Μαμμωνάς με Polio ...

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
images


Είναι πράγματι περίεργο, πως η έμπνευση και το ταλέντο μπορούν να αγγίξουν δυσθεώρητα ύψη και μετά, τσουφ, ξαφνικά να εξαφανισθούν σαν ένα τζίνι, που αφού μας έκανε όλες τις ευχές, εξατμίσθηκε για πάντα και όσο και να εξασκήσουμε την λυχναροτριψία δεν θα το ξαναδούμε ποτέ … έτσι ακριβώς ήταν η ιστορία του Steve Harley, που μετά δυόμιση καταπληκτικά άλμπουμς στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ’70, απέμεινε να σκαρώνει πολυάριθμα καμ-μπακς και δεκατεύοντα δισκάκια, ίσα ίσα για να προκαλεί –φαντάζομαι- καταρχήν την αυτολύπηση και την αναπόληση των εποχών της φιλαρέσκειας του ως μιας αρσενικής πριμαντόνας … Εγωκεντρικός, αλαζόνας και πιθανόν μισάνθρωπος, γεμάτος ωστόσο άπειρες φρέσκες ιδέες στο ξεκίνημα του, μας έδωσε με τους Cockney Rebel, [μία μπάντα εξαιρετικών μουσικών στην πρώτη της ενσάρκωση, που ο Steve διέλυσε σε μία συνήθη ‛’θέλω όλη την δόξα μόνος μου’’ παράκρουση, όπως άλλωστε έπραττε σε όλη την περίοδο που το αστέρι του ήταν ψηλά] ένα απίστευτης καλλιτεχνικής αξίας ντεμπούτο (Human Menagerie), για να περάσει ευθύς αμέσως στο απόλυτο αριστούργημα του, το Psychomodo… έναν λατρεμένο δίσκο στα πρώτα εφηβικά μου χρόνια, που με τον εκλεκτισμό του, το εξαίσιο χαρμάνι στυλ και πρωτότυπης προσέγγισης του μουσικού ύφους, ανακάτεψε για τα καλά τα τότε ροκ δρώμενα και καθόρισε εν πολλοίς τα μουσικά μου γούστα …
Εύθραυστος σαν κρούστα από ζάχαρη άχνη & ροδόνερο, με την φυσική χάρη μικρής μπαλαρίνας, ευαίσθητος σαν τρέκλισμα ερωτευμένης προνύμφης που αδημονεί να γίνει πεταλούδα, τρωτός σαν αγορίστικος εγωισμός, απόκοσμα ονειροπαρμένος σαν Δον Ζουάν που απεχθάνεται την ίδια την μοίρα του, ο δίσκος αυτός δικαιούται μία περίοπτη θέση στην δισκοθήκη ή στους σκληρούς σας…
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Θυμάμαι ότι το είχα λιώσει εκεί γύρω στα 1980-81 που το ανακάλυψα. Ήταν πολύ sui generis ο ήχος τους και μάλλον όχι μόνο για τα άγουρα εφηβικά αυτιά μου που έψαχναν και το κάτι διαφορετικό από τα μεταλίζοντα ή ντισκοειδή ακούσματα της ηλικίας.
 
Last edited:

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Λοιπόν, ενώ πότε δεν είχα αγοράσει κάτι δικό τους, δεν με ενοχλούσε να ακούω τους δίσκους τους σε φίλους. Θυμάμαι πάντα και τα σχόλια της παρέας για την ιδιαιτερότητα του Steve Harley σαν περφόρμερ. Κάποια στιγμή ένας φίλος μου είχε γράψει και μια κασέτα και το κομμάτι που μου είχε μείνει ήταν αυτό...

Μπομ μπομ μπομ μπομ - μπομ μπομ μπομ μπομ
Κύριε Μαλακέ ενεργοποίησέ το και πίεσε τον κόσμο
Να προσέξει τα πράγματα που περνάς
Ω, κύριε Μαλακέ πιστεύεις όλα όσα σου λένε
Και ανάθεμα αν σε ευχαριστήσουν
Περιγράφεις τα πάντα τόσο σκληρά
Έλα σαν κύριος άνετος
Βάψε το πρόσωπό σου και κλείσε την πύλη
Κανείς δεν έρχεται σπίτι μέχρι αργά - ωχ-λα τσα

Μπομ μπομ μπομ μπομ
Δεν ξέρεις, η ζωή γίνεται αρκετά κουραστική
Χωρίς αυτή την έξτρα πικρία να αποκαλύπτεις
Είσαι τόσο αργός, να αλλάζεις τις ιδέες σου, να αποφασίζεις
Εν ολίγοις, ας είμαστε δίκαιοι
Θα απογειωνόμασταν όλοι απόψε
Κλείσε τα μάτια σου και σβήσε το φως
Ω, είσαι ο πιο πολύς, είσαι τόσο εξωπραγματικός
Θα ήμασταν όλοι νεκροί χωρίς την κουβέντα σου
Ωχ-λα ωχ πάρε το

Μμμμμμ....
Ωχ - μπομ μπομ μπομ μπομ

Ω, κύριε Μαλακέ, πήγαινε στην πόλη και φέρε την αυγή
Το πρωί στο δρόμο σου
Κύριε Μαλακέ, βάλε τα πόδια σου στα νερά
Και παίξε τον Ιησού για αυτήν την ημέρα
Αρχίζεις να τους ακούς να μουρμουρίζουν
Εντόπισε τον στάρμαν, μαχητή και άγριο
Πολέμησε τις καλές μάχες, πέταξε το τσεκούρι σου
Παρακολούθησε τον ομιλητή, να οδηγεί τις αγέλες
Ωχ - πάμε πάλι
- Mr Soft -

Σπύρο, συνέχισε...
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
'Εφυγε σήμερα και ο Στηβ ... ήταν μόνον 73...

Πόσο περίεργο, όταν φεύγουν άνθρωποι που στα 16 σου, σήμαιναν περισσότερα για σένα ακόμη και από στενούς συγγενείς ...

καλό σου ταξίδι πουλάκι μου ....

 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
'Εφυγε σήμερα και ο Στηβ ... ήταν μόνον 73...

Πόσο περίεργο, όταν φεύγουν άνθρωποι που στα 16 σου, σήμαιναν περισσότερα για σένα ακόμη και από στενούς συγγενείς ...

καλό σου ταξίδι πουλάκι μου ....

αν σκεφτείς ότι είμαι 66....ξέρεις πως φαντάζει?
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

Νέοι, δυναμικοί και ατρόμητοι​

Ο Steve θυμάται...
«Ρωτήστε όποιον ήταν εκεί: κυρίως, ήταν διασκεδαστικό, θα σας πουν. Κοιτάζοντας πίσω, θα παραδεχτώ ότι ήταν από τις καλύτερες εποχές. Δεν μπορούσα να ξέρω πόσο μικρή διάρκεια ζωής θα είχε το σχήμα, αλλά, μέχρι ένα σημείο κοντά στο τέλος, ήταν πολύ διασκεδαστικό. Δεν θυμάμαι ποιανού ιδέα ήταν να μας ντύσει με κοστούμια κλόουν λούρεξ (Σ.τ.Μ. ελαστικό ύφασμα με κλωστή που γυαλίζει), βολάν και μακιγιάζ τσίρκου. Δεν είμαι διατεθειμένος να αναλάβω τα εύσημα για αυτό. Όμως, η επόμενη ενσάρκωση, μείον την ηλεκτρική κιθάρα, αλλά συμπεριλαμβανομένου του κίμπορντ, ήταν δική μου δημιουργία. Και έτσι φτιάξαμε τα δύο πρώτα άλμπουμ των Cockney Rebel, The Human Menagerie και The Psychomodo.

Θυμάμαι από πού προήλθαν τα τραγούδια. Προέρχονταν από το όνειρο ενός νεαρού, όπου η ανάμειξη της μουσικής λογοτεχνίας και των τρελών, άμορφων φαντασιώσεων, μπορούσαν να κάνουν παρέα στο ίδιο φολκ κλαμπ και να του προσφέρουν έναν ολόκληρο λόγο ύπαρξης. Τέρμα οι παραδοσιακές δουλειές για αυτό το παλικάρι! Κυρίως, τα πρώτα τραγούδια γράφτηκαν ενώ ήμουν στο επίδομα ανεργίας, μετά από τρία χρόνια καριέρας ως ασκούμενος, και στη συνέχεια ως πιστοποιημένος, δημοσιογράφος. Πέρασα όλο το 1972 παίζοντας αυτά τα τραγούδια στο μετρό κάτω από το Hyde Park Corner και τη Marble Arch και στους υπόγειους διαδρόμους γύρω από τη Leicester Square και το Covent Garden. Είχα μαλλιά μέχρι τους ώμους, απεριποίητη γενειάδα, πράσινο βελούδινο παλτό μέχρι τον αστράγαλο και γυμνά πόδια. Με αυτόν τον τρόπο, επέστρεφα μετά τον καθημερινό μόχθο στο διαμέρισμα που μοιραζόμουν με τον Tom Shea και μερικές όμορφες και καλές κοπέλες. Τα κορίτσια ήταν της μεσαίας τάξης, αρκετά κομψά. Ο Τομ και εγώ παρακολουθήσαμε το Haberdashers' Aske's δημόσιο σχολείο αρρένων, παιδιά της εργατικής τάξης του γυμνασίου με κάποια στάση. Ήταν ένα καλό μείγμα. Το διαμέρισμα ήταν ένα χαρούμενο μέρος. Όλοι είχαν δουλειές και έπαιζα μουσική στο δρόμο για να δοκιμάσω τα πρωτότυπα τραγούδια μου και να προσθέσω λίγα μετρητά στο πενιχρό επίδομα που έπαιρνα. Τραγουδούσα τα "Sebastian", "Death Trip", "Muriel The Actor", και περισσότερα στις ακατέργαστες, γυμνές καταστάσεις τους. Τα έσοδα για τους πλανόδιους μουσικούς προέρχονταν τότε κυρίως από Αμερικανούς τουρίστες. Μου έδωσαν μια καλή θέση. Το βλέμμα τους ήταν απεχθές, υποθέτω τώρα, και τα τραγούδια δεν ήταν ούτε αυτό που ήθελαν ούτε περίμεναν (και άξιζε, για να είμαι ειλικρινής) να ακούσουν.

Και θυμάμαι τη Νίνα, με την λαμπυρίζουσα λεβαντίνικη όψη, όμως εβραϊκή, το ίδιο μου κάνει. Τυλίγαμε τσιγαριλίκια μαζί, και τα δικά της ήταν συχνά δύσμορφα, χαλαρά γεμισμένα και βολβοειδή και μου θύμιζαν βικτωριανά βάζα. Η Νίνα ήταν καλλιτέχνης (κάποιες φορές αναρωτιέμαι αν έγινε επαγγελματίας ζωγράφος) και ζωγράφισε έναν δράκο στην φτηνή ακουστική κιθάρα μου Aria που έπαιρνα μαζί μου στους χώρους του Λονδίνου. Έκανα λίγα έσοδα εκεί, αλλά απέκτησα μεγάλη εμπειρία απόρριψης, η οποία φάνηκε πολύτιμη όταν οι αρχικοί μας πωλητές άρχισαν να διαφημίζουν τις πρώτες ταινίες επίδειξης στις δισκογραφικές εταιρείες του Λονδίνου. Αλλά η EMI εμφανίστηκε αρκετά σύντομα. Πραγματικά, η RAK Publishing, υπό την αιγίδα του Mickie Most (ο μικρότερος αδερφός του, ο Dave, μας ανακάλυψε στο The Speakeasy, ένα φιλικό προς τη μουσική μπιζ νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στο West End του Λονδίνου) μου πρόσφερε το πρώτο μου συμβόλαιο. Η εμπιστοσύνη του Mickie Most στα τραγούδια μου – ήταν μια συγκίνηση για μένα. Και γνωρίζοντας ότι ένας τόσο καλός κριτής πίστευε ότι θα είχε σίγουρα επιρροή στα A&R άτομα στην πλατεία Μάντσεστερ της EMI.

SteveHarley.jpg

Ήμασταν δυναμικοί, πιστεύοντας ότι όλα ήταν δυνατά. Ήμασταν ατρόμητοι, επίσης, κρατώντας στο στούντιο τη στάση, ότι θα έπρεπε να επιχειρείται οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς και πολλά από αυτά, ακόμα κι αν δεν ήταν σαφώς εμπορικά ή κάπως περίεργα μουσικά, θα έπρεπε να διατηρηθούν. Καθώς μπήκαμε στα Air London Studios για να ξεκινήσουμε τη δουλειά το καλοκαίρι του 1973, η είδηση ότι ο μηχανικός μας θα ήταν ο σχεδόν θρύλος Geoff Emerick/Τζεφ Έμερικ έφερε (με τα μάτια ορθάνοιχτα) ενθουσιασμό σε όσους από εμάς ήξεραν λεπτομέρειες για τις σημειώσεις των άλμπουμ των Beatles, όπως τα δικά μας πιστοποιητικά γέννησης, και αυτό περιλάμβανε εμένα και τον Stuart Elliott σίγουρα. Ο Neil Harrison ήταν παραγωγός προσωπικού της EMI/A&R στέλεχος, και ήρθε ως ελεγκτής, και ήταν ο ίδιος ατρόμητος καθώς άφηνε τη φαντασία μου να ξεφύγει. Ο Neil ήταν αυτός που πρότεινε ορχήστρα και χορωδία για τόσο μεγάλο μέρος του The Human Menagerie. Και ο Andrew Powell ήρθε για να γράψει τις ενορχηστρώσεις. Ο Andrew στρίμωξε μια αρκετά μεγάλη συμφωνική ορχήστρα και χορωδία στα κομμάτια· ένας τέτοιος προϋπολογισμός για μια νέα υπογραφή είναι σχεδόν αδιανόητος σήμερα. Δεν είμαι ακόμα σίγουρος πώς ο Νιλ έπεισε τους οικονομικούς διευθυντές να υπογράψουν τόσο τρελές μεγάλες επιταγές, αλλά το μυαλό του και η γοητεία του (που είχε και τα δύο με το παραπάνω) βοήθησαν να μετατραπούν αυτά τα μεγάλα κομμάτια σε έπη και θα του είμαι για πάντα υπόχρεος γι' αυτό. Και σε όλη τη διάρκεια των ηχογραφήσεων γελούσαμε, καθώς μόνο οι νέοι και δυναμικοί και ατρόμητοι τολμούν να γελάσουν όταν διακυβεύονται τόσα πολλά.

Το Psychomodo ήταν, επίσης, ένας δίσκος στον οποίο γελάσαμε. Ο Alan Parsons ήρθε ως συμπαραγωγός/μηχανικός και η δική του προθυμία να δεχτεί πολλές απίθανες ιδέες έκανε τη ζωή αρκετά εύκολη. Περισσότερα έγχορδα και κόρνα, έχοντας και πάλι τον Andrew Powell, με τη λαμπρή κλασική-ροκ σκέψη του, να ενορχηστρώνει. Οι Mike Sammes Singers (πρακτικά εσωτερικοί του BBC Light Program – το Radio 1 της εποχής του) ήρθαν για να τραγουδήσουν τα δεύτερα φωνητικά, όλα αυτά τα "μπουμ-μπουμ-μπουμ, μπουμ" και τα μπάσα "μμμμμ" στο "Mr Soft". Και πάλι ξέραμε ότι ήταν όλα εκκεντρικά, και πάλι ο Άλαν το αγόρασε, και ξανά γελούσαμε πολλές φορές κατά τη διάρκεια. Ρωτήστε όποιον ήταν εκεί.

Εδώ και πολλά χρόνια, σκέφτομαι να ερμηνεύσω τα δύο άλμπουμ ζωντανά στη σκηνή, συνεχόμενα, με ορχήστρα και χορωδία. Όχι και τόσο νέος, φυσικά. Όχι και τόσο δυναμικός, σίγουρα. Ατρόμητος; Ο Andrew θα επιστρέψει στο πόντιουμ και μια μπάντα ροκ μουσικών, μερικοί από τους οποίους έχουν δουλέψει μαζί μου για πολλά χρόνια, άλλοι νεότεροι στον θίασο, έτοιμοι να μιμηθούν αυτές τις πρώτες ηχογραφήσεις για μένα, έτσι νιώθω σε ασφαλή χέρια.»
_________________________________________________________________
ΤΕΛΟΣ (27 Φεβρουαρίου 1951 - 17 Μαρτίου 2024, 73 ετών)...
Στηβ, καλό σου ταξίδι!
Και μόνο για το Mr Soft (συμπλήρωσα παραπάνω και τους στίχους) που με συγκλόνισε από τη στιγμή που το πρωτοάκουσα, σ' ευχαριστώ...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
συγκλονίστηκα με το πόστ του Σπύρου!
δεν το άκουσα/έμαθα από τις ειδήσεις...
ούτε είχα συνειδητοποιήσει ότι μεγάλωσε και αυτός.. όχι αρκετά όμως για να φύγει "πλήρης ημερών"

την εποχή που έκοβα φλέβες για τα τραγούδια του , οι Led Zeppelin δεν μου άρεσαν τόσο.. μετά τα 20 άρχισα να τους γουστάρω και όσο πέρναγαν τα χρόνια όλο και περισσότερο..
όμως οι cockney rebel με τον ηγέτη τους , πάντα και για πάντα!
το μόνο που με "χάλαγε" ήταν αυτά που γραφόντουσαν για την συμπεριφορά του απέναντι στους υπόλοιπους της μπάντας.. αλήθεια ή ψέματα δεν ξέρω, αλλά δεν είναι ώρα για γκρίνια..
λυπάμαι (λυπήθηκα) που έφυγε, όσο για λίγους....

τι φωνάρα... μοναδική!!



Rest In Peace ΜΕΓΑΛΕ !!