Μετρήσεις πάνω σε USB Receivers

Savvas X

Senior Member
22 March 2008
376
Μου κάνει εντύπωση η διαφορά που έκανε το reclock του Ian σε αντιδιαστολή με το reclock του Jlsounds
Φυσικά πρόκειται για διαφορετικά ρολόγια αλλά τα specs δεν δείχνουν μεγάλες διαφορές

Για να εξωτερικό ρολόι στην Jlsounds πρέπει να κοπεί ένα jumper δίπλα στα ενσωματωμένα ρολόγια
Περισσότερες πληροφορίες για την κάρτα στο pdf της Jlsounds
 

Attachments

  • jlsounds.jpg
    jlsounds.jpg
    177.4 KB · Views: 222

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
@ Δημήτρης = ναι βρε το είχα ξεχάσει ότι στον κώδικα του usb sampling είχες βάλεις 2-3 περιπτώσεις καρτών!

Σάββα, η περίπτωση του Ian είναι ξεχωριστή γιατί εκτός από από τον επαναχρονισμό εφαρμόζει πριν από αυτόν επεξεργασία του σήματος μέσω fpga και φυσικά διατηρεί κοινό clock και στις δύο κάρτες.
Νομίζω πιο κοντά στον JLSound - ως προς την εφαρμόζουσα τεχνολογία - είναι η περίπτωση του Acko όπου υπάρχει μόνο επαναχρονισμός (+μπάφερ) του σήματος, αλλά λόγω καλύτερων chip επαναχρονισμού και πολύ καλύτερου isolator κάνει πολύ καλύτερη δουλειά.

Δεν νομίζω ότι το θέμα της JLSound θα διορθωθεί με άλλα εξωτερικά ρολόγια, δεν φταίνε τα ρολόγια που φοράει, φταίει πρωτίστως το ίδιο το XMOS αλλά και η μη επιτυχής υλοποίηση του επαναχρονισμού πάνω στην πλακέτα. Βέβαια εάν καταφέρεις να τη λειτουργήσεις ως slave, έχοντας δηλαδή ενιαίο ρολόι, τότε μάλλον θα εξαλειφθούν τα πάντα...
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Να δοκιμάσω ποιο, το JLSound με ενιαίο clock domain?
Αυτό θέλει αρκετή δουλειά και ψάξιμο πάνω στη JLSound και δεν νομίζω ότι έχω πλέον άλλο χρόνο και διάθεση, άλλωστε σκοπός του νήματος δεν ήταν να βρεθεί η ιδεατή λύση σε κάθε περίπτωση, αλλά να δούμε εφόλης της ύλης τις 3 διαθέσιμες υλοποιήσεις δηλ. XMOS, Cmedia, Atmel.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Ως τώρα έχουμε δει μετρήσεις στο επίπεδο i2s. Το ερώτημα μου είναι ένα βήμα μετά. Εάν οι παραπάνω παρατηρήσεις, είναι εμφανείς και μετά το DAC στο τελικό αποτέλεσμα και σε τι ποσοστό. Έχουμε δει μπόλικες γενιές PLL , λ.χ. στα γνωστά μας ESS chip, έχουμε δει 3 γενιές PLL & anti-jitter κυκλωμάτων. Είναι άραγε εύκολο να αξιολογήσουμε τα antijitter αυτά ?
Κάποιες διαφορές καταγράφονται εδώ https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes/dac3-introducing-the-new-es9028pro-converter
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Μέχρι τώρα είχαμε δει διάφορες μετρήσεις σε επίπεδο i2s, που σύμφεραν τους κατασκευαστές, ακόμη και αυτών των diy καρτών.
Μέχρι πρότινος ιδέα δεν είχαμε για τα προβλήματα μεταφοράς, usb σήματος και πως αυτό μεταφράζεται σε απώλεια της ακεραιότητας του σήματος, να είναι καλά η TI που μας ξεστράβωσε (Re-Drive και τα σχετικά).

Αυτό που αναφέρεις απαιτεί επιπρόσθετη διερεύνηση με κάποιο dac που φημίζεται για τις anti-jitter ικανότητές του και να βλέπαμε εάν μπορούσε στην περίπτωση του XMOS που είναι μέσα στο jitter, να το μαζέψει και να δώσει στην αναλογική έξοδό του χαμηλό τζίτερ.
Θέλει και κόπο και χρόνο και σωστό στήσιμο και πάει λέγοντας, γιατί εδώ σημαντικό ρόλο θα αποτελέσει και η σωστή τροφοδοσία.
Είναι πάντως και αυτή μια άποψη, αλλά προσωπικά εμμένω ότι διορθώνεις βήμα-βήμα το σήμα και μετά απλά επιλέγεις το dac που σε βολεύει και όχι κατά ανάγκη ότι να 'ναι στο σήμα που στο τέλος κάποιος ιδιαίτερα ικανός μηχανισμός αντι-τζίτερ θα το μαζέψει...
Η γνώση μας έχει μαζευτεί και έχουμε καλή παρακαταθήκη από ότι είχαμε πριν 3-4χρόνια που πηγαίναμε στα τυφλά και λέγαμε "i2s και ξερό ψωμί" νομίζοντας ότι είναι πανάκεια.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Οι μετρήσεις jitter είναι καλό να γίνονται για να μπορέσουμε να καταλάβουμε ποιος κατασκευαστής ασχολήθηκε σοβαρά με το σχεδιασμό μια κάρτας USB to I2S /SPDIF.
Εγώ διαθέτω την JLSounds, η οποία μέχρι χθες με κάλυπτε πλήρως από μουσικής άποψης και προσωπικά πίστευα ότι ήταν πολύ καλή για τα χρήματά της. Όμως , το σχετικά υψηλό Jitter, όπως μετρήθηκε από τον lemon, ήταν για μένα μία απογοήτευση. Στο αναλογικό domain το jitter προφανως δεν υφίσταται ως ηλεκτρικό χαρακτηριστικό. Το αποτέλεσμα του υψηλού jitter, εάν δεν έχει ήδη κατασταλεί από τα κυκλώματα του ίδιου του DAC ή τα βοηθητικά κυκλώματα επαναχρονισμού ψηφιακού σήματος, το αντιλαμβανόμαστε σχετικά εύκολα από τις διαστάσεις της στερεοφωνικής εικόνας. Σε ένα πολύ καλό σύστημα, σε ακροάσεις κορυφαίων ηχογραφήσεων, η μουσική σκηνή διαθέτει μεγάλες διαστάσεις και οι αποστάσεις μεταξύ των οργάνων είναι διακριτές. Τα μουσικά όργανα ακούγονται πιο φυσικά ακόμα και σε χαμηλές εντάσεις ωστόσο διατηρείται και η μεγάλη σκηνή. Το ύψος της σκηνής δεν πρέπει να υποβιβάζεται. Παρόμοιο φαινόμενο δημιουργείται και με τα τροφοδοτικά, που κατά τη δική μου άποψη είναι ακόμα πιο σημαντικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω ανατρέπονται με μια λάθος επιλογή καλωδίου ρεύματος, ένα φαινόμενο που δεν μπορεί να μετρηθεί με τις γνωστές μεθόδους.
Όσο για το USB interface της JLSounds, θα σκεφτώ τι θα κάνω και μπορεί να το αντικαταστήσω. Ευκαιρία ζητούσα, χα χα χα !
 

takis

Supreme Member
11 August 2006
3,671
--------------------
μετά από όλα όσα έχουν γραφτεί εδώ θα πρέπει να αναρωτηθείτε παίζουν τόσο ρόλο το πως μετράει ένα μηχάνημα στα εργαστήρια η αν σας αρέσει το ηχητικό αποτέλεσμα που περνούμε ανεξαρτήτως μετρήσεων; αφορμή μου δόθηκε από τα λεγόμενα του Internet King και από μια προσωπική εμπειρία που ειχα με ενα μηχάνημα σε δυο διαφορετικές έκδοσης
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
@ Internet King = Γιώργο με ένα καλό ποτό ή ένα ωραίο καφέ εάν πρόκειται για πιο φωτεινές ώρες...ευχαρίστως συνακούμε μουσική και σου φέρνω ένα σετάκι καλής κάρτας usb για να κάνουμε και κάποια ακουστική εκτίμηση...εάν ενδιαφέρεσαι με π.μ τα λοιπά.

@ takis = αυτό δεν θα απαντηθεί ποτέ, αλλά τουλάχιστον στα ψηφιακά είναι πιο ξεκάθαρο, δηλ. δεν υπάρχει περίπτωση από ψηφιακό που έχει θέματα σε θόρυβο, τζίτερ, αστάθειες χρονικές και δεν συμμαζεύεται να ακούσεις της προκοπής μουσική...εκτός και εάν πέσεις στην περίπτωση να σου μαζεύει άλλα αμάζευτα του συστήματός σου και απλά να σου έκατσε το τζόκερ! Μου θυμίζεις κάτι φοβερές παλιές συζητήσεις για το φοβερό Blue-Sky (το θυμάστε) και πως κάποιοι σκοτώνονταν για χάρη του.

Πολλές φορές πέφτουμε στην παγίδα του λάθους της σύγκρισης δύο μηχανημάτων (συνήθως ντιούικα) που τα θεωρούμε τα ίδια, αλλά όμως οι διαφορές τους είναι μεγάλες.
Μα βουβάλια ήταν και τα δύο και μάλιστα της ίδιας έκδοσης;
Ναι φυσικά, αλλά είχαν διαφορετικά usb receivers, διαφορετικές τροφοδοσίες και το ένα είχε διαχείριση με ελεγκτή ενώ το άλλο με διακόπτη.
Το ένα το είχε κολλήσει ο μαστρο_Μανόλης που όλα τα μπορεί και τα κάνει με το κολλητήρι γκουμούτσα των 400W και το άλλο είχε έρθει έτοιμο κολλημένο σε φουρνάκι.

Τι θέλω να πω...για να μπορέσεις να εξάγεις πραγματικό συμπέρασμα σε όλα αυτά, εκτός σαφώς της διερεύνησης που πρέπει να κάνεις μεθοδικά και σε διάφορα τμήματα που χρήζουν προσοχής, στο τελικό στάδιο πρέπει να χτίσεις μηχανήματα πανομοιότυπα με μία μόνο αλλαγή η οποία θα είναι και η μεταβλητή, διαφορετικά τρως placebo και ψάχνεις να δεις από που σου ήρθε!

Αλλά σε μας τους χομπίστες, δεν είναι δυνατόν να εξελίξεις μία τέτοια κατασκευή με τέτοιο τρόπο...μιλάμε για έξοδο τρομερό.
Τέτοιες εξελίξεις οφείλουν μόνο οι κατασκευαστές να κάνουν (που δεν κάνουν όλοι ή όχι σε όλη τους τη γκάμα) και φυσικά όλο αυτό το κόστος το πληρώνει ο τελικός αγοραστής που στη τιμή είναι όλα μέσα.