Ανασταίνω το θρεντ αφού πλέον με απασχολεί ενεργά το θέμα. Μετά τη γλύκα του Cinema 40 (που με έκανε να ακούω απ'την αρχή όλη μου τη μουσική, και να επεκτείνομαι σε ήδη που δεν άκουγα ποτέ πριν), έχω καταλήξει στα εξής:
1. Πλέον -για μένα- δεν έχει κανένα νόημα η ύπαρξη HiFi συστήματος ξεχωριστά από το (μη dedicated) home cinema. Ο μόνος λόγος να τα ξεχωρίσει κανείς είναι να είναι τo σινεμά dedicated και να πρέπει να χωθεί σε υπόγεια/σκοτάδια κλπ. απλά για να ακούσει μουσική. Το σαλόνι όμως, χωράει ένα σύστημα για όλα.
2. Το 1. ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την πληθώρα τον Atmos mixes που γίνονται διαθέσιμα καθημερινά, πολλά από τα οποία έχουν πραγματικό νόημα και δίνουν άλλη διάσταση στη μουσική.
3. Με βάση τα παραπάνω το καλύτερο που μπορείς να στοχεύσεις είναι ένα σύστημα με separates. Και όσο μιλάμε για σαλόνι με περιορισμούς χώρου, αυτά τα separates πρέπει να είναι τα εξής δύο, ένας AVR προ και ένας πολυκάναλος τελικός (ή έστω, ένας στέρεο για τα main και ένας πολυκάναλος για τα υπόλοιπα, αλλά θα προτιμούσα να τον αποφύγω).
4. Πολυκάναλοι τελικοί από τις κλασικές HiFi εταιρίες (πχ Arcam, Rotel, Anthem, κλπ) ξεκινάνε από 2.5-3 χιλιάρικα και φτάνουν σε διαστημικά επίπεδα, ενώ πολυκάναλοι τελικοί από Home-theater-focused κατασκευαστές (πχ Emotiva, Monolith κλπ) ξεκινάνε από λίγα κατοστάρικα και φτάνουν μέχρι 2.5 χιλιάρικα. Οι φτηνοί HiFi κοντά στα 2.5 χιλιάρικα οπτικά φαίνονται σαν τις υλοποιήσεις των Home-cinema στα 500 κατοστάρικα, ενώ οι ακριβόι home cinema στα 2.5 χιλιάρικα εσωτερικά φαίνονται αντιίστοιχοι των hifi των 6 και 7 χιλιάδων (ξεχωριστά απομονωμένα κανάλια, τροφοδοτικά, κλπ)
5. Είχα ξαναγράψει αλλού ότι στ'αυτιά μου, ο Cinema 40 ως ολοκληρωμένος παίζει stereo καλύτερα από ότι παίζει ως προ σε συνδυασμό με έναν φτηνό και όχι hifi-focused τελικό (Onkyo M5010). Άρα δεν είναι τα πράγματα τόσο απλά όσο separates>integrated, αλλά μόνο υπό κάποιες προϋποθέσεις (που δε γνωρίζω).
Η ερώτηση λοιπόν είναι η εξής: Ποιος ο λόγος να πάρει κανείς έναν πχ Arcam PA720 στα 3.3Κ και όχι πχ έναν Emotiva XPA7 Gen3 στα 2.2Κ, τη στιγμή που ο δεύτερος φαίνεται απείρως πιο στιβαρή κατασκευή; Ή, με άλλα λόγια, τι κοιτάει κανείς σε έναν πολυκάναλο τελικό όταν τον ενδιαφέρει η μουσική πιο πολύ από το σινεμά, απλά χρειάζεται τα πολλά κανάλια;