Quentin Tarantino - Σκηνοθέτης ολκής ή υπερτιμημένος;

Black Mamba

New member
21 January 2019
4
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

KILL BILL VOL. 1 [2003] - Quentin Tarantino

s-l300.jpg



ΥΠΟΘΕΣΗ:
''Ύστερα από τέσσερα χρόνια σε κωματώδη κατάσταση, η Νύφη, μια επαγγελματίας δολοφόνος που προδόθηκε από τους πρώην συντρόφους της και τον εραστή της Μπιλ την ημέρα του γάμου της, συνέρχεται και αντιλαμβάνεται ότι έχει χάσει το μωρό που κυοφορούσε. Τυφλωμένη από μίσος και διψασμένη για εκδίκηση, αποφασίζει να τιμωρήσει αυτούς που την έφεραν σε αυτήν την κατάσταση.''
Παίζουν: Ούμα Θέρμαν, Λούσι Λιου, Ντάρυλ Χάνα, Βιβίκα Α. Φοξ κλπ...


ΑΠΟΨΗ:
Το «Kill Bill Vol. 1» μοιάζει να μην είναι τίποτα περισσότερο από ένα σκληρό κι αιματηρό θρίλερ, όμως η δράση που έχει να προσφέρει είναι αρκετή από μόνη της για να καθηλώσει. Αναμφίβολα, η αισθητική της ταινίας διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στη γοητεία της, αλλά η γοητεία της αυτή προέρχεται και από το βάθος της, το οποίο σχετίζεται με την εκτέλεσή της και με τη συνέχειά της μέσα από το «Volume 2». Ένα έργο το οποίο γίνεται συνεχώς καλύτερο καθώς εξελίσσεται, σαν να ωριμάζει όσο πλησιάζει προς το τέλος του, το «Kill Bill» είναι ένας κινηματογραφικός θρίαμβος που επιβεβαιώνει το αστείρευτο ταλέντο του δημιουργού του. Παρότι το πρώτο μισό της ταινίας υστερεί κάπως σε σενάριο και παρότι η πλοκή της είναι ως επί το πλείστον αργή, το «Kill Bill Vol. 1» του Ταραντίνο κερδίζει τελικά τις εντυπώσεις. Τις κερδίζει διότι είναι μια οπτικοακουστική όαση με εντυπωσιακές σκηνές μάχης, έντονους χρωματισμούς, πολύ σπλάτερ, τρελή ατμόσφαιρα, ένα μαγευτικό soundtrack και πομπώδεις αξιομνημόνευτους διαλόγους.
Λήψεις από διαφορετικές οπτικές γωνίες, πετυχημένος συνδυασμός διαφορετικών τρόπων κινηματογράφησης, εμπνευσμένες σκηνές ανθολογίας, αιχμηροί διάλογοι, σκηνές που αγγίζουν τα όρια του cult, έντονη επίδραση και αναφορές στο ασιατικό σινεμά (ένα μάλιστα από τα κεφάλαια είναι γυρισμένο με τη γιαπωνέζικη τεχνοτροπία του manga anime), αλλά και μουσικά κομμάτια που είτε προσδίδουν ατμόσφαιρα στη δράση, είτε ''σχολιάζουν'' τα δρώμενα, συνθέτουν το σκηνικό μιας ταινίας γεμάτο δυνατές, θεαματικές σκηνές συγκρούσεων, φαντασμαγορική δράση και πλούσια, χορταστική περιπέτεια.
Η Ούμα Θέρμαν φαίνεται πως έχει γεννηθεί για να ερμηνεύσει το ρόλο της Νύφης, συνδυάζοντας άρτια την αποστασιοποιημένη ψυχρότητα μιας φονικής μηχανής κατά επάγγελμα με την ευάλωτη ομορφιά μιας προδομένης γυναίκας. Εξαιρετική στο ρόλο της είναι και η Λούσι Λιου ως Ο-Ρεν Ισιί. Ωστόσο, η ταινία οφείλει τη μαγεία της σχεδόν ολοκληρωτικά στη χορογραφία των σκηνών μάχης, τη μουσική και τη σκηνοθεσία. Είναι μια ταινία που όχι μόνο βλέπεται πολύ ''άνετα'' και ευχάριστα, αλλά αξίζει σίγουρα και πάνω από μία προβολές.
Εν ολίγοις, ένα καταπληκτικά στυλιζαρισμένο υπερθέαμα δράσης και βίας, με όντως απλοϊκό σενάριο, αλλά ταυτόχρονα με εκθαμβωτική σκηνοθεσία και θεϊκή μουσική.
 
Last edited by a moderator:

Black Mamba

New member
21 January 2019
4
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

KILL BILL VOL. 2 [2004] - Quentin Tarantino

MV5BNmFiYmJmN2QtNWQwMi00MzliLThiOWMtZjQxNGRhZTQ1MjgyXkEyXkFqcGdeQXVyNzQ1ODk3MTQ@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg
'


ΥΠΟΘΕΣΗ:
''Η Νύφη, αφού αφηγείται τα αιματηρά γεγονότα που συνέβησαν στην πρόβα του γάμου της, έρχεται αντιμέτωπη με τον Μπαντ και τη μονόφθαλμη Ελ, τα εναπομείναντα μέλη της συμμορίας του Μπιλ, και αναζητά τον τελευταίο στο Μεξικό όπου εκεί την περιμένει μια μεγάλη έκπληξη.''

Παίζουν: Oύμα Θέρμαν, Ντέιβιντ Κάρανταιν, Ντάρυλ Χάνα, Μάικλ Μάντσεν κλπ...


ΑΠΟΨΗ:
Στο «Vol. 2» παρακολουθούμε τη συνέχεια του ταξιδιού της Νύφης, η οποία έχει ορκιστεί εκδίκηση σε βάρος της ομάδας επαγγελματιών δολοφόνων που την πρόδωσαν την ημέρα του γάμου της. Εδώ έχουμε μια τεράστια αλλαγή στο ύφος. Πιο ρεαλιστικό, πιο δραματικό, με πολύ λιγότερη βία και πολύ περισσότερο διάλογο. Μοιάζει περισσότερο με δράμα, παρά με ταινία δράσης όπως ήταν το «Volume 1». Εστιάζει περισσότερο στη σκιαγράφηση χαρακτήρων και στην πλοκή και εμβαθύνει στον διάλογο.
Η αφήγηση της ταινίας εξελίσσεται χρησιμοποιώντας φλας μπακ, τα λεγόμενα ''πηδήματα'' στον χρόνο. Χωρίζεται σε κεφάλαια (όπως και η πρώτη ταινία), που το καθένα προχωρά ακόμη περισσότερο την περιπέτεια και φωτίζει το δράμα. Οι σεκάνς που περιέχει διαθέτουν μεγάλη δραματική δύναμη και πραγματεύονται πρωταρχικά κι αρχέγονα θέματα, όπως τον θάνατο και τη ζωή, τη σύγκρουση του κακού με το δίκαιο κλπ. Σε κάθε περίπτωση υστερεί συγκριτικά με το πρώτο μέρος, το οποίο υπερείχε οπτικά και ηχητικά σε μεγάλο βαθμό. Εκπληκτική παρόλα αυτά είναι η σεκάνς μονομαχίας ανάμεσα στη Νύφη (Ούμα Θέρμαν) και την Ελ (Ντάρυλ Χάνα), ενώ αντίθετα μάλλον απογοητεύει η τελική μονομαχία της με τον Bill (Ντέιβιντ Κάρανταιν), για την οποία άλλα θα περίμενε ο θεατής με όσα βλέπει μέχρι εκείνο το σημείο...
Εν ολίγοις, πολύ καλή και διαφορετική συνέχεια του πρώτου μέρους, με βάρος στον διάλογο (όπως και σε παλιότερες ταινίες του Ταραντίνο) και με λιγότερη δράση, εξαιρετικά διασκεδαστική όμως και πάλι, με στυλ και "άποψη". Είναι φανερό πως ο Tαραντίνο ξεκίνησε με στόχο να προσφέρει στον κινηματογράφο μια ταινία που θα αποτίνει φόρο τιμής στα αγαπημένα του κινηματογραφικά είδη. Εν τέλει, μας έδωσε ένα έργο που όχι μόνο κατάφερε να σαγηνεύσει κοινό και κριτικούς, αλλά και να καταλήξει σημαντικό κομμάτι της ιστορίας αυτών ακριβώς των ειδών από τα οποία γεννήθηκε. Το «Kill Bill» θεωρείται αναντίρρητα, μέχρι και σήμερα, μία από τις πιο ολοκληρωμένες και καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα.
 
Last edited by a moderator:

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Re: Quentin Tarantino - Κουέντιν Ταραντίνο - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Ολκης και καραολκης.
Και μαλιστα δασκαλος ( οπως ειπαμε προσφατα στο νημα με τις ταινιες που ειδαμε).

Αφησε στιγμα στον κινηματογραφο και εχει δικη του υπογραφη.

Εμενα αντιθετα τα Κιλ Μπιλ ειναι αυτα που μ'αρεσουν λιγοτερο απο το εργο του. Που φυσικα μ'αρεσουν κι αυτα.


Ouuuuups !

Τωρα που προσεξα τη δημοσκοπηση... το Sin City δεν ειναι του Ταραντινο. Του Ροντριγκεζ (που ειναι "μαθητης" του ενταξει αλλα ξεχωριστη υπαρξη ;) ) και του καλλιτεχνη γραφικων τεχνων Frank Miller, που εχει ματι και αποψη και...πισω απο την καμερα
 
Last edited by a moderator:

DeadlyLittleMiho

New member
29 January 2019
6
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Πολυ καλη ταινια, καλυτερη απο την πρωτη για μενα (με μικρη διαφορα βεβαια). Οντως, εκπληκτικη η μονομαχια Ουμα Θερμαν - Νταρυλ Χανα.

Εμενα μου αρεσει πολυ ο Ταραντινο, δεν ειμαι εγω αρμοδια να κρινω ποιος η τι ειναι υπερεκτιμημενο και τι οχι. Αν τον αγαπαει ο κοσμος, γιατι να ειναι υπερεκτιμημενος; επειδη καποιοι δεν καταλαβαινουν τις ταινιες του, δεν σημαινει οτι ειναι υπερτιμημενος.. αγαπημενες ταινιες μου του Κουεντιν ειναι τα Kill Bill, Pulp Fiction, Jackie Brown και Death Proof. Πολυ ιδιαιτερος σκηνοθετης, και να πουμε οτι δεν εχει κανει καν σπουδες σκηνοθεσιας.
 
Last edited by a moderator:

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Εμενα μου αρεσει πολυ ο Ταραντινο, δεν ειμαι εγω αρμοδια να κρινω ποιος η τι ειναι υπερεκτιμημενο και τι οχι. Αν τον αγαπαει ο κοσμος, γιατι να ειναι υπερεκτιμημενος; επειδη καποιοι δεν καταλαβαινουν τις ταινιες του, δεν σημαινει οτι ειναι υπερτιμημενος.. αγαπημενες ταινιες μου του Κουεντιν ειναι τα Kill Bill, Pulp Fiction, Jackie Brown και Death Proof. Πολυ ιδιαιτερος σκηνοθετης, και να πουμε οτι δεν εχει κανει καν σπουδες σκηνοθεσιας.

Δεν υπαρχουν αρμοδιοι αγαπητη συμφορουμιτησα. Υπαρχουν απλα καποιοι που καναν σπουδες (ιστοριας) κινηματογραφου αλλα αυτο δεν λεει τιποτα για το γουστο τους και την ληψη τους των πραγματων.
Ο Ταραντινο δεν εχει αναγκη να περασει απο λουκι. Εχει μαθει τα της τεχνικης που μαθαινει καθε σπουδαστης επαγγελματων του ειδους και επειτα εχει καποιες χιλιαδες δισκους (βινυλια) στη δισκοθηκη του και ενα μυαλο που σφιζει απο φαντασια εικονες και πιθανους χαρακτηρες και ευκαιριακους διαλογους
Για αυτο ειναι σχετικα "απλο'... πριν καθε δημιουργια φιλμ προηγειται μια στιγμη δημιουργιας.
Παιρνςι ενα δισκο τον βαζει να παιζει και αρχιζει να φανταζεται προσωπα, εικονες, καταστασεις... μετα περναει στον δευτερο και τον τριτο... και ετσι δημιουργειται η κατασταση.
Οσον με αφορα τετοιους μαστορες γουσταρω για σκηνοθετες, γεματους ηχο και εικονα στο κεφαλι πριν ξεκινησουν, και οχι τιποτα "κουλτουριαρηδες" που προσπαθουν με μια μεραρχια "αρμοδιων" να εξηγησουν γιατι εκαναν ενα φιλμ.
 
Last edited by a moderator:

DeadlyLittleMiho

New member
29 January 2019
6
Απάντηση: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Αυτο λεω, οτι παρα το γεγονος οτι δεν σπουδασε, τον θαυμαζω πολυ γι'αυτα που εκανε/κανει. :)
Ο κινηματογραφος πρωτα ειναι διασκεδαση και μετα τεχνη.
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Ο Ταραντίνο είναι ένας διασκεδαστικός και εξαιρετικός remixer όπου έχει αντιγράψει άπειρες σκηνές/διαλόγους από άλλες ταινιες.
Εχει δυτικοποίησει και ολόκληρες ταινίες της ανατολής, όπως τα kill bill 1,2 τα οποία είναι αντίγραφα του Lady snowblood 1,2.

Δεν έχει κάνει τίποτα το πρωτοποριακό σε αφήγηση ή σκηνοθεσία. Η εταιρία του bande a part είναι ένας φόρος τιμής στην ομότιτλη ταινία του Jean luc-Godard

https://vimeo.com/19469447


https://www.cheatsheet.com/entertainment/8-scenes-quentin-tarantino-stole-from-other-movies.html/

https://www.google.com/url?sa=i&sou...aw1DTbtvcPM6t120OFdFhp1e&ust=1548965855832976
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Kαι η χιονατη του αιματος 1 & 2 (κινηματογραφικο) αντιγραφο ειναι... ενος Μανγκα.
Και ο Ταραντινο εκτος απο εξαιρετικος ακροατης Μουσικης ειναι και μανιωδης αναγνωστης ολης της παλπ κουλτουρας οχι μονο Ιταλικης Γαλλικης και Αμερικανικης αλλα επισης και των Ιαπωνικων Μανγκα.

Ειναι το υσιαστικοτερο χωνευτηρι ολης της συγχρονης ποπ κουλτουρας απο Τοκυο και Χονγκ Κονγκ εως Παρισι και Λος Αντζελες.
Τα εχει αφβμοιωσει τα εχει στο πετσι του και τα βγαζει ντιρεκτ στη φατσα του θεατη του.

Ποτε του δεν εκρυψε οτι καθε του δημιουργια ειναι ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ σε πρωγενεστερα μνημεια της κινουμενης εικονας (και ηχου) με ολη την παρωδια για να προσγειονεται ο καθε αιθεροβαμων... ακομα και στους τιτλους του.

Εγω τον θεωρω πρωτοτυπο στην σκηνοθεσια σε πολλα επιπεδα με πρωτο και κυριο βεβαια το Παλπ Φιξιον...

Και παλι για τα γουστα μου δεκα Γκονταρ δεν φτανουν στον αστραγαλο ενος Ταραντινο, που ακομα και οταν σε κοροϊδευει καταμουτρα σε καποια περασματα του, ειναι καλυτερος και ειλικρινεστερος απο ενα κρυοκολο Γκονταρ που το κανει κρυμμενος πισω απο την πλατη σου.

Προσωπικα μπορω να ξαναδω οποιαδηποτε στιγμη οποιοδηποτε φιλμ του Ταραντινο με μεγαλη απολαυση και με φιλους και μονος.... οποιαδηποτε στιγμη...., ενω με Γκονταρ οχι, εκτος απο ενα μονο το A bout de souffle. Kαι το Mepris μονο και μονο για την Μπριζιτ που γατουλιζει. Τπτς αλλο.
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Kαι η χιονατη του αιματος 1 & 2 (κινηματογραφικο) αντιγραφο ειναι... ενος Μανγκα.
Και ο Ταραντινο εκτος απο εξαιρετικος ακροατης Μουσικης ειναι και μανιωδης αναγνωστης ολης της παλπ κουλτουρας οχι μονο Ιταλικης Γαλλικης και Αμερικανικης αλλα επισης και των Ιαπωνικων Μανγκα.

Ειναι το υσιαστικοτερο χωνευτηρι ολης της συγχρονης ποπ κουλτουρας απο Τοκυο και Χονγκ Κονγκ εως Παρισι και Λος Αντζελες.
Τα εχει αφβμοιωσει τα εχει στο πετσι του και τα βγαζει ντιρεκτ στη φατσα του θεατη του.

Ποτε του δεν εκρυψε οτι καθε του δημιουργια ειναι ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ σε πρωγενεστερα μνημεια της κινουμενης εικονας (και ηχου) με ολη την παρωδια για να προσγειονεται ο καθε αιθεροβαμων... ακομα και στους τιτλους του.

Εγω τον θεωρω πρωτοτυπο στην σκηνοθεσια σε πολλα επιπεδα με πρωτο και κυριο βεβαια το Παλπ Φιξιον...

Και παλι για τα γουστα μου δεκα Γκονταρ δεν φτανουν στον αστραγαλο ενος Ταραντινο, που ακομα και οταν σε κοροϊδευει καταμουτρα σε καποια περασματα του, ειναι καλυτερος και ειλικρινεστερος απο ενα κρυοκολο Γκονταρ που το κανει κρυμμενος πισω απο την πλατη σου.

Προσωπικα μπορω να ξαναδω οποιαδηποτε στιγμη οποιοδηποτε φιλμ του Ταραντινο με μεγαλη απολαυση και με φιλους και μονος.... οποιαδηποτε στιγμη...., ενω με Γκονταρ οχι, εκτος απο ενα μονο το A bout de souffle. Kαι το Mepris μονο και μονο για την Μπριζιτ που γατουλιζει. Τπτς αλλο.
Εντάξει και οι flat liners πιστεύουν ότι η γη είναι επίπεδη αλλά είναι έτσι;

Ο Γκοντάρ μας αρέσει η όχι, ανανέωσε την κινηματογραφική γλώσσα όσο κανένας άλλος και είναι μέσα στους μεγάλους πρωτοπόρους και ανανεωτές μαζί με Griffith, Αιζενσταιν, Welles.
Ο Ταραντίνο είναι μεγάλος θαυμαστής τού όπου όμως δεν ανανέωσε απολύτως τίποτα, έκανε όμως διασκεδαστικές ταινίες.

Το αν μπορούμε να ξαναδούμε ένα φίλμ ή αν προσωπικά μας άρεσε, δεν έχει να κάνει με την αξία του. Και Griffith ή Αιζενσταιν μπορεί να μην θέλουμε να ξαναδούμε, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήταν μεγάλοι πρωτοπόροι.

Το pulp fiction που αναφέρεις, δανείζετε την αφηγηματική φόρμα του a bout de souffle του Γκοντάρ.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Πρωτον η αφηγηματικη φορμα, οι φορμαλισμοι, και αλλοι τετοιοι οροι ψευδο-τεχνικοι, και ολα αυτα που λεγονται απο Ραφαηλιδηδες δε μου λενε τιποτα.
Τους αφηνω στους επαγγελματιες να κανουν αυτο που θελουν οταν φτιαχνυν ενα φιλμ, και το μονο που με ενδιαφερει ειναι το αποτελεσμα. Το τελικο προϊον και η επαφη του μαζι μου.

Δευτερον η παραμυθία του φιλμ που ανεφερα, δεν εχει καμμια σχεση με καμμια παραμυθια κανενος γκονταρ. Ουτε τα διαφορα επιπεδα της ιστοριας, ουτε τα πηδηματα πολλων διαφορων καταστασεων, ουτε η εμπλοκη τοσων διαφορων προσωπων και ιστοριων δεν εχουν σχεση με την γραμμικη ιστορια του Μπελμοντο με τη φιλεναδα του την Αμερικανα (δε θυμαμι τ'ονομα της).
Και δεν βλεπω για ποιον λογο να πεφτει ο Γκονταρ με αλεξιπτωτο σαν μετρο συγκρισης επειδη πιθανων ο σκηνοθετης να τον τιμα.

Τριτον και πιο εριστικο ... τι σημαινει "Εντάξει και οι flat liners πιστεύουν ότι η γη είναι επίπεδη αλλά είναι έτσι;"
Εχεις αυτοχρισθει το αλαθητο τυ Πάπα στον κινηματογραφο ; Καποιος Ραφαηλιδης κυρηξε καποιο δογμα αλαθητο που δεν πρεπει να αμφισβητησουμε ;
To ξαναβλεπεις καποιο φιλμ αν εχει σχεση με τη αξια του ποιος το κρινει ; Γιατι εγω βλεπω να το κρινει αυτο που το βλεπει που αγοραζει εισητηριο που το κραταει στο σκληρο του.
Ποιος ειναι αυτος που θα καυχηθει πανω στος στεγες οτι αυτο θα δωσει τα μπονους των φιλμ με αξια...; Και οχι εμεις που τα βλεπουμε.

Οσο για το πρωτοποριακο ; Τι ειναι πρωτοποριακο που και γιατι και αν ειναι... να πας να δεις ενα φιλμ επειδη εοναι πρωτοποριακο ;
Τοτε πρεπει να δεις καμμια δεκαρια σε ολη σου τη ζωη.
Γιατ ι και το "πρωτοποριακο" μια σχετικη μπουρδα ειναι, μπουρδα διοτι σχετικο...
Για να γινει πιο αντιληπτο...ας πουμε οτι ο Γκονταρ "εκανε πρωτοποριακο σινεμα".
Ωραια... ας πουμε οτι το πρωτο του ηταν πρωτοποριακο. Δεν εκανε δευτερο ; Το δευτερο δεν ηταν Γκονταρ ; Ε απο κει και περα δεν υπαρχει τιποτα το πρωτοποριακο.
Και ουτω καθεξης.
Εξ ου και αυτο που λες... "ειναι θαυμαστης του οπου ομως δεν ανανεωσε τιποτα"... μπα ; Και τι εγινε ; Ενας σκηνοθετης εχει καποια ιερα υποχρεωση να ανανεωσει καποιον ;
Μπογιατζης ειναι που θα κανει κανα φρεσκαρισμα ;
Μα πατε καλα οσοι λετε κατι τετοια ; Η για να το πω αλλιως... εχετε τα δικα σας κριτηρια. καταλαβετε οτι δεν ειναι αυτα ολων η αυτα που ολοι πρεπει να εχουν.

Παντως αυτη η ταση που εχεις να κυρητεις με αφορισμους ποια ταινια εχει αξια, και ποιος σκηνοθετης, απο καθεδρας ειναι εκνευριστικη και εκ τουτου αντιπαραγωγικη.
Δεν εχεις ουτε τα απολυτα κριτηρια να κρινεις για τους αλλους ουτε οι λιστες ουτε τα Polls των επαγγελματιων γραφιαδων τα εχουν.

Αυτο που εχει αξια για σενα μπορει απλουστατα, να μην εχει για τον αλλον. Και τουμπαλιν.

Ο κινηματογραφος απευθυνεται στον καθενα προσωπικα και δεν χωρουν "αποφασιζουμεν και διατασωμεν". Αμα το καταλαβεις αυτο καποτε ισως γινει πιο επικοδομητικος διαλογος.
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Πρωτον η αφηγηματικη φορμα, οι φορμαλισμοι, και αλλοι τετοιοι οροι ψευδο-τεχνικοι, και ολα αυτα που λεγονται απο Ραφαηλιδηδες δε μου λενε τιποτα.
Τους αφηνω στους επαγγελματιες να κανουν αυτο που θελουν οταν φτιαχνυν ενα φιλμ, και το μονο που με ενδιαφερει ειναι το αποτελεσμα. Το τελικο προϊον και η επαφη του μαζι μου.

Δευτερον η παραμυθία του φιλμ που ανεφερα, δεν εχει καμμια σχεση με καμμια παραμυθια κανενος γκονταρ. Ουτε τα διαφορα επιπεδα της ιστοριας, ουτε τα πηδηματα πολλων διαφορων καταστασεων, ουτε η εμπλοκη τοσων διαφορων προσωπων και ιστοριων δεν εχουν σχεση με την γραμμικη ιστορια του Μπελμοντο με τη φιλεναδα του την Αμερικανα (δε θυμαμι τ'ονομα της).
Και δεν βλεπω για ποιον λογο να πεφτει ο Γκονταρ με αλεξιπτωτο σαν μετρο συγκρισης επειδη πιθανων ο σκηνοθετης να τον τιμα.

Τριτον και πιο εριστικο ... τι σημαινει "Εντάξει και οι flat liners πιστεύουν ότι η γη είναι επίπεδη αλλά είναι έτσι;"
Εχεις αυτοχρισθει το αλαθητο τυ Πάπα στον κινηματογραφο ; Καποιος Ραφαηλιδης κυρηξε καποιο δογμα αλαθητο που δεν πρεπει να αμφισβητησουμε ;
To ξαναβλεπεις καποιο φιλμ αν εχει σχεση με τη αξια του ποιος το κρινει ; Γιατι εγω βλεπω να το κρινει αυτο που το βλεπει που αγοραζει εισητηριο που το κραταει στο σκληρο του.
Ποιος ειναι αυτος που θα καυχηθει πανω στος στεγες οτι αυτο θα δωσει τα μπονους των φιλμ με αξια...; Και οχι εμεις που τα βλεπουμε.

Οσο για το πρωτοποριακο ; Τι ειναι πρωτοποριακο που και γιατι και αν ειναι... να πας να δεις ενα φιλμ επειδη εοναι πρωτοποριακο ;
Τοτε πρεπει να δεις καμμια δεκαρια σε ολη σου τη ζωη.
Γιατ ι και το "πρωτοποριακο" μια σχετικη μπουρδα ειναι, μπουρδα διοτι σχετικο...
Για να γινει πιο αντιληπτο...ας πουμε οτι ο Γκονταρ "εκανε πρωτοποριακο σινεμα".
Ωραια... ας πουμε οτι το πρωτο του ηταν πρωτοποριακο. Δεν εκανε δευτερο ; Το δευτερο δεν ηταν Γκονταρ ; Ε απο κει και περα δεν υπαρχει τιποτα το πρωτοποριακο.
Και ουτω καθεξης.
Εξ ου και αυτο που λες... "ειναι θαυμαστης του οπου ομως δεν ανανεωσε τιποτα"... μπα ; Και τι εγινε ; Ενας σκηνοθετης εχει καποια ιερα υποχρεωση να ανανεωσει καποιον ;
Μπογιατζης ειναι που θα κανει κανα φρεσκαρισμα ;
Μα πατε καλα οσοι λετε κατι τετοια ; Η για να το πω αλλιως... εχετε τα δικα σας κριτηρια. καταλαβετε οτι δεν ειναι αυτα ολων η αυτα που ολοι πρεπει να εχουν.

Παντως αυτη η ταση που εχεις να κυρητεις με αφορισμους ποια ταινια εχει αξια, και ποιος σκηνοθετης, απο καθεδρας ειναι εκνευριστικη και εκ τουτου αντιπαραγωγικη.
Δεν εχεις ουτε τα απολυτα κριτηρια να κρινεις για τους αλλους ουτε οι λιστες ουτε τα Polls των επαγγελματιων γραφιαδων τα εχουν.

Αυτο που εχει αξια για σενα μπορει απλουστατα, να μην εχει για τον αλλον. Και τουμπαλιν.

Ο κινηματογραφος απευθυνεται στον καθενα προσωπικα και δεν χωρουν "αποφασιζουμεν και διατασωμεν". Αμα το καταλαβεις αυτο καποτε ισως γινει πιο επικοδομητικος διαλογος.

τους flatliners στους ανέφερα γιατι ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει.

αν θέλεις να πιστεύεις οτι ο ταδε ειναι πρωτοπόρος οκ. κανένα πρόβλημα.
ομως θα πρεπει να βρεις σε ποιους τομείς πρωτοτύπησε ο τάδε και μετά να διαβάσεις μερικά βιβλία κινηματογραφικής ιστορίας, για να δεις αν όντως ηταν ο πρώτος που εισήγαγε κατι τέτοιο .

αν βρεις κάποιο, ενημέρωσε μας.

πρεπει να διαχωρίσουμε το τί μου/σου αρέσει, απο το αν κάτι ειναι πρωτοποριακό ή όχι.

Αυτο που ανέφερα ειναι αν ο ταραντινο ειναι πρωτοποριακός ή όχι.
και όχι αν σου/μου αρέσει ή όχι και αν τον θεωρώ/θεωρείς αξιόλογο.

καλό βράδυ!
 

PanMan

Μέλος Σωματείου
19 June 2006
9,242
Νεο Ψυχικο
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Kαι η χιονατη του αιματος 1 & 2 (κινηματογραφικο) αντιγραφο ειναι... ενος Μανγκα.
Και ο Ταραντινο εκτος απο εξαιρετικος ακροατης Μουσικης ειναι και μανιωδης αναγνωστης ολης της παλπ κουλτουρας οχι μονο Ιταλικης Γαλλικης και Αμερικανικης αλλα επισης και των Ιαπωνικων Μανγκα.

Ειναι το υσιαστικοτερο χωνευτηρι ολης της συγχρονης ποπ κουλτουρας απο Τοκυο και Χονγκ Κονγκ εως Παρισι και Λος Αντζελες.
Τα εχει αφβμοιωσει τα εχει στο πετσι του και τα βγαζει ντιρεκτ στη φατσα του θεατη του.

Ποτε του δεν εκρυψε οτι καθε του δημιουργια ειναι ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ σε πρωγενεστερα μνημεια της κινουμενης εικονας (και ηχου) με ολη την παρωδια για να προσγειονεται ο καθε αιθεροβαμων... ακομα και στους τιτλους του.

Εγω τον θεωρω πρωτοτυπο στην σκηνοθεσια σε πολλα επιπεδα με πρωτο και κυριο βεβαια το Παλπ Φιξιον...

Και παλι για τα γουστα μου δεκα Γκονταρ δεν φτανουν στον αστραγαλο ενος Ταραντινο, που ακομα και οταν σε κοροϊδευει καταμουτρα σε καποια περασματα του, ειναι καλυτερος και ειλικρινεστερος απο ενα κρυοκολο Γκονταρ που το κανει κρυμμενος πισω απο την πλατη σου.

Προσωπικα μπορω να ξαναδω οποιαδηποτε στιγμη οποιοδηποτε φιλμ του Ταραντινο με μεγαλη απολαυση και με φιλους και μονος.... οποιαδηποτε στιγμη...., ενω με Γκονταρ οχι, εκτος απο ενα μονο το A bout de souffle. Kαι το Mepris μονο και μονο για την Μπριζιτ που γατουλιζει. Τπτς αλλο.
Συμφωνώ. Άλλο αντιγράφω κι άλλο αποτίω φόρο τιμής. Τα references του Tarantino είναι φανερά και απολαυστικά.
Εντάξει ίσως αυτό με το δέκα Γκονταρ να είναι υπερβολικό αλλά σίγουρα δεν θεωρώ τον Γάλλο κάποιο ιερό τέρας. Αν ήμασταν σύγχρονοι του θα το βλέπαμε διαφορετικά. Ο χρόνος πάντα προσθέτει βάρος στο καλό.
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Συμφωνώ. Άλλο αντιγράφω κι άλλο αποτίω φόρο τιμής. Τα references του Tarantino είναι φανερά και απολαυστικά.
Εντάξει ίσως αυτό με το δέκα Γκονταρ να είναι υπερβολικό αλλά σίγουρα δεν θεωρώ τον Γάλλο κάποιο ιερό τέρας. Αν ήμασταν σύγχρονοι του θα το βλέπαμε διαφορετικά. Ο χρόνος πάντα προσθέτει βάρος στο καλό.
Δεν είναι κακό και να αντιγράφει κάποιος, αφού έτσι μαθαίνουμε.

Αυτό που έγραψα ήταν για το πρωτοποριακος που αναφέρθηκε πιο πάνω, όχι αν είναι αξιόλογος ή όχι.
 

ecodrifter

Supreme Member
27 January 2009
3,012
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

το Reservoir Dogs, απο τις καλες ταινίες του, είναι κόπια μιας ταινίας της κινηματογραφικής σχολής του
Hong Kong το City of Fire.
Για να απαντήσω στο ερωτημα δεν είναι υπερτιμημένος (από ποιόν?).
Πάντως απο τους κριτικούς του σινεμά (διεθνώς) δεν θεωρείται κανένας σκηνοθέτης ολκής.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Δεν είναι κακό και να αντιγράφει κάποιος, αφού έτσι μαθαίνουμε.

Αυτό που έγραψα ήταν για το πρωτοποριακος που αναφέρθηκε πιο πάνω, όχι αν είναι αξιόλογος ή όχι.



Το ''πρωτοποριακός'' δεν είναι by default μια θετική, ευδόκιμη, επιθυμητή κατάσταση ... το θέμα είναι όταν ανοίγονται -κατά πρώτον- νέες πορείες, να προάγουν : το επίπεδο, την συγκίνηση, την καλλιτεχνία ... Συνεπώς θα πρέπει η πρωτοπορία, χέρι χέρι, να πορεύεται και με τα υπόλοιπα συστατικά, για να δημιουργούν έργο που θα επιτρέψει το ταξίδι & την τελική επαφή μας με τον όποιο θεό (μέσα μας ή έξω μας), όπως εν γένει η τέχνη οφείλει να κάνει ...

Πρωτοποριακή ήταν και μια τύπισσα που προ λίγων ετών πήγαινε μπροστά σε σημαντικά μουσεία και έβγαζε αυγά από το πιπί της (απορώ πόσα μπορούσε να χωρέσει μέσα) ... ήταν, ωστόσο, αξιόλογη καλλιτέχνις ;;;
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Το ''πρωτοποριακός'' δεν είναι by default μια θετική, ευδόκιμη, επιθυμητή κατάσταση ... το θέμα είναι όταν ανοίγονται -κατά πρώτον- νέες πορείες, να προάγουν : το επίπεδο, την συγκίνηση, την καλλιτεχνία ... Συνεπώς θα πρέπει η πρωτοπορία, χέρι χέρι, να πορεύεται και με τα υπόλοιπα συστατικά, για να δημιουργούν έργο που θα επιτρέψει το ταξίδι & την τελική επαφή μας με τον όποιο θεό (μέσα μας ή έξω μας), όπως εν γένει η τέχνη οφείλει να κάνει ...

Πρωτοποριακή ήταν και μια τύπισσα που προ λίγων ετών πήγαινε μπροστά σε σημαντικά μουσεία και έβγαζε αυγά από το πιπί της (απορώ πόσα μπορούσε να χωρέσει μέσα) ... ήταν, ωστόσο, αξιόλογη καλλιτέχνις ;;;

αυτό θα το κρίνεις εσύ. αλήθεια ποια ήταν και ποιος έγραψε οτι ήταν πρωτοποριακή;

πρωτοποριακός σημαίνει να ανοίγεις νεόυς ορίζοντες στην τέχνη, επιστήμη κτλ
το αν μας αρέσει, μας συγκινεί, το κατανοούμε ή όχι, ειναι κάτι προσωπικό και διαφορετικό.

συντηρητικό σημαίνει να συντηρούμε τις ίδιες αξίες και να αρνούμαστε οποιαδήποτε αλλαγή και διαφορετική σκέψη/αισθήματα.

Πλειάδα μουσικών, σκηνοθετών, καλλιτεχνών, μπορεί να μην ειναι αρεστοί στο ευρύ κοινό,
αυτό ομως δεν έχει καμία σχέση με την καλλιτεχνική τους αξία ως δημιουργοί.

Ιάννης Ξενάκης, Γιάννης Χρήστου, Stockhausen, Pierre Schaeffer, Pierre Henry, Francis Dhomont, Bernard Parmegiani, John Zorn, Marcel Duchamp, Godard, Griffith και χιλιάδες ακόμα μπορεί να μην μας αρέσουν.

Δεν ειναι ανάγκη να μας αρέσουν οι πρωτοπόροι, αλλα ειναι τελέιως διαφορετικό απο την καλλιτεχνική τους αξία και τί πρόσφεραν στην τέχνη.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Οκ, τώρα πες την αλήθεια, δεν έχεις ακούσει ούτε έναν από αυτούς που αράδιασες ... κάπου τους διάβασες, στα δεκάδες αναγνώσματα σου ...

Η αυγουλού είναι πρωτοποριακή καθώς πήρε αυτή την πορεία κατά πρώτον ... είναι θέμα ετυμολογίας ... στο μυαλό σου είναι μονοσήμαντα θετική η έννοια της λέξης ;

Για να ομορφύνω το νήμα, βάζω λίγο και τους smoking popes, που ακούω τώρα που έχω νταλκά :

https://www.youtube.com/watch?v=fIZcQ3k-Ano
 

auteur

Banned
12 March 2009
9,072
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Οκ, τώρα πες την αλήθεια, δεν έχεις ακούσει ούτε έναν από αυτούς που αράδιασες ... κάπου τους διάβασες, στα δεκάδες αναγνώσματα σου ...

Η αυγουλού είναι πρωτοποριακή καθώς πήρε αυτή την πορεία κατά πρώτον ... είναι θέμα ετυμολογίας ... στο μυαλό σου είναι μονοσήμαντα θετική η έννοια της λέξης ;

Για να ομορφύνω το νήμα, βάζω λίγο και τους smoking popes, που ακούω τώρα που έχω νταλκά :

https://www.youtube.com/watch?v=fIZcQ3k-Ano

ευτυχώς κάνεις λάθος..
:p

Ειχα (και έχω ακόμα) ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Musique concrete, έψαχνα πολύ στο ιντερνετ και δίαβαζα ότι έβρισκα, ήμουν και συνδρομητής για χρόνια στο μουσικό περιοδικό the wire.
Aργότερα είχα την τύχη να ειμαι φίλος με ενα συνθέτη ακουσματικής μουσικής, οπου συμφωνούσαμε οτι δεν μας αρέσει καθόλου η opera. Μου έλεγε οτι γενικότερα δεν αρέσει η όπερα στους συνθέτες της ακουσματικής μουσικής. κατα λέξη μου είπε "και τί να σου αρέσει στην όπερα και στην θεατρικότητα;"
:p

Ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα και οταν ο Scorcese χρησιμοποίησε μουσική του Ligeti, Cage, Max Richter κτλ
επιτέλους κάτι διαφορετικό απο τις βαρετές συμφωνικές και συνθέτες των δεινόσαυρων του Hollywood.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shutter_Island_(film)#Music

Απο John Zorn, έιχα σχεδόν όλη την δισκογραφική του (tzadik records) καθώς μου άρεσε πολύ.
εχω να ακούσω χρόνια τωρα, αλλα την ξαναθυμήθηκα οταν άκουσα μια υπεροχη μουσική στο doc για τον Andy Goldsworthy, Leaning into the Wind και είδα οτι ήταν Fred Frith.

παντελώς άσχετο, αλλα στην Αθήνα θα έχετε την ευκαιρία να ακούσετε Lubomyr Melnyk
https://www.viva.gr/tickets/music/filologikos-syllogos-parnassos/lubomyr-melnyk/

αλλα βγήκαμε offtopic και δεν νομίζω να ενδιαφέρουν κανένα τα παραπάνω.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Re: Quentin Tarantino - Σκηνοθετης ολκής ή Υπερτιμημενος ?

Κούκλε, στο Shutter Island, όπου γενικώτερα βέβαια όλες οι μουσικές επιλογές είναι μία και μία, ξεχωρίζει από την θέση της απόλυτης κορωνίδας το κουαρτέτο του Μάλερ :