Μουσικότητα???

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
Tις προάλλες που λέτε λοιπόν ένας πολύ καλός φίλος μου έβαλε να ακούσω Mozart το piano concerto no.21 το μέρος andante που ακούγεται και στην ταινία Elvira Madigan, και ενώ άκουγα συνεπαρμένη αυτή την καταπληκτική σύνθεση του 29χρονου πλέον συνθέτη και σκεπτόμενη την διαχρονικότητα αυτής ήρθε η μοιραία λέξη να ταράξει:7SFGSFG: την τέρψη στο έρεβος που βρισκόμουν πριν καλά καλά προλάβω να εξαγνιστώ.
Μου λέει άκου πως παίζουν αυτή την τόσο ρομαντική και τραγική ταυτόχρονα μελωδία τα βιολιά πόσο μουσικότητα έχουν.

Μουσικότητα τα βιολιά?? Μουσικότητα?? :FSGSFGS4:Τότε λοιπόν στο μυαλό μου ήρθε η τελευταία σκηνή της ταινίας Elvira Madigan αλλά δεν είχα πιστόλι βλέπετε και ενώ μου ανέβηκε η μουσικότητα στο κεφάλι και με έζωσαν και τα 29 δαιμόνια κάθε ένα να αντιστοιχεί στα έτη του αείμνηστου Mozart, τον ρωτώ α) τι είναι μουσικότητα? β) διδάσκεται? γ) που χρησιμοποιείται ? δ) και ποια τα χαρακτηριστικά και τα κριτήρια αυτής? Ε) Είναι κάποια αρετή των μουσικών οργάνων ή του ανθρώπου που να είναι μετρίσιμη κιόλας?
Όταν μιλάμε για μουσική σαν όρο που περικλείει τους ήχους τακτοποιημένους σε μια δομή μελωδίας ρυθμού και αρμονίας,που αυτά όντως διδάσκονται, γίνεται ένα μουσικό όργανο που έχει κατασκευαστεί για να παράγει αυτή την τακτοποίηση των ήχων να έχει ένα περίσσιο κληρονομικό χάρισμα τη μουσικότητα και για παράδειγμα ένα βιολί να έχει περισσότερη μουσικότητα από κάποιο άλλο? Δεν είμαστε καλά. Να μου πεις για την ένταση που αυτή είναι μετρίσιμη και μπορεί να συγκριθεί με ακρίβεια έχε καλώς αλλά μουσικότητα?

Μετά μου κάνει ο καλός μου φίλος πάλι άλλη ερώτηση.
Μα καλά δεν έχεις ακούσει και ανθρώπους που έχουν περισσότερη μουσικότητα από τους άλλους?
Μα τι εννοείς του απαντώ. Γνωρίζω το ταλέντο, το ταπεραμέντο, την έμπνευση κλπ αλλά μουσικότητα στον άνθρωπο? Πως μετριέται αυτό με ακουόγραμμα ? :flipout:
Τέλος πάντων είχαμε μια μικρή μεγάλη διαφωνία για την ύπαρξη και την ευστάθεια για μένα αστάθεια αυτής της λέξης μουσικότητας.
Θα ήθελα πραγματικά να μου πείτε την γνώμη σας να το συζητήσουμε λίγο το όλο θέμα περί μουσικότητας και άλλων τινών θεμάτων που σίγουρα θα προκύψουν γύρω από αυτή.

 
Last edited:

audiov

AVClub Addicted Member
26 June 2010
1,824
Καλα κανεις και τα ισωπεδωνεις ολα αν τυχον επεσες σε υπεροπτη φιγουρατζη που εχει παρει ενα στερεοφωνικο συστημα, ενα δισκακι CD, και βαζει μουσικη μονο και μονο για να κανει επιδειξη.
Αν ειναι απο αυτους που δεν σε αφηνουν να ακουσεις το κομματι αλλά αυξομειωνουν την ενταση, γυρνανε πισω για να μην σου ξεφυγει ποσο καλα επαιξε την ταδε νοτα, μιλανε διαρκως διαφημιζοντας το συστημα τους, κτλ.
Καποιοι βεβαια το κανουν επειδη θεωρουν οτι κοπιασαν γι`αυτο. Και μιλανε με τοση περηφανια οπως μιλαει καθε ανθρωπος που δουλεψε σκληρα γι`αυτο μην αφηνοντας στην τυχη κατι που θεωρει αξιο προσοχης.

Απο την αλλη σιγουρα ξερεις την απαντηση στην ερωτηση σου.
Μετρουνται οι αισθησεις; Η χαρα, η λυπη;
Μετριεται το ποσο καλα ακουγεται απο το αυτι σου η μουσικη ειτε παιζοντας ζωντανα, ειτε μεσα απο καποιο ηχητικο συστημα αναπαραγωγης;
Αφου λοιπον δεν μετριεται θα μπορουσε να μην σου αρεσε μια ζωντανη ορχηστρα γιατι τα βιολα τους (αφου ειπαμε γι`αυτα) να ηταν κακοηχα ή ο χωρος, η μουσικη σκηνη, να ηταν αυτη κακοηχη. Και το αντιθετο, σε καποιες περιπτωσεις να σου αρεσε περισσοτερο η ιδια μουσικη αλλά απο αλλους μουσικους ή αλλο συστημα αναπαραγωγης/χωρος ακροασης.
Το ιδιο και για καποιο ηχητικο συστημα αναπαραγωγης. Ανεξαρτητως κοστους. Το κοστος δεν παει με το ποσο καλα θα κανει την αναπαραγωγη να ακουγεται καλα στα αυτια σου.

Αφου λοιπον ειναι αισθηση, ή μαλλον αντιληψη, τοτε μπορει καποιος να την εκφρασει χρησιμοποιωντας αυτον τον αδοκιμο ορο.

Μπορει βεβαια για ολο αυτο να εφταιγε σε τι συναισθηματικη κατασταση ησουν.
Και να μην απολαμβανες την μουσικη, ψαχνοντας απεγνωσμενα να βρεις κατι που δεν σου αρεσει και να γατζωθεις απο αυτο.
Οπως μια αναφορά στην "μουσικοτητα".
 
Last edited:

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
Tις προάλλες που λέτε λοιπόν ένας πολύ καλός φίλος μου έβαλε να ακούσω Mozart το piano concerto no.21 το μέρος andante που ακούγεται και στην ταινία Elvira Madigan, και ενώ άκουγα συνεπαρμένη αυτή την καταπληκτική σύνθεση του 29χρονου πλέον συνθέτη και σκεπτόμενη την διαχρονικότητα αυτής ήρθε η μοιραία λέξη να ταράξει:7SFGSFG: την τέρψη στο έρεβος που βρισκόμουν πριν καλά καλά προλάβω να εξαγνιστώ.
Μου λέει άκου πως παίζουν αυτή την τόσο ρομαντική και τραγική ταυτόχρονα μελωδία τα βιολιά πόσο μουσικότητα έχουν.

Μουσικότητα τα βιολιά?? Μουσικότητα?? :FSGSFGS4:Τότε λοιπόν στο μυαλό μου ήρθε η τελευταία σκηνή της ταινίας Elvira Madigan αλλά δεν είχα πιστόλι βλέπετε και ενώ μου ανέβηκε η μουσικότητα στο κεφάλι και με έζωσαν και τα 29 δαιμόνια κάθε ένα να αντιστοιχεί στα έτη του αείμνηστου Mozart, τον ρωτώ α) τι είναι μουσικότητα? β) διδάσκεται? γ) που χρησιμοποιείται ? δ) και ποια τα χαρακτηριστικά και τα κριτήρια αυτής? Ε) Είναι κάποια αρετή των μουσικών οργάνων ή του ανθρώπου που να είναι μετρίσιμη κιόλας?
Όταν μιλάμε για μουσική σαν όρο που περικλείει τους ήχους τακτοποιημένους σε μια δομή μελωδίας ρυθμού και αρμονίας,που αυτά όντως διδάσκονται, γίνεται ένα μουσικό όργανο που έχει κατασκευαστεί για να παράγει αυτή την τακτοποίηση των ήχων να έχει ένα περίσσιο κληρονομικό χάρισμα τη μουσικότητα και για παράδειγμα ένα βιολί να έχει περισσότερη μουσικότητα από κάποιο άλλο? Δεν είμαστε καλά. Να μου πεις για την ένταση που αυτή είναι μετρίσιμη και μπορεί να συγκριθεί με ακρίβεια έχε καλώς αλλά μουσικότητα?

Μετά μου κάνει ο καλός μου φίλος πάλι άλλη ερώτηση.
Μα καλά δεν έχεις ακούσει και ανθρώπους που έχουν περισσότερη μουσικότητα από τους άλλους?
Μα τι εννοείς του απαντώ. Γνωρίζω το ταλέντο, το ταπεραμέντο, την έμπνευση κλπ αλλά μουσικότητα στον άνθρωπο? Πως μετριέται αυτό με ακουόγραμμα ? :flipout:
Τέλος πάντων είχαμε μια μικρή μεγάλη διαφωνία για την ύπαρξη και την ευστάθεια για μένα αστάθεια αυτής της λέξης μουσικότητας.
Θα ήθελα πραγματικά να μου πείτε την γνώμη σας να το συζητήσουμε λίγο το όλο θέμα περί μουσικότητας και άλλων τινών θεμάτων που σίγουρα θα προκύψουν γύρω από αυτή.

Δυυστηχώς έγινες και εσύ κοινωνός του ρητού " Hi-End και μουσική δεν συμβαδίζουν!"

Συμφωνώ με την πρωτη παράγραφο του audiov

-bye-
 

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
Κύριοι ουδεμία σχέση με hiend ή Hifi καταστάσεις δεν ανέφερα ότι μου φιγουράρισαν κάποιο ηχοσύστημα για τη μουσικότητά του ή δεν ξέρω τι. Για τη μουσική ακρόαση μιλώ καθεαυτού και κατά πόσο ταιριάζει η λέξη μουσικότητα. Ούτε γαντζώθηκα από τον όρο μουσικότητα επειδή δεν μου άρεσε η μουσική που ακουγόταν το αντίθετο μάλιστα.
 

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
Δυυστηχώς έγινες και εσύ κοινωνός του ρητού " Hi-End και μουσική δεν συμβαδίζουν!"

Συμφωνώ με την πρωτη παράγραφο του audiov

-bye-

Η σχέση μεταξύ ηχοσυστήματος είτε είναι ακριβό είτε φτηνό με την μουσική είναι αδιάρρηκτη για ευνόητους λόγους.
Καλέ μην βγάζεις εύκολα συμπεράσματα-bye-και δεν συνέβει ποτέ αυτό που γράφει στην πρώτη παράγραφο ο audiov.
 

ecodrifter

Supreme Member
27 January 2009
3,012
Μπορει ενας πινακας να χαρακτηριστει "ζωγραφικος"?
ενα μπαλλετο "χορευτικο"?
ενα ποιημα "λογοτεχνικο"?

Η γλωσσα ειναι κωδικας επικοινωνιας και καμμια φορα οι λεξεις χρησιμοποιουνται με λαθος τροπο. Ο ορος "μουσικος" αναφερεται σε μηχανηματα αναπαραγωγης ηχου με κλιση στη μουσικη, σε αντιθεση με ταινιες ή αλλα (τουλαχιστον αυτο αντιλαμβανομαι προσωπικα).
οχι σε οργανα που ειναι εκ φυσεως "μουσικα". κατι αλλο εννοουσε ο φιλος σου.

Δεν ειμαι φιλολογος, αλλα υπαρχει ο ορος ¨αμουσος" που σημαινει μη σχετικος με τις τεχνες των Μουσων, δηλ ακαλλιεργητος.
(ασχετο, αλλα επειδη μου ηρθε τωρα, απο εκει πρεπει να βγαινει και το "αμπαλος", δηλ μη σχετικος με την τεχνη της μπαλλας)
 

o-Zone

AVClub Addicted Member
1 August 2010
2,282
::...MilkyWay...::
Αγαπητή Αριάδνη πολύ ωραίο και δύσκολο το θέμα άνοιξες...

Ελπίζω να ξέρεις καλά Αγγλικά! -bye-

Musical Aptitude Is Associated with AVPR1A-Haplotypes

ΥΓ. Και ένας ορισμός της "μουσικότητας" (δυστυχώς πάλι στα αγγλικά...)

Musicality is a noun that means sensitivity to, knowledge of, or talent for music. The word also refers to the quality or state of being musical (aka melodiousness.) A musical person has the ability to perceive differences in pitch, rhythm and harmonies. One usually differentiates between two types of musicality: To be able to perceive music (musical receptivity) and to be able to reproduce music as well as creating music (musical creativity).

http://en.wikipedia.org/wiki/Musicality
 
Last edited:

o-Zone

AVClub Addicted Member
1 August 2010
2,282
::...MilkyWay...::
Και για να μη σε τρομάξω (πολύ...:D), παραθέτω τη τελευταία παράγραφο και το συμπέρασμα της επιστημονικής έρευνας που ανέφερα προηγουμένως.


"Creativity and divergent thinking are sometimes considered as divisions of intelligence, suggesting creativity has a strong genetic basis (and as normal distribution) in population, as intelligence. Various candidate genes related to intelligence, neuronal development and neurotransmission, have been proposed, but the genetic basis of cognitive ability is still under debate [35]. The results of our recent genome wide scan of musical aptitude showed overlapping loci with dyslexia [40] referring to the hypothesis about common evolutionary background of music and language. Dopaminergic and serotoninergic systems have been shown to have a role in cognitive functioning. Although creativity is part of human cognitive function, there are difficulties to define creativity and to measure it. In our dataset creativity in music was seen mainly in individuals with high music test scores. The subtypes of creativity in music (composing, improvising and arranging) were practiced from all three together to only one of them. Perceiving, processing and creating music takes place at multiple sites and elicits different functions of the brain. Creativity is a multifactorial genetic trait involving a complex network made up of a number of genes [70]. The association of AVPRIA, COMT and TPH1 polymorphisms with the different subtypes of creativity in music may imply the emotional elements required."



Με λίγα λόγια..."Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!" :D

(προς το παρόν τουλάχιστον...)
 
Last edited:

o-Zone

AVClub Addicted Member
1 August 2010
2,282
::...MilkyWay...::
Τώρα, πέρα από επιστημονικές έρευνες και ορισμούς, η προσωπική μου άποψη είναι ότι η μουσικότητα σχετίζεται ΜΟΝΟ με τον Άνθρωπο και τα έμψυχα όντα (π.χ., ένα αηδόνι δε μπορεί παρά να διαθέτει το χάρισμα της μουσικότητας, την οποία και μας μεταδίδει...).

Δεν πιστεύω ότι κάποιο μουσικό όργανο (ή άλλο άψυχο πράγμα) είναι "πιο μουσικό" (δλδ, διαθέτει περισσότερη μουσικότητα) από κάποιο άλλο...

Αυτό που μπορεί να διαθέτει κάποιο συγκεκριμένο όργανο σε σχέση με κάποιο άλλο, είναι η διαφορετική χροιά ή το ηχόχρωμα, όπως λέμε, είτε αυτή η χροιά είναι λιγότερο ή περισσότερο αρεστή στον εκάστοτε ακροατή...

Κατά τη γνώμη μου, αυτός που μεταδίδει τη μουσικότητα σε ένα μουσικό έργο, είναι καταρχήν ο συνθέτης αυτού του έργου και έπειτα ο ερμηνευτής-εκτελεστής αυτού. Δε δίνω περισσότερη βαρύτητα στο πρώτο έναντι του δεύτερου...Για μένα, όση σημασία έχει ο εκτελεστής ή ο μαέστρος, άλλη τόση έχει και ο συνθέτης του έργου. Κάποιοι, ίσως να έχουμε συναντήσει "μέτρια" έργα (από πλευράς συνθετικής "μουσικότητας"), τα οποία ένας ερμηνευτής πρώτης τάξεως, μπορεί πραγματικά να τα αναδείξει και το αντίστροφο...Βέβαια, ένα έργο που συνθετικά είναι "άμουσο" (σόρρυ, για το αδόκιμο του όρου) δε θα μπορούσε να αναδειχθεί ίσως με κανένα τρόπο, παρά μόνο με μια "διασκευή"...

Τέλος, έχω τη πεποίθηση ότι η μουσικότητα σχετίζεται με το "απόλυτο αυτί" (absolute ear ή absolute pitch ή perfect pitch) και ότι στο βαθμό που αυτή [η μουσικότητα] μπορεί να διδαχθεί, σχετίζεται με το "σχετικό αυτί" (relative pitch)...

-bye-
 
Last edited:

ecodrifter

Supreme Member
27 January 2009
3,012


Μονο που οι καλοι φινλανδοι δε μας λενε ποσοι απο αυτους που συνδέονται με τον AVP1A ειναι αυτιστικοι (αφου κυριως εκει βασιστηκαν για τη μελετη αυτη).
Γενετικοι παραγοντες προ-υπαρχουν αλλα απο μονοι τους δεν ειναι αρκετοι, ειναι ο καμβας που πανω του θα φτιαχτει μια ζωγραφια, μετα.
Epigenetcs
 

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
Αγαπητή Αριάδνη πολύ ωραίο και δύσκολο το θέμα άνοιξες...

Ελπίζω να ξέρεις καλά Αγγλικά! -bye-

Musical Aptitude Is Associated with AVPR1A-Haplotypes

ΥΓ. Και ένας ορισμός της "μουσικότητας" (δυστυχώς πάλι στα αγγλικά...)

Musicality is a noun that means sensitivity to, knowledge of, or talent for music. The word also refers to the quality or state of being musical (aka melodiousness.) A musical person has the ability to perceive differences in pitch, rhythm and harmonies. One usually differentiates between two types of musicality: To be able to perceive music (musical receptivity) and to be able to reproduce music as well as creating music (musical creativity).

http://en.wikipedia.org/wiki/Musicality

Δηλαδή και τα τρία μαζί ή αν υπάρχει έστω και ένα ? Γιατί η γνώση της μουσικής διδάσκεται η ευαισθησία όχι ενώ το ταλέντο όχι επίσης. Σίγουρα ένας μουσικός έχει την ικανότητα να ξεχωρίζει τις διαφορές τονικότητας ρυθμού και αρμονίας αλλά αυτά διδάσκονται και με την ακουστική εμπειρία και γνώση διαχωρίζονται. Όμως κι ένας μη μουσικός μπορεί να ξεχωρίσει τουλάχιστον τον ρυθμό διαφορετικά το ροκ θα το χόρευαν τσα τσα λέμε τώρα για να ευθυμήσουμε. Καλά ε? Αναφέρει ότι υπάρχουν δυο τύποι μουσικότητας.:HTEHETH63:Το να δημιουργείς και να αναπαράγεις μουσική είναι κάτι που διδάσκεται ενώ όλοι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τη μουσική όποια κι αν είναι αυτή εκτός κι αν έχουν κάποιο πρόβλημα στην ακοή τους και όχι μόνο.
Το κείμενο δεν είναι επαρκές και κάνει τρελλές εικασίες.
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
Τώρα, πέρα από επιστημονικές έρευνες και ορισμούς, η προσωπική μου άποψη είναι ότι η μουσικότητα σχετίζεται ΜΟΝΟ με τον Άνθρωπο και τα έμψυχα όντα (π.χ., ένα αηδόνι δε μπορεί παρά να διαθέτει το χάρισμα της μουσικότητας, την οποία και μας μεταδίδει...).

Δεν πιστεύω ότι κάποιο μουσικό όργανο (ή άλλο άψυχο πράγμα) είναι "πιο μουσικό" (δλδ, διαθέτει περισσότερη μουσικότητα) από κάποιο άλλο...

Αυτό που μπορεί να διαθέτει κάποιο συγκεκριμένο όργανο σε σχέση με κάποιο άλλο, είναι η διαφορετική χροιά ή το ηχόχρωμα, όπως λέμε, είτε αυτή η χροιά είναι λιγότερο ή περισσότερο αρεστή στον εκάστοτε ακροατή...

Κατά τη γνώμη μου, αυτός που μεταδίδει τη μουσικότητα σε ένα μουσικό έργο, είναι καταρχήν ο συνθέτης αυτού του έργου και έπειτα ο ερμηνευτής-εκτελεστής αυτού. Δε δίνω περισσότερη βαρύτητα στο πρώτο έναντι του δεύτερου...Για μένα, όση σημασία έχει ο εκτελεστής ή ο μαέστρος, άλλη τόση έχει και ο συνθέτης του έργου. Κάποιοι, ίσως να έχουμε συναντήσει "μέτρια" έργα (από πλευράς συνθετικής "μουσικότητας"), τα οποία ένας ερμηνευτής πρώτης τάξεως, μπορεί πραγματικά να τα αναδείξει και το αντίστροφο...Βέβαια, ένα έργο που συνθετικά είναι "άμουσο" (σόρρυ, για το αδόκιμο του όρου) δε θα μπορούσε να αναδειχθεί ίσως με κανένα τρόπο, παρά μόνο με μια "διασκευή"...

Τέλος, έχω τη πεποίθηση ότι η μουσικότητα σχετίζεται με το "απόλυτο αυτί" (absolute ear ή absolute pitch ή perfect pitch) και ότι στο βαθμό που αυτή [η μουσικότητα] μπορεί να διδαχθεί, σχετίζεται με το "σχετικό αυτί" (relative pitch)...

-bye-
Μάνο, νομίζω θα σ' ενδιαφέρει κι αυτό: http://en.wikipedia.org/wiki/Amusia.
Εδώ, βέβαια, περνάμε στο άλλο άκρο αλλά υπάρχει σαφής η αναφορά ότι <<Even before they are able to talk, infants show remarkable musical abilities that are similar to those of adults in that they are sensitive to musical scales and a regular tempo. ... ...These perceptual skills indicate that music-specific predispositions exist. Prolonged exposure to music develops and refines these skills>>. Δηλαδή ναι μεν προδιάθεση αλλά και περαιτέρω "εκγύμναση".

Ημουσικότητα -όπως και η αμουσία- είναι ανθρώπινη νοητική ικανότητα, όπως σωστά ανέφερες και μάλιστα εξαιρετικά πλύπλοκη αφού απαιτεί τη συνεργασία πολλών κέντρων. Η "μουσικότητα" δε του αηδονιού είναι, για το ίδιο, ο,τι και το γλου-γλου-γλου για τη γαλοπούλα*. Το ότι γίνεται αντιληπτή από τον άνθρωπο σαν μουσική είναι εξαιτίας της δικής του μουσικότητας.

Ένα εξευτελιστικά χιλιοπαιγμένο έργο (το ακούμε και στο super market!) είναι οι Τέσσερις Εποχές. Φαντάζομαι ότι θα έχει καταλήξει να μη σου κάνει καμιά εντύπωση πια. Αν όμως το ακούσεις σ'αυτή την εκτέλεση http://www.discogs.com/Antonio-Viva...-Four-Seasons-Concertos-For-V/release/1229065 θα πάθεις ζημιά!
Φρέσκια όσο ποτέ, στολισμένη όσο πρέπει με τέχνη και φαντασία και όλα αυτά χάρη στον σολίστα. Ο τρόπος που στροφάρει μουσικά ο Suk, αυτό είναι μουσικότητα.

@Αριάδνη, τι ακριβώς εννοούσε ο φίλος σου; Τι κατάλαβες από τη συζήτηση που είχατε; Μήπως μιλούσε κι εκείνος γι' αυτά, έστω και έμμεσα;


*: (Αν και θα γούσταρα να κάνω λάθος σ'αυτό). -bye-
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
...όλοι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τη μουσική όποια κι αν είναι αυτή εκτός κι αν έχουν κάποιο πρόβλημα στην ακοή τους και όχι μόνο.
Τώρα το είδα. Το έγραψες ενόσω έγραφα.
Αν δεις το άρθρο για την αμουσία, λέει ότι ένα 4% (αρκετό σαν ποσοστό) δεν τα πάει και τόσο καλά με τη μουσική. Έχω φίλο παιδικό, που ενώ ΑΚΟΥΕΙ μουσική, δεν μπορεί να μουρμουρήσει ούτε το πιο catchy ρεφρενάκι. Υπάρχουν βλέπεις πολλές διαβαθμίσεις...

Όντως, για τη θέση της φαντασίας στην ιστορία, τα άρθρα που εκτέθηκαν δε λένε τίποτα. ΙΜΗΟ εντάσσεται στο "ταλέντο". Αν την έχεις γενικώς, την έχεις και στη μουσική.

ΥΓ
Άσχετο έως ψιλοσχετικό: Αλήθεια, το ξέρες ότι οι τραυλοί μπορούν και τραγουδάνε περίφημα;
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
Re: Απάντηση: Re: Μουσικότητα???

Ε ναί...
Οταν ας πούμε βλέπεις την Συλβί Γκιγέμ λές ''έχει ενα μουσικό κορμί...''
Μεταφορικά μπορείς να "βρεις" τη μουσική παντού. Κι αυτό είναι ΦΑΝΤΑΣΙΑ (με την καλύτερη των εννοιών). :ears:
 

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
Τώρα, πέρα από επιστημονικές έρευνες και ορισμούς, η προσωπική μου άποψη είναι ότι η μουσικότητα σχετίζεται ΜΟΝΟ με τον Άνθρωπο και τα έμψυχα όντα (π.χ., ένα αηδόνι δε μπορεί παρά να διαθέτει το χάρισμα της μουσικότητας, την οποία και μας μεταδίδει...).

Το αηδόνι που αναφέρεις δεν διαθέτει κάποιο χάρισμα ιδιαίτερο αλλά είναι εκ φύσεως το κελάηδισμα του τέτοιο που ηχεί ευχάριστα στα αυτιά μας και όσο για τον άνθρωπο αυτός δηλαδή που μπορεί να δημιουργήσει μουσική αρεστή ή όχι δεν χρειάζεται η λέξη μουσικότητα αλλά η λέξη ικανότητα.

Δεν πιστεύω ότι κάποιο μουσικό όργανο (ή άλλο άψυχο πράγμα) είναι "πιο μουσικό" (δλδ, διαθέτει περισσότερη μουσικότητα) από κάποιο άλλο...
Το έγραψες και μόνος σου μουσικό όργανο ειδικά κατασκευασμένο για να παράγει μελωδία ρυθμό και αρμόνια η λέξη μουσικό-η τα περικλείει όλα και δεν χρειάζεται καμιά αποσαφήνιση με την λέξη μουσικότητα.



Κατά τη γνώμη μου, αυτός που μεταδίδει τη μουσικότητα σε ένα μουσικό έργο, είναι καταρχήν ο συνθέτης αυτού του έργου και έπειτα ο ερμηνευτής-εκτελεστής αυτού. Δε δίνω περισσότερη βαρύτητα στο πρώτο έναντι του δεύτερου...Για μένα, όση σημασία έχει ο εκτελεστής ή ο μαέστρος, άλλη τόση έχει και ο συνθέτης του έργου. Κάποιοι, ίσως να έχουμε συναντήσει "μέτρια" έργα (από πλευράς συνθετικής "μουσικότητας"), τα οποία ένας ερμηνευτής πρώτης τάξεως, μπορεί πραγματικά να τα αναδείξει και το αντίστροφο...Βέβαια, ένα έργο που συνθετικά είναι "άμουσο" (σόρρυ, για το αδόκιμο του όρου) δε θα μπορούσε να αναδειχθεί ίσως με κανένα τρόπο, παρά μόνο με μια "διασκευή"...

Ο συνθέτης γράφει νότες στην παρτιτούρα δημιουργεί εν ολίγοις το άηχο γραπτό λόγο αν θες της μουσικής και ο ερμηνευτής ή ο πιστός ή μη εκτελεστής του λόγου της δίνει ηχητική ζωή. Ο συνθέτης αυτά που γράφει στην αρχή τα ακούει μόνος τους μέσα του και όταν γράφει νότες δεν μεταδίδει τίποτα αν το έργο δεν ερμηνευτεί να το ακούσουν γνώστες ή μη της μουσικής. Ο μαέστρος από την άλλη μπορεί να διαβάσει και να ακούσει κι αυτός τις νότες και κατά την κρίση του και με ότι ζητά ο συνθέτης καθοδηγεί τους μουσικούς για να αναπαράγουν μουσική που είτε θα αρέσει είτε όχι στο κοινό. Δεν μπορούμε να πούμε άμουσο ένα έργο μουσικής που έχει ρυθμό μελωδία αρμονία παρά καλό ή κακό για τα δικά μας δεδομένα.


Τέλος, έχω τη πεποίθηση ότι η μουσικότητα σχετίζεται με το "απόλυτο αυτί" (absolute ear ή absolute pitch ή perfect pitch) και ότι στο βαθμό που αυτή [η μουσικότητα] μπορεί να διδαχθεί, σχετίζεται με το "σχετικό αυτί" (relative pitch)...
Και γράφει ο Μπαμπινιώτης' μουσικότητα (η) : η ιδιότητα τού να διαθέτει κάτι ρυθμό ή μελωδία και να ακούγεται ευχάριστα από το ανθρώπινο αφτί. Σε δεύτερο ορισμό αναφέρει τα εξής: η μουσική αίσθηση, η μουσική αντίληψη (συνώνυμο: το μουσικό αφτί).

Ο πρώτος ορισμός είναι λάθος γιατί η λέξη μουσική περικλείει τον ρυθμό την μελωδία και την αρμονία άρα είναι αδόκιμος ενώ για το τι ακούγεται ευχάριστα στο ανθρώπινο αφτί είναι καθαρά υποκειμενικό. Ο δεύτερος ορισμός είναι γενικός ενώ η μουσική αίσθηση και αντίληψη είναι υποκειμενικές. Το συνώνυμο: μουσικό αφτί έχει να κάνει με βιολογικούς και ιατρικούς παράγοντες
 

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
Τώρα το είδα. Το έγραψες ενόσω έγραφα.
Αν δεις το άρθρο για την αμουσία, λέει ότι ένα 4% (αρκετό σαν ποσοστό) δεν τα πάει και τόσο καλά με τη μουσική. Έχω φίλο παιδικό, που ενώ ΑΚΟΥΕΙ μουσική, δεν μπορεί να μουρμουρήσει ούτε το πιο catchy ρεφρενάκι. Υπάρχουν βλέπεις πολλές διαβαθμίσεις...

Όντως, για τη θέση της φαντασίας στην ιστορία, τα άρθρα που εκτέθηκαν δε λένε τίποτα. ΙΜΗΟ εντάσσεται στο "ταλέντο". Αν την έχεις γενικώς, την έχεις και στη μουσική.

ΥΓ
Άσχετο έως ψιλοσχετικό: Αλήθεια, το ξέρες ότι οι τραυλοί μπορούν και τραγουδάνε περίφημα;

Που να ακούσεις μουσικούς να παίζουν για παράδειγμα κιθάρα και να τραγουδούν φάλτσα άστα.
Αυτό πιστεύω κι εγώ ότι τα άρθρα δεν λένε τίποτα.
 

Αριάδνη

Senior Member
18 June 2011
482
Αθήνα
Η "μουσικότητα" δε του αηδονιού είναι, για το ίδιο, ο,τι και το γλου-γλου-γλου για τη γαλοπούλα*. Το ότι γίνεται αντιληπτή από τον άνθρωπο σαν μουσική είναι εξαιτίας της δικής του μουσικότητας.

Εξαιτίας την δικής του ικανότητας να αντιλαμβάνεται τους ήχους και να τους βάζει σε τέτοια σειρά μελωδική και ρυθμική έτσι ώστε να ακούγεται μουσική.

Ένα εξευτελιστικά χιλιοπαιγμένο έργο (το ακούμε και στο super market!) είναι οι Τέσσερις Εποχές. Φαντάζομαι ότι θα έχει καταλήξει να μη σου κάνει καμιά εντύπωση πια. Αν όμως το ακούσεις σ'αυτή την εκτέλεση http://www.discogs.com/Antonio-Viva...-Four-Seasons-Concertos-For-V/release/1229065 θα πάθεις ζημιά!
Φρέσκια όσο ποτέ, στολισμένη όσο πρέπει με τέχνη και φαντασία και όλα αυτά χάρη στον σολίστα. Ο τρόπος που στροφάρει μουσικά ο Suk, αυτό είναι μουσικότητα.

Οι τέσσερις εποχές είναι ένα κλασικό έργο που πάντα θα μου κάνει εντύπωση. Τώρα αν κάποια άλλη διασκευή είναι καλόγουστη και σέβεται το πρωτότυπο δεκτή και καλοδεχούμενη. Ο τρόπος που στροφάρει μουσικά ο Suk μπορεί να μην αρέσει σε άλλους.

Γενικά πιστεύω πως η λέξη μουσικότητα είναι ένας λεκτικός πλεονασμός της λέξης μουσικός μουσική μουσικό.

@Αριάδνη, τι ακριβώς εννοούσε ο φίλος σου; Τι κατάλαβες από τη συζήτηση που είχατε; Μήπως μιλούσε κι εκείνος γι' αυτά, έστω και έμμεσα;


*: (Αν και θα γούσταρα να κάνω λάθος σ'αυτό). -bye-
Τι να πω? έχει την δική αντίληψη περί μουσικότητας λέξης ανυπόστατης για μένα.:)