Μεγεθος subwoofer για 40τμ δωματιο

Για 40τ.μ. ούτε για πλάκα μικρότερο από 12".

Επίσης, τεράστιο ρόλο παίζει η τοποθέτηση. Αν είσαι λίγο άτυχος μπορεί για το σημείο που θα (σε βολέψει να) το βάλεις να πάρεις κακό αποτέλεσμα στη θέση ακρόασης.

Κακό αποτέλεσμα σημαίνει ακυρώσεις ή "φουσκώματα" ή και τα δυο. Όλα είναι στο παιχνίδι. Ένα μέτρο μετακίνηση ενός sub κάνει αισθητή διαφορά.

Αν μπορείς να μετρήσεις τον χώρο σου (π.χ. με το REW) και να τοποθετήσεις το sub στο κατάλληλο σημείο, θα καταφέρεις πολύ καλό αποτέλεσμα.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Οι ακυρώσεις στους νέας γενιάς AV διορθώνονται σχετικά εύκολα αν και εφόσον η τοποθέτηση δεν είναι όπου να'ναι, άλλα τηρηθούν οι βασικοί κανόνες συμμετρίας στην τοποθέτηση των ηχείων πχ, μισό ένα μετρό κοντά η ανάμεσα στα ηχεία και το sub να βλέπει στη θέση ακρόασης. Βασική προϋπόθεση η χρήση RTA για σωστή ρύθμιση της έντασης και της απόστασης. Φιλτραρισμένος ροζ θόρυβος για σωστή μέτρηση της έντασης και ακολούθως ταυτόχρονα στο sub και στο πιο κοντινό κύριο ηχείο όπου μετρούμε την μεγαλύτερη ένταση μετακινώντας την απόσταση του sub από τον AV.

Η μέτρηση για σωστό αποτέλεσμα θα γίνει κοντά στα ηχεία και αν δεν υπάρχουν σοβαρά εμπόδια μέχρι την θέση ακρόασης θα δουλέψει μια χαρά. Το μόνο που απομένει είναι ακρόαση για επιλογή της φάσης στο υπογουφερ επιλογή 0 η 180ο. Εγώ επέλεξα την 0 όπως την στέλνει ο AV αν και στην πραγματικότητα είναι η εντελώς ανάποδη. των 180ο

Κάποιος θα μπορούσε να μου πει, αφού αυτό το κάνουν οι av αυτόματα. Ναι καλά, οι AV ούτε την ένταση καλά καλά δεν μπορούν να μετρήσουν με απόλυτη ακρίβεια.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ξέχασα να πω ότι την μεγαλύτερη ένταση σε sub και κύριο ηχείο γίνεται με την απόλυτη φάση μεταξύ των δύο, αλλιώς το αποτέλεσμα θα είναι λάθος.
 
Last edited:
Οι ακυρώσεις στους νέας γενιάς AV διορθώνονται σχετικά εύκολα αν και εφόσον η τοποθέτηση δεν είναι όπου να'ναι, άλλα τηρηθούν οι βασικοί κανόνες συμμετρίας στην τοποθέτηση των ηχείων πχ, μισό ένα μετρό κοντά η ανάμεσα στα ηχεία και το sub να βλέπει στη θέση ακρόασης. Βασική προϋπόθεση η χρήση RTA για σωστή ρύθμιση της έντασης και της απόστασης. Φιλτραρισμένος ροζ θόρυβος για σωστή μέτρηση της έντασης και ακολούθως ταυτόχρονα στο sub και στο πιο κοντινό κύριο ηχείο όπου μετρούμε την μεγαλύτερη ένταση μετακινώντας την απόσταση του sub από τον AV.

Είσαι σίγουρος για το "ακυρώσεις"; Γιατί αυτές προέρχονται από τους ρυθμούς του χώρου και όσο εσύ αυξάνεις την ένταση στην προβληματική συχνότητα τόσο φροντίζει ο χώρος να στην ακυρώσει. Είναι σαν να πατάς ταυτόχρονα γκάζι και φρένο.

Δεν μπορώ να φανταστώ τι μπορεί να κάνει ένα DSP για να το φτιάξει αυτό. Ένα παράδειγμα σύγχρονου AVR με τέτοιο δυνατότητα θα βοηθούσε.

Πρόσεξε, μιλάω για "ακυρώσεις", όχι για προβλήματα απόκρισης του ίδιου του sub. Αυτά όντως μπορούν να φτιαχτούν από το DSP.

Τα "φουσκώματα" από την άλλη όντως διορθώνονται σε μεγάλο βαθμό από τα DSP, καθότι εκεί πρέπει να κόψεις σήμα, όχι να δώσεις.


Η μέτρηση για σωστό αποτέλεσμα θα γίνει κοντά στα ηχεία και αν δεν υπάρχουν σοβαρά εμπόδια μέχρι την θέση ακρόασης θα δουλέψει μια χαρά.

Μέτρηση σε κοντινή απόσταση (near field) δεν έχει νόημα για sub γιατί τη ζημιά στην απόκριση θα στην κάνει ο χώρος, και αυτό που θα μετρήσεις στο π.χ. 1μ και στο ύψος του sub δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό που θα πάρεις στη θέση ακρόασης.

Τέτοιες μετρήσεις για να είναι χρήσιμες γίνονται πάντα με το μικρόφωνο εκεί που θα ήταν το κεφάλι του ακροατή. Δες και εδώ : the mic should be placed at ear height in your usual listening position.


Το μόνο που απομένει είναι ακρόαση για επιλογή της φάσης στο υπογουφερ επιλογή 0 η 180ο. Εγώ επέλεξα την 0 όπως την στέλνει ο AV αν και στην πραγματικότητα είναι η εντελώς ανάποδη. των 180ο

Βασικά το συγκεκριμένο ρυθμιστικό σπάνια έχει χρήση αν μιλάμε για σύγχρονο AVR. Προτιμότερο είναι να την αφήνουμε στο 0 και να αφήνουμε τον AVR να κάνει τα δικά του. Αν έχουμε ρυθμιστικό με διαρκή μεταβολή της φάσης (από 0 έως 180 μοίρες) και κατάλληλα μετρητικά μπορούμε να κάνουμε fine tuning στο τέλος, αλλά τα
"χοντρά" (0 vs. 180 μοίρες) θα τα έχει "φέρει" ο AVR.
 

rykios

Senior Member
25 June 2013
604
Χανιά
Για όποιον δεν έτυχε να το ξέρει, κόλπο για να βρούμε πρακτικά και γρήγορα, χωρίς όργανα μέτρησης, καλές θέσεις sub. Το τοποθετούμε πρόχειρα στη θεση ακρόασης!. Με κάτι κατάλληλο να παίζει δυνατά (ρυθμικό, επαναλαμβανόμενο, με βαθύ μπάσο, γνωστό μας, χιλιοακουσμένο) περπατάμε γονατιστοί, ακούγοντας το αποτέλεσμα χαμηλά, στο πάτωμα. Θα καταλάβουμε, χωρίς να είμαστε ειδικοί, και χωρίς όργανα, ότι σε κάποιες θέσεις, ακούμε πολύ "καλύτερα", το αποτέλεσμα δε μας ενοχλεί, μας φαίνεται πιο φυσιολογικό, γεμάτο, εντυπωσιακό θα έλεγα. Διαλέγουμε μια τέτοια θέση που να βολεύει και αισθητικά στο χώρο, και τοποθετούμε εκεί το sub

ΥΓ 10 ιντσές μια χαρά είναι, αρκεί να είναι ποιοτική ($$$) υλοποίηση ;)
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077

Βασικά μάλλον κάτι η καθόλου από όσα έγραψα πιο πάνω έχεις αντιληφθεί σωστά.
Δεν αναφέρθηκα σε κανένα σημείο ούτε άφησα να νοηθεί ότι έτσι έκανα ψηφιακή ισοστάθμιση χώρου η του υπογουφερ, κάτι που είναι τέλειος διαφορετικό και απαιτείται η χρήση ισοσταθμιστών.

Αναφέρθηκα σε μια διαδικασία η οποία με τον συγκεκριμένο τρόπο και με μια σωστή σχετικά τοποθέτηση ηχείων και sub μπορεί να γίνει εφικτό το υπογουφερ να ισαπέχει το ίδιο με τα υπόλοιπα ηχεία. Με το να ισαπεχουν όλα τα ηχεία και του sub συμπεριλαμβανόμενου αποτρέπετε η διολίσθηση φάσης και κατά συνέπια οι ακυρώσεις που δημιουργούνται όταν τα ηχητικά κύματα δεν φτάνουν ταυτόχρονα στον ακροατή κάτι που δημιουργεί ένα μη ευχάριστο και ποιοτικό αποτέλεσμα.
Έκτος από την καθυστέρηση απόστασης,με αυτό τον τρόπο διορθώνεται και η καθυστέρηση που τα ιδία τα κυκλώματα των μηχανημάτων προσθέτουν στο σήμα.
Αυτήν την διαδικασία που οι τελευταίοι ενισχυτές υποτίθεται την κάνουν αυτόματα τις περισσότερες φορές όμως είναι εντελώς λάθος γιατί δεν μπορεί να είναι σωστή όταν στο ένα μέτρο έχεις βρει μια διάφορα 40 εκατοστών, διάφορα που αντιστοιχεί περίπου κάτι παραπάνω από 2.5 millisecond.

Η ουσία όλης αυτής τις διαδικασίας είναι η σωστή τοποθέτηση για όσο το δυνατό λιγότερες ακυρώσεις στη θέση ακρόασης.
 
Βασικά μάλλον κάτι η καθόλου από όσα έγραψα πιο πάνω έχεις αντιληφθεί σωστά.
Δεν αναφέρθηκα σε κανένα σημείο ούτε άφησα να νοηθεί ότι έτσι έκανα ψηφιακή ισοστάθμιση χώρου η του υπογουφερ, κάτι που είναι τέλειος διαφορετικό και απαιτείται η χρήση ισοσταθμιστών.

Έγραψες:

Οι ακυρώσεις στους νέας γενιάς AV διορθώνονται σχετικά εύκολα αν και εφόσον η τοποθέτηση δεν είναι όπου να'ναι, άλλα τηρηθούν οι βασικοί κανόνες συμμετρίας στην τοποθέτηση των ηχείων πχ, μισό ένα μετρό κοντά η ανάμεσα στα ηχεία και το sub να βλέπει στη θέση ακρόασης. Βασική προϋπόθεση η χρήση RTA για σωστή ρύθμιση της έντασης και της απόστασης. Φιλτραρισμένος ροζ θόρυβος για σωστή μέτρηση της έντασης και ακολούθως ταυτόχρονα στο sub και στο πιο κοντινό κύριο ηχείο όπου μετρούμε την μεγαλύτερη ένταση μετακινώντας την απόσταση του sub από τον AV.

Σε bold τα σημεία σου που παραπέμπουν σε ψηφιακό EQ. Αν δεν παραπέμπουν σε ψηφιακό EQ, τότε είναι απλά λάθος. :smile:

- "Νέα γενιά AV" τι να τους κάνεις αν όχι για το καλύτερο DSP? Ρύθμιση delay για τις αποστάσεις των ηχείων είχαν και οι πρώτοι AVR που βγήκαν πριν σχεδόν 20 χρόνια.

- RTA έχει νόημα μόνο όταν σε ενδιαφέρει η συχνοτική απόκριση. Διαφορετικά και με ένα ντεσιμπελόμετρο είσαι μια χαρά. Εφόσον σε ενδιαφέρει το συχνοτικό φάσμα, λογικά στόχος σου είναι το EQ (μιας και θεωρητικά έχεις και κατάλληλο AVR "νέας γενιάς").


Αναφέρθηκα σε μια διαδικασία η οποία με τον συγκεκριμένο τρόπο και με μια σωστή σχετικά τοποθέτηση ηχείων και sub μπορεί να γίνει εφικτό το υπογουφερ να ισαπέχει το ίδιο με τα υπόλοιπα ηχεία. Με το να ισαπεχουν όλα τα ηχεία και του sub συμπεριλαμβανόμενου αποτρέπετε η διολίσθηση φάσης και κατά συνέπια οι ακυρώσεις που δημιουργούνται όταν τα ηχητικά κύματα δεν φτάνουν ταυτόχρονα στον ακροατή κάτι που δημιουργεί ένα μη ευχάριστο και ποιοτικό αποτέλεσμα.

Το σκεπτικό αυτό είναι λάθος για 2 λόγους:

1) Στο 99% των περιπτώσεων δεν είναι πρακτικά εφικτό να ισαπέχουν όλα τα ηχεία. Για να γίνει κάτι τέτοιο σε ένα σύστημα 5.1, 7.1 (ή και παραπάνω..) πρέπει να σχηματιστεί από τα ηχεία μια "σφαίρα" γύρω από τον ακροατή. Κάτι τέτοιο πολύ απλά δεν μπορεί να γίνει σε ένα μέσο σαλόνι.

2) Ακόμα και αν μπορούσε να επιτευχθεί το 1), αυτό δεν σε εξασφαλίζει από τους ρυθμούς του δωματίου, οι οποίοι εγγυημένα θα σου χαλάσουν την απόκριση στα χαμηλά. Δηλαδή η άσκηση "ισαπέχοντα ηχεία και ταυτόχρονα τοποθέτηση του sub σε σημείο που δεν εξιτάρει τους ρυθμούς του χώρου" πολύ απλά δεν έχει λύση.

Η λύση στο πρώτο πρόβλημα είναι οι ρυθμίσεις αποστάσεων που έχουν οι AVR. Στο δεύτερο η τοποθέτηση του sub σε κατάλληλο σημείο στον χώρο. Αυτό το σημείο μπορεί να είναι αρκετά μακρυά από τα L-R. Δεν παίζει ρόλο. Οι διαφορές στην απόσταση και την ένταση θα διορθωθούν από τον AVR.


Έκτος από την καθυστέρηση απόστασης,με αυτό τον τρόπο διορθώνεται και η καθυστέρηση που τα ιδία τα κυκλώματα των μηχανημάτων προσθέτουν στο σήμα.

Και πάλι, αυτό είναι δουλειά του AVR. Οι καλοί AVR κάνουν διορθώσεις μέχρι και στις φάσεις μεταξύ των δρόμων του κάθε ηχείου. Time alignment ουσιαστικά.

Αυτήν την διαδικασία που οι τελευταίοι ενισχυτές υποτίθεται την κάνουν αυτόματα τις περισσότερες φορές όμως είναι εντελώς λάθος γιατί δεν μπορεί να είναι σωστή όταν στο ένα μέτρο έχεις βρει μια διάφορα 40 εκατοστών, διάφορα που αντιστοιχεί περίπου κάτι παραπάνω από 2.5 millisecond.

Όταν ένας AVR μετράει αποστάσεις, τα νούμερα που εμφανίζει εκφράζουν τις συνολικές καθυστερήσεις του κάθε σήματος και προφανώς είναι κατά κάποιο τρόπο "μέσος όρος" μέτρησης. Το σημαντικό είναι να είναι "σχετικά σωστές", δηλαδή δεν μας νοιάζει να υπάρχει μια απόκλιση π.χ. 20 εκατοστών από την πραγματικότητα, αρκεί αυτή η διαφορά να είναι "η ίδια" για όλα τα ηχεία.

Επίσης ο ήχος για να ταξιδέψει 40 εκατοστά θέλει κάτι λιγότερο από 1.5ms, όχι κάτι παραπάνω από 2.5ms (σε θερμοκρασία +20 βαθμούς C ο ήχος ταξιδεύει με περίπου 343m/s, οπότε το 1μ το κάνει σε κάτι λιγότερο από 3ms).

Η ουσία όλης αυτής τις διαδικασίας είναι η σωστή τοποθέτηση για όσο το δυνατό λιγότερες ακυρώσεις στη θέση ακρόασης.

Οι ρυθμοί του δωματίου δεν δημιουργούν μόνο ακυρώσεις αλλά και εξάρσεις. Γιαυτό τελικά χρειαζόμαστε και τα DSP, τα οποία δουλεύουν στο πεδίο της συχνότητας και τα πιο προχωρημένα και στο πεδίο του χρόνου (στις φάσεις).
 

ermis1975

New member
27 January 2010
83
Εγω που έκανα καλιμπράρισμα με το denon 1300, παρατήρησα οτι το sub στα μέτρα το βγάζει οτι ειναι πιό μακρυά από ότι πραγματικά ειναι. Επίσης ζητάει να μετακινήσεις το μικρόφωνο σε διαφορετικές θέσεις ακρόασης. Αυτό ειναι ορθό? Δε πρέπει να ρυθμιστεί σε μια θέση ακρόασης. Οι άλλες τί νόημα έχουν? ανιχνεύει που κάθεσαι!?
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Δημήτρης Δημητρακούδης

Σκέφτομαι να απαντήσω σε όλα αυτά που υπέθεσες ότι έγραψα; η να αρχίσω να σχολιάζω τα σημεία που μου υποδεικνύεις ότι έχω λάθος. Σχολίασες τα πάντα με τον τρόπο που εσύ τα ερμηνεύεις.

Τα έκανες όλα ισα και όμοια, από τους παλιούς AV που μετρούσες την απόσταση μόνο στα περιφερικά και μόνο σε ms, στους πιο νέους με δυνατότητα διόρθωσης μόνο τα 10 εκατοστά ανά βήμα, μέχρι του τελευταίους που μετρούν με ακρίβεια εκατοστού συμπεριλαμβανόμενου και του sub.

Να σχολιάσω ότι υπέθεσες ότι επειδή ανάφερα RTA έκανα ισοστάθμιση και μάλιστα με λάθος τρόπο στο 1 μέτρο; Τι να απαντήσω, ότι για μια αξιόπιστη μέτρηση σε συγκεκριμένα σημεία του φάσματος για να διορθωθεί έστω απλά η ένταση στα 80-40hz μόνο με RTA μπορεί να γίνει?

Άστα ως εδώ το τι αντιλαμβάνεται ο κάθε ένας και πώς το ερμηνεύει είναι δικό του θέμα έμενα δεν με απασχολεί καθόλου.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Εγω που έκανα καλιμπράρισμα με το denon 1300, παρατήρησα οτι το sub στα μέτρα το βγάζει οτι ειναι πιό μακρυά από ότι πραγματικά ειναι. Επίσης ζητάει να μετακινήσεις το μικρόφωνο σε διαφορετικές θέσεις ακρόασης. Αυτό ειναι ορθό? Δε πρέπει να ρυθμιστεί σε μια θέση ακρόασης. Οι άλλες τί νόημα έχουν? ανιχνεύει που κάθεσαι!?

Απλή και σωστή η παρατήρηση σου. Δεν μας είπες όμως πόσο πιο μακριά το βγάζει?
 

ermis1975

New member
27 January 2010
83
Ενώ ειναι κοντά στα 3μ περίπου, το βγάζει στα 6,3! Μήπως επειδή ειναι πίσω απο γυψοσανίδα? και δεν εχει απευθείας οπτική με το μικρόφωνο? Επίσης βαράει προς τα κάτω.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Ενώ ειναι κοντά στα 3μ περίπου, το βγάζει στα 6,3! Μήπως επειδή ειναι πίσω απο γυψοσανίδα? και δεν εχει απευθείας οπτική με το μικρόφωνο? Επίσης βαράει προς τα κάτω.

Πολλοί παράγοντες μπορεί να επηρεάζουν το λάθος αποτέλεσμα αλλά 3 μετρά και όχι 1 είναι υπερβολή για να είναι και σωστό. Αν πράγματι από πλευράς χώρου τοποθέτησης είσαι μέσα στα σωστά πλαίσια μπορείς να το διορθώσεις χειροκίνητα αλλά για πολλούς και διαφόρους λόγους που τους ανέφερα πιο πάνω δύσκολα θα καταφέρεις να βάλεις με απολυτή ακρίβεια ακόμα και αν μετρήσεις ακριβώς την θέση ακρόασης με ακρίβεια εκατοστού.

Το ότι βαράει προς τα κάτω σημαίνει ότι είναι παντοκατευθυντικο μπορεί να επηρέασε στο λάθος αποτέλεσμα, όμως εξακολουθεί να είναι λάθος και πρέπει να διορθωθεί.
 
Last edited:
Δημήτρης Δημητρακούδης

Σκέφτομαι να απαντήσω σε όλα αυτά που υπέθεσες ότι έγραψα; η να αρχίσω να σχολιάζω τα σημεία που μου υποδεικνύεις ότι έχω λάθος. Σχολίασες τα πάντα με τον τρόπο που εσύ τα ερμηνεύεις.

Τα έκανες όλα ισα και όμοια, από τους παλιούς AV που μετρούσες την απόσταση μόνο στα περιφερικά και μόνο σε ms, στους πιο νέους με δυνατότητα διόρθωσης μόνο τα 10 εκατοστά ανά βήμα, μέχρι του τελευταίους που μετρούν με ακρίβεια εκατοστού συμπεριλαμβανόμενου και του sub.

Αντώνη,

Δεν απαντάς στα πολύ συγκεκριμένα πράγματα που σου γράφω.

Δεν παίζει ρόλο αν ο AVR σου εμφανίζει στην οθόνη ms ή εκατοστά / μέτρα. Άλλος τρόπος για να εκφράζεις το ίδιο πράγμα είναι. Είναι προφανές ότι όσο μεγαλύτερη ακρίβεια έχει η μέτρηση και όσο μικρότερο το βήμα, τόσο πιο σωστό θα είναι το αποτέλεσμα.

Αλλά αυτό δεν αλλάζει τα βασικά: Ρυθμοί του χώρου και επίδρασή τους στον ήχο, ειδικά στις χαμηλές συχνότητες που είναι και το θέμα μας.

Να σχολιάσω ότι υπέθεσες ότι επειδή ανάφερα RTA έκανα ισοστάθμιση και μάλιστα με λάθος τρόπο στο 1 μέτρο; Τι να απαντήσω, ότι για μια αξιόπιστη μέτρηση σε συγκεκριμένα σημεία του φάσματος για να διορθωθεί έστω απλά η ένταση στα 80-40hz μόνο με RTA μπορεί να γίνει?

Έστω λοιπόν ότι έκανες αυτό που έγραψες: Πήρες το RTA σου και έκανες την μέτρηση που ανέφερες, στο 1 μέτρο από το ηχείο.

Τι κάνεις μετά; Μετακινείς το ηχείο μέχρι να γίνει τι; Μέχρι να εξομαλυνθεί το φάσμα που έχεις μετρήσει στο 1μ;

Συνειδητοποιείς ότι αν πάρεις το RTA σου και πάρεις άλλη μέτρηση, 1 μέτρο παραπέρα, θα πάρεις εντελώς άλλες ενδείξεις; Και αν πας στην θέση ακρόασης εντελώς άλλες;

Άστα ως εδώ το τι αντιλαμβάνεται ο κάθε ένας και πώς το ερμηνεύει είναι δικό του θέμα έμενα δεν με απασχολεί καθόλου.

Εμένα αυτό που με ενδιαφέρει είναι τελικά εδώ μέσα να μαζεύεται έγκυρη και χρήσιμη πληροφορία.
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,430
Θεσσαλονίκη
Ενώ ειναι κοντά στα 3μ περίπου, το βγάζει στα 6,3! Μήπως επειδή ειναι πίσω απο γυψοσανίδα? και δεν εχει απευθείας οπτική με το μικρόφωνο? Επίσης βαράει προς τα κάτω.

Προσωπικά δε με εκπλήσσει. Δοκίμασε να το φέρεις στην πραγματική απόσταση χειροκίνητα αλλά νομίζω ότι θα παίζει τελικά με χρονοκαθυστέρηση. Μέχρι να ξυπνήσει το sub, να κουνήσει και να γεμίσει και ο χώρος θέλει το χρόνο του για την τυπική οικιακή εγκατάσταση και τον εισαγωγικό εξοπλισμό.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Έστω λοιπόν ότι έκανες αυτό που έγραψες: Πήρες το RTA σου και έκανες την μέτρηση που ανέφερες, στο 1 μέτρο από το ηχείο.

Τι κάνεις μετά; Μετακινείς το ηχείο μέχρι να γίνει τι; Μέχρι να εξομαλυνθεί το φάσμα που έχεις μετρήσει στο 1μ;

Συνειδητοποιείς ότι αν πάρεις το RTA σου και πάρεις άλλη μέτρηση, 1 μέτρο παραπέρα, θα πάρεις εντελώς άλλες ενδείξεις; Και αν πας στην θέση ακρόασης εντελώς άλλες;

Μα θα με τρελάνεις; Νομίζω ήμουν σαφής ότι με την μέτρηση μέγιστης στάθμης ανάμεσα σε sub και κύριο ηχείο που οδηγούν ταυτόχρονα ένα φιλτραρισμένο ροζ θόρυβο 40 με 80 hz μετακινώντας την απόσταση με ακρίβεια εκατοστού από τον av πήρα δίχως να μετακινήσω το sub από την θέση που βολεύει 3db περισσότερα στις συχνότητες που ανέφερα. Αυτά τα 3db τι άλλο μπορεί να σημαίνουν εκτός από απόλυτη φάση στο 1 μέτρο η και λιγότερο. Από τη στιγμή που ξέρω ότι έχω την απόλυτη φάση όταν γεννιέται το σήμα και φτάνει ταυτόχρονα στο σημείο ακρόασης ο απευθείας ήχος με τα υπόλοιπα ηχεία δεν θέλω να ξέρω ούτε με ενδιαφέρει τι γίνεται σε αλλά σημεία του δωματίου όπου ο ήχος εκεί είναι κυρίως ανακλώμενος.
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,430
Θεσσαλονίκη
Αντώνη δε νομίζω ότι η συμμετρική τοποθέτηση (σε όποιο σπίτι αυτή υπάρχει) συνεισφέρει θετικά στο θέμα ακυρώσεων και ενισχύσεων. Εκεί που συνεισφέρει είναι στη ύπαρξη σωστής στερεοφωνικής εικόνας αφού οι ανακλάσεις (όσες είναι αυτές) φτάνουν από δεξιά και αριστερά την ίδια στιγμή και με παρόμοια ένταση στον ακροατή με αποτέλεσμα να μη χάνεται το κέντρο της σκηνής. Να μη μπατάρει από μια πλευρά ας πούμε. Ή η όποια "ηχώ" να είναι συμμετρική. Για να το πω πιό γενικευμένα, αν μετρήσεις δύο ηχεία τοποθετημένα συμμετρικά στον ίδιο χώρο αυτό που θα πάρεις στη θέση ακρόασης θα είναι παρόμοια απόκριση από κάθε ηχείο. Όχι όμως ότι αυτή δε θα έχει τις ακυρώσεις και τα διάφορα.
Υπόψη ότι με την έννοια της συμμετρικής τοποθέτησης αναφέρομαι και στη διάταξη των επίπλων στο χώρο καθώς και τα υλικά αυτού. Δηλαδή από τη μια πλευρά παράθυρο και από την άλλη τοίχος οι μεσαίες θα αρπάζουν ενοχλητικά από την πλευρά του παραθύρου και θα ακούγεται διαφορά σε σχέση με την πλευρά που έχει τοίχο.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Επίσης το sub το πήρα από τη θέση που το είχα ανάμεσα από τα front και σε στερεοφωνική αναπαραγωγή κέρδισα μέχρι και 0,2sec σε RT στις χαμηλές συχνότητες όπου λειτουργούσε λόγω θέσης σα παθητικός ακτινοβολητής. Έπαιζε κι αυτό δηλαδή το ότι νάναι σε ότι να ναι χρόνο.
 

ermis1975

New member
27 January 2010
83
Προσωπικά δε με εκπλήσσει. Δοκίμασε να το φέρεις στην πραγματική απόσταση χειροκίνητα αλλά νομίζω ότι θα παίζει τελικά με χρονοκαθυστέρηση. Μέχρι να ξυπνήσει το sub, να κουνήσει και να γεμίσει και ο χώρος θέλει το χρόνο του για την τυπική οικιακή εγκατάσταση και τον εισαγωγικό εξοπλισμό.

Μάλλον επειδη το sub εχει auto on, μέχρι να ξυπνίσει όπως λές και να φτασει ο ήχος στο μικρόφωνο....περνάει χρόνος. Νομίζω και με άλλο ενισχυτη το ίδιο έκανε.
 
Μα θα με τρελάνεις; Νομίζω ήμουν σαφής ότι με την μέτρηση μέγιστης στάθμης ανάμεσα σε sub και κύριο ηχείο που οδηγούν ταυτόχρονα ένα φιλτραρισμένο ροζ θόρυβο 40 με 80 hz μετακινώντας την απόσταση με ακρίβεια εκατοστού από τον av πήρα δίχως να μετακινήσω το sub από την θέση που βολεύει 3db περισσότερα στις συχνότητες που ανέφερα. Αυτά τα 3db τι άλλο μπορεί να σημαίνουν εκτός από απόλυτη φάση στο 1 μέτρο η και λιγότερο. Από τη στιγμή που ξέρω ότι έχω την απόλυτη φάση όταν γεννιέται το σήμα και φτάνει ταυτόχρονα στο σημείο ακρόασης ο απευθείας ήχος με τα υπόλοιπα ηχεία δεν θέλω να ξέρω ούτε με ενδιαφέρει τι γίνεται σε αλλά σημεία του δωματίου όπου ο ήχος εκεί είναι κυρίως ανακλώμενος.

Αντώνη, το πρόβλημα είναι ότι περιγράφεις τα μισά από αυτά που κάνεις.

Δεν έγραψες τι βλέπεις στο RTA. Αν βλέπεις γενικά στάθμη, δεν χρειάζεσαι RTA αλλά ντεσιμπελόμετρο. Αν βλέπεις συγκεκριμένες συχνότητες, γιατί να δώσεις φιλτραρισμένο ροζ θόρυβο 40-80Hz?

Επίσης δεν μας έχεις πει για τη μέτρηση στο 1μ που έλεγες σε τι αναφερόταν. 1μ από ποιο ηχείο;

Τώρα βλέπω ότι μιλάς για "σημείο ακρόασης". Τελικά που παίρνεις τις μετρήσεις; Στο 1μ που έλεγες ή στο "σημείο ακρόασης" που λες τώρα;

Εν τέλει, η μεθοδολογία σου αποσκοπεί απλά στο να δηλωθεί σωστά η απόσταση των ηχείων από τον ακροατή στον AVR?

Αν ναι, για τους ρυθμούς του χώρου (και τις ακυρώσεις και τα στάσιμα / τονισμούς που δημιουργούν) τι κάνεις;
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,430
Θεσσαλονίκη
Μάλλον επειδη το sub εχει auto on, μέχρι να ξυπνίσει όπως λές και να φτασει ο ήχος στο μικρόφωνο....περνάει χρόνος. Νομίζω και με άλλο ενισχυτη το ίδιο έκανε.

Είναι και θέμα ποιότητας κατασκευής. Πάντως αν βάλεις άλλο sub θα δεις ότι και η απόσταση θα αλλάξει.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Αντώνη, το πρόβλημα είναι ότι περιγράφεις τα μισά από αυτά που κάνεις.

Δεν έγραψες τι βλέπεις στο RTA. Αν βλέπεις γενικά στάθμη, δεν χρειάζεσαι RTA αλλά ντεσιμπελόμετρο. Αν βλέπεις συγκεκριμένες συχνότητες, γιατί να δώσεις φιλτραρισμένο ροζ θόρυβο 40-80Hz?

Επίσης δεν μας έχεις πει για τη μέτρηση στο 1μ που έλεγες σε τι αναφερόταν. 1μ από ποιο ηχείο;

Τώρα βλέπω ότι μιλάς για "σημείο ακρόασης". Τελικά που παίρνεις τις μετρήσεις; Στο 1μ που έλεγες ή στο "σημείο ακρόασης" που λες τώρα;

Εν τέλει, η μεθοδολογία σου αποσκοπεί απλά στο να δηλωθεί σωστά η απόσταση των ηχείων από τον ακροατή στον AVR?

Αν ναι, για τους ρυθμούς του χώρου (και τις ακυρώσεις και τα στάσιμα / τονισμούς που δημιουργούν) τι κάνεις;



Για να ξεκαθαρίσουμε κάτι, δεν έκανα καμιά παρουσίαση για το πώς μέτρησα και ρύθμισα το σύστημα μου. Μια κουβέντα ήταν σε ένα άσχετο κατά τα άλλα θέμα για τις ακυρώσεις που γεννιούνται και καταλήγουν στη θέση ακρόασης όταν υπάρχουν λανθασμένες ρυθμίσεις αποστάσεως.

Τέλος για να μετρήσεις την ένταση ανάμεσα στα ηχεία αρκεί ένας φιλτραρισμένος ροζ θόρυβος στο 1hz όπως αυτός που βγάζουν οι av. Χρειάζεσαι και ένα ντεσιμπελομετρο σε C Weighting και αν ακολουθούσης σωστά την μεθοδολογία κάνεις μια καλή μέτρηση.

Για να μετρήσεις όμως σε ένα φάσμα συχνοτήτων την ένταση πχ 40 έως 80hz χρειάζεσαι απαραίτητα RTA η όποια θα μετρήσει τις κορυφές συχνοτήτων και όχι συνολικό θόρυβο.

1 μετρό από το διπλανό κύριο ηχείο. Το άλλο είναι συμμετρικά τοποθετημένο και δεν παίζει θέμα διαφορετικής απόστασης.

Ναι η μεθοδολογία είναι για την σωστή απόσταση στο σημείο ακρόασης και κατ επέκταση την απόλυτη φάση.

Ο χώρος δεν με απασχολεί ξέρω και πώς ακούγεται και με ισοστάθμιση και είναι κάτι που δεν με ενθουσιάζει και ούτε και είναι ο απώτερος σκοπός. Προτιμώ τον χρωματισμό από την ξενέρωτη ισοστάθμιση.