LCD & OLED TV : 200 Hz, MCI, CMR, XR, PMR ...κ.λ.π.

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: LCD TV 200 Hz

Το δεύτερο κομμάτι θέλει σεντόνια και είναι αργά... :p

(Αν υπάρχει τηλεόραση 200άρα που σηκώνει τα 24 στα 192 και μετά στα 200, μιλάμε για ανωμαλία από την πλευρά του κατασκευαστή, γιατί όλες οι 200άρες δουλεύουν και στα 240 ελέω Ιαπωνίας και ΗΠΑ... :D :D :D )
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Απάντηση: LCD TV 200 Hz

Μερικοί πιθανοί λόγοι:

1. Σε game mode και σε PC mode οι περισσότεροι κατασκευαστές απενεργοποιούν τις επεξεργασίες για να κερδίσουν σε απόκριση.

2. Η μετατροπή των 60 σε 100 θα δημιουργεί σπασίματα στην κίνηση.

3. Ίσως κάποιες τηλεοράσεις να παίζουν τα 60 στα 120Hz με απλό διπλασιασμό που δεν απαιτεί υπολογισμούς.

To 1 ειναι Γιωργο , η μετατροπη των 60 Hz γινεται στα 120 Hz ετσι και αλλιως.

Απλο διπλασιασμο δεν εχει νοημα να κανει μια LCD γιατι ειναι σαν να εχουμε 50 Hz , δεν βελτιωνεται δηλαδη καθολου ο χρονος αποκρισης.

Μαλιστα σε ολα τα συγχρονα συστηματα motionflow κτλ. αν τα βαλεις στο off παλι στα 100 Hz λειτουργουν αλλα με επαναλληψη του καθε frame δυο φορες. Το motion picture resolution ομως ετσι πεφτει στα επιπεδα τηλεορασης 50 Hz.
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: LCD TV 200 Hz

Αν έχει προνοήσει ο κατασκευαστής και για τους κινηματογραφόφιλους της στάνταρ ανάλυσης, θα υπάρχει και μια ρουτίνα που θα αναγνωρίζει αν το υλικό προέρχεται από φιλμ, οπότε θα το χειρίζεται με τον "παλιό" τρόπο. Επειδή εδώ και 3-4 χρόνια, όμως θέλουν να πουλάνε BluRay με κάθε μέσο, θεμιτό ή μη, είχαν παραλείψει να προνοούν γι' αυτό με αποτέλεσμα να βλέπεις όλες οι σύγχρονες συσκευές να έχουν πολύ καλύτερη απόδοση στο τηλεοπτικό από παλιότερες, αλλά πολλές φορές χειρότερη σε DVD με κινηματογραφικές ταινίες, όσον αφορά το deinterlacing.

Αυτό πάλι είναι πραγματικά τραγικό. Να έχεις προηγμένους αλγόριθμους για απόπλεξη βίντεο που είναι απαιτητική υπολογιστικά, και για την απόπλεξη φιλμ που είναι πραγματικά 1+1=2 να χρησιμοποιείς τους ίδιους. Αθήνα-Θεσ/κη μέσω Μαδαγασκάρης ;)

Απλο διπλασιασμο δεν εχει νοημα να κανει μια LCD γιατι ειναι σαν να εχουμε 50 Hz , δεν βελτιωνεται δηλαδη καθολου ο χρονος αποκρισης.

Ναι Γιάννη ο απλός διπλασιασμός δεν βελτιώνει χρόνο απόκρισης, αλλά διακόπτει την φωτεινότητα πιο συχνά. Κάτι αντίστοιχο με απλό scanning backlight ή την προσθήκη μαύρων frames. Καμιά σχέση με το interpolation,
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: LCD TV 200 Hz

Ναι Γιάννη ο απλός διπλασιασμός δεν βελτιώνει χρόνο απόκρισης, αλλά διακόπτει την φωτεινότητα πιο συχνά. Κάτι αντίστοιχο με απλό scanning backlight ή την προσθήκη μαύρων frames. Καμιά σχέση με το interpolation,

Δεν νομιζω οτι διακοπτεται η φωτεινοτητα με τα 100 Ηz αλλωστε στις LCD εχουμε μεταβαση απο την μια εικονα στην επομενη χωρις να σβηνουν τα εικονοστοιχεια.

Η φωτεινοτητα πεφτει με το scanning backlight οταν ολοκληρα τμηματα της τηλεορασης σβηνουν.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: LCD TV 200 Hz

:blink: :blink:
Πέρασα σήμερα μια βόλτα από τα υπόγεια του public στο Σύνταγμα. Εκεί υπήρχε 1 (και μοναδική) 200Hz, η Β750 (40"). Για κακή της τύχη, ήταν ακριβώς πάνω από μια Α956 (46"). Πήρα το μικροσκόπιο λοιπόν, να δω την βελτίωση...
ΑΚΟΜΑ την ψάχνω. Εγώ δυστυχώς ΔΕΝ είδα ΚΑΜΟΙΑ βελτίωση.
Και φυσικά η Α956 είχε καλύτερη εικόνα, αν και η Β750 ήταν πολύ κοντά.
Το σήμα που έδειχναν όλες ήταν 1080i/60Hz...
Εγώ από αυτό που είδα, μιλάω ξεκάθαρα για μαρκετινίστικο τρυκ.
Η Ζ της σόνυ δυστυχώς απουσίαζε, γιατί "δεν έπαιζε καλά". Είχαν 1 demo και το "έσπρωξαν". Δεν είπα τίποτα, μην τους χαλάσω το image που έχουν για τις γνώσεις τους :flipout:
Εντάξει, είπαμε δεν βλέπω βελτίωση. Αλλά δεν φαντάζομαι να παίζει και "χάλια" :flipout:

Βέβαια επειδή τις έβλεπα για 3 περίπου ώρες να παίζουν όλες το ίδιο, έχω πολλά "συμπεράσματα"... :flipout:
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: LCD TV 200 Hz

Bluray, δισκάκι του hitech (από ότι μου είπαν). Όμως είχε αρκετό θόρυβο, μάλλον από το HDMI splitter που χρησιμοποιούσαν. Όλες είσοδο από HDMI.
Επειδή το υλικό έδειχνε γενικά άσχημα (πιο πολύ SD μου θύμιζε), τους ζήτησα να αλλάξουν δισκάκι. Και έβαλαν άλλο, με την ίδια λίγο-πολύ απεικόνιση. Οπότε, κατέληξα ότι φταίει το splitter (καθαρά δική μου εκτίμηση).
Αλλά αυτό που μετρά είναι ότι όλες είχαν το ίδιο σήμα, και η σύγκριση ήταν άμεση (και αποκαλυπτική).
Αλλά πολλά που έχω να πω είναι "αιρετικά", όμοια του "δεν βλέπω καμία διαφορά 100/200 Hz", οπότε πώς να τα πω;; :flipout:
Θα με ρίξετε στην πυρά, με τις ξενέρωτες (και άδικο δεν θα έχετε :flipout:)...
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: LCD TV 200 Hz

Είσαι αιρετικός, ισοπεδωτικός και αλεξιπτωτιστής !!! (άσχετο το τελευταίο, αλλά μ' αρέσει το πως το χρησιμοποιούν οι χαϊεντάδες)

:flipout: :flipout: :p -bye-
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Re: LCD TV 200 Hz

Πέρα από την πλάκα πάντως, την Β750 δεν την έχω δει.

Οι εκτιμήσεις μου από τα 200 Hz προέρχονται από την Ζ4500 και η μόνη διαφορά που είδα εγώ ήταν μία μικρή βελτίωση στο θόλωμα (ουρές) των κρυστάλλων σε σχέση με την W4500. H σύγκριση έγινε με τα συστήματα interpolation στο max και το Paris demo της Sony.

Με τις συνθήκες που περιγράφεις Γιώργο (κόκκος, μέτριας υφής εικόνα), ίσως να μην είναι δυνατόν να φανεί η διαφορά (είπαμε είναι μικρή)...

Από την άλλη, έλεγξες μήπως η 956 είχε καλύτερα καλώδια ρεύματος ή κανέναν εξαγνιστή πουθενά κρυμμένο; :p :BDGBGDB55:
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: LCD TV 200 Hz

Μην αγχώνεσαι Τζώνυ... Οι χαϊεντάδες δεν διαβάζουν ποτέ τεχνικά θέματα... :flipout::flipout::flipout:

Ωραία!!!

Κάνω παιχνίδι, τότε.....:D:D

attachment.php
 

Attachments

  • ob1.jpg
    ob1.jpg
    12.1 KB · Views: 946

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: LCD TV 200 Hz

...However, only two LCD manufacturers are delivering true 240-Hz pixel performance. The rest are augmenting current 120-Hz technology with advanced backlight systems that, while improving picture quality beyond the capabilities of 120-Hz display systems, are not technically operating at 240-Hz pixel speeds. Call it pseudo-240-Hz, if you will. And there's a negative, too: one of the byproducts of pseudo-240Hz pixel tricks is a reduction in the overall brightness of the resulting picture...

The main reason why some manufacturers choose to use pseudo-240-Hz LCD technology is simple: cost. True 240-Hz LCD televisions currently require the use of two motion compensation/motion estimation (MCME) chips that help generate the interpolated frames used to enhance low frame rate video – particularly 24p video used to encode most movies – and the related costs are passed along to the consumer.

Sticking with a 120-Hz panel and utilizing such scanning backlight modules enables those manufacturers to keep prices low while improving picture performance. A significant downside to this method of LCD performance enhancement is a 50 percent decrease in overall picture brightness due to the pulsing nature of scanning backlight technology....


http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2338779,00.asp
 

kblachos

Μέλος Σωματείου
18 February 2009
17,134
ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
Re: LCD TV 200 Hz

Από σημερινό άρθρο του fulhd.gr:

http://www.fullhd.gr/2008-03-25-10-47-10/2008-03-25-10-57-46/1826-temporal-frame-interpolation-scanning-backlight-a-black-frame-insertion.html


Τι 200, τι 400, τι 800 Hz...!

Εκεί που μέχρι τώρα μαλώναμε για το πιο σύστημα αύξησης της συχνότητας σάρωσης είναι καλύτερο ανάμεσα σε δύο τεχνοτροπίες, προστέθηκε και μία τρίτη. Και προστέθηκε όχι από τυχαίους ‘παίκτες’ της διεθνούς ‘σκακιέρας’... μιλάμε για την Samsung και την Sony, πράγμα που σημαίνει ότι με τον άλφα ή τον βήτα τρόπο θα δουν πολλά τα μάτια μας.

Το τι περνάνε τα άμοιρα τα ‘καρέ’, τα frames δηλαδή, από την στιγμή που τα παράγει η κινηματογραφική μηχανή λήψης μέχρι την στιγμή που θα προβληθούν στην τηλεόραση μας... δεν το θέλει ούτε ο ‘Θεός’ της τεχνολογίας.

Τώρα τελευταία μάλιστα έχει παραγίνει το ‘κακό’. Οι συχνότητες σάρωσης έχουν απογειωθεί και όπως φαίνεται θα εκτοξευθούν μπαίνοντας σε τροχιά ανάλογη με εκείνη της συχνότητας των υπολογιστών. Κάθε δύο χρόνια θα διπλασιάζονται! Αρκεί να μπορούν και οι LCD τηλεοράσεις να τρέχουν τόσο. Για σκεφτείτε... εάν στα 200Hz απαιτούσαν 5msec (1/200), στα 400Hz όπως έχει αναγγείλει η Samsung, απαιτούν χρόνο απόκρισης 2,5msec (1/400)! Kαι μάλιστα πραγματικό, όχι θεωρητικό.

Εάν λίγα μόλις χρόνια πριν, όταν είχαμε βρει όλοι την ουτοπία μας στα 100Hz, μας έλεγε κάποιος ότι εν έτη 2009 θα μιλούσαμε για 400Hz και βάλλε θα τον κοιτούσαμε με συμπόνια για την διανοητική του κατάσταση.

Σήμερα τα δεδομένα και τα ζητούμενα έχουν διαφοροποιηθεί. Υπάρχουν ήδη δύο τεχνικές αύξησης της συχνότητας σάρωσης και σε αυτές προστέθηκε μία τρίτη, όχι νέα ομολογουμένως αφού έχει χρησιμοποιηθεί στα monitor των υπολογιστών.

Οι τρεις αυτές τεχνοτροπίες είναι οι...

Temporal Frame Interpolation

Οι σκληροπυρηνικοί εκφραστές της πρώτης είναι οι Samsung & Sony, με τους αλγόριθμους MotionFlow & MoviePlus oι οποίοι παράγουν βάσει τεχνικής ‘motion compenstation’ τρία νέα καρέ (frame) από κάθε αρχικό, με αποτέλεσμα τα 50 καρέ να γίνονται 200, δηλαδή 200Hz, στο PAL. To ότι και οι δύο αλγόριθμοι βασίζονται στην τεχνική motion compensation, πρέπει να τονισθεί, ώστε να αποσαφηνιστεί ότι τα τρία νέα τεχνητά καρέ δεν είναι πιστοί κλώνοι του αρχικού, αλλά είναι διαφορετικά το ένα από το άλλο και προκύπτουν από τον ‘μέσο όρο’ του προηγούμενου και του επόμενου. Αυτό διασφαλίζει την μείωση του ‘blur’ και του ‘judder’ γιατί σε αντίθετη περίπτωση η εικόνα είναι χάλια, όπως ακριβώς ήταν στα πρώιμα χρόνια των 100Hz.

Scanning Backlight

Mε την τεχνική του ‘Scanning Backlight’ η απολαβή των 200Hz ακολουθεί εντελώς άλλο μονοπάτι. Εδώ η αύξηση δεν προκύπτει μόνο από τα κυκλώματα επεξεργασίας αλλά από έναν συνδυασμό αυτών και εκείνων της σάρωσης του οπίσθιου φωτισμού. Τα 200Hz είναι δηλαδή 100+100Ηz. Tα πρώτα 100Hz προκύπτουν από έναν αλγόριθμο, όπως στην τεχνική Temporal Frame Interpolation, ο οποίος παράγει ένα νέο καρέ για κάθε αρχικό και πάλι με τεχνική ‘motion compensation’ (χωρίς να είναι βέβαια τόσο αναγκαία όσο πριν) και τα δεύτερα 100Hz με την αύξηση της σάρωσης του οπίσθιου φωτισμού από τα 50Hz του δικτύου ρεύματος στα 100Hz. Αυτό σημαίνει ότι στην επιφάνεια του οπίσθιου φωτισμού και κατά επέκταση και στην εικόνα που βλέπουμε, σβήνουν διαδοχικά οριζόντιες περιοχές (μπάρες) με συχνότητα τέτοια που δεν είναι αντιληπτή από τον ανθρώπινο εγκέφαλο... έτσι ισχυρίζεται τουλάχιστον η θεωρία.

Black Frame Insertion

Ο ‘νέος’ της παρέας ακούει στην ονομασία ‘Black Frame Insertion’ . Η παρουσία του οφείλεται σε ένα συνδυασμό τριών δεδομένων και ζητούμενων.

Α) Oι επεξεργαστές των αλγόριθμων, σήμερα ‘τρέχουν’ μέχρι τα...200...
Β) Είμαι αντίθετος με την τεχνική Scanning Backlight
Γ) Θέλω σάρωση στα 400 Ηz.

Η λύση είναι μία, ονομάζεται ‘ένθεση μαύρων καρέ’ αφήνει στην ησυχία του το σύστημα οπίσθιου φωτισμού για αυτό και δεν έχει καμία σχέση με την τεχνοτροπία Scanning Backlight και πηγάζει από τους αλγόριθμους επεξεργασίας οι οποίοι κάνουν ότι κάνουν στην τεχνοτροπία Temporal Frame Interpolation και επιπρόσθετα παράγουν ένα μαύρο καρέ για κάθε ένα από τα 200 που έχουν ήδη ‘έτοιμα’. Τόσο απλά!

Στην πράξη τώρα......λόγω της πολύ υψηλής τιμής σάρωσης που αγγίζει τα 400Hz τα αποτελέσματα θα είναι ευεργετικά στην απόδοση της κίνησης, ενώ από την άλλη (το αρνητικό) εξαιτίας του ότι τα μισά καρέ της εικόνας θα είναι μαύρα, θα μειωθεί σημαντικά η συνολική φωτεινότητα της εικόνας και θα πρέπει να επιστρατευθούν 'βοηθητικές' διατάξεις, ή ισχυρότερες βαθμίδες οπίσθιου φωτισμού (πράγμα που σημαίνει και υψηλότερη κατανάλωση) για να μείνει η φωτεινότητα σε ικανοποιητικά επίπεδα....
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: LCD TV 200 Hz

Graphic1.JPG


Toshiba ActiveVision M200HD Pro


Είναι μαγκιά για μία εταιρεία, να «καταλαβαίνει», να παραδέχεται και να μαθαίνει από τα όποια μικρά ή μεγάλα λάθη του παρελθόντος. Η Toshiba έχει αποδείξει ότι... το έχει. Και για μία ακόμα φορά προβαίνει σε τομή, διαχωρίζοντας πια είναι τα 200Hz τα πραγματικά και πια όχι...

Εν αρχή ήταν τα 50Hz και όλοι ήταν ευχαριστημένοι.

Στην συνέχεια ήρθαν τα 100Hz και άρχισαν τα πράγματα να περιπλέκονται.

Στην συνέχεια όταν ήρθαν τα 200Hz έγινε μπάχαλο και φυσικά η συνέχεια ήταν αναμενόμενη.

Έχουμε αναφερθεί πολλάκις στο θέμα της σάρωσης και έχουμε δικαιωθεί και από πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Πιστεύουμε ότι πραγματικά 200Hz είναι αυτά που προκύπτουν κατευθείαν από το πάνελ και όχι από τον συνδυασμό 100 από το πάνελ και 100 από την σάρωση του οπίσθιου φωτισμού.

Το ίδιο μάλλον πιστεύει πια και η Toshiba, αφού στην νέα της σειρά WL, τα 200Hz σάρωσης προκύπτουν κατευθείαν από το πάνελ, βάσει του αλγόριθμου ActiveVision M200HD Pro.

Προσέξτε... δεν κατάργησε τους παλιές μεθόδους της.

Ο ActiveVision M200HD που συνδυάζει 100Hz από το πάνελ και 100 από τον οπίσθιο φωτισμό υπάρχει, αλλά θα δίνει το παρόν σε πιο οικονομικές σειρές.

Μπράβο στην Toshiba...


http://www.fullhd.gr/2009-08-25-11-...-25/3749-toshiba-activevision-m200hd-pro.html
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Περί MCI , CMR , XR , PMR και άλλες ιστορίες για αγρίους.

lg-lcd-cinema3d-motion-clarity-index.jpg


Επειδή βλέπω ότι πολύς κόσμος έχει μπερδευτεί με τα νούμερα και τους ρυθμούς ανανέωσης που ανακοινώνουν οι εταιρείες ας ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα.

1- Τα νούμερα που βλέπουμε δίπλα σε όρους μάρκετινγκ όπως MCI (Motion Clarity Index) , CMR (Clear Motion Rate) , PMR (Perfect Motion Rate) , XR (Motionflow) κτλ. δεν αντιστοιχούν σε πραγματική ανανέωση οθόνης.
2- Μια τηλεόραση με μεγαλύτερο αριθμό "μαϊμού" Hz μπορεί να είναι στην πραγματικότητα χειρότερη στην κίνηση από μια με μικρότερο αριθμό

Ένα πολύ κατατοπιστικό άρθρο (στα Αγγλικά) είναι αυτό...

http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57524894-221/what-is-refresh-rate/

Επίσης...

http://hdguru.com/beware-of-phony-lcd-hdtv-refresh-rates/7726/
http://www.rtings.com/info/what-is-the-refresh-rate
http://www.techlicious.com/blog/beware-of-inflated-lcd-tv-specs/
http://www.simplyelectricals.co.uk/knowledge-centre/sony-motionflow-explained.html
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Περί MCI , CMR , XR , PMR και άλλες ιστορίες για αγρίους.

bfi.jpg


Frame Interpolation, Scanning Backlight & Black Frame Insertion

Εκεί που μέχρι τώρα μαλώναμε για το πιο σύστημα αύξησης της συχνότητας σάρωσης είναι καλύτερο ανάμεσα σε δύο τεχνοτροπίες, προστέθηκε και μία τρίτη. Και προστέθηκε όχι από τυχαίους ‛παίκτες’ της διεθνούς ‛σκακιέρας’... μιλάμε για την Samsung και την Sony, πράγμα που σημαίνει ότι με τον άλφα ή τον βήτα τρόπο θα δουν πολλά τα μάτια μας.

Το τι περνάνε τα άμοιρα τα ‛καρέ’, τα frames δηλαδή, από την στιγμή που τα παράγει η κινηματογραφική μηχανή λήψης μέχρι την στιγμή που θα προβληθούν στην τηλεόραση μας... δεν το θέλει ούτε ο ‛Θεός’ της τεχνολογίας.

Τώρα τελευταία μάλιστα έχει παραγίνει το ‛κακό’. Οι συχνότητες σάρωσης έχουν απογειωθεί και όπως φαίνεται θα εκτοξευθούν μπαίνοντας σε τροχιά ανάλογη με εκείνη της συχνότητας των υπολογιστών. Κάθε δύο χρόνια θα διπλασιάζονται! Αρκεί να μπορούν και οι LCD τηλεοράσεις να τρέχουν τόσο. Για σκεφτείτε... εάν στα 200Hz απαιτούσαν 5msec (1/200), στα 400Hz όπως έχει αναγγείλει η Samsung, απαιτούν χρόνο απόκρισης 2,5msec (1/400)! Kαι μάλιστα πραγματικό, όχι θεωρητικό.

Εάν λίγα μόλις χρόνια πριν, όταν είχαμε βρει όλοι την ουτοπία μας στα 100Hz, μας έλεγε κάποιος ότι εν έτη 2009 θα μιλούσαμε για 400Hz και βάλλε θα τον κοιτούσαμε με συμπόνια για την διανοητική του κατάσταση.

Σήμερα τα δεδομένα και τα ζητούμενα έχουν διαφοροποιηθεί. Υπάρχουν ήδη δύο τεχνικές αύξησης της συχνότητας σάρωσης και σε αυτές προστέθηκε μία τρίτη, όχι νέα ομολογουμένως αφού έχει χρησιμοποιηθεί στα monitor των υπολογιστών.

Οι τρεις αυτές τεχνοτροπίες είναι οι...

Temporal Frame Interpolation
Οι σκληροπυρηνικοί εκφραστές της πρώτης είναι οι Samsung & Sony, με τους αλγόριθμους MotionFlow & MoviePlus oι οποίοι παράγουν βάσει τεχνικής ‛motion compenstation’ τρία νέα καρέ (frame) από κάθε αρχικό, με αποτέλεσμα τα 50 καρέ να γίνονται 200, δηλαδή 200Hz, στο PAL. To ότι και οι δύο αλγόριθμοι βασίζονται στην τεχνική motion compensation, πρέπει να τονισθεί, ώστε να αποσαφηνιστεί ότι τα τρία νέα τεχνητά καρέ δεν είναι πιστοί κλώνοι του αρχικού, αλλά είναι διαφορετικά το ένα από το άλλο και προκύπτουν από τον ‛μέσο όρο’ του προηγούμενου και του επόμενου. Αυτό διασφαλίζει την μείωση του ‛blur’ και του ‛judder’ γιατί σε αντίθετη περίπτωση η εικόνα είναι χάλια, όπως ακριβώς ήταν στα πρώιμα χρόνια των 100Hz.

Scanning Backlight
Mε την τεχνική του ‛Scanning Backlight’ η απολαβή των 200Hz ακολουθεί εντελώς άλλο μονοπάτι. Εδώ η αύξηση δεν προκύπτει μόνο από τα κυκλώματα επεξεργασίας αλλά από έναν συνδυασμό αυτών και εκείνων της σάρωσης του οπίσθιου φωτισμού. Τα 200Hz είναι δηλαδή 100+100Ηz. Tα πρώτα 100Hz προκύπτουν από έναν αλγόριθμο, όπως στην τεχνική Temporal Frame Interpolation, ο οποίος παράγει ένα νέο καρέ για κάθε αρχικό και πάλι με τεχνική ‛motion compensation’ (χωρίς να είναι βέβαια τόσο αναγκαία όσο πριν) και τα δεύτερα 100Hz με την αύξηση της σάρωσης του οπίσθιου φωτισμού από τα 50Hz του δικτύου ρεύματος στα 100Hz. Αυτό σημαίνει ότι στην επιφάνεια του οπίσθιου φωτισμού και κατά επέκταση και στην εικόνα που βλέπουμε, σβήνουν διαδοχικά οριζόντιες περιοχές (μπάρες) με συχνότητα τέτοια που δεν είναι αντιληπτή από τον ανθρώπινο εγκέφαλο... έτσι ισχυρίζεται τουλάχιστον η θεωρία.

Black Frame Insertion
Ο ‛νέος’ της παρέας ακούει στην ονομασία ‛Black Frame Insertion’ . Η παρουσία του οφείλεται σε ένα συνδυασμό τριών δεδομένων και ζητούμενων.
Α) Oι επεξεργαστές των αλγόριθμων, σήμερα ‛τρέχουν’ μέχρι τα...200...
Β) Είμαι αντίθετος με την τεχνική Scanning Backlight
Γ) Θέλω σάρωση στα 400 Ηz.
Η λύση είναι μία, ονομάζεται ‛ένθεση μαύρων καρέ’ αφήνει στην ησυχία του το σύστημα οπίσθιου φωτισμού για αυτό και δεν έχει καμία σχέση με την τεχνοτροπία Scanning Backlight και πηγάζει από τους αλγόριθμους επεξεργασίας οι οποίοι κάνουν ότι κάνουν στην τεχνοτροπία Temporal Frame Interpolation και επιπρόσθετα παράγουν ένα μαύρο καρέ για κάθε ένα από τα 200 που έχουν ήδη ‛έτοιμα’. Τόσο απλά!
Στην πράξη τώρα... βάσει της εμπειρίας μου πιστεύω ότι από την μία (το θετικό της υπόθεσης) λόγω της πολύ υψηλής τιμής σάρωσης που αγγίζει τα 400Hz τα αποτελέσματα θα είναι ευεργετικά στην απόδοση της κίνησης, ενώ από την άλλη (το αρνητικό) εξαιτίας του ότι τα μισά καρέ της εικόνας θα είναι μαύρα, θα μειωθεί σημαντικά η συνολική φωτεινότητα της εικόνας και θα πρέπει να επιστρατευθούν 'βοηθητικές' διατάξεις, ή ισχυρότερες βαθμίδες οπίσθιου φωτισμού (πράγμα που σημαίνει και υψηλότερη κατανάλωση) για να μείνει η φωτεινότητα σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Αυτά και πολλά άλλα θα τα διερευνήσουμε σύντομα...

Μείνετε συντονισμένοι στο FullHD.gr θα δουν πολλά τα μάτια μας.


http://fullhd.gr/item/1826-temporal...scanning-backlight-black-frame-insertion.html

05_sharp_Scanning_LED_Backlight.jpg


240/200 Hz with Backlight Scanning is… ‛Fake’ !

Δημοσίευση ‛κεραυνό εν αιθρία’, αποτελεί η μελέτη του πανεπιστημίου του San Diego, (UCSD), βάση της οποίας η αύξηση της σάρωσης σε panels 120Hz (NTSC) ή 100Hz (PAL) στα 240 & 200Hz αντίστοιχα, με την χρήση Scanning Backlight δεν είναι πραγματική!
Το νέο φυσικά αποτελεί ένα ‛πυρηνικό’ όπλο στα ‛χέρια’ των Samsung & Sony οι οποίες φωνάζουν από την αρχή ότι η δική τους μέθοδος είναι ορθή, αφού παράγουν τα 240 ή 200 Hz αυξάνοντας τα καρέ βάσει αλγόριθμου με motion compensation.

To αντίπαλο στρατόπεδο, εκείνο των Philips, LG & Toshiba στριμώχθηκε στην γωνία του καναβάτσου αφού η δική τους μέθοδο δεν δίνει πραγματικά καρέ αλλά ένα άθροισμα διπλασιασμού των αρχικών καρέ με αλγόριθμο (120/100 Hz) και άλλα τόσα σβήνοντας τμηματικά τον οπίσθιο φωτισμό.


Το μέλλον είναι αβέβαιο σχετικά με το πως θα αντιδράσουν οι ‛χαμένοι’ Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ‛κερδισμένοι’ τρίβουν τα χέρια τους.


Εμείς, εδώ στο FullHD.gr, το ‛πανεπιστήμιο’ του διαδικτύου νιώθουμε άλλη μία φορά δικαιωμένοι, διότι από την πρώτη φορά είχαμε δηλώσει ότι πραγματικά καρέ είναι μόνο εκείνα των Samsung & Sony.

Για του λόγου το αληθές διαβάστε... εδώ... και εδώ ... τι έχουμε αναφέρει εδώ στο FullHD.gr για το ίδιο θέμα... πριν από το πανεπιστήμιο του San Diego!


http://www.fullhd.gr/news/item/2316-240-200-hz-with-backlight-scanning-is…-‘fake’.html