RME ADI-2 Pro - Παρουσίαση από το avclub.gr

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
....Να πω την αλήθεια πάντως με εξωτερικό ενισχυτή ακουστικών και ακουστικά ηχητικά δεν ακούω κάποιο πρόβλημα




.
Σε αυτη την φραση βρικεται ολο το ζουμι.
Αμα δεν το ακους ...τι σε μελλει ????-bye-
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,512
Θεσσαλονικη
Μάνο ,μιλώ για <καθαρό>Dac και όχι απαραίτητα σε συνδυασμό με ενισχυτή ακουστικών .Προσωπικά το τελευταίο δεν με πολυνοιάζει
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
παιδιά είναι επαγγελματική outboard κάρτα ήχου.
Απευθύνεται αλλού.
Και υπάρχουν και άλλες ακριβότερες. Κι αυτές απευθύνονται αλλού.
 

Manosss

AVClub Addicted Member
7 June 2012
2,251
Πειραιάς
Σχετικά με το ποτενσιόμετρο

Το ψηφιακό ποτενσιόμετρο δεν παρακάμπτεται. Πως σετάρουμε τότε?

Το μηχάνημα δίνει output levels έως +24 dbu (+24dbu , +19dbu, +13dbu, +4dbu)
Οπως προαναφέρθηκε το μηχάνημα είναι επαγγαλματικό και οπότε πρέπει να μπορεί να ματσάρει με όλα τα πρότυπα.

Για οικιακή χρήση με Hi-fi συστήματα η εταιρεία αναφέρει:
"Αs professional Device the Adi-2 Pro offers input and output levels up to +24dbu (12.24 VRMS), which overwhelm standard Hi-Fi equipment. But that's no problem as a total of four reference levels are available. With Hi-Fi the setting +4 dbu (equals +1.78 dBV or 1.23 VRMS) is recommended. This setting causes an ADI-2 Pro output level similar to that of many CD-Players. In case it is still too low simply change to +13 dBU."

+4dBU και το ποτενσιόμετρο στα 0db.

Παράδειγμα σεταρισμένο στα +19 dBU
20180131_115031.jpg20180131_114909_001.jpg

ΠΡΟΣΟΧΗ
Εάν έχουμε εφαρμόσει eq στο dsp πρέπει να μειώσουμε την ένταση κάτω από τη μέγιστη αύξηση που έχουμε δώσει (όπως κάνουμε σε κάθε eq)
Διαφορετικά θα έχουμε κλιπάρισμα κάτι που θα το δείτε και από την οθόνη του adi

20180131_115035_005_01.jpg20180131_115015.jpg

Oπότε με λίγα λόγια σετάρισμα στα +4dbu και το ποτενσιόμετρο στο 0 εκτός αν εφαρμόζετε eq οπου μειώνετε την ένταση κατά την μέγιστη αύξηση που έχετε δώσει στο eq. Π.χ αν η μέγιστη αύξηση σας είναι 4 db στα στις χαμηλές συχνότητες σετάρετε την ένταση στο -4.

Το manual εδώ για όποιον θέλει να χαζέψει https://www.rme-audio.de/download/adi2pro_e.pdf
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,413
Θεσσαλονίκη
Χμμμ όλα αυτά καλά θα παίζει ωραία και καλά.
Το πρόβλημα είναι "χαιεντίστικο" δεν θέλουμε ποτ να μολύνει το σήμα.
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,512
Θεσσαλονικη
Το πώς θα <καθίσει> στο σύστημα του καθενός είναι το ζητούμενο .
Το ότι δεν σκέφτηκαν να γίνεται η παράκαμψη του ποτ είναι τελείως χαζό .
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Χμμμ όλα αυτά καλά θα παίζει ωραία και καλά.
Το πρόβλημα είναι "χαιεντίστικο" δεν θέλουμε ποτ να μολύνει το σήμα.

άμα ήξερες τι γινόταν σ αυτό το σήμα πριν πακεταριστεί και σου έρθει έτοιμο και μαγειρεμένο....
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Πετραν υπαρχει και δευτερη αναγνωση ,στο θεμα του ποτ.
Επειδη χαζοι δεν ειναι σιγουρα,πιστευω οτι ΔΕΝ σκεφτονται με hiendαδικη νοοτροπια.
Οποτε παθανα δεν τρεχει καστανο με το ποτ.
Ασε δεν για την χρηση που το προοριζουν ,πιθανα,να οφειλουν να το εχουν εκει.
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,413
Θεσσαλονίκη
Προφανώς αστειεύομαι , η καλύτερη μέθοδος όπως είπες είναι η δοκιμή.
Πάντως πολλές φορές ποτ σε ποτ δεν έχει καλό ακουστικό αποτέλεσμα.
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,512
Θεσσαλονικη
Mιχάλη ,δεν μιλώ για την ανυπαρξία του ,αλλά για τη δυνατότητα παράκαμψης απ όποιον θέλει .
Π.χ ο Εκτορας και εγώ δεν θέλουμε να ρυθμίζουμε 2 ρυθμιστικά έντασης ,αυτό + του ενισχυτή .
Ας υποθέσουμε ότι δεν τρέχει τίποτε με το σήμα και περνάει σαν γάργαρο νεράκι ,γιατί να παιδευόμαστε χωρίς λόγο ;
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,438
Πειραιας
Να ρωτησω κατι στην θεωρια.
Οταν υποαρχει ποτ και δυνατοτητα παρακαμψης,τοτε δεν χρειαζεται καποιο κυκλωμα που να το παρακαμτει?
Μπας και αυτο κανει χειροτερη ζημια απο το ιδιο το ποτ??
Καλυτερα δεν θα ηταν να δινει δυο εξοδους που η μια θα ειναι φιξ και η αλλη με το ποτ??
Ετσι κανει η marantz στο 63kis...δυο εξοδους,η μια ετσι και η αλλη αλλιως.

Τωρα πως δουλευει το κολπο και αν αιναι σωστο,δεν γνωριζω.
Οποιος μπορει ας πει!
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Η παράκαμψη είναι πιό σύντομη από ένα ποτ με συνήθως τον διακόπτη μετά την παράκαμψη.
Συνεπώς δεν υπάρχει λόγος...
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Κατ´αρχάς ήταν πολύ καλή η παρουσίαση του προϊόντος από τον Μάνο.
Μου άρεσε και η σύγκριση με το Schiit Jotunheim. Συγκεκριμένα διάβασα στην παρουσίαση ότι το RME ADI-2 PRO υπερτερεί σε τονικότητα. Χάνεται επιτέλους αυτή η τραχύτητα/glare που ταλαιπωρούσε τον Μάνο με το Schiit Jotunheim.
Επίσης θα ήθελα να γραφτεί κάτι και για το εξωτερικό τροφοδοτικό του RME. Πρόκειται όντως για ένα παλμοτροφοδοτικό χαμηλού κόστους κατασκευής, ή μήπως οι Γερμανοί φρόντισαν να συνοδεύσουν τη συσκευή τους με ένα γραμμικό τροφοδοτικό χαμηλού θορύβου και υψηλής ποιότητας ;
 

_tzo_

Banned
18 November 2007
11,985
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: RME ADI-2 Pro - Παρουσίαση από το avclub.gr

6. Power Supply
In order to make operating the ADI-2 Pro as flexible as possible, the unit has a universal DC
input socket, accepting voltages from 9.5 Volts up to 15 Volts. An internal switching regulator of
the latest technology with high efficiency (> 90%) prevents internal hum noise by operating
above audible frequencies. Internally the switching regulator is followed by standard linear regulators,
followed by super low-noise linear regulators. Therefore the ADI-2 Pro achieves its technical
specs even with less optimal power supplies. Or in other words: the choice of power supply
is not critical.
Still the unit includes a high-quality switching power supply, 12 V / 2 A, which not only accepts
any mains voltage between 100 V and 240 V (usable world-wide), but is also fully regulated
against voltage fluctuations and suppresses line noise. Additionally it only weights 150 g in spite
of its high power of 24 Watts.
The DC input of the ADI-2 Pro also allows for the use of a rechargeable lead-battery or LiPo
instead of a power supply, for completely independent mobile operation and ground isolation. A
matching connection cable (power jack to terminals 6.3 mm) is available from RME. Special
power banks in the range of 10,000 mAh and up can be found equipped with a 12 V output.
These offer a perfect solution for mobility as well as ground isolated operation, for small money.
 

Manosss

AVClub Addicted Member
7 June 2012
2,251
Πειραιάς
Re: Απάντηση: RME ADI-2 Pro - Παρουσίαση από το avclub.gr

Κατ´αρχάς ήταν πολύ καλή η παρουσίαση του προϊόντος από τον Μάνο.
Μου άρεσε και η σύγκριση με το Schiit Jotunheim. Συγκεκριμένα διάβασα στην παρουσίαση ότι το RME ADI-2 PRO υπερτερεί σε τονικότητα. Χάνεται επιτέλους αυτή η τραχύτητα/glare που ταλαιπωρούσε τον Μάνο με το Schiit Jotunheim.
Επίσης θα ήθελα να γραφτεί κάτι και για το εξωτερικό τροφοδοτικό του RME. Πρόκειται όντως για ένα παλμοτροφοδοτικό χαμηλού κόστους κατασκευής, ή μήπως οι Γερμανοί φρόντισαν να συνοδεύσουν τη συσκευή τους με ένα γραμμικό τροφοδοτικό χαμηλού θορύβου και υψηλής ποιότητας ;

Ευχαριστώ πολύ!
Και σαν διευκρίνηση (επειδή χρειάζεται) η σύγκριση με τον Jotunheim αφορά μόνο το ενισχυτικό κομμάτι. Ο Jotunheim μου δεν περιλαμβάνει το dac module. Η σύγκριση ήταν Rme dac-> Jotunheim εναντίον Rme-> Ενσωματομένος ενισχυτής
Για το τροφοδοτικό γράφτηκαν παραπάνω.

Σήμερα παρέλαβα τον Questyle CMA 400i. Ευχαριστώ πολύ τον κύριο Δήμου. Ακόμα δεν τον παρέλαβε ο ίδιος καλά καλά και μου τον έδωσε για δοκιμή.
Είναι του κουτιού, τον βάζω να στρώσει και πάει για σύγκριση.
Από αυτά που θυμάμαι από τον 600i του δίνω ένα προβάδισμα σε σχέση με τον RME.
Nα δούμε πως θα είναι ο 400i στη σύγκριση

Εννοείται όταν θα ακούσω 600i και Adi-2 pro δίπλα δίπλα θα ενημερώσω.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Από χθες βράδυ χάρη στην ευγενική προσφορά του Μάνου που το έφερε για δοκιμές, το μηχάνημα έφτασε και στα δικά μου χέρια.

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι άριστες από κάθε άποψη. Τόσο μικρό σε μέγεθος, που μπορείς να το κουβαλήσεις παντού σε μία τσάντα, με τόσες πολλές δυνατότητες και κορυφαία ποιότητα κατασκευής και ήχου!

Δεν ενδιαφέρει τους περισσότερους, αλλά συνδυασμένο μ' ένα laptop και το σχετικό software το μηχανάκι είναι ο παράδεισος του ηχολήπτη που θέλει να ηχογραφήσει επί τόπου (on location) ένα ζωντανό γεγονός, από το γκρούπ της γειτονιάς μέχρι μία συμφωνική συναυλία. Και του σοβαρού κινηματογραφιστή, που λαμβάνει χωριστά τον ήχο, παράλληλα με την εικόνα.

Ακόμα μπορεί να αποτελέσει την καρδιά ενός μικρού, αλλά πολύ πολύ ποιοτικού στούντιο ηχογραφήσεων (επιπέδου Hi-End) για μίξεις, επεξεργασία, ή ακόμα και για (pre)mastering.

Οι δυνατότητες του είναι τόσες πολλές που χρειάζονται βδομάδες δοκιμών και κατάλληλες συνθήκες για να εξαντληθούν όλες. Το μηχάνημα μπορεί να λειτουργήσει σε οποιοδήποτε set-up, με οποιοδήποτε συνδυασμό!

Σχετικά με το ψηφιακό ποτενσιόμετρο που αναφέρθηκε ως θέμα πιο πάνω, το βρήκα πολύ καλοφτιαγμένο με διακριτά βήματα στο άγγιγμα των 0,5 dB. Αν κάποιος πιστεύει ότι θα έχει πρόβλημα να το συνδέσει με προενισχυτή, κάνει λάθος. Αρκεί να το αφήσει στο 0 dBFS. Διότι άλλο η ψηφιακή διαδρομή του σήματος και άλλο η αναλογική. Στα 0 dBFS χωρίς άλλη προηγούμενη επεξεργασία (π.χ EQ) που μπορεί να επιφέρει clipping δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Και για εκείνους που έχουν δίσκους βινυλίου και θα ήθελαν να ασχοληθούν σοβαρά να τους ψηφιοποιήσουν το RME ADI-2 Pro αποτελεί κορυφαία λύση, χωρίς συμβιβασμούς. Εκκρεμεί το θέμα της ηχογράφησης σε DSD, όπου το μηχάνημα έχει μεν τη δυνατότητα τεχνικά, αλλά δεν έχει λυθεί ακόμα οριστικά το πρόβλημα του Software που θα χρησιμοποιηθεί. Εάν και εφ' όσον το καταφέρει αυτό η RME τότε το ADI-2 θα φέρει επανάσταση στον κόσμο των ηχογραφήσεων!

Τέλος πάντων τις πρώτες δοκιμες τις κάναμε με ακουστικά, όπου δώσαμε το κύριο βάρος, προκειμένου ο ADI-2 να εκτιμηθεί ως ενισχυτής ακουστικών.

Για τα σχετικά αποτελέσματα θα γράψω στη συνέχεια.

Υ.Γ. Δεν ασχοληθήκαμε -όχι ακόμα- με την εκτίμηση και τη σύγκριση του RME ADI-2 ως DAC. Όμως εμμέσως, πλην σαφώς από το σύνολο των ακροάσεων προκύπτει ότι είναι εντελώς ουδέτερος. Δεν προσθέτει, ούτε αφαιρεί το παραμικρό. Συγκαταλέγεται σίγουρα ανάμεσα στις κορυφαίες υλοποιήσεις.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Setup

Στις δοκιμές χρησιμοποιήσαμε τα παρακάτω:

Πηγή
-Ο Blue DAC της Crystal Audio με δυνατότητα aptx. Σε ασύρματη σύνδεση Bluetooth με τα κινητά μας που τροφοδοτούσαν με μουσικό πρόγραμμα στην είσοδο. Και από την έξοδο σε ψηφιακή σύνδεση S/PDIFF με καλώδιο οπτικής ίνας με τον RME που ήταν το DAC καθ' όλη τη διάρκεια των ακροάσεων.

-Μουσικό Πρόγραμμα.
Χρησιμοποιήθηκαν κυρίως κομμάτια των Pink Floyd (The Wall, The Dark Side of the Moon) από TIDAL (ασυμπίεστα 16bits). Και κομμάτια από Youtube (AAC 128 Kbps). Κυριως το Ennio Moricone Greatest Hits. Οι επιλογές αυτές παρείχαν όλο το φάσμα συχνοτήτων, πλήθος οργάνων, ηχοχρωμάτων, βαθύ και δυνατό χαμηλό, έντονα δυναμικά, ότι χρειάζεται τέλος πάντων για να αξιολογηθούν συσκευές για μιά δοκιμή.
Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουμε και κάτι περισσότερο, π.χ. κομμάτια υψηλής ανάλυσης ή τον Prism Orpheus ως πηγή αναφοράς, όμως δεν υπήρχε αρκετός χρόνος και μας έλειπε ένα καλώδιο αναγκαίο για εύκολη σύνδεση.
Παρόλα αυτά η επιλογή αποδείχτηκε υπερεπαρκής, διότι οι διαφορές προέκυψαν αρκετά μεγάλες και εμφανείς, όχι απλά μικροδιαφορές ώστε να απαιτούν περαιτέρω εξέταση.

Interconnects

-Με τον Lake χρησιμοποιήθηκαν τα καλα YBA RCA.

-Με τον λαμπάτο χρησιμοποιήθηκε ένα ζευγάρι RCA του Μάνου, δε θυμάμαι ποιό.

-Καλώδιο USB της Supra. Συνδέθηκε με τον RME.

Ενισχυτές/DAC Ακουστικών.
-Ο RME ADI-2 ως DAC και ενισχυτής ακουστικών. Λειτούργησε επίσης και ως προενισχυτής, τροφοδοτώντσς με σήμα Line τους λοιπούς ενισχυτές ακουστικών.
Ως ενισχυτής ακουστικών:
Χρησιμοποιήθηκαν και οι δύο έξοδοι ακουστικών του. Η συνηθισμένη για όλα τα ακουστικά (Unbalanced) και η Balanced, όπου ήταν δυνατόν. Έγινε εκτίμηση αμφοτέρων, όταν ήταν εφικτό.
Χρησιμοποιήθηκε επίσης και ο παραμετρικός ισοσταθμιστής του, όπου ο Μάνος έχει φτιάξει ένα Profile (ρύθμιση) ειδικά για τα Sennheiser HD-800. Διαπιστώθηκαν οι διαφορές με και χωρίς τη χρήση του.

- Ο Lake People G109-P.
https://m.thomann.de/gb/lake_people_g109_p_highend_phoneamp.htm

-Ο Λαμπάτος του Μάνου. Μη με ρωτήσετε λεπτομέρειες, δεν ξέρω να σας πω, Θα μας πει ο ίδιος ο Μάνος. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ότι ζεσταίνει. Όχι μόνο τον ήχο. Ψήνει σα φούρνος! Κι' Ας ήταν αναμμένα αιρ-κοντίσιον και ανεμιστήρας!

-Fiio A5. Ο φορητός.
Χρησιμοποιήθηκε συμπληρωματικά μαζί με τον RME και τα αποτελέσματα υπήρξαν πολύ ενδιαφέροντα, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Ακουστικά

-Sennheiser HD-800

-Sennheiser HD-650

-Sennheiser HD-600

-AKG K271 1ης γενιάς Made in Austria

-Blue. Με τους ενσωματωμένους ενισχυτές, οι οποίοι όμως δε χρησιμοποιήθηκαν

-Focal Spirit One
Χρησιμοποιήθηκαν ελάχιστα.

Υ.Γ.1. Οι ενισχυτές Lake και "Λαμπάτος" ήταν κι' αυτοί μέσα στα πολλά καλούδια που κουβάλησε ο Μάνος!

Υ.Γ2. Αναμείνατε υπομονετικά τη συνέχεια. Ακολουθούν ένα-ένα τα αποτελέσματα των δοκιμών. :lehrer:
Το πράγμα θα έχει σασπένς! :popcorn:
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Ιδού και το σχηματικό διάγραμμα της συνδεσμολογίας:

Smartphone -> Bluetooth -> BlueDAC -> Optical Out -> RME ADI-2 (DAC)

RME ADI-2 ->

-> Phones 1 (unbalanced)

-> Phones 2 (balanced)

-> Out 1 XLR -> Lake Amp

-> Out 2 RCA -> Lambatos (Tube Amplifier)


συνεχίζεται... ->​
 
Last edited:

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,099
Αθήνα, Ηλιούπολη
Πως έγιναν οι ακροάσεις. Γενικά.

Δοκιμάζαμε ένα-ένα τα ακουστικά που είχαμε στη διάθεση μας. Χρησιμοποιώντας κάθε φορά το ίδιο μουσικό πρόγραμμά (αυτό που προαναφέραμε) τα συνδέαμε διαδοχικά με τους ενισχυτές ακουστικών της δοκιμής. Εναλλάσσαμε μεταξύ μας (ο Μάνος κι' εγώ) τα ακουστικά και ανταλλάσσαμε εντυπώσεις από κάθε επί μέρους ακρόαση.

Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι συμφωνούσαμε στις διαπιστώσεις, άν και δεν αξιολογούμε με την ίδια βαρύτητα ο καθένας τα επιμέρους σημεία. Φυσικό άλλωστε, αφού αυτού του είδους οι κρίσεις είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενικές.

Από τα ζευγάρια ακουστικών που είχαμε στη διάθεση μας τρία έλαβαν μέρος συστηματικά και καθ' όλο το χρόνο της δοκιμής: Τα Sennheiser HD-800, Sennheiser HD-600 και δευτερευόντως τα Sennheiser HD-650. Πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα έδωσε επίσης η δοκιμή με τα Blue Mo-Fi. Τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν περιστασιακά και για μικρό χρονικό διάστημα.

συνεχίζεται... ->​