Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
348
Εμένα που μου αρέσει το black background και η καθαρότητα γενικά στον ήχο και τα δυναμικά δε νομίζω ότι θα μου αρέσει πιο πολύ ο ήχος του πικαπ από ένα high end ψηφιακό . Όμως στην τελική γούστα είναι αυτά. Αντικατέστησα την coax και έβαλα Audioquest carbon optical γιατί δεν ήθελα ούτε ψήγμα θορύβου
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,205
127.0.0.1
Ξέχασες να αναφέρεις το υπόλοιπο πικάπ και το DIY phono.. ;)

5k vs 20k λοιπόν.
Με option να δώσω 1-2k€ και να πατήσει το CD των 20k στον λαιμό;

Επίσης για να είναι δίκαιη η σύγκριση πρέπει να είσαι βέβαιος ότι το βινύλιο και το αρχείο / CD είναι ακριβώς το ίδιο master.

Ναι βρε, αλίμονο, οι Rotting Christ και οι Behemoth έχουν κάνει ένα σωρό remaster! Άσε που παίζει ρόλο και ποιος ήταν ο μαέστρος! :ROFLMAO:

Εμένα που μου αρέσει το black background και η καθαρότητα γενικά στον ήχο και τα δυναμικά δε νομίζω ότι θα μου αρέσει πιο πολύ ο ήχος του πικαπ από ένα high end ψηφιακό .

Αυτά με σωστό στήσιμο τα έχεις. Και αν δεν συνηθίζεις να κάνεις scratch με τους δίσκους σου. Ok, κάποιο λίγο θόρυβο θα τον έχεις πιθανόν, αλλά όπως είπες είναι θέμα γούστου. :)

Τα νουμεράκια βέβαια που γράφουν στα CD για εντυπωσιασμό είναι για γέλια.
Ok, μπορούν να έχουν δυναμικά της τάξης των 100db. Wow...
Με τι ενισχυτή και σε τι εντάσεις;
Να δούμε λίγο τι σημαίνουν τα 30db σε δυναμικά για να δούμε πόσο χαζά είναι τα 100;
Για να ακούμε μουσική στα 85db και να μας σκάσει μία μπότα στα 115db θα χρειαστούμε έναν ενισχυτή της τάξης των 2x512W και υπογλώσια για όλη τη γειτονιά.
Για τα 118, (33 db) έναν μικρούλη 2x1000+
Για τα 121 (36db) 2x2000 και πάει λέγοντας.
Ότι ηχεία και να έχουμε, από πολύ πιο πριν θα έχουμε πάρει τα μεγάφωνα στις μασχάλες.

Έτσι όπως το θέτεις σωστό ακούγετε (y)

Στο bandcamp.com τα συγκροτήματα δίνουν τους δίσκους τους και σε άυλα αν θέλεις να τα αγοράσεις, για κάπου 5€.
Αν αγοράσεις το CD, σου δίνουν τα άυλα δώρο.
Είναι η δουλειά τους, δεν είναι κάτι που περνάει από χέρι σε χέρι και δεν ξέρεις σε τι ποιότητα το έκανε rip ο πρώτος. :)
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
348
Οκ στην πραξη εχεις δικιο συμφωνω για τα δυναμικα. Ισως σε καποια κομματια κλασσικης εκει φανει η διαφορα. Αλλα νομιζω η απαντηση ειναι στα καλα r2r dacs για να εχεις τα καλα και των δυο κοσμων.

Απο οτι διαβαζω μια value περιπτωση ειναι η παρακατω


και το ακομα καλυτερο...

 
Last edited:

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,890
@Tzimisce
Σύμφωνοι.
Σε αυτή την περίπτωση έχεις κάποια ασφάλεια πως cd και άυλο έχουν τουλάχιστον προκύψει από το ίδιο μάστερ.

Απλά να υπενθυμίσω πως και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν λεπτομέρειες #@€&!?!0 :eek:.

Πάνε πολλά χρόνια που ρίπαρα cd ή μετέτρεψα wav σε flac αλλά τότε υπήρχε το EAC που προσέφερε ακριβές αντίγραφο.

Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι αλλά αυτό που ξέρω είναι πως λόγω του streaming απαλλάχθηκα από τέτοια βάσανα.

Και ναι, στα ψηφιακά υπάρχουν ισάριθμοι ή και περισσότεροι λάκκοι από τα αναλογικά άμα μας αρέσει να παιδευόμαστε και να ψειρίζουμε τη μαϊμού αλλά αν δεν θέλουμε να μπούμε σε αυτή τη διαδικασία με κινητό, spotify και bluetooth τελειώνει εκεί η ιστορία.

Όσο για το trickle down της υψηλής πιστότητας σε ποιο οικονομικές κατηγορίες διαφωνώ. Μόνο στο λογισμικό το βλέπω να συμβαίνει αλλά τις περισσότερες φορές δεν προσφέρει ποιότητα αλλά δυνατότητες.
Στο hardware δεν υπάρχουν πολλά παραδείγματα γιατί κατά τη γνώμη μου το κόστος δεν προκύπτει από τη χρήση της τεχνολογίας αλλά από την υλοποίηση και την κλίμακα παραγωγής.
Το Google Chromecast Audio κόστιζε λιγότερο από 50€ και εμπεριέχει τεχνολογία που το κάνει να φαντάζει allien tech σε σχέση με την πλειοψηφία των συσκευών αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας.
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
348
Οταν κανουν αποσβεση του κοστους του research and development μιας τεχνολογιας απο το high end, το οποιο ειναι τις περισσοτερες φορες πολυ πιο μεγαλο απο τα ιδια τα υλικα, πουλωντας αρκετα τεμαχια ακριβα, μετα το να το μεταφερουν σε χαμηλοτερη κατηγορια για να κανουν πιο ανταγωνιστικο το προιον ειναι φυσικο επακολουθο. Πχ μου ερχεται τωρα παραδειγμα απο ηχεια τα tweeter diamond των b&w nautilus 800 που τα βαλαν στην σειρα 700...
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,418
Θεσσαλονίκη
Σύμφωνα με την λογική που λένε οι Άγγλοι «trickle down», και σημαίνει ότι τεχνογνωσία μεταφέρεται από το high end στα πιο εισαγωγικά μοντέλα με την πάροδο των χρόνων ενώ τα high end αποκτούν την τεχνολογία /υλικα αιχμής της εποχής , θα έπρεπε 20 χρόνια πριν το high end να πλησιάζεται από πιο εισαγωγικά μοντέλα του σήμερα . Οποτε ο πληθωρισμός ισχύει αλλά αντισταθμίζεται από την εξέλιξη . Διότι δεν είναι μόνο τα ακριβά υλικά και ο ακριβός τρόπος να κανεις κάτι αλλά είναι και ο έξυπνος σχεδιασμός που μπορεί να σου δώσει αποτέλεσμα με πιο αποδοτικό λόγο τιμής προς αξία .
Το High End σπανίως έχει κάνει με την τεχνολογία αιχμής....
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,205
127.0.0.1
Απλά να υπενθυμίσω πως και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν λεπτομέρειες

Θεωρώ ότι σε αυτή την περίπτωση γίνεται το αντίστροφο.
Δηλαδή το studio θα ηχογραφήσει ψηφιακά και μετά θα μεταφέρει στο CD.
Δεν υπάρχει λόγος να γίνει το αντίθετο. Να έχει δηλαδή το ψηφιακό, να το κάψει στο CD και μετά να το κάνει rip.
 
  • Like
Reactions: tonal

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,890
Θεωρώ ότι σε αυτή την περίπτωση γίνεται το αντίστροφο.
Δηλαδή το studio θα ηχογραφήσει ψηφιακά και μετά θα μεταφέρει στο CD.
Δεν υπάρχει λόγος να γίνει το αντίθετο. Να έχει δηλαδή το ψηφιακό, να το κάψει στο CD και μετά να το κάνει rip.
Σωστό κι αυτό
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
348
Το High End σπανίως έχει κάνει με την τεχνολογία αιχμής....
Καταλαβαινω που το πας και οτι τα υλικα και η αρχιτεκτονικη εχουν κοστος...αλλα αυτα πραγματικα που πλεον κανουν τη διαφορα απο το παρελθον ειναι οι νεες τεχνολογιες.

Πχ η chord και η ακομα πιο high end επιπεδου grimm και η ακομα πιο πολυ msb χρησιμοποιουν fpga chips δικα τους για να λυσουν θεματα που δεν μπορουν να λυθουν με κλασσικες υλοιποιησεις dac.

Στα ηχεια τωρα... το πιο σημαντικο προβλημα σε ενα οικιακο χωρο το μπασο.... Η dutch & dutch με το 8c σχεδιασε ενα ηχειο που θα παιξει αψογα σε καθε χωρο και θα παρεις full range σχεδον ηχο χωρις προβλημα στο μπασο λογω τοποθετησης με τη λεγομενη "καρδιοειδη σχεδιαση".

Στους ενισχυτές οι purify class d …
 
Last edited:

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,418
Θεσσαλονίκη
Καταλαβαινω που το πας και οτι τα υλικα και η αρχιτεκτονικη εχουν κοστος...αλλα αυτα πραγματικα που πλεον κανουν τη διαφορα απο το παρελθον ειναι οι νεες τεχνολογιες.

Πχ η chord και η ακομα πιο high end επιπεδου grimm και η ακομα πιο πολυ msb χρησιμοποιουν fpga chips δικα τους για να λυσουν θεματα που δεν μπορουν να λυθουν με κλασσικες υλοιποιησεις dac.

Στα ηχεια τωρα... το πιο σημαντικο προβλημα σε ενα οικιακο χωρο το μπασο.... Η dutch & dutch με το 8c σχεδιασε ενα ηχειο που θα παιξει αψογα σε καθε χωρο και θα παρεις full range σχεδον ηχο χωρις προβλημα στο μπασο λογω τοποθετησης με τη λεγομενη "καρδιοειδη σχεδιαση".

Στους ενισχυτές οι purify class d …
Η τεχνολογία και η εξέλιξη των υλικών σίγουρα βοηθάνε αλλά τις περισσότερες φορές η ιδέα από πίσω είναι αρχαία.

Αυτό που μάλλον εξελίσσεται ουσιαστικά είναι η εμπειρία των σχεδιαστών.

Πανάκριβα DAC (που παίζουν πολύ καλά) είναι υλοποιήσεις R2R ή χρησιμοποιούν τα αρχαία τσιπάκια TDA. Ακόμα και το FPGA είναι παλιό σαν ιδέα. Απλά έχουν μάθει να το προγραμματίζουν καλύτερα.

Μην πιάσουμε τους πανακριβους ενισχυτές που βασίζονται σε κυκλώματα της δεκαετίας του 70.

Καρδιοειδής απόκριση επιτυγχάνεται πολύ εύκολα με απλό εντοιχισμό των ηχείων (flush mounting) χωρίς την ανάγκη χρήσης dsp. Κλπ.

Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις όπου η σύγχρονη τεχνολογία ενσωματώνεται σωστά και βοηθάει.

Τέλος πάντων είναι μεγάλη συζήτηση που όπως όλες οι ανάλογες συζητήσεις δεν πρόκειται να καταλήξει πουθενά :ROFLMAO:
 
Last edited:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,735
πετρουπολη
Γι'αυτό το esoteric της 20ετίας παίζει ακόμη....παπάδες.
Έχει και κάτι άλλο: κορυφαίο μηχανισμό ανάγνωσης. Που πάντα έπαιζε τεράστιο ρόλο αλλά οι περισσότεροι έριχναν το βάρος στο dac.
Ki όμως είχε μεγαλύτερη σημασία για ένα player να εχει έναν κορυφαίο μηχανισμό ανάγνωσης από το να έχει το τελευταίας γενιας dac.
Μεγάλο ποσοστό των σημερινών players- ακόμα και στην κατηγορία των 5000 ευρώ- παίζουν πλέον με μηχανισμούς cd-rom, αφού οι παραδοσιακές εταιρίες που εφτιαχναν μηχανισμούς (sony,phlips) έχουν σταματήσει.
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,624
Kως
Η τάση τα τελευταία χρόνια είναι η παραγωγή dac/streamer/pre , παίζουν φανταστικά..άκουσα τα τελευταία της Linn και ... ανησύχησα.. πανάκριβα.
Στα καθ' ημών,στο σύστημα μου με τα τέσσερα φθηνής κατηγορίας dac,το upgraded Meridian τους κάνει.. πλάκα.
Κάτι που είπα για το Meridian Cd-Recorder του 1992 κοντά στα 5000 ευρώ τότε με την ισοτιμία.
Το τεστ το έχω,δεν το έβαλα ακόμα αλλά κάτι που ξέχασα να πω είναι ότι λόγω μιας τεχνολογίας της Meridian ,ο κλώνος έπαιζε καλύτερα απ' το original, επειδή μείωνε την ύπαρξη jitter.
Έχω ακούσει πολλά καλά CD Player, ακριβά, όμως πιο tidal?ποια hi res?
Η σκηνή που ανοίγουν είναι απίστευτη
ακλόνητη,ενώ η μουσικότητα στο πάνω σκαλί.
Τέλος πάντων μουσική και .. ξερό ψωμί.Να τι μας έμεινε.
Αυτό που είναι εκτός του θέματος,αλλά πρέπει να το θίξω είναι ότι η αναπαραγωγή Radio programme στην χώρα μας που έχει μουσικούς παραγωγούς με γνώσεις,με πολλές δεκαετίες εμπειριών, υπολείπεται από ξένους σταθμούς όπως ο P tre της Σουηδίας με πολλά αφιερώματα σε κλασσική μουσική.. ατελείωτες ώρες ποιότητας και μουσικότητας.
Με Ίντερνετ από εκεί και με Fm τοπικό.
Εδώ τρεις μήνες προσπαθώ να συνδέσω το POS με την ταμειακή και είναι ανέφικτο.με τις διακοπές και παρεμβολές από τα Τουρκικά παράλια το πρόγραμμα τα παίζει..
Κάθε βράδυ έχω γύρω στις 1 μετά τα μεσάνυχτα μια διακοπή και σέρνεται,άλλαξα και τους τέσσερις παρόχους,έφερα και τους τεχνικούς τους.. παρεμβολές το πόρισμα, οπότε το jitter βγαίνει φθηνότερα και παίζει μουσικότερα..
 

Λάκης

AVClub Fanatic
26 September 2007
13,844
Είμαι παντού
Με την κεφαλή των 300€ που έχω αυτή τη στιγμή στο πικάπ, ίσως ένα esoteric.
Όταν ξεμπερδέψω με το καλό από φροντιστήρια και σχολές και πάω σε zyx και πάνω, ή φτιάξω την benz, άστο... 😂
Θεωρώ όμως ότι ένα σύγχρονο Esoteric, ίσως των 3k να πιάσει το cd μου.
Δηλαδή, όταν θα πάρεις σύνταξη!
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,624
Kως
Το άκουσα στην εκπομπή του Γιάννη Πετρίδη πριν καμιά 20αριά μέρες,τώρα το διαβάζω και στο Hi-Fi News τεύχος Απριλίου του 24.
Η αύξηση των εσόδων στην Μουσική Βιομηχανία αυξήθηκε από 20 bn στα 26 bn την τελευταία 20ετία,σύμφωνα με το IFPI (International Federation of Phonographic Industries)..
Αλλά... 'while physical music sales totalled 20 bn of revenue in 2002,that figure has now dropped to 4,6 bn.Streaming value reached 17,5 bnin 2022..'
Αυτό είχε κάποιες αντιδράσεις σε κάποιες χώρες όπως στην Ουρουγουάη σχετικά με τα 'ποσοστά' που έφερε το Stopify στην συγκεκριμένη χώρα.
Αυτό λέγεται ότι θα ακολουθήσει και το U tube ,μέχρι να αρθεί η νομοθεσία..
Τα νούμερα αυτά που βλέπουμε σε views ούτε θα μπορούσαν να ονειρευτούν ποτέ οι Beatles,R.Stones,Elvis..
Σε 4 ώρες η παρουσία του νέου δίσκου ενός Rapper είχε 5 εκατομμύρια views. (δεν θυμάμαι το όνομα, αλλά θα το βρω απ το Ert Echo).
Aν είχα την δυνατότητα να αγοράσω π.χ. το Beg,Borrow,Play σε cd ή δίσκο ,ή να το 'κάψω' θα το προτιμούσα απ το streaming,αλλά ...
εδώ απ το Utube
Βeg,Borrow,Play -The Outer Worlds Jazz Enseble feat Chip Wickham.


 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,624
Kως
Stopify στην Oυρουγουάη λόγω ενός νομοσχεδίου.. αύριο επανέρχομαι.
Το πρόβλημα με τους μανατζαραίους είναι μεγάλο στην πλατφόρμα.
Αυτό το γνωρίζω από πρώτο χέρι,καθώς οι τρεις δουλειές του γιού μου με δύο γκρουπ,αντί να πλασαριστεί απ' τους ίδιους, οικειοποιήθηκε από μάνατζερ και μετά από παράπονα και παρέμβαση των P.R των γκρούπ λύθηκε το πρόβλημα.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,205
127.0.0.1
Να πιάσουμε λίγο και μία άλλη πτυχή όπου ειδικά εμείς οι "βινυλιάκηδες" χάνουμε κατά κράτος;
Ας πάρουμε ως θέσφατο ότι το βινύλιο σαν μέσο μεταφοράς μουσικής έχει όντως την καλύτερη ποιότητα.
Αν συμφωνούμε ή όχι δεν έχει σημασία, απλά για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς.

Πόσες φορές αγοράσαμε βινύλιο και ακούγεται σαν να το έγραψε κάποιος με το κινητό του;
Να έχεις δώσει 30,40 ή 50€ για έναν δίσκο και αυτός να μην ακούγεται!
Και δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. ειδικά σε κάποια είδη μουσικής.
Στο βινύλιο λοιπόν θα κλαις τουλάχιστον 30€, στο CD 10€, στο streaming απλά πας παρακάτω...
Θα οδηγήσει αυτό τις δισκογραφικές στο να προσφέρουν στον πελάτη τους αυτό ακριβώς που ζητάει όταν αγοράζει έναν δίσκο;
Θα γίνουν καλύτερες οι ηχογραφήσεις;
Νομίζω πως όχι.
Για αυτό βλέπω ζοφερό το μέλλον των υλικών μέσων.
Κάποιο ρομαντικοί (ανώμαλοι) θα μείνουμε να πληρώνουμε, όσο μπορούμε, το υλικό μέσον.