LG PB5600 / Plasma : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

ChrisKya

Established Member
28 November 2015
158
Θεσσαλονίκη
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Καλησπέρα Πάνο και καλώς ήρθες στην παρέα μας!

Προσωπικά έχοντας την 60"PB5600 και πρόσφατα κάτοχος της Samsubng 55"J6200, ήμουν πιο ευχαριστημένος με την plasma (καλιμπραρισμένες και οι 2)
Έβλεπα μόνο ταινίες(bluray) και σειρές, όχι αθλητικά.
 

panos123

New member
27 February 2016
8
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Καλώς σας βρήκα , είναι δηλαδή καθαρά υποκειμενικό από ότι είναι αντικειμενικό λες ?
 

ChrisKya

Established Member
28 November 2015
158
Θεσσαλονίκη
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Πιστεύω είναι καθαρά προσωπικό, καθότι ο καθένας μας αντιλαμβάνετε διαφορετικά το τί βλέπει και πώς το βλέπει.
Άλλους τους αρέσει το ποπ χρωμάτων, άλλους το φυσικό κτλ..
 

FrankyGR

Established Member
25 March 2008
172
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Καλησπέρα και πάλι παιδιά.
Έβαλα τις ρυθμίσεις το φίλου ChrisKya και είμαι πολύ ικανοποιημένος :

Panel Light: 70
Contrast : 65
Brightness : 51
H/V Sharpness : 10
Colour : 48
Tint : 0

Expert Control
Dynamic Contrast : Off
Colour Gamut : Standard
Edge Enhancer : Off
Colour Filter : Off

Colour Temperature : Cool
Gamma : 2.4
Method 2 Points
Pattern : Outer
Points : High (Red : 25, Green:0, Blue: -50) , Low (Red: -2, Green: 0, Blue : -2)

Colour Management System

Colour (Saturation,Tint,Luminance)

Red (0,0,1), Green (0,0,-12), Blue (0,8,-30), Cyan (0,2,-8), Magenta (0,0,1), Yellow (0,0,-27)

Το μόνο που θα ήθελα αν γινόταν να ήταν λίγο πιο φωτενή η εικόνα .......

Αν μπορεί ας τις δοκιμάσει και κανένας άλλος να μας πει τη γνώμη του..............

Ευχαριστώ και πάλι ChrisKya !!!
 

ChrisKya

Established Member
28 November 2015
158
Θεσσαλονίκη
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Καλησπέρα και πάλι παιδιά.
Έβαλα τις ρυθμίσεις το φίλου ChrisKya και είμαι πολύ ικανοποιημένος :

Το μόνο που θα ήθελα αν γινόταν να ήταν λίγο πιο φωτεινή η εικόνα .......

Αν μπορεί ας τις δοκιμάσει και κανένας άλλος να μας πει τη γνώμη του..............

Ευχαριστώ και πάλι ChrisKya !!!

Παρακαλώ FrankyGr, δεν κάνει τίποτα.
Εύχομαι να μπορέσει κάποιος να σε βοηθήσει για την φωτεινότητα.
Καλές ακροάσεις να έχεις! (Αν έχεις το Apocalyopto σε bluray, δες πόσο φυσικά φαίνονται)
 

FrankyGR

Established Member
25 March 2008
172
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Παρακαλώ FrankyGr, δεν κάνει τίποτα.
Εύχομαι να μπορέσει κάποιος να σε βοηθήσει για την φωτεινότητα.
Καλές ακροάσεις να έχεις! (Αν έχεις το Apocalyopto σε bluray, δες πόσο φυσικά φαίνονται)


Την είχα ξεχάσει αυτή τν ταινία. Δεν την έχω αλλά θα την βρω σύντομα για να τη δω.
Ευχαριστώ πολύ και πάλι -bye-
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Κάτι δεν πάει καλά με τις συντεταγμένες του RGB...ρίξ' τους μια ματιά. Η αναφορά για D65 είναι 0.3127, 0.329.

Σοβαρά τώρα; Εκεί κόλλησες; Αντί για 6504K μέτρησε 6559K. Μιλάμε για 55K παραπάνω. Εφόσον γνωρίζεις από calibration, θα ξέρεις ότι η διαφορά αυτή είναι αμελητέα και μη ορατή στο μάτι. Δες απλά πόσο κοντά είναι το λευκό σταυρουδάκι (white point της TV) στο γκρίζο X (D65). Ένα κλικ στο ρυθμιστικό του μπλε με πήγαινε πιο μακριά απ'το D65.

mJch7oF.png


dsYpOgV.png



Μην ξεχνάς ότι μιλάμε για μια plasma TV που το CCT αλλάζει περισσότερο από 50K όταν αλλάξει το APL. Δεν αξίζει καν να κάψεις ρεύμα για να ξανατρέξεις τις μετρήσεις.

4MPNfyU.png


i6ErNpI.png


(Οι μετρήσεις για τα διαγράμματα έγιναν στη λειτουργία ISF Expert, εργοστασιακές ρυθμίσεις, με είσοδο RGB 1080p60)

Ακόμα και να ήταν σταθερότατη η TV, οι μετρητές για prosumer χρήση δεν έχουν τέτοια ακρίβεια μέχρι το τελευταίο Kelvin. Αυτό που μετράει είναι η συνοχή σε όλο το grayscale και η επαναληπτικότητα στις μετρήσεις.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Καλησπέρα και πάλι παιδιά.
Έβαλα τις ρυθμίσεις το φίλου ChrisKya και είμαι πολύ ικανοποιημένος :
[...]
Το μόνο που θα ήθελα αν γινόταν να ήταν λίγο πιο φωτενή η εικόνα .......

Αν μπορεί ας τις δοκιμάσει και κανένας άλλος να μας πει τη γνώμη του..............

Ευχαριστώ και πάλι ChrisKya !!!

Όπως έγραψα λίγα ποστ πριν, θεωρώ τις ρυθμίσεις του ChrisKya πολύ μακριά από τις ιδανικές για τη συγκεκριμένη TV. Εννοείται ότι θες φωτεινότερη εικόνα, αφού το επίπεδο λευκού πέφτει από τα 125 cd/m² στα 65 cd/m² και το contrast ratio κάνει βουτιά από τα 1200:1 στα 600:1, για εικόνα με 20% APL. Για τη συγκεκριμένη TV, δε σε παίρνει να χαμηλώσεις ούτε Panel Light ούτε Contrast, αφού ούτε πολύ φωτεινή είναι ούτε χαμηλό επίπεδο μαύρου έχει (για plasma).


Colour Temperature : Cool
Gamma : 2.4
Method 2 Points
Pattern : Outer
Points : High (Red : 25, Green:0, Blue: -50) , Low (Red: -2, Green: 0, Blue : -2)

Όταν βλέπω το Blue στο -50 (δεν πάει πιο κάτω) και το Red στο 25, καταλαβαίνω αυτόματα ότι το λευκό του βγήκε πάρα πολύ ψυχρό. Για τις περισσότερες LG, ό,τι πιο κοντά στα 6500K είναι η επιλογή "Colour Temperature: Warm2" -- και πάλι στην PB5600 μετράει γύρω στα 7000K. Γιαυτό και είναι προεπιλεγμένη όταν επιλέξεις ISF Expert mode.

Στο δικό μου δείγμα φτάνω κοντά στα 6500K, διορθώνοντας μόνο το Green (-3) και το Blue (-16) αν προσέξεις.

Code:
Energy Saving: Off
Picture Mode: ISF Expert
Panel Light: 100
Contrast: 99
Brightness: 50
H/V Sharpness: 10
Colour: 55
Tint: 0
Dynamic Contrast: Off
Colour Gamut: Wide
Edge Enhancer: Off
Colour Temperature: Warm2
Gamma: 2.2
Method: 2 Points
Point: High 
- Red: 0 
- Green: -3
- Blue: -16
Point: Low
- Red: 0
- Green: 0
- Blue: 0
CMS:
- Red: 0, 0, 0
- Green: 0, 0, 0
- Blue: 0, 0, 0
- Cyan: 0, 0, 0
- Magenta: 0, 0, 0
- Yellow: 0, 0, 0
Black level: High

Σήμα: RGB Full range (0-255), 8bpc, 1920x1080, 60Hz
 
Last edited:

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Καλησπέρα στην παρέα και καλώς σας βρήκα όλους ,διαβάζω κατά καιρούς τις αναρτήσεις και τώρα έγινα και μέλος.

Μία ερώτηση και θέλω την γνώμη σας γιατί ακόμα δεν μου έχει γίνει ξεκάθαρο εντελώς .
Η συγκεκριμένη τηλεόραση PB5600 ως μία μέτρια plasma πως στέκεται δίπλα σε μία σύγχρονη LED τύπου ας πούμε 55W755C , ή 55X8005C , ή ακόμη και παλαιότερα μοντέλα όπως w608b ή 55w815b , ή 55w905b αλλά και αντίστοιχες Samsung UE55H620 ,ή UE55JU6400 , ή UE55HU8200 ή panasonic και lg αντίστοιχες . Αναφέρομαι αποκλειστικά στις δυνατότητες τις οθόνης και την ποιότητά της όσο αφορά ταινίες ή αθλητικά σε sd και hd , και όχι τόσο σε τηλεοπτικό σήμα κακής ποιότητας και λοιπά παρελκόμενα όπως 3d και smart .Φιλολογική ερώτηση καθόσον για χρόνια έβλεπα σε μία ftr 9965 42' philips την οποία αντικατέστησε μία 815b . Δεν είχα όμως την δυνατότητα άμεσης σύγκρισης καθόσον η πλάσμα κατά τον χρόνο της αντικατάστασης είχε παραδώσει πνεύμα (να ναι καλά η ΔΕΗ)

Εφόσον την αντικατέστησες, δεν έχει και πολύ νόημα να μπαίνεις σε δεύτερες σκέψεις, μια και για να μιλάμε για την PB5600 το budget σου μάλλον είναι περιορισμένο.

Ωστόσο, όταν η 60PB5600 κόστιζε 600 ευρώ, δεν υπήρχε κάποια LCD στις ίδιες ίντσες άξια να σταθεί απέναντί της. Αυτό έκανε την επιλογή της ακόμη πιο εύκολη για πολλούς που αμφιταλαντεύονταν. Για μένα, ο αναλογικός χαρακτήρας της plasma, οι απεριόριστες γωνίες θέασης, η σταθερότητα των χρωμάτων και το gamut της, η έλλειψη IPS glow, τα εκτενή ρυθμιστικά εικόνας και φυσικά οι 60 ίντσες ήταν τα κύρια κριτήρια επιλογής της. Βέβαια, μετά έμαθα από πρώτο χέρι τι σημαίνει ABL και line bleed. Αλλά δεν το έχω μετανιώσει. Όταν θα βάλω να δω το Blu-ray μου θα το καταευχαριστηθώ. Μερικές φορές περισσότερο και από τα σινεμά της κακιάς ώρας που παίζουν εδώ στην επαρχία. Θεωρώ την εικόνα της και τη χρωματική της ακρίβεια, την καλύτερη που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο σπίτι (κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις).

Αλλά, αν μπορούσα να αλλάξω κάτι, θα ήταν σίγουρα το επιθετικό της ABL και η χαμηλή φωτεινότητά της σε τηλεοπτικό περιεχόμενο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν δεν είχα το μεράκι με τα Blu-ray, θα αγόραζα LCD για τηλεοπτικό περιεχόμενο. Εκτός από τη φωτεινότητα, θα κέρδιζα και στον τομέα της κατανάλωσης, αλλά και στην αποφυγή burn-in των σημάτων των καναλιών. Για ταινίες, θα ξαναέπαιρνα plasma, εκτός αν είχα τα χρήματα για καλό προτζέκτορα + οθόνη ή για OLED TV. Οι LCD θα ήταν η τελευταία μου επιλογή, χωρίς να σημαίνει ότι δε θα ευχαριστηθώ την προβολή σε μια καλορυθμισμένη LCD, έτσι;

Με γεια η καινούρια σου TV και μη μπαίνεις σε δεύτερες σκέψεις. Κοίτα απλά πώς να κάνεις καλύτερο αυτό που ήδη έχεις (σωστά settings, καλιμπράρισμα, απόσταση). Οι plasma καλώς ή κακώς έχουν σταματήσει να παράγονται.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Μάλλον, δεν συνεννοούμαστε...καθόλου όμως. D65 σε REC709 είναι μία και μοναδική συντεταγμένη: χ=0.3127, y=0.329. Δεν έχει σχέση η θερμοκρασία. Μπορώ να σου φέρω θερμοκρασία 6503Κ με χιλιάδες συνδυασμούς RGB, άλλους θερμούς και άλλους παγωμένους. Πριν αρχίσεις, λοιπόν, με το που κόλλησα εγώ, προσπάθησε να διαβάζεις και να καταλάβεις τι γράφω. Τσέκαρε τις συντεταγμένες σου στο RGB....βλέπεις καμμία κοντά στο 313, 329?

Και ναι, πολύ σοβαρά μιλάω!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και κάτι ακόμα...

Εξήγησέ μας αν θέλεις, δίνοντας σήμα 0-255 στην τηλεόραση και χρησιμοποιώντας το πατερνάκι του avs (το οποίο είναι φτιαγμένο για TV levels), πως αποφασίζεις ποια είναι η σωστή τιμή κόντραστ. Στο 50 αναβοσβήνει μέχρι το 235, στο 100 πάλι αναβοσβήνει μέχρι το 235 αλλά με περισσότερο φως.

Αντιλαμβάνεσαι ότι η τηλεόραση δεν είναι μόνιτορ? Αντιλαμβάνεσαι ότι η τηλεόραση για έρθει σωστά σε φωτεινότητα και αντίθεση πρέπει να πάρει video levels και όχι full RGB σήμα? Αντιλαμβάνεσαι ότι τα πατερνάκια είναι φτιαγμένα για 16-235? Τέλος, γνωρίζεις ότι οι ταινίες είναι στα 24 καρέ και κλειδώνουμε τις τηλεοράσεις μας στα 24Hz για τις όποιες ρυθμίσεις? Παίζεις με interpolation στα 60Hz? Ποιος ο λόγος να είσαι κλειδωμένος στα 60 και να καλιμπράρεις εκεί?
 
8 June 2007
996
ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
Απάντηση: Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Εφόσον την αντικατέστησες, δεν έχει και πολύ νόημα να μπαίνεις σε δεύτερες σκέψεις, μια και για να μιλάμε για την PB5600 το budget σου μάλλον είναι περιορισμένο..

Ηταν ευκαιρια που λιγοι προλαβαμε στο συγκεκριμενο μοντελο (για καποιον που δεν ηθελε να δωσει περιτα χρηματα σε μπλιμπλικια και να επικεντρωθη μονο σε ποιοτητα εικονας),για να ξεστοκαρη η LG λογο νεων μοντελων σε led και oled η εκπτωση εφτανε μεχρι και τα 50%..εγω την ειχα πάρει 650,υπήρχαν καταστηματα οπου δεν εκαναν χρήση της εκπτωσης της LG και την ειχαν μεχρι και 1.200 ευρω ,τωρα μια που βρηκα απο το skroutz (πιθανων και απο τις τελευταιες) ειναι στα 999 http://www.ihoekfrasi.gr/productsDetails.asp?catID=5&prID=4809
 

panos123

New member
27 February 2016
8
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Αντώνη και Doom ευχαριστώ πολύ για τις γνώσεις σας και την προοπτική σας επί του θέματος , αυτό ακριβώς ήθελα να ακούσω , την γνώμη σας γιατί από ότι καταλαβαίνω μάλλον περισσότερο υποκειμενικά είναι τα πράγματα πάρα αντικειμενικά και εξαρτώνται κυρίως από το περιεχόμενο προβολής .
Το δυστύχημα στην περίπτωσή μου είναι ότι την 815 την απολαμβάνουν οι γονείς μου και εγώ βγάζω τα μάτια μου σε μία LCD32' lg σε απόσταση 3,7 μέτρα στην οποία έχω συνδεδεμένο τον υπολογιστή και για να διαβάσω τα γράμματα θέλω κιάλια . Είμαι σε φάση ψαξίματος αλλά δεν καίγομαι άμεσα οπότε υπομονή γιατί θέλω κάτι αρκετά μεγάλο λόγω απόστασης το οποίο για να κρύψει τις ατέλειές του θα πρέπει και να είναι αρκετά καλό . Καλό = ακριβό οπότε υπομονή . Άλλωστε χρόνο έχουμε , λεφτά δεν ξέρω αν θα έχουμε . Πάντως έχω εντοπίσει κάνα δύο μαγαζιά τα οποία την έχουν στο site τους τη εν λόγω lg , ίσως κάνω ένα τηλ από βδομάδα να βολιδοσκοπήσω
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Μάλλον, δεν συνεννοούμαστε...καθόλου όμως. D65 σε REC709 είναι μία και μοναδική συντεταγμένη: χ=0.3127, y=0.329. Δεν έχει σχέση η θερμοκρασία. Μπορώ να σου φέρω θερμοκρασία 6503Κ με χιλιάδες συνδυασμούς RGB, άλλους θερμούς και άλλους παγωμένους. Πριν αρχίσεις, λοιπόν, με το που κόλλησα εγώ, προσπάθησε να διαβάζεις και να καταλάβεις τι γράφω. Τσέκαρε τις συντεταγμένες σου στο RGB....βλέπεις καμμία κοντά στο 313, 329?

Και ναι, πολύ σοβαρά μιλάω!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Και κάτι ακόμα...

Εξήγησέ μας αν θέλεις, δίνοντας σήμα 0-255 στην τηλεόραση και χρησιμοποιώντας το πατερνάκι του avs (το οποίο είναι φτιαγμένο για TV levels), πως αποφασίζεις ποια είναι η σωστή τιμή κόντραστ. Στο 50 αναβοσβήνει μέχρι το 235, στο 100 πάλι αναβοσβήνει μέχρι το 235 αλλά με περισσότερο φως.

Αντιλαμβάνεσαι ότι η τηλεόραση δεν είναι μόνιτορ? Αντιλαμβάνεσαι ότι η τηλεόραση για έρθει σωστά σε φωτεινότητα και αντίθεση πρέπει να πάρει video levels και όχι full RGB σήμα? Αντιλαμβάνεσαι ότι τα πατερνάκια είναι φτιαγμένα για 16-235? Τέλος, γνωρίζεις ότι οι ταινίες είναι στα 24 καρέ και κλειδώνουμε τις τηλεοράσεις μας στα 24Hz για τις όποιες ρυθμίσεις? Παίζεις με interpolation στα 60Hz? Ποιος ο λόγος να είσαι κλειδωμένος στα 60 και να καλιμπράρεις εκεί?
Από την τροπή που πήρε το θέμα μετά την απάντησή μου με τις μετρήσεις με το HCFR στο άλλο νήμα, καταλαβαίνω ότι σε μπέρδεψε το Measurement Report του DisplayCAL, που επιβεβαιώνει την ακρίβεια του προφίλ που χαρακτηρίζει την τηλεόραση, αλλά δε δείχνει κάποια τελική κατάστασή της όσον αφορά το gray balance. Αν αντί του προφίλ της TV είχα ορίσει ως target profile το Rec.709 και είχα ενεργοποιήσει το 3DLUT στο madTPG, ίσως να φαινόταν πιο άμεσα το αποτέλεσμα του καλιμπραρίσματος.

Εκτός από την εικόνα που ανέβασα στο προηγούμενο post, που δείχνει το λευκό της οθόνης σε σύγκριση με το D65 επάνω στο χρωματικό διάγραμμα, μπορείς να δείς και παρακάτω ότι όλα τα σημεία είναι κοντά στο D65 μετά την εφαρμογή του 3DLUT. Το HCFR συγκρίνει πάντα με το D65 (όχι δεν έχω αλλάξει τα settings):

9OEUu1t.png



Αφού λύσαμε αυτή την παρεξήγηση με το D65, περνάω στα υπόλοιπα που ρωτάς και πιστεύω έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Πρώτο και κύριο η όλη σύγχυση γύρω από τα επίπεδα του σήματος και τα patterns με πληροφορία blacker-than-black (0-15) και whiter-than-white (236-255). Νομίζω πως ο μέσος ερασιτέχνης που θα πάει να ορίσει brightness και contrast θα χαθεί στη σωστή αντιστοίχιση μεταξύ κάρτας γραφικών/player και τηλεόρασης.

Αν έχεις κάτσει να παρακολουθήσεις το δίσκο του Digital Video Essentials, ένα από τα πρώτα κεφάλαια που αναλύει είναι η σωστή ρύθμιση του σήματος για να προχωρήσεις επιτυχώς με το DVD. Λέει λοιπόν ότι για τη σωστή προβολή των patterns, τρία πράγματα πρέπει να συμβαίνουν:
  1. Να μπορεί η TV να λάβει σήμα πλήρους εύρους (0-255) μέσω της σύνδεσης που επέλεξες.
  2. Να μη συμπιέζεται το σήμα σε (16-235) και να μην ψαλιδίζονται οι τιμές εκτός εύρους (hard clipping) στον player/αποκωδικοποιητή.
  3. Να υπάρχει σήμα πλήρους εύρους στο δισκάκι.
Σχετικά με το πρώτο, αν έχεις επιλέξει να συνδέσεις την τηλεόραση με Scart ή Component δε χρειάζεται να κάνεις κάτι καθώς είναι ικανά να μεταφέρουν full range και δεν τα περιορίζουν οι players. Αν η σύνδεση γίνει μέσω HDMI, πρέπει να σιγουρευτείς ότι για τις ανάγκες του καλιμπραρίσματος το έχεις ρυθμίσει να μεταφέρει full-range (0-255). Παρ'όλα αυτά, στην TV θα πρέπει να δηλώσεις να περιμένει σήμα περιορισμένου εύρους (στις LG, Black level: Low), καθώς αυτό που θέλεις είναι να σετάρεις τα όρια του (16-235) εντός του (0-255) και κατ'επέκταση της σωστής αντιστοίχισης/επέκτασης από πλευράς TV. Αυτό το βήμα μπορεί να μας το χαλάσει μια κάρτα γραφικών που δεν μπορεί να βγάλει full range μέσω HDMI (πχ. laptop και παλιότερα ενσωματωμένα τσιπάκια επεξεργαστών Intel) ή ένα επιτραπέζιο player που είναι κλειδωμένο.

Στο δεύτερο σημείο, αν χρησιμοποιείς madVR ή αντίστοιχο renderer θα πρέπει να του πεις ότι η TV περιμένει σήμα (16-235) για να μην πάει και κάνει αυτό την αντιστοίχιση και ψαλιδίσει ό,τι βρίσκεται εκτός εύρους. Αν ο desktop player κάνει hard clipping, δεν μπορεί να γίνει κάτι και θα πρέπει να διαλέξεις άλλη σύνδεση ή player.

Και τέλος, το DVE, κατ'εξαίρεση, έχει γραφτεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει πληροφορία blacker-than-black και whiter-than-white που σε νορμάλ συνθήκες δεν είναι ορατή. Το ίδιο και τα βιντεάκια του AVS-HD. Το 99,9% των ταινιών όμως γράφονται ώστε να συμφωνούν με το περιορισμένο εύρος (16-235). Εδώ δε χρειάζεται να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο, απλά να πάρουμε τα σωστά patterns.

Έχοντας κάνει τα παραπάνω, σίγουρα θα βρεις σημείο όπου το Contrast κάνει τα επίπεδα (235-255) να φαίνονται λευκά και αντίστοιχα τιμή για το brightness που κάνει τα (0-16) να φαίνονται μαύρα. Αυτό είναι και το ζητούμενο. Στο δικό μου σετ είναι το 100 για Contrast και το 50 ή 51 για Brightness. Μόνο αν η TV δεν έχει ρυθμιστικό για τον οπισθοφωτισμό (backlight ή panel light) ή όταν αυτό δεν επαρκεί για τη σκοτεινιάσουμε επαρκώς, προτείνεται η χρήση του ρυθμιστικού του Contrast γι'αυτό το σκοπό. Σε διαφορετική περίπτωση οδηγεί σε περιττή μείωση του λόγου αντίθεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ζωντάνια της εικόνας.

Μετά τη ρύθμιση του Brightness και του Contrast μπορούμε να γυρίσουμε την έξοδο της κάρτας γραφικών σε περιορισμένου εύρους (16-235) χωρίς αλλαγές στις υπόλοιπες ρυθμίσεις, για να εμφανίζεται σωστά η επιφάνεια εργασίας και τα προγράμματα που γράφτηκαν με το (0-255) στο μυαλό. Η άλλη επιλογή είναι να πάμε στο madVR και να του πούμε ότι η TV περιμένει full-range (0-255) και ταυτόχρονα να αλλάξουμε το Black level από Low σε High στην TV (ή το αντίστοιχο ρυθμιστικό για τα επίπεδα εισόδου HDMI σε άλλες μάρκες).

Με λίγα λόγια, για τη σωστή ρύθμιση του contrast/brightness, θέλουμε σύνδεση πλήρους εύρους (Scart, Component ή Full-range HDMI), player που να βγάζει επίπεδα βίντεο (16-235) για TV, χωρίς hard clipping στις τιμές εκτός εύρους, TV που να περιμένει επίπεδα βίντεο (16-235) από το HDMI και ένα pattern με τιμές πλήρους εύρους (0-255).

Και τελειώνω με το άλλο ενδιαφέρον θέμα που έθιξες, τη συχνότητα ανανέωσης. Όχι δεν παίζω με interpolation στα 60Hz, αλλά χρησιμοποιώ το Smooth Motion στο madVR, που είναι μια μορφή frame blending για ό,τι δεν είναι στα 30/60 FPS. Για την 60PB5600 υπάρχουν τέσσερις λόγοι να προτιμήσει κάποιος τα 60Hz:
  • Η υποστήριξη χρώματος 4:4:4
  • Η χαμηλότερη φωτεινότητα του μαύρου (από 0,16 σε 0,10 cd/m²)
  • Η μεγαλύτερη αντίθεση (από 700:1 σε 1200:1 για APL 20%)
  • Αυτόματη απενεργοποίηση περιττών DSP επεξεργασίας εικόνας όταν η TV μπαίνει σε PC mode
Τα τρία τελευταία είναι προφανή. Η υποστήριξη χρώματος 4:4:4 αφαιρεί τη θολούρα από την επιφάνεια εργασίας και τις εφαρμογές/παιχνίδια. Κάθε pixel έχει τη δική του ξεχωριστή τιμή που ορίζει το λειτουργικό σύστημα. Τα γράμματα είναι πολύ πιο καθαρά με ανεμπόδιστη την λειτουργία ClearType (subpixel smoothing). Σου επιτρέπεται να χρησιμοποιήσεις τους ανώτερους αλγορίθμους chroma upsampling του madVR αντ'αυτών της τηλεόρασης. H TV λειτουργεί πραγματικά σαν PC monitor.

Γενικότερα, στα 60Hz είναι όλα τόσο πολύ πιο όμορφα στην PB5600!

Αλλά έχει ένα αρνητικό. Τα 60Hz στην είσοδο είναι 60Hz στο πάνελ(+τα subfields λόγω plasma τεχνολογίας). Δεν είναι 120Hz, δεν είναι 180Hz, δεν είναι 240Hz. Πολλούς θα τους απωθήσει το flickering στα 60Hz. Εμένα δε με ενοχλεί ιδιαίτερα.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Βασίλη και Γιάννη, γίνεται να μαζευτούν αυτά τα ποστ σε ένα νήμα? Αυτό το πινγκ πονγκ καταντάει κουραστικό.

Thank you!!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Από την τροπή που πήρε το θέμα μετά την απάντησή μου με τις μετρήσεις με το HCFR στο άλλο νήμα, καταλαβαίνω ότι σε μπέρδεψε το Measurement Report του DisplayCAL, που επιβεβαιώνει την ακρίβεια του προφίλ που χαρακτηρίζει την τηλεόραση, αλλά δε δείχνει κάποια τελική κατάστασή της όσον αφορά το gray balance. Αν αντί του προφίλ της TV είχα ορίσει ως target profile το Rec.709 και είχα ενεργοποιήσει το 3DLUT στο madTPG, ίσως να φαινόταν πιο άμεσα το αποτέλεσμα του καλιμπραρίσματος.

Εκτός από την εικόνα που ανέβασα στο προηγούμενο post, που δείχνει το λευκό της οθόνης σε σύγκριση με το D65 επάνω στο χρωματικό διάγραμμα, μπορείς να δείς και παρακάτω ότι όλα τα σημεία είναι κοντά στο D65 μετά την εφαρμογή του 3DLUT. Το HCFR συγκρίνει πάντα με το D65 (όχι δεν έχω αλλάξει τα settings):

9OEUu1t.png



Αφού λύσαμε αυτή την παρεξήγηση με το D65, περνάω στα υπόλοιπα που ρωτάς και πιστεύω έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Πρώτο και κύριο η όλη σύγχυση γύρω από τα επίπεδα του σήματος και τα patterns με πληροφορία blacker-than-black (0-15) και whiter-than-white (236-255). Νομίζω πως ο μέσος ερασιτέχνης που θα πάει να ορίσει brightness και contrast θα χαθεί στη σωστή αντιστοίχιση μεταξύ κάρτας γραφικών/player και τηλεόρασης.

Αν έχεις κάτσει να παρακολουθήσεις το δίσκο του Digital Video Essentials, ένα από τα πρώτα κεφάλαια που αναλύει είναι η σωστή ρύθμιση του σήματος για να προχωρήσεις επιτυχώς με το DVD. Λέει λοιπόν ότι για τη σωστή προβολή των patterns, τρία πράγματα πρέπει να συμβαίνουν:
  1. Να μπορεί η TV να λάβει σήμα πλήρους εύρους (0-255) μέσω της σύνδεσης που επέλεξες.
  2. Να μη συμπιέζεται το σήμα σε (16-235) και να μην ψαλιδίζονται οι τιμές εκτός εύρους (hard clipping) στον player/αποκωδικοποιητή.
  3. Να υπάρχει σήμα πλήρους εύρους στο δισκάκι.
Σχετικά με το πρώτο, αν έχεις επιλέξει να συνδέσεις την τηλεόραση με Scart ή Component δε χρειάζεται να κάνεις κάτι καθώς είναι ικανά να μεταφέρουν full range και δεν τα περιορίζουν οι players. Αν η σύνδεση γίνει μέσω HDMI, πρέπει να σιγουρευτείς ότι για τις ανάγκες του καλιμπραρίσματος το έχεις ρυθμίσει να μεταφέρει full-range (0-255). Παρ'όλα αυτά, στην TV θα πρέπει να δηλώσεις να περιμένει σήμα περιορισμένου εύρους (στις LG, Black level: Low), καθώς αυτό που θέλεις είναι να σετάρεις τα όρια του (16-235) εντός του (0-255) και κατ'επέκταση της σωστής αντιστοίχισης/επέκτασης από πλευράς TV. Αυτό το βήμα μπορεί να μας το χαλάσει μια κάρτα γραφικών που δεν μπορεί να βγάλει full range μέσω HDMI (πχ. laptop και παλιότερα ενσωματωμένα τσιπάκια επεξεργαστών Intel) ή ένα επιτραπέζιο player που είναι κλειδωμένο.

Στο δεύτερο σημείο, αν χρησιμοποιείς madVR ή αντίστοιχο renderer θα πρέπει να του πεις ότι η TV περιμένει σήμα (16-235) για να μην πάει και κάνει αυτό την αντιστοίχιση και ψαλιδίσει ό,τι βρίσκεται εκτός εύρους. Αν ο desktop player κάνει hard clipping, δεν μπορεί να γίνει κάτι και θα πρέπει να διαλέξεις άλλη σύνδεση ή player.

Και τέλος, το DVE, κατ'εξαίρεση, έχει γραφτεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει πληροφορία blacker-than-black και whiter-than-white που σε νορμάλ συνθήκες δεν είναι ορατή. Το ίδιο και τα βιντεάκια του AVS-HD. Το 99,9% των ταινιών όμως γράφονται ώστε να συμφωνούν με το περιορισμένο εύρος (16-235). Εδώ δε χρειάζεται να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο, απλά να πάρουμε τα σωστά patterns.

Έχοντας κάνει τα παραπάνω, σίγουρα θα βρεις σημείο όπου το Contrast κάνει τα επίπεδα (235-255) να φαίνονται λευκά και αντίστοιχα τιμή για το brightness που κάνει τα (0-16) να φαίνονται μαύρα. Αυτό είναι και το ζητούμενο. Στο δικό μου σετ είναι το 100 για Contrast και το 50 ή 51 για Brightness. Μόνο αν η TV δεν έχει ρυθμιστικό για τον οπισθοφωτισμό (backlight ή panel light) ή όταν αυτό δεν επαρκεί για τη σκοτεινιάσουμε επαρκώς, προτείνεται η χρήση του ρυθμιστικού του Contrast γι'αυτό το σκοπό. Σε διαφορετική περίπτωση οδηγεί σε περιττή μείωση του λόγου αντίθεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ζωντάνια της εικόνας.

Μετά τη ρύθμιση του Brightness και του Contrast μπορούμε να γυρίσουμε την έξοδο της κάρτας γραφικών σε περιορισμένου εύρους (16-235) χωρίς αλλαγές στις υπόλοιπες ρυθμίσεις, για να εμφανίζεται σωστά η επιφάνεια εργασίας και τα προγράμματα που γράφτηκαν με το (0-255) στο μυαλό. Η άλλη επιλογή είναι να πάμε στο madVR και να του πούμε ότι η TV περιμένει full-range (0-255) και ταυτόχρονα να αλλάξουμε το Black level από Low σε High στην TV (ή το αντίστοιχο ρυθμιστικό για τα επίπεδα εισόδου HDMI σε άλλες μάρκες).

Με λίγα λόγια, για τη σωστή ρύθμιση του contrast/brightness, θέλουμε σύνδεση πλήρους εύρους (Scart, Component ή Full-range HDMI), player που να βγάζει επίπεδα βίντεο (16-235) για TV, χωρίς hard clipping στις τιμές εκτός εύρους, TV που να περιμένει επίπεδα βίντεο (16-235) από το HDMI και ένα pattern με τιμές πλήρους εύρους (0-255).

Και τελειώνω με το άλλο ενδιαφέρον θέμα που έθιξες, τη συχνότητα ανανέωσης. Όχι δεν παίζω με interpolation στα 60Hz, αλλά χρησιμοποιώ το Smooth Motion στο madVR, που είναι μια μορφή frame blending για ό,τι δεν είναι στα 30/60 FPS. Για την 60PB5600 υπάρχουν τέσσερις λόγοι να προτιμήσει κάποιος τα 60Hz:
  • Η υποστήριξη χρώματος 4:4:4
  • Η χαμηλότερη φωτεινότητα του μαύρου (από 0,16 σε 0,10 cd/m²)
  • Η μεγαλύτερη αντίθεση (από 700:1 σε 1200:1 για APL 20%)
  • Αυτόματη απενεργοποίηση περιττών DSP επεξεργασίας εικόνας όταν η TV μπαίνει σε PC mode
Τα τρία τελευταία είναι προφανή. Η υποστήριξη χρώματος 4:4:4 αφαιρεί τη θολούρα από την επιφάνεια εργασίας και τις εφαρμογές/παιχνίδια. Κάθε pixel έχει τη δική του ξεχωριστή τιμή που ορίζει το λειτουργικό σύστημα. Τα γράμματα είναι πολύ πιο καθαρά με ανεμπόδιστη την λειτουργία ClearType (subpixel smoothing). Σου επιτρέπεται να χρησιμοποιήσεις τους ανώτερους αλγορίθμους chroma upsampling του madVR αντ'αυτών της τηλεόρασης. H TV λειτουργεί πραγματικά σαν PC monitor.

Γενικότερα, στα 60Hz είναι όλα τόσο πολύ πιο όμορφα στην PB5600!

Αλλά έχει ένα αρνητικό. Τα 60Hz στην είσοδο είναι 60Hz στο πάνελ(+τα subfields λόγω plasma τεχνολογίας). Δεν είναι 120Hz, δεν είναι 180Hz, δεν είναι 240Hz. Πολλούς θα τους απωθήσει το flickering στα 60Hz. Εμένα δε με ενοχλεί ιδιαίτερα.

Δεν διαφωνώ καθόλου σχετικά με όσα γράφεις για τα levels. Έτσι είναι. Κάρτα να δίνει φουλ σήμα ώστε να φαίνεται όλο το εύρος και renderer να δίνει 16-235 video signal. Έτσι μπορείς να ρυθμίσεις ορθά brightness και contrast. Αυτό δεν χωράει αμφισβήτηση και πάμε παρακάτω.

Για την υποστήριξη χρώματος, κατάλαβα τι γράφεις, όμως, είναι αδιάφορο για την ταινία μιας και τα δισκάκια δεν περιέχουν τέτοια πληροφορία.

Στο κομμάτι του RGB, δεν έχω μπερδευτεί πουθενά. Μάλλον εσύ είσαι μπερδεμένος. Το ριπόρτ αναφέρει τα πάντα. Η μέτρηση του HCFR επίσης. Δες και πρόσεξε τα γραφήματα και τις τιμές. Θα διαπιστώσεις ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους.
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Δεν διαφωνώ καθόλου σχετικά με όσα γράφεις για τα levels. Έτσι είναι. Κάρτα να δίνει φουλ σήμα ώστε να φαίνεται όλο το εύρος και renderer να δίνει 16-235 video signal. Έτσι μπορείς να ρυθμίσεις ορθά brightness και contrast. Αυτό δεν χωράει αμφισβήτηση και πάμε παρακάτω.
Τέλεια, συμφωνούμε σε κάτι!

Για την υποστήριξη χρώματος, κατάλαβα τι γράφεις, όμως, είναι αδιάφορο για την ταινία μιας και τα δισκάκια δεν περιέχουν τέτοια πληροφορία.
Όχι δεν περιέχουν τέτοια πληροφορία τα Blu-ray (κωδικοποιούνται σε 4:2:0) αλλά το madVR γεννά αυτή την πληροφορία με τα πανίσχυρα φίλτρα που έχει για chroma upsampling. Θεωρώ το upsampling του madVR ανώτερο από αυτό της LG.

Στο κομμάτι του RGB, δεν έχω μπερδευτεί πουθενά. Μάλλον εσύ είσαι μπερδεμένος. Το ριπόρτ αναφέρει τα πάντα. Η μέτρηση του HCFR επίσης. Δες και πρόσεξε τα γραφήματα και τις τιμές. Θα διαπιστώσεις ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους.
Επιμένω. Το report αναφέρει την απόκριση της TV χωρίς το 3DLUT ή οποιαδήποτε άλλη διόρθωση. Στη συνέχεια συγκρίνει τις τιμές που μετράει με βάση αυτές που περιγράφει το χρωματικό προφίλ (target profile πάνω-πάνω στο report) που δημιούργησα νωρίτερα. Ως αποτέλεσμα δίνει την απόκλιση των μετρήσεων από αυτές του προφίλ σε ΔΕ. Αν οι μετρήσεις για το report συμπίπτουν με αυτές του προφίλ, το προφίλ θεωρείται έγκυρο, ότι περιγράφει δηλαδή με ακρίβεια την οθόνη.

Από αυτό το έγκυρο προφίλ δημιουργείται το 3DLUT που χρησιμοποιεί ο madVR. Κατά τη δημιουργία του 3DLUT μπορείς να διαλέξεις gamma, primaries, ακόμα και να αλλάξεις το white point. Αν το 3DLUT έγινε σωστά, είναι αναμενόμενο πως η έξοδός του θα δίνει ακριβή αποτελέσματα στο madTPG, το HCFR κατ'επέκταση, και σε όποιο άλλο πρόγραμμα χρησιμοποιεί το madVR.

Το μόνο αρνητικό στην όλη διαδικασία είναι ότι δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για τηλεοπτικό περιεχόμενο από το δέκτη της TV.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Να το ξαναπάμε άλλη μια φορά, μπας και βγάλουμε άκρη....

Εδώ:

http://avclub.gr/forum/showthread.p...Σχόλια?p=1057600884&viewfull=1#post1057600884

έχεις ανεβάσει κάποια γραφήματα. Λες πως έχει ορίσει τα targets κατά D65. Ok, ας πιάσουμε ένα για παράδειγμα:

Π.χ. τα 90 IRE.

RGB, 242-242-242, διαβάζει 0.347, 0.360. ΔΕ 0.29!!! Σε καμμία περίπτωση οι δύο παραπάνω τιμές δεν μπορούν να μας δίνουν ΔΕ 0.29. Αν θέλεις, δοκίμασέ το έτσι για τεστ. Φέρε το 90άρι σου σε αυτές τις συντεταγμένες και δες τι ΔΕ θα σου βγάλει το HCFR. Πάμε στο παρακάτω γράφημα...του RGB. Βλέπουμε το 90άρι σχεδόν τέλειο (φυσικά, αφού μας λέει ΔΕ 0,29!!). Τι μας λέει το γράφημα της θερμοκρασίας? Κοντά στα 6300Κ!! Αντιλαμβάνεσαι την ασυμβατότητα? Αφενός οι τιμές είναι πολύ μακρυά από το επιθυμητό 313, 329, αφετέρου μας λέει ότι το ΔΕ είναι πολύ χαμηλό και το γράφημα της θερμοκρασίας μας μιλάει για 200 βαθμούς διαφορά.

Δες τώρα το πρώτο γράφημα που δίνει τις μετρήσεις και τα targets. (measured vs assumed targets και θα καταλάβεις τι σου λέω...)

Και ένα τελευταίο που ξέχασα:

Assumed white point target: 6600 K.
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Δεν έχεις καταλάβει πώς λειτουργεί το DisplayCAL. Θα τα πάρω ένα-ένα.

Εδώ:

http://avclub.gr/forum/showthread.p...Σχόλια?p=1057600884&viewfull=1#post1057600884

έχεις ανεβάσει κάποια γραφήματα. Λες πως έχει ορίσει τα targets κατά D65.
Δεν είπα πουθενά κάτι τέτοιο. Τα targets στα γραφήματα απ'το Measurement Report είναι οι κενές κουκκίδες και οι μετρήσεις οι χρωματισμένες. Είπα ότι έφερα το ΜΟΝΟ το white point στο D65 και άρχισα τις μετρήσεις. Από τις μετρήσεις δημιουργήθηκε το χρωματικό προφίλ της TV. Από το χρωματικό προφίλ δημιουργήθηκε το 3DLUT με grayscale στο D65, gamma BT.1886 και primaries Rec.709. Εντάξει μέχρι εδώ;

Το Measurement Report δεν τεστάρει την απόκριση της οθόνης με ενεργό το 3DLUT. Την τεστάρει όπως είναι και συγκρίνει την απόκρισή της με την περιγραφή που δίνει το χρωματικό προφίλ (Target profile στο Basic Information). Στην ουσία επικυρώνει το χρωματικό προφίλ, δεν επικυρώνει το 3DLUT. Επικυρώνει το ενδιάμεσο βήμα, όχι το τελικό που εμφανίζει ο madVR. Το καταλαβαίνεις αυτό;

Το Report έχει target whitepoint, target gamma, target RGB balance, target gamut, target [ό,τι θες] αυτά που ορίζει το χρωματικό προφίλ. Το χρωματικό προφίλ ΔΕΝ ορίζει το Rec.709. Ορίζει την απόκριση της συγκεκριμένης LG. Όλα τα ΔΕ έχουν να κάνουν με τις τρέχουσες μετρήσεις σε σύγκριση με αυτά που προβλέπει το χρωματικό προφίλ, που βασίζονται στις αρχικές μετρήσεις της οθόνης.


Π.χ. τα 90 IRE.

RGB, 242-242-242, διαβάζει 0.347, 0.360. ΔΕ 0.29!!! Σε καμμία περίπτωση οι δύο παραπάνω τιμές δεν μπορούν να μας δίνουν ΔΕ 0.29. Αν θέλεις, δοκίμασέ το έτσι για τεστ. Φέρε το 90άρι σου σε αυτές τις συντεταγμένες και δες τι ΔΕ θα σου βγάλει το HCFR. Πάμε στο παρακάτω γράφημα...του RGB. Βλέπουμε το 90άρι σχεδόν τέλειο (φυσικά, αφού μας λέει ΔΕ 0,29!!). Τι μας λέει το γράφημα της θερμοκρασίας? Κοντά στα 6300Κ!! Αντιλαμβάνεσαι την ασυμβατότητα? Αφενός οι τιμές είναι πολύ μακρυά από το επιθυμητό 313, 329, αφετέρου μας λέει ότι το ΔΕ είναι πολύ χαμηλό και το γράφημα της θερμοκρασίας μας μιλάει για 200 βαθμούς διαφορά.
Για το γκρι στο 242 διαβάζει xy [0.347, 0.36] και το συγκρίνει με το xy [0.348, 0.361]. Από το τελευταίο έχει ΔΕ 0.29. Τι είναι το xy [0.348, 0.361]; Είναι η απόκριση που χαρακτηρίζει την τηλεόραση για σήμα εισόδου RGB [242,242,242]. Αυτό είναι σωσμένο στο χρωματικό προφίλ. Αυτό επικυρώνουμε. Δεν το συγκρίνει με το D65, δεν είναι αυτός ο στόχος του.

Παρομοίως και για το RGB Balance. Το target balance δεν είναι το D65. Είναι το balance που χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη TV.

Το ίδιο και για το gamut από κάτω. Τα ακριανά σημεία δεν είναι τα primaries του Rec.709, είναι αυτά της TV.

Αν φορτώναμε ως target profile το reference ICC του Rec.709, ΤΟΤΕ θα περιμέναμε όλα τα σημεία της μέτρησης να συγκριθούν με τα σημεία αναφοράς. Δεν είναι αυτός ο σκοπός του Measurement Report όμως. Σκοπός του είναι να επιβεβαιώσει το προφίλ που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία του 3DLUT. Έστω και με αυτά τα λίγα ενδεικτικά σημεία.

Και ένα τελευταίο που ξέχασα:

Assumed white point target: 6600 K.
Το 6600K προήλθε από το Measured white point από πάνω του, διορθωμένο ώστε να βρίσκεται επάνω στο Daylight locus του χρωματικού χάρτη. Δεν είναι το D65. Είναι το white point που έχει η TV τη στιγμή της μέτρησης. Το Measurement report θεωρεί το white point της TV έγκυρο, το συγκρίνει με το profile white point και μετατοπίζει όλο το target gamut αναλόγως. Παρ'όλα αυτά, ένα από τα κριτήρια για να περάσεις το report είναι να μην απέχει πολύ το assumed target white point από το profile white point.

Είναι εξαιρετικό εργαλείο το DisplayCAL. Το χρησιμοποιώ πάνω από δυο χρόνια. Δεν ξέρω ποιες εμπορικές λύσεις χρησιμοποιείς, αλλά άμα κάτσεις και το μάθεις θα δεις ότι κάνει τα ίδια και περισσότερα χωρίς να σε χρεώνει ούτε cent.
 

DOOM_NX

Senior Member
17 January 2010
488
Καρδίτσα
Re: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Μετά από τόσες ώρες με το καλιμπραριστήρι κολλημένο στην TV, έλλειψη ύπνου και μερικούς τσακωμούς για την κατάληψη του σαλονιού :p, έφτασα επιτέλους σε ένα αποτέλεσμα που με ικανοποιεί και σκέφτομαι να κρατήσω!

Η μεγαλύτερη πρόκληση στο καλιμπράρισμα/profiling αυτού του πάνελ είναι το επιθετικότατο σύστημα αυτόματης μείωσης φωτεινότητας (ABL). Όλα τα υπόλοιπα είναι τυφλοσούρτης, αρκεί να ξέρεις για πoιο λόγο επιλέγεις όποιες ρυθμίσεις βάζεις. Για τη μείωση της επίπτωσης του ABL, τα κλασικά παράθυρα (και φυσικά οι καρτέλες πλήρους οθόνης) στη συγκεκριμένη TV δεν επαρκούν. Για λόγους οικολογικής συνείδησης της LG, το σύστημα ABL ξεκινά τη δράση του από ΠΟΛΥ χαμηλά, σε όλες τις ρυθμίσεις φωτεινότητας. Ήμουν περίεργος να δω ποιο ήταν το κρίσιμο σημείο (cutoff point) από την πρώτη στιγμή.

Οι πρώτες ενδείξεις ήρθαν πολύ νωρίς, όταν μετρούσα το contrast για διάφορα μεγέθη του λευκού παραθύρου. Το σημείο όπου το gamma άρχιζει να απομακρύνεται από το 2.2 είναι και το cutoff point για την ενεργοποίηση του ABL.

cmxiLIR.png


Στο γράφημα βλέπουμε ότι για παράθυρα που πιάνουν πάνω από 4% περιοχής στην οθόνη, το ABL ρίχνει το gamma και κάνει το καλιμπράρισμα προβληματικό.

Δεν του έδωσα προσοχή όμως τότε, γιατί είχα στο μυαλό μου τις καρτέλες με σταθερή φωτεινότητα (average pixel level, APL). Δυστυχώς, ενώ οι καρτέλες με σταθερό APL που δημιουργούν το madTPG και το HCFR σε πραγματικό χρόνο φαίνονταν ιδανικές, στην πράξη η μέση φωτεινότητα στην οθόνη (average relative luminance, ARL) άλλαζε συνεχώς. Ελέγχοντας με βατόμετρο την κατανάλωση ενέργειας, είδα πως η TV κατανάλωνε διαφορετικά ποσά από καρτέλα σε καρτέλα, πράγμα που επιβεβαίωσε ότι το ABL λειτουργούσε σε διαφορετικά επίπεδα, παρά το σταθερό APL των καρτελών. Τότε συνειδητοποίησα ότι η ρύθμιση για σταθερό ARL στο madTPG είναι πιο κατάλληλη, αλλά ο αλγόριθμος υπολογισμού υποθέτει ότι η TV έχει σταθερό gamma 2.2 για όλες τις μετρήσεις.

Όσον αφορά τα patterns του AVS HD 709, αυτά έχουν και σταθερό APL και σταθερό ARL και δεν προκαλούσαν μεταβολή στην κατανάλωση ενέργειας της TV. Πιστεύω πως είναι τα μόνα που μπορούν να δείξουν ποιο είναι το πραγματικό gamma μέσα σε κάθε frame σε κάθε επίπεδο ABL. Ωστόσο, είναι λίγα στον αριθμό και δεν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για τη δημιουργία 3D LUT. Μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να τσεκάρεις αποτέλεσμα όμως. Το έκανα και τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά για το πρώτο 3D LUT. Στην ουσία, καλιμπράροντας για 50% APL, πετύχαινα μόνο το βήμα των 50 IRE στο AVS. Ήταν προφανές ότι δεν είχα ξεγελάσει το ABL και είχα πολύ δρόμο μπροστά μου.

Εκεί μου μπήκε η ιδέα να ψάξω να βρω το σημείο όπου το ABL δεν θα επηρεάζει τις μετρήσεις. Ήξερα ότι θα ήταν ένα μικρό παράθυρο που θα είχαν χρησιμοποιήσει και στο εργοστάσιο για να τους δώσει gamma κοντά στο 2.2. Για αρχή, έχοντας παρατηρήσει ότι η φωτεινότητα δεν αυξομειώνεται μόνο σε σε κατάσταση μέγιστης εξοικονόμισης ενέργειας έθεσα το Energy Saving στο Max και μέτρησα την κατανάλωση ενέργειας για μια καρτέλα λευκού πλήρους οθόνης. Στα 60Hz ήταν γύρω στα 175W. Έπειτα επανέφερα το Panel Light στο 100 και άρχισα να μειώνω το μέγεθος του παραθύρου λευκού μέχρι να διαβάσω κάτω από 175W στο βατόμετρο. Surprise! Αυτό συνέβαινε μόνο για παράθυρα περιοχής κάτω από 4%. Εκείνη τη στιγμή έκανα τη σύνδεση με το γράφημα που παρέθεσα παραπάνω.

Δεν έμεινα εκεί βέβαια. Άνοιξα το HCFR και άρχισα να μετράω grayscale 20 σημείων για περιοχές παραθύρων 1% μέχρι 10%. Επιβεβαίωσα ότι από το 4% και πάνω η καμπύλη φωτεινότητας έχανε την αυστηρώς εκθετική μορφή της, ενώ ταυτόχρονα το gamma απομακρυνόταν από το 2.2. Το λευκό παράθυρο 3% κατανάλωνε ακριβώς 175W και θεώρησα ασφαλές να πάω με την αμέσως μικρότερη τιμή. Kατέληξα, λοιπόν σε παράθυρο περιοχής 2% για όλες τις μετρήσεις (εκτός από το ANSI contrast).

Στη συνέχεια έφερα την τηλεόραση στην πιο ουδέτερη κατάσταση από άποψη ρυθμίσεων, φροντίζοντας να αφήσω τελείως ξεκλείδωτο το gamut και να μην πειράξω καθόλου το gamma ή το χρώμα, αφού θα τα αναλάμβανε το 3D LUT. Αποφάσισα ωστόσο να φέρω το σημείο λευκού της οθόνης στο D65 γιατί μου φαινόταν πολύ λάθος να ξεκινήσω όλη τη διαδικασία με θερμοκρασία λευκού 10.000 K που αντιστοιχεί στην «ουδέτερη» ρύθμιση! Εξάλλου στη λειτουργία ISF Expert η LG προτείνει από μόνη της το Warm2, απλά στο δικό μου πάνελ ήθελε λίγο ακόμη πείραγμα προς τα κάτω. Σε κάθε περίπτωση όρισα και στο DisplayCAL τις συντεταγμένες του D65.

Αυτό που δεν μπορεί να αλλάξει (προς το καλύτερο) το 3D LUT είναι ο λόγος αντίθεσης του πάνελ και στη συγκεκριμένη περίπτωση η σωστή ρύθμιση του black και του white level στην τηλεόραση (aka Brightness & Contrast). Για άλλη μια φορά επιβεβαίωσα ότι οι σωστές ρυθμίσεις όπου το video level 16 εμφανίζεται ως απόλυτο μαύρο και το 235 ως λευκό είναι Brightness: 50 και Contrast:100, χωρίς να γίνουν άλλες μεταβολές στο gamma της τηλεόρασης. Mερικοί θέλουν να βλέπουν τα πάντα μέχρι το 254 (109% white), γιατί υποστηρίζουν ότι υπάρχει εγγεγραμένο περιεχόμενο σ'αυτά τα levels σε πολλές ταινίες. Από αυτά που έχω δει, αν εξαιρέσουμε τα test patterns, όλο το υπόλοιπο περιεχόμενο απαρτίζεται από ψεγάδια που εμφανίζονται κατά την επεξεργασία και την κωδικοποίηση (ringing artifacts) ή από υπερεκτεθιμένες περιοχές (το κέντρο μιας λάμπας κλπ). Σε κάθε περίπτωση το Rec.709 ορίζει ότι τα σωστά επίπεδα για το ψηφιακό βίντεο είναι 16-235 και το καλιμπράρισμα γίνεται με μέγιστη τιμή του grayscale το 235 και δεν περιλαμβάνει τιμές πάνω από αυτό. Χρωματιστά highlights μετά από τόσο κόπο δεν θα ήθελα να βρίσκονται στο μενού.

Επίσης, έδωσα μεγάλη έμφαση στο να φαίνονται όλα τα βήματα μέχρι και το 233 στο pattern "A4 - Color Clipping" του AVS HD 709. Και όντως φαίνονται στα 60 Hz. Στα 23 και 50 Hz διαπίστωσα αυτό που μου έλεγαν προχθές κάποια μέλη. Εκεί χρειάστηκε να ρίξω την αντίθεση στο 98 για να αποφύγω το clipping του μπλε. Έχω την υποψία ότι έχει να κάνει με το 4:4:4 χρώμα που δεν υποστηρίζεται σ'αυτές τις συχνότητες ανανέωσης, δεν είμαι σίγουρος. Σε κάθε περίπτωση, εγώ χρησιμοποιώ τα 60 Hz επειδή προσφέρουν την καλύτερη ποιότητα εικόνας στη συγκεκριμένη TV.

Πολλά είπα. Ας περάσω στο ζουμί. Για τη δημιουργία του 3D LUT πάρθηκαν 4436 μετρήσεις και όλη η διαδικασία κράτησε περίπου πεντέμισι ώρες. Δεν άλλαξα κάτι από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του DisplayCAL.

hD7GLN4.png


Το gamut της οθόνης καλύπτει το 99% του sRGB. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να κατεβάσει την τρισδιάστατη διαδραστική προβολή εδώ (download, εξαγωγή και άνοιγμα με τον browser).

Οι μετρήσεις που έκανα με το HCFR: ΠΡΙΝ | ΜΕΤΑ

Επίσης, μέτρησα τα APL patterns του AVS HD 709 μετά την εφαρμογή του 3D LUT: Small | Large

Στο πρώτο τα πήγε πολύ καλά και στο δεύτερο περνάει, παρά το ABL που φαίνεται να επηρεάζει λίγο το gamma μετά τα 80 IRE

Ειδικά για το φίλο μου το Γιάννη και για να μη δημιουργήσω σύγχυση στην ερμηνεία, φρόντισα να υπάρχει ως target profile το Rec.709 στο Measurement Report του DisplayCAL. Πριν το καλιμπράρισμα έτρεξα μόνο 47 χρώματα, αφού θα κοβόταν στα κριτήρια ούτως ή άλλως. Μετά το καλιμπράρισμα και την εφαρμογή του 3D LUT, μέτρησα 1011 χρώματα για επιβεβαίωση. Κατεβάστε τα στον υπολογιστή σας και ανοίξτε τα με τον browser που προτιμάτε. Πάνω-πάνω έχει κουτάκια με επιλογές που αλλάζουν την εμφάνιση των δεδομένων.
ΠΡΙΝ | ΜΕΤΑ

Και σε εικόνα για όσους δε θέλουν να κατεβάζουν αρχεία: ΠΡΙΝ | ΜΕΤΑ

OK μάλλον με τη μεγάλη εικόνα δεν το γλιτώνετε το download.

Εφαρμόζοντας το 3D LUT, η διαφορά στην εικόνα δεν είναι μεγάλη. Κυρίως προέρχεται από τη διόρθωση των υπερκορεσμένων χρωμάτων (ειδικά τα πράσινα) και από μια μικρή αύξηση στη φωτεινότητα στις σκοτεινές περιοχές. Στο πρώτο 3D LUT που είχα φτιάξει η εικόνα ήταν ριζικά διαφορετική και πιο φωτεινή από τη δράση του ABL κατά τις μετρήσεις. Πάντως το τελικό αποτέλεσμα οφείλω να ομολογήσω ότι είναι καταπληκτικό με την αναλογία αντίθεσης τόσο ψηλά και τα χρώματα πιο ακριβή από ποτέ.

Οι ρυθμίσεις για τα οποία έχουν νόημα όλα τα παραπάνω:
Code:
Levels
GPU: 0-255
HCFR: 16-235
madVR: 16-235
TV: 16-235

Signal: 1080p60 RGB 8bpc

-------------------
TV Settings
-------------------

Energy Saving: Off

Picture Mode: ISF Expert
Panel Light: 100
Contrast: 100
Brightness: 50
H Sharpness: 10
V Sharpness: 10
Colour: 50
Tint: 0

Expert Control
- Dynamic Contrast: Off
- Color Gamut: Wide
- Edge Enhancer: Off
- Colour Filter: Off
- Colour Temperature: Warm 2
- Gamma: 2.2

Grayscale Calibration
Method: 2-points
- Pattern: Outer
- Point: High
- - Red: 0
- - Green: -16
- - Blue: -31
- Point: Low
- - Red: 0
- - Green: 0
- - Blue: 0
Method: 20 Point IRE
Every step
- Red: 0
- Green: 0
- Blue: 0

Color Management System
Every colour
- Saturation: 0
- Tint: 0
- Luminance: 0

Picture Option
- Black Level: Low

Επίσης κατέληξα και σε ένα σετ ρυθμίσεων χωρίς 3D LUT, για τηλεοπτική προβολή στα 50 Hz, με μέσο ΔΕ 1.70 και max 2.83 στο grayscale. Οι αντίστοιχες τιμές στα χρώματα είναι 1.45 και 2.87. Average Gamma 2.39. Να πω την αλήθεια θα το προτιμούσα λίγο πιο φωτεινό με gamma 2.2 τώρα που το είδα στην πράξη. Οι μετρήσεις του HCFR εδώ.

Code:
-------------------
TV Settings
-------------------

Energy Saving: Off

Picture Mode: ISF Expert
Panel Light: 100
Contrast: 98
Brightness: 52
H Sharpness: 10
V Sharpness: 10
Colour: 50
Tint: 0

Expert Control
- Dynamic Contrast: Off
- Color Gamut: Wide
- Edge Enhancer: Off
- Colour Filter: Off
- Colour Temperature: Warm 2
- Gamma: 2.4

Grayscale Calibration
Method: 2-points
- Pattern: Outer
- Point: High
- - Red: 0
- - Green: -22
- - Blue: -36
- Point: Low
- - Red: -4
- - Green: -3
- - Blue: 0
Method: 20 Point IRE
Every step
- Red: 0
- Green: 0
- Blue: 0

Color Management System
Red
- Saturation: 0
- Tint: 0
- Luminance: -30
Green
- Saturation: 0
- Tint: 0
- Luminance: -13
Blue
- Saturation: 0
- Tint: 0
- Luminance: -30
Cyan
- Saturation: 0
- Tint: 0
- Luminance: -13
Magenta
- Saturation: 0
- Tint: 0
- Luminance: -26
Yellow
- Saturation: 0
- Tint: 0
- Luminance: -3

Picture Option
- Black Level: Low

Aspect Ratio: Just Scan/16:9

Picture Wizard: Do not run.

Κάποια στιγμή που θα ξαναέχω χρόνο και δε θα μου λείπει ύπνος θα ξαναδοκιμάσω να βρω τις πιο κοντινές ρυθμίσεις στο Rec.709 χωρίς 3D LUT.
 
8 June 2007
996
ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
Απάντηση: LG PB5600 / PLASMA : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

:SFGSFGSF::SFGSFGSF::worshippy: σε ολους σας για τις γνωσεις και την δουλεια που κανετε....!!!!!!!!!!

θα τεσταρο και εγω με την ησυχια μου τις ρυθμισεις των παιδιων....αυτες του φιλου ChrisKya που εβαλε και ο FrankyGR τις δουλεψα και εγω...πολυ καλες ,αλλα σκοτεινο και σε εμενα και δεν τις κρατησα ,θα δοκιμασω και τις υπόλιπες του ChrisKya και του DOOM_NX

ChrisKya ,το Energy Saving το εχεις στο off σε όλες τις περιπτωσεις?