ΟΜ system ΟΜ-5 , η μικρότερη στεγανή (ΙP53) μηχανή της αγοράς

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Καλωσορίσες καταρχήν και με γεια η μηχανουλα σου

Δεν γίνεται αυτό που θέλεις φίλε μου σε καμία μηχανή ούτε καν στην ΟΜ1 .

Κουμπί ή κουμπιά μπορεις να προγραμματίσεις να φωνάζει/ουν μια ή περισσότερες μνήμες (αν βάλεις παραπάνω κουμπιά) αλλά αυτό δεν γίνεται μέσα από αλλη μνημη… μόνο από τις επιλογές ΑSPM
 
  • Like
Reactions: Tmetal

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
417
Μετά από μερικές βόλτες με την συνοδεία κι ενός υπό δοκιμήν 8-25/f4 pro (Κώστα 🙏), λίγες διαπιστώσεις- παρατηρήσεις ακόμα:

- Το σύνθετο χειριστήριο αριστερά εκτός από τον διακόπτη έναρξης/τερματισμού, έχει και δυο πιεστικά κουμπιά εκ των οποίων το εμπρός ανοίγει την ρύθμιση του τρόπου λήψης, μονή, ριπή κ.λπ. Υπό ορισμένες συνθήκες, μπορεί να πατηθεί κατά λάθος και να αλλάξει η ρύθμιση αν εκείνη την στιγμή γυρνάς κάποια ροδέλα. Μου συνέβη και πάλευα ένα τέταρτο να καταλάβω πώς, ποιός, πότε...
- Στα μείον αλλά και ταυτόχρονα στα + η οθόνη που βγαίνει στο πλάϊ και γυρνάει ελεύθερα, σε πρώτη ανάγνωση είναι άβολη και δημιουργεί συναίσθημα ανασφάλειας - φοβάσαι μη σπάσει η άρθρωση. Από την άλλη μεριά βέβαια, μπορείς να τραβήξεις όρθια καρέ πολύ χαμηλά ή ψηλά και γενικώς σε περίεργες γωνίες - ενώ γυρνάει και 180ο κλείνοντας στην πλάτη της μηχανής, προστατεύοντας τον εαυτό της.
- Κάτι παίζει με το λογισμικό το οποίο δεν δείχνει να εκμεταλεύεται την κορυφαία σταθεροποίηση, αφού ανεβάζει iso για πλάκα - πολύ πιο εύκολα από την GX9 που σε καμία περίπτωση δεν έχει τόσο καλό ibis αλλά δεν διστάζει να κατεβαίνει σε χρόνους στα πλαίσια της λογικής πάντα. Εφήρμοσα σχετικές οδηγίες του επαϊοντα και το παρακολουθώ, διότι ο άλλος τρόπος είναι να περιορίσεις πολύ την γκάμα ευαισθησίας στο αυτόματο, το οποίο είναι περιοριστικό. Ευκαιρίας δοθείσης, ΔΕΝ παρατήρησα διαφορά στον θόρυβο με την GX9 έως iso 1600 - μάλλον έχουν ίδιο ή παρόμοιο αισθητήρα σε ότι αφορά αυτό το κομμάτι - ή ίσως η "παλιά" επωφελείται από την απουσία phase detection pixels.

+ Το ξαναείπα, αλλά όσο την χουφτώνω τόσο μου αρέσει - το σώμα είναι μικρό αλλά πολύ μελετημένο, λογικό αφού είχαν κάμποσες εκδόσεις να το μελετήσουν. Αν εξαιρέσουμε το αριστερό χειριστήριο που (ίσως) θέλει συνήθεια, τα υπόλοιπα "πέφτουν" στα δάχτυλα και βρίσκεις ότι θες εκεί που πρέπει να είναι. Φαντασθείτε ότι κούμπωσα πάνω τον 8-25mm/f4 Pro που α) ζυγίζει όσο η μηχανή - αλήθεια: 414γρ. η μηχανή vs 411 ο φακός - και β) είναι οριακά αποδεκτός ως μέγεθος πάνω της αφού έχουν σχεδόν τα ίδια κυβικά... ...και παρόλα αυτά κουμαντάρεται αρκετά άνετα.
+ Με τους συμβατούς φακούς το in camera focus stacking δουλεύει τουλάχιστον ικανοποιητικά. Προς το παρόν έχω βάλει το μέγιστο όριο των 8 λήψεων με την μεγαλύτερη δυνατή απόσταση ανάμεσα τους - 10 στην κλίμακα από 1 έως... 10, και ιδού δυό δείγματα:

Με το Focus Stacking το βάθος πεδίου αυξάνεται πολύ ακόμα και σε λήψεις close up, αλλά χαλάει κάπως το φόντο και εμφανίζονται κάποια "είδωλα" στα περιγράμματα των απομακρυσμένων σημείων του θέματος...

View attachment 217120



...τα οποία δεν υπάρχουν στην απλή λήψη...

View attachment 217121



Και οι δύο λήψεις χεράτες έξω, οπότε σκέφτηκα μήπως φύσαγε και κανά αεράκι. Η παρακάτω όμως ήταν ακουμπητή και το θέμα ανεπηρέαστο από εξωτερικούς παράγοντες...

View attachment 217124

...Όπου πάλι έχουμε λίγο είδωλο. Θα δοκιμάσω λιγότερο extreme ρυθμίσεις και θα επανέλθω...

- Για τον 8-25/f4 Pro αν εξαιρέσουμε τα προαναφερθέντα αρνητικά βάρος/όγκο, η κατασκευή είναι πρόδηλα υπεράνω κριτικής - αν κρίνουμε και από το πως γυρνάνε και σε κοιτάνε στον δρόμο μερικοί μάλλον υποψιασμένοι. Ο τρόπος που δουλεύουν όλα τα δαχτυλίδια και το clatch της χειροκίνητης εστίασης θυμίζει film days, και το βασικό η οπτική απόδοση είναι αντάξια - ίσως και καλύτερη του αναμενόμενου από έναν ζούμ υπερευρυγώνιο -> standard 50άρη. Κερασάκι στην τούρτα η εξαιρετικά μικρή ελάχιστη απόσταση εστίασης (23 cm από τον αισθητήρα = 7cm από το γυαλί).
To περίγραμμα, όπως και κάποια artifacts γίνεται απο το fall off που κάνει ο φακός σε κάθε λήψη, ανάλογα με το που είναι το focus του αλλά και το βάθος πεδίου που έχεις επιλέξει σε f/. Μετα κατα το δέσιμο των φωτογραφιών αν βρεθεί κάποια φώτο σου σε σημείο που θα είναι σε φόκους ακριβώς πάνω στην αλλαγή απο subject σε backround, αλλά οι υπόλοιπες κατα πλειοψηφία θα είναι out of focus, σου δημιουργεί αυτό το φαινόμενο.

Μια λύση όπως είπε ο @kbouk είναι να βάλεις την διαφοροποίηση στο 3 ή στο 5
Μια άλλη λύση είναι να υπολογίσεις λιγότερες φώτο στο στακάρισμα, ώστε εκεί που βρίσκεται η καμπύλη των τελευταίων φύλλων του θέματος σου, να είσαι ήδη out of focus και να γίνεται ομαλό το fall off προς το backround
Μια τρίτη λύση είναι να κάνεις μια σειρά 3 στακ και άλλη μια σειρά άλλων 3 στακ...και γενικά όσες σειρές χρειαστεί, και μετά να τις ενώσεις μεταξύ τους χρησιμοποιώντας μονο όσες χρειάζεται μέχρι η αλλαγή απο το θέμα προς το backround να σβήνει ομαλά

Γενικά το στακάρισμα σε φώτο που περιέχουν θέμα τόσο σε focus, όσο και εκτός focus είναι δύσκολο και είναι παραπάνω τέχνη παρά τεχνική. Είναι πολύ ευκολότερο το "όλα σε φόκους", αν και εκεί υπάρχουν δυσκολίες ανάλογα με το θέμα.
Μάλιστα αν κάνεις το στακάρισμα μέσα στην μηχανή ή ακόμη και στο photoshop το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το ιδανικό. Προτείνω Helicon αν έχεις πολλά στακαρίσματα.
Επίσης κάθε μηχανή και κάθε φακός συμπεριφέρεται διαφορετικά. Το διαπίστωσα δουλεύοντας 2 διαφορετικά συστήματα στο ίδιο θέμα. Οπότε αυτή η τεχνική προϋποθέτει πολύ trial & error και να μάθεις καλά την μηχανη και την συμπεριφορά των φακών σου.

Σε γενικές γραμμές θα έλεγα πως κάνει εξαιρετική δουλειά η μικρούλα Ολυμπους για in camera focus stacking. Λίγες οι 10 φώτο που μπορεί να στακάρει, αλλά απο την άλλη πόσες θα μπορούσε να αντέξει ο επεξεργαστής της; Μια χαρά.
 
  • Like
Reactions: cacau

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Πριν κάμποσα χρόνια είχα κάνει κάποιες προσπάθειες με Helicon και PS, αλλά λόγω τρίποδου κ.λπ. διαδικασίας βαρέθηκα πολύ γρήγορα. Γενικά δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα με το focus stacking, απλά εξερευνώ τις δυνατότητες του καινούριου "παιχνιδιού" μου, μια και είναι σαφώς καλύτερο σε αυτό το κομμάτι από την GX9. Μείωσα το differential στο 4 με 8 καρέ και βλέπω βελτίωση, οπότε θα συνεχίσω με διάφορες ρυθμίσεις.

Τα καλά της υπόθεσης - ειδικά αν δεν κάνεις macro απαιτήσεων, αλλά ευκαιριακά closeup σε λουλούδια, έντομα κ.λπ. είναι η ευκολία, αφού συνδυάζοντας το ibis, τον σχεδόν always on 8-25/f4 που εστιάζει στα 7 εκατοστά από το γυαλί (στα 25mm), και την in camera επεξεργασία, παίρνεις "έτοιμο φαϊ" αρκετά ποιοτικό. Γεμίζεις την κάρτα βέβαια, ειδικά αν τραβάς RAW+JPEG αλλά... έχουν φτηνύνει.

Οι πρώτες εμπειρίες από το computational photography της OM5 πάντως είναι θετικές, με πιο ενδιαφέρουσες (για μένα) το Live ND που θέλω να το δουλέψω και για άλλα πράγματα εκτός από το "χύλωμα" των νερών, και το προαναφερθέν FS. Το in camera HDR όσο πρόλαβα να το δουλέψω δεν μου άρεσε, αλλά είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα (γενικώς).
 
  • Like
Reactions: Highpriest

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
417
H GX9 υποθέτω πως κάνει stacking σαν την G9. Μέσω λήψης video.
Αυτό κατα περιπτώσεις έχω διαπιστώσει πως μπορεί να είναι πολύ καλύτερο, αλλά και πολύ χειρότερο απο το συμβατικό στάκινγκ με λήψη φωτογραφιών.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Το differential Δημήτρη είναι το εύρος εστίασης κάθε καρέ και όχι ο αριθμός των καρε, μην μπερδεύεσαι.

Επίσης κάνε χρήση f4.5-5.6 που είναι το sweet point των φακών σε sharpness.

Για επαγγελματική δουλειά οι dedicated macro Olympus shooters κάνουν χρήση trial and error με το αυτόματο stacking εντός μηχανής και όταν βρουν τις ιδανικές τιμές πάνε στο επόμενο focus stacking που έχει δυνατότητα ληψης με περισσότερες φωτό αλλά ενωμα στον υπολογιστή
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
H GX9 υποθέτω πως κάνει stacking σαν την G9. Μέσω λήψης video.
Αυτό κατα περιπτώσεις έχω διαπιστώσει πως μπορεί να είναι πολύ καλύτερο, αλλά και πολύ χειρότερο απο το συμβατικό στάκινγκ με λήψη φωτογραφιών.
Το differential Δημήτρη είναι το εύρος εστίασης κάθε καρέ και όχι ο αριθμός των καρε, μην μπερδεύεσαι.

Επίσης κάνε χρήση f4.5-5.6 που είναι το sweet point των φακών σε sharpness.

Για επαγγελματική δουλειά οι dedicated macro Olympus shooters κάνουν χρήση trial and error με το αυτόματο stacking εντός μηχανής και όταν βρουν τις ιδανικές τιμές πάνε στο επόμενο focus stacking που έχει δυνατότητα ληψης με περισσότερες φωτό αλλά ενωμα στον υπολογιστή
- Η GX9 πράγματι τραβάει ένα εξαιρετικά σύντομο βίντεο όπως η G9 αλλά παράγει αρχεία μικρότερης ανάλυσης και η σταθεροποίηση δεν είναι τόσο καλή, θέλει τρίποδο για να είναι αξιοπρεπή τα αποτελέσματα.
- Κώστα δεν μπερδεύομαι, απλά τα έγραψα μπερδευτικά. Εννοώ την άφησα να τραβάει 8 καρέ με εύρος εστίασης 4. Το επόμενο στάδιο θα είναι να μειώσω και τον αριθμό λήψεων. Μετά λέω να αυξήσω το εύρος λίγο, και πάει λέγοντας... Θα τα κάνω όμως σε σταθερό στόχο και ενδεχομένως "ακουμπητός" για να μην έχω παρεμβολές άλλων παραγόντων, αέρας, αστάθεια δική μου...

-edit: Ένα άλλο θέμα που δεν είχα δώσει σημασία, είναι ότι όταν κλείνω την μηχανή και την ανάβω πάλι, έχει τις στάνταρ ρυθμίσεις μου και όχι αυτές με την οποία την έκλεισα. Δηλαδή, αν είμαι σε custom preset FS ή ND, όταν την ανάψω είναι στην (συνηθισμένη μου) προτεραιότητα διαφράγματος.

-edit2: Αυτό που λέει εν μέρει και ο Forsgard δηλαδή, αλλά κάτι που παρέλειψε είναι ότι αν πας στα custom modes με τον κλασσικό τρόπο χάνεις τις ρυθμίσεις των κουμπιών. Το ψάχνω...
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
…..

-edit: Ένα άλλο θέμα που δεν είχα δώσει σημασία, είναι ότι όταν κλείνω την μηχανή και την ανάβω πάλι, έχει τις στάνταρ ρυθμίσεις μου και όχι αυτές με την οποία την έκλεισα. Δηλαδή, αν είμαι σε custom preset FS ή ND, όταν την ανάψω είναι στην (συνηθισμένη μου) προτεραιότητα διαφράγματος.
αυτό δεν το πολυκατάλαβα που γράφεις. Αν είσαι σε κάποιο από τα Α,S,P,M και εχεις πειράξει τις ρυθμίσεις καπως και κλείσεις την μηχανή κι την ξανανοίξεις εκεί θα σε βγάλει πάλι στο αντίστοιχο A,S,P,M αφού διαβάζει τον επιλογέα επάνω , αλλά τυχόν αλλαγή στην τιμή της έκθεσης θα έχει φύγει (κάποτε είχε μια ρύθμιση για να την κρατάει και αυτή νομίζω), θα μείνουν όμως οι τυχόν αλλαγές σε τιμές διαφράγματος, ταχύτητας κλπ που είχες πριν την κλείσεις

αν όμως είχες πατήσει κουμπί προγραμματισμένο πριν την σβήσεις κι είχες παει προσωρινα σε κάποια μνήμη δεν νομίζω να κρατά τις ρυθμίσεις σβήνοντας την , λογικό είναι αυτό

αν την ανοίξεις όμως στο C θα φορτώσει τη βασική μνήμη

δεν ξέρω αν κατάλαβα και καλά αυτό που γράφεις, να είμαι ειλικρινης δεν έπαιξα και πολύ με την συγκεκριμένη μηχανή για να μάθω τις ιδαιτεροτητες της
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Ακριβώς όπως τα λες, η αναμενόμενη συμπεριφορά για μένα θα ήταν εφόσον είμαι στο C2-3-4 όταν κλείνει και ανοίγει ξανά, να βρίσκεται στα ίδια - όχι στο C.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αυτό θα συνεβαινε αν είχε στη ροδέλα 3-4 μνήμες , έχει μια δυστυχώς και θυμάται μια την πρωτη, αυτή που το παντρευεις ως C1
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Μικρό το κακό πάντως για μένα, αφού ακολουθώντας το κόλπο του Forsgard, έχω αναθέσει τα C2-3-4 στα δυο κουμπιά του αριστερού σύνθετου επιλογέα και στο rec. Οι ρυθμίσεις αυτές όμως ισχύουν για κάθε mode χωριστά, δηλαδή τις έχω όταν είμαι στην δική μου τυπική ρύθμιση, με τον επιλογέα στο "Α" - αν τον γυρίσω στο "C" χάνονται. Ψάχνω τώρα να δω αν μπορώ να έχω τα ίδια ΚΑΙ εκεί... (χάος :ROFLMAO:)
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είπα και πιο πάνω στο φίλο που ρώτησε κάτι παρόμοιο , όταν είσαι στο C δεν λειτουργούν πλήκτρα που τους έχει ανατεθεί να καλούν μνήμες C2-3-4
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Ναι τώρα το είδα, πρέπει να είσαι σε PASM, εξάλλου δεν έχει και πολύ νόημα - απλά ψάχνω τις δυνατότητες του εργαλείου, ώστε να καταλήξω σε κάποιο γενικό σετάρισμα που να συμπεριλαμβάνει τα βασικά (λέμε τώρα).

Πέραν αυτού, επόμενο φωτογραφικό κομμάτι που προς το παρόν δεν έχω ασκήσει καθόλου είναι το High Resolution. Δυό - τρεις πρόχειρες λήψεις δεν μου έδειξαν κάτι, αλλά επιβάλεται ένα μίνι συγκριτικό...
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
...Το Σαββατοκύριακο λοιπόν, μπόρεσα να τραβήξω μερικές συγκριτικές λήψεις σε Hand held High Resolution mode. Όταν τραβάς jpeg+Raw η μηχανή παράγει τρια αρχεία : jpeg, ORF και... ORI. Το jpeg και το ORF είναι υψηλής ανάλυσης περίπου 50mp (8.160 Χ 6.120), ενώ το ORI είναι μια απλή, μονή λήψη Raw στα 20mp που τραβάει η μηχανή ως ρεζέρβα για την περίπτωση που κάτι πάει στραβά με την HR.

Τα jpeg HR είναι τα... γνωστά, πολύ καλά της Olympus αν και κάπως υπερφωτισμένα, και βέβαια εξαρτώνται από τις ρυθμίσεις. Τα ORF ανοίγουν κανονικά με LR, DxO όπου είδα τα εξής:

- Η σταθεροποίηση σε συνδυασμό με την επεξεργασία δουλεύουν πολύ καλά, οπότε ότι είναι ακίνητο είναι πεντακάθαρο. Αρχικά έχεις μια αίσθηση μειωμένου μικροκοντραστ, αλλά το αρχείο σηκώνει "άπειρη" επεξεργασία χωρίς να χαλάνε οι υφές, τα χρώματα και χωρίς να βγάζει θόρυβο κ.λπ. Είναι πολύ "ελαστικό", όπως κάποια αρχεία από μηχανές FF που είχα δουλέψει παλαιότερα. Θα ήταν ίσως σκόπιμο να βρεθούμε με κάποιους... γνωστούς υπόπτους, για συγκριτικό.

- Ο απαιτούμενος χρόνος για την in camera παραγωγή του αρχείου είναι περίπου 10" - όπως και για το Focus Stacking δηλαδή, αλλά εδώ δεν μου έτυχαν αποτυχημένες λήψεις (που είχα ξεχάσει να αναφέρω).

- Όλα αυτά τα ωραία ισχύουν μέχρι να φυσήξει το παραμικρό αεράκι, οπότε φυλωσιές και ότι άλλο μπορεί να κουνηθεί θολώνει, και ανάλογα με την περίσταση είναι από υποφερτό έως χάλια. Χαρακτηριστική περίπτωση, πέρναγε αυτοκίνητο με 20-30χλμ. και γινόταν πανικός...

Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι καλό είναι που υπάρχει αλλά δεν είναι για χόρταση - δηλαδή είναι εξαιρετικό αν χρειάζεσαι εκτύπωση 70 X 50 στα 300dpi ή αν θες να κροπάρεις πολύ , αλλιώς μένεις στα 20mp, είσαι μια χαρά και δεν εξαρτάσαι από τις συνθήκες.

Η εναλλακτική χρήση που ίσως μπορεί να προκύψει είναι για ελαχιστοποίηση του θορύβου σε πολύ σκοτεινές καταστάσεις, αλλά μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις, αφού οι σύγχρονοι editors κάνουν τρομερή δουλειά...
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Στην em5III που το δούλεψα Δημήτρη το HHR μου άφησε ακριβώς τις ίδιες εντυπώσεις, με την em5III βέβαια θες τρίποδο, άλλα το αρχείο ναι μεν έχει ελαστικότητα, λεπτομέρια κλπ. άλλα το παραμικρό να κουνηθεί μέσα στο κάδρο απλά καταστρέφει την εικόνα. Με ενόχλησε επίσης ότι κάνει και τόση ώρα να ψηθεί το αρχείο, ενώ θέλει και λίγο επεξεργασία να έρθει στα ίσια του. Μόνο για πολύ συγκεκριμένες δουλειές, nice to have που λένε και οι Αμερικανοί άλλα μέχρι εκει, για την περίπτωσή μου ψηλοάχρηστο.
 

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
417
...Το Σαββατοκύριακο λοιπόν, μπόρεσα να τραβήξω μερικές συγκριτικές λήψεις σε Hand held High Resolution mode. Όταν τραβάς jpeg+Raw η μηχανή παράγει τρια αρχεία : jpeg, ORF και... ORI. Το jpeg και το ORF είναι υψηλής ανάλυσης περίπου 50mp (8.160 Χ 6.120), ενώ το ORI είναι μια απλή, μονή λήψη Raw στα 20mp που τραβάει η μηχανή ως ρεζέρβα για την περίπτωση που κάτι πάει στραβά με την HR.

Τα jpeg HR είναι τα... γνωστά, πολύ καλά της Olympus αν και κάπως υπερφωτισμένα, και βέβαια εξαρτώνται από τις ρυθμίσεις. Τα ORF ανοίγουν κανονικά με LR, DxO όπου είδα τα εξής:

- Η σταθεροποίηση σε συνδυασμό με την επεξεργασία δουλεύουν πολύ καλά, οπότε ότι είναι ακίνητο είναι πεντακάθαρο. Αρχικά έχεις μια αίσθηση μειωμένου μικροκοντραστ, αλλά το αρχείο σηκώνει "άπειρη" επεξεργασία χωρίς να χαλάνε οι υφές, τα χρώματα και χωρίς να βγάζει θόρυβο κ.λπ. Είναι πολύ "ελαστικό", όπως κάποια αρχεία από μηχανές FF που είχα δουλέψει παλαιότερα. Θα ήταν ίσως σκόπιμο να βρεθούμε με κάποιους... γνωστούς υπόπτους, για συγκριτικό.

- Ο απαιτούμενος χρόνος για την in camera παραγωγή του αρχείου είναι περίπου 10" - όπως και για το Focus Stacking δηλαδή, αλλά εδώ δεν μου έτυχαν αποτυχημένες λήψεις (που είχα ξεχάσει να αναφέρω).

- Όλα αυτά τα ωραία ισχύουν μέχρι να φυσήξει το παραμικρό αεράκι, οπότε φυλωσιές και ότι άλλο μπορεί να κουνηθεί θολώνει, και ανάλογα με την περίσταση είναι από υποφερτό έως χάλια. Χαρακτηριστική περίπτωση, πέρναγε αυτοκίνητο με 20-30χλμ. και γινόταν πανικός...

Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι καλό είναι που υπάρχει αλλά δεν είναι για χόρταση - δηλαδή είναι εξαιρετικό αν χρειάζεσαι εκτύπωση 70 X 50 στα 300dpi ή αν θες να κροπάρεις πολύ , αλλιώς μένεις στα 20mp, είσαι μια χαρά και δεν εξαρτάσαι από τις συνθήκες.

Η εναλλακτική χρήση που ίσως μπορεί να προκύψει είναι για ελαχιστοποίηση του θορύβου σε πολύ σκοτεινές καταστάσεις, αλλά μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις, αφού οι σύγχρονοι editors κάνουν τρομερή δουλειά...
Στην Panasonic το hi res έχει κόφτη στο 1'' έκθεσης
Συμβαίνει το ίδιο και στην Olympus σου;

Ρωτάω επειδή εκ των πραγμάτων καλό hi res χρησιμοποιήσιμο αρχείο μπορείς να πάρεις μονο σε still life που δεν θα κουνιέται τίποτα (όπως διαπίστωσες και εσύ). Ας πούμε σε μάκρο φωτογραφία για παράδειγμα.
Εκεί, στην Panasonic συμβαίνει το εξής παράξενο. Λόγω της φύσης και λειτουργίας του hi res δεν μπορείς να τραβήξεις με flash ώστε να έχεις την δύναμη του φωτός που χρειάζεσαι,, αλλά και με συνεχή φωτισμό σε κόβει στο 1" αν θες να πας για long exposure (μιας και δεν κινείται τίποτα). Οπότε πρέπει να έχεις πολύ δυνατή πηγή συνεχόμενου φωτισμού για να το εκμεταλλευτείς.

Στην Olympus τι shutter speed επιτρέπει σε hi res;
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Δεν βλέπω να υπάρχει κάποιος ειδικός περιορισμός, τράβηξα δοκιμαστικά μια "ακουμπητή" στα 3" (edit: το πήγα μέχρι 6" αλλά είπα να βγει φωτογραφία):

P7030016 copy.jpg
 
  • Like
Reactions: Highpriest

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Περιορισμούς έχει και σε Olympus κυρίως στο ISO αλλά εξαρτώνται και από το μοντέλο της μηχανής αλλά και την μέθοδο hires, άλλους έχει το τριποδατο hires άλλους το χεράτο.

Και flash μπορείς να δουλέψεις υπό προυποθεσεις με τις Olympus σε manual mode και έως συγκεκριμένη ταχύτητα συγχρονισμού (όπως κι στο focus stacking)

Αλλα καμία σχέση μετους περιορισμούς που έχει η Panasonic που παραδοσιακά έχει θέμα με την ελάχιστη ταχυτητα κλείστρου σε LE λήψεις πάνω από 1 δευτ. , εκεί πηγάζει το προβλημα της απαγόρευσης δηλ. στην μακρα εκθεση και επεκτεινεται στο mode hires

Οι δυο μέθοδοι hires , το χεράτο : https://www.dpreview.com/forums/post/63941008

το τριποδατο : https://www.dpreview.com/forums/post/63657587
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
- Το πρώτο που έπιασε το μάτι μου είναι η διαφορά στον θόρυβο στο +5EV "άνοιγμα"...
- Το 2ο η διαφορά μεταξύ Olympus Workspace και ACR, καταφανώς περισσότερη ευκρίνεια - θα κάνω τις δοκιμές μου...
- Το 3ο η μικρή σχετικά διαφορά με το Gigapixel, που παρουσιάζει όμως το γνωστό ελάτωμα: παραμορφώνει ελαφρά τα γράμματα. Δεν ξέρω τι κάνει η τελευταία έκδοση 6.3.3 - την απεγκατέστησα γιατί παραείναι αργή αν δεν έχεις πολύ ισχυρό PC.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εχεις 1-2 στοπ διαφορα στο θόρυβο, λίγο ακόμα καλύτερη συμπεριφορά σε θόρυβο εχεις με το ND Live mode.

Θελουν λίγο προσοχή τα highlights , τα λεει ο τύπος αναλυτικά στα post που σας έβαλα , θα βρείτε και κάποια ακόμα δικά του με σχετική θεματολογία και συγκριτικά αν ψάξετε όπως και για το ND live

Το καλυτερο αρχείο από RAW editor θα το πάρεις από το OW , αν φτιάξεις κάποιο προφίλ με DXO ή LR που το πλησιάζει με ενδιαφέρει και θα το ηθελα στο γραμματοκιβώτιο μου παρακαλώ ;)

Σε γενικές γραμμές όμως το Jpeg του hires που παράγει η Olympus είναι ήδη πολύ καλό και προσωπικά δεν πολύ ασχολουμε με το RAW
 
  • Like
Reactions: cacau