Ρωσσικη Αυτοκρατορία, σε έγχρωμο, έναν αιώνα πριν
http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_color_a_century_ago.html
http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_color_a_century_ago.html
Σήμερα, εκατό χρόνια μετά, πλείστοι εξ ημών φιλοδοξούμε να γίνουμε κάτοικοι Κολοκοτρωνιτσίου, με Δήμαρχο τον Περίανδρο Πώποτα και κυρίαρχο δόγμα μας το "ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω"...
Αμφιβάλλετε;
...Κοιτάξτε τριγύρω σας τους "ασπρόμαυρους" της σημερινής εποχής και... αποφασίστε μήπως πρέπει να το ξανασκεφτείτε!
Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες και η διαδικασία επεξεργασίας και προβολής τουλάχιστον εντυπωσιακή.
Μια σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με φίλμ σε μεγάλο φορμά:
"A single, narrow glass plate about 3 inches wide by 9 inches long was placed vertically into the camera"
"Μια απλή, στενή γυάλινη πλάκα (σ.του μ.που επάνω της στηριζόταν το φιλμ) περίπου 3 ίντσες φαρδύ και 9 μακρύ -7,5x23-τοποθετείτο (πιθανώς συρταρωτά) κάθετα μέσα στην κάμερα"
Φανταστείτε έναν ψηφιακό αισθητήρα σε αυτές τις διαστάσεις.Τώρα φανταστείτε την ανάλυση που θα έχει (δεν τα πάω καλά με τις πράξεις, βοηθήστε με!).
Φανταστείτε επίσης τους φακούς που χρησιμοποιούνται για να δώσουν τέτοια ανάλυση, την ποιότητα που έχουν, την επιφάνεια που καλούνται να καλύψουν...
Δεν είναι τυχαίο πως οι καλύτερες φωτογραφίες τοπίου έχουν τραβηχτεί (και εξακολουθούν να τραβιούνται) με μηχανές μεγάλου φορμά. Αυτού του είδους οι μηχανές, είναι σε πολλά σημεία πολύ καλύτερες από οποιαδήποτε σύγχρονη επαγγελματική μηχανή, φτάνει να ξέρεις τι κάνεις. Για ευκολίες, δεν υπάρχει συζήτηση. Ξεχάστε το (ενσωματωμένο) φωτόμετρο, σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και το κλείστρο και τέλος πάντων, προσπαθήστε να φανταστείτε (μαζί σας κι εγώ) μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία λήψης και επεξεργασίας φωτογραφιών.
Ακόμα και στις μηχανές μεσαίου φορμά (4 φορές η επιφάνεια του FX), όταν το φιλμ σκαναριστεί σε πολύ μεγάλη ανάλυση, η λεπτομέρεια είναι εκπληκτική.
Τέλος, ας προστεθούν δυο πολύ σημαντικοί παράγοντες:χρόνος και χρήμα (οι επαγγελματίες του είδους με νοιώθουν-στο μυαλό μου έρχεται ο Billy).
Τελευταία παρατήρηση: Τα αντικείμενα των φωτογραφιών είναι ακίνητα, καθότι σε αυτές τις μηχανές, οι ταχύτητες είναι πάαααααααρα πολύ αργές (το τρίποδο απαραίτητο).Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά προϋποθέτει ακινησία για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Όπως και να'χει, τα βράχια δεν κουνιούνται...χεχε
Προσοχή!Και για να σας προλάβω: Εννοείται ότι υπάρχουν υπέροχες φωτογραφίες τοπίων και ανθρώπων με DSLR.
Απλώς παρουσιάζω (κάνω μια απόπειρα) έναν διαφορετικό (τόσο παλιό αλλά και τόσο σύγχρονο) κόσμο.
Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες και η διαδικασία επεξεργασίας και προβολής τουλάχιστον εντυπωσιακή.
Μια σημείωση: Όλες οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί με φίλμ σε μεγάλο φορμά:
"A single, narrow glass plate about 3 inches wide by 9 inches long was placed vertically into the camera"
"Μια απλή, στενή γυάλινη πλάκα (σ.του μ.που επάνω της στηριζόταν το φιλμ) περίπου 3 ίντσες φαρδύ και 9 μακρύ -7,5x23-τοποθετείτο (πιθανώς συρταρωτά) κάθετα μέσα στην κάμερα"
Φανταστείτε έναν ψηφιακό αισθητήρα σε αυτές τις διαστάσεις.Τώρα φανταστείτε την ανάλυση που θα έχει (δεν τα πάω καλά με τις πράξεις, βοηθήστε με!).
Φανταστείτε επίσης τους φακούς που χρησιμοποιούνται για να δώσουν τέτοια ανάλυση, την ποιότητα που έχουν, την επιφάνεια που καλούνται να καλύψουν...
Δεν είναι τυχαίο πως οι καλύτερες φωτογραφίες τοπίου έχουν τραβηχτεί (και εξακολουθούν να τραβιούνται) με μηχανές μεγάλου φορμά. Αυτού του είδους οι μηχανές, είναι σε πολλά σημεία πολύ καλύτερες από οποιαδήποτε σύγχρονη επαγγελματική μηχανή, φτάνει να ξέρεις τι κάνεις. Για ευκολίες, δεν υπάρχει συζήτηση. Ξεχάστε το (ενσωματωμένο) φωτόμετρο, σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και το κλείστρο και τέλος πάντων, προσπαθήστε να φανταστείτε (μαζί σας κι εγώ) μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία λήψης και επεξεργασίας φωτογραφιών.
Ακόμα και στις μηχανές μεσαίου φορμά (4 φορές η επιφάνεια του FX), όταν το φιλμ σκαναριστεί σε πολύ μεγάλη ανάλυση, η λεπτομέρεια είναι εκπληκτική.
Τέλος, ας προστεθούν δυο πολύ σημαντικοί παράγοντες:χρόνος και χρήμα (οι επαγγελματίες του είδους με νοιώθουν-στο μυαλό μου έρχεται ο Billy).
Τελευταία παρατήρηση: Τα αντικείμενα των φωτογραφιών είναι ακίνητα, καθότι σε αυτές τις μηχανές, οι ταχύτητες είναι πάαααααααρα πολύ αργές (το τρίποδο απαραίτητο).Όχι ότι αυτό είναι κακό, αλλά προϋποθέτει ακινησία για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Όπως και να'χει, τα βράχια δεν κουνιούνται...χεχε
Προσοχή!Και για να σας προλάβω: Εννοείται ότι υπάρχουν υπέροχες φωτογραφίες τοπίων και ανθρώπων με DSLR.
Απλώς παρουσιάζω (κάνω μια απόπειρα) έναν διαφορετικό (τόσο παλιό αλλά και τόσο σύγχρονο) κόσμο.