατράνταχτες αποδείξεις για κάθε ισχυρισμό) ονόματι James Randi. Χωρίς φυσικά να βλέπεις το καλώδιο που παίζει κάθε φορά.
https://gizmodo.com/james-randi-offers-1-million-if-audiophiles-can-prove-305549

Δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα η προσφορά αλλά κανείς δεν παρουσιάστηκε μέχρι στιγμής να αρπάξει τα λεφτά. Και είναι κρίμα γιατί με 1εκ. $ αναβαθμίζεις για μια ολόκληρη ζωή σε ό,τι πιο high end σηκώνει το σπίτι σου.

υ.γ.: Αναφορικά με τα LCD αναφέρομαι στα 3 ότι έπαιζαν αρκετά ισορροπημένα. Τα 2 ήταν πιο μουντά, αλλά απίστευτα ομαλά. Πιστεύω ότι έχουν μεγάλο περιθώριο βελτίωσης με διόρθωση.

Εκεινο το "τεστ" που υποτιθεται ο ακροατης θα προσπαθουσε να ακουσει τις διαφορες,δεν θα διεφερε και πολυ απο μια προσπαθεια να δει καποιος την διαφορα μεταξυ ασπρου και μαυρου, αλλα ο διοργανωτης του "τεστ" εχει το δικαιωμα να βαψει το ασπρο μαυρο και να σου ζητησει να βρεις ποιο ειναι ποιο .................
Θα μπορουσα π.χ να εχω φωτογραφια της μανας μου , να την αλλοιωσω βαζοντας της γενια,γυαλια,να την κουρεψω και να μου πουνε να δω την φωτο γραφια διπλα απο μια φωτογραφια του πατερα μου και να πω ποιος ειναι ποιος.Χαιρω πολυ.Δεν θα την καταλαβαινα ........ ουτε ο χειριστης του "τεστ" αν εκανα εγω αυτο με τις φωτογραφιες των γονιων του.
 

maxpain

AVClub Enthusiast
10 March 2014
727
Το θέμα με τα blind tests είναι ότι ο εγκέφαλος (ο οποίος είναι το δυνατότερο DSP) μπορεί να σε κάνει να ακούσεις διαφορές ενώ δεν υπάρχουν. Εαν πας με την προδιάθεση του χόμπυ συνδυασμένη με την προδιάθεση να ακούσεις κάτι διαφορετικό μπορεί και να το ακούσεις...


Κάποτε είχα διαβάσει στο head fi νομίζω σε ένα νήμα ότι και τα καλώδια δεν τα ακουμπάνε στο έδαφος αλλά σε ειδικές βάσεις για να είναι στον αέρα και ότι αυτό επηρεάζει τον ήχο. Επίσης μιλάγανε για ένα συγκεκριμένο μοντέλο εσωτερικού HDD όπου σαν αποθήκη αρχείων έδινε πιο μουσικά αποτελέσματα.

Δεν τα κοροϊδεύω αυτά για έχω άγνοια για το κατά πόσο παίζουν ρόλο αλλά αν πραγματικά παίζουν ρόλο είναι πολύ ενδιαφέρον πως εξηγείται επιστημονικά...