Συμφωνα με τις προσωπικες εμπειριες μου το phono και βραχιωνας/κεφαλη κανουν τις πιο μεγαλες διαφορες (ακουστικα)νοουμενου οτι το πικαπ ειναι καποιας καλης ποιοτητας .
Αν τωρα το ζητουμενο ειναι το tracking (επειδη μερος της συζητησης εδω περιστραφηκε γυρω απ'αυτο) η βελονα της κεφαλης και το ταιριασμα της κεφαλης με τον βραχιωνα προηγουνται. Θα ελεγα οτι στις πλειστες περιπτωσεις ενας low mass βραχιωνας με κεφαλη ψηλης ενδοτικοτητας αλλα και καλη ακιδα ειναι προτιμοτερα. π.χ sme3 / shure v15 η καμια sas, η αλλοι παρομοιοι συνδιασμοι.Υπαρχουν βεβαια και εξαιρεσεις με kαποιες MC με πολυ καλο tracking.
Γενικα ολα στην αλυσιδα πρεπει να ειναι ισαξια ωστε να μην εκτιθεται κανενας κρικος. Και αυτο δεν ειναι ευκολο,κυριως οταν δεν το ψαχνουμε σωστα,αλλα εχουμε ως κριτηριο την τιμη των μερων της αλυσιδας.
Για το tracking του συγκεκριμένου δίσκου. Η δοκιμή έγινε με το ίδιο πλατό-βραχίονα και με τις 3 κεφαλές.
Η φτηνότερη και υποδεέστερη σε ποιότητα ήχου κεφαλή πέτυχε να διαβάζει εκεί που οι 2 ανώτερης κατηγορίας τιμής αλλά και απόδοσης απέτυχαν.
Η MC15 super mkii δεν είναι άσχημη όταν την βάζεις μετά από π.χ. την cadenza, αλλά όταν επιστρέφεις στην cadenza μετά την MC15, τότε καταλαβαίνεις τη διαφορά. Το πικάπ είχε την Clearaudio maestro όταν το πήρα. Η ortofon cadenza black αντικατέστησε την Clearaudio maestro και έπαιξε πολύ καλύτερα. Η Clearaudio maestro δεν ήταν και τόσο επιτυχής επιλογή γι' αυτό το πικάπ, θεωρώ ότι σε αλλο μάλλον ομόσταβλο πικαπ-βραχίονα π.χ. performance θα έπαιζε πολύ καλύτερα.
Έχω την αίσθηση ότι ίσως και η cadenza black να ήταν overkill για το υπάρχον πικαπ μου. Μου είχαν προτείνει την bronze αλλά ήθελα boron cantilever βλέπεις.
Έχεις δίκιο στην τελευταία σου πρόταση. Δεν πειράζει όμως έτσι είναι το hobby. Αν δεν πληρώσεις δεν μαθαίνεις. Μπορεί αν το έψαχνα περισσότερο να είχα τον ίδιο ήχο με λιγότερα χρήματα. Έτσι κι αλλιώς σπάνια αγοράζω πια βινύλια ώστε να χρειαστεί να ψαχτώ για καλύτερο πλατό-βραχίονα.