Re: Απάντηση: Re: Versus
Με λίγα λόγια Ηλία όσες ακάθρεπτες κάνουν χρήση PDAF στον αισθητήρα τους για να έχουν καλό CAF ή συμβατότητα με παλιούς legacy φακούς <κλέβουν> στις μετρήσεις αλλοιώνοντας την αυτούσια απόδοση του αισθητήρα ? Πιθανώς σε επόμενο στάδιο (Dac)? και αυτό δεν έχει επιπτώσεις κάπου αλλού? και πως αυτό το ποσοστό βελτίωσης μικραίνει ή αυξάνει ανάλογα το μέγεθος του αισθητήρα ? δηλ. η ΕΜ1 και η Α9 που κάνουν χρήση PDAF και έχουν διαφορετικούς στο μέγεθος αισθητήρες έχουν παρόμοιο ποσοστό βελτϊωσης με interpolation?
Στην παλιά ΕΜ1 πάντως κάτι δεν είχαν κάνει σωστά γιατϊ η συγκεκριμένη τεχνική στα ψηλά ISO έδινε πολύ χειρότερα αποτελέσματα στα pixel που υπήρχαν τα PDAF στοιχεία. Καταλαβαίνω βέβαια ότι είναι τεχνικές υπό εξέλιξη που εμείς ερχόμαστε να ερμηνεύσουμε εκ των υστέρων ψάχνοντας τις μετρήσεις DXO κλπ. Περιέργο μου φαίνεται ο Β. Claff να μην έλαβε υπόψην ότι κλέβει η OLYMPUS στο ISO , όλες κλέβουν άλλωστε άλλες λϊγο άλλες πολύ.
ΥΣ
τωρα που σε βρήκαμε θα σε βασανίζουμε στα τεχνικά που βέβαια τους περισσότερους τους αφήνουν αδιάφορους αλλά είναι καλό να βλέπουμε τι σκαρφίζονται οι κατασκευαστές για να λύνουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται από την νέα τεχνολογία.
Κώστα, όπως θα είδες και στο pdf
http://www.imagesensors.org/Past Workshops/2017 Workshop/2017 Papers/R06.pdf η on-sensor PDAF τεχνολογία εξελίχθηκε με τα χρόνια ..
Η αρχικές εκδόσεις ήταν απωλεστικές σε πρόσληψη φωτός διότι απλά σκέπαζαν (σκίαζαν) το μισό απο τα PDAF pixel και μετά απλά πολλαπλασίαζαν την καταγεγραμένη τιμη Χ2 (ή χρησιμοποιούσαν 2Χ ISO) για να την φέρουν σε κανονική φωτεινότητα. Σε αυτή την περίπτωση ο μετρούμενος θόρυβος αυξανόταν. Εκεί αποδίδω εν μέρει** και τις κακές επιδόσεις της A7 όπως και την πτώση επιδόσεων απο canon 600d σε 650d
https://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Canon-EOS-650D-versus-Canon-EOS-600D___813_692
Μετα ήρθαν τα dual-pixel που μειώνουν το πρόβλημα απωλειών φωτός σε πολύ μικρά επίπεδα αλλά και η νέες μη απωλεστικές τεχνικές των τελευταίων Sony (A7RII - A9) και Ε-Μ1ΙΙ με τα διπλά πιξελ.
Στην Ε-Μ1ΙΙ δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς είναι το W shielding (σκίαση μέσα στο πιξελ ??) αλλα πιστεύω οτι τουλάχιστον στα ψηλά ISO τα δεδομένα αυτών των πίξελ εχουν πλήρως υποκατασταθει απο interpolation στο ΙΣΟ 25600 που μέτρησα, τα εν λόγω πίξελ έχουν θόρυβο σαν ISO3200. Βέβαια επειδή μιλάμε για 1/8 των συνολικών πίξελ, η συνολική επιρροή δεν είναι μεγάλη (7% την υπολογίζω). Ισως σε μικρότερα ISO να αλλάζει η στρατηγική (διότι έστω και με μειωμένο φως οι καταγραφές θα είναι αξιοπιστες αρα μπορεί να συμμετέχουν στο τελικό αποτέλεσμα). Δύσκολο να διακρίνει κανείς οπτικά διαφορές (ειδικά σε ομοιογενείς OOF περιοχές το interpolation κάνει καλή δουλειά) αλλά χωρίς εξειδικευμένα τέστ δεν βάζω το χερι στην φωτια. Πάντως το star eating το θεωρώ δεδομένο ..
Επίσης υποψιάζομαι οτι και η Olympus χρησιμοποιεί πιξελ χωρις χρωματικό φιλτρο. Αυτο δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα του ίδιου του πίξελ (όταν είναι αξιόπιστα) απλά αφαιρώντας απο το καθαρό πιξελ τον μέσο όρο των γειτονικών
R G R G
G B C B
R G R G
G B G B
Π.Χ στο C(lear) για να βρούμε το πράσινο που θα καταγραφόταν κανονικά αφαιρούμε απο το "καθαρό πιξελ" τον Μ.Ο των γειτονικών Β(lue) & R(ed) σε συνδιασμό με δόση interpolation των γειτoνικών G(reen)
Στις Sony που χρησιμοποιούν πράσινο φίλτρο σε ζεύγη πράσινου-μπλέ (χωρίς σκίαση) η επιρροή είναι μικρότερη .. μόνο στα μπλέ PDAF υπαρχει υποκατάσταση σε μικρότερες ποσότητες και με μικρότερη επιρροή στο τελικό αποτέλεσμα
https://www.dpreview.com/forums/post/59676460
**Πάντως εκτός απο τα φαινόμενα απωλειών φωτός ή χρώματος και αρα αναγκες αποκατάστασης όπως και πιθανώς προβλήματα star-eating, αναμενόμενο είναι τα συγκεκριμένα πιξελ να είναι πιο θορυβώδη λόγω του οτι δουλεύουν διπλοβάρδια .. μια ιδέα επηρεασμού όλης της γραμής που έχει PDAF πιξελ φαίνεται και στα γραφηματα του B.Claff ..