Panasonic LX10-LX15

pan78

Senior Member
26 March 2013
487
Μεγαλη κουβεντα παναγιωτη ! χαχα! jpg και σωστή ληψη ! τελοςςςς
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Panasonic LX10-LX15

ηρθε και μοιραζεται και μπαταρία με την GX800, δυστυχώς μια κινεζιά που ειχα ως τρίτη δεν μπαινει στον θαλαμο της LX15, ενω μπαινει στης GX800.

Φορτιζω μπαταρίες , την σετάρω και ΣΚ θα παει βολτα για δοκιμες. Ξεκινώ όπως πάντα απο τα αρνητικά (για εμένα) , αλλωστε τα θετικά τα έχουν γράψει οι προλαλήσαντες κάτοχοι. Πρώτη απογοήτευση απουσιάζουν απο τα χρωματικα προφιλ το L-monochrome της GX800, LD-monochrome της G9 (ειναι διαφορετικό απο ότι στα effect) κλπ. μεγα φαουλ για εμένα και βλέπω να την πασάρω στην γυναικα μου και να της πέρνω την GX800.

Δευτερο αρνητικό με φουλ μπαταρία για να την ρυθμίσω έχοντας δίπλα την GΧ800 έκανα καμποση ώρα και εν το μεταξυ ζεστάθηκε πολύ ενω ειμαι μεσα στο γραφείο και εφαγε ολη την μπαταρία, θα πρεπει να μειωσω τις καταναλώσεις τις οθονης κιαλλο σε σχέση με την GX800 και να βάλω και τη ρυθμιση για την ταχύτητα του LiveView (που δεν την εχω συναντησει πουθενα σε σωμα Πανυ που εχω πιασει) σε Auto, ενω την εβαλα σε γρηγορη ανανεωση στα 60HZ και αυτο πιθανολογώ ότι δινει κατανάλωση και υπερθερμαινει την μηχανή. Περιμένω και απο άλλους να γράψουν πάνω σε αυτό.

Tριτο αρνητικό ειναι ότι το επάνω περιστροφικό λεβιεδάκι για ζουμ ειναι για γυνακεια χέρια, λεπτεπιλεπτο και δεν ξερω αν θα αντεξει κακομεταχειρηση, μικροκαμωμενο και δυσχρηστο ενω η μικρη εξοχή του για να το νιωθεις σου κοβει το δαχτυλο στην πίεση. Βεβαια μπορεις να βαλεις και το δαχτυλίδι φακου να κανει ζουμ αλλά σε αυτό ανεθεσα το ISO.

Εξτρα ρυθμιση πολυ χρησιμη αλλά G9 ( δεν την εχει η GX800) η επιλογη καμπυλων φωτεινων σκοτεινων και η δημιουργία δικων σου, μπηκε ηδη στο touch FN buttons menu
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Panasonic LX10-LX15

Δυστυχως δεν ηρθε να μεινει, μολις την τσεκαρα απεναντι στην GX800 με τον 12-32.

Φορτωσα αρχεια της LX15 στα 3-4m σε f1.4 στα 24mm, μετα f2.5 στα 28mm κλπ. έως τα 64mm (κοινες εστιακες με τον 12-32) δηλ. με ανοιχτο διαφραγμα τον φακό στην LX15 και τα συγκρινω με τα αρχεια του 12-32 σε κλειστο διαφραγμα f3.5-4.5-5.6 και ενω το χαμόγελο πηγε στα αυτιά απο την αποδοση της LX15 με ανοιχτό διάφραγμα κάνω και το ανάποδο δηλ. φορτώνω και τα υπόλοιπα αρχεία της LX15 με πιο κλειστό διάφραγμα και παθαίνω πλάκα. Θολουρα αμέσως μόλις φευγεις απο το κέντρο και αυτο συμβαινει σε ολες τις εστιακές :argue:

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ - ΚΑΝΤΕΜΙΑ !
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Για να επανέλθουμε στο θέμα ποιότητα, ανεξάρτητα από το συγκεκριμένο κομμάτι, ακόμα και η γριά GM1+12-32 είναι καλύτερη από όποια 1“ είχα /έχω, δηλαδή rx100mkI/mkIII, TZ100, LX10 - πολύ καλύτερη!

Από εκεί και πέρα βέβαια, παραμένει το όφελος σε μέγεθος και τα επιμέρους χαρακτηριστικά της κάθε μιάς - στην συγκεκριμένη περίπτωση ο πολύ φωτεινός φακός με την καλή σταθεροποίηση επιτρέπει χεράτες νυχτερινές λήψεις...
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,838
Καλά ο 12-32 πέρα ότι δεν έχει την ίδια φωτεινότητα, από τα 20mm και πάνω σε 2 κόπιες που είχα ήταν ''σούπα'' και αισθητά χειρότερος από την Lx10....κάθε φακός έχει τα καλά και τα κακά του.
 

Bakalakos

AVClub Enthusiast
7 October 2014
806
Καλαμάτα
Καλά ο 12-32 πέρα ότι δεν έχει την ίδια φωτεινότητα, από τα 20mm και πάνω σε 2 κόπιες που είχα ήταν ''σούπα'' και αισθητά χειρότερος από την Lx10....κάθε φακός έχει τα καλά και τα κακά του.

Μήπως έχεις δείγματα να μας δείξεις για αυτήν την αισθητή διαφορά; Συνήθως ακούμε τα καλύτερα για τον 12-32 και ακούγετε λίγο παράξενο αυτό.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Panasonic LX10-LX15

Στο δικό μου τεστ πάντως με ανοιχτά διαφραγματα η LX10 σε εσωτερικό χώρο (του γραφείου μου) στα 3-4μ που την τεσταρα ήταν ελαφρως πίσω σε οξυτητα της GX800+12-32, φυσικά τα δείγματα με τον 12-32 είχαν 1-2 στοπ παραπάνω ISO αρα λιγότερο θόρυβο και ίσως καλυτερο χρωμα αλλά με ανοιχτό τελειως διάφραγμα η LX10 δεν είχε το ίδιο βάθος πεδίου σε ολα τα αντικείμενο που είχα στο κάδρο για να πω με σιγουριά αν οι διαφορες ήταν πιο μεγάλες. Για να είχα πλήρη εικόνα έπρεπε να τις τσεκαρω και στα ίδια διαφραγματα αλλά αυτό κατέστη αδύνατο λόγω του προβλήματος που διαπίστωσα με την LX10. Έχω δείγματα κρατησει αν θέλετε αλλά από Τρίτη που θα επιστρέψω. Στην γεωμετρία ο 12-32 δίνει πιο σωστά αποτελέσματα (λογικό)

Υπόψην υπάρχει και διαφορα κάδρου 4/3 της gx800 vs 3/2 της LX10. Γενικα οι διαφορες θα εντοπίζονται στο ποσο καλό κομμάτι εχεις από LX10 και από 12-32 (ναι δεν έχουν όλοι ίδια απόδοση). Και έχω καλό γενικά κομμάτι 12-32.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Να προσθέσω κι ένα περίεργο (για μένα) φαινόμενο που διαπίστωσα πριν λίγο δουλεύοντας κάποια αρχεία: αφού αφήσεις το DxO να κάνει την "βρώμικη δουλειά", εάν συνεχίσεις χειροκίνητα την διόρθωση της προοπτικής, το IQ βελτιώνεται κι άλλο στις περιοχές που γίνεται η διόρθωση - στις γωνίες δηλαδή. Θα προσπαθήσω να ανεβάσω τα 2 αρχεία κάποια στιγμή για να γίνει αντιληπτό τι εννοώ.

Γενικώς πάντως η 1" θέλει δουλειά για να δώσει αποτελέσματα που αντέχουν σε επισκόπηση 1:1, ειδικά αν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές. Ναι, είναι πολύ καλύτερες από τις compact με αισθητήρες 1/2.3" και 1/1.7" καθώς και τα κινητά, αλλά ως εκεί...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Συνέχεια στα περιέργα. Ηρθε σήμερα η νέα LX15 και δεν εχω στειλει ακομη την παλιά πίσω. Λεω λοιπόν πριν κοπιάρω τα settings απο την παλιά στην νέα και τις τεστάρω δίπλα δίπλα, ας κάνω και παλι μια σειρά δοκιμων.

Ιδιος στόχος η βιβλιοθηκη του γραφείου μου στα 3μ με κεντρο εστίασης ένα στόχο ασημί με μαυρη τσόχα για βελάκια, στα 24mm εστιακή με διάφραγμα f1.4-5.6 , μόνη αλλαγή απο τα τεστ της Πεμπτης αντί για μονό σημείο (μικρό) βάζω το σημειακό που κάνει και PIP μεγενθυνσης. Εκεί παθαίνω πλάκα |: όλες νετ με εξαιρεση την f5.6 που επεσε η τχαύτητα σε 1/25. Στραβοκαταπίνω και αρχιζω να μυριζομαι τι συμβαινει. Ξανατραβώ με ιδιες ρυθμίσεις και μονό μικρό σημείο. Μονο η πρώτη σε f1.4 νετ οι αλλες μαυρα χάλια. Τελικο αποτέλεσμα δείχνει ότι το πρόβλημα δεν είναι ο φακός αλλά το σύστημα εστίασης. Ο στόχος ειναι καθαρός και ευκολος με αντίθεση , δεν θα έπρεπε να δυσκόλευε τη μηχανή να κάνει τέτοιο λάθος και μάλιστα συνεχές και μόνο στα κλειστά διαφράγματα (υποθέτω ότι θα συμβαινει σε ολες τις εστιακές αύριο θα το δώ)

Βάζω 4 φωτό διπλα απο f1.4-2 (εχω μεχρι και το 5.6 τα ιδια ειναι) , με μονο σημείο κεντρικό μικρό, ολος ο στόχος

Screenshot (1).jpg

και κροπ διπλα απο το κεντρο, φαινεται ποσο πιο καθαρό είναι το πρόσωπο στην πρώτη με f1.4 :

Screenshot (4).jpg

ενώ βάζοντας το σταυρόνημα εστίασης (μόνο στις Panasonic τό έχω δεί) το αντιστοιχο κροπ δίνει παντού καθαρή φωτό και μάλιστα όσο το f ανεβαινει είναι πιο καθαρή η φωτό (που ειναι και λογικό).

Screenshot (6).jpg

Το ίδιο θα συμβαινει και στις αλλες εστιακές υποθέτω. Σημερα έγινα μούσκεμα με την μηχανή (εφαγα βροχάρα Χολαργό , ψιλοστέγνωσα στο κέντρο κατεβαινοντας και με αποτελείωσε στο Δελτα Φαλήρου), δεν εχω όρεξη να το ψαξω πιο πολύ. Εκανα το τεστ περιμένοντας να στεγνωσω λιγο να πάω σπίτι. Αυριο περισσότερες συγκρίσεις παλιάς και νέας να δώ αν το ίδιο συμβαινει και με αυτή (αυτο είναι πιθανό αν έχουν ίδια ευαισθησία στην εστίαση)
 
16 July 2006
7,501
HAMBURG
Δεν εχει επιλογη για εστιαση σε πιο ανοιχτο πλαισιο ;; ενοω να μη βαζεις σημειακο αλλα λιγο πιο ευρυ πλαισιο ...
αν στο πιο ευρυ πλαισιο τα παει μια χαρα αστην ετσι !
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Καταρχην θέλεις να εχεις άποψη που έχει εστιασει η μηχανή , οπότε το μονό σημείο είναι αυτό που σε τεστ και με ρηχό διάφραγμα δίνει το σωστό αποτέλεσμα (ο κανόνας). Το μέγεθος του σημείου δηλ. το κουτί επιρροής του η μηχανή σε αφήνει και να το μεγαλώσεις ή να το μικρύνεις ανάλογα με το θέμα που εχεις. Εγώ το είχα βαλει στο πιο μικρό κουτί και με αυτό αποδεδειγμένα η μηχανή έκανε για κάποιο λόγο λανθασμένη εστίαση. Μπορώ να το μεγαλώσω φυσικά αλλά ποτέ δεν είχα σε Panasonic τέτοιο πρόβλημα με αυτή την επιλογή στα 3μ και με αυτό τον στόχο. Θα το κάνω προφανώς αύριο που θα έχω χρόνο. Θα ξεκινήσω με το default μέγεθος του σημείου και βλέπουμε.

Εκτός αυτού εχεις διαφορες επιλογές , μπορείς να βάλεις πολλά σημεία όπου η μηχανή εστιάζει όπου βρει αντίθεση και πιο κοντά , να φτιάξεις γκρουπ από σημεία εστίασης δικά σου οριζόντια κάθετα, ρομβο, τετράγωνα κλπ. να ανοίξεις εστίαση σε πρόσωπο , να κανεις tracking κλπ. Αυτά όμως είναι για άλλες καταστάσεις. Η μηχανή πρέπει να εστιάζει στα 3-4μ και να δίνει σωστό αποτέλεσμα στον στόχο με το μόνο απλό σημείο. Και εμένα κάνει μπιπ άμεσα, δίνει επιβεβαίωση ότι εστιάζει ακαριαία (όπως όλες οι Panasonic σε SAF) αλλά η εστίαση ΔΕΝ είναι σωστή. Θα δοκιμάσω αύριο και με μεγαλύτερο κουτί στο μόνο σημείο, αν και εκεί τα βρει σκούρα τι να πω. Θα δω και το δεύτερο κομμάτι.

Διευκρινϊζω ότι την σωστή εστίαση στο δεύτερο σετ σε όλα τα διαφραγματα την έδωσε μόνο με την επιλογή σταυρόνημα που είναι σημειακή εστίαση δηλ. είναι μικρότερο ακόμη από το κουτί του μονού σημείου που εγώ έκανα χρήση πιο πάνω. Με την επιλογή αυτή η εστίαση αργεί αρκετά αλλά είναι πάντα ακριβής και συνήθως το βλέπεις και άμεσα γιατί στιγμιαία ζουμάρει, οπότε επιβεβαιώνεις και αφού γυρίσει αυτόματα πίσω στο καδράρισμα πατάς το κλείστρο μέχρι τέλους. Όταν δεν βιάζομαι με αυτή την επιλογή δουλεύω ή για πολύ μικρά αντικείμενα με buzzy background, είναι το τελευταίο δεξιά , ενώ το μόνο σημείο είναι η δεύτερη επιλογή.

AF-Modes.jpeg
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Περίεργο φαίνεται - αλλά βέβαια πιστεύω στα μάτια μου. Την δικιά μου συνήθως την έχω με μονό πλαίσιο (κουτάκι), στο ελάχιστο μέγεθος και εστιάζει σφαίρα και σωστά. Αν θυμάμαι καλά την πήρες καινούρια οπότε δεν παίζει να έχει ξεμείνει κάποια ρύθμιση από προηγούμενο ιδιοκτήτη, αλλιώς θα πρότεινα ένα reset και επανέλεγχο...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Την πρώτη τεσταρω ακόμη, έχει θέμα με την εστίαση όχι με τον φακό από αυτό που διαπίστωσα, ποσο σημαντικό είναι και με τι συνθήκες το παρουσιάζει θέλει κιαλλο ψάξιμο.

Η δεύτερη είναι στο κουτί της σφραγισμένη ακόμη. Δημήτρη εγώ την σεταρα την μηχανή, παρθένα ήταν. Άμεσα εστιάζει και επιβεβαιώνει αλλά η εστίαση μόλις κλείσω διάφραγμα χάνει την ακρίβεια της με το σημείο που τη δουλεύεις και εσυ. Είναι κουλό πραγματι και μου έχει βαλει δυσκολα. Έχοντας το δεύτερο κομμάτι ελπίζω να βγάλω άκρη και να δω ποια θα κρατήσω. Βέβαια αν είναι οκ μπορώ να κρατήσω και τις δυο αλλά τη δεύτερη θα την πληρώσω χωρίς να έχω cashback. Που και πάλι καλή τιμή θα είναι. Δεν έχει νόημα όμως για να το κάνω.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Λοιπον απο την Τρίτη έχω κάνει αρκετα τεστ στα 2 κομμάτια με θέματα κοντινά και μακρινά σε ολες τις εστιακές και έχω λύσει κάποιες απορίες μου αλλά παραμένουν και ερωτηματικά.

Ειμαι σίγουρος ότι τα κοινά προβλήματα που εντόπισα και στις δυο μηχανές έχουν ως βάση κυρίως την εξαιρετικά δύσκολη σχεδίαση του φακού. Θαύματα (φωτεινός φακός, μικρός και με καλή απόδοση παντού) δεν γίνονται δυστυχώς και ολα έχουν το κόστος τους. Εχοντας εμπειρία απο 2 κομμάτια πλέον τα οποία δουλευω δίπλα δίπλα, θεωρώ ότι τα προβλήματα που είδα σε αυτά θα είναι λίγο πολύ κοινά και στις αλλες μηχανές, απλά οι περισσότεροι δεν το ψάχνουν τόσο, ούτε έχουν υπερβολικές απαιτήσεις απο αυτου του είδους τις μηχανές. Για να μείνει κάτι χρήσιμο απο την εμπειρία μου θα πρότεινα σε όσους έχουν την μηχανή:

Ως γενικό κανόνα να τραβουν μέρα νυχτα με ανοιχτά διαφράγματα. Το difraction έρχεται πολύ νωρίτερα απο f5.6 λόγω της 1". Οποια και να κρατήσω απο τις δύο έχω προαποφασίσει να τη δουλευω με διάφραγμα απο f2.8-3.2 το πολύ στις εστιακές 28-72mm και απο f1.4-2.0 στα 24mm. Αυτο ακόμα και την ημέρα κάνοντας χρήση του Low Iso (λόγω 1/2000 max shutter)

Δευτερος κανόνας, τραβηξτε πάνω απο μία φωτογραφία στο ίδιο κάδρο επανεστιάζοντας, μπορει η επόμενη φωτό να είναι πολύ καλύτερη. .Δεν νομίζω πως είναι απο shutter shock (αν και δεν το έψαξα να βγαλω το μηχανικο κλείστρο). Υποθέτω ότι όταν η μηχανή εστιαζει ο φακός δεν κάθεται πάντα με τον ίδιο τρόπο και στην ίδια ακριβώς θέση και ακριβώς παράλληλος με τον αισθητήρα. Δεν μπορω να το αποδείξω αλλά αυτο νομίζω πως συμβαίνει. Oi μηχανες δίνουν επίσης περίεργο αποτέλεσμα και στις αλλαγές διαφράγματος (και σε ολες τις εστιακές) αφού είδα ότι το πεδίο εστίασης αλλάζει υπογωνία δίνοντας εστιασμένες και ανεστίεστες πλευρές ανισότροπα. Αυτο βέβαια μπορεί να οφείλεται και σε αυτό που περέγραψα πρίν. Μετά απο 3 ημέρες τέστ δεν έχω πάρει συνεχόμενα και ίδια αποτελέσματα απο καμία από τις δυο μηχανές. Αλλου ειναι η μια καλυτερη την μια στιγμή αλλου η αλλη μετά απο λίγο, το γράφεις κάτω επαναλαμβάνεις το τέστ και είναι ολα τούμπα.

Τα πιο σωστά και επαναλήψιμο αποτελέσμα τα πήρα με το σταυρόνημα εστίασης τόσο για κοντινά όσο και για μακρινά θέματα. Αυτός είναι ο τρίτος κανόνας.

Αυτά, να πώ επίσης ότι στα τέστ έχω αφαιρέσει την ρύθμιση diffraction correction φοβούμενος έξτρα πείραγμα στα άκρα. Πρέπει αυριο να στείλω την μία πίσω γιατί θα την πληρώσω διπλά.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,838
Η δικιά μου Κώστα στα 24mm και σε f1,4 τα βγάζει θολά αν το θέμα σου είναι πάνω από 4-5 μέτρα. Πρέπει να πας τουλάχιστον f1,8 για να είναι καθαρή η φώτο. Γενικότερα έχω παρατηρήσει και εγώ ότι δεν βγάζει πάντα σωστά την φώτο και αν ξανατραβήξεις μπορεί να βγει καλύτερα.
Χρήσιμες οι σκέψεις σου Κώστα, όταν βρεις χρόνο πες μας και λίγα πράγματα για το πως έστισες την Jpeg engine, αυτό περιμένω από εσένα!!χιχι
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Απάντηση: Re: Panasonic LX10-LX15

Δεν εχω ασχοληθεί καθόλου με το jpeg , μου εχουν φαει ενα σκασμο χρονο οι δοκιμές. Αν ηξερα ότι δυσκολα βγαζεις συμπέρασμα τι ακριβώς συμβαινει δεν θα το παλευα τόσο. Αλλά είναι η πρώτη compact μηχανή που τεστάρω τόσο εξονυχιστικά. Υπάρχει λόγος που βγαινουν ξέχωρα πολυ μικρά φακουδάκια και δεν είναι φωτεινά π.χ. για τα 4/3 ο 12-32 , ο οποιος έχει πιο ισσοροπημένη απόδοση. Εδω με αυτή πρεπει να κανεις προσευχή να σου κάτσει σωστά εστιακη- διάφραγμα - απόσταση

Να φανταστείς ότι κράτησα τελικά τη δευτερη παρότι η πρώτη είχε αψεγαδιστο κοντινό 24mm f1.4 και πολυ καλυτερο μακρινο 35mm/2.8-3.2 . Το κομμάτι που κρατησα απλά έκανε τα λιγότερο κουλά.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Σίγουρα αυτός ο φακός ήταν δύσκολος στον σχεδιασμό κι ακόμα πιο δύσκολος στην υλοποίηση, με αποτέλεσμα να έχει πράγματι "ανισόρροπη" συμπεριφορά. Είναι η μόνη από τις μηχανές μου που είναι ρυθμισμένη να τραβάει ριπή (στο αργό), ακριβώς για τους λόγους που περιγράφει ο Κώστας. Τραβάς 3-4 και 99% κάποια βγαίνει πολύ καλή/άριστη, με την προϋπόθεση ότι έχεις στο μυαλό σου το 2,7 Χ... για το διάφραγμα: το 5,6 Χ 2,7 = 15,2 είναι επιεικώς οριακό, το 4 Χ 2,7 = 10,8 είναι το τυπικό όριο. Το καλό είναι ότι έχεις το δαχτυλίδι που τα γράφει, οπότε είναι δύσκολο να κάνεις λάθος - αφού συνηθίσεις - αυτό βέβαια λίγο έως πολύ ισχύει για όλες τις 1", κι εμένα δεν μου φαίνεται περίεργο λόγω... πολυετούς αρμονικής συμβίωσης με το φορμά! :flipout:

Τέλος, για καλό jpeg θεωρώ βασικό την ρύθμιση της καμπύλης έκθεσης, τουλάχιστον +2 σκιές -2 φωτεινά (η δική μου είναι στο +3/-3), difraction auto, ISO έως 400 πλην ειδικών περιπτώσεων, iresolution low, idynamic off, και photo style scenery με contrast -1, sharpness 0, NR -1.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,595
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Συμφωνώ Δημήτρη απλά δεν ξέρω αν τελικά βοηθά η ριπή τόσο (εσυ που την εχεις πιο πολύ καιρό το ξέρεις) γιατί αν δίνει αυτη αποτέλεσμα έστω μια τοτε ειναι θέμα κλείστρου και όχι φακού αφού η μηχανή εστιάζει και ο φακός κλειδώνει στο πρώτο καρέ . Εγώ προτείνω δίπλα τριπλό καρέ αλλά με επανεστίαση στο κάθε καρέ γιατι θεωρώ οτι ο φακός κάθε φορά που εστιάζεις ισσοροπει σε λίγο διαφορετική θέση. Για δες το και εσυ και ο Νίκος να δούμε πως μπορούμε να έχουμε περισσότερες επιτυχημένες.

Μολις βρω χρόνο θα κάνω και σύγκριση μηχανικού και ηλεκτρονικού κλείστρου.
 
Last edited by a moderator: