Re: Απάντηση: Re: Olympus E-M5 II
Νομιζω οτι συνοψίζει αρκετα καλα στο δευτερο μέρος του review του ποτε μπορει κανεις να κανει χρήση της λειτουργίας shft sensor:
http://robinwong.blogspot.gr/2015/02/olympus-om-d-e-m5-mark-ii-review_10.html
Πολύ ζόρική η κατάσταση με το HR της E-M5II .. κάνει μόνο για ειδικές περιπτώσεις πληρους ακινησίας. Δεν βοηθάει και η Oly με το να μην εξάγει ως ανεξάρτητα τα 8 καρε .. ή να δώσει επιλογές για διαφορετικό αριθμό και μιξαρισμα.
Το αρχείο που δημιουργείται είναι ουσιαστικά 32mp πλήρους χρώματος αλλά δεν είναι συγκρίσιμο με 30mp foveon (που δεν έχουν αα φιλτρο) γιατι υπάρχει μεγάλη επικάλυψη των πίξελ κάτι που λειτουργεί σαν πολύ δυνατό αα φιλτρο .. περισσότερο απο 2Χ πιο πολύ θόλωμα απο ενα κανονικό αα.
Τωρα αυτα τα 32mp είναι σε διαγώνια διάταξη και θέλουν στρίψιμο οπότε για να μην θολώσει απο την περιστροφή το κλασικό κόλπο είναι αυτό που έκανε η Fuji στα επίσης διαγώνια super CCD .. απόδοση σε 2Χ πιξελ. Μεχρι εδώ καλά .. η Oly βγάζει σε jpeg 40mp αντι 64 και είμαι σίγουρος οτι δεν χάνεται δράμι ποιότητα απο αυτή την σμίκρυνση .. ισως και σε 32mp να ήταν καλύτερα (αλλά θα έκανε λιγότερο ντόρο).
Στο raw όμως κάνει μια παράξενη επεξεργασία και βγάζει 64mp bayer χάνοντας την μισή πληροφoρία των κοκκινων - μπλέ
(16μπ αντι 32μπ) και μάλιστα με ενα μυστήριο interpolation που σε κάθε τελικό πιξελ υπάρχει πληροφορία και απο τα οχτω κάδρα !!!. το λογικό και εύκολο θα ήταν να έχει απο τα μισά το πολύ .. και πιθανότατα κατι χάνεται απο ευκρίνεια με αυτο τον τρόπο .. ισως όμως υπάρχει κέρδος σε θόρυβο.
Ελπίζω να γκρινιάξουν οι χρήστες και να αλλάξει λίγο η κατάσταση με επόμενο firmware ..
Πάντως τα raw αρχεία αν και "θολά" στην αρχή θέλουν αλλά ΚΑΙ ΑΝΤΕΧΟΥΝ πολύ sharpening και αναβαθμίζεται το τελικό αποτέλεσμα σε επίπεδα συγκρισιμα με την d800/d810 .. μειωμένο το μικροκοντράστ αλλά καλύτερη ανάλυση χωρίς τεχνουργήματα. Και κατι low contrast μικρο-υφές εμφανίζονται άριστα .. υφασματα, η σαγρέ υφή των τραπουλόχαρτων, η υφή του background στο dpreview .. σε high contrast μικροδομές (σχεδιάκια στο χαρτονόμισμα) όμως δεν .. είναι κατι σαν συντονισμός που δεν πετυχαίνει ..
Νομίζω οτι οντως δεν αξίζει ουτε μετα την καλύτερη επεξεργασία το αρχείο σε 64mp μέγεθος .. θα έλεγα 32mp-40mp είναι σούπερ .. παραπάνω είναι σπατάλη
Επιπλέον νομίζω δεν έχουν γίνει τεστ που να δείχνουν το βέλτιστο καθώς για να φανεί αυτο θέλει
- και πιο ανοιχτό διαφραγμα σε σχέση με την απλή λήψη (π.χ. στο Dpreview το studio στο f/4 αντι f/5.6) καθώς τα τελικά πιξελ είναι πολύ κοντα και επηρεάζονται πιο πολύ απο την περιθλαση ..
- και τον καλύτερο φακό του συστήματος ..