Χονδρική Εκμίσθωση Γραμμών
1. Τι είναι η Χονδρική Εκμίσθωση Γραμμών;
Η Χονδρική Εκμίσθωση Γραμμών (ΧΕΓ) αποτελεί μια νέα υπηρεσία που προσφέρει ο ΟΤΕ στους εναλλακτικούς παρόχους, προκειμένου οι πάροχοι να μπορούν να μισθώνουν από τον ΟΤΕ τη γραμμή (με όρους χονδρικής) και να τη μεταπωλούν στον τελικό χρήστη.
2. Ποιους συνδρομητές αφορά η ΧΕΓ;
Η υπηρεσία Χονδρικής Εκμίσθωσης Γραμμών αφορά όλους τους συνδρομητές που δεν έχουν LLU και είτε λαμβάνουν υπηρεσίες προεπιλογής από κάποιον πάροχο είτε είναι συνδρομητές ΟΤΕ και επιθυμούν να αλλάξουν πάροχο τηλεφωνίας.
Επισημαίνεται ότι η ΧΕΓ αφορά μόνο στις γραμμές πρόσβασης PSTN και ISDN BRA.
3. Τι πλεονεκτήματα παρέχει η ΧΕΓ στους συνδρομητές;
Με τη ΧΕΓ ο εναλλακτικός πάροχος δύναται να παρέχει στον συνδρομητή έναν ενιαίο λογαριασμό, ο οποίος θα περιλαμβάνει και το πάγιο και το κόστος των κλήσεων. Ειδικότερα, θα είναι δυνατόν ο συνδρομητής που χρησιμοποιεί την υπηρεσία προεπιλογής φορέα να μην καταβάλει σε ξεχωριστό λογαριασμό στον ΟΤΕ το μηνιαίο πάγιο των τηλεφωνικών υπηρεσιών, αλλά να το καταβάλει μέσω του ενιαίου λογαριασμού που θα εκδίδει ο εναλλακτικός πάροχος.
Επιπλέον, ενδέχεται να υπάρξουν μειώσεις στο πάγιο τέλος, εάν ο εναλλακτικός πάροχος επιλέξει να χρεώσει τον καταναλωτή πάγιο τέλος σε χαμηλότερη τιμή από το πάγιο τέλος του ΟΤΕ. Αντίστοιχα, μπορεί να υπάρξουν και μειώσεις στα τέλη ενεργοποίησης και χρήσης ψηφιακών ευκολιών (π.χ. φραγές κλήσεων ) Ωστόσο η λιανική τιμή της ΧΕΓ εξαρτάται από την εμπορική πολιτική του κάθε εναλλακτικού παρόχου.
Με τη ΧΕΓ ο συνδρομητής διατηρεί τον αριθμό του χωρίς να προβεί σε φορητότητα, καθώς ο πάροχος μισθώνει από τον ΟΤΕ τη γραμμή συμπεριλαμβανομένου του αριθμού.
4. Πότε θα είναι εμπορικά διαθέσιμη η ΧΕΓ και από ποιους;
Η ΧΕΓ παρέχεται εμπορικά σε επίπεδο χονδρικής από τον ΟΤΕ από τις 15/12/2008. Ο ΟΤΕ έχει ενημερώσει τους παρόχους για την έναρξη λειτουργίας της συγκεκριμένης υπηρεσίας και τους έχει αποστείλει σχετικές συμβάσεις. Μέχρι στιγμής κανένας πάροχος δεν έχει προχωρήσει σε υπογραφή σύμβασης.
5. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσει ο συνδρομητής για να πάρει ΧΕΓ από κάποιον πάροχο;
Όταν ξεκινήσει η εμπορική διάθεση της ΧΕΓ από τους παρόχους, ο συνδρομητής θα πρέπει να απευθυνθεί στον πάροχο της επιλογής του και να υπογράψει με αυτόν σχετική σύμβαση. Η σύμβαση που έχει με τον ΟΤΕ καταργείται αυτόματα.
6. Πόσος χρόνος απαιτείται για να ενεργοποιηθεί η ΧΕΓ;
Το μέγιστο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο ο ΟΤΕ υποχρεούται να ενεργοποιήσει τη ΧΕΓ (με σημείο εκκίνησης την ημερομηνία υποβολής στον ΟΤΕ του αιτήματος χορήγησης ΧΕΓ από τον εναλλακτικό πάροχο), είναι:
α) 5 εργάσιμες ημέρες από την ημέρα αποδοχής της αίτησης προεπιλογής από τον ΟΤΕ (συνδυασμένο αίτημα ΧΕΓ και προεπιλογής), σε περίπτωση που ο συνδρομητής έχει αιτηθεί την υπηρεσία από κάποιον πάροχο χωρίς να έχει προεπιλογή φορέα.
β) 5 εργάσιμες ημέρες (από την στιγμή που ο πάροχος καταθέσει τη σχετική αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΤΕ) σε περίπτωση που ο συνδρομητής έχει προεπιλογή φορέα με τον ίδιο πάροχο.
Το χρονικό διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία χορήγησης ΧΕΓ, ο καταναλωτής θα απολαμβάνει αδιάλειπτα τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
Οι παραπάνω χρόνοι αφορούν τις υποχρεώσεις του ΟΤΕ προς τον πάροχο και δεν αφορούν το χρόνο ενεργοποίησης της υπηρεσίας προς τον τελικό καταναλωτή, δεδομένου ότι η υπηρεσία ΧΕΓ δεν προσφέρεται ακόμα εμπορικά από εναλλακτικούς παρόχους.
7. Που απευθύνεται ο συνδρομητής για χρεώσεις και τυχόν τεχνικά προβλήματα;
Ο συνδρομητής απευθύνεται στον πάροχο που του διαθέτει τη ΧΕΓ.
Επισημαίνεται ότι η ΧΕΓ δεν προσφέρεται αυτή την στιγμή από κανένα πάροχο. Η διάθεσή της στους καταναλωτές έγκειται στην εμπορική πολιτική των παρόχων.
Πηγή: ΕΕΤΤ