Μπαταριες εργαλείων: Mετατροπες, ανταπτορες & επισκευές.

xxaris

Senior Member
22 October 2015
547
Σαφέστατο το τεστ σου Νίκο, δεν αφήνει καμία απορία και δε νομίζω ότι χρειάζεται άλλη δοκιμή.
Εκτός των στοιχείων στις ιμιτασιον μακιτομπαταριες που είναι ανεπαρκεστατα για εργαλεία που τραβούν πολλά ρεύματα, φαίνεται ότι και τα bms είναι ανεπαρκή. Θέλω να ελπίζω ότι επειδή έφτιαξες και στις δύο περιπτώσεις που ασχολήθηκες μικρές μπαταρίες με 5 στοιχεία, πως η μπαταρία με τα 10 στοιχεία που έφτιαξα χθες θα τα πάει καλύτερα (ανά 2 παράλληλα οι μπαταρίες σίγουρα θα δίνουν μεγαλύτερα ρεύματα από ότι η μία και ίσως το bms να τα περνάει στον τροχό-αυτο ελπίζω).
Όπως και να έχει, εις αύριον τα σπουδαία......!
 

mitsubae

Established Member
29 January 2019
226
Νίκο μπράβο για το τεστ! Αν θέλει κάποιος να τεστάρει την bulle μπαταρία που έχω σε τροχό makita, πολύ ευχαρίστως να του την παραχωρησω. Να δούμε πως πάει και αυτό το bms.
 

enduras1

Moderator
Staff member
Έχω κακά νέα (αλλά και ένα καλό) :)

Δεν κρατήθηκα να περιμένω μέχρι αύριο, έκανα τη συγκριτική δοκιμή το απόγευμα.
Χρησιμοποίησα τον DGA519Z

Δυστυχώς, ούτε και αυτή η εκδοχή αντίγραφου μπαταρίας Makita είχε επιτυχία. :confused:
Για τη δουλειά που την ήθελα βέβαια, δηλαδή, μια μικρή 2Ah για το δράπανο είναι μια χαρά, αλλά όπως μπορείτε να δείτε, στα δύσκολα φορτία, ούτε αυτό το BMS έκανε δουλειά.

Έκοψα λάμα χοντρή για να δούμε αν θα κωλώσει. Οι στροφές στο max για να τραβάει μπόλικα ρεύματα.

Ξεκινώντας από την original Makita των 2 Ah, μπορείτε να δείτε (και να ακούσετε) πως δεν ζορίζεται σχεδόν καθόλου, ούτε οι στροφές δεν πέφτουν καθώς το πιέζω. (y)


Όμως η μπαταρία που έφτιαξα πιο πάνω, (που είναι φτιαγμένη και με στοιχεία των των 2,5 Ah μετρημένα, και θεωρητικά, πλεονεκτεί έναντι των άλλων δυο), δεν καταφέρνει να κόψει με τη μια, αφού και οι στροφές πέφτουν και τελικά κωλώνει. (y)


Κάτι που μου έκανε κακή εντύπωση είναι πως, ενώ όταν την μοντάρισα με πλήρως φορτισμένες από πριν μπαταρίες άναψαν και τα 4 λαμπάκια, όταν τη χρησιμοποίησα λίγο και μετά την φόρτισα στον original φορτιστή της Makita, δεν έφτασε ποτέ να τη φορτίσει τόσο ώστε να ανάψουν και τα 4 λαμπάκια. Ενώ ο φορτιστής τη θεωρεί φορτισμένη και σταματάει, τα λεντάκια που ανάβουν είναι μόνο 3. Οπότε ίσως κάτι δεν πάει καλά και με αυτό το BMS :unsure: :unsure:


Η ευχάριστη έκπληξη είναι η Parkside των 2 Ah! (y)
Την έβαλα πάνω στο Makita με το ανταπτοράκι και όπως μπορείτε να δείτε, τα κατάφερε μια χαρά.
ΟΚ, πέφτουν λίγο οι στροφές σε κάποια φάση που πιέζω, αλλά μια χαρά κόβει τη λάμα χωρίς να σταματήσει.


Περίεργο που δεν δούλεψαν οι Parkside στο αλυσοπρίονο του Κυριάκου, ενώ σε μένα τα κατάφερε ακόμα και η 2Ah!

Αν θέλετε να κάνω και κάποια άλλη δοκιμή, δεχόμεθα και παραγγελιές :LOL:
Θα κανονίσουμε συνάντηση να φέρω το mensela.
Με την δικιά του τη μου 88vf δουλεύει απλά αν ζοριστει σταματάει.
Με την ολοκαίνουργια 4αρα Parkside δεν ξεκινάει καν.
Κάνει ένα Τσικ και τέλος.
 

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,195
δειτε και αυτες

υπαρχει πιθανοτητα αυτες μπου μπηκαννα ειναι ιμιρτασιον? συνηθως αυτες εχουν κανονικη χωρητικοτητα αλλα χαμηλοτερη ισχυ
 

nikfor

AVClub Addicted Member
7 August 2007
2,502
δειτε και αυτες

υπαρχει πιθανοτητα αυτες μπου μπηκαννα ειναι ιμιρτασιον? συνηθως αυτες εχουν κανονικη χωρητικοτητα αλλα χαμηλοτερη ισχυ

Τι να πω; Δεν μπορούμε να το ξέρουμε στα σίγουρα.
Τις μέτρησα τουλάχιστον ως προς την χωρητικότητα και ήταν 2500+
Αλλά για την ισχύ ... δεν ξέρω.

Δε βαριέστε, θα δοκιμάσω και τις Sony από Nkon που λογικά είναι σίγουρα ΟΚ και βλέπουμε.
edit: Α, τώρα είδα και αυτές που έβαλες ....

Αξίζει τον κόπο. Να καταλήξουμε τέλος πάντων σε ένα χρήσιμο και σωστό συμπέρασμα και για τους υπόλοιπους που διαβάζουν. :)
 
Last edited:

xxaris

Senior Member
22 October 2015
547
Το τεστ που έκανα χθες με την μπαταρία που έφτιαξα βγήκε άκρως επιτυχημένο!!!!!

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή και αναλυτικά.....το πρόβλημα που αντιμετώπιζα, όπως είχα γράψει και στο νήμα με τα εργαλεία μπαταρίας, ήταν ότι οι 4 κινεζικές μακιτομπαταριες που έχω δεν λειτουργούν σωστά τον γωνιακό τροχό της Drillpro που αγόρασα από το Banggood. Αποφάσισα λοιπόν να αλλάξω τα στοιχεία στη μία από τις δύο 388vf μπαταρίες, μιας και μου φάνηκε ότι το bms της ήταν καλύτερο από των άλλων.

IMG_20230328_131931.jpg

Αφού λοιπόν την άνοιξα, αφαίρεσα προσεκτικά την πλακέτα της

IMG_20230328_133139.jpg

Και τα 10 κινέζικα στοιχεία τα οποία τεσταρα στον φορτιστή και έδειξαν από 1040mah έως 1230mah (δεν περίμενα κάτι καλύτερο, τα κλασικά κινέζικα στοιχεία)

IMG_20230328_134256.jpg

Επειδή δεν έχω τα λαμακια για 4 μπαταρίες, αλλά τα κλασικά, έφτιαξα την εν σειρά σύνδεση με το spot welder και μετά τα κόλλησα με το κολλητηρι και το καλαι πάνω στην πλακέτα ΠΡΙΝ βάλω τις μπαταρίες

IMG_20230401_012505.jpg

Αυτό το κάνω για δύο λόγους: 1) Γιατί δεν θέλω να χρησιμοποιώ το κολλητηρι κοντά στις μπαταρίες και για λόγους ασφαλείας (μην σκάσει καμία στο προσωπο και έχουμε θέματα) αλλά και για θέματα μακροζωίας της μπαταρίας αφού ως γνωστό η υψηλή θερμοκρασία τις καταστρέφει και 2) Το spot welder όταν κολλάει ένα ή δύο λαμακια μαζί με την μπαταρία είναι οκ, αν όμως δεν υπάρχει μπαταρία από κάτω συνήθως πετάει μεγάλους σπινθιρισμους ή αν βρει το πλαστικό κέλυφος των μπαταριών το καίει. Για αυτό βάζω κάτω από τα δύο λαμακια ένα κομμάτι μάρμαρο ή πλακάκι (ξύλο και πλαστικό τα καίει, ενώ σίδερο ίσως κολλήσει με τα λαμακια) και κάνω την κόλληση.
Στη συνέχεια έβαλα τα 10 LG στοιχεία στη βάση, κόλλησα με το spot welder τα λαμακια για την σύνδεσή τους παράλληλα και το BMS στη θέση του

IMG_20230401_012714.jpg

Με το spot welder έκανα τις κολλήσεις για την εν σειρά σύνδεση

IMG_20230401_014231.jpg

Έβαλα τα προστατευτικά αυτοκόλλητα χαρτόνια

IMG_20230401_014617.jpg

Και η ολοκαίνουργια μπαταρία είναι έτοιμη

IMG_20230401_021119.jpg

Χθες λοιπόν πήγα στο χωριό για τις δοκιμές. Έχουμε μερικές ατσάλινες μπετοβεργες 16mm και ξεκίνησα το κόψιμο.
Αρχικά με την έτερη 388vf όπου στο παρακάτω βίντεο φαίνεται ξεκάθαρα η αδυναμία της να υποστηρίξει τον τροχό:


Και με την νέα μπαταρία που έφτιαξα όπου όπως βλέπετε ο τροχός λειτουργεί χωρίς κανένα θέμα:


Έκανα συνολικά περί τις 15 κοπές. Μου σταμάτησε μόλις μία φορά γιατί πίεσα περισσότερο τον τροχό κατά την κοπή για να δω τα όρια της μπαταρίας. Όμως με φυσιολογική πίεση ίσως και λίγο περισσότερο, όπως δηλαδή κόβουμε κανονικά με γωνιακό τροχό δεν σταμάτησε ποτέ.
Τα σωστά βέβαια συμπεράσματα θα έβγαιναν αν είχα και μια γνήσια μπαταρία Makita όπου εκεί θα πίεζα και τις δύο παραπάνω από το φυσιολογικό για να δω με πόση πίεση σταματά ο τροχός είτε με τη μία μπαταρία είτε με την άλλη και έτσι θα είχα μέτρο σύγκρισης.
Έστω και έτσι όμως καταλαβαίνω ότι η νέα μπαταρία λειτουργεί όπως πρέπει τον γωνιακό τροχό και εννοείται είμαι ευχαριστημένος από την απόδοση της!
Μια παρατήρηση: Μετα τις κοπές οι οποίες έγιναν στο ήλιο και σε διάστημα 20 λεπτών διαπίστωσα ότι ο τροχός είχε ζεσταθεί θεωρώ φυσιολογικά, όμως η μπαταρία κυριολεκτικά έκαιγε, το πλαστικό κέλυφος είχε ανάψει! Μου θύμισε το βίντεο του Γάλλου ή Ιταλού, που κάποιο μέλος το ανέβασε στο φόρουμ τις προάλλες, και στο οποίο δοκίμαζε τον parkside με την 8αρα μπαταρία και μετά από καμιά 30αρια κοπές, όταν έβγαλε τη μπαταρία είδε ότι είχε καεί το πλαστικό γύρω από τον θετικό πόλο. Μεγάλα λοιπόν τα ρεύματα που τραβάει το εργαλείο για να λειτουργήσει!!

Αυτά και ελπίζω να βοήθησα στο πρόβλημα με τον Drillpro τροχό και τις κινεζικές μακιτομπαταριες.
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,963
Αθηνα
Μπραβο Χαρη...!!!
Εξαιρετικη δουλειά και παρουσίαση...!!!
Πραγματι η διαφορα είναι εμφανής...!!!
 
  • Like
Reactions: xxaris

mitsubae

Established Member
29 January 2019
226
Μπράβο Χάρη!
Η φόρτιση της νέας μπαταρίας πόση ώρα παίρνει περίπου με τον κινεζοφορτιστή?
 
  • Like
Reactions: xxaris

xxaris

Senior Member
22 October 2015
547
Ευχαριστώ!

Κάτι που θυμήθηκα: Είχα αναφέρει προ ημερών ότι αγοράζω μπαταρίες από το e-damianakis και έως τώρα δεν είχα κάποιο θέμα.
Είχα λοιπόν 5 LG σπίτι και αγόρασα άλλες 5 για την παραπάνω εργασία. Ενώ αυτές που είχα αγοράσει προ 2 χρόνια στο τεστ του φορτιστή δείχνουν 2870 έως 2980mah, αυτές που αγόρασα τώρα έδειξαν από 2645 έως 2740mah.........να μην είναι γνήσιες; Δεν ξέρω. Πάνω γράφουν τους κωδικούς της LG και σύμφωνα με το πινακακι που είχα ανεβάσει τις προάλλες φαίνεται ως έτος παραγωγής τους το 2016, ενώ το κατάστημα τις πουλάει τουλάχιστον από αρχές του 2022. Αν είναι πάντως ιμιτασιον, μάλλον είναι καλές ιμιτασιον!
Την επόμενη φορά θα αγοράσω από το Ολλανδικό κατάστημα που φέρνει σίγουρα γνήσιες μπαταρίες για να είμαι σίγουρος.
Μπράβο Χάρη!
Η φόρτιση της νέας μπαταρίας πόση ώρα παίρνει περίπου με τον κινεζοφορτιστή?
Δεν την φόρτισα με τον κινεζοφορτιστη γιατί πριν βάλω τα στοιχεία στο κέλυφος της μπαταρίας, τα έκανα charge test ένα ένα χωριστά για να δω την χωρητικότητα τους και αν κάποιο από αυτά είναι προβληματικό. Οπότε τα στοιχεία μπήκαν φουλ φορτισμένα στην μπαταρία.
Και η μπαταρία δεν άδειασε εντελώς με τις κοπές που έκανα, πριν λίγο που τακτοποιουσα τα εργαλεία την μέτρησα και είχε 18,9V (φουλ φορτισμένη ήταν 20,6V).
 
  • Like
Reactions: mitsubae

kospap

Supreme Member
31 July 2009
8,195
χαρη και λοιποι....

προσοχη στο παχος των καλωδιων!
με το ματι τα βρισκω πολυ λεπτα για την δουλεια που θελουμε
 

xxaris

Senior Member
22 October 2015
547
χαρη και λοιποι....

προσοχη στο παχος των καλωδιων!
με το ματι τα βρισκω πολυ λεπτα για την δουλεια που θελουμε
Εννοείται δεν άλλαξα καλώδια, άφησα αυτά που ήταν πάνω στο BMS.
Το μαύρο καλώδιο που ξεκινάει από τα 0V και το κόκκινο καλώδιο που καταλήγει στα 20V είναι πιο χοντρά από τα υπόλοιπα, νομίζω κάπως διακρίνεται στις φωτογραφίες. Θα την ανοίξω κάποια στιγμή μετά από μερικές χρήσεις και αν δω κάτι περίεργο στα καλώδια θα τα αλλάξω με πιο χοντρά.
 
  • Like
Reactions: mitsubae and KOSSTV

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Για την αυθεντικοτητα των μπαταριων, μπορεις να ζυγισεις μια παλια και μια νεα

Τα σημαντικα καλωδια ειναι τα διαγωνια μαυρο - κοκκινο και ειναι ΟΚ ... μπορεις ομως να μειωσεις το μηκος τους , Τα υπολοιπα μονο φορτιζουν και δεν εχουν προβλημα.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV and xxaris

nikfor

AVClub Addicted Member
7 August 2007
2,502
Δεν φταιει το BMS
Οι μπαταριες δινουν λιγα αμπερ σε ενα τοσο απαιτητικο εργαλειο (τροχος)

Ναι, είχες δίκιο (για άλλη μια φορά), δεν έφταιγε το BMS αλλά οι μπαταρίες.

Πράγματι, έβαλα τις Sony - Murata που αγόρασα από το nkon στο κέλυφος που είχα πάρει από το Ali

Image6914825985162645914.jpg

και έκανα την ίδια δοκιμή, κόβοντας μια λάμα 5mm και ο τροχός της Makita δεν κώλωσε όπως την προηγούμενη φορά.


Όλα καλά λοιπόν. (y)
Απέκτησα έτσι μια αξιόπιστη 3Ah και μάλιστα σε κόμπακτ μέγεθος που ήθελα. :D

Να ήταν και λίγο πιο φτηνές, θα ήταν η τέλεια λύση για τις μπαταρίες των εργαλείων μας.
 

nikfor

AVClub Addicted Member
7 August 2007
2,502
Εντωμεταξύ, άνοιξα σήμερα την original Makita 3Ah για να δω πως είναι μέσα και να αλλάξω ίσως τα στοιχεία της με τις Sony Murata που έχω πάρει ώστε να την μετατρέψω σε 6Ah.

Έχει μέσα της 10 στοιχεία Samsung 15U των 1500mAh (εδώ, ένα παρόμοιο μοντέλο)
Έχει και ένα BMS που φαίνεται πολύ ποιοτικό σαν κατασκευή αλλά και σαν σχεδίαση με έναν μικροεπεξεργαστή που φαίνεται να φροντίζει τις μπαταρίες.

Αλλά ... ήταν τόσο ωραία φτιαγμένη που λυπήθηκα να τη βανδαλίσω. Άλλωστε αυτά τα λαμάκια δεν ξεκολλάνε με τίποτα (προσπάθησα λίγο). Θέλουν πολλή βία.

Image1638166158142434806.jpg

Οπότε, την ξαναβιδωσα και ίσως αγοράσω άλλο ένα κέλυφος για να βάλω τις 10 Murata που έχω. Δεν ξέρω.
Μου έφυγε τουλάχιστον η περιέργεια το πως είναι από μέσα :) :LOL: