Oι Πολυκάναλοι Ενισχυτές κάνουν για Hi.Fi Χρήση ?? ??

sokos

AVClub Addicted Member
19 January 2007
2,316
Καταρχήν σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις, το εκτιμώ πολύ κύριοι.

Αυτός ο Marantz PM1509 που έχει και ράδιο αλλά ειναι 5.1 θα μου κάνει για στέρεο ακροάσεις ή καλύτερα να επικεντρωθώ στους καθαρά στέρεο ?
(μου αρέσει που έχει και ράδιο + USB + wifi σε σχέση με τον PM6005)
https://www.amazon.co.uk/Marantz-NR...Black-Silver/dp/B07DTTQW2M/ref=dp_ob_title_ce
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,707
Αθήνα
Καλύτερα να επικεντρωθείς στους καθαρά στέρεο ενισχυτές για στέρεο ακροάσεις. Ένας PM5005 ας πούμε θα παίζει αρκετά καλύτερα από έναν ΝR1509 σε στέρεο. Πιο "γεμάτα" και πιο μουσικά. Και ένας PM6006 θα παίζει ακόμα καλύτερα από τον PM5005 και θα έχεις και ψηφιακές εισόδους.
Για streaming και με δεδομένο ότι μιλάς για μηχανήματα που δεν θα χρησιμοποιήσεις εν κινήσει, τότε το internet radio από ένα mini streamer καθώς και τα μουσικά apps που θα υποστηρίζει, αλλά και η αναπαραγωγή μέσω DLNA, νομίζω ότι θα σε καλύψει αν το προσθέσεις σε έναν στερεοφωνικό ενισχυτή.
 

sokos

AVClub Addicted Member
19 January 2007
2,316
αυτό το Sprout τό εχει φίλος μου στην Αγγλία και ειναι ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ αλλα δυσεύρετο 2ο χέρι αλλα και ακριβούλι..
Τι ωραία να υπήρχε ενας PM6005 με FM ράδιο....
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,707
Αθήνα
Κάτι που παίζει ωραία και έχει και FM Radio (αν και δεν βλέπω το λόγο να έχει κάποιος πια FM).

http://cambridgeaudio.com/en/products/hifi-and-home-cinema/topaz-sr10

Και σε πιο δυνατό με ψηφιακές εισόδους

http://cambridgeaudio.com/en/products/hifi-and-home-cinema/topaz-sr20


Τον SR10 αν θυμάμαι καλά τον είχα δοκιμάσει σε συγκριτικό με αμιγώς ολοκληρωμένους στερεοφωνικούς και ήταν μια χαρά. Στεκόταν άνετα δίπλα τους. Κάτι που δεν είναι αυτονόητο στους ραδιοενισχυτές.
 

sokos

AVClub Addicted Member
19 January 2007
2,316
ο SR10 ειναι κουκλί και διαβάζω πολύ καλες κριτικές αλλα εφαγα την ξενέρα οταν ειδα δεν έχει optical :(
Harman είχα κακή εμπειρία πριν μερικά χρόνια και ειπα δεν θα ξαναπάρω.
 

sokos

AVClub Addicted Member
19 January 2007
2,316
Pleo, επανέρχομαι... εχω σταμπάρει εναν CXA60 μεταχείρο, απλώς διάβασα οτι ειναι δύσκολος σε ματσάρισμα ηχείων.
Θα παίζει ωραία με τα IQ30 ?
 
Ανασταίνω το θρεντ αφού πλέον με απασχολεί ενεργά το θέμα. Μετά τη γλύκα του Cinema 40 (που με έκανε να ακούω απ'την αρχή όλη μου τη μουσική, και να επεκτείνομαι σε ήδη που δεν άκουγα ποτέ πριν), έχω καταλήξει στα εξής:

1. Πλέον -για μένα- δεν έχει κανένα νόημα η ύπαρξη HiFi συστήματος ξεχωριστά από το (μη dedicated) home cinema. Ο μόνος λόγος να τα ξεχωρίσει κανείς είναι να είναι τo σινεμά dedicated και να πρέπει να χωθεί σε υπόγεια/σκοτάδια κλπ. απλά για να ακούσει μουσική. Το σαλόνι όμως, χωράει ένα σύστημα για όλα.
2. Το 1. ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την πληθώρα τον Atmos mixes που γίνονται διαθέσιμα καθημερινά, πολλά από τα οποία έχουν πραγματικό νόημα και δίνουν άλλη διάσταση στη μουσική.
3. Με βάση τα παραπάνω το καλύτερο που μπορείς να στοχεύσεις είναι ένα σύστημα με separates. Και όσο μιλάμε για σαλόνι με περιορισμούς χώρου, αυτά τα separates πρέπει να είναι τα εξής δύο, ένας AVR προ και ένας πολυκάναλος τελικός (ή έστω, ένας στέρεο για τα main και ένας πολυκάναλος για τα υπόλοιπα, αλλά θα προτιμούσα να τον αποφύγω).
4. Πολυκάναλοι τελικοί από τις κλασικές HiFi εταιρίες (πχ Arcam, Rotel, Anthem, κλπ) ξεκινάνε από 2.5-3 χιλιάρικα και φτάνουν σε διαστημικά επίπεδα, ενώ πολυκάναλοι τελικοί από Home-theater-focused κατασκευαστές (πχ Emotiva, Monolith κλπ) ξεκινάνε από λίγα κατοστάρικα και φτάνουν μέχρι 2.5 χιλιάρικα. Οι φτηνοί HiFi κοντά στα 2.5 χιλιάρικα οπτικά φαίνονται σαν τις υλοποιήσεις των Home-cinema στα 500 κατοστάρικα, ενώ οι ακριβόι home cinema στα 2.5 χιλιάρικα εσωτερικά φαίνονται αντιίστοιχοι των hifi των 6 και 7 χιλιάδων (ξεχωριστά απομονωμένα κανάλια, τροφοδοτικά, κλπ)
5. Είχα ξαναγράψει αλλού ότι στ'αυτιά μου, ο Cinema 40 ως ολοκληρωμένος παίζει stereo καλύτερα από ότι παίζει ως προ σε συνδυασμό με έναν φτηνό και όχι hifi-focused τελικό (Onkyo M5010). Άρα δεν είναι τα πράγματα τόσο απλά όσο separates>integrated, αλλά μόνο υπό κάποιες προϋποθέσεις (που δε γνωρίζω).

Η ερώτηση λοιπόν είναι η εξής: Ποιος ο λόγος να πάρει κανείς έναν πχ Arcam PA720 στα 3.3Κ και όχι πχ έναν Emotiva XPA7 Gen3 στα 2.2Κ, τη στιγμή που ο δεύτερος φαίνεται απείρως πιο στιβαρή κατασκευή; Ή, με άλλα λόγια, τι κοιτάει κανείς σε έναν πολυκάναλο τελικό όταν τον ενδιαφέρει η μουσική πιο πολύ από το σινεμά, απλά χρειάζεται τα πολλά κανάλια;
 
Last edited:

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,598
Είδες ότι ο Marantz παίζει καλύτερα από τον Denon παρόλο που δεν το πίστευες (καθώς εκρινες με τα «ματια και τα νούμερα»).

Παρόλα αυτά κανεις πάλι το ίδιο λάθος: Πας με τα «μαθηματικά» να βγάλεις συμπέρασμα.

Στο ηχο, δεν δουλεύει έτσι το πράγμα.

Υπάρχει τεχνογνωσία που δεν φαίνεται πάντα στα νούμερα.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,707
Αθήνα
Έτσι είναι. Θα συμφωνήσω με τον spcav. Βασικά φαίνεται στα νούμερα, αλλά δεν είναι όλα τα νούμερα προσβάσιμα, ούτε και όλα τα νούμερα ανταποκρίνονται στην εκάστοτε μόδα που συντρέχει ανά περιόδους.

Διαβάζω αυτές τις μέρες τι γίνεται παγκοσμίως με γνωστό streaming ενισχυτή και πως ξηλώνεται το πουλόβερ του hype... . Με νούμερα όλα αυτά, απλώς λιγότερο υπερτιμημένα απ' ό,τι συνήθως.

Πάντως σε τέτοιες περιπτώσεις προ και τελικού, πολλές φορές είναι προτιμότερο το «παντρεμενάκι» για να μην σκοτίζεσαι με τις αντιστάσεις εισο-εξόδων και το gain διαφορετικών κατασκευαστών.
Ένας AMP10 πέφτει πολύ ακριβός για να τον χρησιμοποιήσεις και να τελειώνεις;
 
Είδες ότι ο Marantz παίζει καλύτερα από τον Denon παρόλο που δεν το πίστευες (καθώς εκρινες με τα «ματια και τα νούμερα»).

Παρόλα αυτά κανεις πάλι το ίδιο λάθος: Πας με τα «μαθηματικά» να βγάλεις συμπέρασμα.

Στο ηχο, δεν δουλεύει έτσι το πράγμα.

Υπάρχει τεχνογνωσία που δεν φαίνεται πάντα στα νούμερα.
Μα αυτό ρωτάω, τι ψάχνουμε σε έναν τελικό, για να μην το κάνω το ίδιο λάθος. Γιατί εκτός από την τεχνογνωσία υπάρχει και η φυσική, όπως λέμε στα ηχεία πχ ότι είναι μάλλον απίθανο ένα δορυφορακι 2 ιντσών να παίζει καλύτερα από ένα τρίδρομο κανονικό ηχείο, ποια είναι αυτά τα λίγα έστω μετρήσιμα χαρακτηριστικά των τελικών που είναι είτε απαραίτητα, είτε αποφευκτέα; Είναι πχ η απομόνωση των καναλιών σε ξεχωριστές πλακέτες; Είναι κάποιο χαρακτηριστικό του τροφοδοτικού; Γιατί πχ αν ο φτηνός Arcam είναι κατά τα άλλα της πλάκας και απλά φέρει τη στάμπα, τότε τι νόημα έχει;
 
Ένας AMP10 πέφτει πολύ ακριβός για να τον χρησιμοποιήσεις και να τελειώνεις;
Ούτε για χαβαλέ. Αν είναι για ομοσταύλο, το πολύ πολύ να φτάσουμε σε κάναν M8077, και γενικότερα κάπου εκεί είναι η οροφή.
 

djmnv81

New member
5 July 2017
68
Μα αυτό ρωτάω, τι ψάχνουμε σε έναν τελικό, για να μην το κάνω το ίδιο λάθος. Γιατί εκτός από την τεχνογνωσία υπάρχει και η φυσική, όπως λέμε στα ηχεία πχ ότι είναι μάλλον απίθανο ένα δορυφορακι 2 ιντσών να παίζει καλύτερα από ένα τρίδρομο κανονικό ηχείο, ποια είναι αυτά τα λίγα έστω μετρήσιμα χαρακτηριστικά των τελικών που είναι είτε απαραίτητα, είτε αποφευκτέα; Είναι πχ η απομόνωση των καναλιών σε ξεχωριστές πλακέτες; Είναι κάποιο χαρακτηριστικό του τροφοδοτικού; Γιατί πχ αν ο φτηνός Arcam είναι κατά τα άλλα της πλάκας και απλά φέρει τη στάμπα, τότε τι νόημα έχει;
Γενικά ο κανόνας εδώ είναι πως ένας πολυκάναλος τελικός είναι σαφώς πολυυύ καλύτερος από το ένα τροφοδοτικό που έχει κάθε AVR (ακόμα και από τα κορυφαία πανάκριβα μοντέλα κάθε γνωστής εταιρίας στον χώρο αυτό) ..που τροφοδοτεί διαιρούμενο όλα τα κανάλια.. και επιπρόσθετα για εμένα μιας κ το έχω βιώσει μετά την εμπειρία με τα seperates δεν υπάρχει γυρισμός σε ποιότητα.. αρκεί να γίνει το σωστό πάντρεμα!!

Για να σου φύγει όμως η περιέργεια θα πρέπει να τεστάρεις σαν demo (εφώσον έχετε εκεί στο αμέρικα την δυνατότητα αυτή ) τον monolith 7 που σου είχα γράψει τότε. Άκουσε τον και αμα δεν σου αρέσει στείλτον από εκεί π ήρθε. Το αφτι σου και πάλι θα κρίνει και θα καταλάβει αμέσως εαν υπάρχει διαφορά με πρίν ή όχι.


Για εμένα ένας ποιοτικός τελικός κάνει μόνο αυτό π λέει το όνομα του. Ενισχύει το σήμα που λαμβάνει από τον προ ή AVR και δεν του αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά του .Θα πρεέπει να αποδίδει ατόφια / ουδέτερα τον ήχο που λαμβάνει χωρίς έξτρα χρωματισμούς. Επιπρόσθετα πέραν των κλασικών χαρακτηριστικών που πρέπει να έχει ένας ποιοτικός τελικός ενισχυτής ρόλο μεγάλο παίζει και η καθαρότητα του σήματος που λαμβάνει από τις εξόδους του AVR. Ευτυχώς στον δικό σου απενεργοποιούνται τα κανάλια που θές.

Ανεξαρτήτως αν θα αλλάξεις ηχεία στο μέλον ή όχι να ξέρεις πως από τις σημαντικότερες επενδύσεις σ ενα ηχοσύστημα (για εμένα είναι η σημαντικότερη) είναι η αγορά ενός καλού πολυκάναλου τελικού με αφθονία δύναμης και καλών μετρήσεων . Θα σου μείνει για πάντα. Οι προενισχυτές καi ΑVR αλλάζουν κάθε 4 χρονάκια τεχνολογία οπότε πάμε σε επόμενο. εστίασε οικονομικά σε αυτούς πρώτα. Θα πρέπει να ταιριάξεις επίσης gain and input voltage. (Ειδικά στο input voltage θα πρέπει να βρείς ένα τελικό στο εύρος 1 με 1.6 volt περίπου). Gain νομίζω ο marantz έχει 28 ή 29 αν θυμάμαι καλα.. Επίσης μην σε φοβίζουν τα παραπάνω watt αν υπάρχει η σχετική ωριμότητα με το master volume (που σίγουρα υπάρχει!! ). Τα λιγότερα watt κάνουν συνήθως ζημιά στα ηχεία μας. Επίσης ξέχασε τον 8077 κ καλύτερα μείνε όπως είσαι αν αυτός είναι η πρώτη σου επιλογή.

Τέλος σου στέλνω δύο χρήσιμα πινακάκια.

433137_53c416e64759e87f170f484e8c97d0ae.jpeg433131_44435c96e743786e40fedd71b2d1b955.jpeg
 
  • Like
Reactions: Maestro

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,707
Αθήνα
Γενικά ο κανόνας εδώ είναι πως ένας πολυκάναλος τελικός είναι σαφώς πολυυύ καλύτερος από το ένα τροφοδοτικό που έχει κάθε AVR (ακόμα και από τα κορυφαία πανάκριβα μοντέλα κάθε γνωστής εταιρίας στον χώρο αυτό) ..που τροφοδοτεί διαιρούμενο όλα τα κανάλια..

Καλά μην παίρνεις και όρκο για τα ξεχωριστά τροφοδοτικά ότι είναι καλύτερα στον πολυκάναλο ήχο.

Επειδή στο Home Cinema είναι απίθανο να έχεις κατάσταση να τραβάνε όλα τα κανάλια ταυτόχρονα ισχύ, είναι προτιμότερο να έχεις ένα μεγάλο κεντρικό τροφοδοτικό που όταν απαιτήσει ένα κανάλι τη μεγάλη ισχύ να μπορέσει να την παραδώσει, παρά πολλά μικρότερα τα οποία έχουν πεπερασμένη ισχύ που μπορούν να αποδώσουν.

Όπως πάντα το νόμισμα έχει δύο όψεις... .
 
  • Like
Reactions: Maestro

djmnv81

New member
5 July 2017
68
Καλά μην παίρνεις και όρκο για τα ξεχωριστά τροφοδοτικά ότι είναι καλύτερα στον πολυκάναλο ήχο.

Επειδή στο Home Cinema είναι απίθανο να έχεις κατάσταση να τραβάνε όλα τα κανάλια ταυτόχρονα ισχύ, είναι προτιμότερο να έχεις ένα μεγάλο κεντρικό τροφοδοτικό που όταν απαιτήσει ένα κανάλι τη μεγάλη ισχύ να μπορέσει να την παραδώσει, παρά πολλά μικρότερα τα οποία έχουν πεπερασμένη ισχύ που μπορούν να αποδώσουν.

Όπως πάντα το νόμισμα έχει δύο όψεις...

Για εμενα παιρνω ορκο μιας κ ειμαι και παθων και εχω εμπειρια πολυωρη κ με τους δυο τροπους γι αυτο κατελληξα σ αυτο το συμπέρασμα οπως κ οσοι παιζουν με seperates!!

Επισης ο πιο γενικος του συγκεκριμένου επισης κανονα π ισχυει σε οτιδηποτε ψωνισεις ειναι πως αυτο π ειναι φτιαγμενο για τον σκοπο π εξυπηρετει ειναι καλυτερο απο αυτο που κανει πολλα πραγματα μαζι. Αλλιως στην συγκεκριμενη περιπτωση δεν θα υπήρχαν τελικοι εκει εξω και θα ειχαν αποσυρθει απο την παραγωγη..

Αλλα ισχυει επισης πως δεν μας ειναι παντα απαραιτητοι εξ ου κ το πινακακι π επισυναψα απο πανω!!

Τελος δεν ειναι μονο το Homecinema ειναι και η πολυκαναλη μουσικη οπως το multichanell stereo ή ατμος ή αλλα upmixers που παιζουν ολα μαζι σχεδον...
Και απο οτι θυμαμαι ο φιλος εδω οπως κ εγω ακουμε πιο πολύ μουσικη στο πολυκαναλο μας παρα ταινιες σαν ποσοστο γενικα. Οποτε ειναι πρότερο καθε καναλι να ειναι ανεξαρτητο και να εχει την ατοφια ισχυ του.

Ας γραψουν κ αλλοι με seperates την εμπειρια τους!! 🤓
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,707
Αθήνα
Οποτε ειναι πρότερο καθε καναλι να ειναι ανεξαρτητο και να εχει την ατοφια ισχυ του.

To γράφεις μόνος σου. Το κάθε κανάλι να έχει την ατόφια ισχύ του. Η ατόφια ισχύς του ορίζεται από τα τρανζίστορ και την τροφοδοσία αυτών. Αν λοιπόν έχουμε transitor ικανά να βγάλουν π.χ. έως 200W, τότε ένα μεγάλο τροφοδοτικό θα καταφέρει να τα ταίσει όπως πρέπει. Ένα μικρό τροφοδοτικό θα έχει όριο και δεν θα τα ταίσει όπως πρέπει τη δεδομένη στιγμή που θα χρειαστεί η ισχύς σε εκείνο το κανάλι που τη ζητά.

Και για να σε πείσω, οπαδός του παραπάνω είναι ο οξυζενές των Audioholics. :p

To άλλο που λες για τη μουσική, δεν ισχύει στο atmos ούτε στο upmix. Κυριολεκτικά ισχύει μόνο σε κάτι modes multichannel stereo ή all channel mono. Δηλαδή για καταστάσεις που είναι για μουσικό χαλί αλλά δυστυχώς πολλοί τις παρεξηγούν και νομίζουν ότι κάνουν για πάρτυ, που έτσι κι αλλιώς δεν είναι φτιαγμένοι οι επεξεργαστές AV ή οι ενισχυτές AV για αυτές.
Εκεί παίρνεις PA ηχανήματα ή τα νοικιάζεις για φτηνότερα.
 
Last edited:
  • Love
Reactions: djmnv81

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,707
Αθήνα
Στο σενάριο χρήσης ενός μόνου συστήματος σε ένα σύγχρονο living space με όλες τις σύγχρονες ανάγκες να καλύπτονται όμως, είναι η καλύτερη επιλογή, ή για να το θέσω καλύτερα, ο μικρότερος συμβιβασμός για όλα τα σενάρια χρήσης.

Αλλιώς όλοι ξέρουμε ότι με δύο συστήματα προσανατολισμένα το καθένα προς εκεί που έχει σχεδιαστεί, είναι καλύτερα.
 
  • Like
Reactions: Maestro