Πως εννοείτε τον πολύ καλό ήχο στο Home Cinema;

13 March 2007
683
Βόλος
Θα προσπαθήσω να μείνω εντός θέματος...

Δεν θα ήθελα να μιλήσω τεχνικά, για τον λόγο που ζήτησε ο συνονόματος αλλά και γιατί οι τεχνικές μου γνώσεις είναι ελάχιστες. Το ίδιο και οι εμπειρίες. Οπότε προσωπικά για εμένα ο πολύ καλός ήχος σημαίνει το εξής:

Χωρίς να το έχω ζήσει, βαθμολογώ με τα εξης κριτήρια:

Το να νιώθεις ότι βρίσκεσαι κυριολεκτικά αλλού . Οι τοίχοι εξαφανίζονται.
Το να νιώθεις το ωστικό κύμα από μια έκρηξη (ένοιωσα κάτι παρόμοιο στην αίθουσα Vmax σκηνή Iron Man με τανκ. Ένοιωσα τον αέρα από τα SUB)
Σε συνδυασμό με το πρώτο, να υπάρχει η αίσθηση του χώρου στον ήχο- δηλαδή η "σωστή" τοποθέτηση του ήχου στον χώρο από το υλικό και player. Και να μην υπάρχουν κενά στην περίμετρο- (5.1 vs 6/7.1)
Να μην υπάρχει κανένα είδους πρόβλημα, π.χ τσίριγμα/κλιπάρισμα/μπούκωμα.
Σε συστήματα με Sub να γεμίζει το sub τα χαμηλά ωραία...
Aν πρόκειται για κάποιο Live, αν μου έκλειναν τα μάτια να μην καταλάβαινα ότι είμαι σπίτι μου.

Τέλος να μπορώ να ακούσω ως και την πτώση μιας καρφίτσας σε μια ηχογράφηση / ταινία :)

Μάλλον τελικά περιέγραψα ουτοπικά πράγματα, τουλάχιστον για το budget που κατέχω... και πιθανόν για ότι θα ακούσω στην ζωή μου :) Όπως να'χει έτσι κρίνω τον καλό ήχο!
 

tolisspi

Supreme Member
3 May 2009
3,754
ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Αν και το τοπικ αναφερεται σε ακριβα και ποιοτικα συστηματα, αυτο που εχω να πω για την δικια μου εμπειρια με ενα entry level ενισχυτη sony str-de585 και sony sa-ve545h σετ ηχειων ειναι οτι ειμαι οχι και τοσο ικανοποιημενος με το παραπανω συστημα. Τα πισω ηχεια (αποσταση 2,20 μ. διαγωνιως απο τη θεση θεασης και σε υψος 1,50 μ. περιπου) δεν φανερωνουν τις λεπτομερειες και εχω κανει πολλες προσπαθειες με τις ρυθμισεις του ενισχυτη να το φτασω σε καποιο επιπεδο. Το sub μπορω να πω οτι ειναι πολυ καλο γιατι γεμιζει τον χωρο χωρις να προδιδεται η θεση του.
Αντιθετα ενας φιλος, εχει βαλει στο σαλονι του (20τμ περιπου) ενα σετ ηχειων creative 5.1 για pc, 8ετιας, με ενσωματωμενο ενισχυτη στο sub και το αποτελεσμα των ηχειων ειναι κορυφαιο. Πραγματικα ακους και την καρφιτσα. Εχουν αρκετα κρυσταλλινο ηχο. Τα πισω ηχεια ειναι καπως κοντα στη θεση θεασης (1μ. στο πλαϊ, στο υψος του κεφαλιο). Δυστυχως το sub δεν ειναι καλο. Ακουγεται σαν κομπρεσερ!
Δυστυχως δεν εχω ακουσει αλλά συστηματα 5.1. (ισως αυτο ειναι καλο, γιατι διαφορετικα θα απογοητευτω!!!!)
 

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Ναι καλό είναι να μην μπερδεύουμε τα σύκα με τα πορτοκάλια.
Αλλο το ps3 άλλο τα stand alone players.To που γίνεται η αποκωδικοποιήση μετράει και πολύ μάλιστα.Αλλοιώς την κάνει ο ενισχυτής και αλλοιώς το player. Τα εχουμε ξαναπεί αυτά.Καλό το ps3 αλλά λίγο στο συγκεκριμένο θέμα.Το καλύτερο είναι αφήνεις το player να κάνει bitstream το σήμα του δίσκου και απο εκεί αναλαμβάνει ο ενισχυτής.Ελάχιστα player όπως το denon a1udi κάνουν τόσο καλή δουλειά στην αποκωδικοποίηση.
Τα υπόλοιπα καλό θα είναι να αρκεστούν στον ρόλο τους ως transports.Tώρα το ps3 το μόνο που είναι καλό είναι για παιχνιδομηχανή.

Παλληκάρι θα μου δώσεις τότε κανά φράγκο να αγοράσω καλύτερο player, μιας κι εγώ δεν τα χω και είπα να ξεκινήσω με κάτι στο μπορώ να συνδυάσω και τα δύο; Χα χα χα χα μη το πάρεις στραβά αλλά για τα λεφτά που βγάζω και διαθέτω το ps3 αυτή τη στιγμή είναι το κορυφαίο στον πλανήτη για μένα!!!!!!!
 

stelios67

Established Member
4 June 2011
296
Ολικη αληθοφανεια του ακουστικου περιβαλοντος της ταινιας, καθαροι διαλογοι (ειδικα για αυτους που βλεπουν χωρις υποτιτλους).

Αληθοφανεια.
Η οπτικη πληροφορια να ταυτιζεται με την ακουστικη οσον αφορα ενταση και τοποθετηση στο χωρο. Αυτο σημαινει και ελλειψη κενων 360 μοιρες σφαιρικα γυρω απο τη θεση ακροασης. Ταυτοχρονα σημαινει και φυσικοτητα, δηλαδη να ακους το κυμα της θαλασας σα κυμα (αν κλεισεις τα ματια να φανταζεσαι οτι εχεις μπροστα σου θαλασσα και οχι κατι σα νερο που κανει θορυβο). Αυτη ειναι και η ουσια του ηχου στο HC.

Τωρα εσκεμμενα δεν αναφερθηκα σε εντασεις αναφορας γιατι, κατα την αποψη μου ειναι το μονο υποκειμενικο στον ηχο. Καποιοι αρεσκονται να ακουν δυνατοτερα απο καποιους αλλους και αυτο ειναι σεβαστο. Αυτο που κατανταει ομως τερατουργημα ειναι να θες να ακους με τρομερη διακυμανση εντασης διαφορετικες συχνοτικες περιοχες γιατι εξ ορισμου αυτο ειναι πλασματικη παραμορφωση της φυσικοτητας. Για να γινω συγκεκριμενος φανταστειτε καποιον που του αρεσει να ακουει διαλογους στα 60db και τις χαμηλες συχνοτητες στα 110 db (πχ τη βοη ενος αεροπλανου ή μια εκρηξη). Απλα αυτο δεν ειναι φυσικο. Φυσικα παλι ο καθενας ρυθμιζει και ακουει αυτο που γουσταρει οπως καποιος μπορει να βαζει 15 κουταλιες ζαχαρη στο καφε του!

Τωρα πως προσεγγιζεις το ιδανικο, τουλαχιστον οπως το ορισα παραπανω. Κατα την εκτιμηση μου ο χωρος (σχεδιασμος και φροντιδα) συνεισφερει κατα 35%, ο εξοπλισμος κατα 35% και η σωστη ρυθμιση για το υπολοιπο 30%. Τι σημαινει αυτο οτι για ενα καλο αποτελεσμα δεν απαιτειται να δαπανηθουν υπερογκα ποσα αλλα να δαπανηθουν με συνεση. Ακομα και ενα χαμηλου οικονομικου προφιλ συστημα μπορει να υπερκερασει ενα κατα πολυ ακριβοτερο αρκει ο κατοχος του να εχει ριξει το ιδιο βαρος στην πρωτη και τριτη παραμετρο. Επειδη φυσικο ειναι να μην εχει βεβαια γνωσεις, ειδικα για τη ρυθμιση, μπορει να ζητησει τη βοηθεια ενος ειδικου οπου συγκριτικα με ελαχιστο κοστος να ακουσει οχι απλως τα μεγιστα απο το συστημα του αλλα απιστευτα πραγματα. Οποιος εχει τη σοφια πορευεται καπως ετσι, οι υπολοιποι ψαχνουν στα αστρα να βρουν ο,τι ειναι διπλα τους!
 

stelios67

Established Member
4 June 2011
296
Σημειο αναφορας ολων των παραπανω ειναι αποκλειστικα οι θεσεις ακροασης ΚΑΙ ΟΧΙ ολος ο χωρος. Εδω ειναι δυσκολο πχ να φερεις το μπασο να ακουγεται σωστα στις θεσεις ακροασης θα μπορεσεις να το πετυχεις σε ολο το δωματιο; ουτοπια. Εξαλου οποιος βλεπει καποια ταινια συνηθως δεν καθεται σε πολυθρονα με ροδακια με σκοπο να πηγαινει βολτες μεσα στο δωματιο!
 

iMAX 3D

New member
25 August 2014
21
...
5) Φυσικά την δυνατότητα να μπορούν όλα ανεξαιρέτως τα ηχεία στον χώρο μοας να δηλωθούν χωρίς βία ως Large έτσι ώστε να μην βρωμίζουμε το sub με δουλειές άλλων.

Σειρά σας φίλοι μου...

Γιατί πολλοί αναφέρουν ότι ακόμη και μεγάλα να είναι τα ηχεία μας, πρέπει να τα δηλώσουμε όλα ως small;
 

K.ROMPOTIS

AVClub Fanatic
22 August 2009
10,924
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Κι ο Κυριακάκης του Audyssey προτείνει το ίδιο πράγμα αλλά εγώ ρωτώ το εξής: Εγώ κι ο κολλητός μου έχουμε τον ίδιο ενισχυτή και τα ίδια ηχεία αλλά διαφορετικούς χώρους, πως γίνεται σε μένα και τα βγάζει large ενώ του φίλου small? Δεν μπορεί, κάτι "ακούει" το μικρόφωνο και του τα βγάζει μικρά παρόλο που έχουμε το ίδιο ηχείο δαπέδου (B&W 603 S2) Εγώ επειδή έχω μάθει να πηγαίνω με τα manual, αφήνω όπως είναι όλες οι ρυθμίσεις του ενισχυτή, τώρα ο καθένας πράττει όπως νομίζει.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,695
Αθήνα
Γιατί πολλοί αναφέρουν ότι ακόμη και μεγάλα να είναι τα ηχεία μας, πρέπει να τα δηλώσουμε όλα ως small;

Γιατί δεν λαμβάνουν υπ' όψη πως λειτουργεί το bass management σε όλους τους A/V και το προτείνουν ως μπλουζάκι one size fits all. Πρόκειται για απολίθωμα του παρελθόντος.

Σε κάποιους A/V το σημείο cross είναι κοινό για όλα τα κανάλια. Για να δουλέψει λοιπόν η αποκοπή και ανακατεύθυνση χαμηλών για όλα τα ηχεία μας (έτσι πρέπει να γίνεται) δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να τα δηλώσουμε όλα small.

Το καλύτερο είναι να μην υπάρχει καθόλου το small/large και για κάθε ηχείο να ορίζεις απλά το σημείο αποκοπής.
 

iMAX 3D

New member
25 August 2014
21
Γιατί δεν λαμβάνουν υπ' όψη πως λειτουργεί το bass management σε όλους τους A/V και το προτείνουν ως μπλουζάκι one size fits all. Πρόκειται για απολίθωμα του παρελθόντος.

Σε κάποιους A/V το σημείο cross είναι κοινό για όλα τα κανάλια. Για να δουλέψει λοιπόν η αποκοπή και ανακατεύθυνση χαμηλών για όλα τα ηχεία μας (έτσι πρέπει να γίνεται) δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να τα δηλώσουμε όλα small.

Το καλύτερο είναι να μην υπάρχει καθόλου το small/large και για κάθε ηχείο να ορίζεις απλά το σημείο αποκοπής.

Ο δικός μου ενισχυτής, μου δίνει τη δυνατότητα να ορίσω το σημείο αποκοπής, μόνο όταν δηλώσω το συγκεκριμένο ηχείο ως small. Στο large δεν υπάρχει αυτή επιλογή.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,695
Αθήνα
Ο δικός μου ενισχυτής, μου δίνει τη δυνατότητα να ορίσω το σημείο αποκοπής, μόνο όταν δηλώσω το συγκεκριμένο ηχείο ως small. Στο large δεν υπάρχει αυτή επιλογή.

Ναι. Αχρείαστο δηλαδή το βήμα να το δηλώσεις small για να σου ανοίξει την επιλογή του cross.

Σε άλλους AV, ορίζεται το σημείο αποκοπής μέχρι τα 40Hz, και η αμέσως επόμενη επιλογή είναι full range ή large. Με λίγα λόγια, το small δεν υπάρχει πουθενά και δεν εξυπηρετεί τίποτε άλλο εκτός από την ταλαιπωρία και το μπέρδεμα του χρήστη.

Πολυυυυύ παλιά, όταν οι AV processors ήταν πολύ απλοί, η ρύθμιση ήταν small ή large με σταθερό σημείο αποκοπής. Είναι κάτι που έχει ξεμείνει από το παρελθόν.
 

iMAX 3D

New member
25 August 2014
21
Ναι. Αχρείαστο δηλαδή το βήμα να το δηλώσεις small για να σου ανοίξει την επιλογή του cross.

Σε άλλους AV, ορίζεται το σημείο αποκοπής μέχρι τα 40Hz, και η αμέσως επόμενη επιλογή είναι full range ή large. Με λίγα λόγια, το small δεν υπάρχει πουθενά και δεν εξυπηρετεί τίποτε άλλο εκτός από την ταλαιπωρία και το μπέρδεμα του χρήστη.

Πολυυυυύ παλιά, όταν οι AV processors ήταν πολύ απλοί, η ρύθμιση ήταν small ή large με σταθερό σημείο αποκοπής. Είναι κάτι που έχει ξεμείνει από το παρελθόν.

Στο αυτόματο καλιμπράρισμα όμως, παρ' όλο που τα ηχεία μου είναι το σετ της Jamo, το D6, όρισε το κεντρικό και τα surround ως large και τα front ως small!!! Έτσι τα έχω αφήσει... :grinning-smiley-043
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,695
Αθήνα
Να γιατί λέω ότι είναι μπέρδεμα το small και το large. Σκέφτομαι ότι ο ενισχυτής σου προκειμένου να ενεργοποιήσει σημείο αποκοπής στα ηχεία που βρήκε ότι μπορούν να αποδώσουν μέχρι ενός σημείου σωστά, τα θεώρησε small για να μπορέσει να ενεργοποιήσει το σημείο αποκοπής.
Γιατί όμως δεν έκανε το ίδιο στο κεντρικό και τα πίσω; Γιατί το αυτόματο σύστημα ισοστάθμισης του ίσως δεν έχει την απαιτούμενη ακρίβεια φίλτρων για να βρει κάτι τέτοιο και δίνει έμφαση στην ακρίβεια των εμπρός. Γιατί ίσως η επιλογή για τον συγκεκριμένο να είναι έτσι, δηλαδή για το κεντρικό και τα surround να ισχύει άλλη κατάσταση φίλτρων (πιο απλών). Γενικώς πολλά γιατί, και ανούσια κατά τη γνώμη μου λόγω του small/large.