Re: Πρόταση για top 3 compact ανά κατηγορία τιμής
Στην προηγούμενη κατηγορία τιμής (~250 ) τα πράγματα ήταν σχετικά απλά. Εδώ όμως στις "καλύτερες" χωρίς οικονομικά πλαίσια συμβαίνει το αντίθετο ακριβώς, διότι
όταν δίνεις τα χρήματα με τα οποία αγοράζεις μια DSLR, πρέπει καταρχήν να το κάνεις συνειδητά και κατά δεύτερον να προσέξεις για να μην ψάχνεις πως θα ξεφορτωθείς το νέο σου απόκτημα μετά από μερικές ημέρες…
Το ζητούμενο από τις φωτογραφικές αυτές είναι
η μέγιστη δυνατή ποιότητα εικόνας, σε συνδυασμό με την φορητότητα και την ευκολία χρήσης. Τα δύο πρώτα είναι σχετικώς αντικειμενικά , αλλά η ευκολία είναι μάλλον υποκειμενικό θέμα. Παράδειγμα : για κάποιους ευκολία σημαίνει αυτοματισμός , ενώ για άλλους άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις. Επίσης για κάποιους ο 24mm της Pany είναι κριτήριο αγοράς, ενώ για κάποιους άλλους τα 60mm στο άλλο άκρο την βγάζουν από το παιχνίδι. Η G11 «τα έχει όλα» αλλά πρώτον ζυγίζει 400gr, και δεύτερον ο φακός της είναι λίγο πιο σκοτεινός από τις LX3, S90 και GR III που είναι καταπληκτική με τον 28mm φ1.9 αλλά … ζουμ? Και 640 ?
Δυστυχώς μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, άρα :
- Σταθμίζουμε τις πραγματικές ανάγκες μας (και όχι των γνωστών μας, της θειάς μας κ.λ.π.)
-
Διαβάζουμε προσεκτικά τις πιο πάνω παρουσιάσεις , και τα review από τα links όπως και τις εμπειρίες των φίλων που είχαν την ευγένεια να τις μοιραστούν μαζί μας.
- Χρησιμοποιούμε τα comparometers
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
http://www.dkamera.de/testbericht/bildqualitaet.html
Η άμεση σύγκριση δίπλα-δίπλα είναι καίριο κριτήριο μερικές φορές. Κάτι σημαντικό που πρέπει να δείτε εδώ είναι η
τονικότητα (η χροιά της χρωματικής παλέτας) σε συνδυασμό με την
ισορροπία λευκού (αποκαλυπτικό: αν η ετικέτα του ποτού και ο χάρακας είναι όντως λευκά ή «περίπου» λευκά…)
- Επισκεπτόμαστε καταστήματα, κατά προτίμηση εκείνα που τις έχουν σε λειτουργία, και τις «δοκιμάζουμε» πως κάθονται στο χέρι μας , ζητάμε από τον υπάλληλο να τις ελευθερώσει από τα συστήματα ασφαλείας και τις βάζουμε (αν μπαίνουν) στην τσέπη, τραβάμε μερικές δοκιμαστικές ψαχουλεύοντας τις ρυθμίσεις, τα χειριστήρια, τα μενού κ.λ.π. Τσεκάρουμε την οθόνη και το οφθαλμοσκόπιο (αν έχει). Δεν «ψαρώνουμε» - ένα σκασμό λεφτά θα δώσουμε!
Μια ανακεφαλαίωση , και οι προσωπικές μου εκτιμήσεις:
Canon S90 : Για μένα η «κατ’ εξοχήν» compact αυτής της άτυπης κατηγορίας. Το μέγεθος είναι «σωστό», μπορεί να λειτουργήσει σαν snap shot χωρίς να φοβίζει, ενώ παράλληλα προσφέρει ευκολία manual ρυθμίσεων (με κάποια μικρή περίοδο προσαρμογής). Επιπλέον έχει φακό με τυπικό εύρος ζουμ και πολύ φωτεινό, ο οποίος σε συνδυασμό με το αποτελεσματικό stabilizer, δίνει πλεονέκτημα κάποιων stop το βράδυ.
Panasonic LX3 : Η διαφορετική αυτή μηχανή είναι μονόδρομος για όσους γοητεύονται από τα 24mm του επίσης πολύ φωτεινού φακού της, αδιαφορώντας για τα μόλις 60mm του «τηλεφακού» και το κάπως μεγαλύτερο από το συνηθισμένο μέγεθος της. Αν θέλετε κάτι που να συνδυάζει τυπική χρήση point & shoot ίσως είναι καλύτερα να πάρετε κάποια άλλη (παρότι έχει ένα σωρό αυτοματισμούς).
Canon G11 : Η «μικρή DSLR» έχει πολύ καλό εύρος ζουμ, αρκετά φωτεινό φακό και καλή (αν και όχι εφάμιλλη με τις δύο προηγούμενες) πλέον συμπεριφορά όταν πέσει το σκοτάδι. Η άμεση πρόσβαση σε όλες τις ρυθμίσεις, χωρίς να μπλέκεις στα μενού, είναι η χαρά του manual τύπου, ενώ στο auto δουλεύει μια χαρά (αρκεί να μην πατήσεις κατά λάθος κάποιο κουμπί). Το βασικό μειονέκτημα (για κάποιους) είναι το μέγεθος και το βάρος… στο «τσεπάκι μας» ΔΕΝ μπαίνει.
Οι υπόλοιπες… κακά τα ψέματα, είναι στον ίσκιο των προηγούμενων.
Η
Ricoh GR III είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, καταπληκτικό φακό – αλλά σταθερής εστίασης κι αυτό μαζί με την εξωπραγματική τιμή της, την κάνουν επιλογή για πολύ λίγους. Υπάρχουν βέβαια και οι GX200 – GX100, αλλά παραμένει το θέμα διαθεσιμότητα – αντιπροσωπία (σε μια Photovision ήταν παρόντες και μου φάνηκαν καταρτισμένοι και συμπαθείς, αλλά δεν έχω περισσότερα στοιχεία).
Sigma DP2 : περίπου ίδια περίπτωση , συν οι (αρνητικές) εμπειρίες του Βλασίδη…
Nikon P6000 : η φθηνότερη , αλλά η ποιότητα εικόνας είναι σαφώς υποδεέστερη από τις «τρείς καλύτερες», για να μην αναφερθούμε και στην κατηγορία ~250 - βλέπε f200EXR και DSC-WX1…
…και εδώ σαν επίλογο να επαναλάβουμε (για άλλη μια φορά) αυτά που λένε κι υπόλοιποι φίλοι:
-Μακριά από το κυνήγι του καινούριου για το καινούριο (π.χ. κυκλοφορούν ακόμα Fuji f10-11 στα 100 καινούριες)
- Οι διαφορές από την
καλή compact των 240 στην καλύτερη των 400 είναι σχετικά μικρές και εντοπίζονται περισσότερο στην ευκολία πρόσβασης σε manual ρυθμίσεις και λιγότερο στην ποιότητα εικόνας. Με τα 160 της διαφοράς βέβαια παίρνεις άλλη μια μηχανούλα… Γι αυτό θα σας συνιστούσα να δείτε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ στα comparometer τις δύο «φτηνές»
f200EXR και
DSC-WX1 συγκριτικά με την υποψήφια «ακριβή» επιλογή σας ,
ειδικά αν δεν ασχοληθείτε με τα αρχεία RAW* και την εκ των υστέρων επεξεργασία στον υπολογιστή.
- Αν θέλουμε ντε και καλά ποιότητα φωτογραφίας DSLR , αγοράζουμε DSLR - τελεία και παύλα… έεε συγνώμη ξέχασα τις m4/3, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία
Νομίζω ότι με τα παραπάνω ολοκληρώθηκε μια πρώτη προσέγγιση στο θέμα compact. Μπορεί οι επαγγελματίες και οι σοβαροί χομπίστες να τις βλέπουνε «κάπως» , αλλά μην ξεχνάμε ότι αποτελούν την πρώτη επαφή της απόλυτης πλειοψηφίας όσων ασχολούνται με το άθλημα.
Έτσι πιστεύω ότι προσφέρθηκε βοήθεια σε αυτούς ακριβώς που την έχουν ανάγκη – τους νέους φίλους της φωτογραφίας…
Για τους πιο σχετικούς που δεν έχουν ασχοληθεί με τις μικρές, αλλά το σκέφτονται για να έχουν πάντα μια μηχανή στην τσέπη, ελπίζω να αποτελέσουν ένα καλό αρχικό «μπούσουλα» για την έρευνα τους…
Σε επόμενα post θα ασχοληθούμε με μεταχειρισμένα ή/και παλιά μοντέλα, καθώς και με ειδικές κατηγορίες όπως super zoom και αδιάβροχες – antishock .
Όπως πάντα αναμένονται: γνώμες, σχόλια, εμπειρίες από χρήση – επαφή και ότι άλλο θεωρείτε χρήσιμο.
*Τα αρχεία RAW περιέχουν ανεπεξέργαστα δεδομένα όπως τα προσλαμβάνει ο αισθητήρας της μηχανής. Τα συνηθισμένα jpeg έχουν υποστεί επεξεργασία και συμπίεση με αποτέλεσμα την απώλεια πληροφορίας και συνεπώς μικρότερα περιθώρια επέμβασης και διορθώσεων. Τραβώντας λοιπόν RAW έχουμε μια «δεύτερη ευκαιρία» να παρέμβουμε στο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα προγράμματα υπολογιστή. Επειδή όμως είναι ασυμπίεστα και περιέχουν περισσότερες πληροφορίες έχουν μεγαλύτερο όγκο, οπότε η μνήμη γεμίζει πιο γρήγορα, ενώ η μηχανή γίνεται λίγο πιο «αργή».
:five::five::five: