Μέταλλα και ήχος...

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,167
127.0.0.1
Μπρε ότι θέλεις σου βάζω στο καζάνι...
Το κόστος του ασημιού είναι κάπου στα 30 - 40 ευρώ για το IC, αλλά στα άλλα πονάει... Χρυσό και Παλλάδιο παίζουν κάπου στα 200 -300 ευρώ το καθένα νομίζω...
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,167
127.0.0.1
Επειδή πολλά λέμε και τίποτα δεν κάνουμε...


Το IC από καθαρό (χιλιάρι) ασήμι δρομολογήθηκε ήδη.
Κάπου έχω και χαλκό στα 6N
Στο καζάνι θα μπει και ένα καλώδιο από χρυσό αλλά ακόμη μελετάμε το πόσα καράτια να είναι ώστε να μη σπάει εύκολα!
Σε ασήμι θα έχουμε μάλλον δύο κομμάτια, ένα που θα έχει υποστεί σκλήρυνση και ένα μαλακό!

Άντε να δούμε πότε θα βρω το χρόνο να πάω στο εργαστήριο ενός φίλου να τα φτιάξω... :flipout:

Αναλαμβάνω λοιπόν το κόστος των IC από ασήμι, και χρυσό. Για παλλάδιο κανένας εθελοντής; :BDGBGDB55:
 

geopolitis

AVClub Addicted Member
28 June 2006
1,762
Αθηνα
Επειδή πολλά λέμε και τίποτα δεν κάνουμε...


Το IC από καθαρό (χιλιάρι) ασήμι δρομολογήθηκε ήδη.
Κάπου έχω και χαλκό στα 6N
Στο καζάνι θα μπει και ένα καλώδιο από χρυσό αλλά ακόμη μελετάμε το πόσα καράτια να είναι ώστε να μη σπάει εύκολα!
Σε ασήμι θα έχουμε μάλλον δύο κομμάτια, ένα που θα έχει υποστεί σκλήρυνση και ένα μαλακό!

Άντε να δούμε πότε θα βρω το χρόνο να πάω στο εργαστήριο ενός φίλου να τα φτιάξω... :flipout:

Αναλαμβάνω λοιπόν το κόστος των IC από ασήμι, και χρυσό. Για παλλάδιο κανένας εθελοντής; :BDGBGDB55:

H Nasa ισως?
 
Oσο για το DEQ καλα κανεις και το χρησιμοποιεις ετσι αλλα εγω ειμαι της αποψης less is more και δεν θελω να προσθετω υλικα (ενεργητικα η παθητικα) στο σημα...


Φιλικα...

Αυτό πίστευα και εγώ για κάμποσα χρόνια
Less is more και μετά διαπίστωσα ότι
Less is more money.
Και τι κάνεις όταν η εγγραφές που έχεις
εχουν πολλά πρίμα, μπάσα , μεσαίες,
φωνάζουν……….. ψάξε για καλώδιο?
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Re: Απάντηση: Μέταλλα και ήχος...

Kharmacoma είσαι άπαιχτος. Με ξάφνιασες
με τις απαντήσεις σου. Εγώ πάλι πιστεύω ότι
τα καλώδια είναι φιλτρακια και ανάλογα θα ταιριάξει κάτι διαφορετικό
στον καθένα . Από τότε που έχω το DEQ 2496 φτιάχνω ότι καλώδιο γουστάρω .
Ας πει και ο Γ. Μπακ την γνώμη του που κάποτε γέλαγε με τα καλώδια .-bye-


γιωργο δεν υπαρχη λογος.

δεν θα την ακουση κανεις.

υ.γ.βλεπω το παιζης στα δαχτυλα πλεον το deq:grinning-smiley-043
 
Γιώργο σε χαιρετώ.
Νομίζω ότι υπάρχει λόγος από την στιγμή που ο
κάθε ένας από μας καταθέτη απλά την εμπειρία του .
Εγώ προσωπικά δεν είμαι απόλυτος στον ήχο ,σε καμιά
συσκευή η καλώδιο η όργανο η χώρο, πάντα πρέπει να δοκιμάζουμε
χωρίς όμως να αδιάζει η τσέπη μας.
 
28 June 2006
2,941
Re: Απάντηση: Μέταλλα και ήχος...

γιωργο δεν υπαρχη λογος.

δεν θα την ακουση κανεις.

υ.γ.βλεπω το παιζης στα δαχτυλα πλεον το deq:grinning-smiley-043

Υπάρχει. Όλοι ακούνε. Όταν κάποιος - εγώ π.χ. - θεωρεί τις "ερμηνείες" των κατ/τών απάτη, ΔΕΝ σημαίνει ότι υποστηρίζει πως δεν ακούγονται διαφορές.

Σημαίνει αυτό που γράφει και τίποτα παραπάνω. Κι εγώ έχω ακούσει διαφορές σε καλώδια.

Όταν όμως βλέπω σε σελίδα κατ/τή προσπάθεια να πειστώ εγώ ο καταναλωτής ότι αυτό έχει επιστημονική εξήγηση, για να προσδώσει κύρος στο προϊόν με ψέμματα, εξανίσταμαι.
Αυτομάτως είναι και το προϊόν ύποπτο, αφού ο κατ/τής είναι "φιδέμπορος".

Αγαπητέ Deminio, τα περι πολλής φυσικής που σκοτώνει τη μουσική, είναι μάλλον άσχετα.
Πρόκειτα για προϊόντα τεχνολογίας, που είτε σου αρέσει είτε όχι, φτιάχνονται με επιστημονικές αρχές. Και πριν βγουν πάλι επαγωγικά συμπεράσματα, αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι εξηγείται αντικειμενικά οτιδήποτε ακούμε.
Απλά οι εξώφθαλμα λάθος εξηγήσεις παραπλανούν.
Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι μειονέκτημα να γνωρίζει κάποιος κάτι παραπάνω. Οι καλοί μηχανικοί είναι δηλαδή ντε και καλά και κακοί οδηγοί, επειδή "η πολλή μηχανολογία σκοτώνει την οδηγική απόλαυση??"

Όσο για τη "μαζική υστερία" των 100 ατόμων στην έκθεση, προσωπικά δεν το πιστεύω, αλλά αντικειμενικά δεν μπορώ και να το αποκλείσω.
Εδώ πάνω από τους μισούς Έλληνες πιστεύουν στα ζώδια και οι αστρολόγοι-μάντεις και λοιποί κάνουν τζίρο πιο πολύ κι από πολυεθνική.

Από παράξενα φαινόμενα, μπόλικα. Γιατί ο παθητικός μου προενισχυτής αλλάζει τόσο δραματικά τον ήχο, όταν στις μετρήσεις στον πάγκοδεν αλλάζει απολύτως τίποτα? (στη διαθεσή σας για επιβεβαίωση).

Γιατί η προσθήκη ενός σταδίου απομόνωσης (buffer- κάτι σαν αυτά τα στρογγυλά που έβγαζε παλιότερα η musical fidelity, Χ-10 τα έλεγε νομίζω) μεταξύ οδήγησης (προενισχυτή χοντρικά μιλώντας) και εξόδου (τελικό, πάλι χοντρικά) σε ένα λαμπάτο S.E. είχε τόσο μεγάλη διαφορά ηχητικά, ενώ μετρητικά δεν υπήρχε η παραμικρή ?? (πάλι στη διαθεσή σας για επιβεβαίωση).

Σε άλλη δε περίπτωση, παρόλο που το buffer βελτίωσε αρκετά τις μετρήσεις (σε αντίθεση με την προηγούμενη, ο προ "ζοριζόταν", με το buffer δούλεψε σε καλύτερες συνθήκες φορτίου) ο ήχος ήταν άντε μην πω? (αυτό δεν είναι πια τόσο απλό να το ξαναφτιάξω).

Για να μην το κάνω ολόκληρο off-topic, να θέσω και την ερώτηση που με απασχολεί:
Εμπειρικά μιλώντας, κάποιο συγκεκριμένο υλικό-καλώδιο, έχει ηχητική υπογραφή όπου κι αν το βάλεις, ή αναλόγως το σύστημα συμπεριφέρεται και διαφορετικά?

Δηλαδή, μπορώ να πω με σχετική σιγουριά, ότι σε ένα "λαμπρό" ηχητικά σύστημα το τάδε υλικό θα το "συμμαζέψει" ή δεν μπορώ να το ξέρω εκ των προτέρων? (και όχι, δεν θέλω να παρέμβω με EQ, η "λαμπρότητα" δεν είναι μόνο θέμα πρίμων.

Ευχαριστώ προκαταβολικά για τις απαντήσεις σας,
χαιρετισμούς
Κωνσταντίνος
 
Last edited:

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,167
127.0.0.1
Re: Απάντηση: Μέταλλα και ήχος...

Στις υπόλοιπες ερωτήσεις είναι το πρόβλημα με τα καλώδια...
Δεν γνωρίζουμε προφανώς τον τρόπο με τον οποίο να μετρήσουμε αυτό που ακούμε. Και αυτοί που το γνωρίζουν έχουν καλύτερα πράγματα να ασχοληθούν από το να το κάνουν...

Εμπειρικά μιλώντας, κάποιο συγκεκριμένο υλικό-καλώδιο, έχει ηχητική υπογραφή όπου κι αν το βάλεις, ή αναλόγως το σύστημα συμπεριφέρεται και διαφορετικά?

Δηλαδή, μπορώ να πω με σχετική σιγουριά, ότι σε ένα "λαμπρό" ηχητικά σύστημα το τάδε υλικό θα το "συμμαζέψει" ή δεν μπορώ να το ξέρω εκ των προτέρων? (και όχι, δεν θέλω να παρέμβω με EQ, η "λαμπρότητα" δεν είναι μόνο θέμα πρίμων.

Κατά βάση ναι. Ένα καλώδιο που σου δίνει ανάλυση/διαφάνεια θα σου την δώσει παντού. Το θέμα είναι όμως κατά πόσο θα συνεργαστεί και η υπόλοιπη αλυσίδα. Αν την διαφάνεια την "πνίξουν" τα ηχεία δεν θα την πάρεις ποτέ.
Τα υπόλοιπα στοιχεία που δίνει ένα καλώδιο, τα οποία ακούγονται πράγματι σαν στοιχεία equalizer, θα σου τα δώσει παντού!
Ας μην μπερδεύουμε όμως τα στοιχεία που έχει ένα καλώδιο με τα στοιχεία που έχει ένα equalizer.
Ένα EQ δεν μπορεί να σου δώσει καλύτερη ταχύτητα, διαφάνεια, λεπτομέρεια, αέρα ανάμεσα από τα όργανα ή χροιές.
 

vas silis

AVClub Enthusiast
26 May 2008
834
Re: Απάντηση: Μέταλλα και ήχος...

Τα υπόλοιπα στοιχεία που δίνει ένα καλώδιο, τα οποία ακούγονται πράγματι σαν στοιχεία equalizer, θα σου τα δώσει παντού!

Aυτό το υποθετικό καλώδιο που κάνει κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να πούμε ότι δεν είναι ένα σωστό καλώδιο και θα πρέπει να πάει στη άκρη;

Από συσκευές κάτι τέτοιο πάει στο καλό αλλά μη φτάσουμε να αλλάζουμε συσκευές γύρω από καλώδια!!
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,167
127.0.0.1
Οποιοσδήποτε κρίκος του συστήματος (συμπεριλαμβανομένου των καλωδίων και του χώρου) δημιουργεί το effect του equalizer. Άλλοι λίγο άλλοι πολύ.
Για αυτό και στα τεχνικά χαρακτηριστικά οποιασδήποτε συσκευής υπάρχει η απόκριση +- κάποια DB.
Δε βλέπω το λόγο γιατί να μη συμβαίνει αυτό και με τα καλώδια, έστω και με απόκλιση +-0,5 DB όπου χρησιμοποιώντας το ίδιο καλώδιο με τα ίδια χαρακτηριστικά στην αλυσίδα (Πηγή -> Προενισχυτής -> Τελικός -> Ηχεία) έχουμε τρείς φορές το ίδιο καλώδιο, κάτι που τριπλασιάζει την απόκλιση (στην περίπτωσή μας θα έφτανε το +-1.5 DB) στις ίδιες ακριβώς συχνότητες!

Αν λοιπόν πάρεις ένα καλώδιο με κοιλιά στο 1khz (τυχαία συχνότητα) και συμπίπτει με την κοιλιά που κάνουν π.χ. τα ηχεία σου ή ο ενισχυτής σου τότε βράστα χαράλαμπε. Θα φτάσεις με μία κοιλιά της τάξης των -3 ή περισσότερων db!

Για αυτό επιμένω ότι δεν υπάρχει συνταγή. Κάθε σύστημα έχει τον δικό του ήχο και ματσάρει αποκλειστικά με τα δικά του συστατικά.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,076
Μέτρησε κάποιος κάποια καλώδια και είδε ότι συμπεριφέρονται σαν equalizer? Εμείς το αντιλαμβανόμαστε έτσι, η κάπως έτσι, γιατί δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε και να το τεκμηριώσουμε διαφορετικά.

Με την λογική ότι όσο πιο μεγάλο είναι το καλώδιο τόσο διαφορετικά ακούγεται συμφωνώ, αλλά διαφωνώ ότι όσο και πιο κοντό είναι παίζει καλύτερα γιατί τάχα δεν αποκόπτει κάποιες συχνότητες. Απλός είναι και θέμα σε ποιο μήκος το συγκεκριμένο καλώδιο θα κάτσει καλύτερα με τα συγκεκριμένα μηχανήματα. Φυσικά τέτοιο πείραμα γίνεται με λογικής τιμής καλώδια και όχι για τα ακριβά που τα αγοράζεις όσο ένα αυτοκίνητο.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,167
127.0.0.1
Βασικά ακούγονται έτσι κάποια χαρακτηριστικά τους.
Υποθέτω ότι δεν είναι κάτι το τρομερά δύσκολο να μετρηθούν.
 

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
δεν ξερω πως να το πω αλλα η ερωτηση ακουγεται λιγο χαζη
ντοντ γκετ μι ρονγκ
το πως ακουγεται κατι εχει να κανει με τα γουστα του καθενος
απο εκει κι μετα
αν 2 κατασκευαστες φτιαξουν 2 καλωδια με ακριβως τα ιδια υλικα τα καλωδια σιγουρα δεν θα παζουν τα ιδια
εχοντας την τυχη να δω τον εσωτερικο κοσμο των καλωδιων σε αρκετες εταιριες
ειδα οτι ο συνδιασμος χαλκου- ασημιου και το πως το κανεις
κανει το καλωδιο σωστο και γρηγορο
καλο θα ειναι ενα συστημα να ειναι ισοροπημενο και μετα να βγαζουμε συμπερασματα
κατι που αν δεν ξερουμε η νομιζουμε οτι ξερουμε
οδηγει σε λαθος συμπερασματα
και το ενα ακουγεται ετσι και το αλλο αλλιως
φιλικα αρζι
 

pyrgarousis g

Established Member
8 December 2007
114
Το παλλαδιο δυστυχως εχει 2,5 φορες την τιμη του χρυσου.
Οσο για τα Intergration δεν θα συμφωνησω καθολου με τον Kharmacoma,τα θεωρω απο τα πλεον ισορροπημενα καλωδια ανεξαρτητως τιμης εκτος αν ,οι single ended Lamm τσιριζουν.
 

LUXMAN

Senior Member
19 June 2006
399
Για μενα τα καλωδια ειναι ενα εμποδιο στο σημα . Τα καλυτερα καλωδια ειναι αυτα που εμποδιζουν-αλλοιωνουν λιγοτερο το αρχικο σημα .

Συμφωνειτε οτι αν πχ μεταξυ ζευγων*CD και Προενισχυτη η μεταξυ Προενισχυτη και Τελικου δεν υπηρχαν καλωδια θα ειχαμε ενα εξαιρετικο αποτελεσμα ;;; Την ανωτατη δηλαδη αποδοση των συγκεκριμενων μηχανηματων .

*(εννοειτε οτι σε αυτα τα ιδεατα σχηματα δεν επηρεαζει η γειτνιαση καποιο απο τα μελη των ζευγων ....γιατι αυτος ειναι ο λογος που διαχωριζουμε το ηχητικο συστημα σε επιμερους συσκευες)

Ερωτημα ....
Γιατι η χρηση αλλων υλικων απο αυτα που υπαρχουν στην πλακετα των συσκευων (και συνηθως ειναι χαλκος) θα δωσει καλυτερο αποτελεσμα ;;;;;;;;;
Αν δηλαδη η πλακετα του pre ηταν ενωμενη με τον τελικο θα ακουγονταν χειροτερα απο τα βυσματα των σασι , τα βυσματα των interconnect και τελος απο το 1 μετρο οποιο interconnect ;;;;;;;;
 

LUXMAN

Senior Member
19 June 2006
399
Ενα πειραμα που σκεφτομαι και μπορουν να κανουν πολλοι απο εμας ειναι να βρουμε εναν καλο ολοκληρωμενο που διαθετει pre out και main in και διακοπτη* εναλλαγης εσωτερικου γεφυρωματος .

*(εννοειται οτι ο διακοπτης και τα παρελκομενα ειναι αριστης ποιοτητας)

Αν δοκιμασουμε διαφορα interconnect λογικα τα καλυτερα θα ειναι αυτα των οποιος ο ηχος προσεγγιζει περισσοτερο τον ηχο που προκυπτει οταν ο ενισχυτης λειτουργει με την εσωτερικη (επαναλμβανω αριστη) γεφυρωση ......